🔴 "علوی" مسئول آموزش واحد رضوان معرفت در موسسه طلیعه داران ظهور طی گفت و گویی از آزمون تخصصی مدارس علمیه خواهران کاشان خبر داد و اظهار داشت: این آزمون ویژه طلاب سطح۱، ۲ و ۳ بصورت متمرکز در حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان برگزار شد.
دوره تخصصی نقد جریان احمدالحسن البصری در جهت آشنایی طلاب با انحرافات مهدویت با رویکرد نقد فرقهی ضاله یمانی بصورت رایگان برگزار شد.
وی افزود: نظر به فعالیت گسترده مبلغین یمانی و جذب عوام و خواص در سراسر کشور، موسسه طلیعه داران ظهور با انتشار فراخوانِ برگزاری دوره رایگان متعهد شد تا در راستای تقویت طلاب در حوزه پاسخگویی به شبهات یمانی سطح توان علمی افراد را افزایش دهد.
علوی گفت: موسسه طلیعه داران با سابقه بیش از دوازده سال فعالیت علمی، فرهنگی و سازندگی همواره تلاش نموده تا در مقابل هجمه های دشمن با تمسک به ثقلین و اتکا به نیروی مردمی و فرهیخته جامعه بتواند توطئه های دشمن را خنثی کند.
وی افزود: آزمون دوره نقد یمانی که همواره در دو مرحله امتحان جامع و مصاحبه از دانش پژوهان اخذ میشد برای اولين بار به صورت حضوری در مدارس علمیه برگزار شد.
طلاب فارغ التحصیل در دوره مقدماتی ضمن قبولی در آزمون حضوری و تطبیق واحد در دروس حوزوی، وارد دوره تخصصی شده و می توانند به صورت کاملا رايگان از آموزش های دیگر موسسه نیز بهرمند شوند.
علوی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب غایب در آزمون حضوری میتوانند در آزمون جامع موسسه طلیعه داران ظهور شرکت کرده و ضمن تطبیق واحد درسی در مدرسه علمیه خود، گواهینامه پایان دوره را نیز دریافت نمایند.
@rezvan_marefat
🔶دین برنامه جامع زندگی است که آموزههای آن در سه حوزه عقاید، اخلاق و احکام انعکاس یافته است. انتظار دین از دینداران آن است که نگرشها و باورهای خود را با آنچه در کتاب و سنت انعکاس یافته بر اساس تفسیر و تأویل مفسران واقعی دین یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهلبیت (علیهم السلام) پذیرا باشند و همان گونه که به آموزههای اخلاقی دین که منطبق با فطرت و سرشت درونی آنان است پای بند هستند، نسبت به احکام، آموزههای فقهی و شعائر دینی نیز اهتمام جدی از خود نشان دهند.
🔻یکی از آسیبهایی که دینداری را در دو حوزه اخلاق و احکام را مورد هدف قرار داده و به آنها آسیب جدی می رساند آفت اباحهگری است.
🔺واژه “اباحه” هم خانواده و هم ریشه کلمه مباح، به معنای مجاز و حلال دانستن برخی از اعمالی است که در دین، انجام آن ممنوع و حرام گردیده است.(۱)
🔸اباحه گری از آسیب های جدی در فرقه اهل حق می باشد. اباحه گری در این فرقه از دو جنبه قابل تصور است؛ هم از جهت ارتکاب محرمات و هم از جهت ترک واجبات.
☑️پیروان این فرقه اگر چه خود را تابع شریعت محمدی می دانند اما با با ترویج اباحه گری در هر دو زمینه دچار انحراف و بیتوجهی به احکام دین گشته و سران این فرقه، بار تکلیف را از دوش خود و پیروانشان برداشته و نوعی لاابالیگری نسبت به احکام دین را رواج داده اند.
♦️خطرها و پیامدهای منفی که اباحه گری در پی دارد، سبب شده تا نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم اسلام) با جدیت به مقابله با آنان پرداخته و با استفاده از شیوه های مختلف، نادرستی این انحراف را بیان نمایند.
🔲 ایشان خود همواره پایبند به شریعت بودند و از ارتکاب کوچکترین گناهان دوری می کردند. آنان دیگران را به اطاعت از خویش سفارش می کردند و شیعیان واقعی را پایبند به اطاعت از واجبات الهی و تقوی دانسته اند.
◻️سفارشات خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به شریعتمداری در دین به حدی زیاد است که اشاره به گوشه ای از آنها می تواند نوشتاری مفصل باشد.
امام صادق (علیه السلام) از ابوالخطاب و پیروانش به جهت اباحی گری آنها برائت جستند و فرمودند: «من فرزند رسول خدا هستم… اگر خدا را اطاعت کنم به من رحم و اگر خدا را نافرمانی کنم، مرا به شدت عذاب خواهد کرد.»(۲) در این حدیث، امام صادق (علیه السلام) لزوم اطاعت همه اشخاص از اوامر الهی را متذکر شده و خودشان را بهرغم اینکه فرزند رسول خدا هستند مصون از عذاب الهی نمی بینند.
همچنین آن حضرت از اهل اباحیگری برائت جسته و اعلام کردند من فقط امام کسانی هستم که مطیع من باشند.(۳) این روایت نشان می دهد اهل اباحه چون پیرو دستورات پیشوایان دینی نبوده اند، امام (علیه السلام) بیزاری خویش را از آنان اعلام کرده اند.
📚منابع:
(۱). فرهنگ شیعه، خطیبی کوشکی، محمد، قم، زمزم هدایت، چاپ دوم، ۱۳۸۶ش، ص ۵۵_۵۶.
(۲). کافی، کلینی،ج۸، ص۱۸۲.
(۳).کنزالعمال، متقی هندی،ج۱۶، ص۱۹.
#اهل_حق #اباحه_گری #فرقه_شناسی
#طرح_شاخص #شریعت_گریزی
@rezvan_marefat
عطاء بن أبي رباح (از بزرگان مخالفين شيعه): به خدا سوگند علي بن ابي طالب اعلم صحابه است، عبد الملک بن ابي سليمان مي گويد به عطاء گفتم آيا در بين اصحاب پيامبر کسي اعلم از علي وجود داشت؟ عطاء گفت: نه، به خدا سوگند علي بن ابي طالب اعلم صحابه است.
📚مصنف ابن ابي شيبة،ج11،ص148 ر 32645 ط مکتبة الرشد
#اعلمیت_امیرالمومنین_ع
#کتاب_خوانی 🌱
@rezvan_marefat
محمد رشيد رضا (از علماي معاصر مخالفين شيعه) : در بين صحابه و تابعين کساني بودند که علي بن ابي طالب را بر خلافت شايسته تر مي دانستند
و خواننده ي اين کتاب بايد بداند که در بين صحابه و تابعين کساني بودند که علي بن ابي طالب را براي خلافت محق تر و شايسته تر از سايرين مي دانستند اما خلافت غير از او را نادرست نمي دانستند ...
📚 السنة والشيعة او الوهابية والرافضة، ص48 ط دار المنار
#کتاب_خوانی🌱
@rezvan_marefat
🌐 حجتالاسلام والمسلمین سیدعزالدین رضانژاد، رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بینالمللی المصطفی(ص) اظهار کرد: قبل از بررسی شیوههای دشمنی وهابیت علیه مهدویت، باید متذکر شد وهابیت مانند باقی اهل سنت به اصل ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان، اعتقاد دارد
به عبارت دیگر، گرچه وهابیت خوانشهای گوناگون و افراطی از بسیاری از مباحث اعتقادی شیعه و حتی اعتقادات اکثر اهل سنت دارند اما آنها نیز مانند پیروان سایر مذاهب به ظهور منجی(عج) معتقدند هر چند نگاه و قرائتشان متفاوت است.
وی ادامه داد: چنان که مسئولان افتای عربستان به صراحت مسئله اعتقاد به حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان در آخرالزمان را از اعتقادات اسلامی میدانند، لذا باید تفکیک کنیم که اصل مهدویت مورد قبول همه مسلمین اعم از شیعه و سنی است اما مهدویتی را که شیعه مطرح میکند، از سوی اکثر اهل سنت پذیرفته شده نیست یا حداقل در برخی مسائل و دادههای حدیثی و تاریخ با هم اختلاف نظر داریم.
🔘استادتمام جامعه المصطفی(ص) العالمیه درباره شیوههای دشمنی وهابیت علیه مهدویت شیعی، تصریح کرد: معمولاً وهابیت و جریانهای افراطیِ سلفیگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم دست به شبههپراکنی میزنند، برای مثال درباره حضرت مهدی (عج) در مقابل آنچه شیعه امامیه اثنی عشری اعتقاد دارد، یا اینکه آیا فردی میتواند در کودکی امام شود؟ یا درباره نسب حضرت (عج) تشکیک میکنند.
♦️انکار ولادت حضرت مهدی(عج) توسط وهابیت!
وی اضافه کرد: در حالی که نسب حضرت بقیه الله الاعظم (عج) طبق قول شیعه و اکثر اهل سنت به پیامبر(ص) و از نسل حضرت زهرا (س) میرسد اما وهابیت در این باره شبهه کرده و مستقیماً درباره ولادت امام عصر(عج) شبهه دارند. گرچه شیعه معتقد است مهدی صاحب الزمان(عج) فرزند امام عسکری(ع) به دنیا آمده و در غیبت به سر میبرد اما اینها ولادت حضرت(عج) را منکر میشوند و با مهدویت شیعی در موضوع غیبت امام عصر(عج) اختلاف دارند!
وی تاکید کرد: وهابیت افراطی در این باره کتابهای متعدد نوشته و آنها را به زبانهای مختلف ترجمه کرده است؛ یکی از این کتابها که به زبان فارسی هم ترجمه شده وجود حضرت مهدی(عج) را دروغ بزرگ تاریخی معرفی میکند! تردید در ولادت، تردید در طول عمر و… از شبهات غیرمستقیم وهابیت علیه مهدویت است.
🔸حجتالاسلام رضانژاد درباره چرایی طرح این شبهات علیه مهدویت و انکار باورهای شیعی در اینباره، گفت: امروزه از ارکان اعتقادی کسانی که به آخرالزمان معتقد هستند، مسئله منجیباوری است اینکه امروز شیعه طلایهدار جریانی است که میخواهد با حکومت امام زمان(عج) در آخرالزمان پیوند بخورد، همه مخالفان اسلام و مستکبران و استعمارگران را به دشمنی وا داشته است.
🔹رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بینالمللی المصطفی (ص) تاکید کرد: وهابیت افراطی هم تحت تاثیر تبلیغات جهانی استکبار و بهعنوان مزدور فکری و عملی آنها، نسبت به این موضوع موضعگیری تند دارد و شبهات و دروغ بسیار درباره آن مطرح میکند.
ادامه دارد...
#آسیب_شناسی
#انحرافات_مهدویت
#دیدگاه_عالمان_وهابی
@rezvan_marefat
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 منظور از سوریهسازیِ ایران که این روزها زیاد میشنویم دقیقا چیست؟
شش میلیون مهاجر و ششصد هزار کشته سوری در حمله داعش حاصل چه وقایعی است؟
@rezvan_marefat
🚫تفرقهافکنی در جهان اسلام با شبهه علیه مهدویت
حجتالاسلام رضانژاد درباره تفرقهافکنیهایی که وهابیت بین شیعه و اهل سنت ایجاد میکند، ابراز کرد: ما مسلمانان در جامعه اسلامی و در جهانی که زندگی میکنیم، همچون پیروان سایر ادیان باید به مسائل مشترک دینی بپردازیم.
متاسفانه، وهابیت راهی را در پیش گرفت که همه مشترکات دینی را کنار نهاد و به مسائل اختصاصی فکری برخی مسلمین میپردازد، وقتی مسئله وحدت را مطرح میکنیم مسلماً مقصود این نیست که هر کس از دست مذهب خود کشیده و یک مذهب واحد را برگزیند بلکه منظور از وحدت اهتمام به امور و اعتقادات مشترک همه مسلمانان است که در پی آن دست در دست هم، رسالت بزرگ اسلامی خود را انجام دهند.
وی در ادامه ابراز کرد: وهابیت با ایجاد شبهات به بدبینی میان امت اسلامی میپردازد، بر کینهها افزوده و جلوهای دروغین از نمای مهدویت شیعی ارائه میدهد با تهمتها و پخش افکار مغرضانه و نادرست و حتی ترویج برخی از احادیث جعلی و ساختگی، درصدد متهم کردن رقبای خود ازجمله شیعه هستند لذا به جای اینکه به اصل وحدت امت اسلامی در موضوع مشترک ظهور مهدی(عج) در آخرالزمان بپردازد در نفی و انکار مهدویت شیعی میکوشد تا از همین دریچه راههای وحدت امت اسلامی را از بین ببرد!
💢استادتمام جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: البته در برخی جریانهای اهل سنت، به ویژه در میان سنیهای متصوفه به دلیل اعتقاد به مسئله ولایت انسان کامل، بخش قابل توجهی از پیروان به مهدی(عج) به عنوان انسان کامل اعتقاد دارند و حتی عدهای از علمایشان بر این باورند که آن ولی زنده است و در دنیا افاضات معنویش به مردم میرسد.
وی ادامه داد: با این نگاه، مهدویت شیعی با مهدویت عدهای از اهل سنت با هم آمیخته و موجب وحدت میشود اما متاسفانه وهابیت افراطی به جای پرداخت به مشترکات به نفاق و دشمنی و تهمت روی آورده است.
✅ عالم باید استعداد ظهور را پیدا کند
حجتالاسلام رضانژاد در پاسخ به این سوال که وهابیت میکوشد مهدویت را در چه معنایی تقلیل دهد، اظهار کرد: درباره حضرت مهدوی (عج) به ویژه با برپایی حکومت جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت میکنیم که برای انعقاد و برپایی و ایجاد حکومت مهدوی توسط امام عصر(عج) باید زمینهسازی آن حکومت جهانی فراهم شود، به عبارت دیگر معمولا این اعتقاد مطرح است که در آخرالزمان حکومت همهجانبه دارای قسط و داد جهانی چطور تشکیل میشود؟ آیا با معجزه و یک شبه رخ میدهد؟ برخی اندیشمندان اسلامی شاید چنین باوری داشته باشند اما طبق روایات، استعداد عالم یعنی زمینهسازی از آن حکومت مهدوی باید فراهم شود.
♨️ وی تاکید کرد: این آمادگی نیاز به زمینهسازی دارد زمینهسازی برای تحقق آن حکومت، بر عهده منتظران است لذا ما که منتظر حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستیم هم در بُعد فردی و هم در بعد اجتماعی باید زمینه ساز ظهور باشیم.
💢 برای این زمینهسازی، حکومتهای استبدادی و استعماری جایی ندارند از این رو، نه فقط وهابیت بلکه همه مخالفان حکومت مهدوی درصدد هستند این نگاه را از منتظران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بردارند و با آن مقابله کنند.
وی با بیان اینکه ائمه(ع) درباره مهدویت سخنانی دارند، گفت: کسانی که میخواهند در این ایام به یاد ائمه(ع) مظلوم بقیع باشند باید این سخنان و آموزهها و سبک زندگی آنها را مرور کنند و جزء منتظران راستین حضرت مهدی(عج) قرار بگیرند.
حجتالاسلام رضانژاد تصریح کرد: امروزه به لطف خدا توجه جهانی به مسئله منجی و حکومت جهانی الهی بیشتر شده لذا میبینیم عدهای مسلمان میشوند به دلیل این وعده مهدوی اسلام و تشیع؛ حتی گزارش داریم از اقوامی در آفریقا که دارای تمدن نیستند اما درباره عدالتگستری منجی آخرالزمان(عج) شنیدهاند و خود را منتظر حضرت حجت(عج) میدانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا توجه به مسئله مهدویت و حکومت عدل جهانی آن چنان در دنیا مطرح است که استکبار و سرسپردگان آن همواره به مقابله با این فرهنگ و نگاه اعتقادی میپردازند و در طرح کلی مقابله با اسلام میگویند برای جلوگیری از پیشرفت اسلام با ادعای حکومت جهانی مهدی موعود (عج) مقابله کنید.
#آسیب_شناسی
#انحرافات_مهدویت
#دیدگاه_عالمان_وهابی
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه بررسی و نقد جریان احمدبصری در حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم برگزار شد.
آزمون حضوری مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم در تاریخ ۳۰ آذر ماه به صورت حضوری برگزار شد.
علوی مسئول آموزش واحد رضوان معرفت از شروع امتحانات حضوری مدارس علمیه استان قم خبر داد و گفت: پیرو اهداف مشترک موسسه طلیعه داران ظهور با رسالت علمی_تبلیغی حوزه های علمیه کشور دوره یکماهه جریان شناسی احمد بصری (مدعی دروغین مهدویت) ویژه طلاب و خانواده ایشان به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: پیرو رزرو اختصاصی دوره های تخصصی موسسه طلیعه داران، حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم نیز فراخوان جذب داده و با فراهم سازی یک دوره تخصصی نقدیمانی، طلاب خود را در جهت شبهه پژوهی و تحکیم مبانی اعتقادی تقویت نموده است.
علوی ادامه داد: دوره اختصاصی مدارس علمیه منحصر به طلاب نبوده و هر دانش پژوه می توانست در راستای ایزوله سازی، خانواده خود را به درگاه اجرایی دوره دعوت و ایشان را از انحرافات مهدوی مصون نگه دارد.
وی با اشاره به ضرورت شرکت در دوره عنوان داشت: علاوه بر طلاب و خانواده ایشان، کادر و اساتید مدارس علمیه نیز در دوره نقد یمانی شرکت نموده و استقبال کرده اند.
مسئول آموزش رضوان معرفت با بیان اینکه مدارس علمیه تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم می توانستند بر حسب نیاز، دوره را برگزار نمایند، گفت: طلاب فارغالتحصیل در این دوره علاوه بر دریافت مدرک از موسسه طلیعه داران ظهور با نام و امضا آیت الله اراکی میتوانند ضمن ارائه مدرک به حوزه خود، دو واحد درسی را تطبیق دهند.
وی در پایان سخنان خود به ازمون حضوری مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره کرد و در مورد خروجی مدارس علمیه خواهران توضیح داد: علیرغم تخصصی بودن مباحث دوره، برخی از طلاب با اینکه از مقطع سیکل وارد حوزه شده بودند اما از محتوای دوره رضایت داشته و خواهان برگزاری دوره فشرده حضوری و تربیت مبلغ بودند.
علوی خاطرنشان کرد موسسه طلیعه داران ظهور در پرتو الطاف الهی و عنایات حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین همواره تلاش دارد تا امکانات خود را در راستای شبهه پژوهی و تقویت بنیه علمی طلاب و دانشجویان به صورت رایگان ارائه نماید.
@rezvan_marefat