eitaa logo
روشنا بوشهر
829 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
137 فایل
ارتباط با ادمین کانال: @Mahdiyar6167
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۰اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس گرامی باد.
بزرگداشت هنرمند بسیجی زنده یاد نادر طالب زاده ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۱۷ حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر
روشنا بوشهر
بزرگداشت هنرمند بسیجی زنده یاد نادر طالب زاده ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۱۷ حسینیه عاشقان ثارالل
له الاسماء الحسنی: ◀️نادر طالب‌زاده و پایان برنامه‌سازان اهل مطالعه؟ 🔰عصر فعالان رسانه «اهل گِل» رو به پایان است ⭕️ساعاتی است که نادر طالب‌زاده از دنیا رفته. هنوز به خاک سپرده نشده، در وصف او مطالب، اظهارنظرها و محتواهایی ویژه شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که همگی قابل تأمل و ارزشمند است. نادر طالب‌زاده در دوره‌ای که افراد به محض باز کردن یک حساب کاربری، «فعال رسانه‌ای» می‌شوند، اعتباری فراتر از یک فعال رسانه‌ای داشت. اگرچه او به همراهی و همکاری با شهید آوینی شناخته می‌شود، اگرچه او به دلیل ساخت آثار مکتوب، سینمایی و تصویری، یک چهره ممتاز و درخشان رسانه‌ای است، اگرچه او نگاهی فراتر از مسائل و رویدادهای جامعه امروز ایران را داشت، اگرچه و اگرچه و اگرچه، اما نادر طالب‌زاده ویژگی ممتازی داشت که هر چه می‌گذرد، مثل خود نادر، نادرتر و دست‌نیافتنی‌تر می‌شود. ⭕️مرور عالم و اصحاب رسانه‌ای غرب نشان می‌دهد باهوش‌ترین و مبتکرترین و خلاق‌ترین چهره‌ها و افراد در عالم رسانه که کارکرد هدایت و تدبیر جامعه دارد، مشغول می‌شوند. هنر، فرهنگ، ارتباطات و هر آنچه به جامعه مربوط می‌شود، بایستی توسط تیزبین‌ترین، عاقل‌ترین و فهیم‌ترین انسان‌های آن جامعه اداره شود. رسانه از جنس موضوعاتی است که هوشمندی و فراست بالایی می‌طلبد. چون با ذهن و زبان سر و کار دارد، باید پیام تولید کند، باید ارتباط بگیرد و باید اقناع کند. اقناع پیش‌شرط‌ها و اقتضائاتی دارد که از جمله آنها توانایی طراحی راهبرد و همچنین قدرت برقراری گفت و شنود است. از سنخ کارهایی که معلم‌ها و روحانیون می‌کنند. در نتیجه رسانه، برخلاف آنچه مشهور شده، کار نخبگان است. ⭕️درخشندگی و تمایز و ارزشمندی نادر طالب‌زاده، نه به آثار سینمایی اوست و نه به دیدگاه‌های مترقی و پیش‌برنده او. نادر طالب‌زاده، هیچ‌گاه خود را بی‌نیاز از مطالعه ندید. هیچ‌گاه کتاب را کنار نگذاشت و هیچ‌گاه تیم و دفتر و تشکیلات نساخت که برای او بنویسند و گزیده کنند و پاورپوینت بسازند. او هیچ‌گاه از تجربه فاصله نگرفت و هیچ‌گاه به بهانه ذخیره زمان، برای خود صندلی و درجه و پاویون نتراشید. نادر طالب‌زاده، از ابتدا تا انتها دست از دوربین و قلم و گچ و ماژیک نگرفت. او تا پایان به لوازم آموختن پایبند بود. ⭕️یک بار دیگر برنامه «عصر» او را ببینیم. او در جریان تهیه برنامه قرار دارد. او مدیریت و اجرا را جدا از تهیه و تدوین نمی‌بیند. تو گویی خودش رفته و پلی‌بک‌های برنامه را ضبط کرده، دست به تدوین برده، کت و شلوار پوشیده و رو به دوربین نشسته، سؤالات مصاحبه با مهمانان را نوشته و در نهایت خودش است که سه، دو، یک می‌گوید و کات می‌دهد. اینها همه به این معنا نیست که نادر طالب‌زاده تشکیلات نمی‌دانسته یا تیم‌داری نکرده، به این معناست که هیچ یک از اجزای کار رسانه‌ای را بازیچه و سرگرمی نمی‌دانسته و خود در متن هر یک از آنها حضور داشته. ⭕️از همه پیشینه و سابقه نادر طالب‌زاده، تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیون مهم‌تر است. برنامه‌سازی، کاری از جنس و سنخ مدیریت، هدایت و تدبیر اذهان است و اتفاقاً باید باهوش‌ترین و نخبه‌ترین افراد را جامعه به گونه‌ای سامان و سازمان داد که برنامه‌سازی و تهیه‌کنندگی کنند. نادر طالب‌زاده با همه هوش و سابقه و اسم و رسمی که داشت، از مطالعه، نوشتن و خط زدن و یاد گرفتن و تجربه کردن دست نکشید و این مهم‌ترین درس او برای فعالان رسانه‌ای است. فعالان رسانه‌ای که دیگر مطالعه را در شأن خود نمی‌بیند یا برایش وقت نمی‌گذارند. خدایش بیامرزد. 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
◀️رسانه‌ای به نام شیخ حسین انصاریان 🔰سه‌گانه‌ای که می‌تواند الگو شود ⭕️شیخ حسین انصاریان، یک رسانه است و نه حتی یک «انسان رسانه» که وصف اینفلوئنسرهای پرفالوئری است که هر یک در رسانه‌ای مشغول به کارند، و آنانند که به محل کارشان وزن و اعتبار و شهرت می‌دهند، در ایران و جهان. اما شیخ حسین همه ویژگی‌های یک رسانه را دارد. رسانه، با سه‌گانه بستر یا ابزار، مخاطب و پیام تعریف می‌شود و البته انواع و اشکالی همچون یک‌سویه یا دوسویه، انبوه و غیرانبوه دارد. مهم‌تر از تعریف رسانه یا تمجید از شیخ حسین و تطبیق کاری که او می‌کند، بر ارکان رسانه، این است که یک بار بهتر ببینیم و بدانیم که او چه می‌کند. ⭕️امسال و پارسال، دعاهای شیخ حسین برای معتادها و زنان بدکاره در شبکه‌های اجتماعی دیده شد. او به دنبال دیده شدن است؟ او از روی عمد به دنبال ویژگی یا وجه متمایزی است که ترند شود؟ شاید. اما چرا دیگر وعاظ و روحانیون چنین فکری به ذهنشان نرسیده است؟ دو ویژگی شیخ حسین کمک کرده است تا او از این حیث، بر هم‌لباس‌هایشان تقدم داشته باشد. او مردمی است و البته بیش از مردمی بودن، لوطی است، عیار است، جوانمرد است، مشتی است. این بیان، تقدیر از شیخ حسین نیست، تلاشی است برای توضیح رویکرد او به مسائل. امسال او پس از دعا برای زنان بدکاره، دو نکته می‌گوید: اولاً بدکاره‌ها را جدا نمی‌کند و بر دعایش تخصیص نمی‌زند که بگوید منظورم زنانی است که به خاطر معیشت و از روی اجبار دامان خود را آلوده‌اند. بلکه می‌گوید بدکاره‌ها، چه آنانی که از روی اجبار دست به چنین کاری می‌زنند و چه آنانی که اسیر هوای نفسند. این نگاه، یعنی بهره‌مندی از نوعی شفقت نبوی که روحانیت را در خدمت مردم قرار می‌دهد، و نه فراتر و برتر از ایشان، شیخ حسین را رسانه کرده است. ⭕️منبر شیخ حسین، پیام دارد، اما پیچیده نیست. پر از شعر و ضرب‌المثل و حکایت است، اما سرراست و مستقیم است. بی‌سواد و باسواد، پیر و جوان، زن و مرد، می‌فهمندش. برخی روحانیون تصور می‌کنند برای حل مسائل پیچیده جهان، تکلیف دارند و باید الزاماً به شکلی سخت و صعب در یک منبر، در یک دهه، در یک ماه همه چیز را حل کنند یا برای همه خط و نشان بکشند. از سویی دیگر، هستند عده‌ای هم که پردازش نمی‌دانند و همه حرف و بیانشان در یک خط و چند دقیقه تمام می‌شود و سناریو و طراحی و تعلیق و تفسیر و تبیین و توضیح نمی‌شناسند. ⭕️شیخ حسین، فقه را لاغر نمی‌کند، از شریعت نمی‌زند، پایبند و ملتزم به اصول شرعی است و مرزهای حلال و حرام را محو نمی‌کند. اهل غش نیست. گفتگو با مردم، ارتباط با آنان، شهرت، سخن گفتن برای جمعیت میلیونی، برخورداری از پامنبری‌ و طرفدار، سبب نشده او از وجوب حجاب و حرمت مشروب‌خواری، نهی از ارتکاب گناهان کبیره و اهمیت شعائر دینی بکاهد. او به واقع پاسبان مرزهای غیرت دینی است. اما در ضمن مراقبت دارد که وزن و ضریب پیام‌هایش متناسب با اهمیت احکام در فقه باشد. تصویر شیخ حسین از دین، کاریکاتوری نیست؛ درختواره است. در نظر او، ریشه و مبنا، بازگشت به سوی خداست، بندگی الله است. از این جهت است که او به دعا اهمیت بسیار می‌دهد. ⭕️این سه‌گانه یعنی نگاه نبوی و دلسوزانه به مردم، طراحی سناریوی اقناعی برای پیام‌های ساده دینی و وزن‌دهی به احکام و دستورات مبتنی بر یک درختواره، سه‌گانه تبلیغی شیخ حسین انصاریان است. آیا او و روش و منش تبلیغی او اشکال و ایرادی ندارد؟ آیا او نمی‌توانسته در همه سالیان گذشته بهتر عمل کند؟ حتماً جای اصلاح و ارتقاء و پیشرفت هست، اما حسین انصاریان، وزین و معتبر است و واعظ‌های رسانه‌محور، شیوخ توئیتری و اینستاگرامی نباید گمان برند که برای اصلاح جامعه باید دست به هر کاری بزنند که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: «کن فی‌الناس و لاتکن معهم» 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌏 خبرگزاری بسیج استان بوشهر 📸 گزارش تصویری 🛑 *مراسم بزرگداشت زنده یاد نادر طالب زاده در بوشهر* 🔶 مراسم بزرگداشت زنده یاد نادر طالب زاده به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد. عکاس: مجتبی رحمانی فرد https://basijnews.ir/fa/news/9429614
⭕️آثار بی‌تقوايی در زندگی اجتماعی (بخش اول) 🔶درباره و آثار و پيامدهای آن، بسيار گفته و نوشته شده است، ولی درباره و تاثير آن‌ در زندگی، كمتر تحليلی ارائه شده است. مسلماً بررسی و تحليل آن ميتواند راهگشای خوبی در زمينه بازسازی هنجارهای اجتماعی و جامعه پذيری باشد. نويسنده در اين مطلب با بررسی آيات قرآنی، نگاهی گذرا به در زندگی اجتماعی دارد. 💠 تقوا، اساس هنجارها و فضايل 🔷 ، پرهيز و خودداری از هرگونه پليدی و پلشتی و زشتی است. اين پرهيز به سبب نوعی اتفاق می‌افتد، و از يك نظر، از هرگونه نظارت بيرونی و قانونی قوی‌تر و كاراتر ميباشد؛ زيرا اين شخص است كه وی را از ناهنجاريها، قانون‌شكنيها، تجاوز و تعدی و مانند آن حفظ ميكند. كسی است كه نسبت به هرگونه پليدی عقلانی و عقلايی و شرعی، واكنش منفی نشان ميدهد و به خود اجازه نميدهد تا آن را مرتكب شود. از اين‌رو نسبت به ظلم و بی‌عدالتی، يا زيرپا گذاشتن و يا تهمت و افترا به ديگری خودداری ميكند. اصولا شخص، به عنوان يك عمل ميكند، و و سالم به وی اجازه نميدهد، تا به سوی ، و يا خلافی حركت كند. اصولاً انسان سالم نسبت به زشتيها و بدكاری‌ها واكنش منفی نشان ميدهد و آن را همانند بوی بدی ميداند كه بينی خود را ميگيرد، تا آن را استشمام نكند. 🔷بر اين اساس ميتوان گفت كه و پرهيزگاری، و رفتارهای درست و سالم اجتماعی است. جامعه‌ای اگر بخواهد از افراد سالم برخوردار باشد، بايد در حوزه‌ ، سرمايه‌گذاری كند؛ زيرا تقوا، بنياد اخلاق، هنجارها، رفتارهای سالم و اجتماعی و عامل نظارتی درونی و قوی برای است. بنابراين اگر جامعه‌ای بخواهد در مسير درست قرار گيرد و شهروندان آن، قانون را در همه حال به دور از هرگونه هزينه اضافی اجرايی كنند، می‌بايست به آنها بها دهد. ، به دولت امكان ميدهد شهروندانی داشته باشد كه را به سبب و فشار درونی اجرا ميكنند و هرگز به خود اجازه نميدهند، تا برخلاف قانون رفتار نمايند. اين مساله موجب ميشود تا دولت هزينه‌ای كمتر برای نظارت و اجرای قانون توسط شهروندان بپردازد. بر اين اساس تقوا به عنوان اساس هنجارهای قانونی و اجتماعی مورد تاكيد قرار ميگيرد. ... نويسنده: سلمان عزيزی 🌖روشنا_بوشهر 🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr