eitaa logo
روحانیت مردمی
924 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
465 ویدیو
44 فایل
درگاه رسانه‌ای جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارتباط با ما: @jebhe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گزیده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب - ۴ 🔹 "امروز انواع و اقسام شیوه‌های پراکندن پیام وجود دارد که در گذشته حتّی فکرش را هم نمیکردند؛ از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و پسااینترنت؛ این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها. حالا چیزهای دیگر هم در راه است. خب، با یک‌ چنین شرایطی، با یک‌ چنین وضعیّتی که در دست دشمن شمشیرهای آخته‌ی برّانِ خون‌ریز وجود دارد، ما چه ‌کار میخواهیم بکنیم؟ تبلیغ، اینجا اهمّیّتِ مضاعف پیدا میکند. امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، پیشرفت پیدا کرده که اشاره کردم، هم نرم‌افزارها؛ شیوه‌های باورپذیر کردن پیام را ــ چیز‌هایی که در گذشته، هیچ کس بلد نبود ــ  با پشتیبانی علمیِ روانشناسی و امثال اینها رایج کردند؛ اینها ابزارهای نرم‌افزاری است، اینها خیلی مهم است. جوری حرف میزند، جوری فیلم درست میکند، جوری صحنه‌سازی میکند، جوری در روزنامه تیتر میزند که کسی که ملاحظه میکند، تردید نمیکند که این درست است؛ در حالی ‌که صد درصد غلط است. ما امروز با اینها مواجهیم. اگر از این چیزها غفلت کردیم، اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا به‌آسانی ممکن [نیست] و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. اگر لاسمح‌الله استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند." 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔰 گزیده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب - ۵ 🔹 "اوّلین نکته در تبلیغ، شناخت مخاطب است. اگر ما بخواهیم درست تبلیغ بکنیم باید مخاطب خودمان را بشناسیم. حالا مِن‌باب مثال عرض بکنیم که امروز سطح آگاهی عمومی ــ جوان و غیر جوان ــ با گذشته قابل مقایسه نیست؛ واقعاً قابل مقایسه نیست. تقریباً همه‌ی عمر تبلیغی بنده  ــ شصت سال، بیشتر ــ با جوانها گذشته؛ من از دوره‌ی جوانی در مشهد، جلسات داشتم که جوانها می‌آمدند، دانشگاهی‌ها می‌آمدند، دانشجوها می‌آمدند، دانش‌آموزهای دبیرستان [می‌آمدند]. آن روز هم فکر بچّه‌ها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند امّا با امروز قابل مقایسه نبود؛ سطح فکر بالا رفته. تبلیغ بدون توجّه به این واقعیّت خنثیٰ خواهد شد؛ باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را ــ هیئت را ــ بر طبق نیاز او تنظیم کنیم؛ بدون این فایده‌ای ندارد. علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما، بالا رفته، یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته‌بازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانه‌ای که وجود دارد، در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچّه‌هایشان یاد میدادند؛ خیلی از این مردم ما، یعنی شاید بشود گفت اکثر [آنها]، معلومات دینی‌شان، دانسته‌های دینی‌شان، از زبان و رفتار پدر و مادر به اینها منتقل شده بود؛ این صدا امروز ضعیف شده؛ در این غوغای تکثّر رسانه‌ای این صدا ضعیف شده؛ این هم یک نکته است که مخاطب ما، هم مخاطب بسیاری از حرفها است، هم انواع و اقسام مطالب به ذهن او رجوع میکند، هم از این طرف دچار مشکل است." 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔰 گزیده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب - ۶ 🔹 "نکته‌ی دوّم اینکه تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست؛ این‌جور نیست که ما خیال کنیم بنشینیم ببینیم چه شبهه‌ای وجود دارد، پیشگیری کنیم از آن شبهه، یا پاسخ بدهیم به آن شبهه؛ خب بله، این کار که واجب است ، لازم است امّا فقط این نیست؛ طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ طرفِ مقابل حرف دارد، فکر دارد، منطق دارد؛ مبانیِ این منطق، مبانیِ غلطی است؛ ما باید اینها را بشناسیم. در تبلیغ، موضع تهاجم لازم است. اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است؛ یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید، با چه کسی طرفید؛ ما با چه کسی طرفیم؟ حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله‌نویس یا فلان ستون‌نویسِ فلان روزنامه یا مثلاً فلان توییت‌زن در فلان شبکه یک چیزی را مطرح کرده؛ ما با چه کسی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشتِ‌صحنه‌ای داشته باشد؛ آن پشتِ‌صحنه کیست؟ باید او را شناخت." 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔰 گزیده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب - ۷ 🔹 "نکته‌ی سوّم این است که در تبلیغ، روحیه‌ی جهادی لازم است. اگر در همه‌ی کارها روحیه‌ی جهادی باشد، کار، پیشرفتِ مضاعف میکند امّا اینجا تبلیغ بدون روحیه‌ی جهادی، روح لازم را ندارد. اگر روحیه‌ی جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند، [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. وقتی که حالت جهادی باشد، نه، غالباً درست میبیند و همیشه خوب عمل میکند و پیش میرود. البتّه روحیه‌ی جهادی که عرض میکنیم، معنایش این نیست که توانایی‌های معرفتی و اخلاقی و مانند اینها لازم نیست؛ چرا، آنها به جای خودش واجب است امّا روحیه‌ی جهادی هم لازم است. این روحیه‌ی جهادی با توجّه به این آیه‌ی شریفه است: وَ لا یَطَؤُنَ مَوطِئاً یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلاً اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِح؛ آن کاری که غیظ کفّار را برانگیزد، عمل صالح است. «یَنالونَ مِنه» یعنی ضربه زدن؛ «نالَ» به دو معنا استفاده میشود، امّا وقتی با «مِن» باشد، لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلا، معنایش این است که ضربه‌ای به او نمیزند، اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِح، [مگر اینکه برای او] عمل صالح مینویسند؛ خب، این بهترین جهاد است دیگر.  روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. در حاشیه نشستن و گاهی مثلاً یک اشاره‌ای کردن، یک نصیحتی کردن، یک پیامی دادن، مثل روحانیّت مسیحی، کافی نیست. حالا البتّه روحانیّت مسیحی چند جور هستند؛ بعضی‌شان در کلیساها محبوس بودند، [یعنی] خودشان را محبوس کردند، بعضی بعکس، پیش‌قراول استعمار شدند. در آمریکای لاتین و در آفریقا و مانند اینها قبل از اینکه استعمارگرها پا بگذارند و نیروهای نظامی بروند جلو، کشیش‌ها رفتند، مردم را‌ آماده کردند برای اینکه آنها بیایند پدرشان را دربیاورند؛ بعضی‌شان هم این‌جوری وارد شدند. امّا خب روحانیّت اسلام باید وسط میدان جهاد لِلّه و بالله و فی‌الله قرار بگیرد و مأیوس هم نشود. وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است." 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔰 گزیده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب - ۸ 🔹 "ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است. ما گاهی جوانی داریم که حماسه و علاقه و شور حسینی مثلاً فرض کنید او را میکشاند به یک راه درستی، به راه مجاهدت، امّا در اعمال عبادی ضعیف است. خب اعمال عبادی خیلی اهمّیّت دارد. نماز خیرالعمل است دیگر؛ از همه‌ی اعمال بالاتر است دیگر؛ فلاح است، خیرالعمل است؛ مثلاً فرض کنید از نماز گاهی غفلت میکند؛ از این قبیل داریم. [برای اینکه] چیزی بتواند این جوان را به اعمال عبادی و اجتناب از گناهان تشویق کند، عواملی، جاذبه‌هایی وجود دارد؛ یکی از این جاذبه‌ها مسجد است، یکی از این جاذبه‌ها هیئت است؛ اینها مهم است. آباد کردن مساجد، زنده نگه داشتن مساجد، یکی از کارهای واجب است. البتّه ما در سطح کشور نسبت به جمعیّت، مسجد که کم داریم امّا همانی هم که داریم، بعضی‌هایش یا شاید بسیاری‌اش، معمور نیست، آباد نیست. حدّاکثر [این است که] وقت نماز باز میکنند، نماز آنجا خوانده میشود، بعد درِ مسجد بسته میشود! این[طور] نمیشود. مسجد بایستی محلّ رفت ‌و آمد دائمی مردم باشد. البتّه هیئتها خوبند؛ هیئت هم یکی از چیزهایی است که مشوّق جوانها است." 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مستند: «برای پس از مرگم» نمایش کامل به‌مناسبت بیست و چهارمین سال درگذشت استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 🔸با سخنرانی: محمدجواد نظافت (استاد حوزه، و از شاگردانِ عین.صاد) رضا میرکریمی (کارگردان و استاد سینما، و از شاگردانِ عین.صاد) 🔻زمان: پنجشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۹:۲۰ مکان: مشهد، تالار فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی، سه‌راه ادبیات، مجتمع دکتر شریعتی 🔺برگزارکننده: مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی مشهد با همکاری: _ خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) _ جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی _ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان _ مؤسسه فرهنگی کتاب‌رسان 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
تقدیر از مبلغ نمونه وجهادگر برتر سال۱۴۰۱ 💢 به عنوان مبلغ نمونه و جهادگر برتر عرصه جهاد تبیین در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد. 🔹 حجت‌الاسلام موسی‌پور و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم تقدیر گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از بررسی فعالیت‌ها، اقدامات و آثار مختلف در موضوع جهاد تبیین، جناب حجت الاسلام آقای سید محمدحسین راجی از پژوهشگران برتر در این زمینه را به عنوان جهادگر موفق عرصه جهاد تبیین سال ۱۴۰۱ انتخاب نمود که از خدمات مخلصانه و تلاش‌های عالمانه این بزرگوار تقدیر می‌شود. 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی این موفقیت را به ایشان تبریک عرض می‌نماید. شایان ذکر است که حجت‌الاسلام راجی مدیر اندیشکده‌ی سعدا و عضو هیأت موسس جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی می‌باشد. 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
امام تبلیغ و تبلیغ امام دیروز توفیق شد در جمع هزاران سرباز دلداده‌ی نظام، رهبر فرزانه‌ی انقلاب را زیارت کنم. حاشیه‌هایی کوتاه را بر گفتار بلندش در ادامه می‌خوانید: ۱) زیباترین مدال؛ طلاب «مسئولان قلبی دین» هستند؛ (هشداری دل‌نشین به مسئولان رسمی دین، برای دیدن مسئولان مظلوم دین که بیشترِ بار تبلیغ را با دل و جان و البته با غربت و سختی به دوش می‌کشند.) ۲) الأهم فالأهم؛ تبلیغ اولویت اول حوزه است نه دوم؛ (تذکری جدی به بزرگان و اَعلامی که منبر و تبلیغ را فقط برای کم‌سوادها و کم‌استعدادهای حوزوی کنار گذاشته‌اند!) ۳) راضی نیستم؛ امام جامعه که اتفاقاً امام تبلیغ هم هستند، از تبلیغ راضی نیستند؛(مقصر نخست، حوزه است.) ۴) منبر، افتخار است؛ بزرگانِ علما، منبر را کسر شأن نمی دانستند و با مردم سخن می‌گفتند؛ (‌حتی تصور اینکه مراجع و علمای بزرگ، دهه‌ی محرم منبر بروند، باز هم دل‌انگیز است و شوق‌انگیز.) ۵) تحجر در تبلیغ، ممنوع؛ استفاده از تنوع و راهکارهای نوین در تبلیغ، ضروری است؛ فضای مجازی، کارهای چندرسانه‌ای، هوش‌مصنوعی و...(مصداقی جدید از امام حاضر برای تحجری که امام راحل در «منشور روحانیت» فرمود.) ۶) تبلیغ گام دوم؛ تبلیغ همیشه اولویت داشت، الان بیشتر؛ بخاطر حاکمیت یافتن اسلام.(چند درصد از خطباء برای تبلیغ در تراز نظام اسلامی، احساس تکلیف می‌کنند؟!) ۷) باز هم مردم همه‌کاره‌اند؛ پایه‌ی قوام نظام مردم‌اند و ایمان آنها؛ ایمان با تبلیغ استوار می‌شود؛ (و تبلیغ با حضور در میان مردم و بامردم‌بودن.) ۸) استحاله فرهنگی؛ غفلت از تبلیغ یعنی استحاله‌ی فرهنگی و سیلی خوردن اسلام؛(استحاله‌ی فرهنگی از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی به مراتب خطرناک‌تر است! چرا هنوز عده‌ای احساس خطر نمی‌کنند؟!) ۹) می‌دانید با که سخن می‌گویید؟! اگر مخاطب را نشناسید، تبلیغ‌تان خنثی می‌شود.(شناخت با ارتباط همه‌جانبه حاصل می‌شود.) ۱۰) پدر، مادر! شما مقصرید! در آشفته‌بازار صداهای گوناگون، صدای انتقال معارف نسلی خانواده‌ها به انزوا رفته‌است؛(چقدر خانواده‌ها محتاج‌اند به روضه‌های خانگی!) ۱۱) رفیق بد در جیب جوان! امروز همنشین بد، از هر زمانی به جوان نزدیک‌تر است؛(باز هم تعریض به مدیران ارشد نظام و متولیان فضای مجازی برای چندمین بار از تریبون رسمی و عمومی) ۱۲) بهترین دفاع، حمله است؛ باید صحنه را شناخت و به مبانی اصلی دشمن حمله کرد.(ای کاش حوزه، درسی ولو مطالعاتی برای دشمن‌شناسی بگذارد!) ۱۳) حیّ علی الجهاد؛ روحیه‌ی جهادی همه‌جا جواب می‌دهد، به‌ویژه در تبلیغ؛ لازمه‌اش وسط میدان‌بودن و ناامیدنشدن است؛(کنج حجره و مدرسه نشستن و از مردم فاصله‌گرفتن و با آنها نبودن، باعث انجام نشدن تکلیف و بالتبع دوری از خدا خواهدشد.) ۱۴) جوانان را دریابید؛ ابزار ترغیب جوانان را برای عمل‌کردن به دین، فراهم کنید.(بهترین ابزار محبت است و درک‌کردن) ۱۵) مسجد تراز یا خانه‌ی سالمندان؟! مسجد از جاذبه‌های تبلیغ است؛ مشروط به زنده‌بودن و شبانه‌روزی‌بودن!(حتی تصور این بیانات هم ذهن عده‌ای را خراش می‌دهد!) ۱۶) مهم‌ترین نکته، کانون‌های تبلیغی؛ قم جلودار شود برای تهیه‌ی مواد تبلیغ و تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغ و تربیت مبلغ.(بعد از این همه سال، ای‌کاش متولیان حوزه کاری کنند که در سال‌های بعد باعث خرسندی امام جامعه شویم.) ۱۷) میاندار اسلام؛ روحانیت باید وسط میدان باشد.(آیا ترغیب به آمدن وسط میدان بود یا تأکید بر ماندن در وسط میدان؟!) 🖋عباس بابائی 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش عجیب در مقابل عمامه‌پرانی! ‼️ سرنوشت جالب دو جوان عمامه‌‌پران! 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت ۲۳ تیر، سالروز ارتحال استاد علی صفائی حائری معروف به 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔰استاد «صفایی حائری» معتقد به تربیت در میدان بود 🔻عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: ایشان معتقد به تربیت در میدان بود، حتی گاهی سؤال می‌کردی، آرام‌آرام پاسخ می‌داد و سر بزنگاه و در حالی که با دیگری سخن می‌گفت، متوجه می‌شدم منظور نظر و پاسخ مرا می‌دهد. 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
استاد «صفایی حائری» معتقد به تربیت در میدان بود عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: ایشان معتقد به تربیت در میدان بود، حتی گاهی سؤال می‌کردی، آرام‌آرام پاسخ می‌داد و سر بزنگاه و در حالی که با دیگری سخن می‌گفت، متوجه می‌شدم منظور نظر و پاسخ مرا می‌دهد. حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت، در ویژه‌برنامه «راز تنهایی» به همراه پخش مستند «برای پس از مرگم» به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی، به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد درگذشت استاد علی صفایی حائری که با حضور رضا میرکریمی، نویسنده و کارگردان سینما، به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با همکاری ایکنای خراسان رضوی، جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی و چند تشکل دیگر در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، ضمن مرور خاطراتی از آشنایی با علی صفایی حائری، درباره رابطه مرید و مراد، اظهار کرد: او اول خود را شکست و به شدت پس می‌زد و به رابطه مرید و مراد نقد داشت. به یاد دارم او همگان را به مطالعه کتاب‌های دیگران دعوت می‌کرد و می‌گفت اگر کسی حرف‌های دیگران را نبیند، حرف‌های مرا نیز متوجه نمی‌شود. وی ادامه داد: نه سلوک، نه روش و نه لسان او دعوت به مراد نبود، بلکه شاید کمی رفتار شبیه به ملامتیه داشت، رفتارهایی داشت که هیچ مرادی این کار نمی‌کند. به تشخیص خودش عمل می‌کرد و نگران چیزی نبود. بزرگی خدا را در سلوک صفایی حائری می‌توان دید. ملامت آدم‌ها برایش مهم نبود و بابت آن نگرانی نداشت. نظافت بیان کرد: صفایی حائری معتقد به تربیت در میدان بود، بنابراین حرف اضافی نمی‌زد، حتی گاهی سؤال می‌کردی، آرام‌آرام پاسخ می‌داد و سر بزنگاه و در حالی که با دیگری سخن می‌گفت، متوجه می‌شدم منظور نظر و پاسخ مرا می‌دهد. عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایت «صِلْ مَنْ قَطَعَكَ» از امام صادق(ع)، اظهار کرد: ایشان به روایات عمل می‌کرد. برای افراد ارزش قائل بود و دنبال افراد می‌رفت. به یاد دارم برای برقراری ارتباط مجدد با استادی، با او به شهرستان رفتم و گفت‌وگو و دفع شبهات ساعت‌ها میان آنها به طول انجامید‌. وی با بیان اینکه صفایی حائری با گفتار و عمل خود، ما را تربیت می‌کرد، تصریح کرد: به یاد دارم، زمانی که حضرت امام خمینی(ره) فوت کردند، از ایشان پرسیدم به چه کسی باید رجوع کنیم؟، به سرعت مقام معظم رهبری را معرفی کردند. نگران گفته‌های دیگران راجع به خودش نبود. کسانی که صفایی حائری را محدود کردند، به انقلاب ظلم کردند و هنوز جامعه و ساختارهای آن، آن‌چنان که باید ظرفیت درکش را ندارند و ما نیاز داریم به مربیانی که صفایی حائری را بفهمند و عامل هم باشند. حجت‌الاسلام و المسلمین نظافت با مرور خاطراتی از معنویت بالای صفایی حائری، گفت: به سرعت احساس کردیم که او پدری است که می‌توان با او راجع به همه چیز حرف زد و مشورت کرد. گرمای محبت ایشان را حس می‌کردیم و مدت‌های طولانی برای تک‌تک افراد وقت می‌گذاشت. عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در خصوص اتهاماتی که به صفایی حائری وارد شد، بیان کرد: ایشان بسیار آرام بود و نسبت به این موضوع نگرانی نداشت. به نظرم توحید واقعی یعنی همین مطمئن بودن. مشکل صفایی حائری این بود که افراد را شعارزده و شتاب‌زده بار نمی‌آورد. او انسان‌ها را عمیق می‌کرد و جوزدگی و هیجان‌زده کردن، کار او نبود. وی با اشاره به یادداشتی از صفایی حائری، ابراز کرد: او مستغنی بود و می گفت که به دو چیز خیلی احتیاج داریم، «استغناء» و «حلم». استغنای از خلق خدا و حلم برای ارتباط با خلق خدا. با توان خودش، به انقلاب کمک‌های فراوانی کرد. او همان‌طور که گفته، در حاشیه نیرو ساخته بود و وجود بسیاری از افراد موفق این موضوع را تایید می‌کند و این مسئله، اثر اخلاص در کار اوست. 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇 https://eitaa.com/rohaniat_mardomi