eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
6.9هزار ویدیو
365 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این مباحث ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌امام علی علیه‌السلام: 💎 بـه خدا سـوگند، بنده بـا تقوايى را نمى‌شناسم كه تقوايش او را سود دهد مگر آن كه زبانش را نگه دارد... 📚 خطبه ۱۷۶ 💎 هــر كس ستيزه جــــوست، قــدرت تقواى الهى را نـــدارد. 📚 حكمت ۲۹۸ @rooshanfekr
💊 زمان مصرف دارو 🔸وَ قَالَ النبی (ص): تَجَنَّبِ الدَّوَاءَ مَا احْتَمَلَ بَدَنُكَ الدَّاءَ فَإِذَا لَمْ يَحْتَمِلِ الدَّاءَ فَالدَّوَاء. 🌟پیامبر(ص) فرمود: 💎تا زمانی که بدنت تحمل بیماری را دارد از دارو پرهیز کن و هرگاه تحمل نداشتی از دارو استفاده کن. 📚مکارم الاخلاق، ص۳۲۶ @rooshanfekr
🔰زیباست حتمابخونید🔰 🔶 وحشتناک ترين لحظه ى زندگى، لحظه ايست که انسان رادر سرازيرى قبرميگذارند.⚰️ 👈 شخصى نزدامام صادق(ع)رفت و گفت من از ان لحظه بسيارميترسم، چه کنم؟ ❣️ امام صادق(ع)فرمودند: ✨زيارت عاشورا را زياد بخوان آن مرد گفت چگونه با خواندن زيارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم؟ ❣️ امام صادق فرمود: مگر در پايان زیارت عاشورا نمى خوانيد. 💠 اللهم ارزقنى شفاعة الحسين يوم الورود؟🙏 یعنی خدايا شفاعت حسين(ع)را هنگام ورود به قبر روزى من کن.😔 ☝️زيارت عاشورا بخوانيد تا امام حسين(ع) در آن لحظه به فريادتان برسد. ...❣️ اگر خواستید قرائت زیارت عاشورا را ترویج کنید برای دیگران ارسال نمایید...❣️ . @rooshanfekr
🌹 صلواتی ویژه 🌹 بر پیامبر صلّی الله علیه و آله و خاندان گرامیش علیهم السلام 🌟امام صادق علیه السلام فرمود: 🌴 کسی که با این صلوات بر پیامبر صلّی الله علیه و آله و خاندانش درود فرستد، به خدا قسم مانند روزی که مادرش وی را به دنیا آورد، از گناهان خارج می شود: 💎«صَلَوَاتُ‏ اللَّهِ‏ وَ صَلَوَاتُ مَلَائِكَتِهِ وَ أَنْبِيَائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمِيعِ خَلْقِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» 📕معاني الأخبار، ص368 @rooshanfekr
💖 پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند : 💎صدقه مستحب اگر پنهان باشد از صدقه آشكار هفتاد مرتبه بالاتر است 💎و صدقه واجب اگر آشكار باشد از صدقه پنهان بيست و پنج بار افضل است 📚مستدرك ج ٧ ، ص ١٣٣. ✅نکته های ناب @rooshanfekr
🌟امام حسن (علیه السلام): 💎قوی ترين اسباب کسب روزى، نماز خواندن با تعظيم و خشوع و خواندن سوره واقعه به ويژه در شب و وقت عشاء، خواندن سوره «يس» و «مُلْك» در صبح، حضور در مسجد پيش از اذان، هميشه با طهارت بودن و انجام نافلۀ فجر و نماز وتر در منزل و این که سخن لغو نگوید. 📕بحار الأنوار، ج‏73، ص: 319 ✅نکته های ناب مهدوی @rooshanfekr
🌟آیت الله محمد شجاعی (ره): قَالَ🌟 أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين‏ (ع)💎«إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السَّخَطُ» 💎 آن چيزي كه مردم را جمع مي‌كند، انسان‌ها را  باطنا دور و بر هم جمع مي‌كند «الرِّضَا وَ السَّخَطُ» رضا و سخط است انسان‌ها در باطن دو دسته‌ هستند اهل معروف، و اهل منكر. جمع اهل معروف، جمع اهل منكر. علي (سلام الله عليه) اين‌جا يك ضابطه‌ي كلّي بيان مي‌فرمايد. مي‌فرمايد انسان با رضا و سخط وارد اين جمع يا آن جمع مي‌شود. 💮اگر شما دوست‌دار معروف و ناخشنود از منكر بوديد به آن دسته وارد مي‌شود. اگر اين‌طور نبود انسان به دسته‌ي ديگر وارد مي‌شود. «إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ» بيان خيلي پرمعنايي است. 💮 هر كسي به امري راضي باشد «فَقَدْ دَخَلَ فِيه‏» در آن داخل شده است «وَ مَنْ سَخِطَه‏» هر كسي از امري ناخشنود باشد «فَقَدْ خَرَجَ مِنْه‏» از آن خارج شده است. 💮انسان به هر كاري راضي شد در آن كار داخل است. از هر كاري ناراضي شد از آن كار خارج است. بيان كلّي است. هم در جانب معروف اين درست مي‌آيد و هم در جانب منكر. به منكري راضي شديد در منكر و جمع منكر داخل شده‌ايد. خير به معروفي راضي شديد به جريان معروف و جمع اهل معروف داخل شده‌ايد. 💮از معروفي ناراضي شديد از آن كنار رفتيد و از آن جمع كنار رفتيد، از منكري ناراضي شديد باز از آن كنار رفتيد. رضا و سخط. بيان كلّي است. به همديگر خلط نشود. هم در باب معروف درست است و هم در باب منكر. 💮حتّي در روايتي ديدم كه اگر كسي الآن بشنود رسول الله چه كرده است، تك تك كارهاي رسول الله را مي‌شنود ، اگر به آن‌ها خشنود و خوشبخت نباشيم عين صريح اين روايت است كه در آتش هستيم. چون از معروف و جمع معروف با خشنود نشدن خود كنار كشيديم. 💮بايد خشنود باشيم همچنین از نقطه مقابل یعنی  آن يكي‌ها هم بايد ناخشنود باشيم. دقّت بكنيد. 💮با اين بياني كه گفتنم بي‌تفاوتي هم ضرر دارد. انسان باید به معروف خشنود باشد از منكر ناخشنود. بي‌تفاوتي هم نسبت به هم معروف و هم نسبت به منكر خطرناك است. 💮بي‌تفاوت هم بوديد مضرّ است. یعنی از منکر نه ناراحت بشويد نه خشنود باز مضرّ است. اصلاً بايد در جانب معروف خشنود ، در جانب منکر ناخشنود باشيد. حتّي در خصوص اصحاب يكي از انبيا هست كه خدا بر آن‌ها عذاب فرستاد فرمود 40 هزار نفر از اين‌ها را به حساب اين‌كه اهل منكر هستند اين عذاب را به سوي آن‌ها فرستادم. 60 هزار نفر ديگر آن‌ها را هم با اين‌ها گرفتار عذاب دنيوي كردم به حساب اين‌كه اين‌ها «لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِهِ» آنچه كه من نسبت به آن غضبناك بودم آن‌ها غضبناك نبودند. فلذا اين‌ها هم بايد مشمول عذاب بشوند. بنابراين انسان بايد به غضب حق غضبناك بشود و با خشنودي حق خشنود بشود. @rooshanfekr
💠فحش دادن💠 قال امیر المومنین ع :💎 اسفه السفهاء المتبجح بفحش الکلام امیرالمومنین ع فرمود: 💎نادان ترین نادانها کسی است که با فحش دادن به دیگران، شاد می شود 📚تصنیف غرر الحکم و درر الحکم/77 💠نکات توضیحی💠 💮نیکو صحبت کردن و استفاده از کلمات زیبا و همراه با ادب در توان انسان بوده و هرچند انسان گاها بدون توجه به این ویژگی خویش در تکلم از کلمات و واژه های ناپسند استفاده می نماید 💮قرآن کریم و همین سخنان رسول خدا و اهل البیت همواره استفاده کردن از کلمات زیبا و مناب بوده است و وجود متون دینی در این رابطه شاهد بر آن است 💮حضرت موسی نبی هنگامی که همراه با هارون برای هدایت فرعون به سوی او رفتند، خداوند متعال می خواهد که با زبان نرم با فرعون سخن بگویند تا شاید هدایت شود 💮در جنگ صفین هنگامی که حجر بن عدی سخن به ناسزاء بر علیه معاویه و یارانش بلند کرد، امیر المومنین او را نهی نمود و از او خواست که اعمال و کار های معاویه را بگوید تا از این طریق رسوا شود 💮در این حدیث شریف فحش دادن و استفاده از کلمات رکیک را مصداق جهل و نادانی دانسته است زیرا فحش دادن به طرف مقابل اگرچه او بر باطل هم باشد موجب خواهد شد که دیگران به بطلان او توجهی نداشته باشند 💮در متون دینی در رابطه با قاتلان و دشمنان اهل البیت به لعن اکتفاء شده است و حتی در بسیار از موارد نیز از بردن نام شخص خودداری شده است @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا