eitaa logo
روشنگری - بررسی ادیان ، فرق و مذاهب
264 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
326 ویدیو
4 فایل
جهت ارتباط با ادمین می توانید مطالب خود را به آدرس زیر ارسال نمائید . @admin_roshangarii
مشاهده در ایتا
دانلود
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥اینجا انگلستان است... کارخانه‌‌ی فرقه سازی و مرشد سازی!!!!! 📌مرکز درست کردن فرقه ها و رهبران جدید برای کشورهای اسلامی . ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
💠انتظار ظهور منجی عقیده ای است که در ادیان آسمانی و مذاهب مختلف جهان ، به مثابه یک اصل مسلم ، مورد پذیرش است . 🔥🔥سید علی محمد باب با توجه به این اعتقاد راسخ در میان جامعه اسلامی ، خود را باب و وسیله ارتباط مردم با امام رمان (عج) دانسته و می نویسد : ✍🏼« فرض است بر مقام رحمت خداوند عالم که از جانب حجت خود عبدی را با حجت وافبه منتخب و اظهار فرماید تا آنکه سبیل اختلافات را به نقطه وحدت برساند» . وی با این جملات ضرورت وجودی باب و واسطه با امام زمان را متذکر می شود . ⛔️باب به مرور زمان با تغییر ادعای خود به مهدویت در نوشته های آخر خود تلاش می کند با تفسیرها و تاویلات مضحک احادیث مهدویت ، آنان را بر خود تطبیق دهد هرچند مدت دعوت قائمیت و مهدویت او ، حدود دو سال و نیم آخر زندگی اش بیش نبود و با وجود توبه نامه ، در ادعای خویش ، ثبات قدم نداشته است . 📘علیرضا محمدی ، جریان شناسی بهائیت ، دفتر نشر معارف ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
⁉️فقدان علائم مهدویت در ادعای باب : 🔍نیم نگاهی بر نسب خانواده ، خصوصیات اخلاقی و رفتاری علی محمد باب و ادعاهای متناقض وی و سایر اقداماتی که در طول زندگی خویش انجام داد همگی مبین این حقیقت است که روایات مهدویت نه تنها بر علی محمد باب صدق نمی کند ؛ بلکه از ابعاد متعدد ادعاهای بابیت و بهائیت را تکذیب می کند . 📌حتی « من یظهره الله » بنا به گفته خود علی محمد باب ، نمی تواند میرزا حسینعلی نوری باشد ؛ زیرا نام او می بایست محمد باشد که حسینعلی است ، لقب او می بایست قائم باشد که بهاء الله است ، و محل ظهور او می بایست مکه باشد که بغداد است .1 👌🏻واقعیت این است که بهائیت در رابطه با روایات مهدویت - که مورد قبول و استنادشان است - زمین گیرشده اند ؛ زیرا اگر این روایات را نفی کنند اساس بابیت لطمه می خورد در حالیکه آنان باب را همان مهدی و پیامبر اسلام را مبشر آمدن علی محمد باب می دانند و خود باب بارها به این روایات استناد کرده است . 🔰حال اگر این روایات را بپذیرند علی محمد باب و بهاء الله هرگز نمی تواند مصداق این روایات قرار گیرند و روایات مهدویت بیگانه از علی محمد باب و ادعاهای بهائیت است . 2 📚منابع : 1. سید سعید زاهد زاهدانی ، بهائیت در ایران ، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی 2.جهت آشنایی با روایات ر.ک : چشم به راه مهدی ، جمعی از نویسندگان و چشم اندازی به حکومت حضرت مهدی (عج) ، نجم الدین طبسی . ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e
⛔️عقل ستیزی و علم گریزی در بهائیت : 🔯بهائیت خود را دینی فوق العاده مترقی و جهانی دانسته و ادعا دارد یکی از آورده های جدید آن تطابق دین با علم و عقل است . 🔥از دیدگاه عباس افندی ( عبدالبهاء ) : « اگر مسائل دینیه مخالف عقل و علم باشد وهم است زیرا مقابل علم ، جهل است . تعصبات مانع بزرگی است برای ایجاد صلح و سلام و وحدت و یگانگی و تا این مانع یعنی تعصبات موجود است هرگز بشر روی خوشبختی نخواهد دید».1 📌او می کوشید تا همه تعالیم مترقی را به پدرش بهاء الله نسبت دهد ، به گونه ای که در مواضع گوناگون اعلام داشته که چنین تعالیمی قبل از بهاء الله در جوامع بشری مطرح نبوده اند.2 و این همه از ابداعات دیانت بهائی است که از طریق وحی به پدرش ( بهاء الله ) نازل گشته است .3 💡حال با نگاهی به کتب و منابع دینی بهائیت و احکام صادره از سوی بهائیت میزان عقل ستیزی و علم گریزی در این فرقه ضاله آشکار خواهد شد . 📚منابع : 1. خطابات ، عبدالبهاء ، ص 18. 2. ر.ک : افندی ، عباس ( عبدالبهاء ) ، خطابات مبارکه ، ص 191. 3. شیفتگی عبدالبهاء به غرب در اندیشه و عمل ، سعی شریفی ، فصلنامه مطالعات تاریخی ، شماره 17. ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
🔶عرفان انحرافی «یوگا» در غفلت مسئولان به ورزشی رسمی تبدیل شد. یوگا در مهد خود یعنی هند هم نتوانست به ورزش اجباری در مدارس تبدیل شود، گفت: متأسفانه امروز در کشور ما و در غفلت مسئولان شاهد آموزش این معنویت انحرافی با عنوان ورزش در ۱۲ هزار باشگاه ورزشی هستیم. 🔻«یوگا» از هندوئیزم آمده و به عنوان عرفان عملی هندو‌ها مطرح است و فردی به نام «پتنجلی» آن را تدوین کرده بود؛ شروع این عرفان به ۴۰۰ سال قبل از میلاد، یعنی دو هزار و ۴۰۰ سال قبل بازمی‌گردد و در متون باستانی هندو‌ها همچون ودا‌ها و اوپانیشاد‌ها ریشه دارد. 🔺یوگا به صورت مبنایی از بستر فلسفی و آئینی خود قابل تفکیک و جداسازی نیست. گرچه در ایران با ظاهر ورزش وارد شده، از مبنای خودش جدا نیست. شما این مسئله را به وضوح در طراحی فضای باشگاه‌های مطرح یوگا در کشور و در میان کلمات پیشکسوتان یوگای ایران در قالب مصاحبه‌های مختلفشان می‌توانید ببینید که یوگا را به عنوان مسیری معنوی معرفی می‌کنند. 🎙حجت‌الاسلام عرب ، عضو گروه معنویت انجمن اخلاق حوزه ، در گفتگو با ایکنا ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
👥بشر معاصر نیاز‌هایی دارد که فرقه‌های جدیدی توانسته‌اند آن نیاز‌ها را تأمین کنند و از این طریق در میان مردم جاذبه پیدا کرده‌اند؛ معنویت در دوره جدید کاملاً رنگ سکولاریته گرفته است و گاه با معنویت‌های بدون خدا مواجهیم. 📌در معنویت دوره معاصر بیش از آنکه ما آرامش را در لاهوت ببینیم، آرامش را در عالم ناسوت جست‌وجو می‌کنیم؛ لذا برخی فرقه‌ها به پیروان خود پیشنهاد‌های جنسی می‌کنند یا پیشنهاداتی می‌کنند که سر از اعتیاد‌های شدید درمی‌آورد. سنخ معنویت پیشنهادشده از سوی فرقه‌های جدید به گونه‌ای است که معنویت در آن‌ها به عنوان طریقی نیست که از طریق آن به تعالی برسی، بلکه معنویت موضوعیت دارد. 🌐فرقه‌های جدید و نومعنویت‌ها نگاه کاریکاتوری به آموزه‌های ادیان دارند. در واقع این فرقه‌ها آموزه‌هایی را که جاذبه دارند بزرگ‌نمایی می‌کنند، اما آموزه‌های دیگری را که جذابیت ندارد محو می‌کنند تا از این طریق بازار خود را حفظ کنند؛ فرقه‌های جدید جذابیتشان این است که به نیاز‌های بشر امروز توجه جدی دارند. 🎙حجت‌الاسلام جهانگیری ،مدیر کل دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی ، ایکنا ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
💡اگر بخواهیم به صورت بنیادی نگاه کنیم دو دسته عوامل معرفتی و تابع‌ معرفتی را در پیدایش جنبش‌های نوین دینی مؤثر می‌دانیم. عوامل معرفتی همان عوامل فلسفی است؛ مثل عوامل متافیزیکال. عوامل تابع‌ معرفتی عوامل جامعه‌شناختی است، مثل عرفی شدن یا دنیاگرایی. 🌐در جهانی که قدسی‌زدایی می‌شود دیگر دین قدسی حضور ندارد. در نتیجه دین در بستر سکولاریزاسیون معنا پیدا می‌کند. مهم‌ترین مشخصه سکولاریزاسیون عبارت است از حذف عناصر قدسی از جامعه؛ یعنی دین هست، ولی قدسی نیست، بلکه سکولار است؛ لذا دین در معنای سنتی که عوامل قدسی در آن مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کردند و حالا به مؤلفه‌هایی فروکاهش می‌یابد که با بستر سکولاریزاسیون همگون و سازگار است؛ 📌عامل دیگری که در خصوص گسترش جنبش‌های نوین دینی مؤثر و دخیل است «جهانی شدن» است. این گستردگی اطلاعات مهم‌ترین عامل برای همه‌جایی شدن پدیدارهاست. یکی از پدیدارهایی‌ که می‌تواند همه‌جایی بشود دین است. در بستر جهانی شدن هر پدیده‌ای بخواهد جهانی شود باید از قواعد جهانی شدن تبعیت کند. خاصیت جهانی شدن این است که پدیدارها برای اینکه جهانی بشوند، مابه‌الاشتراک‌هایشان را عرضه کنند و از مابه‌الافتراق‌ها دوری گزینند. 🎙حجت‌الاسلام حافظ ، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، در گفتگو با ایکنا ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 کلید آرامش به دست خداست 🎥 حجت الاسلام سعیدی ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
✨مقدرات در شب های قدر 🌷امام صادق عليه‏ السلام : 🌙 مقدّرات در شب نوزدهم(امشب) تعيين ، در شب بيست و يكم تأييد و در شب بيست و سوم ماه رمضان امضا میشود. 📗الكافى ج۴ ص۱۵۹ ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
💕💕ولایت اهل بیت تنها راه نجات 📖 در كتاب «صفوة الأخبار» از أعمش نقل مى كند: كنيزى سياه چهره و كور را ديدم كه به مردم آب مى داد و مى گفت: به دوستى و محبّت 💫✨حضرت على بن ابى طالب عليه السلام بياشاميد. سپس او را در مكّه ديدم كه بينا گشته و به مردم آب مى دهد، و اين بار مى گويد: بياشاميد به محبّت كسى كه خدا به خاطر او بينائى را به من برگردانيد. اعمش مى گويد: قضيّه را با او در ميان گذاشتم و گفتم: تو را در مدينه نابينا ديدم كه آب مى دادى و مى گفتى: به محبّت على بن ابى طالب عليه السلام بياشاميد و اكنون مى بينم بينا گشته اى، مرا از اين مطلب باخبر كن. 🌺 كنيز گفت: مردى را ديدم كه به من فرمود: اى كنيز ؛ آيا تو اهل ولايت و محبّت علىّ بن ابى طالب عليه السلام هستى؟ گفتم: بلى، آنگاه دعا كرد و گفت: خدايا ؛ اگر راست مى گويد بينائى اش را به او برگردان، بخدا قسم، به بركت دعاى او فوراً ديدگانم روشن وچشمانم بينا گرديد. به او گفتم: تو كيستى؟ گفت: «أنا الخضر وأنا من شيعة عليّ بن أبي طالب عليه السلام»، من خضر و از شيعيان علىّ بن ابى طالب عليه السلام مى باشم. 📜صفوة الأخبار: (كتابى است خطّى كه هنوز به چاپ نرسيده است)، مجلسى رحمه الله در بحار الأنوار: ۹/۴۲ ح ۱۱، و سيّد هاشم بحرانى رحمه الله در كتاب مدينة المعاجز: ۷۵/۲ ح ۴۰۹ از آن نقل كرده اند. ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ امام زمان؛ میزان‌کننده‌ی ترازوها 🔻 شرّ -که بدترین شر است- شری است که در آن، به و به تبدیل شده است. در این زمان ترازوها تغییر کرده، زیبایی‌شناسی‌ها عوض شده و اراده‌ها در آخرین حد از انحراف و انحطاط قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تاریکی مطلق حاکم شده است. در تاریکی مطلق، خشت گلی جای طلا را می‌گیرد؛ چراکه ترازوهای بشر عوض شده است. لذا حضرت (عج) ابتدا ترازوها را اصلاح می‌کنند تا عدل در بیرون قابل تحقق باشد. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۱۳ و ۱۱۴ ✅ با مجموعه «روشنگری ادیان و فرق اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران » همراه شوید. 🔵 روشنگری( ثبت نام کارگاههای آموزشی مجازی ) 🆔https://eitaa.com/joinchat/3399417937C605575e86e 🔶 روشنگری (ادیان و فرق ) مازندران در واتساپ 🆔https://chat.whatsapp.com/EFPasev9H1y2KbuLmnr0kG