eitaa logo
رو به راه | رها عبداللهی
1.7هزار دنبال‌کننده
655 عکس
219 ویدیو
12 فایل
هزار راه نرفته در پیش روست. اما تنها رو به یک راهم... راهی که مرا به تو می رساند! 📝یادداشت های رها عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مشاهده در ایتا
دانلود
هفته پیش تصویر دور زدن یک موتوری با پرچم انگلیس را صدهزار بار منتشر کردیم تا خوشحالی یک عده قلیل از باخت ایران، خوشحالی صدهزار نفر تعبیر شود و علمای اجتماعی توییتری و اینستاگرامی و گعده‌های روشنفکری تا مدت‌ها خوراک تحلیل صدمن یک غاز داشته باشند و شبکه‌های معاند به ریشمان بخندند و حالمان را بگیرند. حالا لطفاً تصاویر بوق بوق و رقص مجدد همان یک عده قلیل با پرچم آمریکا را بی‌خیال شوید و به اتفاقات دشمن‌شادکنِ روحیه خراب‌کن بی‌خود ضریب ندهیم و راحت برچسب وطن‌فروش به این و آن نچسبانیم. همان چند نفر جوگیری که برای برجام در خیابان با تیشرت l love USA رقصیدند، حالا هم به صحنه آمده‌اند. از کاه کوه نسازیم! رونوشت به دوستان انقلابی 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴«زن، زندگی، آزادی» شعاری علیه زنان 🔺چگونه ناجنبش مدعی آزادی زنان به ضد غایت خود تبدیل شده است؟👇 http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3641/1/257073/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴«زن، زندگی، آزادی» شعاری علیه زنان 🔺بیش از ۲ ماه است [نا]جنبش «زن، زندگی، آزادی» با ادعای بزرگ‌ترین انقلاب زنانه در ایران سر برآورده و البته بیش از فضای واقعیت در فضای مجازی عرض‌ اندام کرده است. این جنبش مدعی مبارزه با ظلم علیه زنان در ایران است و اگرچه آزادی حجاب را پیشانی این مبارزه قرار داده، در ادامه مطالباتی را در جهت اختلاط زنان و مردان در همه فضاها، مقابله با نمادهای مذهبی و البته آزادی همجنس‌گرایی ابراز کرده است. 🔹این جنبش از همان روزهای ابتدایی اقداماتی را در پرونده خود ثبت کرد که بر خلاف شعار اعلام‌شده‌اش بود؛ از جمله نفرت‌پراکنی، ابراز خشونت شدید و حتی ارتکاب جنایت نسبت به مخالفان و منتقدان، توسل به زور برای همراه کردن مردم، فحاشی و هتاکی علنی، حمایت از تحرکات تجزیه‌طلبانه و تروریستی، تهدید بازاریان و تعطیلی کسب و کارشان، آسیب به اموال خصوصی و عمومی، اعمال خشونت نسبت به زنان با رفتارهایی چون چادر از سر کشیدن و ضرب و جرح برخی بانوان و بی‌احترامی با شعارهای جنسی و رکیک. 🔹هر چند اکنون برای خیلی از ما عیان شده وقایع ۲ ماه اخیر نه انقلاب است نه زنانه و ماهیت آن توطئه‌ای براندازانه است که روی موج‌سازی سلبریتی‌های مجازی و برخی مطالبات حداقلی با نمود حداکثری سوار شده. اما برای عده‌ای که هنوز دل به شعار «زن، زندگی، آزادی» داده و از قِبَل آن به دنبال مطالبات خویشند، باید تبیین شود چگونه این حرکت به ضد خود یعنی زن و زندگی و آزادی تبدیل شده است. 🔹تک‌تک خصوصیاتی که در بالا ذکر شد، برای اثبات این موضوع کافی ا‌ست؛ اما جز اینها، امری که پیشانی این انقلاب به اصطلاح زنانه را به خود اختصاص داده، به تنهایی قادر است آن را به ضد غایت ادعایی خود یعنی زنان تبدیل کند. 🔹طرفداران این جنبش ابتدا خود را معتقد به آزادی پوشش نشان دادند اما خیلی زود در حرف و عمل نشان دادند دیکتاتورمآبانه به دنبال حذف حجاب هستند و در آینده‌ای که می‌خواهند، کسی حق حجاب داشتن ندارد. در همین نقطه می‌توان ضد زن بودن آنان را فهمید. اول اینکه ضدیت با حجاب به نادیده گرفتن حق انتخاب زنان محجب منجر می‌شود و دوم اینکه حذف حجاب و ترویج برهنگی در یک جامعه به سرعت آن جامعه را به محیطی ناامن و خشونت‌زده تبدیل می‌کند که نخستین قربانی آن زنان هستند. این گزاره را با توضیحی کوتاه اثبات می‌کنم. 🔹نقش زن در رشد یا افول جوامع بیش از مردان است. حکمای اسلامی زن را به دلیل ویژگی‌هایش، روحانی‌تر از مرد می‌دانند و معتقدند او اگر در مسیر پیشرفت قرار گیرد، جامعه را با خود بالا می‌کشد. یکی از این خصوصیات عاطفه است که چنانکه آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی می‌فرمایند، اگر در مسیر درست قرار بگیرد و حفظ شود، زنان با امامت عاطفه، هم خود رشد می‌کنند، هم جامعه را به تعالی می‌رسانند. اما اگر در مسیر درست قرار نگیرد، جامعه متوحش و اسیر شهوت و خشونت می‌شو‌د. عفاف از جلوه‌های امامت عاطفه است. در نگاه تمدنی، عفاف زن تعیین‌کننده صعود یا سقوط جوامع بشری ا‌ست. 🔹حجاب نمود عفاف و تنظیم‌کننده روابط بین زن و مرد در جامعه است، چرا که برای رفت و آمد و اختلاط‌شان قاعده تعیین می‌کند. وقتی حجابی در کار نباشد، برهنگی و افسارگسیختگی و اختلاط ناسالم در عرصه عمومی، جامعه را به عرصه تحریک جنسی بدل می‌کند و افراد را در یک حال تحریک دائم قرار می‌دهد؛ تحریکی که موجب عدم تمرکز و فشار مداوم روانی به اعصاب می‌شود. تولید خشونت از نخستین پیامدهای چنین وضعیتی‌ است و زنان نخستین قربانیان این خشونت هستند. 🔹آمارهای جهانی این را بخوبی نشان می‌دهد. آمار «آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپایی» که در وین، پایتخت اتریش گزارشی در این خصوص تهیه کرده، نشان می‌دهد یک‌سوم زنان ساکن این اتحادیه در طول زندگی خود دست‌کم یک‌بار مورد حمله و خشونت جسمی یا جنسی قرار گرفته‌اند. این خشونت با فرهنگ برهنگی حاکم بر اروپا ارتباط مستقیم دارد. 🔹جالب اینجاست که خشونت علیه زنان در کشورهای حوزه اسکاندیناوی که سطح رفاه بهتری دارند بیشتر است و خشونت 52 درصدی در دانمارک، 47 درصدی در فنلاند و 46 درصدی در سوئد گواه این موضوع است. 🔹اما انگلیس با 68 درصد، پیشتاز خشونت جنسی علیه زنان است و اتریش با 35 و پرتغال با 32 درصد، بدترین آمار خشونت جنسی علیه زنان در اتحادیه اروپایی را به خود اختصاص داده‌اند. نکته دیگری که اثبات می‌کند این خشونت‌ها متأثر از برهنگی است، اینکه در گزارشی که یورونیوز از یک نظرسنجی داده، ذکر شده ۸۳ درصد زنان ۱۶ تا ۳۹ سال در اروپا به منظور جلوگیری از خشونت و آزار و اذیت، اقدام به محدود کردن آزادی‌های فردی خود کرده‌اند. یعنی آنان بخوبی درک کرده‌اند محدودیت در پوشش و روابط تا حدی تأمین‌کننده امنیت‌شان است. ادامه دارد... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔹تجربه غربی‌ها دلیل خوبی برای ترسیم انتهای مسیری ا‌ست که ما اکنون در ابتدای آن قرار داریم اما پیش از مرور این تجارب، در آموزه‌های دینی ما چنین عاقبتی پیش‌بینی شده. قاعده قرآنی «ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ» (سوره احزاب/ آیه ۵۹) که شناخته شدن به عفاف را عامل دفع آزار معرفی می‌کند، حاکی از تاثیر حجاب در امنیت زنان است. مطلوب، داشتن جامعه‌ای باحجاب است که در آن زنان با انسانیت‌شان دیده می‌شوند نه به عنوان موجودی کهتر و قابل دسترس. 🔻فهمیدن اینکه شعار «زن، زندگی، آزادی» چه می‌خواهد و بنا دارد زن ایرانی را به کجا برساند، سخت نیست. فقط کافی است چشم‌مان را روی سطح مطالبات سردمداران و طرفداران آن و کارهایی که برای رسیدن به آن می‌کنند نبندیم تا بفهمیم این به اصطلاح انقلاب زنانه، مسیر تدارک دیده شده دشمنان ایران برای نابودی جامعه ایرانی‌ است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 اعتراض به بازگشت امنیت؟! 🔺 سیاسیون و رسانه‌های غربگرا امروز همصدا با ضدانقلاب همگی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان دادند. حرفشان چه بود؟ اینکه این حکم مردم را ناراحت و مقابل نظام قرار می‌دهد و بر خشم و نفرت می‌افزاید. ظاهراً حرف خیرخواهانه ایست. به شرطی که جواب قانع‌کننده‌ای برای این چند سوال داشته باشند ؛ 🔹اول بگویید منظورتان کدام مردم است؟ شما بار‌ها نشان داده‌اید مردم را نمی‌شناسید. همین یک ماه پیش همگی صدای میلیون‌ها ایرانیِ شرکت کننده در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان را در روزنامه‌هایتان بایکوت کردید! مردمی که طی هفتاد روز گذشته هر روز یا هر چند روز یک بار در تشییع شهدای امنیت شرکت کرده و علیه اغتشاش‌گران فریاد کشیدند و مجازاتشان را برای برقراری امنیت طلب کردند، مردم نیستند؟ مردم برای شما وقتی مردمند که صدایشان باب سلیقه سیاسی‌تان باشد. وگرنه باید ساکت شوند. 🔹واقعاً نگران افزایش خشونت هستید؟ پس چرا مدام در هنگام مجازات جنایتکاران و بانیان خشونت موضع وارونه دارید و صحنه را جور دیگری برای مخاطبانتان روایت می‌کنید؟ چرا وقتی نیروی انتظامی اشرار و جانیان کف خیابان و اوباش نفوذکرده در دانشگاه را دستگیر می‌کند، صدایتان بلند می‌شود که بگیر و ببند را تمام کنید؟ چرا وقتی قمه‌کشی که با ارعاب راه خیابان را بسته و جلوی چشم مردم مأمور حافظ امنیت را می‌زند تا با ایجاد وحشت و ناامنی به هدف خود برسد، حکم محارب می‌خورد همگی یک کلام به تشکیک حکم می‌افتید؟ تضعیف دستگاه عدلیه که در این شرایط کشور تنها پناه مردم برای تامین مهمترین حقشان یعنی امنیت است، منجر به کاهش خشونت می‌شود یا قداره‌کش‌ها را جری‌تر می‌کند؟ 🔹ادعا می‌کنید این اعدام پاسخ غلط حاکمیت به اعتراضات است. پس باید به یک سؤال جدی پاسخ دهید؛ چه ارتباطی بین اعتراض مدنی با کشیدن قمه نیم متری برای بستن راه ماشین‌های مردم و زخمی کردن پلیس هست؟ معترضانی که قمه‌کش‌ها را جلو می‌فرستند، اعتراض مدنی دارند؟ چرا شما در روزنامه‌هایتان هیچ اعتراضی به سلبریتی‌ها و سیاسیون و رسانه‌هایی که چند ماه است بچه‌های مردم را به اعتراض خشونت‌آمیز و ضرب‌و‌جرح پلیس و بسیجی و چادری و آسیب به اموال مردم تهییج ‌و تشویق می‌کنند ندارید و فقط بلدید پاچه نیروی انتظامی و قاضی و نظام را بگیرید؟ بعد هم سر تکان بدهید که جامعه را خشونت فرا گرفته... اصلا چطور رویتان می‌شود اسم افتضاحات این دو ماه را اعتراض بگذارید؟ این همه وقاحت نوبر است. 🔻پ.ن: آقای جمهوری اسلامی، یک پای برقراری امنیت همراه کردن افکار عمومی با مجازات عاملان ناامنی و شفافیت روند صدور احکام است. پس بستن دهان دروغگویان و نان به نرخ روزهایی که بازگشت امنیت به ضررشان است و مانع شفافیت فضا و رسیدن واقعیت به گوش مردم هستند، بخشی از این ماجراست! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴دلیل این همه تکاپوی رسانه‌های غربگرا برای تطهیر محکومین اغتشاشات اخیر چیست؟ 🔺بالاخره روز مجازات عاملان خشونت‌های سه ماه اخیر فرا رسیده. محاربه شوخی‌بردار نیست. به حکم قطعی قرآن محارب باید به اشد مجازات برسد و اجرای احکام حساب را دست رجزخوان‌های پفکی کف اینستاگرام و پیاده‌نظام ساده‌لوح کف خیابان که این مدت با شرارت و جنایت اهداف دشمن را محقق می‌کردند، می‌آورد و امنیت را برمی‌گرداند. 🔻غربگراها در رسانه‌هایشان ضمن تطهیر جنایتکاران، در این مجازات‌ها تشکیک می‌کنند و برخی هم بهانه می‌آورند که این اعدام‌ها بازدارندگی ندارد. اتفاقا چون بازدارندگی دارد و فریب‌خورده‌ها را از سواری دادن به لیدرهای آشوب منصرف می‌کند اینچنین به تکاپو افتاده‌اند! مشکل این‌ها بازگشت امنیت و برباد رفتن زحمات ماه‌های گذشته‌شان است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
الان همه براندازا کارشناس فقهی حکم محاربه و افساد فی‌الارض شدن. جالبه که به تحریرالوسیله هم رفرنس میزنن😄 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺در پیاده‌روی خیابان نسبتاً خلوتی در حال عبور بودم. چند پسر با تیپ‌های غلط انداز از روبرو می‌آمدند. سیگار دستشان بود و بلند بلند حرف می‌زدند و می‌خندیدند. ترسیدم؛ با خودم گفتم نکند اذیتم کنند، چادرم را بکشند، توهین کنند... تا این فکرها از سرم عبور می‌کرد آن‌ها هم از کنارم عبور کرده و رفته بودند. با خودم اندیشیدم که من قبل‌ترها هیچ وقت در خیابان احساس ترس یا نگرانی جدی پیدا نکرده بودم. احساس ناامنی اتفاقی‌ست که شنیدن و دیدن خشونت‌های این مدت برای ما رقم زده. 🔹این روزها هر صفحه ای را باز می کنی بحث و مناظره پیرامون مصداق محاربه و مجازات محارب داغ است. همه متخصص فقه و جزا شده‌اند. حتی منوتو قرآن تفسیر می‌کند! من فقه نمی‌دانم و از جزییات صدور احکام قضایی هم سررشته ندارم. نمی‌دانم معنی فقهی لإخافه الناس که درباره محاربه گفته‌اند چیست؛ اما می‌دانم برق سلاحی که آن آدم‌ها در تهران و مشهد و اصفهان و... کشیدند، نه تنها شاهدان ماجرا، که تا اینجا لرزه بر اندام من و امثال من انداخته که دیگر نمی‌توانیم مثل قبل در خیابان‌های شهرهایمان قدم بزنیم و راحت از کنار آدم‌ها رد شویم. خیابان‌هایی که شهید دانیال رضازاده به همسرش می‌گفت امن‌ترین خیابان‌های دنیاست... 🔻من مطمئنم اجرای حکم خدا درباره برهم‌زنندگان امنیت، دوباره امنیت را به خیابان‌هایمان برمی‌گرداند و دوباره با دل قرص در آن‌ها قدم می‌زنیم و آرامشمان را به رخ دنیا می‌کشیم. از اجرای حکم خدا نترسیم. از سرزنش بدخواهان نترسیم. فریاد کشیدن‌هایشان، ادعای حقوق بشرشان، شبهه افکندنشان... سستمان نکند. مجازات‌ براساس حدود الهی استتار مهر درکسوت قهر است تا حیات و امنیت جامعه تضمین شود. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
«زن ایرانی در دامان انقلاب با پیشرفت‌ها و جلوه‌گری‌های انسانی‌اش بزرگ‌ترین ضربه را به دال مرکزی تمدن غرب زد. بدترین آلترناتیو برای تمدن غرب، تصویر این زن است که با حجاب اسلامی روی سکوی موفقیت عرصه‌های مختلف جهانی می‌ایستد و تناقض‌های آن را به رخ جهانیان می‌کشد. این باطل‌کننده زحمات دویست سیصد ساله غرب در تثبیت تمدنش است. پس باید کلیدواژه حجاب با پیوست ظلم به زن در ایران پررنگ شود تا ویترین تمدن غربی از سنگی که زن باحجاب ایرانی دارد به سمتش پرتاب می‌کند، محفوظ بماند...» 🔴شماره چهارم نشریه منتشر شد: «روایت حجاب» 🔺در گیرودار فتنه و آشوب، در میانه جنگ ترکیبی علیه ایران، درحالی که ادعای انقلاب زنانه‌ی با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» به جان امنیتمان افتاده، هنوز هم می‌شود سر را بالا گرفت و از حکم خدا سخن گفت. 🔻روایت حجاب، می‌خواهد در سخت‌ترین دوران هجمه علیه عفاف، از حجاب بگوید... با ما همراه باشید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
Rayat & Revayat_compressed.pdf
13.67M
چه چیزی را می‌خواهد روایت کند؟ «دقیق‌تر که به مسأله حجاب نگاه می‌کنیم، یک پدیده چند وجهیِ پیچیده‌ی غامض را مشاهده می‌کنیم که از هر طرف به آن پرداخته می‌شود، وجه جدید و جنبه‌ای متناقض از طرف دیگر آن بیرون میزند؛ گاهی آنقدر مسئله حجاب ذوابعاد می‌شود که از بیم عدم جامع‌نگری و پرهیز از نگاه‌های یکجانبه، لاجرم بهتر است سکوت کرده و فقط شنونده و خواننده‌ی ماجراهای پیرامون آن بود. اختیاری یا اجباری بودن حجاب، وابستگی یا عدم وابستگی حجاب به مقوله اقتصاد، جواز یا عدم جواز تسامح حکومت در برابر بی‌حجابی در شرایط فعلی، ... همه اینها ما را به این تصمیم رساند که چهارمین شماره نشریه رایات و روایات را به درنگ کردن و اندیشیدن و نوشتن حول مسئله حجاب اختصاص دهیم. در این شماره، شماری از اندیشه‌ورزان حوزه زنان و صاحب نظران مسائل فرهنگی مرتبط با حجاب به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و فرصتی برای درک بهتر و پاسخگویی به چالشهای مسئله حجاب فراهم آورده‌اند. به قدر استطاعت تلاش کرده‌ایم پرده‌ای از چهره فریضه‌ی حجاب اسلامی بالا بزنیم و یک بینش قابل دفاع را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی...» 🔴شماره چهارم نشریه رایات و روایات منتشر شد: با قلم و کلام اساتید و نویسندگان دکتر ابوالفضل اقبالی حجت‌الاسلام احمد فرحانی حجت‌الاسلام رضا افشار دکتر معصومه نصیری حامد ملحانی مریم اردویی فاطمه ترکاشوند و... سردبیر: زهرا محسنی‌فر مدیر مسئول: شهرام رستمی‌فر دبیر تحریریه: رها عبداللهی صاحب امتیاز: رسانه بیداری 📖مجله https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
«یقه سفیدهای بحران حجاب، همان مجرمانِ اهل ترک فعلِ شانه خالی کن از مسئولیتِ پنهان شده پشت سپرِ ونهای گشت ارشاد هستند! بجز پلیس، بیست‌وچهار دستگاه متولی با شرح وظایف مبسوط و ردیف بودجه مشخص برای فرهنگ سازی حجاب در کشور داریم که اثر اقداماتشان در هیچ کجای مملکت، نه مراکز آموزشی، نه تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای و نه متولیان مد و پوشاک ملموس نیست...» 🔺 یقه‌سفیدهای بحران حجاب به قلم @roo_be_rah در صفحه ۳۶ شماره چهارم رایات و روایات بخوانید 👇 📖مجله https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
🔴پژوهش غرب‌گراها با داده‌های سرراهی به کجا خواهد رسید؟ 🔺روزنامه حامی فتنه اعتماد با یک سری داده سرراهی پژوهش آماری سرهم کرده تا ادعا کند ایران غرق در اعتراضات سراسری‌ست. شرح این ادعای مضحک که اعتبار جامعه داده‌کاوی را زیر سوال می‌برد را در ستون دیدگاه وطن امروز بخوانید 👇 http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3659/1/257974/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺روزنامه اعتماد اطلس جغرافیایی اعتراضات را با استناد به یک پژوهش آماری منتشر کرده تا به مخاطب القا کند سرخی آشوب کم کم دارد کل ایران را می‌گیرد. در گزارش ذکر شده منبع این پژوهش مثلاً آماری، توییتر است. یعنی اگر در یک توییت آمده باشد در فلان شهر تجمع اعتراضی برگزار شده، آن شهر به عنوان معترض در نقشه رنگ قرمز می‌گیرد. به همین راحتی! 🔹اصالت دادن به داده‌های غیرمستند و غیرقابل راستی‌آزمایی توییتری، این پژوهش را درحد یک ادعای خاله‌زنکی پایین آورده. ولی وقتی این پژوهشِ بی‌ارزش تبدیل به یک نقشه با تقسیم‌بندی ایران به معترض/غیرمعترض می‌شود و با انتشار وسیع، باور سراسری بودن آشوب‌ها را القا می‌کند، آنهم درحالی که سه دوره دعوت به اعتصاب با شکست روبرو شده و حمایت مردم را با خود نداشته، یک اقدام ضدامنیتی محسوب می‌شود. 🔹قبلاً هم روزنامه اعتماد اطلس جغرافیایی اعتراضات را منتشر کرده بود و بدون اینکه از جامعه علمی خجالت بکشد، مبنای داده‌های خود را برای ترسیم نقشه اعتراضات گزارشات یک کانال تلگرامی عنوان کرده بود! 🔻اینکه غربگراها هر از گاهی با داده‌های سرراهی، یک اطلس جغرافیایی اعتراضات رسم می‌کنند و هربار رنگ آن را سرخ‌تر نمایش می‌دهند، تنها یک هدف می‌تواند داشته باشد. اینکه القا کنند ایران هر روز دارد به نقشه سراسر سرخی که در ابتدای غائله مهسا امینی با تصاویر نمادین پوسترهای دعوت به آشوب تخیل کرده بودند، نزدیک‌تر می‌شود. چون نیاز دارند به پیاده‌نظام ساده‌لوح داخلی و حامی خارجی تنفس مصنوعی بدهند و پای کار برهم زدن آرامش ایران نگه دارند. 📝 @roo_be_rah
🔺برخورد با دروغگوهای فضای مجازی نارواست؛ 🔺بازداشت اغتشاش‌گران تحقیرآمیز است؛ 🔺اعدام محاربین جامعه را به سمت خشونت سوق می‌دهد... 🔻این‌ها بخشی از مواضع آقای عبدی دربرابر اجرای قانون است. هرجا پای برخورد با ناامن کنندگان فضای مجازی و حقیقی به میان باشد، فریاد ایشان بلند می‌شود. این مواضع، هدف اصلی غربگراها یعنی تبدیل ایران به جامعه‌ای آنارشیک و ناامن را به خوبی لو می‌دهد. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیشترین اسم در بین متولدین ۱۴۰۱ [تاکنون] در حوزه پسران نام مبارک حضرت رسول الله، محمد (ص) و در دختران نیز نام مبارک حضرت فاطمه (س) بوده است. پ.ن: نظر تحلیل‌گرانی که می‌گفتند جامعه ایرانی نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت شده در این باره چیست؟ 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
فرمانده‌ای که مبدع پیچیده‌ترین استراتژی‌های جنگی بود، دیپلمات زبده‌ای که میز مذاکره را جز با کسب امتیاز ترک نمی‌کرد، سخنوری که مستمعینش را با ملاحتی کم‌نظیر سیراب می‌کرد، عارفی بود که به کنه «من طلبنی وجدنی» رسیده بود؛ بیابان‌ها را به دنبال قاتلش می‌گشت تا با شهادت از جسم خاکی رها شود و به قله سعادتش برسد و اینگونه نوشته بود: «من به دنبال قاتلم می‌گردم و چقدر مشتاق دیدارشم، او مرا به قله سعادت خواهد رساند. بیا! خواهش می‌کنم بیا! تحملم تمام شد بیا! بیا با تیغ برهنه برنده، گلوی من آماده‌ بریدن و خون من آماده جهیدن از جسم بیا مرا از این زندان رها کن، ای کلید قفل اسارتم، بیا بیا بیا ... من مقلد آن آزاده ام که گفت قسم به خدا اگر مرا شهید کنی شفاعتت میکنم.» ۹۳/۷/۱ 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴سردارِ صداقت 🔺با شروع حرکت ماشین جنگی ویرانگر داعش در سوریه و رسانه‌ای شدن فعالیت‌های مستشاری ایران در جنگ با تروریست‌ها در ابتدای دهه 90، انتشار اخبار نادرست و تحلیل‌های جهت‌دار علیه سپاه به اوج رسید؛ به‌گونه‌ای که حتی مدافعان فداکار و مظلوم حرم را بی‌هیچ شرمی مدافعان اسد می‌نامیدند. این فضا لزوم تبیین هر چه بیشتر و تلاش برای اقناع و همراهی افکار عمومی داخلی و جواب دادن به سوالات و شبهات جامعه را بیشتر می‌کرد. مانند این سوالات که نیروهای نظامی ما در سوریه چه می‌کنند؟ و آیا این مردم ایران هستند که دارند هزینه ابقای حکومت اسد را می‌دهند؟... متن کامل یادداشت «سردارِ صداقت» را در تحلیل یکی از رموز شیفتگی ایرانیان نسبت به سردار سلیمانی در روزنامه وطن امروز بخوانید 👇 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3670/1/258489/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار امروز بانوان یک دوره فشرده‌ی مطالعات زنان بود! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم: کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir پ.ن: امان از تأخیر امان از سکوت امان از تشکیک بی سروته کردن امان از کنج عافیت برخی خواص امان از سربازی که جا خالی می‌دهد تا تیر به امامش بخورد.... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴با «مادری» مهربان‌تر باشیم! 🔺به گواه آمارهای جمعیتی، زنان ایرانی طی سال‌های اخیر یک‌چهارم گذشته شده‌اند. همچنین علاوه بر بالا رفتن سن ازدواج، به طور متوسط نزدیک ۴ سال بین ازدواج و بارداری فاصله هست که این تاخیر می‌تواند مناسب‌ترین سنین مادر شدن را از آنان بگیرد. اگرچه علل متعددی برای این آمارها ذکر شده ولی نمی‌توان انکار کرد «تضعیف جایگاه مادری» از مهم‌ترین علل آن است. جایگاه مادری که در انگاره دختران و زنان تضعیف شود، تصمیم به مادر شدن در انتهای آمال و ایده‌آل‌های‌شان قرار می‌گیرد و کسب موقعیت‌های شغلی و تحصیلی و فعالیت‌های اجتماعی ارزش و اولویت بالاتری پیدا می‌کند... این یادداشت را در وطن امروز بخوانید 👇 http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3677/1/258828/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴با «مادری» مهربان‌تر باشیم! 🔺جامعه‌ای که مادرانی بانشاط و راضی از «مادر بودن» دارد، از نظر سلامت روان رتبه بالایی خواهد داشت. دلیلش این است که مادر زاینده است. نه فقط زاینده نسل، که زاینده هر ارزش و نیرویی که یک جامعه برای تکاپو و رشدش نیاز دارد. او نه تنها واسطه خلقت و منشا تداوم نسل است، که نسل در دامن او پرورش می‌یابد. وقتی سالم باشد، نسل سالمی پا به عرصه اجتماع می‌گذارد. 🔺به چند دلیل باید بگوییم این کرامت در جامعه ما تضعیف شده است. از نشانه‌های بارز آن، وضعیت فرزندآوری در کشور است. به گواه آمارهای جمعیتی، زنان ایرانی طی سال‌های اخیر یک‌چهارم گذشته مادر شده‌اند. همچنین علاوه بر بالا رفتن سن ازدواج، به طور متوسط نزدیک ۴ سال بین ازدواج و بارداری فاصله هست که این تاخیر می‌تواند مناسب‌ترین سنین مادر شدن را از آنان بگیرد. اگرچه علل متعددی برای این آمارها ذکر شده ولی نمی‌توان انکار کرد «تضعیف جایگاه مادری» از مهم‌ترین علل آن است. 🔹جایگاه مادری که در انگاره دختران و زنان تضعیف شود، تصمیم به مادر شدن در انتهای آمال و ایده‌آل‌های‌شان قرار می‌گیرد و کسب موقعیت‌های شغلی و تحصیلی و فعالیت‌های اجتماعی ارزش و اولویت بالاتری پیدا می‌کند. این ویژگی حتی در برخی کسانی که شاغل نیستند و خانه‌داری را برگزیده‌اند هم دیده می‌شود. برخی زنان با وجود خانه‌دار بودن، از موقعیت‌شان احساس رضایت ندارند و حتی فرزندان‌شان را مانع رسیدن به آرزوها و پیشرفت‌های‌شان می‌بینند. اعتماد به نفس تضعیف شده این زنان معضلی دیگر برای خانواده‌هاست. 🔹سوال اینجاست چرا در جامعه‌ای که در فرهنگش مادر جایگاهی والا و ارزشی فرامادی دارد، پیامبرش بهشت را زیر قدم‌های مادران دانسته و رهبر کبیر انقلابش مادر بودن را اشرف کارها در عالم عنوان و تاکید کرده کوچک کردن جایگاه مادری خیانت به جامعه است، به وضعی رسیده که آمارها چنین زنگ خطر کاهش اقبال به فرزنددار شدن و در نتیجه کاهش جمعیت را به صدا درآورده ‌است؟ 🔹یکی از علل چنین امری نوع برخورد نظام آموزشی و تربیتی ما با این موضوع است. از یک زمانی به بعد، نظام آموزشی ما بیشتر تمایزات جنسیتی در آموزش دختران و پسران را از برنامه‌های آموزشی‌اش حذف کرد. یعنی آموزش‌های خانه‌داری و هنری ویژه دختران که در گذشته وجود داشت و دختران را برای پذیرش نقش‌های آینده آماده می‌کرد، از آموزش‌ها رخت بربست تا دختران در نظامگ آموزشی فقط مهیای ورود به آینده تحصیلی و شغلی شوند و گزینه‌های دیگری در چشم‌انداز ایده‌آل‌های خود نبینند. خروجی نظام آموزشی ما دخترانی هستند که برای پذیرش نقش‌های خانوادگی خود تربیت نشده‌اند و اولویت‌شان تحصیلات بالا و اشتغال به هر قیمت، بدون توجه به میزان نیاز جامعه و نیاز و شأنیت خود است. آنان مادری و خانه‌داری را قطب مقابل کسب جایگاه‌های اجتماعی، نقشی تحقیرآمیز و مانع رسیدن به آرزوهای‌شان می‌بینند. در چنین فضایی حتی آزادی انتخاب بین خانه‌داری و اشتغال از آنان گرفته می‌شود. سینما و تلویزیون و رسانه‌های دیگر نیز نقش پررنگی در این ماجرا داشتند. 🔹البته در نظام اجرایی هم «مادری» به قدر کافی محترم نیست. چنانکه به خاطر ضعف حمایت از مادران شاغل و محصل، آنان همیشه مادر شدن را تهدیدی برای ادامه اشتغال یا تحصیل و پیشرفت‌شان می‌بینند. نه از همکاری دانشگاه‌ها با مادران دانشجو و متقاضی هیأت علمی خبری هست نه ساعات اداری و آموزشی و زیرساخت‌های مهدکودکی محل کار با رسیدگی مادر به فرزندش تطابق دارد و نه اصلاً پذیرشی برای رفت و آمد او با کودک به مدرسه و دانشگاه و اداره و کارگاه وجود دارد. این قضیه در ادارات دولتی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، نظام پزشکی و بخش خصوصی کمابیش به یک شکل است. 🔹در کنار اینها تغییر سبک زندگی که فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی - اسلامی، ضعف اعتقادات دینی و نزدیک شدن به فرهنگ منحط غربی را به دنبال داشته، تاثیر بسزایی دارد. 🔹ما اگر دنبال افزایش سلامت روان و نشاط جامعه، بهبود اوضاع جمعیت و فرزندآوری کشور و حل چالش‌های ناشی از تناقض نقش‌ها هستیم، باید فکری به حال بازگشت کرامت جایگاه مادری در جامعه کنیم. آیا جایگاه تضعیف‌شده مادری قابل ترمیم و تقویت است؟ آری! حتما چنین است. 🔻جامعه ما نیازمند این است که هویت مادری را از نو به فرزندانش بشناساند و انگاره‌های نادرست منفی را اصلاح کند. رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیر جمعی از بانوان بر اصلاح انگاره نقش خانه‌داری تاکید کردند و از رد یکی بودن خانه‌داری با خانه‌نشینی سخن گفتند. اصلاح انگاره‌های غلط بیش از هر جا در نظام آموزشی ما اتفاق می‌افتد. نقش نظام آموزشی از رسانه هم با همه قدرتش بیشتر است. فقط لازم است سیاست‌گذاران آموزش‌و‌پرورش کشور قدری با نقش مادری مهربان‌تر باشند و فکری به حال آمادگی مادران آینده کشور برای پذیرش نقش حیاتی‌شان کنند. 📝 @roo_be_rah