eitaa logo
مغز تو شارژ کن
329 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
23.1هزار ویدیو
112 فایل
سواد رسانه ی،اجتماعی،سیاسی،فرهنگی نیاز جامعه امروز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پیامبر (ص) می فرمایند : 🔹مَنْ قَلَّ طَعْمُهُ صَحَّ بَدَنُهُ وَ مَنْ کَثُرَ طَعْمُهُ سَقُمَ بَدَنُهُ وَ قَسا قَلْبُهُ؛ 🔹هر کس کم بخورد، سالم مى ماند و هر کس زیاد بخورد تنش بیمار مى شود و قساوت قلب پیدا مى کند. (نهج الفصاحه ص ۷۲۸ ، ح ۲۷۷۹) ✅ @masaf_foods
برخلاف باور عموم، اولین تاثیر ورزش بر مغز است نه بدن ! ورزش باعث ترشح بیشتر هورمون ها از مغز میشود ؛ افرادیکه ورزش میکنند مغزشان 10 سال جوانتر از مغز افراد غیر ورزشکار است پاشید ورزش کنید :)) ♻️ @hidoctor دکترسلام ♻️
📵گوشی ها را به رخت خواب نبرید! 🔸نور گوشی های هوشمند،با مختل کردن ترشح ملاتونین،چرخه خواب را به هم میزند و مشکلات روحی و جسمی فراوانی ب وجود می آورد که در عکس مشاهده مینمائید ♻️ @hidoctor دکترسلام ♻️
هدایت شده از کانال روشنگری‌🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 خداوند هستی را با #عشق آفریده.. 😊 مدار حرکت #زمین و #زهره و سایر سیارات #منظومه_شمسی به دور #خورشید.. نشانه ای از #عظمت و #قدرت خالق هستی ❤️ #علم #قرآن #کل_فی_فلک_یسبحون #اعجاز #جهان #قرآن #عالم 👉 @roshangarii 🌹
🔻وضعیت دموکراسی در ایران🔻 ⁉️آیا می دانستید ☀️جمهوری اسلامی ایران، تنها کشور جهان است که نظام حکومتی اش از طریق رای گیری و با توجه به نظر مردم مشخص شده است؟ 🗓در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ۱۲ فروردین به نام روز جمهوری اسلامی ایران نام نهاده شده و این همان روزی است که بیش از ۹۸ درصد مردم ایران در انتخاباتی آزاد به جمهوری اسلامی رای دادند. ❌در دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که نظام حکومتی اش از طریق رای گیری انتخاب شده باشد ⚫️تا قبل از انقلاب ، چیزی به نام دموکراسی در ایران وجود نداشت چون حکومت موروثی بود و بدون سوال از مردم، از پدر به پسر منتقل می شد. ☀️اما امروز همه ی مسئولان کشور از شورای شهر ها گرفته تا رهبری بصورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق رای مردم مشخص می شوند. ✳️ در زمینه دموکراسی، نظام جمهوری اسلامی ایران یک گام بلند از همه ی کشورهای جهان جلوتر است چون علاوه بر انتخاب مسئولان توسط مردم، نظام حکومتی کشور هم از طریق رای گیری و طبق نظر مردم انتخاب شده، لذا رتبه اول دموکراسی را درجهان به خود اختصاص داده است. 💠 رسانه مردمی ثائر 🆔 @saeer_ir
هدایت شده از روشنگری اقتصادی
🚨 چرا در گذشته مردم سرطان نمیگرفتند 👈🏻 در گذشته مردم از خوراکی‌های حاوی افزودنی مجاز استفاده نمی‌کردند و محصولاتی مثل:برنج هندی،روغن مایع،سوسیس،کالباس و غیره وجود نداشت 👈🏻 قلیان میوه ای و سیگار بی کیفیت نبود! 👈🏻 لامپ کم مصرف وجود نداشت، چون جیوه داخل لامپ کم مصرف سرطانزاست! 👈🏻 امواج موبایل نبود چون باعث سرطان می‌شود 👈🏻 ظروف استیل و آلمینیومی نبود و مردم در ظرفهای مسی،سنگی و غیره پخت و پز میکردند 👈🏻 ظروف یکبار مصرف برای چای و غذا وجود نداشت 👈🏻 در گذشته تحرک مردم بیشتر بود و زندگی ماشینی نشده بود، این ماشینی شدن باعث تنبلی مردم و آلودگی آب و هوا نشده بود. ••••❥• @Samii_org 🌺🍃
هدایت شده از روشنگری اقتصادی
حدود 25 روز طول میکشد تا "یک بدن کاملا سالم" عوارض 100 گرم سوسیس وکالباس را خنثی کند ! 👈هرگونه بیماری و استرس این مدت زمان را حتی تا 10 برابر افزایش میدهد ! ••••❥• @Samii_org 🌺🍃
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥شیطان گاهی شما را بین دو تا خیر ،مخیر میکنه!! 💢 #بلندترین ارتفاع نگاه شماست یاصاحب الزمان!! #استاد_رائفی_پور ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
ماجرای عالم ذرّ) آن‌گاه که عالم، آماده پذیرش حضور انسان بر روی زمین می‌گشت خداوند دو آب گوارا و تلخ و شور را بر زمین فرو ریخت تا قدری از خاک آن گِل شد و زمانی از آن گذشت تا خداوند آن گل را به قدرت خود ورزید و به دو نیم تقسیم کرد، نیمی در سمت راست و نیمی در سمت چپ قرارگرفت. سپس همه انسان‌ها را با جسمی ریز از این گل‌ها آفرید و از روح و شعور و حواس بشری برخوردار گردانید. کسانی که از نیمه راست گل‌ها آفریده شدند به اصحاب یمین و کسانی که از نیمه چپ خلق شدند به اصحاب شمال نام گرفتند. همه انسان‌ها در آن اجتماع بزرگ حضور داشتند و مانند اجتماعات این عالم دارای جنب‌وجوش بودند. برخی از آنها نورانی و برخی تاریک و سیاه بودند و عدّه‌ای حالت میانه داشتند امّا انبیاعلیهم السلام از نورانیت خاصی برخوردار بودند و مانند چراغ می‌درخشیدند. در این هنگام بود که خداوند با ندایی فراگیر همه آنها را مورد خطاب خود قرارداد و پرسید: «أَلستُ بِرَبِّکُم؟» (آیا من پروردگار شما نیستم؟) و آنها پاسخ دادند: آری. به‌دنبال این اقرار بزرگ، خداوند فرمود: إِنِّی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا وَ أَنَا الرَّحْمنُ. من خداوندم و خدایی جز من وجود ندارد و من مهربانم. با شنیدن این کلمات الهی که بدون هر حجابی به گوش آنها رسید، به اطاعت از او و ربوبیتش اقرار کردند و پس از آن پیامبران از دیگران متمایز شدند و خداوند همه را به اطاعت از آنها فراخواند و آنان نیز بر چنین اطاعتی اقرار کردند. پاسخ انسان‌ها، هم زمان نبود بلکه برخی بر بعضی سبقت گرفتند. اولین کسانی که به «بلی زبان گشودند؛ رسول خداصلی الله علیه وآله و امیرالمؤمنین‌علیه السلام و ائمه‌علیهم السلام بودند و عرض کردند: «انت ربّنا» (تو پروردگار ما هستی) در این هنگام خداوند علوم و معارف دین را به آنها عطا کرد و به فرشته‌ها فرمود: «اینها حاملان علم و دین من و افراد مورد اعتماد در میان خلقم می‌باشند». سپس به فرشته‌ها فرمود: شما هم شهادت دهید! فرشته‌ها گفتند: «ما شهادت می‌دهیم که در روز قیامت نگویند ما از این اقرار به ربوبیّت خدا غافل بودیم، یا نگویند پدرانمان قبل از ما شرک ورزیدند و ما فرزندان آنها بودیم (که به ناچار از آنها پیروی کردیم) و آیا ما را به آنچه اهل باطل انجام دادند مجازات می‌کنی؟» بعد از اقرار به پروردگاری خداوند و نبوّت انبیاء به ویژه محمّد بن عبداللَّه‌صلی الله علیه وآله که امیرالمؤمنین‌علیه السلام بر همه پیشی گرفت، نوبت به پیمان گرفتن بر ولایت او و سایر ائمه رسید که اکثر فرزندان آدم از روی سرکشی و تکبر آن را رد کردند و جز عده قلیلی که همان اصحاب یمین بودند، آن را نپذیرفتند. پیمان‌گیری بر نبوّت رسول خدا و اهل‌بیت اوعلیهم السلام از جمله آزمایش‌های الهی در عالم ذرّ بود که انبیاءعلیهم السلام را نیز در بر گرفت و خداوند از آنها پیمان گرفت که من پروردگار شما و محمّد رسول من و علی امیرمؤمنان و جانشینان او، والیان و خزانه‌داران علم من هستند و مهدی کسی است که به وسیله او دینم را یاری و دولتم را آشکار و از دشمنانم انتقام می‌گیرم و به دست او، با رضایت و اکراه عبادت می‌شوم و آنها گفتند: پروردگارا! ما به این حقایق اقرار می‌کنیم و شهادت می‌دهیم. در میان انبیاء نیز عدّه‌ای موفق‌تر از دیگران بودند. البته آدم‌علیه السلام که پیش از آن نبوّت او تثبیت گردیده بود در پذیرش اهل‌بیت‌علیهم السلام با آزمایشی دشوارتر روبرو گردید که نه اقرار کرد و نه انکار نمود و در نتیجه مقام بلند برخورداری از عزم و اراده قوی که همان اولوالعزمی است برای پنج نفر از انبیاء یعنی نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمدعلیهم السلام ثابت گردید. با اتمام این مراحل امتحانی، آزمون بزرگ و دشوار دیگری آغاز گردید. خدای تعالی آتش بزرگی را برافروخت و به آنها فرمود: به آن درآیید! امّا اصحاب شمال گفتند ما از روی اطاعت وارد نمی‌شویم. خدای تعالی فرمود: از روی میل و طاعت وارد شوید وگرنه از روی اکراه و ناخرسندی شما را عذاب می‌کنم. آنها هم پاسخ دادند: از آتش به سوی تو می‌گریزیم و با تو احتجاج می‌کنیم که آن را بر ما واجب کردی و ما را اصحاب شمال قرار دادی. ما چگونه با رغبت وارد آن شویم، اول اصحاب یمین را وارد آن گردان تا به عدالت در میان ما رفتار کرده باشی. در این حال به اصحاب یمین که به اندازه ذرّه بودند فرمود: با میل و طاعت وارد این آتش شوید. آنها هم وارد آتش شدند و خداوند آن را بر آنها سرد و سلامت گرداند و سپس از آن بیرون آورد و به اصحاب یمین و شمال ندا داد: آیا من پروردگار شما نیستم؟ اصحاب یمین گفتند: آری ای پروردگار ما! ما آفریده تو هستیم و اقرار می‌کنیم و مطیع تو هستیم و اصحاب شمال گفتند: آری ای پروردگار ما! ما آفریده و مخلوق ناخشنود و مجبور تو هستیم. امّا اولین کسی که این فرمان الهی را در ورود به آتش اجابت کرد رسول خداصلی الله علیه وآله بود و سپس پیامبران و جانشینا
ن و پیروان آنها بودند. در میان پیروان انبیاء برخی با سرعت و یک چشم به هم زدن و عدّه‌ای با کندی وارد آن شدند. اصحاب شمال از ورود در آتش خودداری کردند و در برابر فرمان خدا گفتند: پروردگارا! ما را آفریدی تا بسوزانی و نافرمانی کردند. در این هنگام فرمان الهی بر خروج اصحاب یمین از آتش صادر شد و آنها با سلامت کامل از آتش بیرون آمدند (همان‌گونه که ابراهیم‌علیه السلام از آتش که بر او سرد و سلامت شده بود بیرون آمد). اصحاب شمال که آنها را سالم دیدند و فهمیدند آتش گزندی بر آنها نداشته است گفتند: پروردگارا! ما آنها را در سلامت می‌بینیم، ما را ببخش و فرمان ده تا وارد آتش شویم. خداوند هم آنها را بخشید و فرمود وارد شوید امّا وقتی نزدیک آتش رفتند و شعله‌های برافروخته‌اش به آنها رسید برگشتند و گفتند: پروردگارا! ما طاقت صبر بر سوختن را نداریم و دوباره نافرمانی کردند تا اینکه سه بار برای ورود در آتش فرمان گرفتند و از انجام آن خودداری کردند همان‌گونه که اصحاب یمین سه بار به این کار مأمور شدند و هر سه بار اطاعت کردند و به سلامت از آتش بیرون آمدند. در اینجا آخرین مرحله عالم میثاق فرا رسید و به اذن پروردگار عالم همه آنها به حالت اولیه یعنی به پشت آدم یا گلی که بودند باز گشتند و خداوند آدم را از همان گل آفرید و سپس همه آنها به تدریج به دنیا خواهند آمد تا آخرین آنها در پایان عالم متولد گردد و با توجه به پیشینه‌ای که در عالم ذرّ داشته‌اند زندگی کنند.(2) برنامه عالم ذر را از بازار دریافت کنید https://cafebazaar.ir/app/ir.sadegh.story18/?l=fa
هدایت شده از عطر گل نرجس
23.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیش بینی تحولات سال ۲۰۱۹ از منظر اندیشکده آمریکایی استراتفور #فتنه98 بپیوندید #فتنه👇👇👇 @fetneakbar
یهودیان و نقش آنان در دوران ظهور یهودیان و نقش آنان در دوران ظهور یهودیان و نقش آنان در دوران ظهور مقدمه برگرفته از کتاب : عصر ظهور اگر پیرامون نقش یهودیان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدی (ع )، جز آیه های نخستین سوره بنی اسرائیل چیزی در اختیار ما نبود، همان کافی بود، زیرا این آیات در عین خلاصه بودن ، وحی الهی بوده و به گونه ای رسا و گویا، شمه ای از تاریخ و سرگذشت آنها را بیان کرده و به نحو معجزه آسا و با دقت ، آینده آنها را روشن می سازد. علاوه بر این آیه ها و آیات دیگر، تعدادی روایات وجود دارد که پاره ای از آنها مربوط به تفسیر آیات ، و برخی دیگر پیرامون وضع یهودیان در عصر ظهور و انقلاب حضرت مهدی (ع ) می باشد، که پس از تفسیر آیات به بیان آنها می پردازیم . وعده الهی نسبت به نابودی یهودیان برگرفته از کتاب : عصر ظهور ((منزه و پاک است آنکه یک شب ، بنده اش را به سفر شبانه برد از مسجد الحرام به مسجد اقصی که مبارک گردانیم (برکت دادیم ) پیرامونش را تا از نشانه های خود به او نشان دهیم بدرستی که او شنوا و بیناست . و به موسی تورات را داده و او را هدایت گر فرزندان یعقوب (بنی اسرائیل ) گردانیدیم ، که غیر از من سرپرستی را نپذیرند. فرزندان کسی را که با نوح حمل نمودیم ، که او بنده ای شکرگزار بود.)) ((ما در تورات حکم در انقراض بنی اسرائیل نمودیم زیرا شما (بنی اسرائیل ) در زمین دو بار فساد نمودید و بر دیگر فخر و بزرگی بسیار خواهید نمود.)) یعنی ما در توراتی که بر آنان فرو فرستادیم حکم قطعی به انقراض آنها کردیم شما بزودی از راه راست منحرف شده و دوباره در جامعه تبهکاری می کنید، چه اینکه بزودی بر دیگران فخر و برتری جوئی بسیار می نمائید. ((وقتی که هنگام کیفر اولین فساد فرا رسد بندگانی را از ناحیه خود که توانمند و ستبر می باشند جهت سرکوبی شما فرستادیم ، در میان خانه ها به جستجوی خانه به خانه پرداختند و این وعده ای قطعی بود.)) زمانیکه وقت مجازات شما بر نخستین تبهکاری خودتان رسید بندگانی را از اطراف خود که دارای صلابت می باشند بسوی تان فرستادیم تا شما را گوشمالی سخت بدهند آنان میان خانه ها به جستجوی خانه به خانه پرداختند و این وعده ای حتمی است . ((آنگاه پیروزی را برای شما، بر آنان گرداندیم و شما را با ثروتها و پسران یاری نمودیم و تعداد شما را بیش از آنان قرار دادیم .)) سپس پیروزی را برای شما بر کسانی که آنها را علیه شما برانگیختیم برگرداندیم و به شما ثروت ها و فرزندانی را عطا کردیم و شما را از یاوران بیشتری برخوردار نمودیم که به کمک شما علیه آنان بستیزند. ((اگر خوبی کردید، خوبی به خود نموده اید و اگر بدی کردید به خود بدی نموده اید و هنگامی که وعده بار دوم بیاید چهره های شما را ناخوش دارند و وارد مسجد اقصی گردند همانگونه که نخستین بار داخل شدند و آنچه را که برتر آمده نابود کنند نابود کردنی .)) و آنگاه وضع شما مدتی بدین گونه ادامه داشته و چنانچه توبه نموده و بواسطه نعمتهایی که از ثروتها و اولاد به شما بخشیدیم ، نیک عمل نمودید به سود خودتان بوده و اگر به بدی و طغیان و خود بزرگ بینی پرداختید فرجام بد آن ، مربوط به خودتان خواهد بود، اما شما بزودی نه تنها عمل نیک ننموده بلکه به اعمال بد دست می یازید، ما شما را مهلت می دهیم تا زمانی که وقت مجازات و کیفر شما بر دومین فسادتان فرا رسد، آنگاه فرستادگانی را از ناحیه خودمان که بمراتب سخت تر از مرحله اول رفتار می نمایند، می فرستیم بلا و گرفتاری را که ناخوش دارید به ارمغان شما بیاورند و سپس فاتحانه وارد مسجد اقصی گردیده به همان سان که در زمان تعقیب و جستجوی دشمن در منازل شما در مرحله اول ، وارد گردیده و برتری جویی و فساد گرائی شما را به نابودی کشاندند. ((شاید پروردگار شما بر شما رحم نموده و اگر باز گردید باز گردیم و ما دوزخ را تنگنائی برای کافران قرار دادیم .)) (40) شاید پروردگارتان شما را بعد از دومین کیفر با رحمت خویش ببخشاید و چنانچه بعد از کیفر دوم ، بازگشت به انحراف نمودید، ما نیز مجازات شما را از سر خواهیم گرفت و شما را در تنگنای دنیوی قرار داده و در آخرت دوزخ را زندان و حصاری بر شما قرار خواهیم داد. نخستین نتیجه ای که از آیات قرآن کریم استفاده می شود این است که : تاریخ یهودیان بعد از موسی تا پایان زندگانی آنها بدین صورت خلاصه می شود که آنها در جامعه فساد نموده تا آن هنگام مجازات شان فرا رسد، و خداوند افرادی را از ناحیه خود برمی انگیزد که بر آنان چیره خواهند شد سپس خداوند بنابر مصلحت هایی یهودیان را بر آنان پیروز می گرداند و اموال و اولاد به آنها عطا نموده ، و طرفدارانشان را در جهان بیش از آن قوم می گرداند، اما یهود از این اموال و یاران بهره برداری صحیح نمی نمایند، بلکه سوء استفاده نموده و بار دوم در روی زمین فساد به بار می آورند، البته این بار علاوه بر فساد، گرفتاری خوی تکبر و بر