کانال قرآن و عترت علیهم السلام:
سوره انعام/۱۷
وَإِن يَمْسَسْكَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ كَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن يَمْسَسْكَ بِخَيْرٍ فَهُوَ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ قَدُيرٌ
و اگر خداوند (براى آزمايش و رشد، يا كيفر اعمال) تو را با (اسباب) زيان و آسيب درگير كند، جز خودش هيچ كس برطرف كننده آن نيست و اگر خيرى به تو برساند، پس او بر هر چيز تواناست.
پیام
- سرچشمه همه امور يكى است، نه آنكه خيرات از منبعى و شرور از منبع ديگر سرچشمه گيرد. «و اِن يَمْسَسْك اللّه بضرّ... و اِن يَمْسَسْك بخير»
- بايد همه اميدها به خدا و همه خوف ها از او باشد. «فلا كاشف له الاّ هو»
- قوانين الهى استثناء بردار نيست، پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله نيز در مواجهه با حوادث تلخ و شيرين، بايد متوجّه خدا باشد. «و اِن يَمْسَسْك اللّه بضرّ... واِن يَمْسَسْك بخير فهو على كلّ شى ء قدير»
سوره انعام/۱۸
وَهُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ
اوست كه بر بندگان خود قاهر و مسلط است و اوست حكيم آگاه.
نکته
- كلمه «قهر»، به آن نوع غلبه اى گفته مى شود كه مقهور، ذليلِ در برابر قاهر باشد.
در آيه ۱۴ ولايت و رزّاقيّت خدا مطرح بود: «وليّاً...و هو يطعم» در آيه ۱۵ قهر و قيامت الهى: «انّى اخاف...عذاب» در آيه ۱۶ نجات و رحمت خدايى: «...فقد رَحِمَه» در آيه ۱۷ حلّ مشكلات و رسيدن به خيرات: «فلا كاشف له الاّ هو» و در اين آيه، قدرت مطلقه خدا مطرح است: «و هو القاهر فوق عباده»
پیام
- از ديگران هراسى نداشته باشيم كه قدرت خدا فوق همه قدرت هاست. «و هو القاهر فوق عباده»
- قدرت و قهاريّت خدا، همراه با حكمت و علم اوست. «الحكيم الخبير»
- نفع و ضرر رساندن خداوند، بر اساس حكمت و آگاهى اوست. «يَمْسسك اللَّه بضرّ... يَمْسسك بخير... و هو الحكيم الخبير»
سوره انعام/۱۹
قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهَادةً قُلِ اللّهِ شَهِيدٌ بِيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَذَا الْقُرْآنُ لأُنذِرَكُم بِهِ وَمَن بَلَغَ أَئِنَّكُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللّهِ آلِهَةً أُخْرَي قُل لاَّ أَشْهَدُ قُلْ إِنَّمَا هُوَ إِلَـهٌ وَاحِدٌ وَإِنَّنِي بَرِيءٌ مِّمَّا تُشْرِكُونَ
بگو: چه موجودى در گواهى برتر و بزرگتر است؟ بگو: خداوند ميان من و شما گواه است. و اين قرآن به من وحى شده تا با آن شما را و هر كه را كه اين پيام به او برسد هشدار دهم. آيا شما گواهى مى دهيد كه با خداوند، خدايان ديگرى هست؟ بگو: من گواهى نمى دهم. بگو: همانا او خداى يكتاست و بى ترديد من از آنچه شما شرك مى ورزيد، بيزارم.
نکته
- مشركان مكّه، از پيامبر اسلام براى رسالتش شاهد مى طلبيدند و نبوّت آن حضرت را نمى پذيرفتند و مى گفتند: حتّى يهود و نصارا تو را پيامبر نمى دانند. اين آيه در زمان غربت اسلام، خبر از آينده اى روشن و رسالت جهانى اسلام مى دهد.
حضرت امیرالمومنین امام على عليه السلام در تفسير عبارت «انّما هو اله واحد» فرمودند: اگر خدايان ديگرى بودند، آنها هم پيامبرانى مى فرستادند.
عدّه اى را به عنوان اسير نزد پيامبراكرم صلّى الله عليه وآله آوردند، حضرت از آنان پرسيد: آيا تاكنون دعوت به اسلام شده ايد؟ گفتند: نه، حضرت فرمود: همه را به محل اَمن برسانند و آزادشان كنند، زيرا كسى كه هنوز نداى اسلام را نشنيده است نبايد اسير نمود، سپس اين آيه را تلاوت فرمود: «لانذركم به و من بلغ»
امام صادق عليه السلام فرمودند: انذار هميشگى بايد همراه با منذر هميشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نيز تا ابد بايد همراه قرآن باشد.
معمولاً در انسان ها انگيزه دفع ضرر، قوى تر از جلب منفعت است. لذا قرآن، به مسأله انذار تأكيد كرده است. «لانذركم» در آيات ديگر نيز مى خوانيم: «ان أنت الاّ نذير» «انّما أنا نذير مبين»
در احاديث متعدّدى «مَن بَلَغ» به ائمّه معصومين عليهم السلام تفسير شده است
امام صادق عليه السلام نيز درباره «مَن بَلغ» فرمودند: مقصود كسى است كه وظيفه امامت به او رسيده است و او همانند پيامبر، مردم را با قرآن انذار مى كند.
پیام
- براى حقّانيت پيامبر اسلام، گواه بودن خداوند كافى است. «قل اللَّه شهيد»
- طرح و بيان حقايق به شكل سؤال و جواب از شيوه هاى تبليغى قرآن است. «قل اىّ شى ء...قل اللَّه»
- غفلت و سهو و فراموشى و محدوديّت، هم قدرت خبرگيرى انسان را كم مى كند، هم قدرت گواه بودن او را و چون خدا از اين عوارض دور است، پس بزرگ ترين شاهدها خداوند است. «أكبر شهادة قل اللَّه»
- قرآن، بزرگ ترين گواه بر رسالت پيامبر است. «اللَّه شهيد بينى و... هذا القرآن»
- براى مردم غافل، سخن گفتن از زاويه انذار مؤثّرتر است. «لانذركم»
- رسالت حضرت محمد صلّى الله عليه وآله جهانى و جاودانى و براى همه مردم در همه عصرها و نسل هاست. «لانذركم به و مَن بلغ»
- تا قانون به مردم ابلاغ نشود، توبيخ و مسئوليّتى در كار نيست. «و من بلغ» و به اصطلاح علم اصول، عِقاب بدون بيان، قبيح است.
- از جمله شرايط لازم براى رهبر آسمانى: ايمان به مكتب: «اوحى الى هذا القرآن»، اميد به آينده «و مَن بَلَغ»، صلابت «قل لا أشهد» و برائت از شرك است. «انّنى برى ء ممّا تشركون»
سوره انعام/۲۰
الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمُ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ
كسانى كه به آنان، كتاب (آسمانى) داديم (يهود و نصارى)، محمّد را همانند فرزندان خود مى شناسند (و بشارت هاى انبياء و كتب آسمانى پيشين را منطبق بر آن حضرت مى بينند، ولى حاضر به پذيرفتن آن نيستند) پس كسانى كه به (فطرت و رشد و سعادت آينده) خودشان زيان زدند، ايمان نمى آورند.
نکته
- اين آيه، مشابه آيه ۱۴۶ سوره بقره است.
هم نام و نشان پيامبر اسلام صلّى الله عليه وآله در تورات وانجيل بوده وعلماى اهل كتاب، او را به عنوان پيامبر موعود به مردم بشارت مى دادند، و هم اخلاقيّات حضرت و يارانش در كتب آنان بوده است: «محمّد رسول اللّه والّذين معه أشدّاء علَى الكفّار رحماء بينهم... ذلك مثلهم فى التوراة و مثلهم فى الانجيل كزرع...»
شناخت فرزند، اصيل ترين و قديمى ترين شناخت هاست. چون او را از هنگام تولّد مى شناسند، ولى شناخت برادر و پدر و مادر براى انسان، ماه ها پس از تولّد است چنانكه شناخت همسر نيز پس از ازدواج مى باشد. از اين رو آيه مى فرمايد: آنان پيامبر را مانند فرزندان خود مى شناسند.
پیام
- خداوند بر اهل كتاب حجّت را تمام كرده و آنان پيامبر اسلام را به خوبى مى شناختند. «الّذين آتيناهم الكتاب يعرفونه»
- پيامبر بايد به گونه اى شناخته شود كه هيچ شكّى در او نباشد. «يعرفونه كما يعرفون أبناءهم»
- تنها شناخت و علم، مايه نجات انسان نيست، چه بسيار خداشناسان و پيامبرشناسان و دين شناسان كه به خاطر عناد و لجاجت از زيان كارانند. «يعرفونه كما يعرفون ابناءهم الّذين خسروا أنفسهم»
- كتمان حقّ، سبب سوء عاقبت و خسارت است. «خسروا أنفسهم فهم لايؤمنون»
.
♨️ توهین قائم مقام ستاد پزشکیان به مردم ایران
🔹آذری جهرمی قایم مقام ستاد پزشکیان که در دولت حسن روحانی وزیر ارتباطات بود، در توهینی آشکار، مردم ایران را طالبان نامید.
🔹این اظهارات آذری جهرمی در حالی مطرح شده است که بیش از ۳۸ درصد رای دهندگان انتخابات ۸ تیر، رای خود را به دکتر جلیلی داده اند.
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
هدایت شده از روشنا _ ایلام
یادتون هست درباره #شهید_رئیسی چی میگفتن؟
جوونا رو میترسوندن و میگفت اگه رأی بیاره پیادهروها رو دیوار میکشه، دانشگاهها رو تفکیک میکنه، آمریکا حمله میکنه، کشور به فنا میره، نابود میشیم😂 یادتونه میگفتن افراطیه؟
ولی عوضش چی شد وقتی رأی آورد؟
🔹 دیوار کشید؟
+ آره کشید! بین بعضی مسئولین و فسادهاشون دیوار کشید اونم چه دیوار بلندی...
🔹 آمریکا حمله کرد؟
+ نه بابا ما عوضش اسرائیل رو زدیم 😂 و عزت رو به ایران و ایرانی برگردوندیم و سرمون رو بالا گرفتیم و هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل رو در منطقه در هم کوبیدیم!
🔹 کشور به فنا رفت؟
+ اتفاقا ویرانهای که از ۸سال #دوره_سیاه_روحانی تحویل گرفته بود رو تا جایی که میتونست آباد کرد، #کارخونهها دوباره رونق گرفتن، #مسکن مهر و مسکن جوانان دوباره ساخته شد، تورم تا حدی مهار شد اونم فقط توی ۳سال...
پس این جلیلیهراسیها رو باور نکنید که میگن افراطی و تندرو و فلان و بهمانه...
همش دروغه مثل دروغایی که برای رئیسی میگفتن و دقیقا خلافش رو دیدیم!
#جلیلی ادامه دهنده راه رئیسیه
جلیلی هم حاضره جانش برای مردم بده
#نشر_حداکثری
#انتخاب_اصلح
@Roshana_ilam
کانال قرآن و عترت علیهم السلام:
حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام
- از نشانه های دیگر متقین و پرهیزکاران این است که ایشان در دینداری نیرومندند و به یادگیری دانش دینی و الهی حریص اند دین را خوب فهمیده و دانسته بردبارند به دنبال کسب روزی حلال اند و حساب کار خود را دارند در راه حق سر زنده و چالاکند و هنگام شهوت پارسایند هر کار خیری پیش آید انجام دهند ولی باز هم ترسانند گواهی حق را از دشمنان هم دریغ نورزند کار خیر را برای خود نمایی نکنند و از شرم هم ترکش نکنند به خیر او امید است و از شرش آسودگی و پناه است
تحف العقول صفحه ۱۵۶
- شخص پرهیزکار دشنام ندهد و گفتارش نرم و آرام است در سختیها با وقار است ودر نا گواریها شکیبا بر دشمن اش هم خلاف حق را روا نداند، به خاطر دوست گناهکار نشود آنچه را که حق اش نیست ادعا نکند و از حق خود صرف نظر نکند نام بد بر کسی منهد به کسی تجاوز نکند همسایه آزاری مکند به سوی حق شتابان است و از زشتیها دوری کند اگر بخندد صدایش بلند نشود و آواز بر نیاورد.
تحف العقول صفحه ۱۵۷
- شخص پرهیزکار امانت را سالم به صاحبش بر گرداند و امر معروف و نهی از منکر میکند بخل او را مغلوب نسازد سکوت کند که از لغزش سالم بماند اگر کسی به او ظلم کند صبر میکند تا خدا برایش انتقام گیرد خودش را در رنج انداز تا مردم از او در آسایش باشند از هر که دوری گزیند برای بغض و کینه نیست بلکه برای پاک نگه داشتن خویش است و نزدیکیش به هرکه نرمش و رحمت و رضای پروردگار است هرکه به او ستم کرده از او درگذرد و هرکس از او چیزی دریغ کرده و محتاج او گشته او به آنکس عطاء و بخشش کند.
تحف العقول صفحه ۱۵۷
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(توجه توجه: پارت اول)
یک خط برای نابودی فرهنگ ایرانی
برای نابودی تمدن ایرانی
برای نابودی درفش کاویانی قاسم سلیمانی
یعنی خط اصلاحات و پزشکیان
یک خط برای اعتلای ایرانی برای برای تولید و تخصص ایرانی برای اعتبار ایرانی
یک خط سعید جلیلی و انبوهی از برنامه و تخصص
#کاری از گردان تک نفره برای ایران
@GORDANTAKNAFARE313
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توجه
پارت دووومممم
یک خط برای نابودی فرهنگ ایرانی
برای نابودی تمدن ایرانی
برای نابودی درفش کاویانی قاسم سلیمانی
یعنی خط اصلاحات و پزشکیان
یک خط برای اعتلای ایرانی برای برای تولید و تخصص ایرانی برای اعتبار ایرانی
یک خط سعید جلیلی و انبوهی از برنامه و تخصص
#کاری از گردان تک نفره برای ایران
@GORDANTAKNAFARE313
حضرت امام خمینی ره:
مهران راهم خدا آزاد کرد
🔴 سالروز آزادسازی شهر مهران گرامی باد
🔹۱۰ تیرماه مصادف با آغاز عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر مهران ایلام در سال ۱۳۶۵ از اشغال نیروهای رژیم بعثی است. در این عملیات رزمندگان اسلام، ۱۲۱۰ نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند.
https://eitaa.com/roshana_Abdanan
بسم الله الرحمن الرحیم
مشارکت حداکثری در انتخابات چه تاثیری بر آینده ایران اسلامی دارد؟
در سطح بین الملل
۱- ️حضور حداکثری نشان از مقاومت در مقابل فضا سازی رسانهای دشمنان نظام دارد
۲- ️حضور حداکثری نشان از مقاومت و تاب آوری در مقابل فشارهای تحریمی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را دارد
۳-️ حضور حداکثری به معنای دفاع از نظام در مقابل زورگویی و ظلم غرب در قبال جمهوری اسلامی است
۴- ️تاثیر حضور حداکثری و افزایش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصاد داخلی است
۵- ️افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های بین الملل همچون آمریکا، اروپا و....
۶- ️ثبات و اثرگذاری حداکثری جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بینالمللی و منطقهای شانگهای ، بریکس و...
در سطح منطقهای
۱- ️تاثیر مشارکت حداکثری بر مسئله قدس ، مسئله فلسطین و پیروزی جریان مقاومت و حذف اسرائیل از منطقه منوط به تقویت بنیه داخلی جمهوری اسلامی ایران میباشد.
پیروزی محور مقاومت عراق، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و ...
رشد پیروزیهای مقاومت رابطه مستقیم با شرایط داخلی ایران دارد.
۲- ️تاثیر مشارکت حداکثری بر روابط با کشورهای عربی منطقه و کشورهای همسایه
(اقتصادی سیاسی نظامی و امنیتی)
۳- ️تاثیر مشارکت حداکثری بر تثبیت جایگاه هژمونی قدرت منطقهای جمهوری اسلامی ایران(قدرت برتر منطقهای)
در سطح داخلی
۱- ️تاثیر مشارکت حداکثری بر مقبولیت هرچه بیشتر مردمی نظام در بعد سیاسی
۲- تاثیر مشارکت حداکثری بر بهبود روند مشکلات اقتصادی همچون مسکن، اشتغال، تولید و...
۳- ️تاثیر مشارکت حداکثری بر امنیت داخلی (امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، دفاعی.)
۴-️ تاثیر مشارکت حداکثری بر ناامیدی خود تحقیران و برخی معاندان داخلی در جهت رسیدن به اهداف خود
https://eitaa.com/roshana_Abdanan