eitaa logo
رو به راه | رها عبداللهی
1.7هزار دنبال‌کننده
654 عکس
218 ویدیو
12 فایل
هزار راه نرفته در پیش روست. اما تنها رو به یک راهم... راهی که مرا به تو می رساند! 📝یادداشت های رها عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پیام رهبر انقلاب به فعالان حوزه جمعیت🔰 بسم الله الرّحمن الرّحیم با سلام به همه‌ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جوئی برای نجات کشور از میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیبهای یا پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت. به دست‌اندکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهرستان کارگیل- ایالت جامو و کشمیر، گروه سرود سلام فرمانده برخی وقتی نارضایتی ها را می بینند، می گویند ایران دیگر پتانسیل هویت بخشی و الگوسازی که به برکت انقلاب به دست آمده بود را از دست داده! اما نشانه‌ها چیز دیگری می‌گویند. این تصاویر می‌گوید خیلی‌ ها در گوشه گوشه دنیای اسلام، چشمشان به ایران است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴مسأله جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟ 🔺اغلب وقتی پیرامون جمعیت صحبت می‌شود، می‌گویند عامل کاهش فرزندآوری بحث اقتصادی است و تا وقتی مشکلات اقتصادی و معیشتی حل نشده و مردم آینده امنی برای وضع معیشتی خود تصور نکنند، نباید از آنان توقع فرزندآوری داشت و فعالیت در این زمینه بی‌فایده است. 🔹عدم پاسخ به سوال مهم «فرهنگ یا اقتصاد»، بسیاری از افراد دغدغه‌مند را از تلاش و تبلیغ در جهت نجات آینده جمعیتی کشور از سیاه‌چاله سالمندی منصرف کرده است. 🔻در یادداشت «موضوع جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟» تلاش شده پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا شود. در صفحه نخست وطن امروز بخوانید👇 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3489/1/248886/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴کاش قبل از دشمن «مرد»هایمان را پیدا می‌کردیم... از سویی به غیرتمان برمی‌خورد که چهره قهرمان ملی‌مان را ساعاتی پس از شهادتش برای اولین بار در صفحه رسانه‌ی خصم خونی مان ببینیم؛ از سوی دیگر کنار بغض، حس غرور پیدا می‌کنیم که این وطن چقدر مجاهدان گمنام دارد و ما بی‌خبریم؛ همان‌ها که بی‌سروصدا خون دشمن را در شیشه می‌کنند و برای ملت امنیت می‌خرند؛ بی‌آنکه نگران تیر غیب جوخه‌های بزدل ترور باشند که روزی -نه در میدان جنگ رودررو- در کوچه خلوت به سراغشان بیاید و ناجوانمردانه زخمشان بزند. به مردانمان می‌بالیم؛ اما کاش قبل از دشمن پیدایشان می‌کردیم... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 آیا جوانان دیگر تمایلی به داشتن فرزند ندارند؟ طبق آخرین نظرسنجی ایسپا 68.4 درصد مردم معتقدند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود. اما با بالاتررفتن پایگاه اقتصادی خانواده‌ها باور به اینکه داشتن فرزند موجب خوشبختی زوجین می‌شود کاهش پیدا می‌کند. 🔹روند نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد باور به ثأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین، بین جوانان رو به کاهش است. در سال 1392، 72.7 درصد جوانان 18 تا 35 ساله مجرد معتقد بوده‌اند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود که در سال 1397، به 68.3 درصد رسیده و در نظرسنجی اخیر ایسپا (دی‌ماه 1400) 60.4 درصد جوانان مجرد 18 تا 35 سال باور به تأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین داشته‌اند. 🔹داده‌ها نشان می‌دهد نقش عوامل دیگر در کنار اقتصاد قابل چشم‌پوشی نیست. طبق نتایج تحلیلی ایسپا با بالاتر رفتن پایگاه اقتصادی افراد، تعداد فرزندان مناسب از نظر افراد کاهش پیدا می‌کند. میانگین تعداد فرزند مناسب در پایین‌ترین گروه اقتصادی 2.8 و در بالاترین گروه اقتصادی 1.8 فرزند است. 🔹با افزایش سن، تعداد فرزند مطلوب برای خانواده هم بیشتر می‌شود. افراد بالای 50 سال به طور متوسط 2.6 فرزند را مناسب می‌دانند، افراد 36 تا 49 سال 2.2 و میانگین تعداد فرزند مناسب بین جوانان 18 تا 35 سال تقریباً دو فرزند است. 🔹علاوه بر موضوع اقتصاد، در افکار عمومی بخش‌هایی از جامعه ایران نوعی تغییر نگرش نسبت به فرزند‌آوری به چشم می‌خورد. بسیاری از جوانان امروز ازدواج و فرزندآوری را بخش محتوم زندگی خود نمی‌دانند. هویت نسل جوان با نقش‌های مختلفی جدا از پدر یا مادر بودن هم شکل می‌گیرد. 🔹تفاوت نگرش زنان شاغل و خانه‌دار نشان از دغدغه‌هایی فراتر از نگاه صرفاً مادی به تصمیم‌گیری درباره فرزندآوری دارد. در تمامی گروه‌های سنی زنان، افراد خانه‌دار بیش از زنان شاغل اعتقاد دارند که داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود. 60 درصد زنان 18 تا 35 سال شاغل با این گویه موافق بوده‌اند درحالیکه این میزان بین زنان خانه‌دار حدود 70 درصد بوده است. 🔻تفاوت بین نگرش گروه‌های مختلف تحصیلی، جنسی، سنی، اقتصادی و ساکنین مناطق شهری و روستایی به وضوح نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری صرفاً اقتصادی درباره موضوع فرزندآوری ناکافی است. همچنین ضرورت شناخت عمیق‌تر الگوهای تصمیم‌گیری جوانان برای فرزندآوری و دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها برای سیاست‌گذاری جامع اهمیت ویژه‌ای می‌یابد و آنچه در حیطه اجرا ضرورت پیدا می‌کند عدم اجرای یکپارچه سیاست‌ها برای کل جامعه است. منبع: صفحه مجازی ایسپا http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خرمشهری که آزاد شد، ممکن کردن محال‌ها با نیروی ایمان و امید به نصرت الهی بود. در خرمشهرهای پیش رو نیز باید مسلح به همین سلاح بود. نگذاریم درّ گران را از ما بگیرند. پ.ن: بازسازی عکس معروف آزادی خرمشهر در چهلمین سالگرد آن 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴مریم کاظم‌زاده، بانوی عکاس دفاع مقدس، به همسر شهیدش پیوست. 🔺ایشان را با عکس‌های خاصش از کردستان و خرمشهر و آبادان شناختم. سرگذشت غریب و جذابی داشت. دانشجویی که از لندن سر از نوفلوشاتو درمی‌آورد و آنجا برای خبرنگار شدن از حضرت امام کسب تکلیف می‌کند و پاسخ می‌گیرد به شرط رعایت حجاب اشکالی ندارد. با همین کلام امام انگیزه مضاعفی می‌گیرد که او را تا کردستان و کرمانشاه می‌کشاند؛ آنهم به عنوان اولین زن عکاس جنگ! 🔹همانجا با اصغر وصالی فرمانده دستمال سرخ‌ها آشنا می‌شود و همپای آن‌ها در صعب‌العبورترین عملیات‌های چریکی می‌دود و ثبت لحظات می‌کند. از اولین ملاقات خشن با فرمانده اصغر و ازدواجشان و سپس شهادت اصغر وصالی کمتر از دو بهار می‌گذرد. اما مریم از پا نمی‌افتد. جبهه‌های بازی‌دراز و هویزه و خرمشهر و آبادان همه شاهد نماهای باز و بسته و تلخ و شیرین اویند. 🔹مریم کاظم‌زاده برای من نماد زن انقلاب است که بین رعایت موازین شرعی و در عین حال انجام وظیفه در دست نیافتنی‌ترین شرایط برای یک زن، جایگاه خود را می‌یابد و لحظه‌ای بین ماندن و جلو رفتن تردید نمی‌کند. 🔻ان‌شاءالله امشب مهمان تمام شهدایی باشد که لحظات جانفشانی‌شان با دوربین بانوی عکاس جنگ ثبت شد. روحش شاد و یادش گرامی پ.ن: تصویر مربوط به بخشی از شماره اول مجله رایات و روایات است که در آن روایت مریم کاظم‌زاده را نگاشتم. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺دیشب بازهم برایمان ثابت شد بسیاری از فعالان رسانه و فرهنگی ما چقدر با مردم تفاوت دارند؛ و چقدر رویدادهای اجتماعی را نمی‌فهمند؛ و با وجود این عدم فهم، اتفاقا چه خوب برخی واقعیت‌های اجتماعی مثل احساس تبعیض مردم خوزستان و زمینه‌های شکاف اجتماعی را سکوی بیشتر دیده شدن خود می‌کنند. طبیعتاً برای آنان مهم نیست این کارشان موجب عمیق‌تر شدن این‌ها می‌شود. 🔹بعد از مراسم همخوانی در ورزشگاه آزادی، توییت‌ها و استوری‌هایشان شروع شد که ای وای مردم در آبادان عزادارند و شما در تهران عروسی گرفتید! کاش ذره‌ای منطق در این مخالفت بود که از همراهی بعضی چهره‌های مدعی فلسفه و علوم اجتماعی خوانده در این مسخره بازی تعجب نمی‌کردیم. مجلس عروسی؟؟؟ مراسمی که ابتدایش با یاد جانباختگان آبادان شروع و تا انتها به یادشان بود و محتوایش جز مناجات با امام زمان و ذکر نام اهل بیت و اشک‌های پاک و معصومانه کودکان و والدینشان هنگام سلام به فرمانده غایب از نظر چیزی نداشت، جشن و پایکوبی‌ست؟ وقتی یادم می‌آید تمام این چند روز بازی‌های فوتبال حتی برای تیم‌های خوزستانی برگزار شده و تماشاگر و شادی پس از گلش هم تعطیل نشده و شما یادتان نبوده اعتراض کنید، بیشتر می‌فهمم چقدر محتاج دیده شدنید و چقدر منافع جامعه برایتان بی‌اهمیت است. 🔻اگر مردم را می‌شناختید می‌دانستید خوزستانی‌های زیادی که همین دیروز عصر پای تلویزیون با همخوانی کودکان در ورزشگاه آزادی اشک ریختند، با این حرکت‌های رسانه‌ای کم اهمیت شما حس خوبشان خراب نمی‌شود. بدحالی خود از دیدن این رویداد بی‌نظیر معنوی را پای مردم ننویسید. 📝 @roo_be_rah
یه حمد بخونیم برای دل اونایی که تا امشب امید داشتن به زنده بودن عزیز زیر آوار مونده شون و الان دیگه کم کم باید تنها به خونه برگردن...😔 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رسالت رسانه مطالبه گر، افزایش امید در جامعه است. از طریق مطالبه‌گری درباره کاستی‌ها و ترک فعل‌ها و فسادهای امید سوز و اعتماد کُش. 🔹اما اگر این رسانه، مطالبه‌گری را با چاشنی «بهانه‌گیری»، «برجسته کردن غیرعادی سیاهی‌ها»، «تعمیم نابجا»، «نقد بدون پیشنهاد»، «گمانه زنی بی‌اساس» و «لوث کردن اقدامات مثبت» بدمزه کرد، خودش می‌شود امیدسوز و اعتمادکُش! 🔻چنین رسانه‌ای نه تنها به ضد خود تبدیل می‌شود، بلکه ذائقه مخاطب خود را عادت می‌دهد در هر اتفاق مثبتی هم دنبال ایراد و نقص بگردد و کامش با هیچ خبر خوشی حتی از دیگر رسانه‌ها شیرین نشود. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺عشایر عرب خوزستان از شریف‌ترین اقوام کشورند و غیرتشان روی نظام کم‌نظیر است. این روزها کسانی که هیچ شناختی روی عقاید و آداب و رسوم این اقوام نجیب ندارند، به تقلید از شبکه‌های معاند مجازی و ماهواره‌ای، با ژست دانای کل روی فیلم‌های اجرای مراسم عزاداری آنان در سوگ جانباختگان متروپل تحلیل می‌زنند که شیوخ عرب با بیرق‌های عشیره‌شان وارد عرصه اعتراض شدند. 🔹اول اینکه کسی که کمترین اطلاعی از آداب و رسوم عشایر ندارد و تفاوت بین شلیک هوایی در مراسم عزاداری با تیراندازی اعتراضی را نمی‌داند، حق ندارد راجع به معنای رفتار عشایر عرب اظهار نظر کند. هم خود را مضحکه می‌کند هم عده زیادی را به اشتباه می‌اندازد. 🔹دوم اینکه عشایر عرب وفادارترین مردم خوزستان نسبت به نظام هستند که اتفاقا بصیرت بالایی در حوادث گوناگون از خود نشان داده و به سادگی بازی گروه‌های معاند تجزیه طلب و ضدانقلاب را نمی‌خورند. اعترضاتشان هم معمولاً مجرا و پروتکل دیگری دارد. 🔹سوم اینکه حضور طوایف با بیرق عشیره خود علامت مهم حضور ایشان در مراسم رسمی عزاداری دیشب است و تحلیل گری که کودکانه و مغرضانه نوشته این بیرق‌ها نشانه از جا بلند شدن شیوخ عرب است، به بیرق عشایر عرب توهین کرده. 🔻عشایر عرب خوزستان بیشتر از آن تحلیل‌گر پایتخت نشین مدعی، قدر و قیمت انقلاب و تقدس خاک و ارزش امنیت مرز را می‌فهمند و اسیر بازی‌های دشمنان خونخوار وطن و نوکران داخلی‌شان نمی‌شوند. پ.ن: تصاویری از مراسم یزله عشایر جزیره مینو در عزای جانباختگان متروپل آبادان 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴«مردم متروپل» را درست روایت کنیم! 🔺در مباحث سواد رسانه زیاد درباره دوقطبی‌های رسانه‌ای و جنگ روایت‌ها تئوری شنیده و قلم فرسایی دیده‌ایم. تئوری‌هایی که خیلی وقتها در حد حرف باقی می‌ماند و حتی از سوی توصیه کنندگانش در وقت لازم یعنی بحران‌های اجتماعی مورد توجه قرار نمیگیرد. 🔹شرایط رسانه‌ای حاکم بر کشور ما اینگونه است که از یک سو فضای مجازی تحت کنترلی نداریم و از سوی دیگر توازنی بین کیفیت و کمیت محتوای رسانه‌ای خودی با آماج رسانه دشمن وجود ندارد و همین موجب می‌شود معمولا در جنگ روایت‌ها جا بمانیم. متاسفانه این ماجرایی‌ست که در رویدادها و بحران‌های متعدد کم و بیش تکرار می‌شود. آذرماه گذشته مقام معظم رهبری همین امر را به عنوان یک تکلیف مطرح کرده فرمودند: «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند...هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» 🔹ماجرای ریزش ساختمان متروپل در آبادان که تا کنون پیکر بیش از سی هموطن آبادانی از زیر آوار آن بیرون کشیده شده، نمونه‌ای از کم آوردن رسانه‌های رسمی در جنگ روایت‌هاست. رسانه‌های مطرح کشور در روز اول فاجعه متروپل با بی‌دقتی در تغییر دادن یک واژه _ اعلام بازداشت مالک به جای صدور حکم بازداشت وی - به راحتی عرصه را به شایعه پردازان مجازی واگذار کردند تا توهم توطئه زنده بودن مالک متخلف و فراری دادن آن توسط مسئولین طوری وایرال شود که حتی انتشار تصاویر جنازه او نتواند شایعات را از اذهان بدبین شده مردم عصبانی آبادان پاک کند. 🔹پس از این بی‌دقتی اولیه، موضوع مهم دیگری در جنگ روایتهای متروپل مورد کم توجهی رسانه‌های ما قرار گرفت و آن «مردم متروپل» بودند. آنان نه توسط رسانه‌های بیگانه درست روایت شدند نه توسط رسانه‌های رسمی. از رسانه بیگانه توقع نیست. اما رسانه رسمی چرا تصویر بدون روتوش مردم متروپل را نمایش نداد؟ 🔹این مردم کسانی هستند که هم داغدارند و هرروز دانه دانه عزیزان بیجانشان را از دریای آوار متروپل صید میکنند، هم اینکه هوای مهمان‌های امدادگرشان را دارند و پذیرایی از آنان را لحظهای پشت گوش نمیاندازند؛ و همزمان پر از خشم و احساس ظلمند. آواری که روی سر همشهری و رفیق و فرزند و پدر و مادرشان خراب شده، آوار معمولی زلزله و سیل و آتش‌سوزی نیست. آوار ناکارآمدی برخی مدیران شهرشان است که جان و مال و ناموسشان را به آنان سپرده بودند؛ حالا همینها با امضاهای آلوده، آوار برجی را روی سرشان ریختند و به خاک سیاهشان نشاندند. این مردم خشمشان عادی نیست؛ چون از خودی خورده‌اند. اعتمادشان بدجوری زخمی شده و حالشان توجهی بیش از معمول نیاز دارد. 🔹این خشم و اعتراض را رسانه بیگانه با اغراق و جهت دهی روایت میکند؛ ولی رسانه خودی یا نادیده میگیرد یا در گزارشی گذرا خلاصه‌اش میکند؛ مبادا ضریب گرفته و گسترده شود. درحالیکه این منطق درستی نیست. 🔹ما امروز در شرایطی هستیم که مسئولان نظام از روز اول، عمق بحران و خشم و مطالبه مردم را درک کردند و پیگیر پاسخدهی مناسب به آن هستند. مدیریت بحران در متروپل را خود دولت در دست گرفته و مجلس و قوه قضاییه و نیروهای مسلح پای کارند. همه اینها یعنی حق مردم آبادان در این ماجرا کاملا دیده شده و امید است ضایع نشود. اما چرا رسانه نتوانسته این احساس درک و همدلی مسئولان نظام را به مردم آبادان منتقل کند و این روزها شاهد صحنه گردانی شبکه‌های فارسی زبان معاند در شهر و افکارعمومی هستیم؟ چون رسانه‌های رسمی ما نتوانستند خود را آینه تمام نمای مردم متروپل معرفی کنند. 🔹نمایش فضای همدلی و همیاری حاکم در منطقه متروپل و شهر آبادان یک روی روایت متروپل است که اتفاقا توسط رسانه‌های معاند به شدت سانسور میشود. اما روی دیگر آن خشم و سلب اعتماد مردم است که فقط آن رسانه‌ها با سوگیری و جهت دهی دنبال میکنند تا نظام را زیر سوال برده و محاسبات و قضاوت مردم آبادان را تحت تاثیر خود قرار دهند. به گونه‌ای که این روزها زمینه ناامن کردن فضای شهر در اختیار سودجویان و اشرار فراهم شده تا به اسم مردم آبادان و به نام اعتراض، اموال عمومی را تخریب کنند و برای کار امدادگران مزاحمت ایجاد کنند. ادامه این شرایط اوضاع را در آبادان امنیتی‌تر میکند. 🔹مردم نیاز دارند گلایه‌هایشان را از رسانه رسمی خودشان بشنوند. نگرانند رسانه رسمی با نمایش آبادانی که در سکوت و صبر جگرگوشه‌هایش را دفن میکند، آبادان خشمگین و معترض را سانسور کرده باشند و ناخودآگاه چنین سانسوری را به حاکمیت نسبت میدهند. حال آنکه حاکمیت تمام قد پشتشان ایستاده. 🔻سکوت رسانه رسمی نسبت به این موضوع ظلم بزرگی در حق نظام جمهوری اسلامی‌ست. رسانه باید تا دیرتر نشده این اهمال بزرگ را جبران کند. 📝 @roo_be_rah
ایرانی بودن گره خورده با تاروپود فرش این صحن و سرا؛ با ارادت داشتن به سلطان خراسان. ایرانی جماعت فرش قرمز آستان حضرت رضا علیه‌السلام را با هیچ فرش قرمزی عوض نمی‌کند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
این استوری ‌حامد عسکری حال خوبی داره. تلخی فاجعه کنار شیرینی ... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴از پایان مسیر آزادی سقط جنین خبر دارید؟ 🔺آزادی سقط جنین نقطه آغازی است که پایانش را واژه‌های در ظاهر زیبای حمایت از حقوق زنان و سلامت باروری و حتی مغالطه «حق زنان بر بدن خویش» تعیین نمی‌کند. افول ارزش‌ها و عواطف انسانی، تقدس‌زدایی از مادری، نابودی خانواده و انداختن همه انسان‌ها در منجلاب فساد و روابط نامشروع بخشی از آثاری ا‌ست که تاکنون اتفاق افتاده و معلوم نیست تا کجا ادامه پیدا کند. سیاسیون، دانشگاهیان و فعالان رسانه توصیه‌کننده به آزادی سقط جنین در ایران از این آثار اجتناب‌ناپذیر بی‌خبرند؟ 🔻در این یادداشت مسیر تاریخی و ماهیت اصلی رویداد هولناک آزادی سقط جنین در جهان به ویژه غرب را مرور کرده‌ام تا بهتر نمایان شود انتهای این مسیر چه چیزی در انتظار جوامع بشری‌ست. این یادداشت را در وطن امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد بخوانید👇 http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3501/1/249419/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴از پایان مسیر آزادی سقط جنین خبر دارید؟ 🔺در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سقط جنین عمدی در هر مرحله از رشد ممنوع است و برای پزشک و افرادی که مرتکب سقط جنایی شوند، مجازات حبس و پرداخت دیه اعمال می‌شود. 🔹حکمت این احکام، محترم شمرده شدن جان انسان‌ها به محض وجود یافتن است. خالق حکیم، جنین یعنی ضعیف‌ترین مخلوق خود را به دامان امانتداری سپرده که با نیروی مهر مادری قادر به حفظ این امانت می‌شود. اگر جان این موجود ضعیف تضمین نشود، نه‌تنها بقای حیات بشریت به خطر می‌افتد، که انسانیت و شرافت تهدید می‌شود. 🔹با وجود چنین حکمت و مصلحت واضحی، طرفداری از سقط جنین در کشور اسلامی ما با فرهنگی آمیخته به عواطف انسانی بسیار عجیب است. شاید مرور سیر تاریخی و ماهیت اصلی رویداد هولناک آزادی سقط جنین در جهان بویژه غرب، بهتر نشان دهد نهایت این مطالبه ظاهرا روشنفکرانه و مدرن توسط غربگرایان ایرانی چه خواهد بود. 🔹در گذشته‌ای نه چندان دور، تمام ادیان و نظامات حقوقی دنیا با سقط جنین مخالف بودند؛ تا اینکه مبارزه با ممنوعیت آن با فعالیت‌های موج دوم فمینیسم آغاز شد. پشتوانه فکری این مبارزه، حقوق زن بر بدن خود بود و همین مبارزه به مرور بویژه با انقلاب جنسی توانست سنگر به سنگر نظام‌های فرهنگی و حقوقی کشورها را فتح کرده و ممنوعیت سقط جنین را پله پله لغو کند. 🔹این لغو ممنوعیت ابتدا مشروط به در خطر بودن جان مادر و ناقص بودن جنین بود و کم‌کم بارداری حاصل از تجاوز و سپس هر نوع بارداری ناخواسته به آن اضافه شد. البته نظام‌های حقوقی موافق سقط جنین برای مجوز سقط، محدودیت سنی تعیین کردند که این محدودیت علاوه بر دلایلی چون خطر و عوارض بیشتر برای مادر، نشان می‌داد آنان دل‌شان نمی‌خواهد جنینی را که بسیار شبیه یک انسان کامل شده از بین ببرند اما این ترحم نسبت به جنین هم دیری نپایید و بالاخره دادگاهی در آمریکا مجوز قتل جنین تا پیش از تولد را صادر کرد؛ با این توجیه که دیگر هیچ نوزاد ناخواسته‌ای پا به عرصه حیات نگذارد، بدون اینکه پاسخ دهند نوزاد یک دقیقه پیش از تولد و پس از تولد چه تفاوتی با هم دارند. 🔹از آنجا که واضح شده بود انسانیت نقشی در قواعد حقوقی حاکم بر غرب ندارد، بالاخره دادگاه دیگری باز هم در آمریکا حکمی صادر کرد تا ثابت کند افول رحم در بشر کف ندارد و بناست تا ناکجا پیش برود. این دادگاه مجوز قتل نوزاد ناخواسته پس از تولد تا 28 روز را داد تا مادری که باید نوزادش را در آغوش کشیده شیر در کامش بریزد، اجازه داشته باشد قاتلش شود! 🔹متاسفانه جامعه علمی پزشکی هم به تئوریزه شدن این جنایت هولناک کمک کرد تا نشان دهد ماجرای جاندار بودن یا نبودن جنین که تا به حال مطرح می‌شد، توجیه رذیلانه‌ اومانیسم برای سوق دادن آدم‌ها به سمت جنایتکار شدن آن هم به نام آزادی و حقوق فردی ا‌ست. مجله اخلاق پزشکی در استرالیا مقاله‌ای منتشر کرد که در آن توصیه شده بود اگر مادری نوزادی را به دنیا بیاورد و او را نخواهد، باید حق از بین بردنش را داشته باشد. قبحی که با صدور مجوز قتل جنین به بهانه کامل نبودن ریخته شد، سرانجام به تئوریزه شدن صدور جواز قتل نوزاد تسری پیدا کرد. 🔹غرب نشان داد خواستن یا نخواستن «مادر» تنها ملاک حق حیات نوزادان است. ماجرا اما همین جا تمام نشد. آنان دیدند واژه مادر بار عاطفی خاصی دارد که ممکن است مانع اصالت «حق انتخاب افراد» شود. این بود که واژه «مادر» از بودجه سال 2022 کاخ سفید حذف شد و به جای آن واژه «زائو» درج شد. پیش از آن نیز نظام پزشکی بریتانیا استفاده از واژه مادر را برای پزشکان ممنوع کرده بود. البته دلیل اعلام شده توسط آنان بار جنسیتی واژه مادر بود که ممکن است افراد تراجنسیتی را ناراحت کند اما واقعیت این است که باید همه مناسبات و عواطف انسانی به عنوان مانعی برای اهداف مدرنیته حذف شوند و مادر بودن یکی از آن موانع است... ادامه دارد... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔹بار تاثیرات جواز سقط جنین در همین جا متوقف نمی‌شود. جز قلع و قمع عواطف انسانی، ذبح اخلاق و حرمت خانواده نیز با این ماجرا میسرتر شد. 🔹سال 1973 که دیوان عالی ایالات متحده آمریکا آزادی سقط جنین را قانونی کرد، طی ۶ سال سقط جنین در این کشور از سالانه 744670 مرتبه در سال به 1497570 مرتبه رسید! یعنی بیش از ۲ برابر! واضح است یکی از دلایل چنین افزایش غیرمعمولی، برداشته شدن یک مانع بزرگ برای روابط نامشروع بود. گویی منع سقط جنین تا حدی به عنوان یک عامل بازدارنده برای افسارگسیختگی روابط جنسی عمل می‌کرد. 🔹نباید گمان کرد این آمار اتفاقی به وجود آمده و نظام فرهنگی غرب تقابلی با این اتفاق دارد. سال‌هاست کنوانسیون‌های متعدد سعی در تحمیل قواعد خود به قوانین سن ازدواج در کشورهایی نظیر ایران تحت عنوان سلامت باروری و حمایت از حقوق دختران و زنان دارند و ماجرای «کودک‌همسری» نیز تحت این عناوین مطرح و پیگیری می‌شود تا قانون را وادار کند ازدواج زیر 18 سال را ممنوع کند اما در غرب نه تنها روابط جنسی برای نوجوانان زیر 18 سال ممنوع نیست، بلکه حمایت هم می‌شود. به عنوان مثال یکی از بندهای لایحه حمایت از دختران مطرح شده از سوی دولت اسپانیا این است که از این به بعد دختران زیر 18 سال برای سقط جنین نیازی به اجازه والدین نخواهند داشت. آنان اجازه دارند بدون ازدواج باردار شوند، سقط جنین کنند و والدین آنان هم امکان مداخله در این مساله را ندارند تا هیچ مانعی برای آزادی جنسی وجود نداشته باشد. 🔻آری! آزادی سقط جنین نقطه آغازی است که پایانش را واژه‌های در ظاهر زیبای حمایت از حقوق زنان و سلامت باروری و حتی مغالطه «حق زنان بر بدن خویش» تعیین نمی‌کند. افول ارزش‌ها و عواطف انسانی، تقدس‌زدایی از مادری، نابودی خانواده و انداختن همه انسان‌ها در منجلاب فساد و روابط نامشروع بخشی از آثاری ا‌ست که تاکنون اتفاق افتاده و معلوم نیست تا کجا ادامه پیدا کند. سیاسیون، دانشگاهیان و فعالان رسانه توصیه‌کننده به آزادی سقط جنین در ایران از این آثار اجتناب‌ناپذیر بی‌خبرند؟ پایان 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏ http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دو زن بر سر راه دو رییس‌جمهور؛ یکی در لس‌آنجلس در مسیر عبور خودروی و دیگری در چهارمحال و بختیاری در مسیر عبور خودروی مدعیان حقوق و کرامت زنان چنین صحنه‌ای را نادیده می‌گیرند؟ پ.ن: در مرام انقلاب، مقامات و مسئولان موظف به این رواداری و مردم‌داری هستند و اگر غیر این باشند، کوتاهی کرده‌اند. اما غرب با چنین صحنه‌هایی غریبه است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 سلام فرمانده، دوقطبی‌ساز است یا جریان‌ساز؟ 🔺امروز سرود همخوانی کودکان بحرینی که با اقتباس از و روی آهنگ و شعر آن با قدری تفاوت به زبان عربی تولید شده، منتشر شد. نظرات برخی کنش‌گران مجازی پس از این انتشار جالب بود؛ که می‌گفتند این یکی بهتر است؛ چون فاقد شاخصه‌های دوقطبی ساز است! چند نکته دراین مورد به ذهنم می‌رسد که با شما به اشتراک می‌گذارم: 🔹سلام فرمانده جریان ساز بود نه موج ساز. هرچه هم تحت تاثیر فضاسازی های مخالفان معنویت و تدین بخواهند از آن ایراد بنی اسرائیلی بگیرند، دارا بودن شاخصه‌‌های اصلی جریان‌سازی بود که آن را فراگیر کرد و اتفاقا ترس دشمنان هم از جریان سازی ست. 🔹می‌گفتند سلام فرمانده دوقطبی ساز است. دوقطبی سازی یعنی چه؟ یعنی برجسته کردن امری که بین مردم یک جامعه نقطه اختلاف باشد و آنان را به دو دسته نسبتاً هم وزن تقسیم کند و به جان هم بیاندازد. اتفاقا سلام فرمانده هیچ نمود یا مؤلفه دوقطبی ساز برای جامعه ایرانی نداشت؛ گواه ادعایم این است که اگر خودش پتانسیل دوقطبی سازی داشت، شبکه‌ها و جریان‌های ضدانقلاب مجبور نمی‌شدند برای خراب کردنش دست به تحریف مضمونش بزنند و مثلاً به دروغ بگویند منظور از «فرمانده» در شعر، «مقام معظم رهبری» ست تا اذهان را به مسیری که می‌خواهند ببرند و یا با ضمیمه کردن تصاویر فقر و کودکان کار از این سرود فراگیر، طبقه سازی کنند. تا قبل از این فضاسازی‌ها به هیچ عنوان زمینه برای روبروی هم قرار دادن ساختگی عزای آبادان با سلام فرمانده فراهم نبود. 🔹نهایت ساده‌اندیشی است که فکر کنیم تمام جنجال‌های «رسانه ساخته» پیرامون سلام فرمانده به خاطر قسمت «فراخوان به سوی فرمانده» بوده و اگر آن نبود، دوقطبی ساختگی به وجود نمی‌آمد. ماجرا ماجرای خودِ «فرمانده» یعنی «حضرت قائم» است که نباید نامش فراگیر شود؛ آنهم روی زبان کودکان و خانواده‌ها که سال‌هاست جامعه هدف اصلی تهاجم فرهنگی هستند؛ سلام فرمانده توانست پتانسیل گرایش به معنویت را در قالب تظاهرات کم‌نظیر دین‌مدارانه با محوریت نسل آینده احیا کند. براساس آینده پژوهی اندیشکده‌‌های دشمن، نسل آینده همان نسل موبایل به دستِ اینستاگرامیِ از مرحله پرتی‌ست که بنا بود هیچ نسبت و قرابتی با ارکان انقلاب اسلامی نداشته باشد و حالا ذکر ورد زبانش شده! این برای جریان استکبار مصیبت کمی نیست. 🔹سرود بحرینی اگرچه امام زمان را فرمانده خطاب نمی‌کند و اسامی خاص سیدعلی و حاج قاسم را به زبان نمی‌آورد، اما از اقتدا به فقها و جانفشانی شهدا در مسیر رسیدن به حکومت مهدوی یاد می‌کند که اتفاقا ترسیم مبانی «سلام فرمانده» و علامت خوبی برای توفیق جریان‌سازی آن است. فعالان مجازی بهتر بود سرود عزیزان بحرینی را بهانه بیان حرف اصلی‌شان درباره سلام فرمانده نمی‌کردند. 🔻فراموش نکنیم هزار هیأت انجمن حجتیه‌ای هزار جمعه ندبه‌خوانی هزاران نفره برگزار کنند، خم به ابروی استکبار نمی‌افتد؛ یک سلام فرمانده همه نقشه‌های اتاق فکرشان را برهم زده. امام زمانی که کاری به حکومت عدل و نفی ظلم نداشته باشد و در استغاثه با او حرفی از آماده شدن برای ظهور با تلاش برای تقویت نظام اسلامی و ولایت فقیه و تربیت سرباز مهدوی نباشد، هیچ خطری برای دشمنان اسلام ندارد که بخواهند علیه آن فضاسازی و جنجال آفرینی کنند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴ماجرای ازدواج بین‌المللی و غفلت انقلابی‌ها از اصل «خبر فاسق» 🔺یک اصل مهم در رسانه قضیه «خبر فاسق» است. این اصل قرآنی به ما آموزش می‌دهد در رسانه هیچگاه خبر فرد یا گروه یا پایگاهی که سابقه دروغگویی، انتشار اخبار با سوگیری سیاسی، تقطیع و جعل گفته‌ها به نفع جریان سیاسی متبوعش آن هم به سبک آلوده بی‌بی‌سی دارد را مرجع واکنش‌ها و تحلیل‌های خود قرار ندهیم. اصلی که متأسفانه بار‌ها مورد غفلت واقع و نتیجه‌اش آشفتگی افکار عمومی و هزینه تراشی برای کشور شده. 🔹 خبرگزاری ایسنا بدون ذکر منبع، مصاحبه‌ای از دکتر بانکی‌پور نماینده مجلس که نامش به سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده نظام گره خورده منتشر می‌کند و آن مصاحبه، می‌شود منبع واکنش‌های رسانه‌ای پیرامون ازدواج بین المللی. رسانه‌های معاند هم با آب و تاب آن را به عنوان سیاست نظام منتشر می‌کنند. 🔹 واکنش‌ها از رسانه‌های معاند و فضای مجازی به صحن علنی مجلس و اعتراض برخی نمایندگان و سپس رسانه‌های انقلابی هم کشیده می‌شود. دکتر بانکی‌پور در دفاع از خود اصل ماجرا را می‌گوید و معلوم میشود ایسنا طبق معمول شیطنت کرده و حرف‌ها را تقطیع کرده و تغییر داده. ماجرا حمایت از مطالبه زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند برای گرفتن شناسنامه ایرانی فرزندانشان بوده. مطالبه اجرای قانونی که سه سال پیش در مجلس تصویب شده و همه برایش کف زده بودند و به جا بود. نه توصیه به ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی! 🔹به همین راحتی اجازه داده شد یک رسانه معلوم‌الحال برای آشفته کردن افکار عمومی نقشه بریزد و حتی انقلابی‌ها را هم بازی دهد و برای مجلسی که هزار وظیفه بدوش دارد هزینه بتراشد و مردم را نسبت به سیاست‌های خانواده گرایانه که تازگی امیده اصلاح و بهبود آنها ایجاد شده بدبین سازد. 🔹حال که واقعیت ماجرا معلوم شده، لابد باید همه کسانی که با خبر ایسنا به اشتباه افتادند با انتشار دفاعیات آقای نماینده به آن خبرگزاری اعتراض کنند. اما می‌بینیم خبر چندانی از چنین جبرانی نیست و اکثراً خود را به آن راه میزنند، کأنه هیچ اتفاقی نیافتاده. چند روز دیگر هم دوباره شاهد سمپاشی همان رسانه در افکار عمومی خواهیم بود که با بی تفاوتی ما حاشیه امن یافته و برای تحقق اهدافش برنامه‌ریزی می‌کند و احتمالا همین نماینده انقلابی که امروز بدون تحقیق، همکارش را به تندی در مجلس نقد کرد، سوژه جعل خبر خود کند. کمااینکه قبلاً هم چنین اتفاقی درباره نمایندگان دیگر رخ داده. 🔻نقد خوب و لازم است و نمایندگان باید بیش از همه مراقب اظهاراتشان حتی در جمع‌های خصوصی باشند و نظرات کیلویی ندهند؛ اما در این بازار بی‌در و پیکر رسانه‌ که عرصه برای بی‌وجدان‌های رسانه‌ای فراخ است، ساده نباشیم و راحت بازی نخوریم و هزینه نتراشیم. اگر هم بودیم و خوردیم و تراشیدیم، لااقل شجاع باشیم و خرده شیشه‌ها را خودمان از روی زمین جمع کنیم. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺به نظرتان شرق از بی‌سوژگی رنج می‌برد که این چنین به زرد نویسی در تیتر یک روی آورده؟ 🔹خیر؛ مأموریت تعریف شده برای این روزنامه و امثالهم مشغول کردن افکار عمومی به هر موضوعی‌ست که اعصابش را بهم بریزد و بیش از پیش از ساختارهای کشور ناامید و زده کند. جوری تیتر زده انگار روز قبلش در مجلس طرح داماد وارداتی به رأی گذاشته شده و رد شده. درحالیکه نه طرحی بوده و نه رأیی و جنجال ساختگی روی این موضوع از ابتدا بر پایه جعل یک خبرگزاری و توهم عده‌ای دیگر بوده و بس. 🔻حساب کنید در هفته چند موضوع این چنینی (غیرواقعی و فاقد ارزش) در رسانه گردوخاک می‌کند و اعصاب ملت را بهم می‌ریزد؟ هرکدام نقش خود در بها دادن به آن را بررسی کنیم؛ گاهی خودمان جزو بازی خورده‌های سوژه‌های گردوخاکی هستیم و تصور کرده‌ایم روی مسائل مبنایی بحث می‌کنیم؛ درحالیکه آن سوژه از اساس برای سرگرم کردن ما و فرصت سوزی ساخته شده و ما هم با تصور احساس وظیفه و دغدغه‌مندی، فریب خورده‌ایم. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بهشتی هنوز هم مظلوم است 🔺 حضرت روح الله در عزای شهید آیت‌الله بهشتی فرمود «آنچه که من راجع به ایشان متاثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود.» 🔹ظلم به بهشتی بیش از همه از ناحیه نفاقی که لباس مجاهد و خودی به تن کرده بود، رقم خورد. اما این ظلم هنوز در لباس تحریف ادامه دارد. امروز جریان نفاق با تحریف بهشتی از او سپری برای مخالفت‌ها و ابراز کینه‌هایش نسبت به جمهوری اسلامی می‌سازد و اینگونه به ایشان ظلم می‌کند. 🔹در حالیکه صوت و متن سخنان شهید مظلوم بهشتی در لزوم حفظ حجاب در جامعه اسلامی موجود است، نقل قول فردی را روی دست گرفته‌اند که شهید بهشتی مخالف حجاب اجباری بود! 🔹رسواتر از تحریف‌گران و انکارکنندگان روز روشن، کسانی هستند که برای چنین تحریفاتی سوت و کف میزنند و آن را منتشر می کنند؛ در حالیکه با ظاهری که تا به حال از خود نمایش داده بودند، پیش از این جرأت نمی کردند عقاید خود علیه دستور حضرت امام درباره حجاب را آشکار کنند. بهانه‌شان هم برای حمایت از این تحریف، نقد ناکارآمدی نوع مواجهه با بدحجابی‌ست. کم‌کاری‌ها و کارنابلدی‌های عده‌ای را بهانه پاک کردن صورت مسأله (قانون حجاب) کردن، عین بلاهت است؛ اگر با ابزار تحریف سرمایه‌ای چون بهشتی باشد که عین خیانت است! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715