eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بازدید خانواده‌های شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس‌آباد
روشنگر مدیا
💢بازدید خانواده‌های شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس‌آباد
💢بازدید خانواده‌های شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس‌آباد در آستانه سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح(ع)، خانواده شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس آباد بازدید کردند. 🔹به گزارش روشنگر، همزمان با سال نو میلادی برخی از خانواده‌های تهران، روز یکشنبه نهم دی ماه از منطقه گردشگری عباس‌آباد و مجموعه گنبد مینا بازدید کردند. این بازدید به همت شهرداری تهران و شرکت نوسازی عباس آباد صورت گرفت که طی آن از خانواده‌های شهدای مسیحی نیز تجلیل به عمل آمد. ✅رامین مسعودی، مدیرمجموعه گنبد مینا در ارتباط با این برنامه به خبرنگار روشنگر اظهار داشت: «فعالیت این مجموعه در زمینه آشنایی عموم مردم با علم نجوم و اجرام آسمانی است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مدارس اقلیت‌های دینی برای بازدید از مجموعه، در اولویت قرار دارند. امروز نیز با افتخار، پذیرای برخی از خانواده‌های معظم شهدای ارامنه، از اقلیت‌های دینی کشورمان بودیم». @Feraghvaadyan
💢 حکم در گفتار دو پیشوای بهائی ♨️روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ اولین بهائیت ( و تقیه را در هر شرایطی مذموم دانسته و را به از آن مأمور کرده است. ⏪ چنان‌که به نقل از شوقی افندی می‌نویسد: «سؤال ثالث در خصوص کتمان عقیده در نقاطی که بهائی غیرموجود معروض بودید. جواب فرمودند کتمان عقیده، حتی در این مورد مذموم و مخالف مبادی این امر است».[1] ⏪ نویسنده در ادامه مدعی می‌شود که در تمامی نوشته‌های ، به این اصل تصریح شده است: «الواح الهیه در این خصوص بسیار و کمتر لوحی توان یافت که در این خصوص شامل اشاره یا صراحتی نباشد».[2] 🖌 اما این اظهارات در حالیست که با مطالعه‌ی آثار بهائی درمی‌یابیم، دوره‌ای پیش از شوقی افندی وجود داشته که توسط مُبیّن نوشته‌جات پیامبرخوانده‌ی بهائیت (: ) از آن، به تعبیر شده است. ⏪ چنان که به نقل از عبدالبهاء می‌خوانیم: «بعد از تعیین و قطع کلام بین الطّرفین تأخیر جائز نه (: نیست). به موجب نصّ کتاب باید عمل شود مگر آن‌که محذور عظیمی حاصل گردد، زیرا ایّام تقیّه است».[3] ♻️ در این صورت، اگر عبدالبهاء کتمان عقیده را در بهائیت جائز دانسته و از ایامی که بهائیان در آن تقیه می‌کردند یاد نموده، دیگر شوقی افندی با چه مجوزی اقدام به آن کرده است⁉️ حال بهائیان، می‌بایست عمل بهاء و عبدالبهاء را سرلوحه‌ی خود قرار دهند و یا پیرو شوقی افندی باشند⁉️ از طرفی، اگر در بهائیت، ایامی وجود داشته که بهائیان عقیده‌ی خود را به دستور پیشوایانشان کتمان می‌نمودند، چگونه اشراق خاوری از صراحت تمام نوشته‌جات پیشوایان بهائی بر ممنوعیت تقیه یاد کرده است⁉️ آیا این چیزی فرای پراکنی و است⁉️ @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 459. 📙[2]. همان، ص 459. 📕[3]. فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، ج 4، ص 169.
🔷تقدیر از مدیر دبستان جمشیدجم 🔹خانم نوشین پشوتن، مدیر دبستان جمشیدجم به عنوان یکی از... 🔗 https://www.berasad.com/?p=66159 @Feraghvaadyan
🔴 تأمین آذوقه‌ی به دست ❗️ ♨️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ در بحبوحه‌ی جنگ جهانی اول، هنگامی که وارد شد، با کمبود مواجه گشت؛ از این‌رو نزد عبدالبهاء رفت. در این میان، عبدالبهاء که تا پیش‌تر انبارهای غلّات خود را از مخفی کرده بود، تأمین آذوقه‌ی ارتش مهاجم و را بر عهده گرفت.[1] ♨️ البته گویا عبدالبهاء بعلاوه‌ی تأمین آذوقه، وظیفه‌ی برای ارتش انگلیس را نیز بر عهده داشته است.[2] ♨️ این اقدام خائنانه، حاکمان عثمانی را به قدری از عبدالبهاء عصبانی کرد که تهدید به وی نمودند؛ تهدیدی که در کتاب خود، بدون هیچ اشاره‌ای به علّتش، از آن یاد کرده است.[3] ⚠️ اما به راستی مگر ، اولین بشارت خود را محو و معرفی نکرده بودند⁉️ همچنان که پیامبرخوانده‌ی این فرقه گفته است: «یا أهل الارض بشارت اول که از اُمّ الکتاب در این ظهور اعظم به جمیع اهل عالم عنایت شد، محو حکم جهاد است از کتاب...».[4] پس چرا برای "ادامه‌ی جنگ" و به دست ، در اقدامی خائنانه، تأمین آذوقه‌ی ارتش آن را در نواحی بر عهده گرفتند⁉️ ♻️ آری؛ بدون شک معنای نهی از جنگ و جهاد نزد پیشوایان بهائی، پذیرش خفت‌بار اشغالگری اربابان آنان می‌باشد. @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📘[1]. ر.ک: سیدمحمدباقر نجفی، بهائیان، ص 642. 📘[2]. همان، ص 641. 📕[3]. شوقی افندی، قرن بدیع، ص 298-297. 📙[4]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه احکام و حدود، ص 271.
💢 دیدار رئیس‌جمهور با خانواده شهید «آلفرد گبری» - از شهدای ارمنی - همزمان با شب سال نو میلادی @Feraghvaadyan
💢پیام تبریک علی یونسی به مسیحیان ایرانیان و جهان
روشنگر مدیا
💢پیام تبریک علی یونسی به مسیحیان ایرانیان و جهان
به گزارش روشنگر به نقل از تارنمای انسجام ملی/ در بخشی از این پیام آمده است: دوری از جنگ و خشونت؛ اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت عدالت میان همۀ انسانها از هر رنگ، زبان، نژاد، مذهب و دینی، آموزۀ اصلی حضرت عیسی (ع) و تمام انبیاء آسمانی است. 📃متن کامل این پیام به شرح زیر است: به نام خداوند بخشنده و مهربان میلاد مسعود حضرت عیسی بن مریم علیهما‌السلام و آغاز سال نو میلادی (٢٠١٩) را به همه رهبران مذهبی کلیساهای سراسر کشور، اعضای محترم شورای خلیفه‌گری و انجمن‌ها (ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان و تمام ایرانیان عزیز مسیحی، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم. حضرت عیسی مسیح (ع) پیام‌آور محبت، دوستی و مهربانی است. این پیامبر بزرگ خدا و همه پیامبران آسمانی از پیش‌داوری، خود‌شیفتگی، خرافه‌پرستی، جزم‌اندیشی، سخت‌گیری و تعصب، تحقیر و اهانت، تبعیض و نابرابری، خشونت و افراطی‌گری بدور بوده و همواره بشریت را به محبت، صلح، مدارا، عقلانیت و عدالت راهنمایی می‌کردند. دوری از جنگ و خشونت؛ اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت عدالت میان همۀ انسانها از هر رنگ، زبان، نژاد، مذهب و دینی، آموزۀ اصلی حضرت عیسی (ع) و تمام انبیاء آسمانی است. جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح، آرامش، اعتدال، مدارا و عقلانیت است. پیام اساسی همۀ ادیان آسمانی نیز یکتاپرستی، اخلاق، زندگی مسألمت‌آمیز، پذیرش دیگری، تفاهم، هم‌گرایی و همبستگی اجتماعی است. عقلانیت و تجربه انسانی نیز راه دستیابی به چنین جامعه‌ای را گفت‌و‌گوی پیروان ادیان، تکریم باورها و اندیشه‌های دیگر و دوری از تعصبات و تبعیضات ناروا می‌داند. بسیار بجاست که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از چهل سال همدلی و همبستگی ایرانیان مسیحی و همۀ پیروان ادیان توحیدی در تمام دوران انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه، قدردانی شده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود. از خدای مهربان، برای همه مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان عزیز مسیحی، سالی سرشار از آرامش، شادمانی و موفقیت را آرزو مینمایم. «علی یونسی» @feraghvaadyan
💢 دیدار رئیس‌جمهور با خانواده شهید «آلفرد گبری» - از شهدای ارمنی - همزمان با شب سال نو میلادی @Feraghvaadyan
⭕️ اعتراف بهاءالله به حقوق‌بگیری ازدولت روسیه ♨️به گزارش روشنگر به نقل از نقد بهائیت/ بهائیان در حالی سعی بر انکار ارتباط پیامبرخوانده‌ی با استعمار روس‌تزار دارند که وی صراحتاً، به حقوق‌بگیری خود از امپراطوری روس‌تزار اعتراف کرده است. ♦️ همچنان که می‌خوانیم: «قسم به جمال قدم که اول ضرّی که بر این غلام وارد شد، این بود که قبول شهریه از دولت نموده و اگر این نفوس (بهائیان) همراه نبودند، البته قبول نمی‌کردم».[1] ✍ اما در این نوشته، هرچند پیامبرخوانده‌ی اسمی از امپراطوری روس نیاورده و تنها اعتراف به حقوق‌بگیری از "دولت" نموده، اما از آن‌جایی که دولت ایران با او دشمن بوده و او را و کرده و گروهی از هم‌مسلکانش را اعدام نمود؛ معلوم می‌شود که مراد او از مواجب بگیری دولت، دولت روس‌تزار بوده است. چرا که تنها امپراطوری روس بود که با پیامبرخوانده‌ی بهائی موافق بود و حمایتش می‌کرد و معلوم می‌شود که مرادش از دولت، دولت روس بوده است. ⚠️ با این حال، چگونه یک مواجب‌بگیری امپراطوری_ظالم، ستمگر و غاصب می‌تواند پیامبری الهی باشد؛ حال آن‌که خدای تعالی صراحتاً فرموده است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ [هود/113]؛ و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمی‌شوید»⁉️ @feraghvaadyan @n_bahaiat 📚پی‌نوشت: 📕[1]. ، مجموعه الواح مبارکه، ص 159-158.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛪️با عجیب‌ترین و معروف‌ترین کلیساهای ایران آشنا شوید @feraghvaadyan
♨️واکنش و اعتراض شدیداللحن دراویش گنابادی به شایعه سازی حصر قطب در سایت مجذوبان نور 👈گویا دیگر حنای مجذوبانی ها رنگی ندارد.... @Feraghvaadyan
شبکه شعور کیهانی ارمغان طاهری از کابالا نگاهی به یک انحراف در عرفان حلقه 1⃣ در عرفان حلقه بیش از همه یک کلیدواژه برجسته می‌شود و آن هم مفهوم است. 2⃣ در حقیقت فرقه حلقه با انتخاب شبکه شعور کیهانی در نقش واسط میان خالق و مخلوق، به جای قُرب و اتصال به خداوند در پی اتصال با شبکه شعور کیهانی است؛ بنابراین در عرفان حلقه چون خداوند دست نیافتنی معرفی می‌شود، افراد به اتصال با شعور کیهانی فرا خوانده می‌شوند. 3⃣ معتقد است خداوند تمام قدرت‌های خود را به شبکه شعور تفویض کرده است. 4⃣ این شعور کیهانی که در عرفان حلقه یدالله معرفی شده است، در کابالا نیز همچون‌دست آفرینش‌گر خداوند، مأمور آفرینش و رساندن فیض اِن سوف بر عوالم چهارگانه است و چون کابالیست‌ها معتقدند، اِن سوف به دلیل نامحدود بودنش نباید به خلق موجودات محدود بپردازد، مأمورانی را به امر آفرینش موظف کرده است که سفیروت نام دارند. 5⃣ بنابر باور‌‌‌‌ کابالیست‌‌‌‌های یهودی این شبکه به طور آگاهانه به اداره جهان می‌‌‌‌پردازد و از طریق این نیروها و انرژی‌‌‌‌ها که هوشمند و موثر بر زندگی روزمره‌‌‌‌ انسان‌‌‌‌ها هستند، می‌‌‌‌توان به امر فرادرمانی پرداخت، همچنان که طاهری هم به آن اشاره دارد و مدعی است از طریق اتصال به این شبکه به درمان افراد می‌‌‌‌پردازد. 6⃣ اتصال به این شبکه‌‌‌‌ شعور کیهانی را تنها شرط سیروسلوک اعلام کرده و کابالیست‌‌‌‌ها هم معتقدند انسان‌‌‌‌ها با اتصال به این شبکه و دستیابی به نیروی کیهانیِ آن می‌‌‌‌توانند سرنوشت خود را تغییر دهند و قادر به انجام هر کاری شوند. این شبکه در عرفان یهود منشاء پرداختن به امور جادوگری و ترویج سحر و جادو شده است. 7⃣ از آنجا که کابالیست‌‌‌‌‌‌‌‌های معاصر معتقدند علم آخرالزمانی همان تعالیم کابالا است، با تمام قوا در حال انتشار عقاید خود در کشور‌‌‌‌های مختلف هستند. از این رهگذر با چاپ کتب فراوان و ترجمه‌‌‌‌ آن به زبان‌‌‌‌های گوناگون و نیز در اختیار گرفتن نویسندگانِ توانا که بتوانند آموزه‌های کابالایی را برتفکر انسان‌‌‌‌ها حاکم کنند، درصدد برپایی یک هستند. از این رو همچنان که طاهری در اصل اول از اساسنامه‌‌‌‌ عرفان حلقه معترف است، همه‌‌‌‌ تلاش‌‌‌‌ها برای نزدیکی انسان‌‌‌‌ها به یکدیگر است و شبکه‌‌‌‌ شعور کیهانی همان زیربنای بخش اشتراکات فکری انسان‌‌‌‌ها است. 8⃣ برای برپایی دینِ نوینِ جهانی و تلاش برای نزدیکی انسان ها، بخش رو بنای فکری آنها که به اعتقاد عرفان حلقه، اعتقادات، مراسم و مناسکِ مختلف ادیان است، دیگر اهمیت نداشته و تنها اعتقاد به قدرتی همچون نیروها و انرژی‌‌‌‌های شعور کیهانی کافی است. این‌‌‌‌گونه اختلافات بر سر اصول ادیان نیز کم‌رنگ‌‌‌‌تر شده و تحقق دین نوین جهانی با رهبری فراماسون‌های یهودی هموارتر می‌‌‌‌گردد. 9⃣ کلام آخر این که چگونه عرفان حلقه خود را تابع عرفان اسلامی و ایرانی معرفی کرده، اما در آن از سلوک به سوی خداوند کمتر نشانی هویدا نیست. اتصال به شعور کیهانی که عامل اشتراک بین عرفان حلقه و عرفان یهود است، چگونه کشف و شهودی است که توسط رهبر این حلقه صورت گرفته، اما کابالا قرن‌‌‌‌هاست که آن را پذیرفته و به دنبال کنترل نیروهای این شبکه در راستای اهداف قوم یهود است؟! 🔟 به‌راستی این‌که از یک طرف هدف را استفاده از رحمانیت الهی معرفی می‌کنند و از طرف دیگر این استفاده از رحمانیت الهی فقط باید از کانال مرکزیت عرفان حلقه بگذرد، جز کانالیزه‌کردن سرسپردگی در عرفان حلقه و تبدیل طاهری به یک قطب و مرشد چه معنایی دارد؟ @Feraghvaadyan
guardian: How Islam kick started science ☄ #اسلام آغازگر و طلیعه‌دار علم و دانش ➖➖➖➖➖➖➖ Keith Devlin on the debt of influence that science, culture and technology owe to Islam کیث دولین ، علم و فرهنگ و تکنولوژی را مدیون اسلام می‌داند Without the dedication of the Islamic scholars of the 9th to the 14th century, it is not clear that Western Europe would have become the world leader in science and technology. اگر محققان اسلامی در قرن‌های 9 تا 14 نمی‌بودند معلوم نبود که آیا اروپای غربی می توانست الان پیشتاز علم و فناوری باشد یا خیر ... And it is also unlikely that the United States would have inherited that leadership role. بدون وجود دانشمندان اسلامی، حتی آمریکا هم نمی‌توانست این پیشتازی علمی را داشته باشد. 🌐 نشریه گاردین انگلستان @Feraghvaadyan
❌هجمه اي خاموش ▪️حوزه آموزش، جولانگاه فرق انحرافي ، يکي از جريانهايي است که به سبب ماهيت خويش در طول حياتش همواره آموزش درون تشکيلاتي و خارجي را مد نظر قرار دادهاست. قلمرو اين آموزش در بعد خارجي، نسبتاً گسترده بوده و از نفوذ در نظام آموزش عالي تا چاپ و توزيع کتب گوناگون را در بر مي گيرد. اين امر در بعد تشکيلاتي نيز به اشکال مختلف نظير برپايي جلسات منظم درون گروهي از سوي سران و قطب فرقه و برگزاري مراسم و آيين هاي خاص فرقه اي صورت مي پذيرد. صرف نظر از آموزش درون تشکيلاتي، نفوذ عناصر اين فرقه به حوزه عالي در نقش استادان دانشگاه ها، امري قابل تأمل است. هم اکنون، تني چند از اعضاي اين فرقه در مقام استاد در حال تدريس در برخي از دانشگاه هاي معتبر کشور هستند. در حالت خوش بينانه، اگر نگوييم که آنها عامدانه به اشاعه باورها و اعتقاداتي خاص در ميان دانشجويان ميپردازند، آميختگي اين باورها در نظام فکري ايشان، مي تواند به صورت غيرمستقيم در سخنان و آموزش هايشان منعکس شده و در طول زمان به دانشجويان القا گردد. عنوان برخي پايان نامه هاي تحقيقاتي تحت هدايت اين افراد، شاهدي است بر اين حقيقت. پايان نامه هايي که به ظاهر با موضوع شناخت عرفان تهيه و تدوين شده اما محتواي آنها نمايانگر عرفان از منظري خاص و به دور از عرفان ناب اسلامي است. فرقه گنابادي يد طولايي در چاپ و انتشار آموزه هاي خود در قالب کتب و مجلات علمي-آموزشي دارد. انتشارات اين فرقه با نام "حقيقت"، چاپ کتب و نشريات آنان را برعهده داشته و آثار زيادي را براي کاربرد درون تشکيلاتي و توزيع با هدف جذب در جامعه منتشر کرده است. 📚آرشیو تحقیقی روشنگر @Feraghvaadyan
💢برگزاری مراسم مذهبی در کلیسای سرکیس مقدس تهران
❇️ هدایای امام برای اهالی نوفل لوشاتو در شب تولد حضرت عیسی 👤حجة‌الاسلام والمسلمین علی ‌اکبر محتشمی ‌پور: 🔹شب تولد حضرت عیسی(ع) امام پیامی برای تمام مسیحیان جهان دادند که خبرگزاری ها پخش کردند در کنار این پیام به ما دستور دادند این هدایایی را که برادران از ایران آورده ‌اند که معمولاً گز، آجیل و شیرینی بود، بین اهالی نوفل لوشاتو تقسیم کنیم. 🔹ما این کار را انجام دادیم و در کنار هر بسته یک شاخه گل قرار دادیم. چند جا که رفتیم احساس کردیم برای کسانی که در غرب اثری از این عاطفه ‌ها و محبت ها حتی در بین فرزندان و پدران خود سراغ ندارند، بسیار عجیب است که شب میلاد حضرت مسیح(ع) یک رهبر ایرانی که غیرمسیحی است، اینقدر به آنها نزدیک است و احساس محبّت می‌ کند. 🔻از جمله خانمی بود که وقتی هدیه امام را گرفت چنان هیجان ‌زده شد که قطرات اشک از چهره ‌اش فرو ریخت. این طرز رفتار امام آن چنان در آنها اثر گذاشت که از ایشان وقت ملاقات خواستند. امام بی‌ درنگ وقت دادند. 🔻آنها ده پانزده نفر از اهالی محل بودند که با شاخه ‌های گل آمدند. امام به مترجم فرمودند که احوال آنها را بپرسید و ببینید که آیا کار و نیاز خاصی دارند؟ گفتند نه هیچ کاری نداریم فقط آمده ‌ایم امام را از نزدیک ببینیم و این شاخه‌ های گل را به عنوان هدیه آورده‌ ایم. امام با تبسّم شاخه ‌های گل را یکی ‌یکی از دست آنها می‌‌ گرفتند و در میان ظرفی که درکنارشان بود قرار می‌‌ دادند و آنها هم خیلی خوشحال از حضور امام رفتند. منبع: سرگذشت های ویژه از زندگی امام خمینی، ج 1، ص 57/ پرتال امام @Feraghvaadyan
❓سوال از خداناباوران ایرانی 📣روشنگر به نقل از نقد الحـاد و آتئیسمـْ / چرا در حالی که افرادی مانند ریچارد داوکینز شروع حیات در سیاره‌ی زمین را محصول شانس و تصادف میدانند، همزمان افراد برجسته‌ی دیگری مانند «پروفسور یوجین کونین»؛ زیست‌شناس ارشد مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری آمریکا، منشاء حیات و پیدایش موجودات زنده را معجزه میخواند؟ چگونه علم، داوکینز را به این نتیجه رسانده که پیدایش حیات محصولِ تصادف است اما پروفسور «یوجین کونین» را به این نتیجه رسانده که پیدایش حیات نه تنها تصادفی نیست بلکه معجزه است؟ یوجین کونین؛ دانشمند برجسته‌ی حال حاضر دنیا که همچنین عضو هیئت داوری ژورنال‌های معروفی مانند ژورنال سلول(Cell) و محقق ارشد کتابخانه‌ی پزشکی آمریکا نیز است، در کتاب خود با نام: The Logic of Chance: The Nature and Origin of Biological Evolution ترجمه: برهان شانس: طبیعت و منشاء تکامل زیستی به بررسی منشاء حیات پرداخته و به وضوح اعلام میکند که نه تنها شروع حیات به طور تصادفی امکان‌پذیر نیست، بلکه برای شروع حیات به یک معجزه نیاز هست. در صفحه‌ی 391 این کتاب آمده است: The origin of life is one of the hardest problems in all of science, but it is also one of the most important... we still do not have even a plausible coherent model, let alone a validated scenario, for the emergence of life on Earth. Certainly, this is due not to a lack of experimental and theoretical effort, but to the extraordinary intrinsic difficulty and complexity of the problem. A succession of exceedingly unlikely steps is essential for the origin of life, from the synthesis and accumulation of nucleotides to the origin of translation; through the multiplication of probabilities, these make the final outcome seem almost like a miracle. ترجمه به اختصار: "منشاء حیات یکی از سخت‌ترین و مهمترین مشکلات در بین تمام علوم است. ما هنوز حتی یک مدل محتمل سازگار نداریم. قطعا این بخاطر کمبود تلاش‌های تجربی و نظری نیست، بلکه بخاطر فوق‌العاده سخت و پیچیده بودن ذاتی این مسئله است. برای شروع حیات مراحل پی در پی بسیار مشکل و غیرمحتملی لازم است. با توجه به ترکیب و انباشتگی نوکلئوتیدها برای منشاء حیات، از طریق ضرب احتمالات، نتیجه‌ی نهایی تقریبا شبیه معجزه میماند( برای شروع حیات تقریبا به معجزه نیاز است)." نکته‌ی جالب این است که یوجین کونین به وضوع میگوید که مشکل منشاء حیات کمبود دانش در این زمینه نیست، بلکه مشکل منشاء حیات این است که اساسا فوق‌العاده دشوار و تقریبا غیرممکن است. به عبارت دیگر دانشمندان میدانند که چگونه اجزای لازم برای شروع حیات در کنار هم جمع شده‌اند و حیات را آغار کرده‌اند( همانگونه که آتئیست‌ها لینک‌هایی زیادی را در این رابطه منتشر میکنند) اما اینکه چگونه امکان دارد این روند خود به خود رخ داده باشد غیرممکن است و به معجزه نیاز دارد. نسخه‌ی کامل این کتاب( صفحه‌ی 391 را ببینید): evolocus.com/Textbooks/Koonin2011.pdf لینک مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری آمریکا که به معرفی یوجین کونین به عنوان محقق ارشد این نهاد پرداحته است: ncbi.nlm.nih.gov/research/groups/koonin/ این موضوع نشان میدهد که علم ربطی به مخالفت با خدا ندارد و امثال داوکینز صرفا جهان‌بینی و اعتقاد شخصی خود را مطرح میکنند. _________ @Feraghvaadyan @Naghde_elhad
♨️روزشمار ایام اغتشاش‌گری فرقه گنابادی؛ قدم به قدم تا «گلستان هفتم» 👈🏻دی‌ماه 96؛ تحصن مقابل اوین،‌ نخستین گام تا گلستان هفتم ✍🏻وقتی در دی‌ماه 1396، چندتن از عناصر افراطی فرقه گنابادی با تبلیغ گسترده در شبکه های اجتماعی و مشارکت عملی در جمع اغشاشگران و معترض‌نمایان، به آَشوب‌ها دامن زدند، درحقیقت، شاید خود نیز نمی‌دانستند که جرقه چه آتشی را شعله‌ور ساخته‌اند. 🔸به هر روی، عناصر فوق‌الذکر به سبب اقدامات مجرمانه،‌دستگیر شدند تا بهانه‌ای برای عرض‌اندام به دست افراطیون فرقه دهند. به این ترتیب، تحصن غیرقانونی مقابل ندامتگاه اوین به بهانه آزادی دراویش مجرم، رقم خورد. تجمعی که در درد نهایت به خشونت و درگیری دراویش با نیروهای امنیتی انجامید. هرچند با رأفت مسئولان و آزادی عناصر مزبور، این تجمع ختم به خیر شد اما افراطیون با گرفتن ژست پیروزمندانه،‌خود را برنده این بازی قلمداد کردند. 🔹این درواقع برای آن‌ها آغاز ماجرا بود؛‌چراکه هدف دیرینه‌شان در مطرح شدن میان افکارعمومی -با توجه به جو حساس حاکم بر آن زمان- تا حدی تحقق یافته بود. به همین‌خاطر، دست به کار شدند با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، خود را نماد اعتراض و تقابل معرفی کردندتا زمینه را برای سهم‌خواهی‌های بعدی خویش فراهم سازند. 👈🏻به این ترتیب، برگ بعدی این سناریو را با تداوم تحرکات رسانه‌ای در بهمن‌ماه رقم زدند؛ این‌بار، امنیت قطب، بهانه شان بود و تجمع مقابل منزل وی، دستاویز منویاتشان. و این، دومین گام به سمت رقم خوردن فاجعه‌ای به نام گلستان هفتم بود. ادامه دارد... 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
‌‌ نشست #شهردار_تهران با رهبران #ادیان_توحیدی ‌ نشست پیروز حناچی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی شامگاه دیروز چهارشنبه ۱۲دی به مناسبت آغاز سال نو میلادی در باغ کتاب تهران برگزار شد. ‌ @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
‌‌ نشست #شهردار_تهران با رهبران #ادیان_توحیدی ‌ نشست پیروز حناچی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی
🔸همنشینی شهردار پایتخت با رهبران و شهروندان مسیحی 👈🏻حقیقت ایران ترکیبی از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف است روشنگر به نقل از ایرنا/باغ کتاب پایتخت، شامگاه چهارشنبه(12 دی‌ماه جاری) میزبان رهبران دینی، چهره های برجسته و شهروندان مسیحی( آشوری و ارمنی) بود. برخی خانواده های شهدای مسیحی نیز در این آ یین مورد تجلیل قرار گرفتند. 🔹شهردار تهران در سخنان خود ابراز داشت: در روزگار سخت انقلاب اسلامی و جبهه های نبرد، هموطنان مسیحی در کنار ما بودند و ما را تنها نگذاشتند، ما نیز در روزهای صلح و شاد آنان را فراموش نخواهیم کرد. خصیصه کشور ما همنشینی اقوام و ادیان مختلف است که در آثار تاریخی از جمله تخت جمشید می شود نظاره گر آن بود. 🔸حناچی افزود: تنوع زیادی در هنر و شرایط اقلیمی کشورمان وجود دارد و راه حل مشکلات نیز در فرهنگ و تمدن ایران نهفته است.حقیقت کشور ما ترکیبی از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف می‌باشد. 🔹نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: ایران، جایگاه رنگین کمانی در جهان دارد و همه ادیان توحیدی در کنار هم در این کشور زندگی می کنند. 🔸یوناتن بت کلیا افزود: پیروان ادیان مختلف در ایران در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند و مدعیان حقوق بشر و دمکراسی باید از این امر الگوگیری کنند. مدعیان حقوق بشر چشمانشان را باز کنند و پنبه ها را از گوش دربیارند و ببینند که ما ادیان مختلف در چه کشوری زندگی می کنیم @Feraghvaadyan
💢مبلغان تبشیری در کمین گردشگران ایرانی در کشور ترکیه که محل تردد بسیاری از ایرانیان می‌باشد تحرکات وسیعی دارد. این مسئله در کنار فعالیت بیش از 10 سازمان تبشیری مانند «کلیسای روز نجات»، «اُپن دُرز»، «کمپس»، «222»، «جیزز انلی»، «عیلام»، «مرف» و...، از برنامه‌ریزی گسترده جریان مسیحیت‌تبشیری برای جذب فارسی‌زبانان و تحقق هدف اصلی آن یعنی ضربه به نظام جمهوری‌اسلامی، حکایت دارد. اغلب گردشگران ایرانی در با مبلغانی مواجه می‌شوند که به زبان فارسی تکلم می‌کنند. آن‌ها کتاب‌های تبشیری، به‌ویژه‌ انجیل قطع جیبی با چاپ نفیس یا فلش مموری حاوی کتاب انجیل به اهدا نموده و از علاقه‌مندان برای شرکت در کلیساها دعوت به عمل می‌آورند. 📚آرشيو تحقيقي روشنگر @feraghvaadyan
💢 کنایه‌ای به عامل برتری نوشته‌جات ❗️ ♨️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ پیامبرخوانده‌ی بهائیت، مدعی پیامبری را نشان او دانسته و گفته است: «انبیای اولوالعزم که عظمت قدر و رفعت مقامشان چون شمس واضح و لائح (:خورشید تابان و آشکار) است مفتخر شدند هرکدام به کتابی که در دست هست و مشاهده شده و آیات آن احصاء (:شمارش) گشته و از این غمام (:اَبر) رحمت رحمانی این قدر نازل شده که هنوز احدی احصاء ننموده».[1] 🖌 اما لازم است بدانیم که این و برتری بهاء، سرشار از هزل‌گویی‌هایی است که حتی نیز از تکرار آن‌ها شرم دارند. 📌 او در خصوص با نوشته است: «... طلوع کن از افق رضوان به جمال رحمان و دور سینه‌هایت، موهای خوشبویت را آویزان کن تا بر عالمین ارزانی داری بوی خوش پروردگار منانت را. مبادا سینه‌های صیقلی را از ملأ ظهور پنهان کنی و زلف‌های قدسی‌ را از لحظات انس بپوشانی. سپس روبروی عرش وارد شو، با موهای آویخته و زلف پریشان و روی سرخ و گونه‌های زینت شده و چشم‌های سرمه زده و با نام بلند مرتبه‌ی من بگیر، با دستان حورایت جام‌های سفید را».[2] ♻️ آری؛ پیامبرخوانده‌ی بهائی در کنار دیکته‌ی دستور اربابان خود، بیهوده‌گویی‌هایی را به خاطر مصرف [3] داشته و آن‌ها را به عنوان الهی و نشان برتری‌اش، به خورد خود می‌داده است. @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📕[1]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 144-143. 📙[2]. حسینعلی نوری، آثار قلم اعلی، ج 2، لوح 11، صص 575-576. 📘[3]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشف الحیل (3 جلدی)، ج 2، ص 168.
. ⚠️ نقدی بر روش انتقادیِ ریچارد داوکینز |مسیحیت انگاریِ تمام ادیان| 🔗 (قسمت دوم) ☑️روشنگر به نقل از نقد الحـاد و آتئیسمـْ / با دنبال کردن همین دونمونه‌ی فوق در الهیات اسلامی، ملاحظه خواهیم کرد که تفاوت میان تصویر مسیحی از خداوند و تصویر اسلامی، بسیار چشمگیر بوده و با نفی یکی، نمی‌توان از نفی دیگری سخن گفت. در اسلام نه خدای رخنه پوش معرفی و پرستش می شود و نه خدای ساعت ساز لاهوتی و بازنشسته کیهانی! نفی مداخله‌ی خداوند در هستی مخلوقات پس از آفرینش آنها (نفی تدبیر) به تعطیلی آموزه‌ها می انجامد که هم در تعاملات عقلی و هم در داوریهای مبتنی بر وحی اسلامی مردود است نیز هم محتوای عقلانی و فلسفیِ آموزه های اسلامی و هم زمینه های وحیانی و نقلی، چنین تصویری از خداوند را بر نمی تابند. ☝️ از سوی دیگر خدای رخنه پوش نیز در تفکر اسلامی جایی ندارد. با تصویری که قرآن از خداوند به دست می دهد، او در مجهولات جستجو نمی شود. در قرآن برای شناخت خدا و اعتراف به وجود وی به آنچه آدمی می دانسته و می شناخته است، استناد شده است؛ مثلاً مخاطب قرآن چون با زراعت آشنا بود لذا خداوند برای معرفی خود به همان اشاره میکند.* آفرینش شتر و یا ذکر مراحل آفرینش انسان در معرفی تصویر خالق به دلیل آن می‌تواند باشد که این قبیل موارد برای مخاطب قرآن، مواردی آشنا بوده است، نه جزو مجهولات ایشان. تاکید چند باره در نگرش قرآنی بر ارزش علم، تشویق بندگان خدا به دانستن هر چه بیشتر علم اندوزی، تدبر و تعقل، جایی برای تصویر خدای رخنه پوش باقی نمی گذارد. از منظر اسلام، هم در بعد عملی و رفتاری و هم در بعد علمی و نظری، علم مقدم بر باور و ایمان و عمل است و ریشه‌ی گناه، جهل معرفی می‌شود؛ در اسلام، طلب علم عبادت و حتی واجب است؛ چرا که علم، راهی برای شناخت فعل الهی قلمداد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تلقیِ دین از علم و تعقل رجوع کنید به نوشتار زیر: 1⃣ t.me/motale_gram/901 2⃣ t.me/motale_gram/900 دانشمندان مسلمان بر اساس نگرش اسلام، جهان را یک کتاب الهی می دیدند و کار علمی را عبادتی در کنار سایر عبادات می دانستند. از همین رو در میان دانشمندان علوم مختلف و سنت‌های دینی متفاوت، عمدتاً این گرایش غالب است که علم و دین، راههای متمایز کشف حقیقت‌اند و لذا با هم تعارضی ندارند؛ اما رویکرد غالب میان دانشمندان مسلمان چنین نبوده است و آنان بر این باورند که دین و علم هم جهت بوده، علم و نتایج آن، مورد احترام و پذیرش و حتی تشویق و تحسین قرار گرفته است. بسیاری از اشکالات داوکینز از جمله مسئله «خدایِ رخنه پوش»، زاده‌ی نوعِ ارتباطی است که میان علم و محتوای دین در نگرش مسیحی و یهودی ترسیم می شود؛ چرا که محتوای عهدین، ماهیتاً با علم ناسازگار است و همین مسئله از یک سو به الهیات رخنه پوش دامن می‌زند و از سوی دیگر ایمان گرایی را به عنوان رویکردی جهت حفظ محتوای غیر عقلانی و دور از علم متون مقدس پیش می نهد!! با این حال آن که ما را در مقابله با آرای داوکینز در جبهه مشترکی با سایر ادیان قرار می‌دهد، مسئله وجود خداست. صرف نظر از بهانه ها و مقدمات انکار او، نتیجه این مقدمات یعنی انکار هستی خداوند، مشترکا که اعتقاد واحدِ ادیان مختلف را به چالش و جبهه‌گیری می‌کشاند؛ نباید این اشتراک در مخالفت با افکار داوکینز ما را از نکته‌ی پیش گفته غافل کند که بهانه‌های چنین انکار و الحادی، گاه توسط باورهای دینی خاصی به دست داوکینز داده شده که در سنت های مختلف، مشترک نیستند و در بررسی و مقابله با افکار داوکینز باید به آسیب های چنین آموزه هایی وقوف داشت. حاصل نکات فوق آن است که در بررسی آرای داوکینز باید همواره این التفات وجود داشته باشد که وی غالباً با در نظر گرفتن مواردی خاص که در تلقـی او از خدا و دین وجود دارد، نتایج عام اخذ می کند. اینم منشِ آزاردهنده‌ی او را می‌توان در مواردی ملاحظه کرد که وی با ذکر مواردی که اختصاص به یک سنت دینی خاص دارد و رد و نقد یا اینکار کار آن، به سبب غرابت و استبعاد چنین مطلبی، نتیجه کلی گرفته و با تعمیم به سایر اعتقادات در سایر سنت ها، به طور اساسی کل آموزه‌های دینی را و البته بیش از همه و پیش از همه، آموزه‌ی هستی خداوند و ربوبیت او را مورد تردید قرار می دهد. :::::::::::::::::::::::::::: * «أَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ» (واقعه،۶۴) و «أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ» (غاشیه، ۱۷) @Naghde_elhad @Feraghvaadyan