eitaa logo
رویان فردا
203 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
501 ویدیو
4 فایل
﷽ اخبار و رویدادهای شهر رویان را از کانال ما دنبال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷وظیفه خبرگان🇮🇷 💢شورای نگهبان می تواند در تأیید صلاحیت ها اغماض کند؟؟⁉️ 🌱حجت الاسلام والمسلمین مهدی عامری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❄️رویان فردا👇🏻 https://eitaa.com/rooyanfarda/2746
🌱حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی عامری🌱 🇮🇷جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که مبتنی بر توحید و نگاه اســلامی جهان و انسان شکل گرفته و قانون اساسی آن با پشتوانه همین الهیات به نگارش درآمده است. برخی نهادها در این ً بر پایه همین نگاه الهیاتی تأسیس شدهاند نظام اصوال و در این خاســتگاه باید ارزیابی شــود. متأسفانه، عدهای در بستری متفاوت برخی عملکردها را نقد میکنند که چون از مبنا با خواست ملت ایران و قانون اساســی تعارض دارد، از ناکجاآباد سر در میآورد. برای نمونه، مجلس خبرگان رهبری را ـ که نهادی بر آمده از این جهانبینی خاص است ـ با رویکردهای سکوالر نقد میکنند. در این نوشتار بر آن شدیم تا با واکاوی الهیات مجلس خبرگان، روشن کنیم که چرا صیانت از این نهاد اهمیت دوچندانی دارد. یکـ توحید ِ «؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمين اســت خدايى را که پادشــاه پاک ارجمند فرزانه است، تسبيح مى‏‌گويند. ﴿/۱جمعه﴾ بر مبنای اعتقاد شیعی، طبق بحث توحید ذاتی، خداوند یگانه و یکتای حقیقی است نه عددی، یعنی ِ چــه در ذهن و چه در واقعیت، خداوند یک محض است و تصور ثانی برای او محال است، این یگانگی برای اســما و صفات و حتی افعال الهی هم صادق است، یعنی اگر میگوییم خداوند عالم است، یعنی تنها اوست که عالم است؛ غیر از او هیچ کس، هیچ ً توانایی ندارد، همه شایستگیها از موجودی مستقال جانب خداوند است. بر اســاس این اصل توحیدی فقط و انحصاری َ لک و ســلطان و مالک اســت و »الل خداونــد، م ً مخصوص خداوند اســت. فقط خداوند اســت که حق دارد و میتواند بر امور افراد تصرف کند و برای آنها قانون وضع کند و در زندگی آنها تأثیر داشته باشد. این داعیه که حکما و متکلمان شــیعه آن را بیان کردهاند، مبتنی بر یک استدالل عقلی روشن است؛ همه افراد انســان و با هم برابر هستند، هیچ کس بر دیگری برتری نــدارد؛ از این رو چرا باید در جامعه حرف یک طبقه، یک جریان و یک گروه یا حتی یک اکثریتی مورد قبول باشــد؟ بر اساس کدام دالیل آن طبقه یا آن افــراد حق والیت و حاکمیت بر دیگران را دارند؟ اینجاســت که تنها دست برتر و اعلم که خودش در تشریع و والیت ذینفع نیست، خداوند متعال است که این حق تصرف را دارد. حال این پرســش مطرح میشود که خدواندی َ لک اســت و حق تصــرف دارد، تصرف خود که م را، شــریعت و قوانین خود را چگونه به انسان ابلاغ میکند؟ در آیه دوم ســوره جمعه آمده است . هرکس که در ميان بى‏‌ســوادان فرستاده اى از خودشان برانگيخت تا آيات او را بر آنان بخواند و پاکشــان گرداند و کتاب و حکمت بديشان بياموزد. خداوند برای ابالغ دین خــود، برای بیان نحوه تصرف خود، پیامبران را میفرستد، البته اینجا هم اینطور نیست که هرکسی مدعی شود از طرف خدا آمده اســت مورد قبول باشد، بلکه پیامبر باید اثبات کند که فرستاده خداســت وگرنه هیچکس مکلف به پذیرش رســالت او و عمل به گفتههای او نیست. معجزه خصوصیات و شــرایطی دارد، برای همین مهم است تا مشخص شود این فرد که خود را رسول خدا معرفی میکند، حرفی از خودش نمیزند و از جانب خدا برای بشــریت اخباری آورده اســت که موجب سعادت اوســت. پیامبری که معجزه مورد قبول داشته باشد، میشود سخنگو و نماینده خداوند بر روی زمین که نحوه حق تصرف خداوند را ابالغ میکند، محدوده رفتار و قیودی را که برای انسانها هست، مشخص میکند، احکام حیات و... . پیامبر بر اساس آنچه به او وحی شده، بر اساس کتاب )قانون الهی( حکم میکند، پیامبر حق ندارد از خود و به میل خود قانونی وضع کند و تصرفی داشته َ باشد. در سوره حاقه خداوند میفرماید اگر پیامبر از ُ خود سخن بگوید، او را عذاب میکنیم، » ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❄️رویان فردا👇🏻 https://eitaa.com/rooyanfarda/2747
🇮🇷🇮🇷 پاره ای گفته ها بر ما بسته بود، دست راستش را سخت میگرفتیم، سپس رگ قلبش را پاره میکردیم، و هیچ یک از شما مانع از ]عذاب[ او نمیشد. این وظیفه ابالغ در مرتبه بعد از پیامبر درباره ائمه معصوم)ع( هم صادق اســت، امــام را نیز خداوند منصوب میکند برای ابالغ فرمان و سلطانی خود؛ اینطور نیست که مردم حق تعیین امام داشته باشند. والیت امری حقیقی اســت، امر اعتباری نیست که مردم جمع شوند و امام تعیین کنند، مثل اینکه مردم نمیتوانند با رای گرفتن و موافقت گروهی،یک نفر که هیچ تخصصی ندارد را به عنوان پزشک معرفی کنند. یکی از اشــکاالتی که برخی افراد و جریانهای سیاسی نیز مرتکب میشــوند، این است که تصور میکننــد وقتی مــردم به خانه حضــرت علی)ع( هجوم بردند و از خواستند حکومت کند، ایشان را به امامت رســاندند، در حالی که امیرالمؤمنین امام بود و مــردم او را حاکم کردند. حکومت و انتخاب مدیران جامعه امری اعتباری است که مردم درباره آن تصمیم میگیرند. همیشه در رأس تشکیالت تشیع باید فردی افضل باشــد که مشروعیت الهی داشته باشد و به گونهای به والیت الهی متصل باشد. حال با این منطــق میتوان پذیرفت که در عصر غیبت تصرف خدا تعطیل میشــود و اداره جامعه براساس فرمان خداوند ملغی میشود؟ آیا »الملک القدوس« در دوران غیبت تعطیل میشــود؟ پاسخ بیتردید منفی است. در این جا هست که موضوع والیت فقیه مطرح میشود؛ بر اساس منطق شیعه جامعه را باید فقیهی اداره کنــد که تصرف خدا و قانــون خدا را اعمال و حکم خدا را اجرا کند. از این رو یکی از شرایط مهم امام جامعه چه در بین اهل ســنت و چه شیعه، علم امام به معنای فقاهت و فهم درســت از دین است؛ چرا که قرار اســت احکام خدا را در بین مســلمین اجرا کند. پس ولی فقیه حق ندارد نظر شــخصی خود را اعمال کند، او باید با استنباط از کتاب و سنت حکم خــدا را بگوید، همان کاری کــه یک مرجع تقلید در باره احکام شــخص انجــام میدهد، همه آیات و روایات و منابع را بررســی میکند تا نظر خداوند را اســتخراج کند؛ ولی فقیه هم درباره مناســبات اجتماعی چنین وظیفهای عهدهدار است. ولی فقیه آن هنگام که جامعه شیعه به او متمایل شده و به او بسط ید دادند، باید نظر خدا درباره اداره و سرنوشت جامعه را استنباط و ساری و جاری کند، یعنی در بزنگاهها همان تصمیماتی را بگیرد که اگر پیامبر یا امام زمان هــم بودند، همان تصمیمات را میگرفتند، همان تصمیماتی که نظر و حکم خداوند است. در یک جمله ولی فقیه باید مبتنی بر فقاهت در دین تصمیم بگیرد. اینجاســت که امام خمینی)ره( هم فرمودند که والیت فقیه جلوی دیکتاتوری را میگیرد، چرا فقیه حاکم بر جامعه اســامی باید بر مبنای کتاب الهی حکم کند اگر چه خالف میل و نظر خودش باشد؟ در اینجا و با توجه به این اصول اســت که وظیفه مجلس خبرگان مشخص میشــود، وظیفهای که عبارت است از اینکه رهبری را برای جامعه برگزیند که توانایی استنباط نظر خداوند را داشته باشد و در دوران رهبری نیز بر این مســئله نظارت کند که ولی فقیه بر اســاس فقاهت حکم میکند. اگر خبرگان تشخیص دهند رهبری بر اساس حکم خدا و فقاهت در دین عمل نمیکند و هوای نفس را دخیل میکند و براساس رأی و نظر خود حکم میدهد، وظیفه دارد که وارد شود و تذکر دهد، مؤاخذه کرده و حتی او را عزل کند. تشخیص قوه فقاهت از مهمترین وظایف خبرگان رهبری است. وجه تمایز حکومت دینی با سایر حکومتها همین مسئله قوه فقاهت است. از همین روست که مسئله فقیه بودن نمایندگان مجلس خبرگان مهم است. بر همین اساس، شورای نگهبان روی مسئله فقاهت تا این حد سختگیری کرده و بر فقیه بودن افراد تأکید میکند! شورای نگهبان نمیتواند با مصلحتســنجی، هیجانات سیاسی، تعداد کرســیها یا بهانه تعــداد نامزدهای خبرگان در یک حوزه انتخابیه و دیگر موضوعات از مســئله فقاهت عبور کند، به دلیل قوانین جاری نمیتوان از شرط فقاهت عبور کرد؛ بلکه باید تالش شود افراد صاحب صالحیت و نخبگان وارد این مجلس شوند و علما و مجتهدان مبرز وارد میدان شوند. باید قوانین را بر اساس فلســفه وجودی و رسالت این مجلس بازبینی کرد. صیانت از مجلس خبرگان برای حفظ اسلامی بودن نظام از اهم مصالح است و نباید از این مصلحت اساسی کوتاه آمد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❄️رویان فردا👇🏻 https://eitaa.com/rooyanfarda/2748
هدایت شده از  رویان نیوز
💢یکباب واحد مسکونی تکخواب باتمامی امکانات اب،برق،گاز، با درب ورودی و پارکینگ مجزا از سایر طبقات به متراژ ۸۰ متر بفروش میرسد💢 09195456862 شکری @royannews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ای نــور چشــم حضرت آقای کــربلا بعد از حسین دلبر دیــوانگان تویی 🌺این افتخار ماست که فامیل تان شدیم پس شاهزاده ی همه ایرانیان توی 💐میلادباسعادت امام‌سجاد‌(ع)مبارک💐 🇵🇸هیئت فرهنگی مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) شهر رویان ╭┅─────────┅╮ 🇵🇸 @heyate_asheghan ╰┅─────────┅╯
Sedaye enghelab raji.mp3
8.63M
📌چطور در این شرایط، مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت کنیم؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❄️رویان فردا👇🏻 https://eitaa.com/rooyanfarda/2755
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شاهرود، ۴ اسفندماه، به امامت حجت الاسلام والمسلمین « عباس امینی » امام جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. 🔰با نهاد امامت جمعه شاهرود همراه باشید... ┄┅💠@ejna_shahrod 💠┅┄
ویژه برنامه ﴿شبی با رفیق شهیدم ﴾ به نیابت از شهید «علیرضا عامری» همراه با مراسم جشن نیمه شعبان ♦️ سخنران : حجت الاسلام و المسلمین احمد نظری ♦️مجری : جناب آقای جاسم سعدی ⏳زمان :شنبه 5 اسفند 1402 بعد از نماز مغرب و عشا 📍مکان : مسجد جامع شهر رویان برگزار خواهد شد. https://eitaa.com/rooyanfarda/2757