ایسنا/ دهها جنگنده و بالگرد اسرائیلی مرکز نوار غزه را بمباران کردند و دهها زن و کودک را به شهادت رساندند.
الجزیره میگوید تا این لحظه پیکر 150شهید و دهها مجروح در حمله به اردوگاه النصیرات و مناطق اطراف آن از زیر آوارها بیرون کشیده شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در دویست و چهل و ششمین روز از تجاوزات مستمر خود علیه غزه، حملات شدیدی را به اردوگاه النصیرات و مناطق دیگری از مرکز نوار غزه انجام داد.
پهپادهای صهیونیستها در آسمان اردوگاه النصیرات پرواز کردند و هر کسی را که در جادههای اردوگاه حرکت میکرد، هدف قرار میدادند.
به نقل از خبرگزاری سما، در حملات شدید و بیسابقه اشغالگران که اردوگاه النصیرات و مناطق شرق دیرالبلح و اردوگاههای البریج و المغازی را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، ۱۵۰ تن شهید و دهها تن نیز زخمی شدند.
در پی این حملات صدها فلسطینی از مناطق مختلف اردوگاه النصیرات به سمت شهر دیرالبلح حرکت کردند.
خبرنگار آناتولی نیز گزارش داد که توپخانه و هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی حملات خشونت آمیز و شدیدی را به مناطقی در شرق دیرالبلح و اردوگاههای البریج و المغازی و همچنین مناطق جداگانه در مرکز، غرب و شرق اردوگاه النصیرات انجام دادند.
وی تصریح کرد: بر اثر بمباران بیسابقه هوایی و توپخانهای این مناطق، ستونهای دود سیاه از تمام نقاط مرکزی نوار غزه برخاسته است.
به گفته شاهدان عینی، خودروهای نظامی اشغالگران به طور ناگهانی به مناطق شرقی و شمال غربی اردوگاه النصیرات نفوذ کردند که همزمان با حملات توپخانهای شدید به مناطق وسیعی از اردوگاه بود.
وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز مرتکب پنج کشتار شد که ۷۰ شهید و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت و با این تعداد، آمار قربانیان از هفت اکتبر به ۳۶ هزار و ۸۰۱ شهید و ۸۳ هزار و ۶۸۰ مجروح رسید.
ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد چهار اسیر صهیونیست را از منطقه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه آزاد کرده است. این چهار اسیر با اسامی نوعا ارگمانی، الموع مئیر، آندری کوزلوف و شلومی زیو معرفی شدهاند.
در این راستا تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: کشتارهای روزانه خونین به ویژه کشتار امروز در اردوگاه النصیرات ادامه جنگ نسلکشی است. ما دولت آمریکا را مسوول این جنایتها میدانیم و از این کشور میخواهیم این جنگ را که همه چیز را نابود خواهد کرد، متوقف کند. ما از شورای امنیت و جامعه بینالمللی میخواهم فورا برای توقف این کشتارها مداخله کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بمب اتمی حزب الله
این سلاحقاپر خواهد بود دهها هزار نفر را به جهنم بفرستد
هدایت شده از آب انار خبر
برگزاری مراسم سالروز از دواج حضرت علی علیه السلام وحضرت فاطمه سلام الله علیها با حضور بسیجیان برادر و خواهر در محل مسجد امام حسین علیه السلام روستای آب انار حوزه شهيد شیرازی....
سلام علیکم
برادران عزیز و گرامی بعضی اوقات متن در گروه یا کانال می خوانید و در ظاهر خیلی خوب است اما اگر با دقت و تفکر و با اندیشه مطالعه می نمائید می بیند این متن یک تله است و شما و دیگران را به مقابله به مثل هدایت می نماید ، چون در آن متن حامیان فلانی به فلانی تهمت و افتراء و استهزاء نمودند و دارند تخریب می نمایند و جنابعالی یا دیگران را سوق می دهند به عکس العمل همانند آنها می نماید در ضمن اگر جنابعالی عکس العمل نشان ندهید ولی دیگران مقابله به مثل نمایند جنابعالی شریک عمل آنها خواهید شد و در پرونده اعمال تان ثبت و ضبط خواهد شد
پس برادر گرامی هوشیار باشید و چنین متن هایی اصلاً متتشر نفرماید
چون به احتمال زیاد این متن ها توسط دشمنان جبهه حق تهیه و منتشر شده است
حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام
- کسی که در مقابل شیفتگان دنیا اظهار ذلت کند و برای دلباختگان مال و مقام تن به ذلت و خواری دهد با این عمل جامه تقوی و عزت را از خود در آورده است.
- الحدیث جلد ۲ صفحه ۳۶
- از رفاقت با کسانی که رفتارشان خطاء و اعمالشان ناپسند است بر حذر باشید چه آنکه آدمی به رویه و روش رفیق اش خو می گیرد و به افکار و اعمال وی معتاد میشود.
- نهج البلاغه نامه ۶۹
- کسی که روزی برای فضیلتی که در تو نیست به دروغ مدحت گوید یقین بدان روز دیگر برای صفت بدی که در تو نیست مذمتت میکند
مستدرک الوسائل جلد ۲ صفحه ۶۵
- به پیروان خود توصیه می فرمود
جان خود را با مطالب حکیمانه نو و دلنشین خرم و شاداب سازید چه آنکه روح نیز مانند بدن وامانده و خسته میشود و پندیات الهی نیرو و نشاطش میبخشد.
- اصول کافی جلد ۱ صفحه ۴۸
برگزاری مراسم سالروز از دواج حضرت علی علیه السلام وحضرت فاطمه سلام الله علیها با حضور بسیجیان برادر و خواهر در محل مسجد امام حسین علیه السلام روستای آب انار حوزه شهيد شیرازی....
#پایگاه_ابوالفضل_ع_اب انار
#حوزه_شهید_صیاد_شیرازی_مورموری
#ناحیه_آبدانان
🔴 به کی رای بدیم ⁉️
▪️شخصی از امام صادق (ع) پرسید:
بین دو حاکم در تردیدم؟
🔸امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن.
▪️شخص :اگر به تشخیص نرسیدم؟
🔸امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند.
▪️شخص گفت: اگر نفهمیدم؟
🔸امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین.
منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
#انتخابات
┏━━💠┓
@FOTROSmonasebat
┗💠━━┛
▣⃢📣انتشار مطالب کانال #فطرس صدقه جاریه است
نشست بصیرتی ازدواج آسان
بمناسبت سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س
پایگاه شهید امینیان شهرک هزارانی
۱۴۰۳/۰۳/۱۹
#استان_ایلام
#ناحیه_آبدانان
#حوزه_شهری_متوسلیان
کانال قرآن و عترت علیهم السلام:
این حقیقت اجمالاً در حدیث پر معنى و جالبى از امام صادق(علیه السلام) نقل شده، مى فرماید: إِنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالى إِتَّخَذَ إِبْراهِیمَ عَبْداً قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَهُ نَبِیّاً، وَ إِنَّ اللّهَ اتَّخَذَهُ نَبِیّاً قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَهُ رَسُولاً، وَ إِنَّ اللّهَ اتَّخَذَهُ رَسُولاً قَبْلَ أَنْ یَتَّخِذَهُ خَلِیلاً، وَ انَّ اللّهَ اتَّخَذَهُ خَلِیلاً قَبْلَ أَنْ یَجْعَلَهُ إِماماً، فَلَمّا جَمَعَ لَهُ الأَشْیاءَ قالَ: إِنِّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِماماً قَالَ: فَمِنْ عِظَمِها فِی عَیْنِ إِبْراهِیمَ قالَ: وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی قالَ لایَنالُ عَهْدِی الظّالِمِینَ قالَ: لایَکُونُ السَّفِیهُ إِمامَ التَّقِیِّ
خداوند ابراهیم را بنده خاص خود قرار داد، پیش از آن که پیامبرش قرار دهد.
و خداوند او را به عنوان نبى انتخاب کرد، پیش از آن که او را رسول خود سازد.
و او را رسول خود انتخاب کرد، پیش از آن که او را به عنوان خلیل خود برگزیند.
و او را خلیل خود قرار داد، پیش از آن که او را امام قرار دهد.
هنگامى که همه این مقامات را جمع کرد فرمود: من تو را امام مردم قرار دادم
این مقام به قدرى در نظر ابراهیم بزرگ جلوه کرد که عرض نمود: خداوندا از دودمان من نیز امامانى انتخاب کن.
فرمود: پیمان من به ستمکارانِ آنها نمى رسد... یعنى شخص سفیه هرگز امام افراد با تقوا نخواهد شد
۳ ـ فرق نبوت و امامت و رسالت
به طورى که از اشارات موجود در آیات و تعبیرات مختلفى که در احادیث وارد شده، بر مى آید کسانى که از طرف خدا مأموریت داشتند، داراى مقامات مختلفى بودند:
۱ ـ مقام نبوت ـ یعنى دریافت وحى از خداوند، بنابراین نبى کسى است که وحى بر او نازل مى شود و آنچه را به وسیله وحى دریافت مى دارد چنان که مردم از او بخواهند در اختیار آنها مى گذارد.
۲ ـ مقام رسالت ـ یعنى مقام ابلاغ وحى و تبلیغ و نشر احکام خداوند و تربیت نفوس از طریق تعلیم و آگاهى بخشیدن، بنابراین رسول کسى است که موظف است در حوزه مأموریت خود به تلاش و کوشش بر خیزد و از هر وسیله اى براى دعوت مردم به سوى خدا و ابلاغ فرمان او استفاده کند، و براى یک انقلاب فرهنگى و فکرى و عقیدتى تلاش نماید.
۳ ـ مقام امامت ـ یعنى رهبرى و پیشوائى خلق، در واقع امام کسى است که با تشکیل یک حکومت الهى و به دست آوردن قدرت هاى لازم، سعى مى کند احکام خدا را عملاً اجرا و پیاده نماید و اگر هم نتواند رسماً تشکیل حکومت دهد تا آنجا که در توان دارد در اجراى احکام مى کوشد.
به عبارت دیگر: وظیفه امام اجراى دستورات الهى است در حالى که وظیفه رسول ابلاغ این دستورات مى باشد.
و باز به تعبیر دیگر: رسول ارائه طریق مى کند ولى امام ایصال به مطلوب مى نماید (علاوه بر وظائف سنگین دیگرى که قبلاً اشاره شد)
ناگفته پیدا است: بسیارى از پیامبران مانند پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) تمام مقامات را داشتند، هم دریافت وحى مى کردند، هم تبلیغ فرمانهاى الهى، هم در تشکیل حکومت و اجراى احکام تلاش مى کردند و هم از طریق باطنى به تربیت نفوس مى پرداختند.
کوتاه سخن این که: امامت، همان مقام رهبرى همه جانبه مادّى و معنوى جسمى و روحانى و ظاهرى و باطنى است.
امام رئیس حکومت، پیشواى اجتماع و رهبر مذهبى و مربى اخلاق و رهبر باطنى و درونى است.
امام از یک سو با نیروى مرموز معنوى خود افراد شایسته را در مسیر تکامل باطنى رهبرى مى کند.
از سوى دیگر، با قدرت علمى خود افراد نادان را تعلیم مى دهد.
و با نیروى حکومت خویش یا قدرت هاى اجرائى دیگر، اصول عدالت را اجرا مى نماید.
۴ ـ امامت یا آخرین سیر تکاملى ابراهیم(علیه السلام) (علیه السلام)
از آنچه در بیان حقیقت امامت گفتیم به خوبى استفاده مى شود: ممکن است کسى مقام پیامبرى و تبلیغ و رسالت را داشته باشد اما مقام امامت در او نباشد، این مقام، نیازمند شایستگى فراوان در جمیع جهات است و همان مقامى است که ابراهیم(علیه السلام) پس از آن همه امتحانات و شایستگى ها پیدا کرد، و این آخرین حلقه سیر تکاملى ابراهیم بود.
آنها که گمان مى کنند: منظور از امامت: تنها فرد شایسته و نمونه بودن است گویا به این حقیقت توجه ندارند که چنین مطلبى از آغاز نبوت در ابراهیم(علیه السلام)بوده.
و آنها که گمان مى کنند: منظور از امامت: سرمشق و الگو بودن براى مردم بوده، باید به آنها گفت: این صفت براى ابراهیم(علیه السلام) و تمامى انبیاء و رسل از آغاز دعوت نبوت وجود داشت و به همین دلیل پیامبر باید معصوم باشد چرا که اعمالش الگو است.
بنابراین مقام امامت، مقامى است بالاتر از اینها و حتى برتر از نبوت و رسالت و این همان مقامى است که ابراهیم(علیه السلام) پس از امتحان شایستگى از طرف خداوند دریافت داشت.
۵ ـ ظالم کیست؟
منظور از ظلم در جمله لایَنالُ عَهْدِى الظّالِمِین تنها ستم کردن به دیگران نیست، بلکه ظلم (در برابر عدل) در اینجا به معنى وسیع کلمه به کار رفته و نقطه مقابل عدالت به معنى گذاردن هر چیز به جاى خویش است.
بنابراین ظلم آن است که شخص یا کار یا چیزى را در موقعیتى که شایسته آن نیست قرار دهند.
از آنجا که مقام امامت و رهبرى ظاهرى و باطنى خلق، مقام فوق العاده پر مسئولیت و با عظمتى است، یک لحظه گناه، نافرمانى و سوء پیشینه سبب مى گردد که لیاقت این مقام سلب گردد.
لذا در احادیث مى خوانیم: امامان اهل بیت(علیهم السلام) براى اثبات انحصار خلافت بلافصل پیامبر(صلى الله علیه وآله) به حضرت امیرالمومنین امام على(علیه السلام) به همین آیه مورد بحث استدلال مى کردند، اشاره به این که دیگران در دوران جاهلیت بت پرست بودند، تنها کسى که یک لحظه در مقابل بت سجده نکرد امام على(علیه السلام) بود، چه ظلمى از این بالاتر که انسان بت پرستى کند، مگر لقمان به فرزندش نگفت: یا بُنَیَّ لاتُشْرِکْ بِاللّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظیم: اى فرزندم شریک براى خدا قرار مده که شرک ظلم عظیمى است
به عنوان نمونه هشام بن سالم از امام صادق(علیه السلام) نقل مى کند: ...قَدْ کانَ إِبْراهِیمُ(علیه السلام) نَبِیّاً وَ لَیْسَ بِإِمام، حَتّى قالَ اللّهُ: إِنِّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِماماً، قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی فَقالَ اللّهُ: لایَنالُ عَهْدِی الظّالِمِینَ ، مَنْ عَبَدَ صَنَماً أَوْ وَثَناً لایَکُونُ إِماماً:
ابراهیم پیامبر بود، پیش از آن که امام باشد، تا این که خداوند فرمود من تو را امام قرار مى دهم.
او عرض کرد: از دودمان من نیز امامانى قرار ده.
فرمود: پیمان من به ستمکاران نمى رسد، آنان که بتى را پرستش کردند امام نخواهند بود
در حدیث دیگرى عبداللّه بن مسعود از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل مى کند که: خداوند به ابراهیم فرمود: لاأُعْطِیکَ عَهْداً لِظالِم مِنْ ذُرِّیَّتِکَ قالَ یا رَبِّ وَ مَنِ الظّالِمُ مِنْ وُلْدِی الَّذِی لایَنالُ عَهْدُکَ قالَ مَنْ سَجَدَ لِصَنَم مِنْ دُونِی لاأَجْعَلُهُ إِماماً أَبَداً وَ لایَصِحُّ أَنْ یَکُونَ إِماماً
من پیمان امامت را به ستمکاران از دودمان تو نمى بخشم، ابراهیم عرض کرد: ستمکارانى که این پیمان به آنها نمى رسد کیانند؟
خداوند فرمود: کسى که براى بتى سجده کرده، هرگز او را امام نخواهم کرد و شایسته نیست که امام باشد
۶ ـ امام از سوى خدا تعیین مى شود
از آیه مورد بحث، ضمناً استفاده مى شود که امام (رهبر معصوم همه جانبه مردم) باید از طرف خدا تعیین گردد، زیرا
اوّلاً ـ امامت یک نوع عهد و پیمان الهى است، بدیهى است: چنین کسى را باید خداوند تعیین کند که او طرف پیمان است.
ثانیاً ـ افرادى که رنگ ستم به خود گرفته اند و در زندگى آنها نقطه تاریکى از ظلم اعم از ظلم به خویشتن یا ظلم به دیگران و حتى یک لحظه بت پرستى وجود داشته باشد، قابلیت امامت را ندارند و به اصطلاح امام باید در تمام عمر خود معصوم باشد.
آیا کسى جز خدا مى تواند از وجود این صفت آگاه گردد؟
و اگر با این معیار بخواهیم جانشین پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) را تعیین کنیم کسى جز امیر مؤمنان امام على(علیه السلام) نمى تواند باشد.
جالب این که: نویسنده المنار از قول ابو حنیفه نقل مى کند که: او معتقد بود، خلافت منحصراً شایسته علویان است، به همین دلیل شورش بر ضد حکومت وقت (منصور عباسى) را مجاز مى دانست و به همین دلیل حاضر نشد منصب قضاوت را در حکومت خلفاى بنى عباس بپذیرد.
نویسنده المنار سپس اضافه مى کند: ائمه اربعه اهل سنت همه با حکومت هاى زمان خود مخالف بودند و آنها را لائق زعامت مسلمین نمى دانستند، چرا که افرادى ظالم و ستمگر بودند.
ولى عجیب است که در عصر ما بسیارى از علماى اهل تسنن، حکومت هاى ظالم، جبار و خودکامه را که ارتباطشان با دشمنان اسلام، مسلّم و قطعى است و ظلم و فسادشان بر کسى پوشیده نیست، تأئید و تقویت مى کنند سهل است آنها را اولوا الامر و واجب الاطاعه نیز مى شمرند.
۷ ـ پاسخ به دو سؤال
۱ ـ از آنچه در تفسیر معنى امامت گفتیم، ممکن است این سؤال برانگیزد: اگر کار امام ایصال به مطلوب و اجرا کردن برنامه هاى الهى است، این معنى در مورد بسیارى از پیامبران حتى خود پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و ائمه طاهرین در مقیاس عمومى تحقق نیافته، بلکه همیشه افراد بسیار آلوده و گمراهى در مقابل آنها وجود داشتند.
در پاسخ مى گوئیم: مفهوم این سخن این نیست که امام مردم را اجباراً به حق مى رساند بلکه با حفظ اصل اختیار، و داشتن آمادگى و شایستگى مى توانند از نفوذ ظاهرى و باطنى امام، هدایت یابند.
- سَلُوا القُلوبَ عنِ المَوَدّاتِ؛ فإنّها شَواهِدُ لا تَقْبَلُ الرُّشا
دوستيها و محبتّها را از دلها بپرسيد كه دلها گواهانى رشوه ناپذيرند
📚 غررالحکم و دررالكلم
- عَیْبُکَ مَسْتُورٌ مَا أَسْعَدَکَ جَدُّکَ
عيب تو پوشيده است تا هنگامی که بخت مساعد توست.
📚 نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه میشه این کلیپ را در گوشی موبایل ذخیره کنیم و هر از چند گاهی نگاه کنیم و متذکر بشیم.
کانال قرآن و عترت علیهم السلام:
حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام
- آداب و رسوم زمان خود تان را با زور و فشار به فرزندان خویش تحمیل نکنید زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده اند.
- الحدیث جلد ۲ صفحه ۱۰۷
- آدمی به گفتارش سنجیده میشود و به رفتارش ارزیابی می گردد چیزی بگو که کفه سخنت سنگین شود و کاری کن که قیمت رفتارت بالا رود.
- الحدیث جلد ۲ صفحه ۱۲۶
- واعظ و سخنرانی که تو را به مطالب باطل سرگرم میکند و با سخنان هزل و بیهوده تو را گول بزند حقایق را از تو پنهان داشته و به تو خیانت نموده است
- نهج البلاغه حکمت ۲۷۵
- نصیحت گفتن به فردی در حضور مردم کوبیدن شخصیت آن فرد است
- الحدیث جلد ۲ صفحه ۱۳۰
- سخنان علما و سخنرانان اگر درست و مطابق با واقعیت باشد داروی شفابخش است و اگر خطا و غیر واقعی باشد بیماری است.
- غررالحکم صفحه ۵۸
- یا رَسُولَ اللهِ اِنَّ بَنَاتَ النَّاسِ یَتَزَوَّجْنَ بِالدَّرَاهِمِ فَمَا الْفَرْقُ بَیْنِی وَ بَیْنَهُنَّ؟ اَسْألُکَ تَردَّهَا وَ تَدْعُوا اللهَ تَعالی اَنْ یَجْعَلَ مَهْرِی الشَّفَاعَةَ فِی عُصَاةِ اُمَّتِکَ
ای رسول خدا مهریه دختران مردم درهم هاست ، پس چه فرقی بین من و آنها خواهد بود؟ تقاضا دارم مهریه مرا بازگردانی و از خداوند متعال بخواهی که مهریه مرا شفاعتِ گناهکاران امت تو قرار دهد.
- إنّ العُقَلاءَ تَرَكُوا فُضولَ الدُّنيا فَكَيفَ الذُّنوبُ؟! وَتَركُ الدُّنيا مِنَ الفَضلِ، وَتَركُ الذُّنوبِ مِنَ الفَرضِ
خردمندان ، زيادىِ دنيا را رها كردند چه رسد به گناهان در حالى كه ترك دنيا فضيلت (ارزش) است و ترك گناهان واجب است
📚 بحارالأنوار
همایش ارکان صالحین با موضوع شبکه سازی و جهاد تبیین با همت تعلیم و تربیت ناحیه آبدانان و همکاری حوزه شهید متوسلیان شهری و حوزه ام البنین (س)خواهران۲۰_۳_۱۴۰۳
#استان_ایلام
#ناحیه_آبدانان
#حوزه_شهری_متوسلیان
هدایت شده از مرضیه حسینی
48.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درست همان گونه که مى گوئیم: خورشید براى تربیت موجودات زنده آفریده شده، یا این که قرآن مى گوید: کار باران زنده کردن زمین هاى مرده است، مسلماً این تأثیر جنبه عمومى دارد، اما در موجوداتى که آماده پذیرش این آثار، و مهیاى پرورش باشند.
۲ ـ سؤال دیگر این که: لازمه تفسیر فوق این است که هر امام باید، نخست نبى و رسول باشد، و بعد به مقام امامت برسد، در صورتى که جانشینان معصوم پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) چنین نبودند.
در پاسخ مى گوئیم: لزومى ندارد که حتماً شخص امام قبلاً به مقام نبوت و رسالت برسد، بلکه اگر کسى قبل از او باشد که مقام نبوت، رسالت و امامت در او جمع گردد (مانند پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)) جانشین او مى تواند برنامه امامت او را تداوم بخشد و این در صورتى است که نیاز به رسالت جدیدى نباشد، مانند پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) که خاتم پیغمبران است.
به تعبیر دیگر: اگر مرحله گرفتن وحى الهى و ابلاغ تمام احکام، انجام یافته و تنها مرحله اجرا باقى مانده است، جانشین پیامبر مى تواند خط اجرائى پیامبر را ادامه دهد، و نیازى به این نیست که خود او نبى یا رسول باشد.
۸ ـ شخصیت ممتاز ابراهیم
نام ابراهیم در ۶۹ مورد از قرآن مجید ذکر شده، و در ۲۵ سوره سخن از وى به میان آمده است، در آیات قرآن از این پیامبر بزرگ مدح و ستایش فراوان شده، و صفات ارزنده او یادآورى گردیده است.
او از هر نظر، قدوه و اسوه بود، و نمونه اى از یک انسان کامل.
- مقام معرفت او نسبت به خدا
- منطق گویاى او در برابر بت پرستان.
- مبارزات سرسختانه و خستگى ناپذیرش در مقابل جباران.
- ایثار و گذشتش در برابر فرمان پروردگار.
- استقامت بى نظیرش در برابر طوفان حوادث.
- آزمایش هاى سخت او.
- هر یک داستان مفصلى دارد و هر کدام سرمشقى است براى مسلمانان و رهروان راه اللّه
به گفته قرآن او از نیکان(۱٠) صالحان(۱۱) قانتان(۱۲) صدیقان(۱۳) بردباران(۱۴) و وفاکنندگان به عهد(۱۵) بود، شجاعتى بى نظیر(۱۶) و سخاوتى فوق العاده(۱۷) داشت.
به خواست خدا در تفسیر سوره ابراهیم (مخصوصاً بخش آخر سوره) بحث مشروحى در این زمینه مطالعه خواهید کرد.(۱۸)
۱ ـ در تفسیر المنار از ابن عباس چنین نقل شده: او این آزمایش هاى ابراهیم را از آیات مختلف قرآن در چهار سوره بیرون آورده که به سى موضوع بالغ مى شود (المنار، ذیل آیات مورد بحث) اما عصاره اش همان بود که در بالا ذکر شد.
۲ ـ احزاب، آیه ۴۳
۳ ـ اصول کافى ، جلد اول، باب طبقات الانبیاء و الرسل و الائمه، صفحه ۱۳۳، چاپ قدیم (جلد ۱، صفحه ۱۷۵، احادیث ۲ و ۴، با اندکى تفاوت (دار الکتب الاسلامیة) ـ الإختصاص ، صفحات ۲۲ و ۲۳ (کنگره شیخ مفید) ـ بحار الانوار ، جلد ۱۲، صفحه ۱۲.
۴ ـ بحار الانوار ، جلد ۲۵، صفحات ۱۹۹ و ۲٠۷، و جلد ۳۶، صفحه ۱۴۱، و جلد ۳۸، صفحه ۶۴، و جلد ۹٠، صفحه ۱۱۶
۵ ـ لقمان، آیه ۱۳
۶ ـ اصول کافى ، جلد اول، باب طبقات الانبیاء و الرسل، صفحه ۱۷۴، حدیث ۱ (دار الکتب الاسلامیة) ـ بحار الانوار ، جلد ۱۱، صفحه ۵۵، و جلد ۲۵، صفحه ۲٠۶ ـ الإختصاص ، صفحه ۲۲ (کنگره شیخ مفید)
۷ ـ امالى شیخ طوسى ، صفحه ۳۷۸ (انتشارات دار الثقافة) ـ مناقب ابن شهر آشوب ، جلد ۱، صفحه ۲۴۸ (مؤسسه چاپ و نشر) ـ بحار الانوار ، جلد ۲۵، صفحات ۲٠٠ و ۲٠۱، حدیث ۱۲
۸ ـ المنار ، جلد اول، صفحات ۴۵۷ ـ ۴۵۸.
۹ ـ اشاره به حکومت محمّد رضا پهلوى و امثال او است که علماى اهل سنت کردستان، سیستان و بلوچستان و... او را تأئید مى کردند، او را واجب الاطاعة مى دانستند و تا پیروزى انقلاب بر ضد او قیام نکردند.
۱٠ ـ ص، آیه ۴۷
۱۱ ـ نحل، آیه ۱۲۲
۱۲ ـ نحل، آیه ۱۲٠
۱۳ ـ مریم، آیه ۴۱
۱۴ ـ توبه، آیه ۱۱۴
۱۵ ـ نجم، آیه ۳۷
۱۶ ـ انبیاء، آیه ۵۷
۱۷ ـ ذاریات، ۲۴ تا ۲۷ ـ هود، ۶۹ ـ در بعضى از روایات به خاطر سخاوت فوق العاده اى که داشت لقب أبو أضیاف (پدر میهمانان) به ایشان داده شده. ( کافى ، جلد ۱۴، صفحه ۴٠، حدیث ۶، دار الکتب الاسلامیة ـ بحار الانوار ، جلد ۱۲، صفحه ۱۳)
۱۸ ـ به جلد دهم تفسیر نمونه ، صفحه ۳۹۷ به بعد، پایان سوره ابراهیم مراجعه کنید.
- تفسیر نمونه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام رضا (ع) و دوخواهــر دوقلو مسافر و
..... بقیه را خودتون ببینید
هدایت شده از مرضیه حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا به شورای نگهبان اینقدر حمله میشه؟
اِتَّبِعْ مَن يُبكيكَ و هُو لكَ ناصِحٌ، و لا تَتَّبِعْ مَن يُضحِكُكُ و هُو لكَ غاشٌّ
از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن
📚 محاسن
هدایت شده از سلیمانخانی آبدانان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید محتوا
#انتخابات
#حضور_حداکثری
#جهاد_تبیین
#استان_ایلام
#ناحیه_آبدانان
#حوزه_ام البنین (س)_ خواهران
برگزاری نشست آموزشی سواد رسانه ای برای جمعی از بسیجیان حوزه شهید متوسلیان شهری با سخنرانی حجت الاسلام حسین خانی ۲۰_۳_۱۴۰۳
#استان_ایلام
#ناحیه_آبدانان
#حوزه_شهری_متوسلیان
برگزاری نشست روشنگری بصیرتی با موضوع انتخابات
با سخنرانی حاج آقا حسین خانی مسئول تعلیم و تربیت سپاه استان
استان ایلام
ناحیه آبدانان
حوزه مقاومت ام البنین(س)
#مثل_رئیسی
#خادم_امین