eitaa logo
رُقعه | مهدی مشکی‌باف مقدم
5.6هزار دنبال‌کننده
834 عکس
549 ویدیو
47 فایل
نکات و تحلیل‌های سیاسی_اجتماعی حجت‌الاسلام مهدی مشکی‌باف مقدم 🔻مدرس سطوح عالی حوزه علمیه 🔻دکترای جامعه شناسی سیاسی کانال توسط ادمین مدیریت می‌شود لینک ارتباط با ادمین کانال: https://eitaa.com/roghe313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻فراخوان مهم مجمع نمایندگان استان قم برای تجمع "لبیک یا خامنه‌ای" جهت مطالبه تحقّق کامل شروط رهبری در مذاکرات مجمع نمایندگان استان قم ضمن قدردانی از ملت فهیم ایران، از آحاد مردم شریف و بصیر قم دعوت می‌نمایند در راستای مطالبه تحقّق کامل شروط و خطوط قرمز رهبری در مذاکرات، در تجمع "لبیک یا خامنه‌ای" حضور به هم رسانند. انشاءالله ما نیز باحضور در این تجمع شما که همواره پرچمدار روشنگری در تاریخ انقلاب اسلامی بود‌ه‌اید قطره‌ای از دریای بی‌کران این تجمع تاریخی شما خواهیم بود. زمان: شنبه ۲۳ خردادماه ساعت ۲۱ مکان: قم، میدان توحید 🆔 @roqe313
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
‼️بیانیه آیت‌الله محمود رجبی دربارۀ «مذاکرات پایان جنگ با آمریکا و تفاهم‌نامۀ آتش بس» : بسمه تعالی آنگونه که برخی مسئولان اظهار می‌دارند تیم مذاکره‌کننده در آستانۀ نهایی کردن تفاهم‌نامۀ آتش‌بس هستند؛ از این‌رو نکاتی را به مسئولان محترم یادآور می‌شوم: 🔸۱. در شرائط کنونی دشمن در سراشیبی سقوط و به دلایل مختلف نیاز شدید به تفاهم‌نامه و پایان یافتن جنگ دارد و در مقابل، ایران اسلامی در آستانۀ پیروزی نهایی است، از این رو باید به مذاکره فقط برای گرفتن مطالبات به‌حق ملت ایران نگاه کرد. شروط ۱۰ ماده‌ای ایران اسلامی برای پایان جنگ که در بیانیۀ شورای عالی امنیت ملی آمده بود در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) تعیین فرمودند و سه پیش‌شرط آن که سرتیم مذاکره‌کنندگان بیان کردند، مطالبات ملت ماست که دشمن باید دقیقا با تضمین‌های لازم آن را عملیاتی کند. 🔹۲. اگر دشمن به همۀ بندهای ده‌گانه و پیش‌شرط‌ها عمل کند باز هم انتقام و قصاص کسانی که در جنگ اخیر سرداران و دانشمندان و کودکان دانش‌آموز و دیگر عزیزان ما و در رأس همه رهبر عزیز ما را به شهادت رساندند در جای خود محفوظ است و از هم‌اکنون برای آن باید از طرق مختلف برنامه‌ریزی و اقدام شود. 🔸۳. خواست همۀ آحاد ملتی که بیش از یکصد شب در خیابان‌ها و میدان‌ها حضور یافته‌اند و عزیزانی که در نیروهای مسلح جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و هدیه به نظام اسلامی کرده‌اند، این است که برگ‌های برندۀ ما خدای ناکرده به بهای اندک یا بی‌بها به دشمن تحویل داده نشود. تنگۀ هرمز و گرفتن عوارض از کشتی‌ها که از جمله موارد بندهای ده‌گانۀ بیانیه رهبری معظم است، برگ برندۀ ایران اسلامی است. این برگ برندۀ بزرگ نباید در برابر رفع محاصرۀ ظالمانۀ دشمن که به تصریح خودش دزدی دریایی است از دست برود. حق مسلم را در برابر دزدی دریایی دادن ناشی از یک خطای محاسباتی است. بخشی از تنگۀ هرمز که طرف ساحل ماست، منحصراً از آن ملت ماست و بخش سمت کشور عمان، برای عمان است. عبارت مبهم «آبراه مشترک ایران و عمان» خطای محاسباتی است. 🔹۴. پیش‌شرط «استرداد اموال بلوکه شده» و «پایان جنگ در همۀ جبهه‌های مقاومت (لبنان، غزه، کرانۀ باختری، یمن، عراق و ...» همانطور که پیش‌شرط مذاکره بوده، پیش‌شرط تفاهم هم هست. و گرنه با تجربه‌های گذشته هیچ تضمینی برای عمل کردن دشمن به تعهداتش وجود ندارد. 🔸۵. زمان توافق نهایی باید دقیقا مشخص با قید زمان معین و کوتاه مدت حداکثر دو هفته‌ای از زمان امضای تفاهم‌نامه و بدون هیچ قید و شرط دیگری باشد. 🔹۶. از عبارات مبهمی که در برجام وجود داشت، عبرت بگیریم. در این تفاهم‌نامه از هر عبارت مبهمی مانند «احترام به حق حاکمیت» یا «موکول شدن مباحث هسته‌ای به مرحلۀ بعد» پرهیز شود. عبارت «احترام به حق حاکمیت» در توافق الجزایر هم بود و دشمن عمل نکرد. 🔸۷. همانگونه که در خطوط قرمز رهبری به حق ذکر شده بود، ملت ما انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و آمریکا یا هیچ کشوری حق هیچگونه مداخله‌ای در آن ندارد. نباید در تفاهم‌نامه یا گفتگوها و پیام‌ها هیچ کلمه‌ یا جمله‌ای راجع به آن ذکر شود؛ بلکه بر حق مسلم ما و نقض آتش‌بس بودن هرگونه مداخله در آن از هر کشوری باید تأکید شود و موکول شدن مباحث هسته‌ای به مرحلۀ دوم نافی حق مسلم بودن آن است و از جمله عبارات مبهمی است که نباید در تفاهم‌نامه ذکر شود. 🔹۸. خروج صهیونیست‌ها به طور کامل از سرزمین لبنان باید از پیش‌شرط‌های امضای تفاهم‌نامه باشد. 🔸۹. باید برای نقض آتش‌بس و هریک از بندهای تفاهم‌نامه از سوی دشمن عدم پای‌بندی ایران اسلامی به تعهداتش، حق حمله ایران به منافع دشمن و مجازات دشمن از سوی ایران اسلامی بدون هیچ اجازه‌ای از هیچ سازمانی تأکید شود. 🔹۱۰. بیانیه مشترک قبل از نهایی شدن تفاهم‌نامه بی‌معناست. بیانیۀ مشترک نسبت به امری که هنوز معلوم نیست چه خواهد شد فقط به سود دشمن و خلاف عقل است. 🔸۱۱. متن پیشنهادهای تیم مذاکره کننده را قبل از نهایی شدن به اطلاع برسانید تا ملت بدانند مسئولان بر چه چیزهایی اصرار دارند و آرامش یابند. 🔹۱۲. قبل از آنکه دشمن از این تفاهم‌نامه سوء‌استفاده کند، تیم مذاکره کننده اولین روایت را به صورت دقیق به مردم دنیا اطلاع‌رسانی کند تا در مغلوب دشمن نشود. محمود رجبی ۱۴۰۵/۰۳/۲۳ 📝@mahmoodrajabi_ir
هدایت شده از روزنه
هشدار روزنامه کیهان به تیم مذاکره‌کننده ایرانی پیروزی در جنگ را با توافق بد به شکست تبدیل نکنید! @rozaneebefarda
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
بیانیۀ جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و اساتید حوزۀ علمیه دربارۀ مذاکرات جاری بین ایران و آمریکا. برخی سرفصل‌های این بیانیه: 🔸مطابق بیان امام شهید (رضوان الله علیه) در موضوع مذاکرات با دشمن امر محرمانه و مخفی وجود ندارد و مصداق همدلی با مردم اطلاع رسانی شفاف مسئولان در این زمینه است. 🔹فصل الخطاب در این موضوع،‌ تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و خطوط قرمز و چارچوب مشخص شده از جانب ایشان است. 🔸هرگونه عدول از این خطوط قرمز اقدامی نامشروع و غیر قابل پذیرش است و با عکس العمل ملت مواجه خواهد شد. 🔹باتوجه به اقدامات خصمانه و تجاوزهای مکرر دشمن غدّار به ویژه اقدام جنگی در محاصره دریایی و تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان،‌وضعیت رویارویی با دشمن کماکان در وضیعت جنگی است و مفهومی به نام آتش بس عملاً معنا ندارد. 🔸مطابق چارچوب تعریف شده توسط رهبری معظم تعیین متجاوز و مجازات آن و اخذ غرامت جنایات و خسارات وارده و مدیریت تنگه هرمز به عنوان حق غیر قابل اغماض ملت ایران و عدم گفتگو در باب حق مسلم هسته‌ای کشور نباید به هیچ بهانه‌ای نادیده گرفته شود. 🔹ضمن تشکر از زحمات و خدمات مسئولان محترم،‌ انتظار می رود که در این قیام للّه پشت سر رهبری و در کنار مردم قدم برداشته و نسبت به تحقق و اجرای رهنمودها و اوامر مقام ولایت لحظه ای تردید و تأمل نداشته باشند و از هرگونه عقب نشینی در مقابل دشمن پرهیز کنند. 🔸ملت مبعوث و ولایتمدار همچون گذشته، ضمن پافشاری بر اتحاد مقدس و حضور باشکوه در تجمعات شبانه، در همۀ مراحل تابع فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) هستند. ۱۴۰۵/۰۳/۲۴ 📝@mahmoodrajabi_ir
قطعا این فراخوان نیروهای انقلابی نیست مراقب وسوسه دشمن باشیم 🆔 @roqe313
نویدهای قطعی و حتمی امام شهیدمان و پیام‌های پی‌درپی امام عزیزمان خبر از انزوای آمریکا، پیروزی قاطع ایران، نابودی اسرائیل و گسترش فکر مقاومت در سراسر جهان می‌دهند. فراز و نشیب‌ها و تند و کند شدن حرکت کاروان انقلاب اجتناب‌ناپذیر است اما خون امام شهیدمان به هدر نمی‌رود و همه‌ی این وعده‌ها محقق می‌شود ان‌شاء‌الله مجاهدت خیابانی مردم قطعا نقش نهایی را ایفا می‌کند و به عقب بازنمی‌گردیم. 🆔 @roqe313
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین باز محرم رسید ماه عزای حسین... 🆔 @roqe313
شاید مهمترین نکته از فرامتن یادداشت تفاهم ایران و آمریکا این‌است که ایران بعد از جنگ به طور حتم هم از لحاظ قدرت سخت و هم قدرت نرم قوی‌تر و مقتدرتر از پیش از آن است. ایران در جنگی نابرابر و تمام عیار در مقابل دو قدرت هسته‌ای و هفت قدرت منطقه‌ای ایستاد و سربلند بیرون آمد و دوست و دشمن با همه وجود درک کردند جمهوری اسلامی نظامی پایدار است و از هیچ منفذی نمی‌توان به داخل آن ورود نظامی داشت. ادراکی که قبل از جنگ وجود نداشت. 🆔 @roqe313
رُقعه | مهدی مشکی‌باف مقدم
شاید مهمترین نکته از فرامتن یادداشت تفاهم ایران و آمریکا این‌است که ایران بعد از جنگ به طور حتم هم ا
نهج البلاغه / نامه ۵۳ امام علی علیه‌السلام: و از دشمنت بعد از آن که از در صلح و آشتى درآمد، سخت بترس؛ زیرا او چه بسا با صلح نزدیک مى‌شود تا از شیوه غافلگیرى استفاده کند. پس احتیاط و دقت را پیشه کن و در چنین مواردی زودباور و خوش‌گمان مباش. 🆔 @roqe313
رُقعه | مهدی مشکی‌باف مقدم
نهج البلاغه / نامه ۵۳ امام علی علیه‌السلام: و از دشمنت بعد از آن که از در صلح و آشتى درآمد، سخت بتر
🛑 هشدار راهبردی: فاصله «تفاهم» تا «جنگ تمام‌عیار» را دست‌کم نگیریم بزرگترین آفت در این برهه حساس، القای حس عادی‌شدن شرایط است. واقعیت میدانی حکایت از آن دارد که هیچ‌چیز به روال عادی بازنگشته و ما صرفاً از بوته جنگ مستقیم به دوره‌ای موسوم به «نقض آتش‌بس» گام نهاده‌ایم. این گذار، مقدمه‌ای برای ورود به فاز «نقض تفاهم» و سپس «نقض قرارداد» خواهد بود و با توجه به منطق حاکم بر معادلات، به احتمال قریب به یقین، مرحله بعدی چیزی جز جنگ تمام‌عیار نیست. در این میان، دو خطای راهبردی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد: ۱. القای عادی‌سازی: ترویج این باور که شرایط به روال گذشته بازگشته، نه‌تنها کمکی به جامعه نمی‌کند، بلکه آن را در غفلتی خطرناک فرو می‌برد. خدمت به جامعه، روشن‌گری درباره حساسیت لحظه‌کنونی است، نه تزریق آرامش کاذب. ۲. القای ضعف و ناامیدی: هرگونه بزرگ‌نمایی از استیصال، ناتوانی یا یأس، چیزی جز تضعیف سرمایه‌های اجتماعی و روحیه دفاعی نیست و در تراز یک خیانت راهبردی ارزیابی می‌شود. ضرورت امروز، تداوم آماده‌باش همه‌جانبه در سطوح مختلف است؛ از مسئولین و نظامیان گرفته تا تمامی آحاد مردم. تقویت بنیه دفاعی، افزایش ضریب هوشیاری و حفظ آمادگی حداکثری، تنها راه عبور ایمن از این گردنه حساس تاریخی است. هوشیار باشیم؛ چراکه فاصله امروز تا فردا، با یک محاسبه اشتباه، فاصله «تفاهم» تا «تلافی» خواهد بود. 🆔 @roqe313