eitaa logo
روشنا تهران
600 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
251 فایل
♦️شبکه روشنگری استان تهران 🔹شبکه سازی 🔹محتوای مناسب 🔹عملیات تبیینی 🔸ارتباط با ادمین : @K_nasr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺از امروز ایران رسماً عضو سازمان همکاری های شانگهای شد. 🔹اعضا رسمی این سازمان را در تصویر با رنگ سبز تیره می‌بینید. 🔹سبز روشن: اعضای ناظر 🔹زرد: شریک سازمان انشالله گام بعدی عضویت در بریکس حالا معلوم شد کی زبان دنیا را بلده🇮🇷🇮🇷🇮🇷
غدیر، تبیینی ۱۴۰۰ ساله.pdf
655.7K
📝منبر مکتوب با موضوع ؛ 💎 غدیر ، تبیینی ۱۴۰۰ ساله ✅ سخنرانی ویژه عید غدیر با رویکرد جهاد تبیین... ✍️ تهیه شده در موسسه امیربیان قم 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
ما و مسئولیت ما برای غدیر: در روز غدیر و دیگر مناسبتهای مذهبی که می خواهیم بیت (علیهم السلام) را زنده کنیم قبل از چگونگی این کار باید هدف یادکرد ائمه (علیهم السلام) را بفهیم تا چگونگی یادکرد آن برای ما مشخص شود . تا ندانیم هدف از یا عاشورا چیست در چگونگی یادکرد آنها یا ناقص عمل می کنیم یا دچار خرافات می شویم . باید اعتقاد عملی آوریم که مناسبتهای مذهبی در اسلام خود وسیله هستند برای اهدافی بزرگتر و لازمه مسلمان بودن شناخت آن اهداف است. فراموش نکنیم که غدیر به معنای بازخوانی باستان شناسانه و نوستالژیک به تاریخ اسلام نیست غدیر به معنای روزی تنها برای تبریک گفتن نسیت ٬ غدیر به معنای یک روز مثبت ولایت و ۳۶۴ روز منهای ولایت نیست ٬ غدیر یک است نه جشنی یک روزه که اگر حقش تنها با جشن گرفتن ادا می شد محمد شاه پهلوی حق غدیر را قبل از ما ادا کردا است چرا که در حرم امام رضا (علیه السلام) جشن غدیر می گرفت و سخنرانی هم می کرد(اسناد لانه جاسوسی ج۸) . غدیر همان کامل و تمام٬ بدون هیچ نقص و گزندی برای است ٬ غدیر یعنی آغاز فلسفه سیاسی اجتماعی جدید که مطالبه گر همه خوبی ها در شرایط سخت و پر از دشمن است . غدیر یعنی باید از پیامبر(صلی الله علیه واله) آموخت که در سخترین شرایط باید به رسالت خود عمل کرد . غدیر یعنی انجام وظیفه و مسئولیت در سخترین شرایط ٬ یعنی بسط تفکر ولایی تا ابد و برای همه . فراموش نکنیم که مخاطب غدیر کیست ! مخاطب غدیر در گام اول منکران و مخالفان غدیر نیستند مخاطب پیام غدیر در گام اول جامعه ایی است که پیام غدیر را شنیده و به آن علاقه دارد ! مخاطب اول غدیر ما هستیم و غدیر ما را در برابر این سئوال قرار داده است که تفاوت سبک زندگی موافقان غدیر با دیگران در چیست ؟ خود را از نقشه هندسی غدیر که پیام مسئولیت ٬تفکر و عمل را دارد با صرف یک جشن گرفتن خارج نکنیم که این مناسبتهای مذهبی درمقابل اهداف مذهب حکم نمک در غذا را دارد که جای نمک با غذا را عوض کرده ایم! و مسئولیت ما در برابر غدیر و همه مناسبتهای مذهبی تطبیق اندیشه ها و رفتارهایمان با شاخصه های غدیر ولایت است و لاغیر که اگر نتوانستیم در مقابل مناسبتهای مذهبی برای خود مسئولیت تعریف کنیم٬ یاد کرد و مراسم گرفتن ما از مناسبت های دینی با مراسم هایی که بودایی ها و دیگر ادیان می گیرند تفاوت چندانی نخواهد داشت . 📝(رحیق مختوم) ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
💢اطلاعيه تبیینی وزارت اطلاعات در خصوص منافقين 🔸در روزهای منتهی به واقعه‌ی ورود نیروهای پلیس ضدتروریسم آلبانی به مقر مرکزی گروهک منافقین در تیرانا، آن سازمان جنایت‌پیشه حداکثر تلاش خود را برای دست زدن به عملیات تروریستی در نقاطی از کشور به‌عمل آورده بود. 🔰اما با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه‌ی امنیتی و تله‌گذاری‌های به‌عمل آمده، جز چند اقدام ایذایی و حقیر، با عنایات الهی در طرح‌های تروریستی بزرگ‌تر با ناکامی مواجه شد. من‌جمله نمونه‌های قابل طرح می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 🔹در اردیبهشت ماه گذشته سلسله اقدامات ایذایی در شهرستان‌های کلارآباد، سلمان‌شهر، عباس‌آباد و تنکابن علیه اماکن و اموال دولتی و عمومی از قبیل ایجاد انفجارهایی با استفاده از نارنجک‌های دست‌ساز، پرتاب بمب‌های کوچک دست‌ساز، آتش‌سوزی در اماکن فوق‌الاشاره و مواردی از این قبیل رخ داده بود. 🔸با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌ کل اطلاعات مازندران، هسته‌ی چهار نفره‌ی عامل خرابکاری‌های مذکور شناسایی و هر چهار عنصر تروریست با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت شدند. 🔹پس از هسته‌ی فوق‌الذکر، یکی از عناصر سابقه‌دار نفاق توسط سازمان اطلاعات استان تهران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت. این فرد قصد داشت با استفاده از بمب‌های دست‌ساز، عملیاتی علیه یکی از نهادها انجام دهد. 🔸وی با فراهم آوردن خانه‌ی تیمی و به‌کارگیری تعدادی دیگر از عناصر عملیاتی مرتبط با منافقین و تولید نارنجک و بمب‌های دست‌ساز کوچک، تیم خود را آمادهی انجام عملیات کرده بود که لحظاتی پیش از اقدام تروریستی، بازداشت و کلیه‌ی مواد منفجره و بمب‌های دست‌ساز از صحنه‌ی عملیات و نیز از خانه‌ی تیمی ضبط گردید. 🔹شناسایی و بازداشت هسته‌ی سه نفره‌ی اقدامات خرابکارانه در استان‌های خوزستان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲. 🔸این هسته چندین عملیات ایذایی در شهرستان‌های بهبهان، گچساران، سرآبتاوه (در کهکیلویه و بویراحمد) علیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی انجام داده بود. از خانه‌ی تیمی هسته‌ی مذکور مواد انفجاری، مسلسل کلاشینکوف، لباس‌های کارگری برای بهره‌برداری پوششی در عملیات، بمب‌های دست‌ساز کوچک و چندین سه‌راهی انفجاری کشف و ضبط شد. 🔹در همان تاریخ هسته‌ی عملیاتی دیگری که چند اقدام خرابکارانه از قبیل انفجار نارنجک‌های دست‌ساز و بمب صوتی در استان گیلان و نیز در جزیره کیش انجام داده بود شناسایی و دو تروریست عضو آن بازداشت شدند. 🔸موضوع قابل تأمل این‌که اعضای هسته‌های بازداشت شده، جملگی دارای سابقه‌ی خرابکاری در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و چند نفر از آن‌ها از زندانیانِ آزاد شده هستند که پس از آزادی از زندان، متأسفانه مجدداً به اقدامات خرابکارانه روی آورده بودند. 🔹همچنین همه‌ی این افراد از طریق فضای مجازی مورد شناسایی منافقین قرار گرفته و به هسته‌های تروریستی پیوسته‌اند؛ علاوه بر آن کلیه‌ی متهمین بازداشت شده پس از ارتباط با سرپل‌های گروهک منافقین، آموزش‌های مختلف من‌جمله آموزش تولید نارنجک‌های دستی و بمب‌های کوچک دست‌ساز را فرا گرفته و مضاف بر آموزش‌ها، پول‌هایی برای خرید تجهیزات و تهیه‌ی خانه‌های تیمی و وسایل نقلیه از منافقین مستقر در پایگاه آلبانی دریافت کرده‌اند. 🔸در سال گذشته نیز عوامل عملیاتی تولید و پرتاب بمب‌های دست‌ساز در استان‌های تهران، اصفهان و فارس بازداشت شده و علاوه بر آن‌ها جمع قابل توجهی از عناصری که در فضای مجازی به سرپل‌های منافقینِ مستقر در آلبانی وصل شده و تحت آموزش بودند، پیش از هرگونه اقدامی شناسایی و مورد برخورد مقتضی قرار گرفته بودند. 🔹وزارت اطلاعات در مراودات اطلاعاتی–امنیتی با سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی، ضمن تذکرهای متعدد نسبت به فعالیت‌های تروریستی منافقین از خاک کشورهای مختلف غربی و به‌ویژه از پایگاه مرکزی آلبانی، در عین حال هشدارهای لازم را در صورت اهمال کشورهای محل فعالیت منافقین ارائه داده و اکنون نیز یادآور می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد. 🔸اینک ضمن «گامی به جلو» دانستن برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها و تقدیر از آن اقدام، در عین حال و طبق اطلاعات موثق، برخی از حامیان سابقه‌دار تروریسم در اروپا و آمریکا، با کارگردانی و فشارهایِ آدم‌کشان صهیونیست، به دنبال دادن تنفس مصنوعی و احیای فرقه‌ی تروریستی منافقین هستند. 🔹وزارت اطلاعات اعلام می‌نماید تا ریشه‌کن نمودن کامل و همه‌جانبه‌ی تروریسم و تروریست‌هایی که به نیابت از رژیم موقت صهیونیستی و با حمایت سایر دشمنان ملّت سرافراز ایران، دست به اقدامات خرابکارانه زده‌اند، به مبارزه‌ی بی‌امان خود علیه آن‌ها ادامه خواهد داد. ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
💢دو خاطره شنیدنی از روحانی اهل‌سنت 🔹🔸شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: ♦️خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. ♦️مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ ♦️از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما، به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! ♦️روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. ♦️یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی، گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو، گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. ♦️خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم، گفت: همین! گفتم: بله، همین را خواستم به شما بگویم. ♦️دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام صدها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! ♦️با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا در جریان غدیر خم، می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚 (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
💬اساتید بسیار باسوادی در حوزه و دانشگاه مشغول فعالیت هستند، اما آیا این‌هایی که متعددی دارند و شاگردانی جمع کرده‌اند و گهگاهی مؤسسه‌ و مدرسه‌ای در اختیار دارند، حاضر می‌شوند یک ساعت از وقت خودشان را خالی کنند و در خانۀ خودشان برای سه تا بچه دبیرستانی کلاسی بگذارند؟ 💬یا آن که حتما باید دعوت‌نامه‌ای برایشان نوشته شود و بعد از تعیین یا دادن پاکت تپلی حاضر شوند یک ساعت کلاسی بگذارند؟ 💬آنچه باعث شده عالم و آدم شیفتۀ شوند، تواضع بالایی بود که این مرد داشت. منِ جوجه طلبه که هر را از بر تشخیص نمی‌دادم، وقتی که به استاد مراجعه می‌کردم، بعد از جلسه‌ای که استاد بدون گرفتن هزینه‌ای برایمان گذاشته بود، با استاد تا حرم پیاده می‌روم. 💬و بعد با تمام مشغله‌های سنگینی که ایشان داشتند، وقتی می‌بینند که هنوز چند تا سوالی در ذهنم باقی مانده، دمپایی‌های صندل‌شان را جفت می‌کنند و چهارزانو روی زمین می‌نشینند، بعد که هر چه خواستم از استاد می‌پرسم و در همان تک جلسه تمام و در بین علوم را توضیح می‌دهند. 💬روی مطالعۀ تاریخ تأکید ویژه می‌کنند. می‌گوید تا قرآن که متن دینت است را نخوانده‌ای نمی‌شود به سینما ورود کنی و تا در علوم عقلی فلسفه و کلام خودت را نبسته‌ای امکان دارد به بیراهه بروی. 💬خب تهش این می‌شود وقتی من و امسال من که فقط نسیمی از وجود استاد در زندگی‌مان وزیده، با یک نگاه عاشقش می‌شویم و حک کردن هر کلمه در پیام‌های سالگرد فوت ایشان چنگی به گلویمان می‌اندازد و دیدیم که بعد از گذشت حتی یک سال از رفتن ایشان در سالن مدرسه معصومیه چگونه صدای هق‌هق‌شان در سالن می‌پیچد و امسال هم و سال بعد و دو سال و سه سال و چهار سال بعد هم برایش خواهیم کرد. 💬اگرچه اشک جوشش عزم حرکتمان است، اما آنچه می‌تواند ادای دین ما به استاد و به جا آوردن شکر خدا برای وجود ایشان باشد، اولا ترسیم کامل و صحیح این شخصیت بی‌نظیر است که در قالب خاطره و مینیمال و حتی خلق داستان‌های اقتباسی می‌تواند باشد. 💬دوما ترویج اندیشه‌های ایشان و سوما پیگیری مسیری است که ایشان در مقابله با جریان نفود طی می‌کرد و هر سه این‌ها ناقص مانده است، کتاب‌هایی که بعد از دو سال همچنان چاپ نمی‌شود. 💬کتاب‌هایی که می‌شد دربارۀ ایشان و اندیشه‌هایشان مبتنی بر دست‌نوشت‌ها و سخنرانی‌هایشان نوشت که اگر یک دانشمند مثل مرحوم فرج‌نژاد داشت الآن ده‌ها کتاب برایش منتشر شده بود و ده‌ها فیلم و سریالش الان جایزه گرفته بود، کتاب‌هایی که می‌شد چاپ شود اصلا پیشکش، همان کتاب‌های خودش هم هر دفعه کسی مراجعه می‌کند که می‌خواهم بخوانم، باید بگوییم ببخشید دیگر چاپ نمی‌شود! 💬هنوز هم استاد مظلوم است، بیاییم تصمیم بگیریم به جای گریه‌بسندگی! و ارضای خودمان با چند تا قطره اشک، برای شناخت استادی که در تاریخ کم‌نظیر است یک عَلم یا حتی پرچم کوچکی بلند کنیم و طرحی بریزیم و گامی برداریم. ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
تا اوج 14 تیرماه.pdf
1.3M
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 تا اوج اخبار خوب و امید بخش 8 تا 14 تیرماه 1402
SAVE_20220329_172846.jpg
861.7K
📊 نقشه ذهنی کتاب «تبیین با نور قرآن» 🔸 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن ✍️ اثر حجت الاسلام راجی ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| مثل پیامبر 🔸 چه کسی شبیه‌ترین به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بود؟ 🔸 اهل سنت پاسخ می‌دهند. ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): آمده است که بفهماند سیاست به همه مربوط است...!! ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
🔹گزارش روز ثبت نام شبکه کنشگران فرهنگی استان تهران 👈 680 نفر
❌ اگر گفتی «حوصلۀ نهی‌ از‌ منکر و سر و کله‌ زدن‌ با مردم را ندارم» حالات معنوی‌ ات هم گرفته می‌شود❗️ 🌴درختی را که شما شاخه و تنه‌اش را قطع کنید و فقط ریشه‌اش را باقی بگذارید، ریشه‌اش هم بعداً میپوسد. 🌴ریشۀ انسان، او است و شاخۀ انسان، او. ✨برای حیات معنوی انسان، هم درون گرایی لازم است و هم برون گرایی، هم و نجوا و اخلاصی که هیچ کس خبردار نشود لازم است و هم بر سر راه خدا، دعوا کردن که همه هم ممکن است به او بزنند که این می‌خواهد [دینی] بکند، می‌خواهد تظاهر به دینداری بکند، می‌خواهد تظاهر به خوبی و پاکی بکند💁‍♂ 🌴 اگر کسی مناجات با خدا را داشت، حال عبادیِ خوبی داشت، حضور قلب خوبی داشت، اما توی میدان امر به معروف و نهی از منکر نیامد و گفت با مردم برای من سخت است، نمی‌خواهم با مردم سرشاخ بشوم، نمی‌خواهم با مردم درگیر بشوم، این فرد بعد از مدتی همان مناجاتش را هم از دست می‌دهد، آن حالش را هم از دست می‌دهد! https://eitaa.com/roshana_tehran
14772769172777.mp3
42.34M
صوت جلسه گفتگوی زنده تصویری موضوع:عفاف و حجاب از منظر جامعه شناختی و راهکارهای آن به همراه پرسش و پاسخ سیاسی 🎙استاد رجبعلی بازیاد زمان:یک شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲ راس ساعت ۲۱ ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
کتاب‌های سخنرانی مکتوب ــــــــــــــــــــــــ این محصولات تبلیغی شامل ۱۰ جلسه سخنرانی کامل می‌باشد که در‌حال حاضر pdf مقدمه و سه جلسه اول هر یک از این کتاب‌ها تقدیم عزیز می‌شود. ــــــــــــــــــــــــ به‌زودی فایل کامل محصولات، به‌صورت کاملاً در کانال روشنا استان تهران در دسترس محترم قرار خواهد گرفت. ــــــــــــــــــــــــ لیست محصولات: 1. میوندار 1 (ویژهٔ مخاطب هیئتی) 2. میوندار2 (ویژهٔ مخاطب نوجوان) 3. ملت مهربان 4. امام زندگی 5. شوق زخم 6. رفیقم حسین (طرح درس نوجوان) 7. با بچه‌هایم سر یک سفره (منبرک) 8. نشریهٔ عهد 👇 https://eitaa.com/roshana_tehran/461 ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
میوندار100.pdf
1.02M
میـوندار ویژهٔ مخاطب هیئتی‌ جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ معرفی کتاب: بازخوانی نقش جوان هیئتی به‌عنوان میان‌د‌ار خیمه حسینی و معرفی کلیدی‌ترین ویژگی آن در پیشرفت کشور امام حسین علیه السلام در موضوع میان‌داران عرصه پیشرفت دین و جامعه با توجه به شاخصه مهم اتحاد و همدلی از طریق استفاده از جایگاه میدان‌دار هیئات که برای مخاطب مسجدی و هیئات بسیار مناسب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: میان خیمهٔ حسین(ع) جلسه دوم: یک کاروان میان‌‌دار! جلسه سوم: فریاد بیعت در خرابه! جلسه چهارم: در مسیرِ امام! جلسه پنجم: امام حسین(ع)، امام همه جلسه ششم: مجاهد سیزده‌ساله جلسه هفتم: کوچک‌ترین میان‌دار، بزرگ‌ترین فریاد! جلسه هشتم: همراه شو جلسه نهم: علمدار؛ میدان‎‌دار بی‌نظیر جلسه دهم: امام مهربانی‌ها ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
میوندار200.pdf
1.03M
میـوندار طرح درس ویژهٔ کودک و نوجوان جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در موضوع میدانداران عرصه پیشرفت دین و جامعه با توجه به شاخصه مهم اتحاد و همدلی از طریق استفاده از جایگاه میداندار هیئات که برای مخاطب نوجوان و هیئات نوجوانان بسیار مناسب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: بررسی ابعاد مختلف میاندار در هیئت جلسه دوم: میوندار خوبی‌ها باش! (تعیین مخاطب به عنوان میوندار اصلی جامعه) جلسه سوم: ما به هم مربوطیم! (تبیین ضرورت خیرخواهی و توجه به پیوندهای اجتماعی) جلسه چهارم: خوشبختی با امام است! (تبیین تنظیم زاویه نگاه با امام جامعه) جلسه پنجم: بودن یا نبودن! (پیامدهای کناره‌گیری از میونداری) جلسه ششم: پله‌های سقوط(1)! (ضعف، مانعی برای میونداری) جلسه هفتم: پله‌های سقوط(2)! (فردگرائی، عامل نابودی پیوندها) جلسه هشتم: مرد میدان! (مرد میدان بودن، ویژگی اصلی میونداری) جلسه نهم: یک دست صدا ندارد! (ضرورت همدلی در سختی‌های اجتماعی) جلسه دهم: پسندم آنچه را جانان پسندد! (تنظیم مسیر زندگی با امام) ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
شوق زخم00.pdf
2.1M
شـوق زخـم جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نقش سلوک حسینی در افزایش رضایت از زندگی توصیه به شناخت نگاه واقع بینانه امام حسین علیه السلام به زندگی برای الگوگیری مخاطب و ایجاد زمینه برای آرامش و همدلی در جامعه. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: حیات طیبه جلسه دوم: حیات حسینی جلسه سوم: حیات غربی جلسه چهارم: توقعات از خود جلسه پنجم: توقعات از خداوند جلسه ششم: توقعات از دنیا جلسه هفتم: توقعات از خانواده (همسر) جلسه هشتم: توقعات از فرزندان جلسه نهم: توقع از دیگران مبتنی بر ولاء طرفینی جلسه دهم: توقعات از جامعه اسلامی ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
با بچه‌هایم00.pdf
1.02M
منبرکِ «با بچه هایم سر یک سفره!» جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نگاهی نو و امیدآفرین به موضوع فرزندآوری در خانواده‌های حسینی 10 جلسه منبرک به همراه روضه، برای پاسخ به دغدغه‌ها و سؤالات مهم مردم در حوزه جمعیت و فرزندآوری که هر طلبه در تبلیغ با آن مواجه است. این محتوا تحت اشراف فعالین حوزه جمعیت و اساتیدی همچون استاد عباسی ولدی نوشته شده است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: سر سفرۀ بچه‌های حسین! جلسه دوم: چشمانی که به ‌دست اوست! جلسه سوم: به سختی‌اش می‌ارزد! جلسه چهارم: سفرۀ تنهایی جلسه پنجم: سر کدام سفره نشسته‌ای؟ جلسه ششم: معامله شیرین! جلسه هفتم: سفره را او پهن می‌کند! جلسه هشتم: تربیتش با ما! جلسه نهم: جای پای عباس جلسه دهم: سفرۀ همیشه‌باز!. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کاری از گروه تولیدِ محتوایِ شهید حاج قاسم سلیمانی ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
ملت مهربان00.pdf
1.44M
ملت مهربان جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تبیین نقش همدلی و سلم مردم در شکل گیری تمدن نوین اسلامی. تبیین نقش مردم در قیام جمعی و همدلانه برای نصرت و یاری امام جامعه؛ از این جهت که مخاطب مذهبی (مؤمنین درجات بالاتر) در تعامل با مردم عادی (مؤمنین درجه پایین‌تر) نقش دستگیری را دارد باید در راستای تأمین خواسته امام جامعه با مردم عادی رفق و سلم داشته باشد و با اتحاد و همدلی و آگاهی از جنگ جدید زمانه به مقابله با دشمن واقعی بپردازد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: کجای حلقه بهشتیان؟ جلسه دوم: مهرواره حسینی جلسه سوم: آیینه شو! جلسه چهارم: از خاک تا افلاک جلسه پنجم: فتوت نامه مردانگی جلسه ششم: قاسم شو! جلسه هفتم: ملت خط شکن! جلسه هشتم: علی اکبرهای امروز جلسه نهم: عباس‌گونه، همه برای حق می‌جنگیم جلسه دهم: یاوری ملت مهربان برای امام مهربان جلسه یازدهم: نقش زنان در مدیریت عواطف جامعه ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
امام زندگی00.pdf
967.9K
امام زندگی جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ موضوع این کتاب فلسفه زندگی و رابطه آن با ابتلائات و تبیین نقش جهاد برای عبور موفقیت‌آمیز از گردنه‌های زندگی است. یکی از موضوعاتی که موجب همدلی و وحدت در جامعه می‌گردد تبیین مباحث اقتصادی است؛ براین اساس ما در هر جلسه با تبیین یکی از موضوعات اقتصادی سعی در ایجاد وحدت در جامعه داریم. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: «امام حسین (ع) امام زندگی یا امام شهادت؟» جلسه دوم: «خودشکوفایی؛ اصلی ترین هدف زندگی» جلسه سوم: «ابتلاء مسیر رسیدن به خودشکوفایی» جلسه چهارم: «نصرت الهی همراه ما در ابتلائات اجتماعی» جلسه پنجم: «جهاد؛ میدان اصلی برای خودشکوفایی جامعه» جلسه ششم: «زندگی جهادی؛ شاخص زندگی حسینی» جلسه هفتم: «زیبایی های زندگی جهادی» جلسه هشتم: «دشمن زندگی جهادی» جلسه نهم: «بصیرت، رکن اول زندگی جهادی» جلسه دهم: «مقاومت و صبر، رکن دوم زندگی جهادی» جلسه یازدهم: «حضرت زینب علیهاسلام، قهرمان جهاد تبیین» جلسه دوازدهم: «امام سجاد(ع)، امام همدلی» ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
رفیقم حسین00.pdf
733.6K
رفیقم حسین جلسه اول تا سوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلسه اول: رفیقم حسین (تبیین اهمیت رفاقت با امام حسین علیه السلام) جلسه دوم: هوای رفاقت (ضرورت عضویت آزاد مسئولانه در میدان) جلسه سوم: با هم قوی‌تریم (ضرورت توجه به کار جمعی) جلسه چهارم: ما به هم مربوطیم (تنظیم روابط بین فردی) جلسه پنجم: تا پای جان (هزینه کردن برای رفیق در تمامی حالات) ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
4-10 ویژه نامه محرم - ویرایش دوم2.pdf
3.46M
ویژه نامه محرم نشریه فرهنگی علمی عهد۸۲ محصول خانه طلاب جوان ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ محتوای خط گفتمانی (نشریه عهد) به صورت پرونده ویژه به ولاء طرفینی می‌پردازد که در این پرونده از آیت الله شاه‌آبادی به‌عنوان اسطوره تئوریزه‌کردن ولاء طرفینی یاد خواهد شد. این شماره از نشریه محتوایی علمی - تبلیغی برای مخاطب خاص است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سرآغاز: چگونگی به‌وجودآوردنِ پیوند ولایت در مردم ایمان کافی نیست ولایت یعنی هم‌جبهه‌بودن عارف کامل راه ورود به ولایت امام معصوم ولایت جامعه‌ساز این کلمه تنها راه اصلاح دوجهان است. سختی‌های کپی‌پیست و فوروارد راهبرد انبیاء قدرتی بی‌نهایت به عمق قیام لله قبل از انقلاب تبلیغ آسان‌تر بود اساسی‌ترین پایهٔ جامعهٔ ایمانی مهم‌ترین عامل موفقیت در تمدن‌سازی ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همانطور که نظم عبور و مرور محترم است، و پاکدامنی هزار بار از آن محترم تر است. 🎙آیت الله شهید بهشتی(ره) ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 فیلم کوتاه (پویانمایی) 🧨 نقد تمدن صنعتی غرب از دیدگاه اندیشمند ژاپنی. وی پایه نقد خود را متوجه مدرسه مدرن کرده است. چرا که کودکان در این مدارس، مانند ربات و ماشین، برنامه‌های از پیش آماده شده را به ترتیب طی کرده و فرصت فکر، رهایی و زندگی از آنها سلب می‌شود. 🧨 انسان‌هایی که قرار است بخشی از چرخ دنده‌های تمدن صنعتی جامعه مدرن باشند. 🧨 از دیدگاه وی در جامعه مدرن و غربزده، شادی واقعی وجود ندارد و از آزادی، رشد و لذت حقیقی خبری نیست و انسان‌ها در آن، برده‌ای بیش نیستند. 🧨 جالب آنکه رهایی از این سازمان‌ها و تمدن غربی دوباره از مدرسه اتفاق می‌افتد. آنجا که بالاخره افرادی به این خودآگاهی می‌رسند و مبارزه را آغاز خواهند کرد. 🧨 وی معتقد است انسان‌ها بالاخره به این خودآگاهی خواهند رسید خود را نجات خواهند داد. ┏━━ 📚 ━┓ 🆔 @roshana_tehran ┗━━ 📚 ━┛