❇️ هدایای امام برای اهالی نوفل لوشاتو در شب تولد حضرت عیسی
👤حجةالاسلام والمسلمین علی اکبر محتشمی پور:
🔹شب تولد حضرت عیسی(ع) امام پیامی برای تمام مسیحیان جهان دادند که خبرگزاری ها پخش کردند در کنار این پیام به ما دستور دادند این هدایایی را که برادران از ایران آورده اند که معمولاً گز، آجیل و شیرینی بود، بین اهالی نوفل لوشاتو تقسیم کنیم.
🔹ما این کار را انجام دادیم و در کنار هر بسته یک شاخه گل قرار دادیم. چند جا که رفتیم احساس کردیم برای کسانی که در غرب اثری از این عاطفه ها و محبت ها حتی در بین فرزندان و پدران خود سراغ ندارند، بسیار عجیب است که شب میلاد حضرت مسیح(ع) یک رهبر ایرانی که غیرمسیحی است، اینقدر به آنها نزدیک است و احساس محبّت می کند.
🔻از جمله خانمی بود که وقتی هدیه امام را گرفت چنان هیجان زده شد که قطرات اشک از چهره اش فرو ریخت. این طرز رفتار امام آن چنان در آنها اثر گذاشت که از ایشان وقت ملاقات خواستند. امام بی درنگ وقت دادند.
🔻آنها ده پانزده نفر از اهالی محل بودند که با شاخه های گل آمدند. امام به مترجم فرمودند که احوال آنها را بپرسید و ببینید که آیا کار و نیاز خاصی دارند؟ گفتند نه هیچ کاری نداریم فقط آمده ایم امام را از نزدیک ببینیم و این شاخه های گل را به عنوان هدیه آورده ایم. امام با تبسّم شاخه های گل را یکی یکی از دست آنها می گرفتند و در میان ظرفی که درکنارشان بود قرار می دادند و آنها هم خیلی خوشحال از حضور امام رفتند.
منبع: سرگذشت های ویژه از زندگی امام خمینی، ج 1، ص 57/ پرتال امام
@Feraghvaadyan
❓سوال از خداناباوران ایرانی
📣روشنگر به نقل از نقد الحـاد و آتئیسمـْ / چرا در حالی که افرادی مانند ریچارد داوکینز شروع حیات در سیارهی زمین را محصول شانس و تصادف میدانند، همزمان افراد برجستهی دیگری مانند «پروفسور یوجین کونین»؛ زیستشناس ارشد مرکز ملی اطلاعات زیستفناوری آمریکا، منشاء حیات و پیدایش موجودات زنده را معجزه میخواند؟ چگونه علم، داوکینز را به این نتیجه رسانده که پیدایش حیات محصولِ تصادف است اما پروفسور «یوجین کونین» را به این نتیجه رسانده که پیدایش حیات نه تنها تصادفی نیست بلکه معجزه است؟
یوجین کونین؛ دانشمند برجستهی حال حاضر دنیا که همچنین عضو هیئت داوری ژورنالهای معروفی مانند ژورنال سلول(Cell) و محقق ارشد کتابخانهی پزشکی آمریکا نیز است، در کتاب خود با نام:
The Logic of Chance: The Nature and Origin of Biological Evolution
ترجمه:
برهان شانس: طبیعت و منشاء تکامل زیستی
به بررسی منشاء حیات پرداخته و به وضوح اعلام میکند که نه تنها شروع حیات به طور تصادفی امکانپذیر نیست، بلکه برای شروع حیات به یک معجزه نیاز هست. در صفحهی 391 این کتاب آمده است:
The origin of life is one of the hardest problems in all of science, but it is also one of the most important...
we still do not have even a plausible coherent model, let alone a validated scenario, for the emergence of life on Earth. Certainly, this is due not to a lack of experimental and theoretical effort, but to the extraordinary intrinsic difficulty and complexity of the problem. A succession of exceedingly unlikely steps is essential for the origin of life, from the synthesis and accumulation of nucleotides to the origin of translation; through the multiplication of probabilities, these make the final outcome seem almost like a miracle.
ترجمه به اختصار:
"منشاء حیات یکی از سختترین و مهمترین مشکلات در بین تمام علوم است. ما هنوز حتی یک مدل محتمل سازگار نداریم. قطعا این بخاطر کمبود تلاشهای تجربی و نظری نیست، بلکه بخاطر فوقالعاده سخت و پیچیده بودن ذاتی این مسئله است. برای شروع حیات مراحل پی در پی بسیار مشکل و غیرمحتملی لازم است. با توجه به ترکیب و انباشتگی نوکلئوتیدها برای منشاء حیات، از طریق ضرب احتمالات، نتیجهی نهایی تقریبا شبیه معجزه میماند( برای شروع حیات تقریبا به معجزه نیاز است)."
نکتهی جالب این است که یوجین کونین به وضوع میگوید که مشکل منشاء حیات کمبود دانش در این زمینه نیست، بلکه مشکل منشاء حیات این است که اساسا فوقالعاده دشوار و تقریبا غیرممکن است. به عبارت دیگر دانشمندان میدانند که چگونه اجزای لازم برای شروع حیات در کنار هم جمع شدهاند و حیات را آغار کردهاند( همانگونه که آتئیستها لینکهایی زیادی را در این رابطه منتشر میکنند) اما اینکه چگونه امکان دارد این روند خود به خود رخ داده باشد غیرممکن است و به معجزه نیاز دارد.
نسخهی کامل این کتاب( صفحهی 391 را ببینید):
evolocus.com/Textbooks/Koonin2011.pdf
لینک مرکز ملی اطلاعات زیستفناوری آمریکا که به معرفی یوجین کونین به عنوان محقق ارشد این نهاد پرداحته است:
ncbi.nlm.nih.gov/research/groups/koonin/
این موضوع نشان میدهد که علم ربطی به مخالفت با خدا ندارد و امثال داوکینز صرفا جهانبینی و اعتقاد شخصی خود را مطرح میکنند.
_________
@Feraghvaadyan
@Naghde_elhad
♨️روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی؛ قدم به قدم تا «گلستان هفتم»
👈🏻دیماه 96؛ تحصن مقابل اوین، نخستین گام تا گلستان هفتم
✍🏻وقتی در دیماه 1396، چندتن از عناصر افراطی فرقه گنابادی با تبلیغ گسترده در شبکه های اجتماعی و مشارکت عملی در جمع اغشاشگران و معترضنمایان، به آَشوبها دامن زدند، درحقیقت، شاید خود نیز نمیدانستند که جرقه چه آتشی را شعلهور ساختهاند.
🔸به هر روی، عناصر فوقالذکر به سبب اقدامات مجرمانه،دستگیر شدند تا بهانهای برای عرضاندام به دست افراطیون فرقه دهند. به این ترتیب، تحصن غیرقانونی مقابل ندامتگاه اوین به بهانه آزادی دراویش مجرم، رقم خورد.
تجمعی که در درد نهایت به خشونت و درگیری دراویش با نیروهای امنیتی انجامید. هرچند با رأفت مسئولان و آزادی عناصر مزبور، این تجمع ختم به خیر شد اما افراطیون با گرفتن ژست پیروزمندانه،خود را برنده این بازی قلمداد کردند.
🔹این درواقع برای آنها آغاز ماجرا بود؛چراکه هدف دیرینهشان در مطرح شدن میان افکارعمومی -با توجه به جو حساس حاکم بر آن زمان- تا حدی تحقق یافته بود. به همینخاطر، دست به کار شدند با تبلیغات گسترده در شبکههای اجتماعی، خود را نماد اعتراض و تقابل معرفی کردندتا زمینه را برای سهمخواهیهای بعدی خویش فراهم سازند.
👈🏻به این ترتیب، برگ بعدی این سناریو را با تداوم تحرکات رسانهای در بهمنماه رقم زدند؛ اینبار، امنیت قطب، بهانه شان بود و تجمع مقابل منزل وی، دستاویز منویاتشان. و این، دومین گام به سمت رقم خوردن فاجعهای به نام گلستان هفتم بود.
ادامه دارد...
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
نشست #شهردار_تهران با رهبران #ادیان_توحیدی نشست پیروز حناچی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی
🔸همنشینی شهردار پایتخت با رهبران و شهروندان مسیحی
👈🏻حقیقت ایران ترکیبی از فرهنگها و ادیان مختلف است
روشنگر به نقل از ایرنا/باغ کتاب پایتخت، شامگاه چهارشنبه(12 دیماه جاری) میزبان رهبران دینی، چهره های برجسته و شهروندان مسیحی( آشوری و ارمنی) بود. برخی خانواده های شهدای مسیحی نیز در این آ یین مورد تجلیل قرار گرفتند.
🔹شهردار تهران در سخنان خود ابراز داشت: در روزگار سخت انقلاب اسلامی و جبهه های نبرد، هموطنان مسیحی در کنار ما بودند و ما را تنها نگذاشتند، ما نیز در روزهای صلح و شاد آنان را فراموش نخواهیم کرد. خصیصه کشور ما همنشینی اقوام و ادیان مختلف است که در آثار تاریخی از جمله تخت جمشید می شود نظاره گر آن بود.
🔸حناچی افزود: تنوع زیادی در هنر و شرایط اقلیمی کشورمان وجود دارد و راه حل مشکلات نیز در فرهنگ و تمدن ایران نهفته است.حقیقت کشور ما ترکیبی از فرهنگها و ادیان مختلف میباشد.
🔹نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: ایران، جایگاه رنگین کمانی در جهان دارد و همه ادیان توحیدی در کنار هم در این کشور زندگی می کنند.
🔸یوناتن بت کلیا افزود: پیروان ادیان مختلف در ایران در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند و مدعیان حقوق بشر و دمکراسی باید از این امر الگوگیری کنند. مدعیان حقوق بشر چشمانشان را باز کنند و پنبه ها را از گوش دربیارند و ببینند که ما ادیان مختلف در چه کشوری زندگی می کنیم
@Feraghvaadyan
💢مبلغان تبشیری در کمین گردشگران ایرانی
#مسیحیت_تبشیری در کشور ترکیه که محل تردد بسیاری از ایرانیان میباشد تحرکات وسیعی دارد. این مسئله در کنار فعالیت بیش از 10 سازمان تبشیری مانند «کلیسای روز نجات»، «اُپن دُرز»، «کمپس»، «222»، «جیزز انلی»، «عیلام»، «مرف» و...، از برنامهریزی گسترده جریان مسیحیتتبشیری برای جذب فارسیزبانان و تحقق هدف اصلی آن یعنی ضربه به نظام جمهوریاسلامی، حکایت دارد.
اغلب گردشگران ایرانی در #ترکیه با مبلغانی مواجه میشوند که به زبان فارسی تکلم میکنند. آنها کتابهای تبشیری، بهویژه انجیل قطع جیبی با چاپ نفیس یا فلش مموری حاوی کتاب انجیل به #گردشگران_ایرانی اهدا نموده و از علاقهمندان برای شرکت در کلیساها دعوت به عمل میآورند.
📚آرشيو تحقيقي روشنگر
@feraghvaadyan
💢 کنایهای به عامل برتری نوشتهجات #بهاءالله ❗️
♨️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ پیامبرخواندهی بهائیت، #کثرت_نوشتهجات مدعی پیامبری را نشان #برتری او دانسته و گفته است: «انبیای اولوالعزم که عظمت قدر و رفعت مقامشان چون شمس واضح و لائح (:خورشید تابان و آشکار) است مفتخر شدند هرکدام به کتابی که در دست هست و مشاهده شده و آیات آن احصاء (:شمارش) گشته و از این غمام (:اَبر) رحمت رحمانی این قدر نازل شده که هنوز احدی احصاء ننموده».[1]
🖌 اما لازم است بدانیم که این #دلایل_حقانیت و برتری بهاء، سرشار از هزلگوییهایی است که حتی #بهائیان نیز از تکرار آنها شرم دارند.
📌 او در خصوص #همنشینی با #زنی_زیبا نوشته است: «... طلوع کن از افق رضوان به جمال رحمان و دور سینههایت، موهای خوشبویت را آویزان کن تا بر عالمین ارزانی داری بوی خوش پروردگار منانت را. مبادا سینههای صیقلی را از ملأ ظهور پنهان کنی و زلفهای قدسی را از لحظات انس بپوشانی. سپس روبروی عرش وارد شو، با موهای آویخته و زلف پریشان و روی سرخ و گونههای زینت شده و چشمهای سرمه زده و با نام بلند مرتبهی من بگیر، با دستان حورایت جامهای سفید را».[2]
♻️ آری؛ پیامبرخواندهی بهائی در کنار دیکتهی دستور اربابان خود، بیهودهگوییهایی را به خاطر مصرف #مشروبات_الکلی [3] داشته و آنها را به عنوان #وحی الهی و نشان برتریاش، به خورد #أغنام خود میداده است.
#حقانیت_پیشوایان_بهائیت
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
📚پینوشت:
📕[1]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 144-143.
📙[2]. حسینعلی نوری، آثار قلم اعلی، ج 2، لوح 11، صص 575-576.
📘[3]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشف الحیل (3 جلدی)، ج 2، ص 168.
.
⚠️ نقدی بر روش انتقادیِ ریچارد داوکینز |مسیحیت انگاریِ تمام ادیان|
🔗 (قسمت دوم)
☑️روشنگر به نقل از نقد الحـاد و آتئیسمـْ / با دنبال کردن همین دونمونهی فوق در الهیات اسلامی، ملاحظه خواهیم کرد که تفاوت میان تصویر مسیحی از خداوند و تصویر اسلامی، بسیار چشمگیر بوده و با نفی یکی، نمیتوان از نفی دیگری سخن گفت.
در اسلام نه خدای رخنه پوش معرفی و پرستش می شود و نه خدای ساعت ساز لاهوتی و بازنشسته کیهانی! نفی مداخلهی خداوند در هستی مخلوقات پس از آفرینش آنها (نفی تدبیر) به تعطیلی آموزهها می انجامد که هم در تعاملات عقلی و هم در داوریهای مبتنی بر وحی اسلامی مردود است نیز هم محتوای عقلانی و فلسفیِ آموزه های اسلامی و هم زمینه های وحیانی و نقلی، چنین تصویری از خداوند را بر نمی تابند.
☝️ از سوی دیگر خدای رخنه پوش نیز در تفکر اسلامی جایی ندارد. با تصویری که قرآن از خداوند به دست می دهد، او در مجهولات جستجو نمی شود. در قرآن برای شناخت خدا و اعتراف به وجود وی به آنچه آدمی می دانسته و می شناخته است، استناد شده است؛ مثلاً مخاطب قرآن چون با زراعت آشنا بود لذا خداوند برای معرفی خود به همان اشاره میکند.*
آفرینش شتر و یا ذکر مراحل آفرینش انسان در معرفی تصویر خالق به دلیل آن میتواند باشد که این قبیل موارد برای مخاطب قرآن، مواردی آشنا بوده است، نه جزو مجهولات ایشان. تاکید چند باره در نگرش قرآنی بر ارزش علم، تشویق بندگان خدا به دانستن هر چه بیشتر علم اندوزی، تدبر و تعقل، جایی برای تصویر خدای رخنه پوش باقی نمی گذارد. از منظر اسلام، هم در بعد عملی و رفتاری و هم در بعد علمی و نظری، علم مقدم بر باور و ایمان و عمل است و ریشهی گناه، جهل معرفی میشود؛ در اسلام، طلب علم عبادت و حتی واجب است؛ چرا که علم، راهی برای شناخت فعل الهی قلمداد می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تلقیِ دین از علم و تعقل رجوع کنید به نوشتار زیر:
1⃣ t.me/motale_gram/901
2⃣ t.me/motale_gram/900
دانشمندان مسلمان بر اساس نگرش اسلام، جهان را یک کتاب الهی می دیدند و کار علمی را عبادتی در کنار سایر عبادات می دانستند. از همین رو در میان دانشمندان علوم مختلف و سنتهای دینی متفاوت، عمدتاً این گرایش غالب است که علم و دین، راههای متمایز کشف حقیقتاند و لذا با هم تعارضی ندارند؛ اما رویکرد غالب میان دانشمندان مسلمان چنین نبوده است و آنان بر این باورند که دین و علم هم جهت بوده، علم و نتایج آن، مورد احترام و پذیرش و حتی تشویق و تحسین قرار گرفته است.
بسیاری از اشکالات داوکینز از جمله مسئله «خدایِ رخنه پوش»، زادهی نوعِ ارتباطی است که میان علم و محتوای دین در نگرش مسیحی و یهودی ترسیم می شود؛ چرا که محتوای عهدین، ماهیتاً با علم ناسازگار است و همین مسئله از یک سو به الهیات رخنه پوش دامن میزند و از سوی دیگر ایمان گرایی را به عنوان رویکردی جهت حفظ محتوای غیر عقلانی و دور از علم متون مقدس پیش می نهد!!
با این حال آن که ما را در مقابله با آرای داوکینز در جبهه مشترکی با سایر ادیان قرار میدهد، مسئله وجود خداست. صرف نظر از بهانه ها و مقدمات انکار او، نتیجه این مقدمات یعنی انکار هستی خداوند، مشترکا که اعتقاد واحدِ ادیان مختلف را به چالش و جبههگیری میکشاند؛ نباید این اشتراک در مخالفت با افکار داوکینز ما را از نکتهی پیش گفته غافل کند که بهانههای چنین انکار و الحادی، گاه توسط باورهای دینی خاصی به دست داوکینز داده شده که در سنت های مختلف، مشترک نیستند و در بررسی و مقابله با افکار داوکینز باید به آسیب های چنین آموزه هایی وقوف داشت.
حاصل نکات فوق آن است که در بررسی آرای داوکینز باید همواره این التفات وجود داشته باشد که وی غالباً با در نظر گرفتن مواردی خاص که در تلقـی او از خدا و دین وجود دارد، نتایج عام اخذ می کند.
اینم منشِ آزاردهندهی او را میتوان در مواردی ملاحظه کرد که وی با ذکر مواردی که اختصاص به یک سنت دینی خاص دارد و رد و نقد یا اینکار کار آن، به سبب غرابت و استبعاد چنین مطلبی، نتیجه کلی گرفته و با تعمیم به سایر اعتقادات در سایر سنت ها، به طور اساسی کل آموزههای دینی را و البته بیش از همه و پیش از همه، آموزهی هستی خداوند و ربوبیت او را مورد تردید قرار می دهد.
::::::::::::::::::::::::::::
* «أَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ» (واقعه،۶۴) و «أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ» (غاشیه، ۱۷)
@Naghde_elhad
@Feraghvaadyan
🔺کرامتباوری در فرق درویشی
✍مریدان فرق درویشی تحتتأثیر القائات قطب و برخی اقدامات فریبکارانه، اغوا شده و برخی کرامتتراشیها را باور میکنند. این مسئله به همراه ارادت محض و لزوم اطاعت در تمامی امور زندگانی از مراد، مشکلات اساسی را در توانایی تصمیمگیری مریدان ایجاد نموده و نوعی «ارادهکٌشی» را رقم میزند. در فرقه «اویسیه شاهمقصودی»، ردای درویشی مقدسی وجود دارد که در یکی از موزههای فرقه نگهداری میشود. این خرقه، منتسب به یکی از بزرگان (شخصیتهای تاریخی) بوده و مورد ارادت مریدان است. ارادت به قطب در این فرقه تا حدی است که عموماً تمامی مجالس ذکر و مراقبه(آمیختهای از مدیتیشن و اعمال خانقاهی) در برابر تصویر قطب صورت میگیرد که نوعی بتپرستی مدرن و البته کرامتباوری در مریدان است.
#فرق_درویشی
#اویسیه
#شاهمقصودی
#کرامت_باوری
@feraghvaadyan
🔺امر به معروف حرام؛ تبلیغ بهائیت واجب!
🔹روشنگر به نقل از بیداری پلاس/ پیشوایان فرقهی بهائیت، بر خلاف سیرهی ادیان الهی در زمینهی امر به معروف و نهی از منکر، به مخالفت با این اصل پرداخته و اعمال آن را تنها به صورت تشریفاتی و تحت اختیار نهادهای اداری خود دانستهاند.
🔹چنان که احمد یزدانی، به نقل از یشوایان بهائیت مینویسد: «حق اعتراض و چون و چرا و امر به معروف و نهی از منکر از اشخاص نسبت با اعمال دیگران سلب شده و فقط محافل روحانی یا بیوت عدل حق حاکمیت بر نفوس را داشته و ناصح و مربّی و مراقب اشخاص میباشند».
🔹اما جالب است بدانیم در عین حال که فرقهی بهائیت، با فراگیری امر به معروف و نهی از منکر به مخالفت برخاسته، پیروان خود را به تبلیغ عمومی و همگانی بهائیت فراخوانده است؛ تا جایی که در بهائیت، تبلیغ وظیفهی همهی افراد بوده و عبدالبهاء، آن را اجباری دانسته است.
🔹اما به راستی، مگر از دیدگاه بهائیت، تبلیغ این فرقهی باطل مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر نیست؟! پس چگونه میتوان همزمان با تحریم امر به معروف و نهی از منکر، حکم به لزوم تبلیغ عمومی و همگانی بهائیت صادر کرد و ترویج این منکر بزرگ را به عنوان تبلیغ معروف تشریع نمود؟!
@bidariplus
@feraghvaadyan
✅پاپ فرانسیس از کشیشهای متهم به آزار جنسی خواست خود را به دست عدالت بسپارند
🔸پاپ در پیامی شدید الحن در خطاب به کشیشان متهم به آزار جنسی گفت از عدالت فرار نکنند و افزود از این پس تمامی این گونه اتهامات با «جدیت و سرعت» بررسی خواهد شد.
او در سخنرانی سالانه خود وعده داد که کلیسای کاتولیک از این پس هرگز بر هیچ پروندهای «سرپوش» نگذارد.
پاپ فرانسیس در همین هفته گذشته کنارهگیری و استعفای یک اسقف در آمریکا را به دلیل «سوءرفتار» با یک کودک پذیرفت.
@feraghvaadyan
⭕️قدردانی اسقف کلیسای آشور بابت امنیت جشن های میلاد حضرت مسیح
اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران در
جشنی که به میزبانی شهردانی تهران به مناسبت #کریسمس برگزار شد, از فراهم سازی شرایط برای برگزاری مراسم میلاد مسیح در سراسر تهران تقدیر کرد.
مارنرسی بنیامین گفت: شهرداری در کنار سایر دستگاه ها محیطی امن و آرام را ایجاد کردند تا در کلیساها و شهر تهران مراسم های مختلف جشن و سرور برگزار شود.
وی در ادامه به مشترکات بین ادیان مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشترکات در ادیان مختلف و پیام میلاد حضرت مسیح صلح در جهان است آن چیزی که انسان به آن نیاز دارد و همه #ادیان_توحیدی آن را بشارت داده اند.
اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران با انتقاد از وضعیت کشتار در منطقه گفت: امروزه شاهد جنگ و خونریزی در برخی از کشورها هستیم که باعث از بین رفتن همنوع می شود. گروه های تکفیری قتل و کشتار را به راه انداختند و چه بلاهایی بر سر مردم بی گناه و بی دفاع آوردند.
بنیامین دست به دعا شد و گفت: از خداوند می خواهیم سایه جنگ از سر کشورها کاسته شود ضمن اینکه این امر وظیفه همه سیاستمداران است که در راه صلح و امنیت بدون جنگ وخونریزی قدم بردارند.
وی محبت خداوند را از پیام های #میلاد_مسیح عنوان کرد و گفت: دین مسیح به انسان ها می آموزد که نسبت به همنوع و بویژه همسایه خویش مهر بورزیم و به یکدیگر احترام بگذاریم.
@feraghvaadyan
تاريخ تذكرات مجلس شوراي اسلامي
۱۴ دی ۱۳۶۱ – جلسه ۴۰۱
🔴 ڪاظم نوروزی (نماینده آمل):
حشرات موذی همواره در گنداب و لجن زارها تولید و تڪثیر میشوند. بدیهی است برای مبارزه با آنان قبل از هر ڪاری باید لجن زار را خشڪاند و یقیناً هر ڪار دیگری غیر از این عوضی و انحرافی است. برای مبارزه با افڪار انحرافی باید زمینه پذیرش آن را در جامعه ڪور ڪرد وگرنه مبارزه با معلول همان است ڪه #انجمن_حجتیه به مدت ۳۰ سال به صورت فانتزی و خیالی و به عنوان سرگرمی با #بهائیت داشت ڪه نتیجه معڪوس آن را مشاهده ڪردیم زیرا بهائیت هم تعدادشان بیشتر شده بود و هم بر گردونه های مهم اقتصادی این ڪشور سوار شده بودند.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دیدار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بازنشسته فرهیخته #اقليت
@feraghvaadyan
📣تغییر شیوه لباس پوشیدن راهبگان کلیسای مرمون بعد از دو قرن
روشنگر به نقل از مؤسسه گفتگوی ادیان/راهبههایی که به کلیسای عیسی مسیح، قدیسان آخرالزمان پیوسته اند اکنون اجازه دارند در برخی رویدادهای مربوط به کلیسا به جز لباس مخصوص راهبهگی، لباس معمولی نیز بپوشند.
🔹 معیار لباس پوشیدن راهبه گان از زمان تصویب در سال ۱۸۳۰ تا کنون در این کلیسا ثابت باقی مانده بود و هیچ راهبهای حق تخطی نداشت.
🔹«الدر دایتر»، از اعضای هیئت اجرایی مبلغان کلیسای عیسی مسیح میگوید معیارهای لباس پوشیدن زنان در این کلیسا بر اساس سادگی، سلامتی و امنیت آنان طراحی شده است و زنان مبلغ برای حفظ عزت این کلیسا باید پایبند شیوۀ پوششی باشند که برای آنها در نظر گرفته میشود.
🔸وی افزود این نوع پوشش بخصوص نوعی احترام به افرادیست که این راهبگان برای تبلیغ به شهر یا روستای آنها میروند. تا قبل از آزاد شدن پوشیدن لباس معمولی، راهبگان کلیسای مورمونه، موظف به پوشیدن دامنهای بلند و پوشاندن موی سر بودند.
🔹خواهر بونی کوردون دررباره قوانین جدید پوششی گفت، تنها راهبگانی که برای تبلیغ به نواحی کوهستانی و سخت میروند میتوانند لباس عادی نیز استفاده کنند، اما بقیه افراد در کلیسا و نواحی معمول باید از همان پوشش قبلی استفاده کنند.
👈🏻مورمونیسم از شاخههای مسیحیتتبشیری است که محل کلونی آن در ایالت یوتای امریکا قرار دارد. حواشی زیادی پیرامون چندهمسری و تعدد زوجات و مفاسد مالی سرکردگان این فرقه، منتشر شده است. تاکنون مستندهایی در خصوص زندگی تشکیلاتی حاکم بر مورمونسم در امریکا ساخته شده که «فرار از فرقه» از آنجمله است.
@feraghvaadyan
🔸🔹بهرهکشی از مریدان در فرق درویشی
🔹نفس رابطه مرید و مرادی، به همراه سرسپردگی محض و ارادت تام به قطب، بستر مناسبی برای بهرهکشی از مریدان فراهم میآورد که آسیبهای فیزیکی و روحی-روانی زیادی را در پی دارد.
🔹ارادت محض، مرگ تدریجی اراده و نیروی اندیشه را به دنبال خواهدداشت که البته منظور و هدف مراد و مرشد نیز هست.
📚آرشیو تحقیقی روشنگر
@feraghvaadyan
🔴 معرفی چهره واقعی ایران در ارمنستان
🔹روشنگر به نقل از آلیک/رئیس دپارتمان ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان در جمهوری ارمنستان گفت: در مقابل سیاهنماییهای صورت گرفته توسط کشورهای غربی علیه ایران، ما همواره تمام تلاش خود را برای ارائه چهره واقعی این کشور از طریق آثار تولید شده در این دپارتمان دنبال می کنیم.
🔸وارطان وُسکانیان روز گذشته در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اینکه فعالیت این دپارتمان نه تنها به عنوان یک رشته علمی بلکه به منزله یک وظیفه اجتماعی است، گفت: در برهه کنونی جهان، ایرانشناسی در ارمنستان از لحاظ سیاسی و فرهنگی بسیار مهم است.
🔹وی با اشاره به سیر تاریخ ایران در ارمنستان، این تاریخ را به سه دوره ایران باستان، دوره مشروطیت و دوره پس از انقلاب اسلامی تقسیم بندی کرد و گفت: در این سه دوره مختلف ایران و ارمنستان روابط متقابلی داشتند به نحوی که مسیحیان ارمنی در دوران جنگ تحمیلی به مثابه دیگر ایرانیان در دفاع از وطن از جان خود گذشتند.
🔸محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از فعالیت دپارتمان ایرانشناسی در ایروان، اظهار داشت: این دپارتمان، در واقع نمایشگر و معرف تاریخ و فرهنگ سترگ اسلامی و ایرانی به جهانیان است.
🔹دانشگاه دولتی ایروان یکی از معتبرترین دانشگاههای قفقاز می باشد و کلیه مدارک آن مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران می باشد.
@Feraghvaadyan
طرح جنجالی در هند؛ معبد هندوها جای یک مسجد را میگیرد؟
دیوان عالی هند، هیئتی را مامور بررسی طرح جنجالی ساخت یک معبد هندو بر روی خرابه های مسجد بابری در شمال این کشور می کند.
روشنگر به نقل از یورونیوز/ مسجد بابری در شهر «ایودیا» در ایالت «اوتار پرادش» در سال ۱۹۹۲ میلادی (۱۳۷۱ شمسی) به دست گروهی از هندوهای افراطی ویران شد. تخریب مسجد بابری در آن زمان منجر به بروز خشونت های مذهبی در سراسر هند شد که در جریان آن حدود ۲ هزار نفر کشته شدند.
بحث بر سر ساخت معبد هندوها در محل مسجد ویران شده در هند طی سالهای اخیر ادامه داشته است. بنا به برخی روایت های اساطیری محل مسجد بابری در شهر «ایودیا» زادگاه راما است که در متون مقدس آئین هندو از او یاد شده است.
ساخت معبد به جای مسجد بابری، یکی از خواسته های متحدان محافظه کار نارندرا مودی، نخست وزیر هند است. هندوهای محافظه کار با نزدیک شدن به زمان انتخابات پارلمانی هند بیش از پیش بر خواسته خود برای ساخت معبد در محل مسجد ویران شده بابری پافشاری می کنند.
.
هر دو گروه موافقان و مخالفان ساخت معبد در محل مسجد بابری با امضای طومارهایی از دیوان عالی هند درخواست کرده اند که خواسته آنها را در نظر بگیرد.
کنترل محل مسجد تخریب شده بابری در «ایودیا» در اختیار دیوان عالی هند قرار دارد.
تحلیل روشنگر:
چندیپیش، تغییر نام برخی ایالات از اسامی اسلامی به هندی نیز حرف و حدیثهای زیادی به دنبال داشت. به نظر میرسد،روند تشدید فشار بر مسلمانان هندو ادامه دارد.
@Feraghvaadyan
✍🏻سوءاستفاده فرقهها از شهرت چهرهها
روشنگر به نقل از پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب / مصادیق قابل اعتنایی از سوءاستفاده فرقهها از مقبولیت چهرههای هنری و ورزشی ایران، برای پیشبرد تبلیغات فرقهای وجود دارد که دقت نظر و هوشیاری ورزشکاران و هنرمندان را میطلبد.
🔶 یکی از شیوههای مورد استفاده فرقهها برای توجیه فعالیتهای غیرقانونی خود، استفاده از چهرههای نامآشنا، صاحبنفوذ، مشهور، بازیکنان مطرح ورزشی، هنرمندان، سیاستمداران و ... است.
🔶 برای این گروهها، داشتن عکس مشترک با یک فرد شناخته شده در بین افراد جامعه، میتواند برگ برنده و سندی برای درست نمایاندن تشکیلات فرقهای-خصوصا بین جوانان- باشد.
🔶 موارد نسبتا قابل توجهی در ایران وجود دارد که نشان میدهد، هنرمندان و ورزشکارانی آگاهانه یا ناآگاهانه در دام ترفندهای تبلیغاتی فرقههای ضاله و کاذب گرفتار شدهاند.
⚠️فرقه انحرافی عرفان حلقه نیز از بازیگران و شخصیت های سیاسی،فرهنگی و... متعددی برای تبلیغ و جذب به فرقه خود استفاده کرده است.
✝ در یک مورد، یکی از عناصر فعال ترویج مسیحیت صهیونیستی در صفحه اختصاصیاش در شبکه اجتماعی، عکس مشترک خود با یکی از بازیگران شناخته شده تلویزیون و سینما را منتشر کرده و مدعی شده که او را به سوی مسیحیت تبشیری دعوت کرده است.
🔶 صرفنظر از حسننیت یا سوءنیت این بازیگر، آنچه باید مد نظر قرار بگیرد، استفادههای تبلیغاتی عنصر تبشیری از این عکس بوده که با قطع و یقین، در محافلی که او شرکت خواهد کرد، بازیگر معروف را ابزاری برای تبلیغات فرقهای خود قرار میدهد.
📛 علاوه بر این، سرکرده یکی از فرقههای محلی وابسته به دراویش، در سفری که سالها پیش بنا به دلایلی به لبنان داشته، عکسی را با "سیدحسن نصرالله" رهبر حزبالله لبنان انداخته که همین عکس، به ابزاری تبلیغی برای وی تبدیل شده و با آن، به فریب زودباوران میپردازد.
↩️ متاسفانه در جابجایی فرهنگی که صورت گرفته، به غلط افراد شناختهشده اجتماع، جای شهدا، بزرگان، مدالآوران و نامآوران علمی و ... را گرفتهاند و از اینرو قشر ورزشکار و هنرمند نیز باید پاسخ این اعتماد را داده و بهجای افتخار گرفتن عکس با افرادی منحرف، به آرمانها و ارزشهای دینی و ملی کشور احترام گذاشته و در دام تبلیغات فرقهای گرفتار نشوند.
@feraghvaadyan