eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی(تلخگو)
2.3هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
318 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود 💎کانال خوب،نافعتر رفیق خوبه @rooshanfekr2 🤝 http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
💠امام صادق عليه السلام: ❇️ نزديك‏ترين حالت بندگان به خدا و بیشترین زمانی که خداوند از ایشان خشنود است هنگامى است كه حجّت خدا در ميان آنها نباشد و براى آنها ظاهر نشود و آنها محـل او را ندانند. ولى در عين حال معتقد باشند كه حجّت خدا باقی است،پس در اين زمان شب و روز متوقع  فرج (ودرانتظارآن) باشید. 📚بحار الانوار ج ۵۲ص ۱۴۵ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @rooshanfekr @howzehtabligh
شرح دعای ندبه_20.mp3
15.89M
۲٠ ✨ ماجرای برگشتن انسانها به موطنی که از آنجا آمده‌اند، ماجرای ساده‌ای نیست! - بلکه ؛ ماجرایی کاملا مهندسی شده، در مسیری دقیق و ریاضی است... - مسیری که اگر به مقصد درستش نرسی، نه تنها تمام عمر دنیایت را باخته‎‌ای ، که فاجعه‌ای ابدی انتظارت را می‌کشد! ※ دعای ندبه، چگونه به رابطه‌ی این مسیر، خطرات، مقصد و طی طریقش، با شخصیتی به اسم امام، پرداخته است؟ 🎤 @Ostad_Shojae @rooshanfekr
14000306_40588_1281k.mp3
11.59M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 💢 توقع مردم از ؛ ۱ـ از نظام / ۲ـ از دولت / چیست؟ 💢 آیا با ناامیدی حاکم بر جامعه، واقعاً توقعات مردم، قابلِ دسترسی و اجابت هست؟ ۱۴۰۰ @ostad_shojae @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 مواظب باشید شما را خرجِ خودش نکند! 💠 : يک طلبه ممکن است مجبور شود ازباب ، بيست سال بنشيند و کار عمیق علمي و عملي بر روي خود داشته باشد، تا در حد و مقياس شهيد مطهري و علامه طباطبايي بشود. يعني نگاه اين‌گونه به کار خود داشته باشد. امام از همان ابتداي شروع طلبگي، متوجه امر به معروف و نهي از منکر بزرگ بوده و براي آن، کار و فکر و تدبير و خودسازي و نيروسازي مي کرده است، تا توانست اين بزرگ الهي را به‌سامان کند. مراقب باشيد در بحث درگيري با باطل، شما را خرج سرباز صفر خودش نکند؛ مانند همان بلايي که مي‌خواست بر سر حضرت موسي دربياورد که قرآن مي‌فرمايد «وَ دَخَلَ الْمَدينَةَ عَلى‏ حينِ غَفْلَةٍ مِنْ أَهْلِها فَوَجَدَ فيها رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلانِ هذا مِنْ شيعَتِهِ وَ هذا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغاثَهُ الَّذي مِنْ شيعَتِهِ عَلَى الَّذي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسى‏ فَقَضى‏ عَلَيْهِ قالَ هذا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبين»(قصص/۱۵). شيطان مي‌خواست حضرت موسي را خرج آن سرباز صفر کند امام رضا، عليه السلام، در مجلسي فرمودند که نه اينکه کار موسي کار شيطاني بود، بلکه اين ، کار شيطان بود. اين دعوا را اصلاً شيطان راه انداخت؛ ديد موسي دارد مي‌آيد؛ چون حريف موسي نمي‌شد، او را کشاند در وسط يک دعواي پيش‌بيني نشده‌. نزديک بود موسي خرج يک سرباز صفر شود. خدا نجاتش داد و رفت و شد و با يد بيضا و عصا و نبوت آمد. گاهی بايد دندان سر جگر بگذاري تا بتواني آن کار بزرگ را انجام بدهي». @rooshanfekr
آن کس که بدم گفت،بدی سیرت اوست و آنکس که نکو گفت مرا،خود نیکوست حال متکلم از کلامش پیداست ! زکوزه همان برون تراود که در اوست. شیخ_بهایی @rooshanfekr
🔹خانواده🔹 💠 ١٧٣ حضرت محمّد صلّي الله عليه واله فرمودند:بهترين ازدواج آسان‏ترين آن است. 🔅خَيْرُ النِّـكاحِ اَيْسَرُهُ؛ نهج الفصاحه: ح١٥٠٧ @rooshanfekr
💠 حدیث روز 💠 ❇️ در چه صورت به دینداری خود بدگمان باشیم؟ 🌟قَالَ (ع): 💎إِذَا صَلَحَ أَمْرُ دُنْيَاكَ فَاتَّهِمْ دِينَكَ. ‏🌟امام‌صادق‌عليه‌السلام‌فرمود: 💎هرگاه كار دنيايت آباد شد، به دينداری ات بدگمان باش. 📗تحف العقول، النص، ص: 359. ________ @rooshannfekr
وقتے در گنـاه، غرق میشے شیطـان کاری باهات نداره امـا وقتے تلاش میکنے تـا از اسارتـش بیرون بیایے، مدام وسوسه ات میکنه با همون نقطه ضعف ها مراقب باش وخودتو به خدابسپار @rooshanfekr
🌟پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: 💎و من حافظ على الجماعة حيثما كان مر على الصراط كالبرق الخاطف اللامع فى اول زمرة مع السابقين ؛ 💎كسى كه محافظت و مداومت بر نماز جماعت كند، مانند برق سريع و درخشان همراه نخستين گروه بهشتيان از روى صراط مى گذرد. 📚ثواب الاعمال ، ص .343 @rooshanfekr
✔️ آیت الله فروغی: حیرانی تو از بی خدایی توست. کسی که خدا دارد حیران نیست. شیطان انسان را حیران می کند!!! @rooshanfekr
🔶چرا عده ای به مخالفت با عرفان برخاسته و در این راه به احادیث نیز استناد می کنند ؟ 🔸واژه "عرفان"‏ در لغت‏ به معناى شناختن است، ولى در اصطلاح، به شناخت ویژه‏اى اختصاص یافته که از راه شهود درونى و یافت ‏باطنى حاصل مى‏گردد. و از آنجا که چنان کشف و شهود هایى معمولا متوقف بر تمرین ‏ها و ریاضت‏ هاى خاصى است، روش‏هاى عملى یا آیین سیر و سلوک را نیز "عرفان‏" نامیده اند. 🔸پس عارف حقیقى کسى است که با اجراى برنامه ‏هاى عملى خاصى به معرفت‏ شهودى و حضورى نسبت‏ به خداى متعال و صفات و افعال او نایل شده باشد. 🔸آن چه باعث به وجود آمدن اختلافات زیادی در باره درستی و نادرستی عرفان و روش های سیر و سلوک عرفا شده است جوابی است که هر کس به این سؤال داده است که آیا در اسلام چیزى به نام عرفان اسلامى وجود دارد یا مسلمانان آن را از دیگران گرفته‏ و وارد دین کرده اند؟ 🔸در پاسخ به این سؤال، برخى مطلقا منکر وجود عرفان در اسلام شده و آن را امرى بدعت‏آمیز و مردود شمرده و عرفا را گمراه دانسته اند و گروهى عرفان را جزئى از اسلام، بلکه به منزله مغز و روح آن دانسته‏اند که مانند سایر بخش‏هاى اسلام از قرآن کریم و سنت نبوى سرچشمه گرفته است. 🔸کسى که آیات کریمه قرآن و سخنان پیامبر اکرم و اهل‏بیت طاهرینش‏ (ع) را با دقت مورد توجه قرار دهد بى‏شک، مطالب بسیار بلند و ژرفى در قلمرو عرفان و نیز آداب و دستورالعمل‏هاى فراوانى در ارتباط با سیر و سلوک عرفانى خواهد یافت. به عنوان نمونه، مى‏توان به آیات مربوط به توحید ذات و صفات و افعال در سوره توحید و ابتداى سوره حدید و آخر سوره حشر اشاره و هم چنین آیاتى که بر حضور الاهى در سراسر عالم هستى و بر احاطه او به تمام موجودات و تسبیح و سجده تکوینى همه مخلوقات براى خداى متعال دلالت دارد، اشاره کرد. هم چنین آیاتى مشتمل بر آداب و سنن ویژه‏اى وجود دارد که مى‏توان آنها را آیین سیر و سلوک اسلامى نامید؛ مانند: آیات تفکر و تامل، ذکر و توجه دایمى، سحرخیزى و شب زنده‏دارى، روزه‏دارى، سجده و تسبیح طولانى در شب‏ها، خضوع و خشوع، گریه کردن، اخلاص در عبادت و انجام کارهاى نیک از سر عشق و محبت‏ به خدا و به انگیزه رسیدن به قرب و رضوان الاهى و نیز آیات مربوط به توکل، رضا و تسلیم در پیشگاه پروردگار و آن چه در بیانات پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) و ادعیه و مناجات‏هاى ایشان درارتباط با این مطالب آمده قابل احصا و شمارش نیست. در برابر این آیات و بیانات رساى پیامبر اکرم و اهل‏بیت (ع) گروهى راه تفریط و گروه دیگرى راه افراط در پیش گرفته‏اند: 🔸گروه اول تنگ ‏نظرانه و ظاهربینانه، آنها را بر معانى ساده پیش پا افتاده حمل کرده و آیات و روایات را از محتواى بلند و والاى خودشان تهى کرده‏اند. اینان همان کسانى هستند که به طور کلى، منکر وجود چیزى به نام "عرفان‏" در متون اسلامى شده‏اند. 🔸گروه دیگرى به عنوان عرفان، امورى را معتقد شده‏اند که نمى‏توان آنها را برخاسته از متون دینى و مضامین کتاب و سنت ‏به حساب آورد، بلکه شاید بعضى از آنها مخالف نصوص صریح و غیر قابل تأویل نیز باشد. هم چنین در مقام عمل از یک سو، آداب و رسومى از پیش خود وضع کرده‏اند یا از فرقه‏هاى غیر اسلامى وام گرفته‏اند و از سوى دیگر، به سقوط تکلیف از عارف واصل قایل شده‏اند. 🔸اما گروه دیگری که خود را از افراط و تفریط نگاه داشته اند، بر این عقیده اند که سیر و سلوک عرفانى راه مستقلى در کنار راه شرع نیست، بلکه بخش دقیق‏تر و لطیف‏ترى از آن است و اگر اصطلاح "شریعت‏" را به احکام ظاهرى اختصاص دهیم باید بگوییم : 🔸 طریقت در طول شریعت ‏یا در باطن آن قرار دارد به عنوان مثال، شریعت احکام ظاهرى نماز را تعیین مى‏کند و عرفان عهده‏ دار راه‏هاى‏تمرکز حواس و حضور قلب در آن است 🔸البته معنای این سخن، آن نیست که هرچه به عنوان عرفان عرضه می شود مورد تایید است بلکه عرفانی که اسلام عرضه کرده شاخصه ها و ویژگی هایی دارد. منبع : محمد تقی مصباح عرفان و حکمت اسلامی ؟ @rooshanfekr
💎يك موى سر اين كوخ نشينان و شهيد دادگان به همه ى كاخ ها و كاخ نشينان جهان شرف و برترى دارد. 🌟امام خمينى (ره) @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط: تمام نور معنوی و فیوضاتی که انسان از عبادات و زیارات کسب می کند با نیشی که بوسیله زبان به دیگران می زند ، نابود میشود. @rooshanfekr 💯📗💯📗💯📗💯📗💯📗
نهج البلاغه معجونی تمام نشدنی: 📚نهج البلاغه 📝حکمت۴۲۵ 🚨إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً يَخْتَصُّهُمُ اللَّهُ بِالنِّعَمِ لِمَنَافِعِ الْعِبَادِ فَيُقِرُّهَا فِي أَيْدِيهِمْ مَا بَذَلُوهَا فَإِذَا مَنَعُوهَا نَزَعَهَا مِنْهُمْ ثُمَّ حَوَّلَهَا إِلَي غَيْرِهِمْ . 🍎خدا را بندگاني است براي سود رساندن به ديگران، 🌽نعمتهاي خاصي به آنان بخشيده، 🍓تا آنگاه كه دست بخشنده دارند نعمتها را در دستشان باقي مي گذارد، 🍏و هرگاه از بخشش دريغ كنند، نعمتها را از دستشان گرفته و به دست ديگران خواهد داد. @rooshanfekr
▂▃▇▒░ ░▒▆▃▂ 🌟پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 💎فقر آزمونى است از سوى خداوند كه كسى را به آن مبتلا نمى كند ، مگر مؤمنى را كه دوستش بدارد 📚میزان الحکمه 16165 @rooshanfekr
🌟امام على عليه السلام 💎«قَدِّمُوا الاِستِخارَةَ ، وتَبَرَّكوا بِالسُّهولَةِ» 💎«پيش از شروع كسب و كار، از خداوند طلب خير كنيد و با آسانگيرى در معامله از خدا بركت جوييد.» 📚كافى : ج 5 ص 151 ح 3 ، @rooshanfekr
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 🌟نامه 33 🍃وَ لَنْ يَفُوزَ بِالْخَيْرِ إِلاَّ عَامِلُهُ وَ لاَ يُجْزَى جَزَاءَ اَلشَّرِّ إِلاَّ فَاعِلُه و هرگز به خیر و نیکی نرسد مگر نیکوکار، و هرگز کیفر بدی نبیند مگر بدکردار. این فرمایش امام علیه السلام برگرفته از قرآن است ، طبق آيات قرآن آنچه كه باعث سعادت و شقاوت انسان می شود ، اعمال خود فرد، است ، آيه ، یوم تجد کل نفس ما عملت من خیر محضرا و ما عملت من سوء ، روزى كه هر كس آنچه را كه از خير و شر انجام داده مى بيند. و همچنين آيه ، فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره ، هر كس كه به اندازه مثقالى كار نيک يا بد انجام داده باشد در قيامت آن را حاضر مى بيند بر اين مطلب دلالت دارند. كلمه مثقال به معناى هر وسيله اى است كه با آن وزنها را مى سنجند ، و كلمه ذره به معناى آن دانه هاى ريز غبار است ، كه در شعاع آفتاب ديده مى شود. و در مجموع به این معناست كه ، هيچ عملى نه خير و نه شر نه كوچک و نه بزرگ حتى به سنگينى ذره استثناء نمى شود. @rooshanfekr
نبخشیدن باعث کوچک شدن افق نگاهت و پر شدن فضای ذهنت از چیزهایی می‌شود که هیچ نیازی به آن‌ها نداری می‌بخشی چون به اندازه کافی قوی هستی که درک کنی همه آدم ها ممکن است خطا کنند... "بخشیدن" هدیه‌ای است که تو به خودت می‌دهی... به خاطر بسپار که آدم‌های ضعیف هرگز نمی‌توانند ببخشند، بخشیدن خصلت آدم‌های قوی است بخشیدن یک اتفاق لحظه‌ای هم نیست فقط قدرتمندها می‌بخشند. پس، قوی بودن را انتخاب کن... 👇👇👇 🆔 @rooshanfekr
🌟پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله: 💎انسان، بعد از انجام دادن فرائض، هيچ عملى انجام نداده است كه از آشتى دادن ميان مردم، بهتر باشد 📚إرشاد القلوب، جلد ۱، صفحه ۱۶۵ @rooshanfekr
📱 رهبرانقلاب: فضای مجازی یک قدرت نرم فوق‌العاده است در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات. ۹۴/۶/۱۶ @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا