eitaa logo
روشنا استان اصفهان
2.7هزار دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
8.6هزار ویدیو
1.3هزار فایل
﷽ #جهاد_تبیین، علاج پروپاگاندای دشمن علیه جمهوری اسلامی است.۱۴۰۱/۱۰/۱۹ 💢مرجع اطلاع رسانی: #رویدادها_عملیات_های_تبیینی_فرهنگی_هنری #عملیات_روانی_و_رسانه_ای ارتباط با ادمین کانال: @iran_sarfaraz_313
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ دست به دست کنید بزنید تو صورت افرادی که میگن مردم بخاطر فشار اقتصادی انقلاب و رهبری رو نمی خوان خونه اش رو زلزله خراب کرده، البته قبل زلزله هم خونه ی آنچنانی نداشته .... الان آواره ست و معلوم نیست امکانات امدادی هم به حد کافی بهش رسیده یا نه .... این هم که خونه اش کی قراره ساخته بشه معلوم نیست... اما هنوز داره از قاب عکس لبخند رهبرش مراقبت میکنه.
به نام، یاد و توکل بر او سلام و محاسبه روزانه و شبانه 🌹امام كاظم عليه السلام فرمود: از ما نیست(شيعه و مسلمان نيست) کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده از خدا زیادی آن را بخواهد، و اگر بدی کرده، از خدا آمرزش بطلبد و به سوی او توبه کند. اصول کافی، ج ۴، ص ۱۹۱ 🌹لیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإنْ عَمِلَ حَسَناً إستَزادَاللهَ و إنْ عَمِلَ سیّئاً إسْتَغفَرَاللهَ مِنهُ و تابَ اِلَیهِ. ◼️پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ش برابر با ۲۵رجب ۱۴۴۴ق سالروز شهادت امام موسی بن جعفر ، کاظم آل محمد علیهم السلام را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقش امام خامنه ای مدظله العالی و شما أعضاء محترم و محترمه تسلیت عرض می کنم. 💠 https://eitaa.com/roshana_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[آمریکایی‌ها] از جنگ فرهنگی هم مأیوسند. ببینید؛ در دهه‌ی ۷۰ که دهه‌ی دوّم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثت‌آلودی علیه کشور ما شروع شد که بنده همان‌وقت مسئله‌ی تهاجم فرهنگی را مطرح کردم، مسئله‌ی شبیخون فرهنگی را مطرح کردم، برای اینکه جوانها حواسشان باشد، چشمشان باز باشد، مردم بدانند. یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دهه‌ی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ متولّدین دهه‌ی ۷۰، امروز دارند میروند به‌عنوان مدافع حرم جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند، این نهالها روییدند، حججی‌ها درست شدند؛ پس ما در جنگ فرهنگی پیروز شدیم و دشمن در جنگ فرهنگی شکست خورد. یک جنگ فرهنگی راه انداختند در دهه‌ی ۷۰ و بخشی از دهه‌ی ۸۰، برای اینکه افتخارات دفاع مقدّس را به فراموشی بسپرند، و اصرار داشتند بر این؛ [امّا] جمهوری اسلامی یک فنّاوری نرم را به وجود آورد، یعنی حرکت عمده‌ی راهیان نور. راهیان نور یک فنّاوری است؛ یک فنّاوریِ قدرتِ نرم است. میلیون‌ها جوان راه افتادند رفتند در جبهه‌های جنگ، در آن کانون معرفت و قدس، در آن کانون فداکاری، آنجا دیدند که چه وضعیّتی بوده است و چه اتّفاقاتی افتاده است؛ [برایشان] شرح دادند و در ماجرای دفاع مقدّس قرار گرفتند. بله، جمهوری اسلامی این است؛ مدافع حرم تربیت میکند؛ راهیان نور راه می‌اندازد؛ معتکفین در مساجد را -که تقریباً همه هم جوانند، به‌عنوان یک نماد عالی تضرّع و قداست- به وجود می‌آورد؛ اینها که [قبلاً] نبود؛ پس ما در جنگ فرهنگی بر دشمن پیروز شدیم. در جنگ نظامی هم ما پیروز شدیم.۱۳۹۷/۰۵/۲۲ 📡قرارگاه فرهنگی 🏷 فرهنگ و کار فرهنگی در کلام امام خامنه‌ای 💠 https://eitaa.com/roshana_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️صلوات بر امام موسی کاظم علیه‌السلام اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ، الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ، النُّورِ الْمُبِينِ ، الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذىٰ فِيكَ . اللّٰهُمَّ وَكَما بَلَّغَ عَنْ آبائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَنَهْيِكَ، وَحَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ، وَكابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَالشِّدَّةِ فِيما كانَ يَلْقىٰ مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ، رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَأَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِمَّنْ أَطاعَكَ وَنَصَحَ لِعِبادِكَ إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ. 📓مصباح المتهجد، ج۱، ص۳۹۹
14011126_42993_64k.mp3
23.97M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
آماده‌باش کامل استان اصفهان تا ۴۸ ساعت آینده/ نباید مردم شهرستان‌های درگیر بحران احساس بی‌پناهی کنند استاندار اصفهان: 🔹️ بایستی همانگونه که استان اصفهان در عرصه‌های مختلف مدیریتی الگوی کشور است در زمینه مدیریت بحران نیز نمونه باشد. شاهد ما برای این سخن بیانات و تعابیر مقام معظم رهبری درباره ظرفیت‌های مردم و استان اصفهان است. 🔹️ تا پایان شرایط جوی که کارشناسان هواشناسی ۴۸ ساعت پیش رو را پیش‌بینی می کنند؛ استان آماده‌باش کامل خواهد بود و بایستی همه امکانات و بضاعت های موجود را به میدان آوریم و بخش دولتی و خصوصی همراه یکدیگر مصوبات ستاد مدیریت بحران استان را اجرایی کنند؛ این امر موضوعی قانونی است.
🤔 ❔این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️ 💠💠 👌شیخ عباس می نویسد ؛ «امام کاظم علیه السلام در ميان مردم به باب الحوائج معروف است ( چرا که ) توسّل به آن حضرت براى امراض و بيمارى ‏ها و رفع امراض ظاهرى و باطنى و دردهاى اعضاى خصوصا درد چشم مجرّب است‏» 📚منتهی الامال ج 3 ص 1463 ❕محمد بن طلحه در مورد صفت باب الحوائج امام کاظم علیه السلام می نویسد ؛ « مردم عراق او را «باب الحوائج الى الله» (دروازه برآمدن حاجات در درگاه الهى) مى‏ خوانند، چراكه نيازهاى خود را با وسيله قرار دادن او به درگاه الهى برآورده مى‏ ديدند. كرامت‏هاى او حيرت ‏انگيز است و اين است كه او نزد خداوند از جايگاهى راستين و فناناپذير برخوردار است». 📚مطالب السوول ص 83 ❕احمد بن یوسف یکی دیگر از علمای اهل سنت در مورد این صفت امام علیه السلام می نویسد ؛ « امام کاظم نزد مردم عراق به «باب الحوائج» معروف است، زيرا هر نيازمندى كه به درگاه او نياز برده، نوميد بازنگشته است ...» 📚اخبار الدول ص 112 ❕ابو علی که از علمای بزرگ حنبلیان محسوب می شود می گوید ؛ « هرگاه مشكل و گرفتارى مرا فرا گيرد، آهنگ قبر موسى بن جعفر كرده، به او متوسل مى‏ شوم و خدا آن گونه كه دوست دارم مرا برطرف مى‏ كند» 📚تاریخ بغداد ج 1 ص 120 👌امام شافعى» پا را فراتر نهاده، درباره امام و منزلت او مى ‏گويد ؛ « قبر موسى [بن جعفر] كاظم نوشداروى آزموده شده است » 📚تحفه العالم ج 2 ص 20 ❕ابن شهر آشوب نقل مى‏ كند در بغداد زنى ديده شد كه سراسيمه مى ‏دويد. از او پرسيدند كجا مى‏ روى؟ گفت نزد موسى بن جعفر مى‏ روم زيرا فرزندم را زندانى كرده ‏اند. 👌مردى حنبلى مذهب از سر تمسخر گفت او (امام كاظم) در زندان مرد. زن گفت [خداوندا] به حرمت آن كشته در زندان قدرت [خود] را به من بنمايان. خيلى زود فرزندش از زندان آزاد شد و فرزند مرد مسخره‏ كننده به كيفر رسيد » 📚 المناقب ج 4 ص 305
⚫️ویژه نامه شهادت امام کاظم علیه السلام ؛ 💠جایگاه امام کاظم علیه السلام در نزد مخالفین ایشان و علمای اهل سنت ؛ 1⃣ «ابو حاتم» درباره امام كاظم عليه السّلام مى‏ گويد: « مورد وثوق، راستگو و يكى از امامان مسلمين است». 📚تهذیب التهذیب ج 10 ص 240 2⃣«خطيب بغدادى» حضرت را چنين توصيف مى‏ كند: « او بخشنده و بزرگوار بود به او خبر مى‏ رسيد كه شخصى او را [با زبان‏] آزار مى‏ دهد. حضرت كيسه‏ اى حاوى هزار دينار براى او مى‏ فرستاد. گاهى مى‏ شد كه كيسه‏ هاى سيصد و چهارصد و دويست دينارى را در [ميان مردم‏] مدينه توزيع مى‏ كرد. هرگاه مانند كيسه‏ هاى موسى بن جعفر [عليه السّلام‏] به كسى مى‏ رسيد او را بى‏ نياز مى‏ كرد». 📚تاریخ بغداد ج 13 ص 27 3⃣توصيف حضرت كاظم عليه السّلام را در بيان «ابن صبّاغ مالكى» چنين مى‏ خوانيم: «مناقب و كرامات آشكار و فضايل و صفت‏ هاى خيره‏ كننده او گواهى مى‏ دهند كه او از آسمان شرافت برآمد و از آن فراتر رفت، اوج شايستگى‏ ها را درنورديد و به ستيغ آن رسيد، سرورى در برابر او قد خم كرد و او آن را مركب خود گرداند و در بهره ‏هاى بزرگوارى به داورى نشست و برگزيده آن را انتخاب كرد و نيك برگزيد». 📚الفصول المهمه ص 217 4⃣«سبط ابن الجوزى» حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام را چنين توصيف مى ‏كند: « موسى فرزند جعفر، فرزند محمد (باقر)، فرزند على بن الحسين، فرزند على بن ابى طالب، كنيه‏ اش «ابو الحسن» و به كاظم، مأمون (به امانت شناخته شده)، پاكيزه و سرور ملقب بود و به دليل عبادت و شب‏ زنده‏ دارى‏ اش، بنده صالح خدا خوانده مى ‏شد». 📚تذکره الخواص ص 312 5⃣«كمال الدين، محمد بن طلحه شافعى» درباره امام كاظم عليه السّلام مى ‏گويد: « او امام گرانقدر، عظيم الشأن، بزرگ و كوشا در اجتهاد، به عبادت و بندگى خداوند بلند آوازه، بر امر بندگى مواظب و در كرامت‏ها مشهور است. شب را به نماز و عبادت و سجده به درگاه خدا سپرى مى‏كرد و روز را به صدقه دادن و روزه‏ دارى به شام مى‏رساند. به سبب بردبارى فوق العاده و چشم ‏پوشى از آنان كه در حق وى ستم روا داشته و دست تطاول به سوى او دراز مى‏كردند «كاظم» خوانده شده است. او بدكردارى نسبت به خود را با نيكى به بدكردار و ظلم ظالم در حق خود را باگذشت از او جبران مى‏كرد. «عبد صالح» خوانده مى‏ شد، زيرا بسيار عبادت مى‏كرد. مردم عراق او را «باب الحوائج الى الله» (دروازه برآمدن حاجات در درگاه الهى) مى‏ خوانند، چراكه نيازهاى خود را با وسيله قرار دادن او به درگاه الهى برآورده مى‏ديدند. كرامت‏هاى او حيرت ‏انگيز است و گوياى اين است كه او نزد خداوند از جايگاهى راستين و فناناپذير برخوردار است». 📚مطالب السوول ص 83 6⃣«احمد بن يوسف دمشقى قرمانى» امام را چنين تعريف كرده است: « او امام گرانقدر، يگانه عصر و حجت [بر مردم‏] است. شب را به نماز و بندگى صبح نموده و روز را به روزه شام مى‏كرد. از آن‏رو «كاظم» خوانده مى‏شود كه بى‏ حد و حساب بردبار بوده و با كسى كه به حضرتش بدى مى‏كرد، راه گذشت در پيش مى‏گرفت. نزد مردم عراق به «باب الحوائج» معروف است، زيرا هر نيازمندى كه به درگاه او عرض نياز برده، نوميد بازنگشته است ... كرامات آشكارى از او ديده مى‏شود و مناقب خيره ‏كننده‏ اى دارد. از آسمان شرافت برآمد و از آن فراتر رفت و اوج شايستگى ‏ها را در نورديد و به ستيغ آن رسيد». 📚اخبار الدول ص 112 7⃣«محمد بن احمد ذهبى» در توصيف امام موسى بن جعفر عليه السّلام مى ‏نويسد: « [امام‏] موسى از بهترين حكيمان و از بندگان پرهيزگار خدا بود. مرقد او در بغداد (كاظمين امروز) شناخته شده است. در سال 183 ق. در 55 سالگى زندگى را وداع گفت». 📚میزان الاعتدال ج 3 ص 209 8⃣عبد المؤمن شبلنجى»، امام كاظم را چنين توصيف مى‏ كند: « موسى كاظم رضى اللّه عنه عابدترين اهل زمان خود، دانشمندترين، بخشنده‏ ترين و بزرگوارترين آنان بود. جوياى احوال فقيران و بينوايان مدينه مى‏ شد و شبانه درهم و دينار و ديگر نيازمندى‏ هاى زندگى را براى آنان مى‏برد و آنان منبع اين بخشش‏ها را نمى‏شناختند. پس از وفات آن حضرت بود كه از خاستگاه اين كمك‏ها آگاه شدند» 📚نور الابصار ص 218 9⃣ابن حجر نیز می نویسد ؛ « موسی الکاظم وارث علم و معرفت و کمال و فضل پدرش بود ، به او کاظم می گفتند به خاطر کثرت گذشت او از دیگران و حلم ورزیدن او ، و در نزد اهل عراق به باب قضاء الحوائج در نزد خدا معروف بود و او عابدترین مردم زمان خودش و عالمترین و بخشنده ترین آنها بود » 📚الصواعق المحرقه ص 121 ط البابی بحلب 0⃣1⃣یاشافعی نیز در مورد امام علیه السلام می گوید ؛ « او صالح و جواد و حلیم و کبیر القدر و مقام بود و به خاطر عبادت و سعی و تلاشش در بندگی خدا ، عبد صالح خوانده می شد و بخشنده و کریم بود » 📚مراه الجنان ج 1 ص 394