📸صبحگاه دوازدهم بهمن هزار و سیصد و پنجاه و هفت است و امام خمینی در پی خروج از هواپیمای ایرفرانس، وارد سالن فرودگاه مهرآباد شده و در حلقه انبوه مستقبلین، به طرف محل استقرار و سخنرانی کوتاه خویش، در حرکتاند.
🔻آن سوتر آیتالله سیدعلی خامنهای شاگرد مبارز امام، استاد و مراد خویش را پس از پانزده سال، بازمینگرد. کمتر عکسی را دیدهام که آن دو را در چنین لحظهای تاریخی، در یک قاب ثبت کرده باشد. تصویر منتشر نشده میشل ستبون عکاس فرانسوی، از معدودترینها در اینباره است.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ انتقام اصفهان
ایران با مقصر شناختن رژیمصهیونیستی در حمله به تاسیسات اصفهان بهدنبال انتقامگیری است
یک مقام مسئول ایران روز دوشنبه با تاکید بر ناموفق بودن حمله به تاسیسات اصفهان به خبرگزاری الجزیره گفت: «رژیمصهیونیستی بهخوبی میداند که پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و این همان چیزی است که پیش از این نیز، به دور از هرگونه سروصدا و اظهارنظرهای متوالی اتفاق افتاده است. واشنگتن از این حمله فاصله میگیرد، زیرا میداند که آن شکست خورده و تهران را مجبور به تغییر سیاستهایش نخواهد کرد. کسانی هستند که با آتش بازی میکنند. ما تردیدی نداریم که اگر برای آغاز یک جنگ منطقهای تصمیم بگیرند؛ خودشان نخستین کسانی هستند که خواهند سوخت.»
🔻بهنظر میرسد بیشتر از هر چیز هراس آمریکا و رژیمصهیونیستی متوجه خطوط استقرارشان در مسیر مواصلاتی ایران- مدیترانه است. از اساس یکی از عواملی که سبب شده رژیمصهیونیستی بهصورت مستقیمتری به کشورهای حاشیه جنوبی خلیجفارس و همچنین آذربایجان در قفقاز وارد شود، ایجاد تهدید کاذب برای منحرف ساختن نگاه تهران از مسیر ایران-مدیترانه است.
🔻حملات باید شامل خطوط استقرار محور غربی در این مسیر شود. در این پاسخ خود رژیمصهیونیستی نیز بخشی از این استقرار بهحساب میآید و نباید استقرار را تنها در فواصل میانی منحصر کرد.
🔻پاسخ انتقامجویانه شامل پایگاههایی شود که در پشت خط اول قرار داشته و به رژیم نزدیکتر هستند. پایگاههای اردن، شرق سوریه و همچنین التنف در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق خط پشتی پایگاههای عینالاسد و الحریر به شمار میروند. برای انتقام نقطهای مهم خواهد بود که «نقشی بزرگ در جریان اختلال در مسیر ایران- مدیترانه» و «هراسناکی برای رژیمصهیونیستی» داشته باشد؛ مسالهای که بیشتر از هرجایی پایگاه التنف را نشان میدهد. التنف مسلط بر اتوبان بغداد- دمشق است و بهدلیل قرار داشتن در مثلث مرزی و مجاورت با اردنی که رژیم آن را برای خود امن میپندارد، اهمیت بالایی دارد.
🔻انتقام از رژیمصهیونیستی همانند حملات تلافیجویانه به مواضع آمریکا باید چند نقطه را دربرگیرد؛ صهیونیستها نیز در ادعای حمله به مواضع متعدد در شامگاه شنبه و همچنین دو حمله به البوکمال با آمریکا شریک هستند و این شراکت انتقامجویی چندنقطهای را برای این رژیم نیز تجویز میکند.
🔻با این وجود حملات علیه مواضع تلآویو ویژگیهای متفاوتتری خواهند داشت زیرا با توجه به وقوع حمله در خاک ایران، تهران باید نقاطی در داخل سرزمینهای ۱۹۴۸ را هدف گیرد؛ سرزمینهایی که برخلاف سرزمینهای 1967، از سوی سازمان ملل مرزهای رسمی رژیم جعلی صهیونیستی به حساب میآیند. با این حال سرزمینهای 1967 نیز نباید بینصیب بمانند زیرا منطقه کرانه باختری برای تلافی حمله به البوکمال تناسب بیشتری دارد.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔴انتخاب "ابوذر روحی" خواننده سرود «سلام فرمانده» به عنوان چهره سال فضای مجازی
🔹" ابوذر روحی" خواننده سرود «سلام فرمانده» در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در تهران برگزار شد، به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی شد.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🚩 #پوستر | انقلاب ما، انفجار نور بود
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ عکس پنج سال پیش افغانستان رو میخواد به جای زلزله خوی به خورد ما بده!
#سواد_رسانه
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔲 نمایش جهنم سرد
📍در موزه عبرت
🔸کاری از #اداره_فیلم_ونمایش_بسیج معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین
💢 از 12 بهمن ماه هر شب ساعت 19
📌 میدان امام خمینی، کوچه کوشک مصری، موزه عبرت
🔴 معین: حساسیت ضدانقلاب بر توان جبهه انقلاب در فضای مجازی، نشان از نقطه زنی صحیح است؛ باید در فضای مجازی هم استقلال داشتهباشیم
🔺مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج:
🔹 در قرارگاه فضای مجازی بسیج نکاتی را سرلوحه قرار دادیم از جمله قرآن محوری که باید سعی کنیم کنشها و مدل حرکت ما در این فضا مبتنی بر آموزه های قرآن باشد مثلا همانطور که سلاح، زمین و مجموعا کشور ما مستقل است، باید در فضای مجازی نیز این استقلال را حفظ کنیم.
🔹 وقتی در فتنه ها با سکوت خواص مواجه بودیم، طبق آموزه های قرآن در دفاع از کشور و ولی خدا در فضای مجازی اقدام به موقع و سریع را در دستور کار قرار دادیم.
🔹 نکته دیگر تمرکز بر ظرفیت های مردمی مبتنی بر تفکر بسیجی است؛ این رویداد تلفیقی از هوش مصنوعی و روحیه انقلابی است. این جوانان بسیجی، اتوبان یک طرفه حمله دشمن را تبدیل به میدان نبرد کردند، ما قول می دهیم این اصطلاح بزن در رو در فضای مجازی دیگر اصطلاحی تمام شده باشد و از همینرو حساسیت ضدانقلاب بر توان جبهه انقلاب در فضای مجازی، نشان از نقطه زنی صحیح است.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
توییت رسانه شورای عالی امنیت ملی:
🔹اگر دولت آذربایجان اقدام جنونآمیز فردی که همسرش به صورت قاچاق به آن کشور وارد شده و باکو نیز حاضر به ارائه هیچ پاسخی بابت آن نبوده و نیست را تروریستی میداند، برای جنایت تروریستهایی که با گذرنامه آذری وارد ایران شده و زائرین حرم شاهچراغ را به شهادت رساندند، چه پاسخی دارد!؟
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📍 از جشنواره فجر چه خبر؟ (1)
استاد درافتادن با مقدسات روشنفکری
🔻چندماه پیش که جنبش «میتو»ی ایرانی بهراه افتاد، باید منتظر ساخته شدن فیلمهایی در اینباره میبودیم. این جریان اتفاقا از سینما شروع شد و در ادامه دامن بعضی از مشاهیر دیگر در حوزههایی مثل موسیقی و نقاشی را هم گرفت. از شروع این جنبش زیاد نگذشته بود که کمکم تردیدهایی دربارهاش بروز پیدا کرد.
🔻 اینکه آیا تمام این زنها درباره قربانی شدنشان راست میگویند یا نه، اینکه حدومرز تعارض کجاست؛ چه اینکه پیشنهاد عاطفی را نمیتوان به پای تعرض گذاشت، حتی اگر نامتعارف باشد، حتی اگر اختلاف سنی و موقعیت برتر مردی که چنین پیشنهادی میدهد، شکل کار را ناپسند بهنظر برساند و خیانت مرد به همسر خودش باشد. از آنسو این هم مطرح شد که آیا بعضی از زنها بهخاطر ترقی در موقعیتهای شغلی و مالی، از اغواگریشان استفاده نکردهاند؟
🔻 بعضی از روایتها دروغ محض بهنظر میرسید و بعضی دیگر بهنظر حقیقت داشت اما نمیشد درموردشان با عنوان «تعرض» قضاوت کرد. از طرف دیگر چطور میشد این را بهکل انکار کرد که رفتارهایی از این دست را مردان بسیاری در پشتصحنه عالم هنر انجام دادهاند. خشونت مردانی که موقعیت اجتماعی بالایی به سبب شهرت کسب کردهاند، حتی دامنگیر مردان زیردستشان میشد و هیچ بعید نبود که از چنین شخصیتهایی، رفتارهای نامناسبی با خانمها سر بزند.
🔻همه این پرسشها در ذهن کسانی که صحنههای فیلم را میدیدند دور میزد و در فیلمنامه «استاد» هم وجود دارند. دختری که دانشجوی معماری است، میخواهد از استادش برای مهاجرت به وین معرفینامه بگیرد. استاد که شاهد قطع رابطه دختر با همکلاسی سابقش بوده، به او دل میبندد و روزی دخترک را با بهانه امضای معرفینامه به خانهای قدیمی دعوت میکند و حرف دلش را همانجا میزند.
🔻حالا این جناب استاد کیست؟ کسی که بعدا میفهمیم در حراجیها و اکسپوهای تجسمی، کلی زدوبند و قاچاق و پولشویی کرده، کسی که زیرآب یک معمار برجسته به نام دکتر جعفری را زده و باعث اخراجش شده و درنهایت کسی که بهشکل زنندهای مغرور و متکبر است.
🔻پیشنهاد استاد به شاگردش از این جهت هم غیراخلاقی است که او زندگی نرمالی با همسرش دارد و این رفتار نمیتواند چیزی بهجز هوس باشد. اما دخترک چه میکند؟ به استادش نمیگوید که بعد از آن قطع رابطه، وارد رابطه جدیدی شده، اجازه میدهد که جذابیتهای زنانهاش چشم استاد را بگیرد و لابد تصور میکند که از این طریق میتواند معرفینامهاش را بگیرد.
🔻از اینجا بهبعد هم یکییکی تمام سوالها مطرح میشوند که هنگام مطرح شدن جنبش میتوی ایرانی از فروردین ۱۴۰۱ به بعد در ذهن مردم میچرخید. آیا این زن خودش هم مقصر نیست و برای بهدست آوردن چیزی که پی آن بوده، از اغواگری زنانهاش استفاده نکرده؟ با اینکه ادریس متاهل است و نباید به گلنوش پیشنهاد میداد، آیا درست است که او را به خطایی بسیار فراتر از آنچه واقعا انجامداده متهم کنند؟ برخورد علیرضا چگونه باید باشد؟ جرات این فیلمساز جوان برای تسلیم نشدن دربرابر کلیشههای فمینیستی و مطرح کردن چنین پرسشهایی، جالب و ستودنی است، اما او از پس پاسخ به هیچ کدامشان برنمیآید.
🔻ایده مرکزی فیلم در باتلاق این پرسشها به دستوپا زدن میافتد و نمیتواند روی گلها شناور بماند. همینطور که ماجرا پیش میرود، برای حفظ ریتم، مرتب به گرهها اضافه میشود و این روند حتی در مقطعی از زمان روایت که به وضوح نوبت گرهگشایی است، همچنان ادامه پیدا میکند. وقتی گرهها بهقدری روی هم تلنبار شده که حس میکنیم برای گشودنشان به ساخت سری دوم و سوم همین فیلم نیاز است، فیلمساز همان کاری را میکند که در این سالها زیاد مُد شده است؛ داستان را رها میکند و تیتراژ بالا میآید.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ برگزیدگان نخستین جشنواره سواد رسانه ای با محوریت «جهاد تبیین» معرفی شدند
🔺 در آیین اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، برگزیدگان مرحله کشوری جشنواره سواد رسانهای با محوریت جهاد تبیین معرفی و تجلیل شدند.
🔺 این مراسم روز چهارشنبه 12 بهمن 1401 و مصادف با آغاز دهه فجر با حضور فرمانده کل سپاه ، رییس سازمان بسیج مستضعفین و مسئولان لشکری و کشوری در مجتمع فرهنگی ورزشی 5آذر برگزار شد.
📍در بخش اینفوگرافیک
1- علیرضا محمدداد شهرکی از استان سیستان و بلوچستان
2- الیاس زریابی از استان گیلان
3- سیدمجتبی شوندی از استان همدان
📍در بخش سخنرانی و تدریس
1- مریم مداحی از استان تهران
2- حدیث کنگاوری از استان تهران
3- سیده مریم سیادت از استان سمنان
📍در بخش پوستر
1- رضا ب عشقی از لرستان
2- مسعود چراغی از زنجان
3- سعید صدیقی از یزد
📍در بخش موشن گرافیک
1- محسن نوروزی از کرمانشاه
2- حمید خوشخو از خراسان رضوی
3- محمدکریم ابراهیمی از کرمان
📍در بخش پویانمایی
1- علی جنتی از خراسان شمالی
2- محمد رمدانی از گلستان
3- سید محمدحسن یزدینژاد از قم
📌 دبیران برتر نسرا
1- حدیث قاسمی، دبیر نسرای لرستان
2- احسان دست برآورده، دبیر نسرای یزد
3- محمدکریم ابراهیمی دبیر نسرای کرمان
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📸 حرم مطهر امیرالمومنین(ع) همزمان با نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت علی(ع)
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔻از اثر "اسدالله" استاد روحالامین رونمایی شد
🔸به مناسبت ولادت امیرالمومنین(علیه السلام) از تابلوی رنگ روغن استاد روحالامین با عنوان "اسدالله" رونمایی شد.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•