eitaa logo
رویین دژ
11.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
873 ویدیو
188 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فیش واریزی برندگان ۱ میلیون تومانی مسابقه شعور عاشورایی.pdf
899.4K
💰 رسید واریزِ جوایز یک میلیون تومانیِ برندگان ویژه‌ی مسابقه‌ی عظیم فرهنگیِ «شعور عاشورایی»‼️ ✅ جهت ایجاد شفّافیت در زمینه‌ی اعطای جوایز نقدی این مسابقه،‌ رسید‌های واریز جوایز برندگان آن، در قالب یک فایل pdf منتشر می‌گردد! 📌 لازم به ذکر است که در روز‌های آتی، رسید واریز جوایز برندگان قرعه‌کشیِ این مسابقه هم از طریق کانال «رویین‌دژ» در دسترس شما عزیزان قرار خواهد گرفت. 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ با همه‌ی مشکلات و انحرافاتی که در جامعه‌ی اسلامی پیش آمده است، باز هم اگر قرار باشد بهترین الگوی جامعه‌شناسی به دنیا معرّفی شود، الگوی اسلامی آن است --> (كنتم خير أمّه). 2⃣ تنها شرط لازم برای این که یک جامعه‌ی اسلامی بتواند خود را به عنوان بهترین الگو، به جامعه‌ی جهانی ثابت کند، این است که در آن، امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود --> (تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر). 3⃣ آن‌چه ایمان را کامل می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر است --> (تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر و تؤمنون بالله). 4⃣ این آیه اثبات می‌کند که بخش اعظمی از اهل کتاب (یهودیان، مسیحیان و...)، تصمیم به ایمان آوردن ندارند، مگر در زمانی که سیطره‌ی دین خداوند بر هستی متفاوت شود، یعنی هنگام ظهور --> («لَو» حرفِ شرط مُحال است). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت اوّل: 🔹 «کُنتُم»: فعل ماضی از ریشه‌ی «کَوَنَ»، مصدر «کَوْن» به معنی «بودید»؛ که در جملات شرطی، «هستید» هم معنا می‌شود. ♦️ در این‌جا، ژرف‌ساخت یا زیربنای جمله‌، یک جمله‌ی شرطی بوده، مثلاً به این صورت: "کنتم خیر امّةٍ اخرجت للناس ان کنتم تامرون بالمعروف و... ". 🔸 «خَیر»: اسم تفضیل که اصل آن «اخیَر» بوده، به معنی «بهتر، بهترین». ⚠️ توجّه‌❗️ در زبان عربی، صفت تفضیلی و صفت عالی هر دو یک ساخت دارند و تفاوت آنها را از روی جمله‌ای که در آن به کار می‌روند، باید دریافت. 🔹 «اُمَّه»: منسوب به «اُمّ» به معنی «گروهی که زبان مادری یکسان دارند یا دارای فرهنگ و عقیده‌ی یکسان هستند».👇 ✅ چون فرهنگ و عقیده‌ی مشترک، جامعه را به یک خانواده تبدیل می‌کند، یعنی کاری می‌کند افراد، آن قدر به هم شبیه شوند که احساس کنیم همه، فرزندان یک مادرند. ♦️این حقیقت را خود قرآن هم بیان فرموده (اِنّما المُؤمِنونَ اِخوَه). ان‌شاءالله بعد از ظهور امام زمان(عج) که افکار و گفتار و رفتار همه‌ی مردم با معیار قرآن، کوک می‌شود، جامعه به یک خانواده‌ی بسیار صمیمی تبدیل می‌شوند؛ چون فرهنگ همه، یکی می‌شود؛ 👇 ✅ آن هم فرهنگی بی‌نقص، متأثر از یک کتاب و برنامه‌ی بی‌نقص و تحت مدیریّت یک مدیر بی‌نقص که همان امام معصوم(ع) است. 🔺 @RooyinDezh
✨ وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ 💎 و اینکه برای انسان، (بهره‌ای) جز سعی و تلاش او نیست! 📔 سوره نجم، آیه ۳۹ 🔺 @RooyinDezh
🤔 نماز چه نیازهایی از ما را برطرف می‌کند⁉️ 🔮 نیاز به آرامش: بزرگ ترین مشکل مردم جوامع صنعتی که روز به روز در حال افزایش است، نداشتن آرامش است. 📈 بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در چند سال اخیر، آمار بیماریِ افسردگی و دیگر بیماری‌های روانی و آثار آن نظیر خودکشی و ... در کشور های پیشرفته‌ی صنعتی، ٢٠٠ برابر عقب مانده‌ترین کشورهای جهان سوم، نظیر کشور افغانستان‌ است! ✅ يعنی؛ هرچه جوامعِ بشری صنعتی‌تر می‌شوند به دلیل این‌که احساسِ بی‌نیازیِ بیشتری کرده و خدا را فراموش می‌کنند، ناآرام و آسیب پذیرتر می‌شوند. 💎 بنابراین آرامش در این روزگار، گنجی نایاب محسوب می‌شود که هرکسی به آن دسترسی ندارد. یکی از اهداف نماز، آرامش یافتن است. 🔆 خداوند در قرآن می‌فرماید : «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي» ( آیه‌ی ١٤ سوره‌ی طه) و جای دیگری می‌فرماید : « أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (آیه‌ی ٢٨ سوره‌ی رعد)؛ الف) «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي» یعنی:«نماز را برای یاد من به پادار» ب) «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» یعنی: «حواست باشد که؛ دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرند» ⬅️ نتیجه الف و ب: «نماز را برای آرامشِ دل‌هایتان، به پا دارید». 💢 و در مقابل، فرموده‌ است:« هرکس از ذکر من(نماز) رویگردان شود، قطعاً زندگی پُر دلشوره و مشقّت باری خواهد داشت» (وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا / آیه‌ی ١٢٤ سوره‌ی طه). 🔖 بخش اول (ادامه دارد...) 📚 بخشی از جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وَاجْعَلْهُ اللّٰهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِكَ، وَناصِراً لِمَنْ لَايَجِدُ لَهُ ناصِراً غَيْرَكَ ✳️ پروردگارا! آن حضرت را، پناهگاهِ بندگانِ مظلومت قرار بده و یاری دهنده‌ی آنان که جز تو یاری ندارند. 📚 فرازی از دعای عهد 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ این آیه، هم‌چنین ثابت می‌کند که اهل کتاب اگر بر اهل کتاب بودنِ خود، یعنی پیروی از تورات و انجیلِ تحریف‌شده باقی بمانند، مؤمن محسوب نمی‌شوند --> (و لو آمن أهل الكتاب). 6⃣ مشکل اصلی اهل کتاب در تقابل با اسلام، این است که منفعت خود را در اهل کتاب ماندنِ خود می‌بینند، در صورتی که خیرِ آن‌ها در اسلام آوردنِ آن‌هاست. و هر کس فرق منفعت و خیر را نفهمد، از مضرّاتِ شَر در امان نمی‌ماند --> (لكان خيرا لهم) 7⃣ از زمان پیامبر این‌گونه بوده و تا ظهور امام زمان(عج) هم این‌گونه خواهد بود که؛ فقط اقلّیّتِ اهلِ کتاب را می‌توان به سمت اسلام دعوت کرد، ولی همین اقلّیّتِ ایمان‌آورنده، از آن اکثریّتِ کافر مهم‌ترند --> (منهم المؤمنون و أكثرهم الفاسقون). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰قسمت دوم: 🔹 «اُخرِجَت»: فعل ماضی مجهول از باب اِفعال، مصدر «اخراج»، ریشه‌ی «خرج» به معنی «خارج شد، بیرون آورده شد، پدیدار شد». 🔸 «ناس»: مردم 🔹 «النّاس»: همه‌ی مردم 🔸 «لِلنّاس»: برای همه‌ی مردم 🔹 «تامُرونَ»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «امر» به معنی «امر می‌کنید». 🔸 «معروف»: اسم مفعول از ریشه و مصدر «عرف» به معنی «شناخته‌شده به خوبی، چیزی که مورد پسند و مطلوبِ فطرت انسان‌ها قرار گرفته باشد، نیّت یا رفتار یا گفتاری که از نظر انسان‌های پاک مورد تأیید باشد». 🔹 «تَنهَونَ»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «نهی» به معنی «نهی می‌کنید، باز می‌دارید، بر حذر می‌دارید». 🔸 «مُنکر»: اسم مفعول باب اِفعال از مصدر «انکار»، ریشه‌ی «نَکَرَ» به معنی «انکار شده، تأیید نشده، ناپسند، زشت، چیزی که فطرت انسان‌ها آن را نپذیرد، نیّت یا گفتار یا رفتاری که انسان‌های پاک آن را تأیید نکنند». 🔹 «لَو»: حرف شرط محال. 🔸 «ءامنَ» : فعل ماضی از ریشه‌ی «ءَ مَ نَ» و مصدر «ایمان» به معنی «ایمان آورد» که در جمله‌ی شرطی به صورت مضارع یعنی «ایمان بیاورد» معنی می‌شود. 🔹 «اهل کتاب»: عموماً یهودیان و مسیحیان. 🔸 «کانَ»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «کَوْن» به معنی «بود» که در جملات شرطی به صورت «است» معنی می‌شود. 🔹 «اَکثر»: اسم تفضیل از ریشه‌ی «کَثَر» و مصدر «کثرت» به معنی «بیشتر». 🔸 «فاسقون»: جمع «فاسق»، اسم فاعل از ریشه و مصدر «فسق» به معنی «کسی که از اطاعت‌پذیری خداوند و از شخصیّتِ انسانیِ خود خارج شده باشد». ⚠️ توجّه❗️ در زبان عربی، به مرحله‌ای از رسیدن خرما که خرما از درخت بیفتد و دانه‌اش از داخل میوه‌اش خارج شود، «فِسق النّواة» می‌گویند. چون در این مرحله، دانه‌ی خرما ارزش خود را از دست می‌دهد، در صورتی که اگر درون خرما می‌بود، همراه آن به فروش می‌رفت.👇 ✅ بنابراین «فاسق»، به کسی می‌گویند که از اطاعت خداوند و از لایه‌ی شخصیّت انسانی خود خارج شود و همه‌ی ارزش‌های خود را از دست بدهد. 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 نکات ادبی آیه‌ی ۱۱۰ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹تضاد در «تامُرونَ _ تَنهَونَ»، «بِ _ عَن» «معروف _ منکر» و «مؤمنون _ فاسقون». ⚠️ توجّه❗️ اگر در دو جمله، اجزای آنها دو به دو با هم تضاد داشته باشند، آرایه‌ی «مطابقه» وجود دارد. دو جمله‌ی «تأمرون بالمعروف» و «تنهون عن المنکر» این گونه‌اند. 🔸تکرار در ضمیر «هم». 🔹جناس اشتقاق در «کنتم _ کان» و «تؤمنون _ ءامن _ مؤمنون». 🔸جناس اختلافی در «مؤمنون _ تؤمنون». 🔹نغمه‌ی حروف «م، ن، ت، ه، ل». 🔺 @RooyinDezh
💠 نظر یکی از مخاطبان در خصوص محتوای کانال «رویین‌دژ» و پوسترهای ‼️ ✍ «آیه‌های قرآن که واقعاً مصداقشو داریم الآن می‌بینیم، عالیه...»❗️ 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): 💢 زیاد خوردن و زیاد خوابیدن، جان را تباه می‌کند و زیان به بار می‌آورد. 📚 عیون‌الحکم و المواعظ، ص ۳۸۹ 🔺 @RooyinDezh
🔴 اطّلاعیه‌ی مهم‼️ 🌷 عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما مخاطبان گرامی کانال «رویین‌دژ» ✅ با توجّه به نزدیک شدن به هفته‌ی کتاب و کتابخوانی (۲۰ تا ۲۶ آبان‌ماه)، یکی از فعّالیّت‌های فرهنگیِ مؤثّر در این زمینه، برگزاری مسابقه از محتوای یک کتاب، جزوه یا مقاله‌ی تأثیرگذار است. 💠 از این رو، مقالات منتشر شده از سوی «جبهه‌ی مقاومت فرهنگی رویین‌دژ» که دارای محتوایی متناسب با موضوعاتِ روز جامعه بوده و به دنبال تبیین مفاهیم نابِ مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری مسابقه در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و ... به شمار می‌آید. ✳️ لذا مجموعه‌ی «رویین‌دژ»، آمادگی کامل خود را جهت همکاری با شما دغدغه‌مندان فرهنگیِ عزیز (به‌ویژه معلّمان و دبیران بزرگوار)، در تمامی مراحل برگزاری مسابقات کتابخوانی (ارائه‌ی محتوا، طرّاحی پوستر اطّلاع‌رسانی، سؤالات آزمون و...) اعلام می‌‌دارد. ♨️ با توجّه به بروز فتنه‌های آخرالزّمان، دیگر فرصتی برای دست روی دست گذاشتن نیست و از منتظرانِ واقعیِ ظهور انتظار می‌رود هر کدام در حد توان خود بکوشند تا بر روی جامعه‌ی خویش، اثرگذار باشند! ⏳ عزیزانی که تمایل به همکاری در این حرکتِ فرهنگیِ مؤثر را دارند، جهت هماهنگی بیشتر و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه، به ادمین کانال مراجعه نمایند: 🆔 @RooyinDezh_Admin 📥 ضمناً شما می‌توانید متن کاملِ مقالاتِ را از طریق لینک زیر دریافت نمایید: 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ شأن نزول این آیه، ارتباط نزدیک بعضی مسلمانانِ ساده‌لوح با یهودیانِ کینه‌شتری است که از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به اسلام و مسلمین فروگذار نمی‌کردند. 2️⃣ یکی از شروط مؤمن بودن، رازداری است؛ چون مؤمن، مشاور و سنگ صبور مردم حساب می‌شود و مردم با اعتماد به ایمانِ او، او را مَحرم اسرار خود می‌دانند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را پیش او مطرح می‌کنند --> (لاتتَّخذوا بطانة من دونكم). 3️⃣ آن‌چه زمینه‌ی افشای راز را فراهم می‌کند، صمیمی‌شدن با کسانی است که کینه‌ی آن‌ها با ما دیرینه است --> (لايألونكم خبالا). 4️⃣ وقتی کسی یا گروهی رنج ما را دوست دارد، چگونه می‌توان با او یا آن‌ها دوستِ صمیمی شد؟ اگر واقعاً صهیونیسم و آمریکا دلسوز ما هستند، چرا مردمِ ما را زیر فشار تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند؟! --> (ودّوا ما عنتّم). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١١٨ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت اوّل: 🔹 «لاتَتَّخِذوا»: فعل نهی است از باب افتعال، ریشه‌ی «اخذ» به معنی «نگیرید، انتخاب نکنید». 🔸 «بِطانَه»: از ریشه‌ی «بطن» و در اصل به معنی «لباس زیرین» است، چون با شکم (بطن) مجاورت دارد.👇 ✅ مفهوم اصطلاحی آن، «همراز» و «مَحرم اسرار» است؛ یعنی کسی که به دنیای درون ما نزدیکتر از دیگران است (رفیق صمیمی). 🔹 «دون»: غیر 🔸 «من دونِکم»: از غیر خودتان، از غیر مسلمانان. 🔹 «لا یَألونکُم»: فعل نفی، از ریشه و مصدر «اَلْوْ» به معنی «کوتاهی نمی‌کنند». 🔸 «خَبال»: مصدر است از ریشه‌ی «خبل» به معنی «فساد» و «تباهی» 👈 چه در بدن باشد و چه در عقل و فکر. 🔹 «ودّوا»: فعل ماضی از مصدر «وُدّ» و ریشه‌ی «ودد» به معنی «دوست دارند، می‌خواهند» 👈 البتّه دوست داشتن و خواستنی که آشکار شود. 🔸 «ما»: موصول است به معنی «آنچه» 🔹 «عَنِتُّم»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «عَنَت» به معنی «به مشقّت بیفتید». 🔸 «ما عنتّم»: یعنی «آنچه شما را به رنج و مشقّت بیندازد». 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ مولا علی(ع) می‌فرمایند: «ما اضمر احد شیئاً الّا ظهر من صفحات وجهه و فلتات لسانه»، یعنی: «هیچ کس مخفی نمی‌کند چیزی را مگر این که آشکار است از رنگ چهره‌اش و سخنان پراکنده و بی‌توجّه او». ✅ بنابراین از شیوه‌ی سخن گفتن یک شخص می‌توانیم آن‌چه در دل دارد، کشف کنیم. پراکنده‌گوییِ یهود نسبت به جامعه‌ی اسلامی، به خوبی کینه‌ی آن‌ها را نسبت به اسلام نشان می‌دهد --> (قد بدت البغضاء من أفواههم). 6️⃣ اگر از ظاهر برخورد صهیونیسم و استعمار با مسلمین، اندک کینه‌ای فهمیده می‌شود، این‌ها شعله‌هایی است که نتوانسته‌اند به خوبی، زیر خاکستر مخفی کنند و قطعاً کینه‌ی آن‌ها در پشت صحنه، شدیدتر است --> (و ما تخفي صدورهم). 7️⃣ خداوند در موارد بسیار و به تکرار در قرآن تأکید می‌کند نشانه‌های راه را برای ما به وضوح و روشنی قرار داده است. اگر ما درک نمی‌کنیم، مشکل از عقل ناقص ماست --> (قد بیّنّا لكم الآيات إن كنتم تعقلون). 🔸راه است و چاه و دیده‌ی بینا و آفتاب 🔹تا آدمی نگاه کند پیش پای خویش 🔸چندین چـراغ دارد و بیراهه می‌رود 🔹بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١١٨ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت دوم: 🔹 «بَدَت»: فعل ماضی از ریشه‌ی «بَدَوَ» به معنی «آشکار شد». 🔸«قَد بَدَت»: یعنی «حقیقتاً آشکار شده است، ٱشکار است». 📌 آمدن «قَد» به اول فعل ماضی، هم آن را به ماضی نقلی تبدیل می‌کند، هم آن را مؤکّد می‌کند. 🔹 «البَغضاء»: کینه و دشمنیِ شَدید، شدیدتر از بغض. 🔸 «اَفواه»: جمع «فَم» به معنی «دهان‌ها» که در این جا مَجاز از «زبان‌ها» می‌باشد.👇 ♦️ مَجاز با علاقه‌ی جزء به کل؛ یعنی «دهان» به جای «زبان» به کار رفته که جزئی از آن است. 🔹 «تُخفی»: فعل مضارع از مصدر «اخفاء» و ریشه‌ی «خَفِیَ» به معنی «مخفی می‌کند». 🔸 «صدور»: جمع «صَدر» به معنی «سینه‌ها» که مَجاز از «دل‌ها» است؛ با علاقه‌ی حالّ و محل؛ یعنی سینه به جای «دل» به کار رفته که درون آن است. 🔹 «اکبر»: اسم تفضیل از ریشه‌ی «کَبَرَ» به معنی «بزرگتر». 🔸 «قد بیّنّا»: فعل ماضی نقلی از مصدر «تبیین»، باب «تفعیل»، ریشه‌ی «بَین» به معنی «روشن کرده‌ایم، به وضوح گفته‌ایم». 🔹 «آیات»: جمع «آیه» به معنی «نشانه‌های حق». 🔸 «کنتم تعقلون»: فعل ماضی استمراری از ریشه و مصدر «عقل» به معنی «تعقّل می‌کردید، اندیشه می‌کردید» که در جملات شرطی می‌توان آن را به صورت مضارع هم معنا کرد. ⚠️ نکته‌❗️ «فم» به معنی «دهان»، یکی از «اسماء ستّه» است‌؛ یعنی یکی از اسم‌های شش‌گانه‌ی عربی که در هر یک از حالت‌های مرفوع، منصوب و مجرور، صورت متفاوتی پیدا می‌کنند.👇 1⃣ واژه‌ی «فم» در حالت مرفوع به «فو»، 2⃣ در حالت منصوب به «فا»، 3⃣ و در حالت مجرور به «فی» تبدیل می‌شود. ✳️ به همین خاطر، جمع این کلمه بر خلاف ظاهر مفرد آن، می‌شود: «افواه»! 🔺 @RooyinDezh
💠 سید حسن نصرالله: 💢 هر که امروز ساکت است، اگر انسان است، باید در انسانیت خود، اگر دین‌ دارد در دینش و اگر شرافتی دارد، در شرفش تجدید نظر کند! 🔸 در کربُ بلا، بی‌طرفان، بی شرفانند 🔹 تاریخ همان است، حسینی و یزیدی 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | جهان به منزل نهایی خویش، نزدیک می‌شود‼️ 💠 که فلسطین، راز مکشوف ظهور است و امروز تو را به راه می‌خواند... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
♨️ از دست رفتن تدریجیِ حیا‼️ ⚠️ مسئله‌ای تأسف آور که حتماً موارد بسیاری از آن‌ها را در جامعه دیده‌اید، دختران پاک و باحیایی هستند که در خانواده‌ای مذهبی رشد کرده‌اند و تا مرحله ازدواج، حجاب و عفاف خود را نگه داشته‌اند؛ 🚫 امّا چون دین و ایمان در خانواده‌ی آنها ریشه‌ای و عمیق نبوده(و پدر و مادر به آن‌ها نیاموخته‌اند که حجاب و عفاف، امر خداوند است و نه تنها شوهر، بلکه پدر و مادر هم حق ندارند امر به کنار گذاشتن حجاب کنند) به محض ازدواج با یک جوان بی‌غیرت و جاهل، از طرف شوهر، امر می‌شوند که چادر را کنار بگذارند، 🔶 و آن‌ها هم امرِ شوهر بی‌غیرت را بر دستور خداوند ترجیح می‌دهند و چادر را کنار می‌گذارند و کنار گذاشتن چادر، یعنی از دست رفتن تدریجی حیا! 💯 در ابتدای مانتویی شدن این افراد، به خوبی مشاهده می‌شود که از این وضعیّت شرم دارند(چون مخالف فطرت انسانی آن‌هاست) و با نوعی ترس در خیابان راه می‌روند و بیشتر دوست دارند پشت شوهر مخفی شوند تا کسی آن‌ها را با این وضعیّت نبیند، 🔥 امّا به تدریج این موضوع برای آن‌ها طبیعی شده و نفس امّاره بر وجدان و فطرت پاک آن‌ها مسلّط می‌شود، به گونه‌ای که دوست دارند بیشتر جلوه‌گری کنند. 🍂 لذا کم‌کم روسری را هم پس می‌زنند، لباس چسب و بدن نما می‌پوشند، زرق و برق لباسشان بیشتر می‌شود و طول آستین و دامنشان کم‌تر. نگاهشان از شوهر جدا شده و بیشتر متمایل به اطراف است و توجّهشان به جوان‌هایی که جذب آن‌ها شد‌ه‌اند. حیا به کلّی از دست می‌رود و لبخند و شوخی و عشوه گری با نامحرم آغاز می‌شود و ...؟ 💢 پدر و مادر باید این مهم را بدانند که به ازدواج در آوردنِ یک دختر پاک و ناآگاه با یک جوان بی‌غیرت و جاهل یعنی کاشتن یک گل، در یک لجن زار! از چنین گلی دیگر توقّع بوی خوش نباید داشت چون بوی گند و تعفّن لجن‌زار تمام وجودش را در بر می‌گیرد! 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۷۶ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ هرچند مخاطب اوّلیه‌ی این آیه، پیامبر(ص) بوده است امّا به‌کارگیری افعال مضارع در آن، نشان می‌دهد که این پدیده به سمت آینده شدّت می‌گیرد و قطعاً اوج آن در انتهای رسالت پیامبر(ص)، یعنی در اواخر غیبت کبرای امام زمان(عج) است و احادیث بسیاری در این زمینه از معصومین(ع) نقل شده است. 🌀 هرگاه از بسیاریِ کسانی که اندیشه‌ی کافرانه پیدا کرده‌اند نگران شدیم، این آیه را مرور کنیم و چنین برداشت کنیم که کفر، یک بیماری است و زیاد شدنِ بیماران نباید در افراد سالم، شوق بیمار شدن به وجود آورد. زیاد شدن کافران یعنی زیاد شدن طاعون‌زدگانِ آخرالزّمان. لذا در چنین شرایطی ابتدا شکر کنیم که ما جزء سالم‌ها هستیم، سپس تلاش کنیم تا جایی که می‌توانیم دیگران را نجات دهیم --> (لايحزنك- يسارعون- لن‌يضرّوا- يريد- ألّا يجعل). 2️⃣ ناراحتی از این‌که تعداد کافران در حال زیاد شدن است، غم نیست، غصّه است و امری است منفی؛ ولی دغدغه داشتن برای این‌که چگونه می‌توان آن‌ها را نجات داد و نکند ما در این مورد کوتاهی می‌کنیم، غم است و امری مثبت (در قرآن کریم «حُزن» معمولاً برای غصّه و اندوه دنیایی به کار رفته، و «غم» برای دغدغه‌های معنوی! نمونه‌اش آیه ۱۵۳ همین سوره). مولا علی(ع) هم می‌فرمایند: «در مسیر هدایت، هرگز از کم بودنِ پیروانش اندوهگین مباش» --> (و لايحزنك). 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام حسن عسکری(ع): 💠 رزق و روزی ضمانت شده، تو را از عمل واجب باز ندارد! 📚 الوافی، ج ۲۶، ص ۲۸۵ 🔺 @RooyinDezh
🔸گرچه صد داغ و هزاران غم سنگین داریم 🔹چشم امّید به فردای فلسطین داریم 🔸قدس از سیطرۀ کفر رها می‌گردد 🔹عاقبت حاجت مظلوم روا می‌گردد 🔸آفتاب از پس این ابر برون می‌آید 🔹نوبت عاشقی و فصل جنون می‌آید 🔸قدس آزادترین شهر جهان خواهد شد 🔹«نفس باد صبا مشک‌فشان خواهد شد» 🔸خنجر از پشت زدن حیله و ترفند شماست 🔹قبلۀ اول عشق است که در بند شماست 🔸بهراسید که مهدی زِ سفر می‌آید 🔹صبر ایوبیِ این قوم به سر می‌آید 🔸بهراسید از این آه که دامن‌گیر است 🔹به خود آیید که فردای قیامت دیر است 🔸به خود آیید خدا ناظر اعمال شماست 🔹آتش دوزخ در دیدۀ دجّال شماست 🔸گرچه ابری‌ست هوا و شبمان تاریک است 🔹اندکی صبر عزیزان که سحر نزدیک است 🔸می‌رسد جمعۀ موعود و سواری از راه 🔹«هر که دارد هوس کرب‌وبلا بسم‌الله» ✍ رضا نیکوکار 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | وزارت خانه‌ای ضدفرهنگی‼️ ♨️ انحرافاتی خطرناک در وزارت خانه‌ای مهم؛ مسئولان محترم! بیدار شوید...   🔺 @RooyinDezh