14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯اثر: فخر جهان
باصدای ناصر اکرمی
تهیه کننده: محمدباقر حمیدی
شعر:ناصر اکرمی
میکس و مسترینگ:محسن یاوری، ناصر اکرمی
💢اجرای این اثر در برنامه زنده ویژه عید غدیر صداوسیمای خراسان شمالی
#عید_غدیر
مرکز آفرینش های فرهنگی هنری معاونت فرهنگی هنری سپاه حصرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی
#ابتکارات
https://eitaa.com/roshana_nkh
🔖برنامه ریزی برای ایفای نقش موثر نوجوان در ماه محرم🏴
در کارگاه👇👇👇👇
🔺 ماه محرم و عرصه شکوفایی نوجوان🔺
✅ ویژه مربیان و فعالین عرصه نوجوان(دختران)
⏰زمان: یکشنبه 2مرداد
⏰ساعت 16:30
☎️جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر نام و نام خانوادگی خود را پیامک کنید.(شرکت در جلسه مشروط به ثبت نام میباشد.)
09919654378📲
☘گروه جهادی-فرهنگی حضرت خدیجه سلام الله علیها☘
بسیج جامعه زنان شهرستان بجنورد
https://eitaa.com/roshana_nkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️حتماببینید.....
♨️بارها در محافل مختلف گفتم و میگم
حجاب #دلیل نمیخواد ،#دل میخواد
برا محجبه موندن باید دلیل بیاریم
نه محجبه شدن « هرچند دلیل داریما »
آفرین به این همه عاطفه
آفرین به این همه غیرت و شجاعت
این چیزی هست که اسلام میخواد ، نه زور و دعوا و درگیری
بیاییم به حرف #حاج_قاسم برسیم ؛
دختر بی حجاب هم دختر ماست
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/roshana_nkh
♻️ اهمیت مسئله اقتصاد در دعاهای امام سجاد (علیهالسّلام)
🔻 رهبر انقلاب: مسئلهی اقتصاد، مسئلهی معیشت مردم، مسئلهی بسیار مهمّی است... امام سجّاد (علیهالصّلاةوالسّلام) در دعا به خدای متعال عرض میکنند: وَ نَعوذُ بِکَ مِن تَناوُلِ الاِسرافِ وَ مِن فِقدانِ الکَفاف؛ این نشاندهندهی اهمّیّت مسئلهی اقتصادی است که امام سجّاد از خدای متعال درخواست میکند و به خدای متعال پناه میبرد. از اسراف و از اینکه منابع معیشتی، به قدر کافی در اختیار مردم وجود نداشته باشد، این نشاندهندهی اهمّیّت مسئلهی اقتصاد است. ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #آرمان_معیشت
https://eitaa.com/roshana_nkh
جوایز جشنواره بین المللی فیلم شهر
🔻 بهترین فیلمنامه جشنواره بین المللی فیلم شهر؛ محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پور امیری برای فیلم «شنای پروانه»
🔻ستاره پسیانی بهترین بازیگر زن جشنواره بین المللی فیلم شهر برای فیلم «یدو» شد
🔻جواد عزتی بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم شهر برای بازی در فیلم «مرد بازنده» شد
🔻«موقعیت مهدی» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بینالمللی فیلم شهر را دریافت کرد.
🔻بهترین تهیه کنندگی فیلم، امیر بنان برای دو فیلم «خورشید» و «ملاقات خصوصی»
🔻بهترین فیلم با موضوع شهر به محمود بابایی برای فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» تعلق گرفت.
🔻برنده جایزه ویژه هیأت داوران، مجید مجیدی برای فیلم «خورشید»
🔻جایزه ویژه ایثار و شهادت در جشنواره بینالمللی فیلم شهر به منیر قیدی برای فیلم «دسته دختران» اهدا شد.
https://eitaa.com/roshana_nkh
◀️تمرین تسهیلگری فرهنگی به جای تصدیگری اجتماعی
🔰مشاهدات شخصی از رویداد ده کیلومتری غدیر
⭕️سه ساعتی از اتمام جشن ده کیلومتری غدیر گذشته و چند عکس و ویدئو از شلوغی ایستگاههای مترو و خیابانهای اطراف محل برگزاری جشن که تقریباً رونوشتی از رویداد بزرگ مردمی اربعین و نیمه شعبان در عراق است، گذشته. پیش از برگزاری جشن، نقدهای کم و بیش تکراری در مورد ماهیت و اهداف این جشن در شبکههای اجتماعی منتشر شد. اینکه به ویژه به خاطر تبلیغات حجیم و پرسروصدای جشن از صدا و سیما و نقش بسته بر بیلبوردهای شهرداری، با یک مراسم حکومتی روبرو هستیم؛ اینکه حکومت باز میخواهد مثل سلام فرمانده مانور جمعیت راه بیندازد تا اثبات کند هواداران نظام زیادند؛ اینکه کسی با توجه به شرایط اقتصادی در جشن شرکت نمیکند و از این دست نقد و نظرها که ذهنیتی منفی ایجاد میکرد.
⭕️خطای سوگیری یا پیشداوری، خطای مرسوم و اثرگذاری است که هر گونه پژوهش و بررسی را تهدید میکند. در این نوع خطا، ذهن و رویکرد پژوهشگر در اصطلاح بایاس شده و روی نقاطی که مبتنی بر تجربه پیشین یا نمونه آماری محدود است، تمرکز کرده و همه رخدادها و اتفاقات را مبتنی بر این نوع خطا تحلیل میکند. مثلاً فرض کنید همه سیاست خارجی ایران را ذیل عنوان نگاه به شرق جمهوری اسلامی مبتنی بر نوعی رابطه غیرمتوازن با حکومت پوتین تفسیر شود. این خطا با مسألهمحوری یک پژوهشگر مرزهای آشکاری دارد. پژوهشگری که مسأله دارد، از تحلیل تک علّی پرهیز دارد و کوشش دارد به جهت حفظ اعتبار خود، تنها در حوزههایی وارد شود که واقعاً متأثر از آن مسأله خود است. به صورت مشخص باید گفت هر تحلیل و بررسی پیش از رخداد جشن ده کیلومتری غدیر گرفتار این خطا شد.
⭕️بهرغم بینظمی، بیبرنامگی، شلوغی و نبود یک نظم ترافیکی، جشن ده کیلومتری غدیر در نظر من، یک تمرین تسهیلگری فرهنگی به جای تصدیگری اجتماعی بود. جشن به معنای واقعی مردمی بود و گروههای جهادی، هیئات مذهبی، مؤسسات فرهنگی، انجمنهای دانشجویی و حتی گروههای خیریه متعددی با استفاده از فضا و امکانات محدودی که در اختیار داشتند، تلاش داشتند سرودی برگزار کنند، شیرینی یا شربتی پخش کنند، مسابقهای برپا کنند تا اوقات مخاطبین را به نحو شایستهای پر کنند.
⭕️برخلاف آنچه در تحلیلهای توئیتری دیده بودم، تنوع حجاب و پوشش مشهود بود. حتی در برنامههایی که از نظر برخی، رنگ و بوی سیاسی یا غلظت ایدئولوژیک داشت، همه شرکت داشتند. در آنچه من دیدم، کسی نمیگفت مثلاً این برنامه یا موکب، متعلق به بسیج است یا اینجا «سلام فرمانده» پخش میشود، من شرکت نکنم. ضمن آنکه حضور گروههای موسیقی زنده نیز پررنگ بود و بعضاً موسیقیهای پخش میشد که طربانگیز بود و شاید در نظر برخی، غنا داشت.
⭕️این نقد که حکومت نباید در مناسبتهایی مانند دهه محرم یا شادیهایی مثل عید غدیر وارد شود، از اساس باطل است. حکومت طبق قانون اساسی و بسیاری از اسناد بالادستی موظف به تعظیم شعائر است و مکلف است از فرهنگ پاسداری کند و ضمن احترام به تنوع اجتماعی برای همگان فرصتهای برابر فرهنگی و رویدادی فراهم آورد تا آنان نیز رویداد مختص خود را داشته باشند. در نتیجه این بیان که «خیابان» را نباید محدود و منحصر به اندیشه یا باور خاصی کرد، صحیح و منطقی است؛ اما کجا نشانه و تجلی داشته که ما گمان کنیم خیابان فقط مختص گروه یا سازمان یا باور خاصی است. اینکه جامعه مدنی به دلایل مختلف در یک دهه اخیر، آسیبپذیر و نحیف شده، اینکه بخشهایی از حکومت علاقه و تمایل فزایندهای به تصدی و تملک همه اجتماع دارند، اینکه هنوز برای آزادی تجمع، ملاک و مبنای مشخصی وجود ندارد؛ همه و همه درست است؛ اما از سویی دیگر، این که القاء کنیم تنها و تنها گروههای محدودی از اجتماع، آن هم آنانی که متصل به سیاستند؛ فقط آزادی دارند، غیر از خطای شناختی، یک بیانصافی اخلاقی است، اگر کینهورزی سیاسی نباشد.
⭕️توانمندسازی اجتماع، حمایت و نه تصدیگری، و کوشش برای به رسمیت شناختن اولاً تفاوتها و تنوعها، کار دشواری است. برای آنکه نگاه امنیتی را از اجتماع برداریم و صفر و صدی به موضوعات نگاه نکنیم، نیازمند سیاستیم. امر سیاسی غیر از شعارهایی مانند «نیاز به گفتگوییم» و «تساهل و مدارا پیششرط تمدن است» به نظام و انتظام نیاز دارد. و اتفاقاً این نظام و انتظام، دیگر سند و برنامه نمیخواهد، اجرا میخواهد. اجراست که نقاط ضعف را عیان میکند و نقاط قوت را آشکار میسازد. شاید به رویداد سیاسی هم نیاز داشته باشیم.
⭕️ راستی یادم نرود بگویم مغازههای اغذیه و خوراک و سوپرمارکتهای خیابان ولیعصر امروز روز پرفروشی داشتند. این هم برای آنانی که همه چیز را با سنجه معیشت بررسی میکنند.
https://eitaa.com/roshana_nkh
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایران اینترنشنال مدعی شده به «اطلاعات اختصاصی» در مورد «بازجویی موساد از مقام ارشد سپاه در ایران» دست پیدا کرده است.
اولا: خبر، جدید یا اختصاصی نیست ؛ صدا و سیما خرداد امسال،گزارشی از این اقدام را پخش کرده است
دوما: این فرد یکی از نیروهای جهادی بوده و فرمانده ارشد سپاه نیست
سوما : اراذل و اوباش اجیر شده برای این کار همان زمان دستگیر شدند.
https://eitaa.com/roshana_nkh
13.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خدا خدای سبحان/ تو آیههای قرآن/ تو شرح آلعمران/ سند آورده واسهی ولایت علی و بچههاش
📍نماهنگ جدید عبدالرضا هلالی که پایتخته درباره مباهله میخواند
https://eitaa.com/roshana_nkh
✳️ چگونه مهیای محرم شوم؟
🔻 گفتم: آقا، #محرم دارد میآید و من یک ماه برای تبلیغ میروم. سفارشی کنید که آویزهی گوشم کنم. همانجور که وضو میگرفت، تکیه داد به دیوار و آهسته گفت: آسید! سعی کن هر شبانهروزی یک مرتبه برای #امام_حسین علیه السلام گریه کنی...
👤 راوی: آیت الله سیدمحسن خرازی
📚 برگرفته از کتاب «ردپای سپید»؛ خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی #آیت_الله_بهجت
https://eitaa.com/roshana_nkh
🔺شبکه شما و ایران کالا از آنتن پایین میآیند/ چابکسازی در انتظار سایر شبکههای ملی و استانی
◽ بزودی شبکههای شما و ایرانکالا بطور «قطعی» بدلیل کمبود شدید مخاطب تعطیل و حذف میشوند.
◽ همچنین به شبکه سلامت نیز اولتیماتوم داده شده و وضعیت مناسبی ندارد و ممکن است بزودی این شبکه نیز حذف شود.
◽زمان تعطیلی دو شبکه ایرانکالا و شبکه شما به احتمال زیاد حداکثر تا پایان تابستان امسال خواهد بود.
▫️رویکرد صداوسیما در دوره مدیریتی فعلی چابکسازی ساختاری، کاهش کمیت و افزایش کیفیت است. پیش از این نیز نیروهای رسمی و قراردادی شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران جوان با خبرگزاری صداوسیما ادغام شدند. پیش بینی میشود این چابکسازی به برخی ادارات کل و شبکههای ملی و استانی نیز برسد.
https://eitaa.com/roshana_nkh
💠فمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
🔹پس هر که با تو درباره او [عیسی] پس از آنکه بر تو [به واسطه وحی، نسبت به احوال وی] علم و آگاهی آمد، مجادله و ستیز کند، بگو: بیایید ما پسرانمان را و شما پسرانتان را، و ما زنانمان را و شما زنانتان را، و ما نفوسمان را و شما نفوستان را دعوت کنیم؛ سپس یکدیگر را نفرین نماییم، پس لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم
📗#سوره_آل_عمران، آیه 61
#قرآن
https://eitaa.com/roshana_nkh
💠مهر رسولانه (روز مباهله)
ناگهان صومعه لرزید از آن دقّ الباب
اهل آبادی تثلیث پریدند از خواب
رجز مأذنهها لرزه به ناقوس انداخت
راهبان را همه در ورطۀ کابوس انداخت
قصۀ فتنه و نیرنگ و دغل پیوستهست
نان یک عده به گمراهی مردم بستهست
ننوشتند که باران نمی از این دریاست
یکی از خیل مریدان محمد، عیساست
لاجرم چارهای انگار به جز جنگ نماند
قل تعالَوا... به رخ هیچ کسی رنگ نماند
به رجز نیست در این عرصه یقین شمشیر است
بر حذر باش که زنّار، گریبانگیر است
کارزارش تهی از نیزه و تیر و سپر است
بهراسید که این معرکه خونریزتر است
بانگ طوفانیِ القارعه طوفان آورد
آنچه در چنتۀ خود داشت به میدان آورد
با خود آورد به هنگامه عزیزانش را
بر سر دست گرفتهست نبی جانش را
عرش تا عرش ملائک همه زنجیره شدند
به صفآرایی آن پنج نفر خیره شدند
پنج تن، پنج تن از نور خدا آکنده
آفتابان ازل تا به ابد تابنده
دفترم غرق نفسهای مسیحایی شد
گوش کن، گوش کن این قصه تماشایی شد
با طمانیۀ خود راه میآمد آرام
دست در دست یدالله میآمد آرام
دست در دست یدالله چه در سر دارد
حرفی انگار از این جنگ فراتر دارد
ایها الناس من از پارۀ تن میگویم
دارم از خویشتن خویش سخن میگویم
آنکه هر دم نفسم با نفسش مأنوس است
آنکه با ذات خدا «عزّوجل» ممسوس است
من علی هستم و احمد من و او خویشتنیم
او علی هست و محمد من و او خویشتنیم
نه فقط جسم، علی روح محمد باشد
یکتنه لشکر انبوهِ محمد باشد
دیگر اصلا چه نیازیست به طوفان، به عذاب
زهرۀ معرکه را اخم علی میکند آب
الغرض مهر رسولانۀ او طوفان کرد
راهبان را به سر سفرۀ خود مهمان کرد
مست از رایحۀ زلف رهایش گشتند
بادها گوش به فرمان عبایش گشتند
میرود قصۀ ما سوی سرانجام آرام
دفتر قصه ورق میخورد آرام آرام
🔸شعری از: سیدحمیدرضا برقعی
https://eitaa.com/roshana_nkh