روح الله دشتی
برای اینکه اجحافی در حق این برادرمان نباشد تصویر کامل مطلب ایشان را منتشر نمودم، و البته ایشان جوابیه ای هم نوشتند که چون بنده نامی از ایشان نبردم منتشر ننمودم، ولیکن از انتشار کامل مطلب ایشان ، کیفیت این نقد روشن میشود ، و البته هر بزرگواری متوجه شخص نویسنده شد، می تواند در کانال ایشان جوابیه را ببیند، بنده بیشتر ادامه بحث را صلاح نمی دانم چون اینجا دادگاه نیست، نقدی بر شیوه رسانه ای این دوستان بود که همواره مطالبه گران را متهم می نمودند و یکبار که جواب داده شدند تحمل نمی کنند...، اما نکاتی دارند از جمله اینکه گفتند بنده تلفات انسانی دشمن را مطلقا نفی نکردم بلکه در سطح فرماندهانشان را نفی کردم و ... که در متن نوشته ایشان قبلاً بود و اکنون هم کاملتر منتشر شد
کارهای بی قاعده، تحریف شما در اصل ماجراست..
با یک پیام مبهم که فرصت سوءاستفاده به معاندان می دهد، کار درست را تضعیف نکنید.
تذکر در خصوص زیبا اجرا کردن طرح نور و پیوست رسانه ای آن، تا فرصت سوءاستفاده به دشمن را ندهد، خواست همه دلسوزان و تذکری برای حفظ مسیر درست طرح است نه حاکی از کارهای بی قاعده.
🔹 روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نتایج ضد امنیت ملی برج سازی به جای دار واسعه به روایت تصویری از فاجعه ی غزه بوسیله دو عکس از قبل و بعد یک خیابان!
📌غزه_خیابان رشید
پ ن :
عیب برجها و شهرهای عمودی که تهدید امنیتی محسوب می شوند عبارتند از:
۱-امکان هدف گیری و إصابت بسیار بالا در جنگ
۲- میزان تخریب بالا و قطعی برخلاف خانه ویلایی ( هرقسمتش دچار اصابت شود کل ساختمان فرو می ریزد)
۳- با تخریب نیروگاه برق یا دکلهای ارتباطی، این ساختمان ها بلااستفاده میشوند چون بدون برق، نه آسانسور دارند برای بالا رفتن و نه آب و نه گرمایش و سرمایش ....
۴- و هزاران مباحث دیگر امنیتی،اخلاقی،سلامتی،و..
🔹 روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯
راه نجات و آینده روشن کشور .mp3
3.27M
راه نجات و وصول به آینده روشن و پر فروغ ایران اسلامی
🎙 حجتالاسلام دشتی
مسجد ولیعصر قم
#پزشکی_مست_غربی
#اقتصاد_بیمار_تورم_زا
#خلق_پول
#احتکار_زمین
#طوفان_الاقصی
ما از شر رضاخان و پسرش خلاص شدیم،اما هنوز استعمار آمریکایی بواسطه تربیت یافتگان دانشگاه های غربزده در ایران پابرجاست..
🔹 روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯
قال الصادق علیه السلام:
المومن یداری و لایتماری
مومن مدارا می کند و ستیز نمی کند
فرق #علمای_سنتی
با #علمای_انقلابی
مبتنی بر تحلیل زیبا و شنیدنی امام خامنه ای دربارهی فعالیتهای سیاسی امام صادق علیهالسلام 👇👇
💥اقامهی دین، وظیفه است. حاکمیت دین، هدف مهم همهی ادیان است؛ «لیقوم النّاس بالقسط». قیام به قسط، قیام به عدل و حاکمیت الهی، هدف بزرگ ادیان است. اصلاً ائمهی ما(علیهمالصّلاةوالسّلام) تمام زجر و مصیبتشان به خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند؛ والّا اگر امام صادق و امام باقر(صلواتاللَّهعلیهما) یک گوشه مینشستند و چندنفر دور خودشان جمع میکردند و فقط یک مسألهی شرعی میگفتند، کسی به آنها کاری نداشت. خود امام صادق در یک حدیث میفرماید:
«هذا #ابوحنیفة له اصحاب و هذا #الحسن_البصری له اصحاب»؛
ابوحنیفه اصحاب دارد، حسن بصری اصحاب دارد. پس، چرا به آنها کاری ندارند؟ چون میدانند که آن حضرت داعیهی امامت دارد؛ اما آنها داعیهی امامت نداشتند. ابوحنیفه داعیهی امامت نداشت. این علمای معروف اهل سنت - محدثان و فقهایشان - داعیهی امامت نداشتند. اینها امام زمان را که هارون، منصور و عبدالملک بود، قبول داشتند... اینها ادعای امامت نداشتند؛ کسی که ادعای امامت داشت، او همین امام مظلوم و عزیز ما بود؛ #امام_صادق(علیهالسّلام)، امام باقر(علیهالسّلام)، امام موسی بنجعفر (علیهالسّلام). آنها این را میفهمیدند؛ یعنی واضح بود. البته گاهی در مقابل خلفا تقیه میکردند، اما معلوم بود که #داعیهی_امامت داشتند. ۱۳۷۰/۰۵/۳۰
🔹 روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ زنگ خطر!
👈 لیست آقای رائفیپور برای شهر تهران منتشر شد و متاسفانه کاندیداهایی که مروج سند 2030 و تفکر اقتصاد لیبرال هستند، در این لیست دیده میشوند.
🔹 دکتر عطا بهرامی از اقتصاددانانی است که معتقد به رهاسازی بازار و عدم دخالت دولت در بازار بوده و در یک برنامه تلویزیونی صراحتا گفتند که قیمت بنزین باید ۵۰ هزار تومان شود.
🔸 خانم زینب قیصری نیز به صراحت از لزوم اجرای اهداف هفدهگانه سند 2030 در کشور صحبت کردهاند و هیچ ابایی از ابراز عقیده خود نداشتهاند.
🔹 تعجب بنده از آقای رائفیپور است که در مذمت سند 2030 سخنرانیها کرده و حالا دو نفر که دقیقا مروج این سند در بخشهای مختلف هستند را در لیست خود جای میدهد.
💢 این لیست اصلا نشانهی خوبی نیست و برای ما یک زنگ خطر است که به هیچ عنوان فریب لیستهای کذایی سیاسی را نخوریم.
@dadshahr_iranian
هدایت شده از نفوذ
.
❇️ لیست جریان متی در تهران و شهرستانها
#جریان_مردمی_تمدن_و_طب_ایرانی_اسلامی
🍃🌹 متی ترانا و نراک 🌹🍃
نه به سند استعماری۲۰۳۰
نه به آقایی دلار
💠 حامیان:
کامران غضنفری، روح الله ایزدخواه، روازاده، خیراندیش، و ده ها تن از نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه
❇️ لیست نهایی تهران:
۱- #مهدی_عسگری
۲- #حسین_صمصامی
۳- احمد نادری
۴- سید مرتضی محمودی
۵- ابوالقاسم جراره
۶- مجتبی رحماندوست
۷- مجتبی زارعی
۸- علی تهرانی مقدم
۹- محمد سراج
❇️ لیست شهرستانها:
🔺 تبریز: جواد عبادی
🔻 کرج: علی شیرین زاد
🔺 شیراز: محمد اسماعیل حسینی
💠 دبیرخانه رسمی اطلاع رسانی جریان متی👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/nofuz1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍اهدای عیوب دولت رییسی به او بهتر از خاک پاشیدن مداحین بی منطق در چشم اوست،
#گروهکهای_شانتاژ_و_برچسب و #حزبهای_باد که با برچسب زنی بر منتقدین راه را بر نقدهای صحیح میبندند،
و خود فقط وجیزه گوی دولتند مصداق آن روایت هستند که با مدح خود خاک در چشم مومن میپاشند و چشم او را از دیدن حقایق کور می کنند و باعث زمین خوردن و سرنگونی او میشوند
🔻 این کلیپ دکتر_سعید_محمد خیلی درد دارد!!!
🔹فساد پدرخوانده هایی که در این دولت لانه کردند و اگر اصلاح نشوند، به دولت رییسی ضربه می زنند.
▫️انحراف بادمجان دور قاب چین های نفوذی در دولت رییسی، که خائن به او هستند نه خادم او، و دوستی های خاله خرسه آنها به نام دولت تمام میشود....
انحراف برخورد حذفی با نیروهای انقلابی بجای ارزش دهی به آنهاست
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
✍ روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯
🔶 أَمَرَنى رَبّى بِمُداراةِ النّاسِ كَما أَمَرَنى بِأَداءِ الفَرائِضِ؛
⏪ پروردگارم، همان گونه كه مرا به انجام واجبات فرمان داده، به مدارا كردن با مردم نيز فرمان داده است.
كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص117، ح4
✅مرکز حفظ و نشر آثار فقیه محقق آیت الله #سیفی_مازندرانی
https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
🔹 روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯
📣نقدی فقهی و موضوع شناسانه بر نظر آیتالله جوادی آملی درباره تعطیلی روز شنبه
دفتر آیت الله جوادی آملی نوشته:
🔺️از آنجا که تعطیلی روز شنبه هماهنگ شدن با بازار و دادوستدهای اقتصادی جهانی است و مؤثر در حل برخی از مشکلان اقتصادی و مهار تورم است و قصد تشبه به مخالفین نیست بلکه تعامل است، لذا تعطیلی روز شنبه،علاوه بر روز جمعه، مانعی ندارد.
🌀و اما اشکالات این فتوا عبارت است از:
1⃣هر قصدی به هر فعلی نمیتواند تعلق بگیرد،مگر آنکه احراز شود عقلا و عرفا آن فعل در طریق آن قصد است که در این مورد منتفی است.
2⃣تشبه به کفار که حرام است از امور قصدی نیست و در هر صورت وجود دارد و لذا اصل فوقانی حاکم بر چنین اقدامی به حکم اولی حرمت است مگر آنکه وجود دلیل و قصدی غیر از تشبه که نیاز ضروری جامعه اسلامی هم باشد احراز شود تا رافع حرمت شود که عبارت باشد از ضرورت تعامل یا اقدامی برای تقویت امور اقتصادی مسلمین و ...که این رافع حرمت نیز منتفی است.
3⃣هرچند حذف یک روز تعطیل برای فقط کمتر از ۱٪ جامعه و عدم تعطیلی ۱٪ از بخشهای دولتی برای تعاملات اقتصادی( در روز جمعه)می تواند مصداق تعامل برای انجام تبادلات اقتصادی باشد
اما با افزایش تعطیلی،چه تعاملی حاصل میشود؟!
4⃣وجود فعالیت اقتصادی در روز شنبه چه ضدیتی با تعاملات اقتصادی با کفار دارد که بخاطر تعامل باید تعطیل شود؟
5⃣تعطیلی یک روز چگونه می تواند در هماهنگی با داد و ستدهای اقتصادی جهانی و حل مشکلات اقتصادی و مهار تورم موثر باشد؟!
6⃣پر واضح است که تعطیلی شنبه موجب اخلال و تاخیر در انجام مطالبات مردم و ضربه به اقتصاد و غلط است
✍روح الله دشتی
@rohallahdashti
❓پرسش فقهی در باب فقه فرهنگ
🔸 موضوع: تشبّه به کفار و یهود برای منافع اقتصادی
🔹 از محضر فقیه محقق حضرت آیت الله سیفی مازندرانی دامت برکاته
#تعطیلی_شنبه
✅ مرکز حفظ و نشر آثار فقیه محقق آیت الله #سیفی_مازندرانی
https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
#تعطیلی_شنبه_تشبه_به_کفار
بسم الله الرحمن الرحیم
🔻بررسی مدخلیت قصد در مسئله تشبه به کفار (تعطیلی شنبه ها)
🔹مسئله تشبه به کفار از مسائل مهم فقهی است که در آن باید چند نکته را مورد توجه قرار داد:
1⃣ اصل حرمت تشبه به کفار در امور خاص که در شرع مقدس نهی شده است، مسلم و مورد اتفاق فقهاست. ادله متعددی در این زمینه وجود دارد که حکایت از حرمت آن دارد.
2⃣ تشبه به کفار گاهی در اعمال و رفتار فردی مانند لباس پوشیدن مصداق پیدا میکند و گاهی در امور فرهنگی و اجتماعی نمود مییابد.
3⃣ تشبه به کفار در اعمال و رفتار فردی و همچنین در امور اجتماعی وحکومی نیز محقق میشود، و صِرف تحقق عنوان تشبه، کافی برای حرمت است و قصد عنوان حرام بماهو منهی عنه دخلی در جواز و عدم جواز ندارد. مثلاً اگر شخصی لباسی را که مختص کفار است بپوشد، حتی اگر قصد تشبه نداشته باشد، باز هم مرتکب حرام شده است.
البته برخی موضوعات منهی عنها ممکن است از قبیل عناوین قصدیه باشد که این موضوع تشبه به کفار قطعا از عناوین قصدیه نیست
توضیح اینکه؛ عناوین محرمه یا از امور قصدیه صرف اند ویا امور غیر قصدیه
مثال قصدیه؛ ارتکاب کلیه محرمات جوانحی مثل ترک مرحله اول نهی از منکر که انزجار قلبی است. یا مثل ترک کفر به طاغوت،
کلیه این امور وعناوین، قصدیه صرف اند وقصد، تعیین کننده ارتکاب و عدم ارتکاب است
البته توجه داشته باشید که این قصد با نیت(قصد قربت) که در واجبات عبادیه نظیر صلاة وجود آن لازم است خلط نشود
منظور ما از قصد اراده و عدم اراده با عنایت به عنوان منهی عنه ها است که ربطی به واجبات عبادیه ندارد برخلاف قصد قربت که در واجبات عبادیه وغیر توصلی مطرح می گردد.
و مثال عناوین محرمه غیر قصدیه؛ کلیه محرمات جوارحی است مثل شرب خمر و... که در این امور باصرف علم به حرمت و علم به مصداق ارتکابش حرام هست ومی توان گفت که قصد در این فرض یا کلا معتبر نیست و یا اینکه قصد امری قهریست در این فرض.
و تشبه به کفار نیز از این سنخ از محرمات است یعنی از محرمات جوارحی که قصد دخلی در تحقق عنوان ندارد و عرف تعیین کننده است والبته قصد عنوان محرم بما هو محرم نباید باقصد نفس فعل خلط شود چون در این نوع محرمات و بلکه کلیه افعال اگر فرد قصد نفس فعل بماهو فعل را نداشته مثلا ناسی بود که در این فرض رفع حرمت از باب عدم انتساب فعل به فرد مرتکب است چون کلا ناسی بوده واین ربطی به مسئله قصد مطرح شده ندارد
4⃣ در هر صورت، باید توجه داشت که عرف در تشخیص تحقق عنوان "تشبه" نقش اساسی دارد. یعنی اگر در نظر عرف، یک عمل یا رفتار با توجه به قرائن مختلف، تشبه به کفار محسوب شود، قصد شخص یا قصد حاکمیت در وضع قوانین و مقررات تأثیری در رفع حرمت نداردنظیر تحقق عنوان اهانت به محترمات دین که تعیین کننده عرف است و قصد فرد دخلی در تحقق نفس عنوان ندارد مثل تنجیس قرآن کریم .
5⃣ در امور اجتماعی و فرهنگی که اهمیت آن از امور شخصی بیشتر است، به طریق اولی قصد در جعل قانون یا مقررات مربوطه، در رفع عنوان تشبه مؤثر نیست. اگر در نظر عرف، آن قانون یا مقررات، تشبه به کفار محسوب شود، صِرف عدم قصد تشبه، موجب رفع حرمت نمی گردد.
6⃣ مثال معروف پوشیدن کراوات را میتوان برای امور فردی ذکر کرد. از نظر عرف، کراوات لباس مختص کفار محسوب میشود. بنابراین اگر شخصی با علم به این موضوع و با قصد زیبایی، کراوات بپوشد، باز هم مرتکب حرام شده است؛ زیرا عنوان تشبه در نظر عرف محقق شده است.
7⃣ مثال تعطیلی روز شنبه را می توان برای امور اجتماعی/فرهنگی ذکر کرد. اگر در نظر عرف، تعطیلی این روز به عنوان تشبه به یهودیان تلقی شود، صِرف اینکه حکومت اسلامی قصد تشبه نداشته باشد، کفایت نمی کند و باز هم حرام محسوب می شود.
8⃣ بنابراین در امور شخصی و اجتماعی/فرهنگی، عرف در تشخیص عنوان تشبه نقش اساسی دارد و قصد فرد یا حاکمیت در این زمینه مؤثر نیست.
نتیجه اینکه ادعای جواز تعطیلی شنبه ها از باب اینکه قصد تشبه به کفار در آن نباشد جایز می شود مطلبی خلاف است.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍امین آشنا
محصل درس خارج حوزه علمیه قم (معهدالإجتهادالفعال)
🔹 روح الله دشتی
╭┅───────────┅╮
🩸@rohallahdashti
╰┅───────────┅╯