🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۲۷ سورهی اعراف:
🔖 قسمت پنجم:
4⃣1⃣ اگر انسان ولایتِ مطلقه و واحدِ «الله» را نپذیرد، هر روز یا هر لحظه بنده و نوکر یکی است --> (أولياء).
🔹گیرند مردم دوستان، نامهربان و مهربان
🔸هر روز خاطر با یکی، ما خود یکی داریم و بس
5⃣1⃣ تنها روزنهای که برای ورود شیطان در زندگی هر انسانی وجود دارد و تا حدِّ دریچه و دروازه شدن قابل گسترش است، بیایمانی است --> (لايؤمنون).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | با امام زمان(عج) حرف بزنید‼️
❇️ سَلامٌ عَلی آلِ یاسین...
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
♨️ کسادیِ بازارِ غیرت و حیا‼️
💢 آنچه امروز صحنههایی از آن را در جامعه میبینیم نظیر: وارد شدن زن در شغلی که مناسب شخصیت او نیست، نزدیک شدن به نامحرم و صحبتهای طولانی و بیمورد از قبیل:
🌀 شوخی، عشوهگری با نامحرم، عدم توجه مداوم به وضعیت پوشش و حجاب (که از هر نظر ممکن است مشکل پیدا کند) شماره دادن به نامحرم، ارتباط نزدیک زوجهای جوان با یکدیگر،
🚫 و رفتن دسته جمعی به گردش و تفریح بدون رعایت حریمها (که با توجّه به کسادیِ بازار غیرت و حیا، و دید شهوانی اکثر جوانان نسبت به ازدواج این موضوع از معضلات بسیار خطرناک جامعهی امروز است و متأسفانه به شدّت در حال گسترش است)،
💯 الگو برداری شکل مو و نوع پوشش زن و مرد از فیلمهای سینمایی و ماهواره و کپی کردن رفتار و حرکات بازیگران فیلمها و... هیچ رنگ و بویی از عفاف ندارد و خطر بزرگی برای سلامتِ فرد، خانواده و اجتماع میباشد.
🔥 یکی از خطرناکترین این موارد خلوت کردن با نامحرم است، چه در عالم واقعی و چه در فضای مجازی!
🔖 قسمت اول (ادامه دارد...)
📚 بخشی از کتاب #رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | توصیف کافران در قرآن‼️
💯 رهایشان کن تا بخورند و در لذّتهای دنیوی غرق باشند و آرزوهای دستنیافتنی سرگرمشان سازد...
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۳۵ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت اوّل:
1️⃣ انسان، ممکنُالخطاست؛ یعنی انسان باتقوا هم، شاید مرتکب گناه بشود --> (إذا فعلوا...).
2️⃣ برداشت ما از فحشا، انجام عملِ فاسدِ اخلاقی با اعضاست؛ درصورتی که در قرآن، فواحش دو مرحله دارند: مرحلهی ذهنی و مرحلهی عملی یا پنهان و آشکار( خداوند در اینباره فرموده: و لاتقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما بطن). قطعاً کسی که در عمل، فحشا نمیکند، در نیّت باید جلوی آن را بگیرد؛ یعنی همین که تصوّرِ فحشا در ذهن او در حال شکلگیری است، بلافاصله به یادِ خدا بیفتد و طلب استغفار کند.
✅ به عبارت دیگر، در هر مرحلهای از گناه که ایستادهایم، بلافاصله باید برای مراحل قبل از آن طلب آمرزش و استغفار کنیم. بنابراین منظور از «اذا فعلوا فاحشه»، ممکن است ابتدای شکلگیری فحشا در ذهن باشد --> (و الّذين إذا فعلوا فاحشه أو ظلموا أنفسهم ذكروا الله: بین فحشا و ظلم به نفس، با یاد خدا، حتّیٰ هیچگونه فاصلهی لفظی هم قرار نگرفته).
3️⃣ مؤمن واقعی، حتّیٰ به خود، اجازهی ظلم به خودش را هم نمیدهد --> (ظلموا أنفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم).
4️⃣ یاد خدا در آستانهی گناه، بازدارندهترین عامل است --> (ذکروا الله).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ١٣۵ سورهی آلعمران
🔰 قسمت اوّل:
🔹 «اذا»: زمانی که، همین که
🔸 «فعلوا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «فعل» به معنی «انجام دادند».
🔹 «فاحشه»: اسم فاعل مؤنّث از ریشهی «فحش»، به معنی «زشت، عمل غیر اخلاقی و شرمآور».
🔸 «اَو»: یا
🔹 «ظلموا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «ظلم» به معنی «ستم کردند».
🔸 «انفس»: جمع «نَفْس»، در اینجا به معنی «خود».
🔹 «ذکروا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «ذکر» به معنی «یاد کردند» که در اینجا چون جمله شرطی است به صورت مضارع( یاد میکنند) معنی میشود.
🔸 «استغفروا»: فعل ماضی از باب استفعال، مصدر «استغفار»، ریشهی «غفر» به معنی «طلب مغفرت کردند» که در اینجا چون جمله شرطی است به صورت مضارع (طلب مغفرت میکنند، آمرزش میخواهند) معنی میشود.
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۱۳۵ سورهی آلعمران:
🔖 قسمت دوم:
5️⃣ آنچه زمینهی استغفار را فراهم میکند، یاد خدا و عظمت اوست؛ بنابراین در زندگیهایی که یاد خدا در آنها نیست، یا نمازهایشان هم برای یاد خدا نیست، انگیزهای برای ترک گناهان وجود ندارد --> (ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم).
6️⃣ بین طلبِ استغفارِ خالصانه با مغفرت( یعنی پوشیده شدن گناه)، فاصلهای وجود ندارد و هیچکس جز خداوند، نمیتواند گناه ما را ببخشد --> (فاستغفروا لذنوبهم و من يغفر الذّنوب إلّا الله).
7️⃣ آنچه گناه را تثبیت میکند، تکرار آن است. برای جلوگیری از تکرار گناه، محیطی را که زمینهساز گناه بوده (اعم از محیط فکری و فیزیکی)، تغییر دهیم --> (و لم يصرّوا على ما فعلوا).
8️⃣ خداوند از ما انتظار ندارد که اصلاً خطا نکنیم -هر چند میتوانیم اصلاً خطا نکنیم- بلکه توقّع دارد خطای ما اصلاً تکرار نشود. در احادیث هم نیامده که «مؤمن اصلاً گَزیده نمیشود»، بلکه آمده: «مؤمن از یک سوراخ دو بار گَزیده نمیشود» --> (و لم يصرّوا على ما فعلوا).
9️⃣ یکی از نکاتی که جلوی اصرار بر گناه را میگیرد، دانستن عواقب گناه است --> (و هم يعلمون).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ١٣۵ سورهی آلعمران
🔰 قسمت دوم:
🔹 «ذنوب»: جمع «ذنب» به معنی «گناهان».
⚠️ توجّه❗️
«ذنب» از «دُنب» فارسی گرفته شده و به معنی گناهی است که پیامد منفی و بیآبروییِ آن مانند یک «دُم» به شخصیّت انسان متّصل است.
💎 منظور از «مغفرت» هم پوشانده شدن همان رسوایی و بیآبرویی گناه، بعد از توبه کردن است؛ نه پاک شدن گناه!
🔸«یغفر»: فعل مضارع از مصدر «غفران»، ریشهی «غفر» به معنی «میپوشاند».
🔹 «لم یصرّوا»: فعل جَحد از مصدر «اصرار» باب اِفعال، ریشهی «ص ر ر» به معنی «هرگز اصرار نکردند».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
💠 شهید حسن باقری:
💢 آن نیروی که نمازش را اوّل وقت نمیخواند، خوب هم نمیتواند بجنگد!
#شهیدانه
🔺 @RooyinDezh
♨️ کسادیِ بازارِ غيرت و حیا (۲)‼️
🔥 خلوت کردنِ دو نامحرم، مانند قرار گرفتن پنبه در کنار آتش است. نمیتوانیم آن دو را در کنار هم قرار دهیم، آنگاه به آتش بگوییم نسوزاند و از پنبه بخواهیم که نسوزد! پیامبر اکرم(ص) میفرماید:
💯 «هیچ مردی با زن نامحرم خلوت نمیکند مگر اینکه سومی آنها شیطان است»؛ یعنی شیطان در خلوتِ نامحرمان نفوذ میکند( وسائل الشیعه، ج ٤، ص ٦٣٨).
🌀 هیچ کس نیست که به دل و فطرت خود رجوع کند و بتواند این حدیث را انکار کند!
🍂 این خلوتهایِ خطرناک، گاهی در خانه، گاهی در مغازه و محل کار و گاهی متأسّفانه در شرکتها و ادارات اتفاق میافتد، و تاکنون آبروی افراد زیادی از این طریق، رفته و خانوادههای زیادی نابود شدهاند.
✅ (در شرایط امروز جامعه، فقط مشاغلی با شأن و شخصیتِ زن مؤمن و مسلمان تناسب دارد که در محیطی کاملاً زنانه باشد؛ مانند کار در مدارسِ دخترانه، یا بخش زنان بیمارستانها).
📛 و خطرناکتر از همه، خلوت کردن در فضای مجازی است. مردم، فضای مجازی را به خاطر اینکه در آن، ارتباط رو در رو صورت نمیگیرد خطرناک نمیدانند و اتّفاقاً به همین دلیل، بسیار خطرناک است. چون حیای افراد، کمتر عمل میکند.
⭕️ گاهی حتّی (متأسفانه) بعضی زنان در فضای مجازی با نامحرم، مشاوره جنسی انجام میدهند و خصوصیترین مسائل زناشویی زندگی خود را با طرف مقابل مطرح میکنند؛
⚠️ چیزی که هیچ توجیه شرعی ندارد و هم در اینترنت و هم در شبکههای اجتماعی، از اصلیترین عوامل گسترش فحشا و خیانت است!
🔖 قسمت دوم (پايان)
📚 بخشی از کتاب #رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
4_5965063933185232221.mp3
8.5M
🎧 بشنویم | شهید حججی سخن میگوید‼️
💢 هرچه به ظهور نزدیک میشیم، گناهها بیشتر میشه؛ نه تنها باید مراقب خودت باشی، بلکه باید مراقب اطرافیانت هم باشی...
#شهیدانه
🔺 @RooyinDezh
🔹تا دلم غافل ز آقا میشود
🔸پای من سوی گنه وا میشود
🔹تا مرا نفسم به ذلت میکشد
🔸مهدی زهرا خجالت میکشد
🔹روز و شب گویم به خود با واهمه
🔸من چه کردم با عزیز فاطمه
⚜ اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ
💠 خداوندا! برطرف ساز این غم و گرفتگی را از امّت، به حضور آن بزرگوار و تعجیل فرما از برای ما ظهور آن حضرت را...
🤲🏻 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۴ سورهی نساء:
🔖 قسمت اوّل:
1⃣ در اسلام، مدیریّت خانواده با مرد است، مگر عدم توانایی او با مسائلی مثل اعتیاد و نابسامانیهای عصبی، ثابت شود --> (الرجال قوّامون).
2⃣ مرد باید نگهبان حریم خانواده و همسرش باشد --> (قوّامون).
3⃣ مرد باید بسیار بهپادارندهی حقوق زن و نگهدارندهی حریم او باشد --> (قوّامون).
4⃣ این که مدیریّت خانواده با مرد است، به خاطر تفاوتهایی است که خداوند در استعدادهای او قرار داده است --> (بما فضّل الله).
5⃣ برتریهایی هم زنان نسبت به مردان دارند؛ مانند استعداد ویژهی آنها در کارهای ظریف، حوصلهی زیاد آنها در روابط عاطفی با کودکان و... --> (بما فضّل الله بعضهم علی بعض).
6⃣ یکی از دلایل سپردن مدیریّت خانواده به مرد در اسلام، گذاشتن هزینهی خانواده بر دوش مرد است؛ یعنی در اسلام هر حقّی که به کسی داده میشود، در قبالِ وظیفهای است که باید انجام دهد --> (بما أنفقوا من أموالهم).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ٣۴ سورهی نساء
🔰قسمت اوّل:
🔹 «رجال»: جمع «رَجُل» به معنی «مردان».
🔸 «قوّامون»: جمع «قوّام»، صیغهی مبالغه از مصدر «قوام»، ریشهی «قَوَمَ»، به معنی «برپادارندگان».
🔹 «نساء»: زنان
🔸 «فضّل»: فعل ماضی از باب تفعیل، مصدر «تفضیل»، ریشهی «فضل»، به معنی «برتری داد، امتیاز داد».
⚠️ توجّه❗️
«فضل» در لغت به معنی «زیادهی یک چیز» است و این که میگویند نعمتهای خداوند همه از فضل اوست، یعنی خداوند هر چه به ما بدهد، از خزانهاش چیزی کم نمیشود؛ چون از بینهایت هر چه کم کنیم آنچه باقی میماند باز هم بینهایت است.
✳️ از داراییهای انسان هم فقط به علم او «فضل» میگویند؛ چون انسان هر چه از علم خود به دیگران بدهد، ذرّهای از آن کم نمیشود.
🔹 «بعض»: قسمتی، بخشی یا پارهای( از یک چیز).
🔸 «انفقوا»: فعل ماضی از باب افعال، مصدر «انفاق»، ریشهی «نَفَقَ»، به معنی «انفاق کردند».
🔹 «اموال»: جمع «مال» به معنی «داراییهای مادی».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۴ سورهی نساء:
🔖 قسمت دوم:
7⃣ همهی درآمد مرد، از آنِ زن نیست --> (من).
8⃣ زنان صالحه، فرمانبُردار و مطیع همسر مؤمن خود هستند --> (فالصالحات قانتات).
9⃣ زنان صالحه، حریم شوهر را در غیاب او حفظ میکنند؛ یعنی خیانت ناموسی، مالی و... به شوهر خود نمیکنند -->
(حافظات للغیب).
🔟 حفاظت از حریم شوهر در غیاب او، چیزی است که خداوند خواسته و به آن، امر کرده است --> (بما حفظ الله).
1⃣1⃣ سرکشیِ زن، موضوع مهمّی است که باید برای مرد دغدغهآفرین باشد --> (تخافون نشوزهنّ).
2⃣1⃣ برخلاف تصوّر کسانی که ادّعا میکنند استراتژی اسلام، خشونت است، اتّفاقاً استراتژی اسلام، گفتگو و مذاکره است، البتّه نه مذاکره و گفتگویی که امروزه مدّنظر برخیهاست؛ بلکه مذاکره و گفتگویی بر مبنای بیان حقایق برای اثبات حق و نفی باطل! در این آیه هم، اوّلین راهکار در مواقعی که احتمال سرکشی همسر میرود، نصیحت او عنوان شده است --> (فعظوهنّ).
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺
📔 گزیده پیامهای آیهی ۳۴ سورهی نساء:
🔖 قسمت سوم:
3⃣1⃣ چون زن ذاتاً( بما فضّل الله بعضهم علی بعض) عاطفیتر از مرد است، یکی از ابزارهای مدیریّت او -که البتّه بعد از نصیحت همسر، به عنوان دومین راهکار در مواقعِ بروزِ احتمالِ سرکشیِ وی به شمار میرود- مدیریّت عواطف خودمان نسبت به اوست( و اهجروهنّ فی المضاجع). همانطور که گفته شد، همین کنارهگیری و کمکردن عواطف، باید پس از بیان روشن انجامگیرد --> (اول «فعظوهنّ»، بعد «و اهجروهنّ»)
4⃣1⃣ اگر زن، سرکش و نافرمان شد و سرکشی و نافرمانی او دربردارندهی این احتمال میشد که حریم مرد را در غیاب او حفظ نکند و موعظه( فعظوهنّ) و ترفند عاطفی( و اهجروهنّ فی المضاجع) هم مؤثّر واقع نشد، کار به جایی رسیده که اقتدار مرد باید جلوه کند و ترسِ مفیدی که نفسِ زن باعث شده در فطرت او خاموش شود، دوباره باید احیا گردد. برخورد فیزیکی با او، آخرین راه بوده و حدّاقل احتمالی است که میتوان برای برگشتن این ترسِ مفید در نظر گرفت --> (و اضربوهنّ).
5⃣1⃣ روانشناسیِ امروز هم ثابت کرده که در بعضی از زنان، یک ویژگی روانی به نام «مازوشیسم» یا «آزارخواهی» وجود دارد که چنین زنانی گاهی حس و حالی پیدا میکنند که فقط با یک تنبیه بدنیِ مختصر آرام میگیرند. تجربه هم ثابت کرده است که اگر زن به دلیل اشتباه بزرگی که انجام داده، مورد تنبیه بدنی توسّط همسرش قرار بگیرد، به شرط این که بعداً اشتباه خود را باور کند و در شرایطی که درست عمل کند از شوهرش محبّت ببیند، هرگز نسبت به آن تنبیه بدنی، کینهای به دل راه نمیدهد.
#پوستر
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔖 نکات آیهی ٣۴ سورهی نساء
🔰قسمت دوم:
🔹«صالحات»: جمع «صالحه»، از مصدر «صلاح»، ریشهی «صلح»، به معنی «زنان مؤمن و پاکدامن».
🔸 «قانتات»: جمع «قانته»، از مصدر «قنوت»، ریشهی «قَنَتَ»، به معنی «زنان مطیع و فرمانبُردار».
🔹 «حافظات»: جمع «حافظه»، از مصدر و ریشهی «حفظ» به معنی «زنان نگهدارنده».
🔸 «غیب»: آنچه دیده نشود.
🔹 «فالصالحاتُ قانتاتٌ حافظاتٌ للغیب»: یعنی «زنان مؤمن و پاکدامن، مطیع شوهرند و حریم او را در غیاب او حفظ میکنند».
🔸 «حَفِظَ»: یعنی «حفظ کرد، نگه داشت».
🔹 «اللّاتی»: جمع «الّتی» یعنی «زنانی که».
🔸 «تخافون»: فعل مضارع از مصدر و ریشهی «خوف»، به معنی «بیم دارید، میترسید».
🔹 «نشوز»: مصدر است به معنی «سرکشی، طغیان، نافرمانی».
🔸 «عِظوا»: فعل امر از مصدر و ریشهی «وعظ» به معنی «نصیحت کنید، تذکّر دهید».
🔹 «اهجروا»: فعل امر از مصدر و ریشه «هجر» به معنی «دوری کنید، جدا شوید».
🔸 «مضاجع»: جمع «مضجع»، اسم مکان از ریشهی «ضجع» به معنی «آرامشگاهها، خوابگاهها».
🔹 «اضربوا»: فعل امر از ریشه و مصدر «ضرب» به معنی «بزنید».
#کلاس_قرآن_مجازی
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
🔆 امام رضا(ع):
💯 آن کسی که نفسش را محاسبه کند، سود برده است و آن کسی که از محاسبه نفس غافل بماند، زیان دیده است.
📚 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۵۲
#حدیث
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | عضو کدوم تشکیلاتی⁉️
💯 اگر یک روزی خواستی رشد بکنی و به درد امام زمان(عج) بخوری، باید...
#استاد_پناهیان
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
💠 شهید بهشتی:
⚜ زن در اسلام، زنده، سازنده و رزمنده است؛ به شرطی که لباس رزمش، لباس عفّتش باشد!
#شهید_بهشتی
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | جذب حداکثری به چه قیمت⁉️
🤔 در دوره معاصر، چه کسی بیشترین جذب رو داشت و نظرش درباره حجاب چی بود؟
#کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🔮 بایدها و نبایدهای فعّالیت اجتماعی زنان در قرآن‼️
✅ خداوند در آیهی ٣٣ سوره احزاب خطاب به همسران پیامبر (به عنوان الگوهای زنان مسلمان) میفرماید:
💠 (وَ قَرنَ فی بُیوتِکُنَّ وَلا تَبَرَّجَنَّ تَبَرُّجَ الجاهِلیَّةِ الاولی...) یعنی «و در خانههایتان بمانید و آرام بگیرید و جلوهگری نکنید مانند جلوهگریِ زنان دوره جاهلیّت نخستین...»؛
♨️ حال به چند پیام مهم که میتوان از این پاره آیه، برداشت توجّه کنید:
1⃣ فعل امر «قَرنَ» از مادهی «وقار» به معنی «سنگینی» است. خداوند این تعبیر را برای مفهوم «ماندن در خانه» به کار گرفته تا به ما بفهماند که وقار و متانت زن و شکوه و جلال او در خانهداری او و کمتر جلوه کردن در انظار عمومی است.
⚜ امام علی(ع) نیز میفرمایند: «جَهادُ المَرأةِ حُسنُ التَّبَعُّل»؛ یعنی «جهادِ زن، خوب شوهرداری کردن است.» (نهج البلاغه، حکمت ١٣٦)
2⃣ خداوند فرمود: «در خانههایتان بمانید یعنی مناسبترین و امنترین مکان برای زن، خانهی خود اوست. پس، رفتن غیر ضروری به خانهی این و آن و ماندن در آنجا، از متانت و وقار زن محسوب نمیشود و حیثیّت او را تهدید میکند.»
3⃣ فعل «تَبَرَّجنَ» از مادهی «بُرج» به معنی ساختمانی که از دور جلوه میکند، گرفته شده. یعنی جلوهگری نکنید و خود را انگشتنما نکنید. پس جلوهگری و عرض اندام زن در میان مردم با سنگینی و وقار او تناسب ندارد و برای زن خطرِ بزرگی محسوب میشود.
4⃣ منظور از جلوهگری در این آیه، خودنمایی زن مانند زمان جاهلیّت است. «در آن زمان، زنان حجاب درستی نداشتند و دنبالهی روسری های خود را به پشت سر میانداختند به طوری که گلو و قسمتی از سینه و گردنبند و گوشوارههای آنها نمایان بود» (تفسیر نمونه، جلد١٨، ذیل آیهی٣٣، سوره احزاب، صفحهی٢٠٩).
💎 و گرنه حضورِ فعّال زن در اجتماع در جاهایی که واقعاً ضرورت ایجاب میکند با رعایت حریمِ حجب و حیا و عفاف و ایمان و رعایت فاصله با نامحرم، هیچ منع شرعی ندارد.
🔖 قسمت اول(ادامه دارد...)
📚 بخشی از کتاب #رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | در راه خدا بیدار باش‼️
🌀 عقل معاش میگوید: که شب هنگام خفتن است...
#کلیپ
#شهیدانه
🔺 @RooyinDezh