eitaa logo
خیمه عاشورایی "روز دهم"
663 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
15 فایل
پرسش ها و یا نظرات خود را به نام کاربری زیر ارسال کنید : @Rooze10hom
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر به دامنِ وصلِ تو دست ما نرسد کشیده‌ایم در آغوش، آرزوی تو را ... 🔸 اللهم عجل لولیک الفرج @roozedahom10
🌷 امروز هم این نوای عاشقانه در مسیر کربلا طنین انداز است که" ما رایت الا جمیلا" .... @roozedahom10
💠بخشش💠 🍃اَیُّهَاالناسُ! مَن جادَ سادَ، و مَن بَخِلَ رَذُلَ، و إنَّ أجوَدَ النّاسِ مَن أعْطی مَن لا یَرْجوهُ…. 🍃ای مردم! هر کس ببخشد، سروری می‌یابد و هر که بخل بورزد، به پستی می‌گراید. بخشنده ترین مردم کسی است که به فردی ببخشد که امیدی به او ندارد. 📚 منبع: حکمت نامه امام حسین(ع)، جلد۲، ترجمه محمدى رى شهری خیمه عاشورایی روز دهم🔰🔰🔰 @roozedahom10
🚩یا حسین! حکایت عشق ما به تو حکایت تازه ای نیست. این دل از روز ازل عاشق تو بوده است؛ این جان از اول مجنون و شیدای تو بوده است. ما عشق تو را با شیر مادر نوشیده ایم و از کودکی برای تو لباس سیاه پوشیده ایم. 🚩یا حسین! آمده ایم با پای پیاده، با سر و روی خاک آلود، زیر بارش یک ریز آفتاب، با عرق بر پیشانی، تا بگوییم پرچمت روی زمین نمی ماند. 🚩 یا حسین! ما همراه با راهیان راه نجف تا کربلا، عمود به عمود این راه را شمرده ایم، نه برای اینکه خسته شده باشیم، نه؛ عمودها را شمرده ایم تا فاصله مان را تا محبوب و معشوق پیدا کنیم. تا از این به بعد فاصله ی دلمان، فاصله ی عمل و رفتارمان را با تو کم کنیم..... 🔹🔹🔹 آنچه که مطالعه کردید بخشی کوتاه از دفتر اول کتاب "برای تو" مجموعه زمزمه های آیینی، نوشته ی عبدالکریم خاضعی نیا، یکی از جدیدترین تالیفات موسسه عاشورا میباشد. این کتاب شامل متن هایی ادبی است که برای دکلمه خوانی در مراسمات آیینی مختلف، مناسب و قابل اجرا میباشد. 🔸برای تهیه کتاب با تخفیف ویژه با شماره تماس 42427777 تماس بگیرید 🏴کانال موسسه عاشورا در سروش و ایتا @roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴توطئه گروهک تروریستی منافقین برای فتنه‌گری در زیارت اربعین یک مسؤول امنیتی عراقی: 🔹طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده، گروهک تروریستی منافقین قصد دارند در ایام منتهی به اربعین حسینی، با ایجاد درگیری‌های صوری و فتنه‌انگیزی قومیتی، مسیر پیاده‌روی اربعین را به آشوب بکشانند. 🔹عناصر منافقین در صددند در قالب تیم‌های دو یا چند نفره، متشکل از یک یا چند خانم و آقا با پوشش زوار عادی، در نقاط مختلف مسیر و موکب‌ها، اقدام به داد و فریاد و درگیری نمایند که در این توطئه، طرح ادعای اهانت ناموسی و آزار جنسی، به عنوان بهترین دستاویز قلمداد شده است. 🔹 انتظار می‌رود زوار ایرانی و عراقی، فریب این قبیل نزاع‌ها و درگیری‌های تصنعی را نخورند و خدای‌ناکرده باعث خون‌ریزی در مسیر زیارت سیدالشهداء(ع) نشوند و این‌گونه فتنه‌انگیزی‌ها را در نطفه خفه کنند @roozedahom10
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عاشورایی 🔺با نوای: حاج میثم مطیعی 👈 سرخی هر غروب...(ویژه اربعین) ☑️ @MeysamMotiee ☑️ @roozedahom10
#شعر غير از سر كوى تو ندارم جايى؛ اينبار كه آمدم نگهدار مرا ... ــــــــــ ـ ــــــــــــ #سيد_مصطفی_فهرى @roozedahom10
🌹ثواب زیارت امام حسین علیه السلام 🏴 امام صادق عَلَیْهِ السلام: 🔺زَائِرُ الْحُسَیْنِ مُشَفَّعٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ لِمِائَةِ رَجُلٍ کُلُّهُمْ قَدْ وَجَبَتْ لَهُمُ النَّارُ مِمَّنْ کَانَ فِی الدُّنْیَا مِنَ الْمُسْرِفِینَ 🔺زائر امام حسین علیه السلام شفیع صد نفر در روز قیامت می باشد که آتش دوزخ بر ایشان واجب شده، کسانی که در دنیا از مسرفین بودند. 📕 مستدرک الوسائل، ج10، ص253 خیمه عاشورایی روز دهم🔰🔰🔰 @roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیمه عاشورایی "روز دهم"
#پرسش_و_پاسخ_عاشورایی ❓آیا #اربعین در سال اول اتفاق افتاده است؟ ▪️کدام روز ؟ کدام سفر 🔸از پیچی
❓آیا در سال اول اتفاق افتاده است؟- بخش 2 ❌استدلال‌های گروه اول در رد اربعین 💢هفت دلیل محدث نوری برای رد اربعین اول: 1⃣سید معلّم [سیدبن طاووس نویسنده لهوف] بعد از مدتی خود ملتفت به بعضی از نقص‌های آن شده،آن را بعید دانسته است. منظور محدث نوری از تغییر عقیده‌ی سید بن طاووس این است که وی در اقبال الاعمال گفته است: من در کتاب مصباح خواندم که حرم حسین(ع) همراه سرورمان علی بن الحسین(ع) در روز بیستم صفر به مدینه رسیدند. در غیر مصباح یافتم که آنان در راه بازگشت از شام در روز بیستم صفر به کربلا نیز رسیدند. این هر دو بعید می‌نماید چرا که ابن زیاد طی نامه‌ای به یزید ماجرا را برایش نوشت و برای بردنشان اجازه گرفت و تا رسیدن پاسخ آن‌ها را نفرستاد. این خود نیازمند حدود بیست روز یا بیشتر است زیرا نقل شده است که وقتی آن‌ها را به شام برد مدت یک ماه را در جایی که آنان را از سرما و گرما حفظ نمی‌کرد بردند. صورت قضیه نیز اقتضا می‌کند که رسیدنشان به کربلا یا مدینه بیش از چهل روز طول کشیده باشد اما این‌که به آن‌ها اجازه‌ي بازگشت به کربلا داده باشند امکان دارد ولی در روز بیستم صفر به آن جا نرسیدند چرا که بنابر نقل ، آن‌ها و جابربن عبدالله انصاری همزمان رسیدند در حالی که اگر جابر از حجاز برای زیارت آمده باشد، رسیدن خبر به آن‌جا و آمدن وی ، خود بیش از چهل روز طول می‌کشد بر فرض این که جابر از حجاز یا کوفه یا جایی دیگر رسیده باشد نیز قضیه به همین صورت است. 2⃣ احدی از اجلای فن حدیث و معتمدین اهل سیره و تواریخ در سیاق ذکر مقتل اشاره به این قضیه نکرده‌اند با آن که ذکر آن از جهاتی شایسته و محل اعتنا بود. بلکه از سیاق کلامشان انکار آن معلوم می‌شود. محدث نوری پس از آن به نوشته‌های شیخ مفید در ارشاد، ابن اثیر در کامل و طبری اشاره می‌کند و می‌گوید هیچ کدام به سفر عراق ( کاروان اهل بیت از شام به کربلا) اشاره نکرده‌اند. 3⃣شیخ مفید در مسارالشیعه در وقایع ماه صفر فرموده است: در روز بیستم آن ماه، سفر رجوع حرم حضرت اباعبدالله (ع) بود از شام به مدینه‌ی طیبه و آن روز، روزی است که وارد شد جابربن عبدالله انصاری از مدینه به کربلا به جهت زیارت قبر حضرت ابی‌عبدالله علیه السلام و او اول کسی است که آن جناب را زیارت کرد و قریب به همین عبارت را شیخ طوسی در مصباح متهجد (730) و علامه حلی در منهاج الصلاح و کفعمی در دو موضع از مصباح خود (489 و 510) ذکر کرده و ظاهر عبارت آن است که روز اربعین از شام بیرون آمدند نه آن که وارد مدینه شدند چنان‌چه بعضی توهم کرده‌اند چه از دمشق تا مدینه کم‌تر از یک ماه سیر قافله متعارف نشود خصوص آن قافله حسب دستورالعمل یزید به نعمان که با آن رفتار نمود و بعد مابین این دو بلد زیاده از دویست فرسخ است و اگر مراد آن بود تغییر عبارت نمی‌داد و در حق جابر که اختلافی در ورود او در روز اربعین نیست به ورود در این‌جا به رجوع تغییر نمی‌فرمود و در هر حال این کلمات صریح است در نیامدن ایشان به کربلا والا ذکر آن در وقایع ماه صفر از جهاتي اولی بود. 🔹🔸🔹ادامه دارد 🏴با ما همراه باشید در خیمه عاشورایی "روز دهم" 🔰🔰🔰🔰 ایتا: http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc سروش: https://sapp.ir/roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا