eitaa logo
رویین دژ
11.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
876 ویدیو
189 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه تصویری پیام‌های مکتب عاشورا.pdf
13.94M
🖼 نسخه‌ی کاملِ تصویریِ ‼️ 📚 جزوه‌ی مطالعاتیِ «شعور عاشورایی» 🔺 @RooyinDezh
نسخه متنی پیام‌های مکتب عاشورا.pdf
9.47M
🔖 نسخه‌ی کاملِ متنیِ ‼️ 📚 جزوه‌ی مطالعاتیِ «شعور عاشورایی» 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن، نه زن می‌شناسد و نه مرد، نه عرب و نه عجم --> (الّذین). دلیل این که اسلام در برابر همه‌ی اختلافاتِ نژادی برنده بوده و هست، این است که ملاک آن تقواست --> (انّ اکرمکم عند الله اتقاکم). 2️⃣ اوّلین قدم در تقوا، ایمان است --> (للمتّقین(۲) الّذین یؤمنون). به عبارت دیگر، اوّلین شرط برای این‌که انسان به صف متّقین بپیوندد، این است که به وجود آن‌چه نمی‌بیند و حس نمی‌کند، ایمان داشته باشد و بپذیرد غیر از عالَم محسوسات، عالَمی دیگر هم هست. البتّه باید توجّه داشت که ایمان به غیب، با دانستن غیب فرق می‌کند --> (الّذین یؤمنون بالغيب). 3️⃣ آرامش، فقط با ایمان ایجاد می‌شود، نه چیز دیگر --> (ایمان، از ریشه‌ی «اَمَنَ» به معنی «در امان قرار دادن خود»). 4️⃣ ایمان، باید تداوم داشته باشد؛ یکباره نیست --> (یؤمنون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 5️⃣ اوّلین قدم بعد از ایمان آوردن، برپایی فرهنگ نماز است --> (یقیمون الصّلاه). 6️⃣ انسان باید در برپایی نماز، استمرار و تداوم داشته باشد --> (یقیمون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٣ سوره‌ی بقره: 🔹 «الّذینَ»: کسانی که 🔸 «یُومِنونَ»: فعل مضارع از مصدر «ایمان» باب اِفعال، ریشه‌ی «امنَ» به معنی «ایمان دارند». 🔹 «غَیب»: عالَم نامحسوسات، هر چیزی که با حواس مادی قابل درک نباشد. 🔸 «یُقیمونَ»: فعل مضارع از مصدر «اقامه» باب اِفعال، ریشه‌ی «قَوَمَ» به معنی «به پا می‌دارند». 🔹 «الصلوٰة»: نماز 🔸 «مِمّا»: ادغام‌شده‌ی «مِن ما» به معنی «از آنچه» 🔹 «رَزَقنا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «رزق» به معنی «روزی دادیم». 🔸 «یُنفِقونَ»: فعل مضارع از مصدر «اِنفاق» باب اِفعال، ریشه‌ی «نَفَقَ» به معنی «انفاق می‌کنند». 🔺@RooyinDezh
‌ ⚠️ یادآوری مهم❗️ ⏳ فقط تا ساعت ۲۴ امشب برای شرکت در مسابقه‌ی «خاطره‌نویسی شعور عاشورایی»، فرصت دارید...‼️ ✍ شما هم اگر خاطره‌ای واقعی و جالب از تأثیرپذیریِ خود یا اطرافیانتان از محتوای جزوه‌ی «شعور عاشورایی» دارید، آن را به زبان خودتان و به صورت دست‌نویس با خطّی خوانا روی یک یا دو برگه‌ی A4 نوشته و تصویرِ باکیفیّتِ آن را همراه با نام و نام خانوادگی و کد ملّیِ خودتان، برای ادمین کانال ما ارسال کنید👇 📩 @RooyinDezh_Admin 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | زُهیر زمانت باش‼️ 💯 نذارید هیاهوهای زندگی، شما رو از امام زمان(عج) غافل کند... 🔺 @RooyinDezh
‌ 🚨 آیا واقعاً حسابِ علم از دین جداست ⁉️ 🤔 چرا ما مسلمانان باید حسابِ «علم» را از «دین» جدا بدانیم؟! ما که معجزه‌ی پیامبرمان «کتاب» است؛ آن هم کتابی که ذرّه‌ای تحریف در آن صورت نگرفته و بر خلاف انجیل و سایر کتاب‌های آسمانیِ تحریف‌شده، در تمام هستی فقط و فقط یک نسخه از آن وجود دارد( که محکم‌ترین دلیل بر تحریف نشدنِ آن است)، 🔬 و تاکنون زمینه‌ساز کشفیّات علمیِ فراوانی شده، و با هیچ یک از یافته‌های علمیِ جدید هم در تناقص نیست، و در سرتاسر آن، صحبت از علم و علم‌آموزی است، و اصلِ «علم» معرّفی شده( جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ/ آیه‌ی ٦١ سوره‌ی آل‌عمران)، ⚖ و در آن تأکید شده که «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» یعنی «آیا آنان که اهل علم‌اند، با آنان که با علم بیگانه‌اند، برابرند؟» (آیه‌ی ٣٩ سوره‌ی زمر)، ✍ و در اوّلین آیاتِ نازل‌شده از آن، صحبت از «خواندن» (اقْرَأ/ آیه‌ی ١ سوره‌ی علق) و تعلیم با نوشتن است (الّذی عَلَّمَ بالقلم/آیه‌ی ٤ سوره‌ی علق) و در آن به «قلم» و «آن‌چه می‌نویسند» سوگند خورده شده (ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ/ آیه‌ی ١ سوره‌ی قلم)، چرا باید حساب دین را از علم جدا بدانیم⁉️ 🌅 ما که پیامبرمان «شهرِ علم» و جانشینش «دروازه‌ی ورود به علم» است (أنَا مَدینَهُ العِلْمِ و عَلِیٌ بابُها)، ما که حدود ١٣ قرنِ پیش، امامی داشتیم که لقب «شکافنده‌ی علم» گرفته و در مکتب علم‌آموزیِ فرزند او بیش از چهار هزار شاگرد تربیت شده، 🔮 ما که امامِ جوادمان در ٨ سالگی به امامت می‌رسد و در بیش از ٣٠ مناظره‌ی علمی( که در بعضی از آن‌ها تا ٨٠ دانشمند و فقیه در علوم مختلف حاضر بودند) بر تمام مدّعیانِ علم، پیروز شده، ما که در احادیث پیامبر و امامان معصوممان، پیوسته تأکید بر علم‌آموزی شده و ... و ... و ...، چرا باید حساب دین را از علم جدا بدانیم⁉️ 📚 ما دین را برنامه‌ای می‌دانیم که خالقِ ما، یعنی کسی که «بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ» است، برای رشد و تکاملِ ما فرستاده، و هیچ کس از او عالم‌تر نیست؛ بلکه قدرت درکِ مفهوم «علم» و قدرتِ به زبان آوردنِ کلمه‌ی «علم» را هم، او به ما عطا کرده‌ است! 📜 بخشی از محتوای جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
⚫️ امام حسن عسکری(ع): 💯 به زودى زمانى فرا مى‌رسد كه مردم، چهره‌هايشان، خندان و شادان است و دل‌هايشان، تاريک و تيره. 💢 سنّت، در ميان آنان، بدعت به شمار مى‌آيد و بدعت، سنّت! مؤمن را به ديده حقارت مى‌نگرند و فاسق را محترم مى‌شمارند. 📚 مستدرک الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۸۰ 🔺 @RooyinDezh
Shahadat Imam Asgari.mp3
8.42M
🎧 بشنویم | از شهادت امام حسن عسکری(ع) تا ولایت ولی‌عصر(عج)‼️ 💠 روایت مرحوم کافی از شهادت امام حسن عسکری(ع) و جریان معرّفی امام زمان(عج)... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم از همه‌ی آن‌چه به ما روزی داده شده، انفاق کنیم. باید در آن، حقّی معلوم قرار دهیم «لِلسّائلِ وَ المحروم»، امّا این حقِّ معلوم، می‌تواند تمام مال ما را نیز در بر بگیرد --> (مِمّا). 8️⃣ ما اجازه نداریم از آن‌چه روزیِ ما نیست، انفاق کنیم --> (مِمّا رَزَقناهُم). 9️⃣ قبل از آن که چیزی را انفاق کنیم، آن چیز به حساب ما واریز شده است --> (رَزَقناهُم: فعل ماضی/ یُنفِقونَ: فعل مضارع؛ پس فعل «رَزَقناهُم» قبل از فعل «یُنفِقونَ» اتّفاق افتاده است). 🔟 مؤمن باید دست به جیب باشد --> (مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ). این طور نباشد که: 🔸به دیناری چو خر در گِل بمانند 🔹و گر الحمد خواهی، صد بخوانند! 1️⃣1️⃣ فرهنگ، بر اقتصاد مقدّم است. می‌توان با فرهنگ، اقتصاد را مدیریّت کرد امّا نمی‌شود با اقتصاد، فرهنگ را اداره نمود --> (اوّل: «يُقيمونَ الصَّلاة» بعد: «مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ»). 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 نکته‌ی ادبی آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 📚 در ادبیات فارسی و عربی، به کلمات هم‌آهنگ در نثر، که مانند قافیه در شعر هستند، «سَجْع» می‌گوییم. 🔰 سجع سه نوع است: 1⃣ سجع مُطَرّف، که در آن، فقط آهنگِ هجای آخر کلمات، یکی است؛ مثل «مُعین» و «نَستَعین». 2⃣ سجع متوازن، که در آن، فقط وزن کلمات، یکی است؛ مانند «نَستَعین» و «مُستقیم». 3⃣ سجع متوازی، که در آن، هم، آهنگ هجای آخر کلمات و هم، وزن آن‌ها یکی است؛ مثل «کَبیر» و «قدیر». ✅ در این آیه، دو کلمه‌ی «یُومِنونَ» و «یُنفِقونَ»، با هم سجع متوازی هستند. البته کلمه‌ی «یُقیمونَ» هم در اصل «یُقْوِمونَ» بوده که در آن صورت، این کلمه هم با دو کلمه‌ی قبلی، سجع متوازی دارد. 🔺@RooyinDezh
‌ ✅ نکته‌ی تفسیری آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: ⚠️ فعل «یُقیمونَ» از مصدر «اِقامه» است و اقامه‌ی نماز، فقط خواندن نماز نیست! ♦️«اقامه» یعنی «به پا داشتن». 🔅بنابراین کسانی توفیق پیدا می‌کنند جزو متّقین قرار گیرند که در برپایی نماز و فرهنگ نماز در جامعه، نقش داشته باشند. 💠 اقامه‌ی نماز مثل: 1⃣ تشویق دیگران به نماز 2⃣ ساختن مسجد و نمازخانه 3⃣ کمک در امر برپایی نماز جماعت 4⃣ برگزاری مسابقه جهت آگاه کردن دیگران به اهمّیّت نماز 5⃣ نوشتن مطالب مؤثّر درباره‌ی نماز 6⃣ آموزش نماز و ... . 🔸اقامه‌ی نماز، یکی از ویژگی‌های اصلی مؤمنانِ واقعی یا همان متّقین است. 🔴 دقّت داشته باشیم که اگر نسبت به نمازِ دیگران بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم ادّعای ایمان داشته باشیم‼️ 🔺@RooyinDezh
هدایت شده از اخبار سری 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ عادی سازی روابط با جنس مخالف در شبکه امید در قالب صحبت های درسی و کتاب خوانی! 🗞 @SeriNews
هدایت شده از اخبار سری 🚩
🔺 عادی سازی روابط با جنس مخالف در شبکه امید در قالب صحبت های درسی و کتاب خوانی! 🚨 تلفن ۱۶۲ ، جهت اعتراض گسترده 🛑 هم اکنون پیاده سازی اصول ۴ و ۵ سند 2030 (که با قوانین اسلام متعارض است) در سریال ها، تبلیغات و... خیلی نرم و آرام در حال انجام می‌باشد، ولی خیلی ها حساسیت نشان نمی‌دهند! چون مسئله دیگر خیلی سیاسی نیست و از واردِ و شده، از دید بسیاری از مردم و حتی قشر مذهبی ممکن هست مورد انتقاد جدی قرار نگیرد... 📌 در مسئله بی‌حجاب ضربات قابل توجهی از سبک زندگی غربی به خانواده های ما وارد شد؛ اگر در این مسئله هم سکوت کنیم، در مورد بحران های آینده، مسئول خواهیم بود. *تلفن ۱۶۲ ، جهت اعتراض گسترده* 🗞 @SeriNews
🔆 امام علی(ع): 💠 رستگار شد آنکه بر هوسش چیره گشت و انگیزه‌های نفسانی خود را مهار کرد. 📚 غررالحکم، ح ۶۵۴۱ 🔺 @RooyinDezh
💠 نظرِ جالب یکی از مخاطبان کانال، در خصوص محتوای پوسترهای ‼️ ✍ «با خوندن این آیات، حس می‌کنم نوری وارد قلبم میشه که همه‌ی وجودم رو روشن می‌کنه ...»❗️ 🔺 @RooyinDezh
⚠️ عبارتِ «أَیْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْیاءِ الْکِتابِ وَ حُدُودِه» از دعای ندبه، یکی از اهداف امام عصر(عج) را «زنده کردن کتاب خداوند و حدود آن» معرّفی می‌کند‼️ 🌐 در هر مجموعه‌ی نظام‌مند از عالمِ هستی، رعایت قواعد و هنجارهایی است که اجزای آن مجموعه را کنار هم و در ارتباط با هم، به سمت هدف معیّنی پیش می‌برد. جامعه‌ی بشری هم از این قاعده، مستثنیٰ نیست. 🔮 مجموعه‌ی بایدها و نبایدهایی که همه‌ی انسان‌ها را در ارتباط با هم، به صورت امن و آرام، ولی زنده و پویا به سمت کمال می‌برد، کتاب خداوند است که در هر دوره‌ای از تاریخ، متناسب با شرایطِ آن زمان بر یکی از رسولان او نازل می‌شده و به مردم آن دوره، ارائه می‌شده است. 🔥 در آخرالزّمان، این کتاب، آخرین کتاب و جامع‌ترین برنامه است که بر آخرین و بزرگ‌ترین رسول خداوند، برای ارائه به جامعه‌ی بشریِ انتهای تاریخ، ارائه شده است. 🚫 حدودِ احکام و خطوطِ قرمزِ قرآن، نگهدارنده‌ی بنیان‌های جامعه‌ی بشری در آخرالزّمان است، و فراموش شدن آن حدود، و کمرنگ شدن آن خطوط قرمز است که جامعه را به این حال و روز انداخته است که به قولِ خودِ قرآن «تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّی» يعنی «آن‌ها را جمعی هماهنگ می‌پنداری، در حالی که دل‌هایشان پراکنده است»! ♨️ این جمع‌های پراکنده را امروز در همه جا می‌بینیم؛ چه خانواده‌ای که افکار و سلایقِ والدین و فرزندان، در تضادّ با یکدیگر است، چه در دوستان و آشنایانی که در یک محفل، در کنار هم نشسته‌اند ولی هر کدام، سر در گوشی خود فرو برده‌اند و از حال دیگری بی‌خبرند، چه در شریکانی که به هم خیانت می‌کنند و چه...! 💠 آن‌چه این «جمع‌های پراکنده» را همدل و هماهنگ می‌کند، پیاده شدن برنامه‌ای در افکار و عقاید آن‌هاست که آن‌ها را نسبت به حقوق یکدیگر، آگاه و مقیّد کند و خطّ قرمز‌هایی در باورِ آن‌ها قرار دهد که پا در حریمِ حقوق یکدیگر نگذارند و آن برنامه، «قرآن» است. 🔆 قرآن، نوری است که فضا را چنان روشن می‌کند که همه فیل را فیل ببینند (اشاره به داستان فیل در تاریکی از مثنوی مولوی، که هر کسی، هر برداشتی از آن داشت، به جز فیل!) و نگاه‌ها و نظرها و عقیده‌ها و سلیقه‌ها، یکی شود و اختلافات کنار برود و پراکندگانِ متنفّر از هم، به جمع‌شدگانِ دلبسته‌ی هم، تبدیل شوند. 📜 بخشی از محتوای جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، فایل جزوه‌ی را بار دیگر در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم تا همه‌ی ما بتوانیم با مطالعه و انتشار آن، آگاهی بیشتری در زمینه‌ی مهدویّت کسب نموده و تأثیرِ بسزایی در انگیزشِ مخاطبان برای حرکت در مسیر برنامه‌ها و اهدافِ امام زمان(عج) داشته باشیم.👇 📚 ضمناً برای آشنایی بیشتر با جزوه‌ی خواندنیِ و سایر جزوات مجموعه‌ی «رویین‌دژ»، بر روی هشتگِ کلیک نمایید. 🔺 @RooyinDezh
هدایت شده از رویین دژ
1_4555773102.pdf
10.45M
🔖 مقاله‌ی مفید، مؤثّر و خواندنیِ «آشنای غریب»‼️ 💠 مطالبی ناب و خواندنی برای رسیدن به معرفتِ امام زمان(عج) و شناختِ برنامه‌ها و اهدافِ ایشان ... ⚠️ همزمان با اوج گرفتنِ فتنه‌های آخرالزّمان، آگاه شدنِ ما از تکلیفی که در قبال امام زمانِ خود داریم، ضرورتی انکارناپذیر است❗️ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۴ و ۵ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ تا انسان ایمان به غیب نداشته باشد، رسالت‌ها را نمی‌پذیرد و به کتب و پیامبران الهی ایمان نمی‌آورد --> (الذین یؤمنون بالغیب و... (3) و الذین یؤمنون بما أنزل الیک و... (4)). 2⃣ مرتبه‌ی قرآن و بقیّه‌ی کتب آسمانی، بسیار فراتر است از آن‌چه که ما درک می‌کنیم --> (أنزل). 3⃣ مرتبه‌ی قرآن از تمام کتاب‌های آسمانی بالاتر است --> (اوّل: «بما أنزل الیک»، بعد: «ما أنزل من قبلک»). 4⃣ تا انسان به آخرین کتاب ایمان نیاورد، به کتاب‌های قبلی ایمان ندارد «چون که صد آمد، نود هم پیش ماست». بنابراین یهودیان و مسیحیان به کتاب خودشان هم ایمان ندارند، چون در کتاب آن‌ها ایمان به پیامبر آخرالزّمان تذکّر داده شده است --> (بما أنزل الیک و ما أنزل من قبلک). 5⃣ یقین به آخرت، آن‌قدر مهم است که انتهای مسیر تقوا به حساب می‌آید --> (و بالآخرة هم یوقنون). 🔺 @RooyinDezh
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۴ سوره‌ی بقره: 🔹 «اُنزِلَ»: فعل ماضیِ مجهول از باب اِفعال، مصدر «اِنزال»، ریشه‌ی «نَزَلَ» به معنی «نازل شد، فرو فرستاده شد». 📌 منظور از «ما اُنزِلَ اِلَیکَ»، قرآن است که بر پیامبر نازل شد و منظور از «ما اُنزِلَ مِن قَبلِکَ»، همه‌ی کتاب‌های آسمانی است که قبل از ايشان نازل شد. 🔸 «آخرت»: قیامت و عالمِ پس از آن 🔹 «یوقنونَ»: فعل مضارع از باب اِفعال، مصدر «ایقان» ریشه‌ی «یَقنَ» به معنی «یقین دارند، باورِ صد در صد دارند، ذره‌ای شک ندارند». 🔸 «هُم» در اين‌جا «ضمیرِ فصل» است. 📌ضمیر فصل، بین مبتدا و خبر می‌آید برای تأکید بیشتر👇 ✳️ بر این اساس، ترجمه‌ی «بِالآخرهِ هُم یوقِنونَ» می‌شود: «به آخرت، آن‌هایند که باورِ صد در صد دارند». 🔺 @RooyinDezh
‌ 💎 نکته‌ی ادبی آیات ۴ و ۵ سوره‌ی بقره: 🔅 در آیه‌ی ۴، تکرار در عبارت «ما اُنزِلَ» و ضمیر «کَ»، و در آیه‌ی ۵، تکرار در کلمه‌ی «اولئِکَ» صورت گرفته است. 💠 هم‌چنین آیه‌ی ۵، جمع‌بندی مطالبی است که در توضیح ویژگی‌های «مُتّقین» آمده است، یعنی جمع‌بندی آیات ٢، ٣ و ۴ همین سوره. 📌 اگر در شعر یا نثر، این جمع‌بندی به صورت زیبا صورت بگیرد، به آن «حُسن ختام» یا «حْسن مقطع» می‌گویند. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ وَإِذَا مَسَّ الْإِنْسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنْبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنَا إِلَىٰ ضُرٍّ مَسَّهُ ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ✅ هنگامی که به انسان زیان (و ناراحتی) رسد، ما را (در هر حال:) در حالی که به پهلو خوابیده، یا نشسته، یا ایستاده است، می‌خواند؛ 💯 امّا هنگامی که ناراحتی را از او برطرف ساختیم، چنان می‌رود که گویی هرگز ما را برای حل مشکلی که به او رسیده بود، نخوانده است! این گونه برای اسرافکاران، اعمالشان زینت داده شده است (که زشتی این عمل را درک نمی‌کنند)! 📔 آیه ۱۲ سوره یونس 🔺 @RooyinDezh
📚 محتوای ، موضوع مهمِ بسیاری از کلاس‌های درس در سالِ تحصیلیِ جدید خواهد بود‼️ 🔺 @RooyinDezh