eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
7هزار ویدیو
366 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این مباحث ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ دین برنامه ای برای عبور سالم و پر سود از دنیاست. @rooshanfekr
💠هشدار به مسئولین و کارگزاران نظام نسبت به جایگاهی که گرفته‌اند💠 💮مسئول عزیز! طوری مجاهدانه زندگی کن که جایگاهت در نفس ‌الامر و باطن، همین یا بالاتر باشد نه فقط در ظاهر! جوری زندگی کن؛ فردای قیامت وقتی پرده‌ها کنار رفت خجالت نکشی. (نکند در آن روز آشکار شود که در گوشه و اطراف خودت کسی یا کسانی با قابلیت بیشتر بودند اما تو آنها را کنار زده بودی و خودت با تکبر بالاتر نشسته بودی!) 💮ساده‌لوحی است اگر گمان کنی آنچه از بیت المال از حقوق و امکانات در اختیار تو قرار داده‌اند؛ برای این است که تو رفاهت را بیشتر کنی و این را حق طبیعی خودت بدانی، بلکه این اعتماد نظام اسلامی است به تو که تشخیص داده، تو بهتر می‌توانی گره‌گشایی کنی و به داد فقرا برسی و تو با مصرف کمتر از بیت‌المال و انفاق بیشتر اموالت حسن انتخاب نظام در گزینش خودت را تایید می‌کنی و اگر چنین نکنی به نظام و ارزشهای دینی خندیده‌ای. @rooshanfekr
4_5974177943981657560.mp3
10.11M
🔴 یک حرف درگوشی مهم 🔹️ میلیون ها شیطان آزاد شدند!! ☑️ اهمیت و آثار فوق العاده نماز شب و دعا در سحر 🎙 استاد امینی خواه @rooshanfekr
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظاتی با استاد نادر_طالب_زاده ❇️ مسجد محل تفکر است، مساجد باید از قبل از اذان صبح تا آخر شب باز باشند. ⭕️ مسجد را اگر بستید، جلوی خلاقیت را گرفتید. تنها کشوری هستیم در دنیا از کشورهای اسلامی که مساجد مان درش بسته است،اگر کسی ساعت ۱۰ یا ۱۱بخواهد در مسجد بیتوته کند ، این همه مستحب است در مسجد بنشینید فکر و اندیشه کنید. 🔺 هیچ مسجدی در ایران اینکار را نمی کند. مسجد باید باز باشد ، چرا هیئت امناها همکاری نمی‌کنند ؟خادم میخواهد ،سه شیفت خادم بگذارید.از صبح تا شب چرا بعد از نماز وقرآن مردم رابیرون و مسجد را قفل میکنید. یک مقایسه کنید با تمام مساجد دنیا......... @rooshanfekr
سرباز عشق (1).mp3
8.11M
• چطور میشه از میان زائران حرم، بعضیا اونقدر انس می‌گیرن و خودمونی میشن که میشن عزیزکرده‌ی صاحب حرم! • و چطور میشه که بعضیا سالها زیارت میرن و انس و عشقی بین‌شون ایجاد نمیشه؟ ※ ویژه وفات علیه‌السلام @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حمله شیاطین جنّ در آخرالزمان را باید جدی گرفت. ( استاد محمد شجاعی ) 🎙 ❓چرا هرچه پیش می‌رویم عده زیادی مرتد بی‌دین یا بی‌حجاب و ضد انقلاب می‌شوند؟ ❓وسوسه جنیان چگونه صورت می‌گیرد و بر چه افرادی مؤثر است!؟ ❌ تکرار اتفاقات عصر حضرت سلیمان ( ع ) ⁉️ آیا آماده‌ایم تا خودمان و عزیزان‌مان را از گزند آفات جنیان شرور و کافر در آخرالزمان دور نگه داریم و محافظت کنیم؟ 🌟🌟 @rooshanfekr
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ السلام عليك يا قرة اعين المؤمنين ✨ 💎 بیانات ارزشمند حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " درخصوص : ✨ توسّل به حضرت صلوات الله علیه ✨ @rooshanfekr
☘الفقر فخری ☄«روزی پیامبر اکرم(ص) روی حصیری خوابید و آثار زبری حصیر بر بدن مبارکش ماند. عایشه از روی دلسوزی به حضرت عرض کرد یا رسول اللّه! «کسری» و «قیصر» (پادشاهان ایران و روم) کشورهای وسیعی را تحت سلطه خود دارند و از همه گونه نعمت دنیوی برخوردارند؛ ولی شما که پیامبر الهی هستید، از متاع دنیوی چیزی در اختیار ندارید؛ روی حصیر می‏خوابید و لباس ارزان قیمت می‏پوشید! پیامبر(ص) فرمود: عایشه! چه خیال می‏کنی! هر گاه من بخواهم، کوهها طلا می‏شوند و در اختیار من قرار می‏گیرند! روزی جبرئیل(ع) بر من نازل شد و کلید گنجینه‏های جهان را در اختیار من گذاشت؛ امّا من نپذیرفتم! آن‏گاه حضرت فرمود: ای عایشه! حصیر را بلند کن! او نیز سخن پیامبر(ص) را اطاعت کرد و با کمال شگفتی مشاهده نمود که در هر گوشه آن مقدار زیادی طلا است که یک مرد به تنهایی قدرت حمل آن را ندارد. سپس به عایشه فرمود: نگاه کن! و طلاها را از نزدیک مشاهده نما، امّا بدان که دنیا و تمام زیباییهای فریبنده و ظاهری آن از نظر خدای تعالی به اندازه بال پشه‏ای ارزش و اعتبار ندارد.» 📎حليه الاولياء، ابو نعيم اصفهاني، ج 8، ص 138 _______________________ گر به اقلیم عشق روی آری جمله آفاق گلستان بینی برهمه اهل زمین به مراد گردش دور آسمان بینی ✅کانال کافیه نکته های ناب @rooshanfekr
بسم الله الرحمن الرحیم حکمت 470 💎وَسُئِلَ عَنِ التَّوْحِيدِ وَ الْعَدْلِ، التَّوْحِيدُ أَلاَّ تَتَوَهَّمَهُ، وَالْعَدْلُ أَلاَّ تَتَّهِمَهُ. از آن حضرت درباره توحيد و عدل سؤال شد، 🌟امام عليه السلام فرمود: توحيد آن است كه خدا را در وهم و انديشه نياورى و عدل آن است كه او را متهم نسازى (اشاره به اين‏كه ذات خداوند در انديشه هيچ ‏كس نمى ‏گنجد و بدانيم در تقسيم نعمت‏ هايش عدالت و حكمت را رعايت مى‏ فرمايد) امام علی عليه السلام، در اين كلام كوتاه و بسيار پرمعنا دو اصل مهم دين را به عالى ترين وجهى بيان مى كند .توحيد ، به معنای خداشناسى است و خداشناسى در صورتى كامل مى شود كه او را برتر از خيال و قياس و گمان و وهم بدانيم و از هرچه ديده ايم و شنيده ايم و گفته ايم فراتر بدانیم. زيرا آنچه در وهم انسان و خيال و قياس و عقل او مى گنجد محدود است و خداوند وجودى است نامحدود از هر جهت و به همين دليل در روایات دستور داده شده که در ذات خدا اندیشه نکنید که به جایی نمی رسید ، و سر این منع آن هست که هرچه انسان ، به عقل و قلب ، ادراک کند یقینا کنه ذات نخواهد بود ، چرا كه كنه ذات از تصور و تصديق بيرون است ، پس هر كه در اين وادی تفکر کند در حقيقت تخیل و توهم می كند نه تفکر به معنی حقيقی آن ، در نتیجه فرمودند خود را در اين مورد به زحمت بی ثمر نيندازيد كه ممكن است توهمات خود را كنه ذات خدا بپنداريد. كنه ذات خدا بر هيچ كس حتى بر انبيا و اوليا روشن نيست. چنانکه ، پیامبر ص فرمودند : ما عرفناک کنه معرفتک . البته ، شناخت ناپذيری ذات الهی هرگز به معنای آن نيست كه انسان از هرگونه معرفتی، نسبت به خدای خويش محروم باشد، بلكه گونه ديگری از خداشناسی در دسترس انسانها قرار دارد و آن شناخت اوصاف و افعال الهی است . قرآن كريم، كه جامع ترين، دقيق ترين و رساترين تعريف ها را نسبت به خداوند مطرح مى كند ، او را تنها از طريق اسما و صفاتش، براى ما معرفی کرده است.یعنی ، قرآن، خداوند را به كامل ترين وجه از طريق اسما و صفاتش، به انسان می شناساند. از ديدگاه قرآن، خداوند گشايش بخش و دانا، سريع ترين حساب گر، زنده و پاينده، والا، بزرگ و داراى حقيقت، صاحب شكوه و ارجمندى و بى نياز است. از نظر قرآن، خداوند ، متعال، است ، يعنى، او از هر چه در وهم ما آيد، بالاتر است و هرگز ما نمى توانيم حقيقت او و جمال و جلال او را ، آن گونه كه هست ، در يابيم. اى برون از وهم و قال و قيل من / خاک بر فرق من و تمثيل من (مولانا ) از معصوم و ائمه عليهم السلام ، به ما رسيده است كه: كلّما ميّز تُموهُ بأوهامكم من أدقّ المعاني فَهُو مخلُوقٌ مِثلُكُم مردودٌ إليكُم، ( علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 69، ص 293 ) يعنی هر آنچه از معانی دقيق كه با قوه خيالتان تشخيص می دهيد، مخلوقی مثل شماست كه به خلاقيت ذهن شما بر می گردد. و باز در جای ديگر می فرمايند: تفكّروا في الاء الله و لا تفكّروا في الله فإنّكم لن تقدروا قدرَهُ و إذا بلغَ الكلام إلي الله فَامسَكُوا ، ( بحار الانوار، ج 71، ص 231) يعنی درباره نعمت های خدا بينديشيد و در ذات خدا نينديشید، زيرا شما هرگز ذاتش را درک نمی كنيد، و چون سخن به ذات خدا رسد شما باز ايستيد. و اما جمله دوم كه امام عليه السلام مى فرمايد: حقيقت عدل، آن است كه او را متهم نسازى. اشاره به اين است كه كسى عقيده كامل به عدالت خداوند دارد كه همه كارهاى او را بر وفق حكمت و عدالت بداند. تقسيم نعمت ها در ميان بندگان، وجود حوادث دردناک در زندگى، هجوم آفات و بلاها در مواقع خاص به فرد يا گروهى ، او همه اين ها را از سوى خداوند مى داند و او را متهم به ظلم و بى عدالتى نمى كند و مشكل را در نقصان علم و آگاهى خود از مصالح و مفاسد امروز و آينده مى داند. مى گويد: دليلى ندارد كه اين ها ظالمانه باشد چراكه خداوند نه نياز به كسى دارد و نه كارى برخلاف حكمت انجام مى دهد. امور زیادی هست كه ما آن را شر و آفت مى ناميم در حالى كه در پشت آن مصلحتى نهفته است و در واقع خير و بركت است و البته در خیلی مواقع، شرور و آفات نتيجه اعمال خود ماست و گاه كيفر الهى براى پاک كردن ما، و گاه هشدارى است براى زدودن آثار غفلت و گاه سوء تفاهم هايى است كه با دقت برطرف مى شود و ... . @rooshanfekr