لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی نکات در تکمیل مبحث مربوط به راوی اول شخص
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلویکم
اساس رمانهای جریان سیال ذهن با راوی اول شخص بر چه پایهای است؟
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهل و دوم
زمان دستوری
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سی و سوم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزیابی تمرین سی و سوم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلوسوم
توضیح راوی
خوداندیشی راوی
تفکرات راوی
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سیوچهارم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزیابی تمرین سیوچهارم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلوچهارم
معتبرترین زاویه دیدهای سوم شخص
۱-زاویه دید دانای کل یا عقل کل
۲-زاویه دید دانای کل محدود به ذهن
۳-زاویه دید نمایشی یا عینی
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لینک مباحث آموزشی/شماره۱👇
جلسه اول
https://eitaa.com/romannevisi/3
داستانگویی
https://eitaa.com/romannevisi/4
مونولوگ و زباندیشه
https://eitaa.com/romannevisi/7
نقش زباندیشه
https://eitaa.com/romannevisi/8
قدرت تصویر
https://eitaa.com/romannevisi/11
تداعی معانی
https://eitaa.com/romannevisi/16
گفتن ناگفتهها
https://eitaa.com/romannevisi/19
سادهترین تعریف پیرنگ
https://eitaa.com/romannevisi/20
اولین گام در شخصیتسازی
https://eitaa.com/romannevisi/24
روایت اعترافی
https://eitaa.com/romannevisi/29
لحنهای داستانی
https://eitaa.com/romannevisi/32
ابداع بهانه
https://eitaa.com/romannevisi/35
چرا مینویسید؟
https://eitaa.com/romannevisi/38
ساختار پیرنگ و طرح داستان
https://eitaa.com/romannevisi/41
ابتداییترین پیرنگ
https://eitaa.com/romannevisi/44
پیرنگ طرح شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/45
طراحی شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/47
هراس نویسنده
https://eitaa.com/romannevisi/48
تعصب روی شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/49
مسئولیتپذیری
https://eitaa.com/romannevisi/52
پنج رکن اصلی
https://eitaa.com/romannevisi/55
شخصیتهای داستانی کجا هستند؟
https://eitaa.com/romannevisi/57
راهنمایی برای پیدا کردن شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/58
اهمیت خلق شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/62
خلاصهی مراحل خلق شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/63
پرداخت شخصیتها
https://eitaa.com/romannevisi/64
آزمایش درک شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/69
آزمایش شخصیت و درک لحن
https://eitaa.com/romannevisi/70
ورود شخصیت اصلی به داستان
https://eitaa.com/romannevisi/71
چگونگی معرفی شخصیت اصلی در داستان
https://eitaa.com/romannevisi/73
خلق یک شخصیت عمیق
https://eitaa.com/romannevisi/76
نکات مهم در خلق شخصیت فرعی
https://eitaa.com/romannevisi/81
نکات مهم در گفتگو نویسی
https://eitaa.com/romannevisi/82
فضای باز برای شخصیتها
https://eitaa.com/romannevisi/83
ارتباط شخصیت با واقعیت
https://eitaa.com/romannevisi/84
قهرمان و ضدقهرمان
https://eitaa.com/romannevisi/86
خلق شر
https://eitaa.com/romannevisi/89
خلق شخصیتهای فرعی
https://eitaa.com/romannevisi/93
انتخاب گویندهی رمان
https://eitaa.com/romannevisi/96
انواع زاویه دید اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/97
آغاز آموزش فن روایت
https://eitaa.com/romannevisi/100
موقعیت روایی با جملات کنشی/موقعیت خنثی/ضربآهنگ
https://eitaa.com/romannevisi/104
بالا بردن شتاب گذر زمان
https://eitaa.com/romannevisi/106
نوشتن صحنه در بسط زمان و تراکم زمان
https://eitaa.com/romannevisi/108
نوشتن صحنه در بسط زمان تا توقف زمان
https://eitaa.com/romannevisi/109
شفاف کردن روان/مونولوگ درونی
https://eitaa.com/romannevisi/109
بازنمایی ذهنی قهرمان
https://eitaa.com/romannevisi/113
جلسه۳۲
https://eitaa.com/romannevisi/115
اشارهای به جریان سیال ذهن
https://eitaa.com/romannevisi/117
احساسات آشکار و پنهان
https://eitaa.com/romannevisi/120
چرا احساسات شخصیتها را بازنمایی میکنیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/124
توصیفها
https://eitaa.com/romannevisi/129
دقت و شرح
https://eitaa.com/romannevisi/141
با همهی حواس
https://eitaa.com/romannevisi/143
روایت در قالب اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/148
روای اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/151
نماهای راوی اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/153
تکمیل مبحث راوی اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/157
اساس رمانهای جریان سیال ذهن
https://eitaa.com/romannevisi/158
زمان دستوری در روایت
https://eitaa.com/romannevisi/159
توضیح،خود اندیشی،تفکرات راوی
https://eitaa.com/romannevisi/162
معتبرترین زاویه دیدهای سوم شخص
https://eitaa.com/romannevisi/165
دیالوگها
https://eitaa.com/romannevisi/168
ویژگیهای دیالوگ خوب
https://eitaa.com/romannevisi/170
چه کنیم تا دیالوگها یکنواخت و خستهکننده نشود؟
https://eitaa.com/romannevisi/173
نوشتن دیالوگ جذاب
https://eitaa.com/romannevisi/175
فرایند ترکیببندی در داستاننویسی
https://eitaa.com/romannevisi/180
شهود + قلم
https://eitaa.com/romannevisi/182
چگونگی نوشتن یک پیرنگ محکم
https://eitaa.com/romannevisi/183
ابزارهای کمکی
https://eitaa.com/romannevisi/184
چگونگی مهارت در انتخاب ایدههای دراماتیک
https://eitaa.com/romannevisi/185
فرض در رماننویسی چه نقشی دارد؟
https://eitaa.com/romannevisi/190
چگونه یک پیرنگ بنویسیم
https://eitaa.com/romannevisi/192
May 11
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلوپنجم
دیالوگها
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهل و ششم
ویژگیهای یک دیالوگ خوب
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سیوپنجم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزیابی تمرین سیوپنجم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلوهفتم
چه کنیم تا دیالوگها یکنواخت و خستهکننده نشود؟
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
جلسه چهلوهفتم
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلوهشتم
نوشتن دیالوگ جذاب
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سیوششم
حمله و دفاع
تهاجم رقیب
https://eitaa.com/romannevisi/175
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سیوهفتم
قدرت برابر
https://eitaa.com/romannevisi/175
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سیوهشتم
عدم تفاهم
https://eitaa.com/romannevisi/175
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین سیونهم
ملاقات
https://eitaa.com/romannevisi/175
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهلونهم
فرایند ترکیببندی در داستاننویسی
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi
فرایند ترکیببندی در داستاننویسی
در زبان عامیانه(ساده)
لینک دعوت به کانال آموزش رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi