فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 همهی شوهرا این مدلین😂
واقعیت زندگی همه ما همینه😂😂😂
گول اینستا گرام و فضای مجازی رو نخوریم
@rooshanfekr
⭕️تو رسانه های عربی ایران شده ابرقدرت منطقه که اسرائیل رو به زانو دراورده صهیونیستا چقدر خرج کردن با دوقطبی عرب و عجم تفرقه ایجاد کنن همش به باد رفت
✍علی فرحزادی
@rooshanfekr
✅ پیام تصویری گردانهای قسام شاخه نظامی حماس:
«و خدا بر كار خويش چيره است ولى بيشتر مردم نمى دانند»
@rooshanfekr
🌟«امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
💎مَن تَرَكَ الجِهادَ اَلبَسَهُ اللهُ ذُلّاً وَ فَقراً فی معیشَتِهِ وَ مَحْقاً فیدینِهِ.
💎هر کس از شرکت در جهاد شانه خالی کند خداوند لباس فقر و مذلّت در معیشت و از دست دادن دین و ایمان را بر تن او خواهد پوشاند.
📚(ثوابالاعمال، ص ٤٢١)
@rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ السلام عليك يا قرة اعين المؤمنين ✨
💎 بیانات ارزشمند حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه "
درخصوص :
✨ توسّل به حضرت #امام_رضا صلوات الله علیه ✨
@rooshanfekr
بسم الله الرحمن الرحیم
حکمت 470
💎وَسُئِلَ عَنِ التَّوْحِيدِ وَ الْعَدْلِ، التَّوْحِيدُ أَلاَّ تَتَوَهَّمَهُ، وَالْعَدْلُ أَلاَّ تَتَّهِمَهُ.
از آن حضرت درباره توحيد و عدل سؤال شد،
🌟امام عليه السلام فرمود:
توحيد آن است كه خدا را در وهم و انديشه نياورى و عدل آن است كه او را متهم نسازى (اشاره به اينكه ذات خداوند در انديشه هيچ كس نمى گنجد و بدانيم در تقسيم نعمت هايش عدالت و حكمت را رعايت مى فرمايد)
امام علی عليه السلام، در اين كلام كوتاه و بسيار پرمعنا دو اصل مهم دين را به عالى ترين وجهى بيان مى كند .توحيد ، به معنای خداشناسى است و خداشناسى در صورتى كامل مى شود كه او را برتر از خيال و قياس و گمان و وهم بدانيم و از هرچه ديده ايم و شنيده ايم و گفته ايم فراتر بدانیم. زيرا آنچه در وهم انسان و خيال و قياس و عقل او مى گنجد محدود است و خداوند وجودى است نامحدود از هر جهت و به همين دليل در روایات دستور داده شده که در ذات خدا اندیشه نکنید که به جایی نمی رسید ، و سر این منع آن هست که هرچه انسان ، به عقل و قلب ، ادراک کند یقینا کنه ذات نخواهد بود ، چرا كه كنه ذات از تصور و تصديق بيرون است ، پس هر كه در اين وادی تفکر کند در حقيقت تخیل و توهم می كند نه تفکر به معنی حقيقی آن ، در نتیجه فرمودند خود را در اين مورد به زحمت بی ثمر نيندازيد كه ممكن است توهمات خود را كنه ذات خدا بپنداريد. كنه ذات خدا بر هيچ كس حتى بر انبيا و اوليا روشن نيست. چنانکه ، پیامبر ص فرمودند : ما عرفناک کنه معرفتک .
البته ، شناخت ناپذيری ذات الهی هرگز به معنای آن نيست كه انسان از هرگونه معرفتی، نسبت به خدای خويش محروم باشد، بلكه گونه ديگری از خداشناسی در دسترس انسانها قرار دارد و آن شناخت اوصاف و افعال الهی است . قرآن كريم، كه جامع ترين، دقيق ترين و رساترين تعريف ها را نسبت به خداوند مطرح مى كند ، او را تنها از طريق اسما و صفاتش، براى ما معرفی کرده است.یعنی ، قرآن، خداوند را به كامل ترين وجه از طريق اسما و صفاتش، به انسان می شناساند. از ديدگاه قرآن، خداوند گشايش بخش و دانا، سريع ترين حساب گر، زنده و پاينده، والا، بزرگ و داراى حقيقت، صاحب شكوه و ارجمندى و بى نياز است. از نظر قرآن، خداوند ، متعال، است ، يعنى، او از هر چه در وهم ما آيد، بالاتر است و هرگز ما نمى توانيم حقيقت او و جمال و جلال او را ، آن گونه كه هست ، در يابيم.
اى برون از وهم و قال و قيل من / خاک بر فرق من و تمثيل من (مولانا )
از معصوم و ائمه عليهم السلام ، به ما رسيده است كه:
كلّما ميّز تُموهُ بأوهامكم من أدقّ المعاني فَهُو مخلُوقٌ مِثلُكُم مردودٌ إليكُم، ( علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 69، ص 293 ) يعنی هر آنچه از معانی دقيق كه با قوه خيالتان تشخيص می دهيد، مخلوقی مثل شماست كه به خلاقيت ذهن شما بر می گردد.
و باز در جای ديگر می فرمايند:
تفكّروا في الاء الله و لا تفكّروا في الله فإنّكم لن تقدروا قدرَهُ و إذا بلغَ الكلام إلي الله فَامسَكُوا ، ( بحار الانوار، ج 71، ص 231) يعنی درباره نعمت های خدا بينديشيد و در ذات خدا نينديشید، زيرا شما هرگز ذاتش را درک نمی كنيد، و چون سخن به ذات خدا رسد شما باز ايستيد.
و اما جمله دوم كه امام عليه السلام مى فرمايد: حقيقت عدل، آن است كه او را متهم نسازى. اشاره به اين است كه كسى عقيده كامل به عدالت خداوند دارد كه همه كارهاى او را بر وفق حكمت و عدالت بداند. تقسيم نعمت ها در ميان بندگان، وجود حوادث دردناک در زندگى، هجوم آفات و بلاها در مواقع خاص به فرد يا گروهى ، او همه اين ها را از سوى خداوند مى داند و او را متهم به ظلم و بى عدالتى نمى كند و مشكل را در نقصان علم و آگاهى خود از مصالح و مفاسد امروز و آينده مى داند. مى گويد: دليلى ندارد كه اين ها ظالمانه باشد چراكه خداوند نه نياز به كسى دارد و نه كارى برخلاف حكمت انجام مى دهد. امور زیادی هست كه ما آن را شر و آفت مى ناميم در حالى كه در پشت آن مصلحتى نهفته است و در واقع خير و بركت است و البته در خیلی مواقع، شرور و آفات نتيجه اعمال خود ماست و گاه كيفر الهى براى پاک كردن ما، و گاه هشدارى است براى زدودن آثار غفلت و گاه سوء تفاهم هايى است كه با دقت برطرف مى شود و ... .
@rooshanfekr
پيامبراسلام(ص):
🌸هر روزملکی در قبرستان ها ندا📢میدهد، به چه کسانی غبطه مى خورید؟
گویند به اهل مساجد(زیر آنان)نماز میگزارند و ما نمیتوانم🌸
📚مستدرك الوسائل ج3،ص362
#نماز_جماعت
@rooshanfekr
1⃣ امام صادق (ع) درباره آیه 60 سوره یوسف فرمود: مشرک بودن مومن به این است که بگوید: اگر فلانى نبود من هلاک مى شدم و اگر فلانى نبود خانواده ام تلف مى شد. آیا در این سخنان نمى نگرى که براى خداوند شریک قرار داده است. ولی اگر بگوید خداوند به واسطه فلانی این کار را کرد، اشکال ندارد.
📘وسائل الشیعه/باب جهاد با نفس ح 103
〰〰〰 * ❣
@rooshanfekr
🔴 اگر برای خدا کار کردید جز خدا از کسی توقع نداشته باشید !
🔴اگر برای تکلیف کار میکنید حتی از خدا هم توقع نداشته باشید!
مثل سرباز وظیفه ، که وقتی خدمت رو وظیفه خودش میدونه از کسی توقع نداره.
🔴 اگر کار فرهنگی میکنید که دیگران به شما محبت کنند، بدانید که پيامبراسلام اعراب را ، از جاهلیت نجات داد ، ولی حتی او را تشییع هم نکردند و پیکر مطهرش 3 روز در خانه ماند و مولا با اهل خانه، پیامبر را تدفین کرد!
🔴 اگر کار فرهنگی می کنید و توقع دارید بعد از چند وقت خیلی تاثیرگذار باشید، بدانید که حضرت نوح فقط 950 سال تبلیغ کرد و 80 نفر را هدایت کرد.
🔴بدانید که کار فرهنگی فقط وظیفه است.
🔴بدانید که در کار فرهنگی سلام شما علیک ندارد
@rooshanfekr
💠ثواب خانه داری💠
❄در روایت است که:
💎أَيُّمَا امْرَأَةٍ رَفَعَتْ مِنْ بَيْتِ زَوْجِهَا شَيْئاً مِنْ مَوْضِعٍ إِلَى مَوْضِعٍ تُرِيدُ بِهِ صَلَاحاً نَظَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهَا وَ مَنْ نَظَرَ اللَّهُ إِلَيْهِ لَمْ يُعَذِّبْهُ
📚 (صدوق امالی، ص ۴۱۱)؛
💎هر زنی که در خانه شوهرش چیزی را از جایی به جای دیگری بگذارد به قصد اصلاح امور خانه، خداوند به او نظر می کند و کسی که خدا به او نظر کند عذاب نمی شود.» وقتی یک جابجایی کوچک چنین پاداش بزرگی دارد خوشا بحال آنان که به خاطر اصلاح امور خانه و برای رضای خداوند در خانه کار می کنند.
راجع به آشپزی و انجام کارهای مربوط به همسر نیز از این روایات می توان استفاده کرد:
💎زنی که همسرش را سیراب کند به جرعه آبی ثواب عبادت یک سال نماز و روزه و شب زنده داری برایش باشد و برای هر شربتی که به شوهرش داده خدا شهری در بهشت برای او بنا کند و شصت گناه او را بیامرزد.
📚ارشاد القلوب الی الصواب، ج1،ص ۱۷۵
@rooshanfekr
🌟پيامبر صلى الله عليه و آله:
💎اَلا اُخبِرُكُم بِاَبعَدِكُم مِنّى شَبَها؟ قَالُوا: بَلى يا رَسولَ اللّهِ. قالَ: اَلفاحِشُ المُتَفَحِّشُ البَذىءُ، اَلبَخِيلُ، اَلمُختَالُ، اَلحَقودُ، اَلحَسُودُ، اَلقاسِى القَلبِ، اَلبَعِيدُ مِن كُلِّ خَيرٍ يُرجى، غَيرُ المَامونِ مِن كُلِّ شَرٍّ يُتَّقى؛
💎آيا شما را از كم شباهتترينتان به خودم آگاه نسازم؟ عرض كردند: چرا، اى رسول خدا! فرمودند: زشتگوىِ بى آبروىِ بى شرم، بخيل، متكبر، كينه توز، حسود، سنگدل، كسى كه هيچ اميدى به خيرش و امانى از شرش نيست.
(كافى، ج 2، ص 291، ح 9)
@rooshanfekr
🌟حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام:
💎وَ اِعْلَمْ أَنَّ کُلَّ شَیْءٍ مِنْ عَمَلِکَ تَبَعٌ لِصَلاَتِکَ،
💎و بدان که هر یکى از کارهایت تابع نمازت مى باشد.
نماز ، بهترین نمود بندگی و معنادهنده به سایر تعامل های انسان است. در اسلام نماز به عنوان ستون دين معرفى شده و معيار قبولى ساير اعمال با نماز است. البته آيات و روايات متعددى دلالت بر نقش كليدى نماز دارند از جمله اينكه پيامبر ص فرمودند: در قيامت اول چيزى كه مورد پرسش قرار مى گيرد نماز مى باشد. اگر قبول شد ديگر اعمال نيز مقبول است و اگر رد شد بقيه نيز مردود مى باشد. همچنين می توان گفت که ، تقوا شرط كلی قبولی اعمال است، انما يتقبل الله من المتقين ، تنها خداوند از متقين می پذيرد. نماز كه از واجب ترين واجبات دينی است، شرط اصلی تحقق تقوا هم هست، بنابراين در صورت ترک نماز، روح تقوا در انسان می ميرد و باعث می شود اعمال ديگر انسان هم شرط قبولی و تاثير را نداشته باشد.
@rooshanfekr
#حرز_حضرت_ زهرا_سلام_الله
🌸✨بسْمِ اللّه ِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ، ✨🌸
يا حَىُّ يا قَيُّومُ، بِرَحْمَتِكَ اَسْتَغيثُ،
فَاَغِثْنى وَ لا تَكِلْنى اِلى نَفْسى طَرْفَةَ عَيْنٍ
اَبَدًا، وَ اَصْلِحْ لى شَأْنى كُلَّه.✨🌸
⬅️خواندن آن در سجده مناسب است🌸
📘(مهج الدعوات / 5)
@rooshanfekr
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💠"شکست برای افراد معتمد به شیطان"💠
🌟((( امام خمينی )))
💎کسی که رابطه با خدا دارد شکست ندارد؛ شکست برای کسی است که آمالش دنیا باشد .اگر آماْل غیب و ماورای غیب باشد، شکست ندارد. شکست برای کسانی است که معتمد به شیطانند و ذخایر دنیا قلبشان را فرا گرفته است . ۴۱/۹/۱۱
◻در محــــ علماء ـــــضر
@rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
💥 برای به زانو درآوردن دشمن، تنها داشتن یک ویژگی کافیست،
که بزرگترین میراث حضرت عبدالعظیم علیهالسلام برای ماست!
#سید_الکریم
@rooshanfekr
🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌
🕌
🕌
پرســـ❓ــش
⁉️چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا (علیهالسلام) در کربلاست؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
1⃣ سفیرسیار و حلقهی وصل بودن
چون حضرت عبدالعظیم حسنی(عليهالسلام ) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد چرا که شیعیان در جای جای خطه اسلامی نمیتوانستند با هم ارتباط داشته باشند، لذا ایشان حلقهی اتصال بین شیعیان بودند و ائمه ایشان را قبول داشتند.
2⃣ مجاهدتهای علمی
ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعهاند که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است و این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.
3⃣ مُحَدِّث بودن
امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند.
مُحَدِّث: محدث کسانی هستند که فن جمعآوری احادیث و طبقه بندی روایات را میداند و آن را جمع میکند و یا مینویسد و یا شاگرد تربیت میکند.
محدث اصطلاح ویژهای است و آن اینکه حدیث را مستقیم میشنود
راوی: اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار میگیرد. راویان حدیث را از محدث میشنوند و نقل میکنند، لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است.
4⃣امکانوجودِچنینروایتیبرایسایرامامزادگان
ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایات اینچنینی بوده اما به دست ما نرسیده باشد.
5⃣ امامزاده بودن
البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(عليهالسلام ) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که آنان نیز از امامزادگان هستند جنبه علمیشان در بین مردم غلبه دارد.
6⃣ به علت شرایط مکانی زمانی
ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم ذکر شود. زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام )، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمىکردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند.
لذا وقتی برخی شیعیان نزد امام هادی(عليهالسلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید.
7⃣ لزوم پایگاه سازی
لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست داشتند، شیعیان گِرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند.
♻️نتیجه اینکه
باید توجه داشت که آن ثوابها که برای زیارت عبدالعظیم ذکر شده قابل مقایسه با زیارت ائمه نیست، زیرا امیرالمؤمنین فرمودند:«لا یقاس بال محمد من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا»
📚نهجالبلاغه خطبهی دوم
هیچ کس از این امت را با آل محمد نمیتوان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمدند با آنها نمیتوانند برابری کنند. ».
از این کلام حضرت به روشنی به دست میآید هیچکس نمیتواند به مقام ائمه بار یابد و به مقامی معنوی آن حضرات برسد زیرا همگان ریزه خوار نعمت معنوی آنها هستند.
#عبدالعظیم_حسنی
#ثواب_زیارت_امامحسین
@rooshanfekr
#نکات_قرانی
📛گناهش با من؛
🔹دیدید بعضی ها با اطمینانِ خاطر میگن: "فلان کار رو بکن، اگه گناه داشت، گناهش با من".
قرآن کریم میفرماید:
❌ این آدمها دروغگو هستند
"إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ"
❌ با طناب پوسیده ی اینها تو چاه نروید.
❌ هر کس مسئولِ گناهانِ خودش هست.
📖 وَ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَ لْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ وَ مَا هُم بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُم مِّن شَيْءٍ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ
(عنکبوت/۱۲)
👈 کافران به مؤمنان گفتند: «شما از راه ما پیروی کنید، و اگر گناهی دارد، ما گناهانتان را بر عهده خواهیم گرفت».
آنان هرگز چیزی از گناهانِ اینها را بر دوش نخواهند گرفت. آنان به یقین دروغگو هستند!
👈 البته، در آیه بعدی میفرماید:
حواستون به این نکته هم باشه:
❌درسته که کسی بار گناهِ دیگران رو به دوش نمی کشه، امّا اگر شما کسی رو منحرف کردید، اغفال کردید، و به گناه کشیدید، شما هم در گناهِ او شریک هستید.
📖 وَ لَیَحْمِلُنَّ أَثْقٰالَهُمْ وَ أَثْقٰالاً مَعَ أَثْقٰالِهِمْ وَ لَیُسْئَلُنَّ یَوْمَ الْقِیٰامَةِ عَمّٰا کٰانُوا یَفْتَرُونَ
(عنکبوت/۱۳)
👈 بی شک آنها، هم بارِ سنگینِ گناهان خودشان، و هم بارهای سنگین دیگر را، با بار خود بر دوش خواهند کشید.
@rooshanfekr
💎 «هر دردی که شما را نکشد، شما را بزرگتر می کند.»
#تک
@rooshanfekr
💠استاد پناهیان:
🔸بچهها قبل از اینکه باسواد بشوند، باید مردان قوی و بزرگی بشوند در جثههای کوچک، اول باید بچهها را به شخصیتهایی قوی و استوار تبدیل کنیم
🔸اگر یک آقاپسری، مرد بسیار قویای بشود، بعداً درسش هم خوب میشود، بعداً اخلاقش هم خوب میشود، نظمش هم خوب میشود. اول باید آقاپسرها را بهسرعت تبدیل کرد به مردان بسیار قوی و بزرگ؛ مردانی که مدرسه را اداره میکنند، مردانی که خانه را اداره میکنند، آنوقت اخلاقشان هم خیلی شیک و با بزرگواری و گذشت و انصاف خواهد شد.
🔸یکی از مشکلاتی که در جامعۀ ما هست این است که به دبیرستانیها، مثلاً کسی که در کلاس دهم یازدهم است، هنوز به او میگویند «بچهمدرسهای» در حالی که برای خودش یک مردی شده است، دیگر سن او هفتاد سال هم بشود، جثهاش بزرگتر نمیشود، کمکم دارد ریش و سبیل هم در میآورد، ولی هنوز به او میگویند «بچهمدرسهای»!
اسلام خیلی موافق است که خیلی زود به بچهها بگویند 《تو مرد شدهای》
@rooshanfekr