eitaa logo
روشنا_ آبدانان
374 دنبال‌کننده
15هزار عکس
2.1هزار ویدیو
126 فایل
السلام علیک یا سیدصلاح الدین محمد(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
رژه خودرویی به مناسبت هفته دفاع مقدس دربخش کلات مورموری با حضور همه ادارات و نهادها از محل بخشداری تا گلز ار شهدای گمنام شهر مورموری
نواختن زنگ دفاع مقدس دردبیرستان فدک مورموری با حضور همه مسولین ادارات و نهادها بخش کلات مورموری به مناسبت هفته دفاع مقدس
آغاز هفته دفاع مقدس بر دلاور مردان وبسیجان گرامی باد. هفته دفاع مقدس توسط شورای اداری بخش امروز مورخ ۱۴۰۳/۷/۱ گلزار شهدا در شهر سراب‌باغ برگزار گردید. _دفاع مقدس خستوانه جهان آرا
هفته دفاع مقدس و جانفشانی بسیجیان و دلاور مردان دوران جنگ تحمیلی بر همگان تبریک عرض می نماییم. مناسبت آغازین هفته دفاع مقدس توسط شورای اداری بخش سرابباغ _اداره منابع طبیعی آبدانان در دو مدرسه ابتدایی تلاش سرابباغ و مدرسه وچکبودبه کاشت چندین نهال با حضور دانش آموزان و معلمان درحیاط مدرسه کاشت گردید. _دفاع مقدس _شهید خستوانه _شهید جهان آرا
آغاز هفته دفاع مقدس گرامی باد. روز بازگشایی مدارس بر تمام دانش آموزان مبارکباد. دفاع مقدس با حضور شورای اداری بخش -روحانی بخش -شهردار-شورای شهر_سپاه سراب‌باغ.نیروی انتظامی.معلمان -مدیر مدرسه -معاون اداره آموزش و پرورش _اولیا محترم دانش آموزان برگزار گردید. پسرانه ابتدایی تلاش دفاع مقدس _شهید خستوانه _شهید جهان آرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ ارتش الهی ایران 🇮🇷 🎞 فیلمی زیبا از بوسه سرتیپ ارتشی بر پای جانباز نابینای دفاع مقدس که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته... (س) @yabanoozahraa18 🌿🌟🌿
با سلام و خسته نباشید لطفا برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس رو در گروه فتح قله ها با هشتک گذاری(درراه فتح قله ایم) بارگذاری بفرمایید
🔴فرمانده جدید نیروی انتظامی آبدانان معرفی شد 🔹به گزارش روابط عمومی فرمانداری آبدانان _ در مراسمی با حضور محمد رحمانی فرماندارآبدانان، سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام، اعضای شورای تامین و رؤسای ادارات و جمعی از معتمدین و مصلحین شهرستان آبدانان از زحمات سرهنگ نوروز شریعتی فرمانده پیشین نیروی انتظامی آبدانان قدردانی و سرهنگ جواد احمدی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان آبدانان معرفی شد.
📸 دیدار سردار سلمانی فرمانده نیروی انتظامی استان با خانواده شهید صارم طهماسبی 🔹همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سردار سلمانی فرمانده نیروی انتظامی استان و تعدادی از مسئولین شهرستان آبدانان با خانواده شهیدصارم طهماسبی دیدار به عمل آمد.
🔴فرمانده جدید نیروی انتظامی آبدانان معرفی شد 🔹به گزارش روابط عمومی فرمانداری آبدانان _ در مراسمی با حضور محمد رحمانی فرماندارآبدانان، سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام، اعضای شورای تامین و رؤسای ادارات و جمعی از معتمدین و مصلحین شهرستان آبدانان از زحمات سرهنگ نوروز شریعتی فرمانده پیشین نیروی انتظامی آبدانان قدردانی و سرهنگ جواد احمدی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان آبدانان معرفی شد.
باسلام وعرض تبریک هفته دفاع مقدس خدمت همه عزیزان قابل توجه فرماندهان محترم حوزه های مقاومت. فرماندهان محترم پایگاهها وفعالین عزیز فرهنگی لطفا برنامه های هفته دفاع مقدس را به محض اجرا درسطح حوزه ها وپایگاهها بصورت هشتک گذاری (درراه فتح قله ایم )را در گروه فتح قله هابا اولویت اول وسپس درکانال روشنا در حوزه ها وپایگاههااحرا نمایید . کلیه حوزه ها درپایان هفته دفاع مقدس گزارش مکتوب هفته دفاع مقدس ومستندات تصویری بصورت پوشه بندی درقالب یک سی دی تاتاریخ ۷ مهر۱۴۰۳ به فرهنگی هنری ناحیه ارسال‌ نمایید.
حاج حمید سواری: بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت هفته تلألؤهای رنگارنگ یک حقیقت واحد 👈 «هویّت ایرانی» چیست و چه نسبتی با وجوه مختلف زندگی ایرانیان دارد؟ پیگیری معنای لغوی و تحت‌اللّفظی هویّت در فرهنگ‌های لغت فارسی، تقریباً حول یک محور مشترک دُور می‌زند. فرهنگ لغت عمید کلمات ماهیّت، وجود، هستی و تشخّص را مترادف‌های هویّت می‌داند و معادل فارسی این کلمه را هم واژه‌هایی مانند شناسه، چیستی، کیستی و نام ‌و نشان می‌داند. لغت‌نامه‌ دهخدا هم چنین نگاهی دارد و آن را معادل تشخّص می‌داند. فرهنگ لغت معین کلماتی مانند شخصیّت، ذات و حقیقت یک چیز را معادل معنایی هویّت تعریف می‌کند. جستجو در دیگر فرهنگ‌های لغات هم، کمابیش، به چنین واژه‌ها و کلماتی ختم خواهد شد. همین کالبد شکافی معنایی و لغوی بهترین نقطه‌ شروع برای صحبت کردن درباره‌ هویّت است.نگاه جامعه ‌شناسانه به مفهوم هویّت هم چیزی نزدیک به همان معنایی را در ذهن پژوهشگران تداعی می‌کند که فرهنگ‌های لغت فارسی مراد کرده‌اند. از نگاه علمای علوم اجتماعی، هرگاه یک فرد یا جامعه‌ انسانی پیگیر هویّت خودش است یعنی به دنبال آن است که ببیند چه پاسخ‌هایی می‌تواند به کیستی و چیستیِ خود بدهد؛ اینکه من یا مای انسانی چیست و متأثّر و متشکّل از چیست و ریشه در چه مفاهیمی دارد. پاسخ به این سؤال‌ها، قطعاً و یقیناً، از تاریخ و جغرافیای فرد یا اجتماع انسانی جدا نیست. انسان‌ها در عین اینکه در بعضی از نیازها و مسائل زیستی و فکری مشابه اند، امّا آنگاه که پای نوع زیست فرهنگی و اجتماعی آن‌ها به میان کشیده می‌شود دچار تفاوت‌های جدّی با هم می‌شوند. این تفاوت‌ها که در شکل و شمایل زیست و تفکّر و عادات و رسوم فردی و اجتماعی و حتّی آئین‌های روزمرّه‌ حیات انسانی متبلور می‌شود، برخاسته از یک نظام معنایی است که ریشه در هویّت انسان‌ها دارد. با این مقدّمه مشخّص می‌شود وقتی که از هویّت انسان ایرانی سخن می‌گوییم، از چه چیزی سخن می‌گوییم. پرسش از هویّت انسان ایرانی، در واقع، پرسش از کیستی و چیستیِ انسانِ ایرانی است؛ برای پاسخ به این پرسش باید به فرهنگ انسان ایرانی رجوع کرد، فرهنگ هم متأثّر از فکر و تاریخ و جغرافیایی است که انسان ایرانی، در طول هزاران سال، در آن زندگی کرده است.حال، با این نگاه، مشخّص می‌شود که هویّت انسان ایرانی جدا از تاریخ او و جدا از جغرافیای او نیست. انسان ایرانی بیش از هزار سال است که با فرهنگِ متأثّر از جهان ‌بینی اسلامی، در این نقطه از دنیا، ادامه‌ حیات داده و پیش از ورود اسلام به ایران هم یکتا پرست و موحّد بوده. در کنار این فرهنگ توحیدی، زیّ و زیست فرهنگ ایرانی هم قرار دارد که او را در عین اشتراکات توحیدی، از دیگر تیره‌های مسلمانان هم متفاوت می‌کند؛ تفاوت‌هایی که به تعبیر کتاب وحی، مایه‌ شناسایی ابناء بشر است. پس هویّت انسان ایرانی جدا از دین و توحید و فرهنگِ ملّیِ برآمده از جهان‌بینی توحیدی جامعه‌ ایرانی نیست. هر پاسخی به کیستی و چیستی انسان ایرانی اگر این موضوع را از دایره‌ تحلیل حذف کند، حتماً پاسخی نادرست و غلط به مسئله‌ هویّت ایرانی داده است. غربگرایان علیه هویّت ایرانی با وجود تلاش جریان غربگرا در دو قرن اخیر برای شکاف بین اسلامیّت و ایرانیّت، مرور تاریخ ایران ــ به‌خصوص در دو سه قرن معاصر ــ نشان داده این دو نه ‌تنها از یکدیگر جدا نیستند، بلکه هر یک مقوّم دیگری بوده و خدمات متقابلی به هم ارائه کرده‌اند. شهید آیت ‌اللّه دکتر مرتضیٰ مطهّری، در کتاب گران‌قدر خدمات متقابل اسلام و ایران، به بررسی خدمات متقابل این دو وجه هویّتی در طول قرن‌ها در جامعه‌ ایرانی پرداخته است؛ موضوعی که رهبر معظّم انقلاب اسلامی هم بارها به آن اشاره کرده‌اند: از اوّل انقلاب، یک گروهی سعی میکردند گرایش به ملّیّت را و نام ایران را و بزرگداشت ایران را در مقابل گرایش اسلامی و انقلابی قرار بدهند و تفکیک کنند بین مسئله‌ ملّیّت و مسئله‌ اسلامیّت. ... امتحانِ بزرگِ جنگ پیش آمد، به مرزهای کشور حمله شد، ایران مورد تهاجم قرار گرفت ... چه کسی از مرزها دفاع کرد؟ بچّه‌مسلمان‌ها، نمازشب‌خوان‌ها، چیت‌سازیان‌ها، سلگی‌ها، لشکر انصارالحسین؛ اینها دفاع کردند، اسلام دفاع کرد از مرزهای ایران. اسلامیّت و ایرانیّت دو قطب متضاد نیستند، یک حقیقت اند. هر کسی طرف‌دار اسلام شد، هر کسی سرباز اسلام شد، از هر ارزشی ــ از جمله ارزش میهن و وطن ــ به طور طبیعی دفاع میکند.۱۴۰۲/۷/۵ اگر تاریخ فرهنگ اسلامی و موحّدانه‌ ایرانی‌ها را سرچشمه‌ پاسخ به سؤال درباره‌ چیستی و کیستیِ انسان ایرانی قرار دهیم، پس تحریف و ایجاد اعوجاج در تعریف هویّت ایرانی هم زمانی رقم خواهد خورد که بخواهد انسان ایرانی را از این سرچشمه جدا کند.
هر اقدام و عمل و طرحی که بخواهد پاسخی بریده از تاریخ ایران و فرهنگ توحیدی آن به کیستی و چیستیِ انسان ایرانی بدهد و او را از تاریخ و جغرافیای ایران جدا کند و تاریخ و جغرافیای دیگری را اصل قرار دهد، باعث تحریف در هویّت ایرانی خواهد بود. قرار دادن تاریخ و جغرافیای دیگری غیر از تاریخ و جغرافیای ایران باعث ایجاد یک هویّت دیگر خواهد شد؛ هویّت دیگری که هرچه باشد، قطعاً هویّت ایرانی نیست. اینجا است که حفظ و حراست از تاریخ و جغرافیای ایران اهمّیّت مضاعف پیدا می‌کند. مراقب هویّت‌ زدایی باشیم تحریف هویّت ایرانی مقدّمه‌ هویّت ‌زدایی از انسان ایرانی است و هویّت‌زدایی هم مقدّمه‌ پذیرش و برتری دادن بیگانه بر خود است؛ چیزی که به آن، در ادبیّات علوم سیاسی، استعمار می‌گویند: هویّت ‌زدایی یعنی این: مبانی اندیشه‌ای و رویکردهای تاریخی و ملّی یک کشور تحقیر بشود، گذشته‌ ‌یک کشور تحقیر بشود، گذشته‌ انقلاب تحقیر بشود، کارهای بزرگی که انجام گرفته کوچک ‌نمایی بشود و البتّه عیوبی وجود دارد ‌و این عیوب هم ده برابر بزرگ‌نمایی بشود؛ هویّت‌زدایی یعنی این. آن وقت به جای این هویّت، منظومه‌ فکری غرب جایگزین ‌بشود که یک نمونه‌اش همین سند ۲۰۳۰ آمریکایی‌ها است که این، مظهر سلطه‌ نو استعماری غربی در زمان ما است؛ یعنی ‌یکی از نمونه‌هایش این است‌.»۱۴۰۱/۲/۶ برای مقابله با تحریف هویّتی باید وجوه مثبت و نقاط قوّت تاریخ و فرهنگ و جغرافیای ایران را تقویت و برجسته کرد تا انسان ایرانی به تاریخ و فرهنگ و جغرافیای خود مباهات کند؛ فرقی هم نمی‌کند که تشییع باشکوه یک قهرمان ملّی مانند شهید سلیمانی باشد یا مبارزه‌ ورزشی بانوی ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی در میادین برجسته‌ بین‌المللی؛ همه‌ این‌ها تجلّی‌های متفاوت و متنوّع یک مفهوم واحدند و همه دارند هویّت ایرانی را به ارزش‌ها و تاریخ و فرهنگ و جغرافیای ایران پیوند می‌زنند: ‌از قبل از انقلاب اسلامی ، از مبارزات دوران ستم‌شاهی بگیرید تا حوادث انقلاب، تا حوادث دفاع مقدّس، تا حوادث بعد از آن، تا کرونا؛ در ‌همه‌ اینها این هویّت متعهّد و دارای احساس مسئولیّت در ملّت ایران خودش را نشان داده؛ همان طور که در دوران مبارزات ‌ستم‌شاهی بود، در دوران دفاع ‌مقدّس بود، در دوران بعد بود، در دوران کرونا و در حرکت علمی عظیم کشور، یک جریان مهمّی ‌است که نشان‌دهنده‌ هویّت ملّت ما است‌.‌‌ این، هویّت ملّت ما را نشان میدهد؛ این حرکت، حرکت هویّت ‌ساز است برای ملّت؛ ‌این همان چیزی است که قهرمانانی مثل شهید سلیمانی، مثل شهید فخری‌زاده، مثل شهید شهریاری، از درون این هویّت بیرون ‌می‌آیند؛ این یک حقیقت است که به شکلهای مختلف و به جلوه‌های گوناگون، خودش را نشان میدهد: هویّت ملّت ایران؛ این ‌حقایق هویّت‌ساز و نشانه‌های هویّت؛ هم نشانه‌ هویّت است، هم خودش تقویت‌کننده‌ هویّت و سازنده‌ هویّت ملّت ایران است‌.»۱۴۰۰/۹/۲۱ جلوه‌های متنوّع یک حقیقت واحد با این نگاه، همه‌ آن‌هایی که دل در گرو ایران و هویّت ایرانی دارند بخشی از سربازان هویّت‌ساز ایران بزرگ اند؛ از رزمنده‌ خطّ مقدّم نبرد در جنگ تحمیلی گرفته، تا تولیدکننده‌ای که در پی قطع وابستگی ایران به ممالک بیگانه است، تا قهرمان ورزشکاری که به مانند یک سرباز در میادین ورزشی می‌جنگد تا نام و پرچم ایران و، در ادامه، تاریخ و فرهنگ آن را به رخ بکشد: «شما ورزشکاران در میدان مبارزات ورزشی ... هویّت ایرانی‌ ‌و اسلامی خودتان را به معنای واقعی کلمه نشان دادید؛ شخصیّت ‌اسلامی و ایرانی، هم در کارهای شما مردها، هم در کارهای این خانم ها نشان داده شد. سجده کردید؛ دعا کردید؛ دختر ایرانی ما با ‌رئیس‌جمهوری که میخواست به او دست بدهد، چون نامحرم بود، دست نداد؛ اینها خیلی ارزش دارد، اینها خیلی مهم است. ... اینها نشان‌دهنده‌ هویّت انقلابی و اسلامی و ایرانی شما است؛ اینها است که یک ملّت را بالا میبرد. ... قهرمان اصیلی که از دل ملّت برخاسته، میتواند ملّت خودش را نمایندگی کند و نمایش بدهد هویّت ملّت خودش را؛ این کار را ‌شماها کردید، و این خیلی با‌ارزش بود‌.»۱۳۹۷/۷/۲ 🖋 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب ‌الله
غبار روبی گلزار شهدا گمنام با حضور مسولین ادارات و نهادها بخش کلات مورموری به مناسبت هفته دفاع مقدس
هدایت شده از مرضیه حسینی
سلام بر مهران و شیرمردان و شیرزنان پاکش؛ سلام بر مهران و شهیدان والامقامش، سلام بر غربت مهران، سلام بر مردمان پاک و بی آلایش این سرزمین خدایی، این نفس های ما، این جان ناقابل ما، فدای یک لحظه خاک غریب مهران، هر چه داریم مدیون این خاک است...زنده باد مهران. حسن ناصری شهید حسن ناصری فرزند حسین در سومین روز از تیر ماه سال ۱۳۴۵ شمسی در روستای ماهوته آبدانان دیده به جهان گشود. وی که دارای سواد خواندن و نوشتن بود برای تامین معاش خانواده و پیشبرد امور زندگی به فعالیتهای کشاورزی روی آورد و در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان رزمنده بسیجی به سپاه پاسداران پیوست و راهی جبهه های نبرد با دشمن و متجاوزین بعثی گردید تا آنکه سرانجام در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی چنگوله مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار این شهید والامقام در شهرستان آبدانان قرار دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ بمان ای مهر ایران،ای مهران! ای تجلیگاه تحقق وعده الهی بمان! سلام بر شهیدان مشاهد حق وفضیلت...
هدایت شده از مرضیه حسینی
هدایت شده از مرضیه حسینی
اینکه ک شهر شعله ور بی خیالی است جای برادران غیورم چه خالی است جای برادران غیوری ک بعدشان این شهر در محاصره خشک سالی است بی ادعا ز خویش گذشتند و پل شدند رد عبور صاعقه شان این حوالی است من حرف می زنم و دلم شعر می شود در واژه های من هیجان لالی است طاعون گرفته ایم و کسی حس نمی کند تا آنکه زنده بودنمان احتمالی است آلوده است کوچه، خیابان ب زندگی چیزی ک هست و نیست حالی ب حالی است بر من چ سخت می گذرد این غروب ها جای برادران غیورم چ خالی است. محمد جندی پور در بیستمین روز از اسفند ماه سال ۱۳۴۹ شمسی در سرابباغ از توابع شهرستان ابدانان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در مدارس شهداء طالقانی و دکتر شریعتی تا سال چهارم دبیرستان ادامه داد و پس از آن با توجه ب شرایط جنگی کشور ب گردان 505 لشکر 11 حضرت امیر (ع) سپاه پیوست و ب عنوان تک تیرانداز به فعالیت جهادی مشغول گردید تا آنکه سر انجام ب تاریخ دوم آذر ماه سال 1366 طی عملیات نصر 8 در ارتفاعات گرده رش کردستان مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و ب شهادت رسید. مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای ابدانان قرار دارد . @feeleman_khabar
به مناسبت هفته دفاع مقدس/ مجمع مربیان صالحین حوزه شهید متوسلیان با حضور فرمانده محترم سپاه ناحیه، مربیان صالحین و حجت الاسلام حسینی سرمربی حلقات صالحین برگزار شد ۱_۷_۱۴۰۳