eitaa logo
روزپلاس
889 دنبال‌کننده
12هزار عکس
12.1هزار ویدیو
32 فایل
پايگاه خبري روز پلاس «واقع بینانه به‌روز باشید» http://RoozPlus.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 گاردین: اسرائیلی‌ها از جنگ با ایران پشیمان هستند/ تل‌آویو منزوی‌تر شد 🔺روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد: احساس رو به رشدی در میان برخی از اسرائیلی‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیل منزوی‌تر شده و اعتماد آن به متحدان سنتی خود، به ویژه ایالات متحده، به میزان بی‌سابقه‌ای متزلزل شده است. 🔺خشم و ناامیدی گسترده‌ای در محافل سیاسی و عمومی اسرائیل پس از توافق حاصل شده بین ایالات متحده و ایران برای پایان دادن به رویارویی نظامی اخیر آشکار شده و این احساس رو به رشد وجود دارد که تل‌آویو بدون دستیابی به اهداف اصلی خود از جنگ بیرون آمد، در حالی که واشنگتن بیشتر به سمت حل و فصل اوضاع تمایل داشت تا تشدید بیشتر تنش. 🔺بسیاری از اسرائیلی‌ها توافق آمریکا و ایران را «خیانت» به منافع اسرائیل می‌دانند و می‌ترسند که این توافق به تهران فرصتی برای بازسازی قابلیت‌های نظامی و استراتژیک خود در سطحی حتی قوی‌تر از قبل از جنگ بدهد. @roozplus_ir
🔺 یک کشته در پی برخورد دو قطار در مونیخ 🔺روزنامه "زوددویچه سایتونگ" آلمان به نقل از پلیس مونیخ گزارش داد که دو قطار باری بر روی یک پل در منطقه "میلبرتسهوفن" مونیخ با یکدیگر برخورد کردند که در نتیجه آن، دو واگن از ارتفاع حدود پنج متری به خیابان سقوط کرده و یک نفر جان باخت. 🔺بر اساس این گزارش، علت حادثه در دست بررسی است. @roozplus_ir
🔺 مدودف: دیگر هیچ قاعده‌ای در برخورد روسیه با اوکراین وجود ندارد 🔺«دیمیتری مدودف»معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که پس از حملات گسترده اوکراین به اهداف غیرنظامی در خاک روسیه، دیگر هیچ قاعده‌ای در قبال طرف اوکراینی وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد. 🔺این مقام روس گفت: با توجه به حملات گسترده دشمن به شهرهای ما که شدت آن در حال افزایش است و آشکارا افزایش خواهد یافت، زمان آن رسیده تا آشکارا اعلام کنیم دیگر هیچ قاعده‌ای در قبال کی‌یف نئونازی وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد. @roozplus_ir
🔺 لاپید: نتانیاهو به آمریکا وعده سقوط ایران را داده بود 🔺رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی یائیر لاپید گفت که بنیامین نتانیاهو برای کشاندن آمریکایی‌ها به جنگ، وعده سقوط جمهوری اسلامی ایران را داده بود. 🔺او طی سخنرانی در پارلمان این رژیم گفت: «در عوض، ما با آمریکایی‌ها دچار بحران شدیم، تنگه هرمز به روی ایران باز شد، پول به سمت سپاه پاسداران سرازیر شد، موشک‌های بالستیک به سمت اسرائیل نشانه گرفته شد، حزب‌الله هنوز بخشی از معادله مانده است.» 🔺وی ادامه داد: «مانند اکثر اسرائیلی‌ها، من از جنگ علیه ایران حمایت کردم اما حمایت از نحوه مدیریت آن، غیرممکن است.» @roozplus_ir
🔺 حمله رژیم صهیونیستی به خان‌یونس 🔺منابع محلی فلسطین از نفض آتش‌بس و تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت شهروندان فلسطینی در میدان «ابو حمید» در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند. 🔺منابع مذکور افزودند که در تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر به سمت شهروندان فلسطینی دو نفر مجروح شدند. @roozplus_ir
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 تصاویر حزب الله از شکار تانک مرکاوا متعلق ارتش صهیونیستی در جنوب لبنان @roozplus_ir
🔺 منابع دولتی پاکستان روز شنبه به خبرگزاری آناتولی گفتند که انتظار می‌رود مذاکرات در سطح کارشناسی بین آمریکا و ایران «طی یک یا دو روز دیگر» در سوئیس آغاز شود. 🔺 یک منبع نزدیک به روند میانجی‌گری گفت: «پاکستان به همراه دیگر میانجی‌گران با هر دو طرف در تماس است که انتظار می‌رود طی یک یا دو روز دیگر در سوئیس دیدار کنند تا مرحلهٔ بعدی تفاهم‌نامهٔ اسلام‌آباد را آغاز نمایند.» @roozplus_ir
🔺 بقائی: نمایش شرم‌آور نماینده اسرائیل، نتیجه مصونیت مطلق این رژیم است 🔺اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، امروز در پیامی در شبکه ایکس با انتشار کلیپ حمله لفظی و توهین‌آمیز نماینده رژیم صهیونیستی به نماینده دبیرکل سازمان ملل در «امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه»، نوشت «این نمایش شرم‌آور تکبر و توهین علیه قانون، عدالت و اخلاق، پیامد روشن مصونیت مطلقی است که توسط حامیان و پشتیبانان یک رژیم نژادپرست و تروریست به آن اعطا شده است؛ رژیمی که با نفی همه هنجارهای جهان متمدن، همچنان کارزار نسل‌کشی استعماری خود را نه تنها در فلسطین اشغالی، بلکه در کل منطقه ادامه می‌دهد». 🔺بقائی در ادامه این پیام، این پرسش را مطرح کرد «آیا زمان آن فرا نرسیده که دنیا در برابر تهدید مستمر این رژیم علیه صلح و انسانیت بایستد؟» @roozplus_ir
🔺 وزیر کشور پاکستان با عراقچی دیدار کرد 🔺سیدمحسن نقوی، وزیر کشور پاکستان که امروز وارد تهران شده، با وزیر خارجهٔ ایران دیدار کرد. @roozplus_ir
روزپلاس
🔺 وزیر کشور پاکستان با عراقچی دیدار کرد 🔺سیدمحسن نقوی، وزیر کشور پاکستان که امروز وارد تهران شده، ب
🔺 آقای عراقچی! دیدار با ویتکاف هیچ توجیهی ندارد/ تنگه هرمز را طبق تفاهمنامه «باید» ببندید 🔺 برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که آقای عراقچی و ویتکاف به زودی در سوئیس با یکدیگر دیدار کنند. البته این موضوع خوشبختانه تا این لحظه از سوی مقامات ایرانی تایید نشده است! خوشبختانه از این جهت که این دیدار هیچ توجیه و ضرورتی ندارد. 🔺 بند یکم تفاهمنامه اسلام‌آباد میان روسای جمهور آمریکا و ایران عملاً به طور کامل نقض شده است؛ بنا به متن منتشره، بند اوّل بر ضرورت خاتمه جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله لبنان تاکید دارد. ضمن آنکه مقامات مذاکره‌کننده قبلاً قول داده‌اند که مراد از «تضمین حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان» عقب‌نشینی اسرائیل از تمام نقاط اشغال‌شده در جنوب لبنان است. 🔺 این بند از تفاهمنامه رسماً و علناً با توحشات گسترده اسرائیلی‌ها در جنوب لبنان نقض شده است. 🔺 اما این همه‌ی ماجرا نیست؛ بر اساس بند 13 تفاهمنامه، اگر بندهای یکم و چهارم و پنجم و دهم و یازدهم تفاهمنامه عملیاتی نشود، هیچ اقدامی نباید صورت بگیرد. 🔺در واقع وقتی بند یک تفاهمنامه رسماً نقض شده، هرگونه ادامه گفتگو با مقامات آمریکایی، خطای بزرگ و مجوزی به آمریکا برای تداوم نقض تفاهمنامه محسوب می‌شود. 🔺شاید برخی مقامات دولتی یا مذاکره‌کننده غیردولتی چنین استدلال کنند که این گفتگوها برای پیگیری اجرای تفاهمنامه صورت می‌گیرد! این استدلال بسیار نارواست؛ اساساً مگر گفتگوهای تفاهمنامه در این 2 ماه صورت نگرفته است؟ مگر این تفاهمنامه محصول گفتگوها نیست؟ اگر گفتگوها نافع بود، باید حداقل همین تفاهمنامه اجرایی می‌شد. نه اینکه تفاهمنامه‌ را محصول گفتگو بخوانیم و سپس برای اصرار بر اجرای همین تفاهمنامه، خود را مقید به گفتگو کنیم! این دور کاملاً باطل است. تفاهمنامه، امضا شده و باید اجرا شود؛ نه آنکه برای اجرای بندهایی که قرار بوده همین اول کار رقم بخورد، تازه گفتگو شود! 🔺مقامات مذاکره‌کننده نه تنها باید هرگونه گفتگویی را تعلیق کنند، بلکه تا دیر نشده تنگه هرمز را نیز باید کامل ببندند. بر اساس بند 13 تفاهمنامه، باز بودن تنگه هرمز در شرایط فعلی کاملاً خطاست. 🔺در حالی که دشمن به تعهداتش عمل نکرده است، اگر فشار از روی دشمن با باز شدن تنگه هرمز تخلیه شود، یک اشتباه راهبردی غیرقابل جبران به وجود می‌آید. @roozplus_ir
🔺تنگه هرمز مجددا بسته شد قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا: 🔺وَإِنْ نَكَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ(۱۲ توبه) 🔺نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامهپایان جنگ، و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام می‌دارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد. 🔺متذکر می‌گردد این گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گام‌های بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد. @roozplus_ir
🔺 یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به الخلیل 🔺منابع محلی فلسطین از یورش نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند. 🔺منابع مذکور افزودند که نظامیان اشغالگر پس از یورش به اردوگاه الفوار اقدام به تیراندازی به سمت شهروندان فلسطینی کردند. @roozplus_ir