eitaa logo
روشنگری
2.7هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
12.3هزار ویدیو
76 فایل
‌˼ بـسماللّٰھ ˹ #السلام‌علیك‌یابقیھ‌الله!.. 📌مقام معظم رهبری: روشـ‌نگرے یک جــهاد اسـ‌ت 👈تحلیل تازه ترین رویدادها و اتفاقات روز ایران وجهان بیان مسائل #بصیرتی، #سیاسی، #مذهبی #آخرالزمانی جهت ارتباط @shahiid61 @sadate_emam_hasaniam
مشاهده در ایتا
دانلود
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ چرا دهه هشتادی ها برای دشمن مهم شدند....؟؟؟ 📹 تحلیل بسیار زیبا حتماََ ببینید ✅ حاج حسین یکتا {کانال روشنگری} 🌍 @roshangari_114
🚨حضور استاد در برنامه زنده ثریا 🔹«محسن مقصودی» مجری برنامه ثریا: بنابر درخواست‌های مکرر مخاطبان، ان‌شاءالله یکشنبه‌ شب ساعت ۲۳، در برنامه زنده ‎«ثریا»، میزبان برادر عزیزم، آقای ‎رائفی‌پور خواهیم بود و در خصوص اتفاقات اخیر صحبت خواهیم کرد. از آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی شکل‌گیری ماجرا تا پشت‌صحنه طراحی اغتشاشات. 🔹باید با نوجوان‌ها و جوان‌ها بیشتر گفت‌وگو کنیم. {کانال روشنگری} 🌍 @roshangari_114
حضور صمیمی رئیس جمهورِ محترم با دانشجویان☺️🌱 به قولِ آقای محمد جوانی: آقای رئیسی با نوع زیست مردمی که دارن می‌تونن پرچمدار گفتمانِ گفتگوی واقعی در آحاد جامعه باشن. نه اون متکبرین و کاخ‌نشینایی که فقط توی لفظ مدعی‌ان و حتی برای حفظ ظاهر هم که شده، یه تصویرِ نشست با مردم ندارن! {کانال روشنگری} 🌍 @roshangari_114
چند نکته مهم در مورد مجالس عیدالزاهرا(عیدالنفس) 👇🏻👇🏻👇🏻
مجمع بین‌المللی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی: چیزی به نام عیدالزهرا(س) در اسلام و تشیع نداریم/ عیدالزهراهای ما خون شیعه را در خارج از کشور هدر می‌دهد
آیا جشن های موسوم به عیدالزهرا که به اسم شاد کردن حضرت زهرا(س) برگزار می شود ریشه دینی مذهبی دارد؟ ما چیزی در اسلام و تشیع به عنوان عیدالزهرا(س) و نیز روز رفع القلم نداریم، لذا اینکه نهم ربیع الاول به بهانه رحلت عمربن خطاب به روز رفع القلم و عیدالزهرا شهرت یافته هیچ گونه مبنای شرعی و مذهبی ندارد بلکه از دوران آل بویه که عصر اوج اختلاف میان شیعه و سنی بود و این دو مذهب یکدیگر را متهم می کردند این مسئله ایجاد شد و بعد در عصر صفویه، برگزاری عیدالزهرا گسترش یافت در صورتی که تشیع چنین چیزی را نمی پذیرد علاوه بر آنکه روز وفات عمر بن خطاب، خلیفه دوم 30 ذی الحجه است نه نهم ربیع الاول. حتی بعضا قول ضعیفی نیز مطرح شده که چون 30 ذی الحجه در آستانه محرم حسینی بوده است و نمی شد ابراز شادی کرد، 9 ربیع برای عیدالزهرا انتخاب شده است. این قول ضعیف در عصر صفویه گسترش یافت. این در حالی است که علمای شیعه و اهل سنت ازجمله شیخ مفید، یعقوبی، طبری، مسعودی و ابن ادریس در کتب تاریخی خود آورده اند که وفات عمر بن خطاب، خلیفه دوم در 30 ذی الحجه واقع شده است.
رواج بدون مبنای این خرافات انحرافی، چه ضربه هایی را به شیعه می زند و چقدر سبب وهن این مذهب و پیروانش است؟ مطرح کردن عیدالزهرا چیزی جز ضربه زدن به شیعه را در پی ندارد به ویژه آنکه با طرح تفکرات سلفی و اشتراک نظر یهودیت و وهابیت در دشمنی با شیعه، این مسائل دستاویز آنها قرار می گیرد چنان که شبکه های ماهواره ای وهابی سعودی از جشن های عیدالزهرا فیلم تهیه و در سراسر دنیا پخش می کنند. باید توجه داشت اولا طرح روزی به نام عیدالزهرا به عنوان روز وفات خلیفه دوم مبنای تاریخی ندارد ثانیاً در شرایط امروز جهان اسلام و با کارشکنی های دشمنان مشترک اسلام و مسلمین چنین اقداماتی خیانت بوده و نه تنها به نفع شیعه نیست بلکه علیه شیعه و اسلام است. نکته مهم آنکه اکثریت مسلمانان جهان اهل سنت هستند و وقتی شیعه عیدالزهرا می گیرد و به مقدسات آنها توهین می کند، به شیعه بدبین می شوند آنهم در زمانه ای که همه دشمن شیعه هستند. از این رو، نه تنها مبنا و ضرورتی برای طرح این قسم مسائل وجود ندارد ضمن آنکه مقام معظم رهبری نیز همه را از توهین به مقدسات اهل سنت نهی کرده اند.
روز 9 ربیع الاول در تقویم شیعی به عنوان سالروز آغاز امامت و ولایت امام مهدی(عج) نیز گرامی داشته می شود، مسئله برگزاری جشن های عیدالزهرا چقدر این اتفاق را تحت تاثیر قرار می دهد؟ باید توجه داشت امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) از هشتم ربیع الاول آغاز شده یعنی از همان روز شهادت امام عسکری(ع) چراکه شیعه قائل به این مهم است که در امامت، لحظه ای انفصال ایجاد نمی شود و لذا وقتی امام عسکری(ع) به شهادت رسیدند امامت امام بعد از ایشان از همان لحظه آغاز شده است. از این رو، انتساب 9 ربیع به سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) نیز صحیح نبوده و در زمره تاریخ سازی های جدید از عصر صفویه است. متاسفانه، ما برای اتفاقات تاریخی سندسازی های غلط می کنیم تا افکاری را که مبنای دینی ندارد، رشد دهیم.
آیا این موضوع می تواند به مهدویت و انتظار هم صدمه بزند؟ اینکه در این روز شادی کنیم، ایراد ندارد اما نباید بگوییم در مقام ولایت و امامت انفصالی رخ داده است. این می تواند اهل سنت را نسبت به به امام زمان(عج) حساس کند چراکه بعضا مطرح می شود 9 ربیع عیدالزهرا و نیز آغاز ولایت امام عصر(عج) است و برخی مادحین و سخنرانان این دو را به هم ربط می دهند و سبب وهن شیعه می شوند. می توان به جای روز، هفته امامت را گرامی داشت و تاریخ سازی های جدید نداشت تا دشمن را نسبت به شیعه حساس و اهل سنت را به امام عصر(عج) بدبین نکنیم چون اهل سنت هم منتظر امام زمان(عج) هستند. این ربط دادن ها نه به مصلحت شیعه است نه به مصلحت ظهور و زمینه سازی های آن. بشر امروز به ضرورت ظهور منجی رسیده و منتظر او است اما اینکه مهدویت را با عیدالزهرا(س) آمیخته کنیم به مهدویت ضربه می زند.
💬 نظر مراجع تقلید درمورد گرفتن مجالس لعن ( عیدالزهرا) 💠 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته‌ جالب توجه اینجا است که برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ در حالی که قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید. رهبر انقلاب فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت یا گاهی از روی غرض ـ این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسأله‌شان مسأله‌ نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند ـ به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی و خلاف قانون است.» 💠آیت‌الله سیستانی: شیعیان باید پیش از اهل تسنن به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنی‎ها بپردازند. گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و باز هم می گویم که نگویید سنی‎ها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند. من به خطبه‎های نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبه‎های شیعیان گوش می دهم. 💠آیت‌الله بهجت: آیت الله بهجت درباره برخی از رفتارها به نام عیدالزهرا فرمودند : «چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.» «کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد ، مسلمان نیست. ائمه ما (علیه‌السلام) در نماز جماعت آنان شرکت می‌کردند، به جهت اتحاد مسلمانان.» 💠آیت‌الله وحید خراسانی: ایشان با اشاره به اینکه تفرقه‌انگیزان در شیعه از فقاهت به دور هستند، فرمودند: «واقعاً فقاهت در این‌گونه جریان‌ها از بین رفته، این کارها موجب اراقه دماء محترمه است، و دستور خود ائمه بر خلاف این است. سب، لعن علنی جایز نیست. اولاً لعن علنی ممنوع است، واقعاً دستورات دین بر همین امر تأکید دارند، ثانیاً در روایت معتبره آمده است: صلوا فی مساجدهم، علاوه بر این، عیادت کنید مرضای آنها را، تشییع کنید جنازه های آنها را.» 💥 و طبق حکم الهی بدعت گذاری در دین که سند روایی نداشته باشد حرام است. {کانال روشنگری} 🌍 @roshangari_114
عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک منهدم جندالشیطان در تهییج اعضا برای کشتار شیعه، فیلم های مربوط به جشن های عیدالزهرا را پخش می کرد، این مسئله چه خطراتی را در پی برگزاری این جشن ها یادآور می شود؟ امروز آثار جلساتی مانند عیدالزهرا(س) را در خارج از کشور می بینیم؛ بنابر نقل منبعی موثق در پاکستان، سپاه صحابه فیلمی را از یکی از مراسم های عیدالزهرا پخش کرد و به مدت زمان همان لعن ها، شیعیان را سر بریدند!! امروز شیعیان در خارج از ایران در خط مقدم مبارزه با تفکرات افراطیِ وهابی و سلفی گری قرار دارند و تاوان عیدالزهراهای ما را پس می دهند و خون شان بی گناه ریخته می شود. چون وهابیون با دیدن این فیلم ها خشمگین شده و از شیعیانِ در دسترس خود انتقام می گیرند. جان شیعه امروزه در خطر است بسیاری از شیعیان خارج از ایران می گویند به مداحان و سخنرانان بگویید چنین مباحثی را مطرح نکنند و موجب رعب و وهن شیعه نشوند چراکه جشن های موسوم به عیدالزهرا خون شیعه را در خارج از کشور به هدر می دهد.