14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 بخشهایی از سبک زندگی پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) در بیان رهبر انقلاب اسلامی:
🔺پیامبر(ص) با غلامان نشستوبرخاست میکرد و با آنها غذا میخورد. او بر روی زمین نشسته بود و با عدهیی از مردمان فقیر غذا میخورد. زن بیاباننشینی عبور کرد و با تعجب پرسید: یا رسولالله! تو مثل بندگان غذا میخوری؟! پیامبر تبسمی کردند و فرمودند: «ویحک ای عبد اعبد منّی»؛ از من بندهتر کیست؟
🔺او لباس ساده میپوشید. هر غذایی که در مقابل او بود و فراهم میشد، میخورد؛ غذای خاصی نمیخواست؛ غذایی را به عنوان نامطلوب رد نمیکرد. در همهی تاریخ بشریت، این خلقیات بینظیر است. در عین معاشرت، او در کمال نظافت و طهارت ظاهری و معنوی بود، که عبداللهبنعمر گفت: «ما رأیت احدا اجود و لا انجد و لا اشجع و لا اوضأ من رسولالله»؛ از او بخشندهتر و یاریکنندهتر و شجاعتر و درخشانتر کسی را ندیدم.
@roshana_esfahan
⭕️با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در میآوریم و میگوییم ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند...
🌸حلولِ ماهِ #ربیع_الاول مبارک🌸
@roshana_esfahan
🔺آخرین وضعیت بزرگترین سریال بعد از انقلاب در سیمافیلم
◻️بیانیه گام دوم با سه محور تبیین راستین گذشته، رهاوردهای ۴۰ ساله و دغدغههای پیش رو، به افقی بلند چشم دوخته: تأسیس تمدن نوین اسلامی. بر همین اساس سلمان فارسی در دو سطح حرکت میکند؛ جست و جوی حقیقت در ساحت شخصی که دین اسلام را کاملترین می داند و با رؤیت وجود مبارک پیامبر، جان بیقرارش به ساحل آرامش میرسد. ساحت دوم، جمعی است. رجعت او به ایران و حکمرانی بر اساس آموزههای اسلام و با الگو قرار دادن سلوک حضرت علی(ع).
◻️بنابراین، سریال سلمان فارسی از دو فصل تشکیل شده. یکی، حرکت او از ایران تا رسیدناش به حجاز و رؤیت پیام آور خاتم است که خود در سه جغرافیا و سرفصل معنایی شکل میگیرد: ایران پیش از اسلام، دوران بیزانس، روزگار حجاز و فصل دوم، رویدادهای پس از رحلت رسول است و رجعت سلمان فارسی به ایران.
◻️سریال سلمان فارسی با سیری در آیین مزدک و مانی، با جستوجو در فرق و طرق مسیحی، و با زیست در جوار قوم یهود، سرانجام به حقانیت و کمال اسلام شهادت میدهد و این کشف دوباره، جستوجوی توأمان آفاقی و انفسی برای تماشاگر است تا او نیز از این رهگذر، سیری استعلایی را تجربه کند. از آن سو، پروژه سلمان فارسی، پروژه حکمرانی است با تمسک به آموزههای اسلامی و توسل به مصداق شریف وجود علی بن ابیطالب.
◻️هم چنان که نام سلمان فارسی، اشاره به روزبهای دارد که در سرزمین حجاز، سلمان نام میگیرد و از آن سو، به یادمان میآورد که این گوهر از سرزمین فارس میآید، هم خودش و سلوکاش، ایرانی- اسلامی است و هم تمدنی که آرزویاش را دارد، ایرانی و اسلامی است و این جاست که سریال سلمان فارسی، فراتر از تاریخ و روایت گذشته، طرحی است برای آینده و پیشنهادی برای فردایی بهتر.
◻️«سلمان فارسی» از کرمان آغاز شد. به قشم رفت و سال ۹۹ را در شاهرود آغاز کرد. شهرک نور (جاده قم) و آذربایجان شرقی و ارس، مسیرهای آتی این کاروان بودند. سیری که با سفر به ارمنستان، ابعادی فرامرزی مییابد. چنان که در کنار بازیگران به نام ایرانی، تاکنون از کشورهای گوناگون، بازیگران بسیاری در برابر دوربین میرباقری قرار گرفتهاند. از مراکش گرفته تا یونان.
◻️«سلمان فارسی» بزرگترین پروژه فرهنگی، رسانهای، هنری در ۴۳ سال گذشته است که در مرکز سیمافیلم ساخته میشود. این اولین بار است که رسانه ملی، ایران پیش از اسلام را تصویر میکند.سال آتی، پایان دوران بیزانس و آغاز اجرای ایران ساسانی است. فصلی بزرگ که مسائل پیچیدهای در حوزه ساخت و ساز، اشیاء صحنه، مکانیابی و سایر ملاحظات اجرایی دارد. عبور از این گذرگاه دشوار و تداوم تولید این سریال، با عنایت به استراتژیک بودن آن، آزمونی بزرگ برای سازندگان و رسانه ملی خواهد بود.
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اولین همکاری سینمایی #سعودی و رژیم صهیونیستی تولید فیلمی است با موضوع زندگی حضرت موسی بر مبنای کتاب خروج .
🔺داستان فیلم پیرامون کوه « اللوز» در تبوک عربستان سعودی است که بسیاری از یهودیان آن را کوه «سینا» میدانند..
🔴 رژیم اسرائیل بـرای پـراکنش و القای کانون ایدئولوژی سیاسی خود و برتری قومی و نژادی، از رسانه های گروهی به فراوانی بهره مـی گیرد.
🔺 رسانه های رژیم اشغالگر قدس، پیوسته در پی بازتولید گفتمان پنهان نهفته در پس ایدئولوژی سیاسی اسراییل هستند، که کانون آنرا نژادپرستی صهیونیستی سامان میدهد.
نخبگان این رژیم، همواره در روند ایجابی و سـلبی هویتسازی برای شهروندان خویش، مرزهای آن را با کاربست رسانه ها ترسیم می نمایند.
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یک دوربین مخفی اما خیلی جدی❗️
در حاشیه رزم نمایش #نقطه_رهایی
#رهبر_معظم_انقلاب
🔹 یکی از چیزهائی که در تحول مثبت حتماً لازم است، این است که ما خودمان را و تلاش و فعالیت علمی خودمان را با نیازها منطبق کنیم. یک چیزهائی هست که مردم ما به آنها احتیاج دارند، پاسخش را از ما میخواهند؛ ما باید آنها را فراهم کنیم. یک چیزهائی هم هست که مردم احتیاجی به آنها ندارند؛ زیاد کار شده، زیاد تلاش شده؛ خودمان را سرگرم آنها نکنیم. اینها خیلی مسائل اساسی و مهمی است.
۱۳۸۹/۰۷/۲۹
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای دختر ٢٣ سالهای که با جانباز قطع نخاع ازدواج کرد
🔺️ چرا کودکان اولویت برنامهسازان در رسانهی ملی نیستند؟
◽امروز آغاز گرامیداشتِ هفته ملی کودک است و بسیاری به صدا و سیما انتقاد دارند که آنطور که باید و شاید، آنتنِ خوبی برای این قشر آماده نکردهاست که جایگزینی برای انیمیشنهای دور از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد و آنها را پایِ محتوای رسانهی ملی بنشاند.
◽مجموعه تلویزیونی "کلبه عموپورنگ" از فردا در حالی دوباره به آنتن شبکه دو سیما میرسد که دغدغه همه اهالی این کلبه، توجه بیشتر به کودکان در رسانه ملّی است.
◽صحبت های عوامل این فیلم پیرامون ضعف برنامه های رسانهی ملی شنیدنی است: داریوش فرضیایی در پاسخ به سؤال :"رسانه ملّی برای اینکه با کودک و نوجوان امروز بتواند همذاتپنداری کند و نوعی این اقشار را با صدا و سیما آشتی دهد که بیننده پروپاقرص برنامهها و سریالهایش باشند باید چه رویکردی را در دستور کار خودش قرار دهد؟ چرا ما شبکه کودک و امید هم راه انداختیم ولی نتوانستیم در حوزه کودک و نوجوان به موفقیت برسیم؟"اینگونه جواب داد " امروزه همهی مشکلات برنامهسازی به فقدان اتاق فکر برمیگردد". او در ادامه توضیح داد:ما نمیخواهیم ساختارشکنی داشته باشیم و ریسک کنیم. با روش جدید برنامه و سریال بسازیم، بلکه الان دیگر آن شیوهها و سبکهای سنتی ساخت برنامه و سریال را نمیطلبد و جایی ندارد در نتیجه باید به سراغ فکرها و اندیشههای جدید برویم. ما جوانان ِخوشذوقی داریم که باید به آنها میدان بدهیم.
◽فرضیایی همچنین با اشاره به اینکه کودک و نوجوان اولویت مدیران تلویزیون نیستند، گفت: هنوز هم کودک و نوجوان برای مدیران تلویزیون اولویت نیستند. درباره راهکار برونرفت از این فضا و رفتن به سمت اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی، باید بگویم که صداوسیما باید فضا را باز کند تا کسانی بیایند که بچهها دوستشان دارند و آنها را پَس نزند و بجای اینکه هزینههای هنگفت برای برنامههایی که دیده نمیشود را اختصاص دهد؛ آن کسانی را که بچه ها دوستشان دارند را حمایتشان کند.
◽احمد درویشعلیپور، کارگردان این مجموعه تلویزیونی، کودک و نوجوان را در تلویزیون مظلوم میداند و تأکید کرد: کودک و نوجوان در تلویزیون مظلوم واقع شدهاند. یعنی شبکه ایجاد کردیم و تعداد کارها را افزایش دادیم اما از تربیت و پرورش آدمهای کاربلد و متعهد غافل شدیم.
◽مسلم آقاجانزاده تهیهکننده مجموعه کلبه عموپورنگ، به این نکته اشاره کرد که خیلی از خانوادهها تنها سرگرمی و تفریحشان دیدن تلویزیون است. اگر رسانهملی نتواند روحیه بچهها را شاد کند و محتوایی به آنها انتقال دهد؛ نسل آینده، نسلی پراسترس و بدون طراوتی تربیت میشود.
◽آقاجانزاده با اشاره به اینکه کار برای کودکان ساختن، سختتر از کار برای بزرگسالان است، افزود: باید همه شبکههای سراسری و فراگیرِ ما گروه کودک داشته باشند و بودجه خوبی هم به آنها اختصاص دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای حل مسئله ازدواج چقدر مسکن نیاز داریم؟
⭕️ پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه مصیبتبار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان
📍 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
▪️حادثهی تلخ و مصیبتبار انفجار در مسجد منطقه خانآباد استان قندوز که به جانباختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد. از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. از خداوند متعال رحمت و علوّ درجه برای شهیدان این حادثه و شفای عاجل برای آسیبدیدگان و صبر و سکینه برای کسان و بازماندگان آنها مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۷ مهر ۱۴۰۰