📰 فصلنامه فرهنگی پیمان
💢فصلنامه «پیمان»،نقش ویژهای در انتقال گزارشها و مستنداتی درباره مسیحیان ارمنی و مسائل ارامنه دارد. در سالهای اخیر، این #فصلنامه به برخی دانشگاهها و مراکز خارج از کشور مانند کتابخانه دانشگاههای آکسفورد، یو سی ال ای و هاروارد ارسال میشود.در #ایران نیز متقاضیان زیادی به خصوص از مراکز علمی-پژوهشی دارد.
@feraghvaadyan
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️دشمنان سعی میکنند اعتقاد به #مهدویت را از مردم بگیرند البته وقتی نتوانستند این عقیده را از مردم بگیرند، میکوشند آن را در ذهن های مردم خراب کنند. به این صورت است که بگویند امام زمان می آید و همه کارها را درست میکند!
۷۶/۹/۲۵
‼️بعضیها بیتوجّه، از جدایی دین و #سیاست حرف میزنند؛ یعنی دین را به گوشههای خلوت برانند و انسان دیندار، فقط به نصیحت اکتفا کند! در اینجا نصیحت نمیتواند کاری بکند. آنچه میتواند در برابر ظلم و فساد مقاومت نماید و ریشه آن را بَرکند، قدرت الهی و اسلامی و سیاسی است که در اختیار احکام اسلامی باشد. امام زمان ارواحنافداه با اقتدار و قدرت و تکیه بر تواناییای که ایمان والای خودِ او و ایمان پیروان و دوستانش، گریبان ستمگران عالم را میگیرد و کاخهای ستم را ویران میکند! ۸۱/۷/۳۰
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺«مشی خشونتپرهیزی» در مرام #دراویش افراطی
✍🏻مظلومنمایی، گاه به قیمتی گزاف تمام میشود، تا جاییکه از منظور دور شده و چهبسا به نتیجه ای معکوس منتج گردد. مصداق این امر، تلاشهای اخیر رسانهای طیف افراطی فرقه گنابادی برای تطهیر چهره یکی از عناصر شاخص گروهک مجذوباننور از جرایم و نقش کلیدی وی در جهتدهی و مدیریت وقایع #گلستان_هفتم است.
📄یادداشت وکیلمدافع «مصطفی دانشجو» در خصوص «مشی خشونتپرهیزی» وی، دربردارنده دو نقضغرض است؛ یکی، سندی بر بهرهگیری دراویش مجرم از وکیلمدافع که همواره از محرومیت خویش در این زمینه دم زدهاند و مدعی دادرسی ناعادلانه شدهاند.
دیگری، عیان شدن بازیهای رسانهای و وجهه فریبکارانه افراطیون در مظلومنمایی از عناصر خود؛ ادعای مشی خشونتپرهیزی دانشجو در حالی صورت گرفته که اسناد مربوط به نقش مدیریتی وی در آشوبهای دراویش –از اوین تا گلستان هفتم- در دو وجه تبلیغات رسانهای و میدانی، هنوز هم در خودِ سایت «مجذوباننور»(ارگان افراطیون) در دسترس قرار دارد و در اظهارات برخی از میدانداران واقعه گلستان هفتم –در جریان دادرسی- نیز بر آن اذعان شدهاست.
↩️ضمن اینکه، این عنصر شاخص مجذوبانی، تا چند ماه پس ازحادثه گلستان هفتم، متواری بوده و در همان حال نیز مشی خشونتپرهیزی! -با قرائتهای مجذوبانی- را به شکل فرافکنی رسانهای، نشر اکاذیب، تحریک احساسات و تشجیع دارویش همچنان تداوم بخشید.
🔻تنها با چنین معنایی از مشی خشونتپرهیزی است که تمامی فجایع گلستان هفتم، قابل توجیه میباشد؛ و این است عصاره مرام افراطیون گنابادی که گاه ایشان را ناگزیر به مخدوش ساختن معانی متعالی مینماید.
✳️برای آشنایی مبسوط با سوابق «مصطفی دانشجو» به گزارش تکمیلی ذیل -منتشر شده در سایت- رجوع بفرمایید.🔗
yon.ir/4ZQSV
✅بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نماینده جامعه کلیمیان در مجلس شورای اسلامی : صهیونیسم به مکتب یهود، آسیب می زند
@feraghvaadyan
❌طعمه هاي اصلي بهائيت (5)
#روشنفکران
🔻يکي از اقشاري که در دوره هاي اخير مورد توجه تشکيلات #بهائيت واقع شده، روشنفکران جامعه هستند. توجه به محافل روشنفکري، با هدف پذيرش جامعه ي بهائي به عنوان عضوي از جامعه مدني ايران صورت گرفته است. اين روزها شاهد دست و پا زدن هاي تشکيلات بهائيت و هم پيمانان امريکايي، ماسون و #صهيونيست نشان هستيم که با سفسطه و استفاده از تعاليم کلامي و فلسفي درصدد توجيه مباني توخالي فرقه و سوق دادن جامعهي روشنفکري به سمت انديشه هاي تکثرگرايانه هستند. در اين راه، شبکه هاي ماهوارهاي، کتاب، بنيادهاي فرهنگي و ... نقش بسزايي ايفا ميکنند.
🔻تفکر و تمسک به خرد و انديشه، يکي از حجت هاي اساسي مطرح شده در #اسلام است که علاوه بر اشاره هاي متعدد در قرآن کريم، در احاديث نيز به عنوان رسول باطني مورد توصيه قرار گرفته است و اين کاملاً بر خلاف آن چيزي است که در بهائيت مشاهده مي شود. در اين تشکيلات، افراد حق هيچ گونه انتقاد، پرسش و مخالفت با دستورهاي بي ثباتي را که با توجه به نيازهاي متلون تشکيلات تغيير پيدا ميکند ندارند که خود مصداق بارز ناديده گرفتن تعقل است. اين در حالي است که بهائيت در مواجهه با روشنفکران جامعه، شيوه ي عملکردي متفکرانه به خود گرفته است. به اين صورت که ابتدا چنين ذهنيتي در فرد ايجاد ميکند که تفکراتش همسو با محافل روشنفکري و در راستاي اهداف آنان قرار دارد، سپس به طرزي متهورانه از هيچ تهمتي نسبت به نظام دريغ نميکند به نحوي که آن را در جبه هاي کاملاً مقابل با جريان روشنفکري نشان مي دهد.
🔻 نهايتاً با بهره گيري از انواع سفسطه به توجيه اشکالات روشنفکران نسبت به فرامين و عملکرد #فرقه مي پردازد و آنجا که براي توجيهات بي اساس خود به بن بست ميرسد، به مصداق داستان معروف "لباس جديد امپراتور" عدم درک حقانيت خود را به ابتر بودن فهم طرف مقابل نسبت مي دهد؛ تا شايد حربه اي شود براي شنيدن تحسين تو خالي اطرافيان.
@Feraghvaadyan
♦️استاندار آذربایجان شرقی در دیدار #اسقف اعظم و اعضای شورای خلیفهگری ارامنه آذربایجان :
✔️همه #شهروندان_ارمنی تبریز از لحاظ حرفهای و اخلاقی، کارنامه بسیار درخشانی دارند و جزو اقشار ممتاز جامعه به شمار میروند
✔️تمام مسائل و مشکلات #جامعه_ارامنه را در حد امکانات و اختیارات پیگیری میکنیم تا ارتباط و صمیمیت بین هموطنان بیش از گذشته باشد.
@feraghvaadyan
چارت تشکیلاتی #انجمن_حجتیه
💢خاطرات برخي اعضاي سابق انجمن که در همان دوران مبارزه، از انحراف اين جريان آگاه شده و از آن فاصله گرفتند نيز تا حد زيادي آشکارکننده برخورداري اين سازمان از يک ساختار تشکيلاتي در راستاي تحقق اهداف آن در انحراف نيروهاي مبارز از مسير اصلي(مقابله با رژيم) مي باشد اگر چه هدف اصلی تشکیل ای انجمن مبارزه با #بهائیت بود. بر اساس مطالعات انجام شده چارت تشکيلاتي انجمن حجتيه پيش از انقلاب، شامل چند زيرمجموعه و گروه به شرح ذيل ميباشد که هر کدام وظايفي خاص را بر عهده داشتند:
1. گروه تدريس؛ وظيفه ي اين گروه، حضور در مدارس و دانشگاه ها و شناسايي، جذب و #آموزش نوجوانان و جوانان مستعد بود.
2. گروه تحقيق؛ اعضاي اين گروه پس از دريافت آموزش هاي لازم، موظف بودند با حضور در کانون هاي تشکيلات بهائيت، افراد مسلماني را که درصدد پيوستن به فرقه ضاله بهائيت بودند، شناسايي سرکرده و مسئولان مربوطه را در جريان قرار دهند. به اين افراد در #تشکيلات_انجمن، به اصطلاح "نعش" گفته ميشد زيرا آنها به دليل کمي اطلاعات و تجربه، حق هيچگونه اظهارنظري را نداشتند و همانند يک مُرده فقط موظف به شنيدن و ديدن بودند. گاه هويت واقعي اين افراد و مأموريتشان از سوي تشکيلات بهائيت، شناسايي ميشد که از آن پس، ديگر حق حضور در آن جلسات را نداشتند.
3. گروه مبلغ؛ اين عده، وظيفه نجات افراد شناسايي شده توسط گروه تحقيق را بر عهده داشتند.
4. دسته چهارم، گروهي بودند که با اسم و رسم بهائي و جعل شماره تسجيل، براي انجام مأموريت هاي محوله (با پوشش يکي از اعضاي بهائي) به تشکيلات #بهائيت وارد مي شدند.
5. گروه ارشاد؛ اين گروه دو زير مجموعه داشت؛ اولي، گروه "تعقيب و مراقبت" بود که مأموريت داشت با استفاده از وسايل نقليه، مکانهاي اسکان و منازل بهائيان را شناسايي کرده و تحت نظر قرار دهد. زير مجموعه دوم، گروه "بحث و مناظره" بود که آموزش هاي مربوط به مباحثه و جدل را فرا گرفته بودند.
6. گروه نگارش؛ وظيفه اين گروه، تهيه #جزوات و کتاب هايي در رد و نفي بهائيت و #اثبات_مهدويت بود.
7. گروه روابط بين الملل؛ تشکيلات انجمن حجتيه، پيش از انقلاب، شعبي را در برخي کشورهاي اروپايي و کشورهاي منطقه تأسيس کرده بود و گروه اخير را براي برقراي ارتباط ميان اين شعب ايجاد نموده و به چارت تشکيلاتي خود اضافه کردند.
8. گروه کنفرانس؛ وظيفه اين گروه، تنظيم و برگزاري #کنفرانس_ها و نشست هاي تعيين شده بود.
@Feraghvaadyan
✝️مکاشفه و رویا محوری، ابزار جذب در مسیحیت تبشیری
🔸مکاشفه و رویا محوری، یکی از روشهای جذب در فرقه مسیحیت تبشیری است. تمام فرقههای #مسیحیت_صهیونیستی با سوق دادن اعضای تازهوارد به سمت رؤیا و #مکاشفه، پردهای بر عقل آنان میافکنند تا بتوانند ادعاهای خود را بدون هیچ مخالفتی ترویج نمایند.
🔹تأکید بر «شهادت دادن» افراد که شامل اظهار –بهاصطلاح- مکاشفه روحانی فرد در جمع میباشد، در همینراستا صورت میگیرد.
👈القای این امر تا حدی است که افراد برای عقب نماندن از سایرین، به #قوه_تخیل متوسل شده و با بیان داستانهایی، مدعی شهادت ایمانی میگردند!
@feraghvaadyan
✍️شبکه های اجتماعی جولانگاه عرفان های نوپدید
🔹شبکه های اجتماعی در کنار محاسنی که برای کاربران دارند، می توانند به دامگاه بدون هراس برای مخاطبان نیز بدل شوند. از جمله محتواهایی که در بستر #شبکه_های_اجتماعی با تمسک به ساده انگاری مخاطب بروز و ظهور می کند، مربوط به عرفان ها و فرقه هایی هستند.
🔸در تعالیم این #فرق، معمولا یک فرد آگاهانه افراد دیگر را (با استفاده از روش هایی) وادار میکند تا به طور کامل یا نسبتاً کامل در خصوص همه تصمیمات مهم زندگی وابسته به او باشند و به این پیروان اعتقادی اینطور القا میکنند که او دارای استعداد، نبوغ یا دانش ویژهای است.
🔹محتواهایی با کلیدواژه های فریبندهای همچون ملاقات با خدا، تجربه #مکاشفه_عرفانی، کسب آرامش فکری و روحی، درک بیواسطه خداوند، ورود به عوالم معنوی، رسیدن به جهانی سرشار از عشق و صلح و دوستی و رسیدن به حقیقت و... از جمله عناوینی است است که باید هنگام مشاهده آن فریب زیبایی کلمات را نخورد و کمی محتاط تر بود. معمولا استفاده از این واژگان با هدف تاثیر بر افرادی که به هر دلیل دچار #خلأهای_روحی خاصی شده اند و به دنبال یافتن راه نجات از شرایط خاصی هستند، طراحی شده است.
معصومه نصیری ـ دبیر کارگروه خانواده، مشاوره و سلامت فردی و اجتماعی انجمن سواد رسانه ای ایران
@feraghvaadyan
✳️پیکرک بانوی ارمنی در موزه عروسک و فرهنگ ایران به معرض نمایش گذاشته شد.
🔸عروسک «#بانوی_ارمنی_ایران» با لباس محلی، عصر روز پنجشنبه 27 دی در موزه عروسک و فرهنگ ایران رونمایی شد.
🔸به گفته مدیر موزه«آرداک مانوکیان»، لباسی که بر تن این عروسک رفته دارای ارزش تاریخی بوده، 70 سال قدمت دارد و معرف پوشش محلی زنان ارمنی شهرستان فریدن استان اصفهان است.
🔸آقای حسینی مدیر #موزه_عروسک و فرهنگ ایران، ضمن قدردانی از زحمات دستاندرکاران ساخت عروسک «بانوی ارمنی»، نقش ارامنه در هنر و فرهنگ ایران را برجسته توصیف کرد.
📚 گروه ترجمه روشنگر
@feraghvaadyan
⭕️تناقضگویی بهائیان درباره وحدت
🔹استبداد آموزشی در بهائیت
🔻موضوع #وحدت در #بهائیت که همواره وسیلهای برای #تبلیغ این فرقه بوده، نه به معنای یکی بودن در عین تفاوت، بلکه به مفهوم #بهائی_شدن_همگان است.
🔻«#عباس_افندی» سردمدار بهائی، از یک سو، از وحدت در تعلیم و تربیت دم زده و آن را مقدمه #وحدت_عالم انسانی_معرفی میکند:
«از الزم امور تا جمیع بشر تربیت واحده گردند یعنی تعلیم و تربیت در جمیع مدارس عالم باید #یکسان باشد.»(1)
«حضرت بهاءالله وحدت تربیت را اعلان نموده که به جهت اتحاد عالم انسانی لازم است که جمیع بشر یک تربیت شوند.»(2)
🔻از طرف دیگر همین عباس افندی، به بهائیان #امر میکند که فرزندانشان را به مدارس غیربهائی نفرستند و از آموزشهای خاص #درون_تشکیلاتی برای تربیت آنها استفاده کنند:
«اطفال احباء ابداً جایز نیست که به مکتبهای دیگران بروند.(3) یا «اطفال خویش را چنان تربیت نمایید که سبب حسرت دیگران گردد. این است نهایت سرور.»(4)
🔻از این دست #تناقضات، در حرف و عمل عناصر این فرقه بسیار یافت میشود. بنابراین لازم است قبل از قضاوت درباره ظاهر #شعارهای تشکیلاتی، حقیقت دستورالعملها و #اهداف این فرقه را شناخته و سپس به اظهار نظر در مورد آن بپردازیم.
پینوشت:
1-خطابات، ج 2، ص 148.
2-پیام ملکوت، ص 222.
3-مکاتیب، ج 5، ص 170.
4-همان، ج ،4 ص 50.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅ عارفی مبارز
▫️بهلول؛ خط تمییز میان عارفنمایان و عرفان ناب
✍🏻شهر گناباد با صلابت پارساگونه عارفی سترگ، گره خورده که الگویی است تمامعیار برای تجمیع دین و دنیا و زهد عارفانه و تهجد عالمانه.
🔹« #محمدتقی_بهلول »، از نادر عرفا و فقهای مبارز بود؛ عالمی که روحیه انقلابیاش از مشی حقطلبیاش برخاسته و در مسیر تعالی معرفتی، رشد یافت و به ثمر نشست؛ محصولی که امروز نیز الگویی جامع برای حقطلبان است.
🔹بهلول را نه استعدادش در درس و وعظ، که مشی مبارزاتیاش با طاغوت دوران و مجاهدهتهای بسیارش در این مسیر، شهره و خاص ساختهاست. مقابله روشنگرانه وی با صوفینمایان درویش در گناباد(فرقه گنابادی) در کانون این جریان و اوج مخاطرات و تهدیدهای احتمالی، نمودی است از این روحیه حقطلبی. امری که در سالهای بعد با مبارزه با انحرافات پهلوی، بهویژه واقعه مسجد گوهرشاد تداوم یافت. سخنان کوبنده وی در مذمت اقدام رضا پهلوی در ماجرای کشف حجاب، آغازگر حرکتی بزرگ شد.
🔹وی در سالهای بعد از این واقعه (اقامت و زندان در افغانستان) همچنان به سیر و سلوک معنوی خود ادامه داد و در عین اسارت و تبعید به تدریس پرداخت. چند سالی در مصر بود و در نهایت به ایران بازگشت و در گناباد سکنی گزید.
🔹منش و کیش شخصیتی وی در طول زندگی، الگوی خوبی است از «سبک زندگی خدایی»؛ وی در غالب ایام سال روزه بود و غذایی مختصر(نان و ماست) تناول میکرد. کرامات زیادی از ایشان منقول است که نمایانگر غلبه روح توکل بر ذات حقتعالی در تمام لحظات زندگی این عارف و فقیه میباشد. تلاش برای خدمت به خلق، از دیگر خصایص وی بود که حتی تا سالهای پایانی عمر نیز بدان مداومت میورزید. مجروحیت وی در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان بم، از آن جمله است.
🔹این عارف مبارز در روز جمعه ۷ مرداد ماه ۱۳۸۴ پس از ۱۰۵ سال زندگی، درگذشت و در گناباد به خاک سپرده شد. آرامگاه وی در ورودی شهر گناباد، مورد بازدید خیل طالبان حق است. بهلول را باید نماد بارز عرفان عملی در شهری دانست که همواره جولانگاه عارفنمایان و جریانهای درویشی بودهاست. به بیانی، بهلول، بارزترین خط تمییز میان جریانهای مزبور با ساحت عرفان و سلوک میباشد.
📖 از سرودههای بهلول:
دار دنیا منزلی پست و خس است*** نیست منزل در حقیقت محبس است
مردمی که اندر جهانی فانی اند *** چون به دقت بنگری زندانی اند
کس در این زندان ز غم آزاد نیست *** یک دلی در دار دنیا شاد نیست
روح انسان تا که در بند تن است *** هست زندانی و حبسش مسکن است
✳️بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
✳️خلیفه ارامنه تهران: ما در جمهوری اسلامی ایران، در زمینه چاپ و نشر کتاب مقدس و سایر کتابهای دینیمان هیچ مشکلی نداریم.
🔹 اسقفاعظم #سبوه_سرکیسیان در نشست دورهای رهبران نهادها و تشکلهای #مسیحی اروپا و خاورمیانه حضور یافت و سخنرانی نمود.ایشان در سخنانش به برنامههای مذهبی و فعالیتهای خلیفهگری در حوزه #چاپ و نشر اشاره کرد و در همین راستا به دفاع از آزادیهای مذهبی در ایران پرداخته و گفت:« ما در جمهوری اسلامی ایران، برای چاپ و نشر کتاب مقدس و سایر کتابهای دینیمان به زبان ارمنی، هیچ مشکلی نداشته و نداریم.»
🔹اسقفاعظم همچنین تأکید داشت:«مقامات و مسئولین ایران، به مناسبت سالنو میلادی به دیدار ما میآیند و برای عموم ارامنه دعای خیر میکنند.»
🔹گفتنیست نشست رهبران نهادهای مسیحی اروپا و خاورمیانه، 28-24 دی سال جاری در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد.
📚گروه ترجمه روشنگر
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞سخنان «آربی تیموریان»، مشاور مدیر کل #بنیاد_شهید در امور پیروان #ادیان_توحیدی
✅ «باعث افتخار من است که در این نهاد برای ارائه خدمات، هیچ تفاوتی میان مسلمانان و پیروان ادیان توحیدی گذاشته نشدهاست.»
@feraghvaadyan
✔️فرازی از سخنان رهبری در مورد #اقلیت_های_دینی
💢من غالباً به منازل شهدای ارامنه و آشوری که رفتهام - که امسال هم خوشبختانه موفّق شدم منزل چند #شهید_ارمنی رفتم - میبینم اینها نسبت به کشورشان احساس تعهّد میکنند؛ یعنی واقعاً متعهّدانه رفتار کردند.
🔘زمان جنگ هم من یادم است که عدّهای از همین #مسیحیان ارمنی آمدند اهواز؛ من در فرودگاه دیدم یک جماعتی نشستهاند، گفتم اینها چهکسانی هستند؟ گفتند اینها ارامنهاند، دارند میآیند جبهه برای کارهای صنعتی - ارامنه در کارهای صنعتی و فنّی و ماشین و این چیزها مسلّطند - و برای کمک و خدمت. آمدند؛ مرحوم چمران اینها را به کار گرفت. مبالغی اینها زحمت کشیدند، خدمت کردند، کار کردند و کسانی هم #شهید شدند.
رهبری در دیدار نمایندگان اقلیت های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی (1393/06/03)
@Feraghvaadyan
♦️اختلاف درونی و سردرگمی مریدان
▫️قول و فعل قطب سیاسی #فرقه_گنابادی که به سبب عوارض ناشی از کهولت سن، به ویژه در سالهای اخیر، با تناقضهای بسیاری همراه بوده و فراز و نشیب زیادی داشته، در کنار چنددستگی ها و #اختلافات_درونی حاکم در میان طیف های مختلف فرقه و طرفداران آنها، مریدان را در نوعی سردرگمی فرو برده؛ تا جایی که گاه برخی را به واکنش واداشته است.
▫️سردرگمی ها اما در خصوص رویکردهای متناقض و متغیر قطب در قبال مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اعتقادی، نمود و عمق بیشتری دارد. این را می شود در نوشته ها و اقوال برخی #مریدان در صفحات شبکه های اجتماعی مشاهده نمود؛ آنجا که زبان به پرسش و گاه، نقد گشوده اند.
@feraghvaadyan
🔴شستوشوی مغزی، اقدام مهم #فرقههای_انحرافی
▪️روند شستوشوی مغزی درون #فرقهها، به آرامی و تدریجی صورت می گیرد و در آن تلاش میشود فرد، جهانبینی خود را عوض کرده و به شرایطی که فرقه برای او در نظر گرفته، تن دهد.
▫️شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به #تبعیت از اندیشه یا خواستههای افراد دیگر میشود و تغییرات عمدهای در باورها و در نتیجه، رفتارهای وی به وجود می آید.
↩️مغزشویی و تبعیت محض افراد از سرکردگان فرقهها، در نهایت منجر به ایجاد هویت جدید درون فرقهای میشود که طی آن، فرد از خانواده و محیط اطراف خود جدا شده و تمامی امور ریز و درشت خویش را به #تشکیلات درون فرقه واگذار میکند.
@feraghvaadyan
💢تأملي بر کليساي جماعت رباني
🔻مجموعه کليساهاي شناخته شده به نام جماعت رباني، جرياني بالغ بر140 گروه و #کليساي مستقل در نقاط مختلف دنياست که مجموعاً بزرگترين فرقه جنبش #پنطيکاستي در جهان را به وجود آورده است . اين مجموعه، بيش از 384 هزار ميسيونر مقيم تبشيري در 212 کشور و منطقه خودمختار دنيا دارد و توانسته جمعيتي در حدود 67 ميليون و 900 هزار پيرو را از اقصي نقاط جهان، جذب تفکرات خود کند.
🔻به منظور پر کردن خلأ معنوي انسان معاصر، #جريانهاي_تبشيري، تمرينهاي متافيزيکي را نيز در آموزش هاي ميسيونر پروري خود گنجانده اند تا احساس ارتباط گيري با ماوراء و روح القدس و به نوعي برگزيدگي توسط خداوند به پيروان دست دهد.
@feraghvaadyan