eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸پذیرفته نشدن فرقه جِدای به عنوان یک دین🔸 💠فرقه جدای یا #جِداییسم (Jediism)، فرقه‌ای است که از دین تخیّلیِ جدای (Jedi) در فیلم «جنگ ستارگان» الهام گرفته و پیروان آن از اصول و عقایدی که در این فیلم مشاهده می‌کنیم تبعیت می‌کنند. این فرقه به «کمیسیون خیریه بریتانیا» درخواست داده بود که به عنوان یک #دین و گروه خیریه به ثیت برسد، اما کمیسیون از انجام این کار خودداری کرد، چراکه معتقد است فرقه جدای، واجد معیارهای لازم برای یک دین نیست و نمی‌توان آن را یک دین مستدل و متمایز برشمرد. @feraghvaadyan
✅ نشست «جریان‌شناسی و آسیب‌شناسی نحله‌های نوظهور در ایران» برگزار می‌شود 📣روشنگر به نقل از ایکنا/ نشست نخبگانی «جریان‌‌شناسی و آسیب‌شناسی فرق و نحله‌های نوظهور در ایران»، شنبه، ۱۳ بهمن، از ساعت ۹ تا ۱۲ واقع در خبرگزاری ایکنا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ برگزار می‌شود. 🔰در این نشست حجج اسلام مرتضی سلطانی‌تهرانی، مدرس حوزه و دانشگاه، عبدالقادر همایون، کارشناس و پژوهشگر فرق و ادیان و سیدهادی سیدوکیلی، کارشناس و پژوهشگر فرق و ادیان و جمعی از کارشناسان و فعالان فرهنگی و دانشگاهی حضور خواهند داشت. 🔰جریان‌شناسی فرق و نحله‌های نوظهور، آسیب‌شناسی فرق، نقش استعمار فرانو در گسترش فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی و راهکارها و راهبردهای مقابله با فرق و نحله‌های نوظهور و ... از محورهای این نشست است. @feraghvaadyan
📌ارمنیان و حکومت اسلامی ایران 💠تاریخ انقلاب اسلامی ایران هنوز به طور کامل نوشته نشده است. گوشه‌های بسیاری از تاریخ این انقلاب مهم سده بیستم میلادی، که برای دولت مردان و تحلیلگران سیاسی و تاریخ‌نگاران به یک اندازه غافلگیرکننده بود، هنوز مورد کند و کاو قرار نگرفته است. تأثیر انقلاب بر ایران نیز یکی از این گوشه‌هاست که خود این اقلیت‌ها نقش مهمی در نگارش آن می‌توانند به عهده بگیرند. ✳️فارغ از گفتمانِ تعارف‌آمیزی که در سالگردها و جشن‌ها از بلندگوهای رسمی از زبان مسؤولان دولتی و سران جامعه ارمنی شنیده می‌شود، نخستین واکنش یک اقلیت در کشوری که انقلابی به نام دین در آن شروع می‌شود طبعاً نگرانی و ترس است. زندگی ارمنیان و مسیحیان دیگر در ایران و مناسبات ارمنیان با اکثریت مردم کشور که مسلمان بودند، در طی قرون نظم و نسقی به خود گرفته و حالا با پیروزی انقلابی دینی که رسماً اعلام می‌کرد شریعت اسلام قانونِ مملکت خواهد شد، معلوم نبود این قانون در مورد اقلیت‌های غیرمسلمان چگونه اجرا خواهد شد، و واقعاً نیز چند سال طول کشید تا این موضوع برای حاکمان جدید کشور معین شد و مناسبات جدیدی میان اقلیت‌های دینی و حکومت تعریف شد که روز به روز قوام بیشتری گرفته است. ✳️خوشبختانه حتی پیش از پیروزی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، تظاهرکنندگان ضد حکومت شاه، وقتی به محلات ارمنی‌نشین می‌رسیدند یا فریاد زدن شعار « ارمنی، مسلمان، پیوندتان مبارک» و با تکیه بر احترامی که دین اسلام برای حضرت مسیح قائل است، بر حسن نیت انقلاب نسبت به ارمنیان تأکید می‌کردند و به آن‌ها اطمینان می‌دادند که جای نگرانی نیست و آن‌ها نیز جزئی از جبهه مردمی عمومی در برابر شاه هستند. این تأکید اطمینان خاطر خوبی به ارمنی‌ها می‌داد، امّا هنوز معلوم نبود که با به قدرت رسیدن روحانیون مسلمان اوضاع در واقعیت به کدام سو خواهد رفت. ✳️خلیفه ارمنیان ایران در زمان انقلاب اسقف آرداک مانوکیان بود که دیداری نیز با آیت الله خمینی رهبر انقلاب داشت که عکس این دیدار زینت‌بخش بسیاری از دکان‌ها و ادارات ارمنی شد. ✳️سردمداران جامعه ارمنی ایران از یک سو و مقامات حکومت جمهوری اسلامی از سوی دیگر، با تکیه بر بنیادها و زبان مشترکی که در طی سده‌های طولانی همزیستی میان‌شان شکل‌گرفته بود، موفق شدند خود را با وضعیت جدید انطباق دهند و روندهایی که می‌توانستند پی‌آمدهای فاجعه‌آمیزی به بار بیاورند در بستری قابل مهار جاری سازند. گمان من این است که به جای اصرارهای دور از واقع که هرگز مشکلی نبوده و تا بوده حسن نیت بوده و همزیستی بوده و لاغیر، این موضوع بررسی شود که یک موقعیت بالقوه خطرناک و ناشناخته چگونه با عقل و درایت مهار شده است. البته این هم آشکار است که مهار شدن به معنی حلّ همه مشکلات نیست، بلکه فراهم کردن بستر و سازوکارهایی که بتوان بر مبنا و در چارچوب آن‌ها مسائل را واکاوی کرد و برای معضلات و مشکلات باقی‌مانده راه حل‌های سازنده پیدا کرد. ✍یادداشتی از روبرت صافاریان 🌐به نقل از سایت انسان‌شناسی و فرهنگ @Feraghvaadyan
⭕️نگاه تازه سیمای ملی به نقش‌آفرینی اقلیت‌های دینی در جنگ تحمیلی 📽روشنگر به نقل از فارس/سریال تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» تازه‌ترین اثر همایون اسعدیان در تلویزیون به تازگی روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.در جنگ ۸ ساله اقلیت های #مسیحی ارمنی و آشوری، #زرتشتی و #کلیمی همدوش با دیگر ایرانی‌ها از این کشور دفاع کردند و ده ها شهید و جانباز و اسیر دادند و سهم زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی داشته‌اند. 📌«#رازمیک_داویدیان»، شهید هم نام با کاراکتر سریال همایون اسعدیان یکی از این شهیدان است که وصیت نامه آ او کنده از روح ایثارگری و میهن دوستی است. 📌پرداخت جالب توجه و تازه این سریال به #شهدای_اقلیت نظیر شهدای ارامنه که چند شب گذشته روایت شد، نشان از همبستگی و یکدلی مردم ایران در برابر دشمنان این سرزمین بود. «رازمیک» شخصیت ارمنی داستان «لحظه گرگ و میش» و پزشک بیمارستان که برای کمک رسانی به رزمندگان دفاع مقدس عازم جبهه می شود و خبر شهادت او دوستان و خانواده‌اش را دغدار می‌کند و این شروع ماجرای قصه این سریال در دل سال های پرالتهاب #جنگ است. روایتی که پیش از این سابقه نداشته و به خوبی در این سریال نمایش داده می‌شود. @feraghvaadyan
🔴برگزاری جشن «سده» در ایران 🔥بهمن ماه هر سال، مطابق تقویم مراسم و آیین های #زرتشتی، جشن سده در سراسر ایران در میان زرتشتیان برگزار میگردد. این مراسم آیینی در شهرهای کرمان، یزد و سایر مناطق زرتشتی نشین با شور بیشتری برگزار شده و هم میهنان زرتشتی با حضور در اماکن فرهنگی و مقدس خود، #جشن_سده را به عنون نمادی از همکاری و همبستگی برپا میدارند. ✔️برگزاری آزادانه مراسم جشن سده در تهران و دیگر نقاط کشور، نمودی از احقاق #حقوق_اقلیت_های_دینی و اختیار و استقلال کامل آنها در امور دینی و احوالات شخصی است. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🇮🇷ویژه‌برنامه‌های جامعه ارامنه؛ به مناسبت ایام‌ا... دهه‌فجر: در روز دوازدهم بهمن ارامنه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، به ساحت بنیان‌گذار کبیر #جمهوری_اسلامی_ایران ادای احترام خواهند کرد.در روز ۱۸ بهمن مراسم مهمانی لاله‌ها در آرامستان هموطنان #زرتشتی برگزار می‌شود و ارامنه در این مراسم شرکت خواهند کرد.گروه بزرگسالان باشگاه فرهنگی ورزشی «آرارات» نیز در روز ۱۵ بهمن برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را برگزار خواهد کرد. ✅با همکاری دو ناشر #زرتشتی مهارت‌های زندگی در گات‌ها زیرنگر موبد اردشیر خورشیدیان چاپ شد. ⭕️بازدید و تجلیل از خانواده‌‌های معظم شهید هراند هاکوپیان و آزاده جانباز سمیک وارطانیان، از سربازان #مسیحی ارامنه در دوران دفاع مقدس توسط فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته 🔥نخستین #جشن_سده زرتشتیان استان یزد در دبستان دینیاری برگزار شد. ✅ دیدار معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با #اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در محل خلیفه گری ارامنه تهران @feraghvaadyan
یوگا ریشه در یکسری متون مقدس باستانی هندی به نام "#وداها"دارد که بعداً فردی به نام #پتنجلی در 400 قبل از میلاد این متون را در قالب کتابی به نام #یوگا_سوترا تدوین می‌کند. این سنت به عنوان طریقت عملی عرفان هندو در هندویسم مطرح بود یعنی اگر فردی می‌خواست در هندویسم عارف شود باید از طریق یوگا این مسیر را طی کند. ▪️این رویه تا حدود 160-150 سال پیش وجود داشته است که جریان‌هایی در هندویسم شکل می‌گیرد که با حمایت #استعمار_انگلستان از حدود 1828 میلادی به این سو بوده است. فرقه‌ای به نام #برهما_ساماج ایجاد می‌شود. @feraghvaadyan
💢انتقاد غیرمستقیم امام خمینی(ره) از انجمن حجتیه ✔️پس از پیروزی انقلاب اسلامی #امام_خمینی بارها خطاب به جریان‌های مخالف مردم، هشدار می دادند و از آنها می خواستند بخاطر دین و کشور خود با موج انقلابی مردم همراه شوند و در یکی از سخنرانی‌های خود جملاتی را عنوان کردند که برخی این سخنان را علت تعطیلی #انجمن_حجتیه دانستند چرا که پس از این سخنرانی آقای #حلبی دستور تعطیلی( نه انحلال) انجمن را صادر کردند. ✔️امام در آن سخنرانی چنین گفتند: «یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذاریدکه #معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر برای چه می‌آید؟ حضرت صاحب می‌آید که معصیت را بردارد. ما معصیت می‌کنیم که او بیاید؟ این اعوجاجات را بردارید، این دسته‌بندی‌ها را برای خاطر خدا اگر مسلمانید، و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این‌ دسته‌بندی‌ها را بردارید. در این موجی که الان این ملت را به پیش می‌برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف موج حرکت نکنید که دست و پایتان خواهد شکست.» 📚صحیفه امام، ج۱۷، ص۵۳۴، سخنان امام به تاریخ ۲۱/۴/۱۳۶۲٫ @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«مهناز رئوفی»، متبری بهائی از «طرد» در تشكيلات بهائيت می‌گويد @Feraghvaadyan
💢«جشن سده» و دست‌اندازی جریان‌های معاند @feraghvaadyan
4_5947017962371155068.pdf
1.09M
💢«جشن سده» و دست‌اندازی جریان‌های معاند ⭕️دین زرتشتی به عنوان یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی ایران است که پیروان آن از دیرباز با ملت #ایران ممزوج بوده و با استقلال و اختیار کامل در انجام مراسم آیینی و دیگر برخورداری‌ها(در حوزه احوالات شخصی)، نمود بارزی از همزیستی مسالمت آمیز #در دل جامعه‌ای اسلامی هستند. ⭕️ همه ساله همزمان با برگزاری مراسم آیینی اقلیت دینی #به مناسبت‌های مختلف، شاهد تبلیغات رسانه‌ای جریان مزبور پیرامون هر مراسم و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور اعتراضی یا ائتلافی هستیم. «جشن سده»، یکی از این مراسم آیینی است که هر سال شاهد مانور جریان #داخلی و خارجی بر آن می‌باشیم. متن کامل این گزارش را می توانید در نشریه روشنا شماره 76 بخوانید. @feraghvaadyan
❇️رسانه‌های تبشيری؛ هجمه‌ای خاموش 👈🏻شبکه Sat 7 Pars 🔻از جمله فعال‌ترين شبکه‌های ماهواره‌ای ، شبکه «Sat 7 Pars» است که تحت مديريت کشيش «هرمز شريعت‌پناهی» فعاليت می‌کند. خانواده شريعت‌پناهی از خانواده‌های ريشه‌دار در گروهک «منافقين» بوده‌اند و برادر هرمز شريعت‌پناهی از جمله افرادی است که به دليل ترور مستقيم شهروندان و نقش کليدی در حوادث #ترولف در سالهای پس از پيروزی انقلاب اسلامی، بازداشت، محاکمه و مجازات شده است. 🔻هرمز شريعت‌پناهی با توجه به سابقه خانوادگی خود در ارتباط با جريان نفاق، اين‌بار در لباسی جديد برای مقابله با کشور مسلمان ايران، اقدام به مشارکت در راه اندازی شبکه Sat 7 Pars پارس نمود. شبکه Sat 7 #مسيحی زبان، سعی دارد با برنامه‌هايش بر مسلمانان ايران، افغانستان و تاجيکستان تأثيرگذار باشد. 🔻شبکه Sat 7 از سازمان‌های تبشيری ايالات متحده بودجه دريافت می‌کند. برخی شرکت‌های تجاری نيز از حاميان اين شبکه به حساب می‌آيند که از آن جمله می‌توان به شرکت «فليپ فلاپ»که در زمينه واردات تجهيزات پزشکی به کشور فعاليت داشت اشاره نمود. @feraghvaadyan
⚫️تشکیلات بهائی، وعده‌های هیتلری! 👈🏻رعایت روان‌شناسی تبلیغی در پیام‌های مرکز اصلی تشکیلات بهائی ♦️مرکز جهانی بهائی که تشکیلات آن را «» می‌نامد، هر چند وقت برای بهائیان پیام‌هایی صادر می‌کند که علاوه بر ارائه دستورالعمل کلی، انگیزه‌بخش اعضا بوده و به حفظ آن‌ها در مجموعه کمک می‌کند. مطالعه این پیام‌ها که جدیدترینشان در 18 ژانویه سال میلادی جدید منتشر شد، ذهن را به سمت سخنرانی‌های هیتلر می‌برد که چطور تمامیت‌خواه، با در نظر گرفتن چند مرحله که در ادامه اشاره می‌شود، مخاطب را با خود همراه کرده و ذهنش را به سمت هدف مستبدانه خود، هدایت می‌کند. ⭕️پیش از بررسی محتوا، باید گفت همین امرِ «ارسال پیام» به پیروان، باعث می‌شود تا آنان با یکدیگر به عنوان اجزای یک «» احساس نزدیکی کرده و مبدل شدن به یک مجموعه کلی را تجربه نمایند» «این حس سکرآورِ وحدت و قربانی کردن منافع شخصی در پای هدفی بزرگ‌تر، جزئی بسیار مهم از نظام‌های تمامیت‌خواه است.» 📚پی‌نوشت: 1.David Livingstone Smith, ‘Why We Love Tyrants,’ Aeon, 12 February 2018 @Feraghvaadyan
✍وقتی مأذون خارج نشین #فرقه_گنابادی برای فرار از انتقادات بسيار پيرامون جلسات تفسير قرآن خود،‌ دست به دامان رفقا و عناصر معلوم‌الحال می‌گردد... 🌀پيش از اين، برخی مشايخ و چهره‌های مطرح #فرقه با تفسير به رأی خواندن جلسات درس «مصطفی آزمايش» به انتقاد از وی پرداخته بودند كه البته از حملات تخريبی او نيز در امان نماندند. 🔺به نظر می رسد، تزلزل جایگاه و اعتبار آزمایش، چالشی جدی برای اوست که اینگونه به تکاپو واداشته اش... @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موبد : حضرت امام(ره) روز ورود به ايران از «اتحاد» صحبت كردند و همين،‌ رمز ماست. ‌‌ @feraghvaadyan
✅مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی‌ 🔺دنیای بداند که در کشور اسلامی این‌قدر رواداری نسبت به غیر مسلمانها هست؛ این رواداری‌ای که آنجاها وجود ندارد. و چقدر شما شنیده‌اید مثلاً در آلمان، جوانهای نئونازی - که حالا افتخار میکنند که نازی‌اند؛ اسمشان را گذاشته‌اند «نئونازی» - حمله میکنند به یک مشت مسلمان، به مسلمانها؛ میزنند، میکشند و... 🔻اینها مدّعی حقوق بشر هم هستند! اینها را مقایسه کنند با آنچه در میگذرد. این چنین چیزی در ایران سابقه ندارد؛ یعنی در دوران اسلامی و جمهوری اسلامی، تعرّض به غیر مسلمان از سوی مسلمانها هیچ سابقه‌ای ندارد. 1393/06/03 @Feraghvaadyan
❌#انجمن_حجتیه تهی از مبارزه حتی با بهائیت 🔹هرچند بهائيت، چهره ديگر صهيونيسم جهانی است، مبارزه #انجمن با بهائيت به معنای مبارزه با صهيونيسم نبود؛ زيرا بهائيت #صهيونيستی داراي سه بعد بود: بعد سياسی، بعد اقتصادی و بعد فکری -فرهنگی- اعتقادی و مبارزه انجمن با بهائيت در تقابل با منافع سياسی و اقتصادی بهائيت نبود؛ از اين‌رو، حکومتی که بهائيان آن را اداره مي‌کردند، براي انجمن مجوز فعاليت عليه #بهائيت صادر مي‌کرد. 📚رجبي، آرش، «نقد و بررسي انجمن حجتيه»، تهران: کانون انديشه جوان، 1394، ص 70 @feraghvaadyan70
♨️ تولد سیاسی یوگا در ایران در دوران پهلوی ▪️سال 1345 شمسی، اولین باشگاه #یوگا در تهران توسط #مجید_موقر، از فعالان سیاسی و عضو انجمن‌های #فراماسونری،تأسیس شد. اولین شرکت‌کننده‌های این باشگاه عبارت بودند از: هویدا، شریف امامی، ارتشبد گرزن و ... ▪️موقر براي امور باشگاه، استادی از هند به ايران می‌آورد و پنج سال در ایران می‌ماند. گفته می‌شود این فرد در طول پنج سال به صورت خصوصی به خانواده سلطنتی #شاه نيز آموزش یوگا می‌داده است. 🎤حجت الاسلام عرب/سایت تبیان @feraghvaadyan
⚫️تشکیلات بهائی، وعده‌های هیتلری!(2) ✅رعایت روان‌شناسی تبلیغی در پیام‌های بیت‌العدل: 🔺مرحله 1) ایجاد حس درماندگی همانطور که در اکثر پیام‌های مشاهده می‌شود، در بخش گسترده‌ای از ابتدای متن، از مشکلات، زشتی‌ها و مصیبت‌های جهانی گفته می‌شود طوری که مخاطبان حس درماندگی می‌کند تا در گام بعد، راه‌حلی جادویی را در اختیارشان بگذارد. 🔺مرحله 2) منشأ تمام مشکلات، غیربهائیان هستند در بخش بعد، عامل مشکلات را به شکلی نامحسوس و بعضاً محسوس، دشمنان یا بی‌توجهی به فرامین سردمداران ، معرفی می‌کنند. در این مرحله نوعی خودبزرگ‌بینی نیز به اعضا القا می‌شود که برای حفظ اعضا بسیار حائز اهمیت می‌باشد. 🔺مرحله 3) وعده بهشتی زمینی در نهایت با تحریک احساس قوی و مثبت وحدت، به حاضران وعده‌ بهشتی زمینی داده می‌شود که معمولاً با جملاتی از «»، «شوقی افندی» و حتی خود «حسینعلی نوری» همراه می‌گردد. این مرحله، نقطه‌ اوج و پایانی پیام است و در آن اینطور القا می‌شود که همه در دایره بهائیت به سعادت می‌رسند، درست مثل آنچه وعده می‌داد: «این تنها به آلمانی‌های واقعی و نازی‌های واقعی تعلق دارد. هرکس بیرون از این دایره باشد آزاردهنده است» پی‌نوشت: 1.David Livingstone Smith, ‘Why We Love Tyrants,’ Aeon, 12 February 2018 @feraghvaadyan
👤دکتر «اسماعيل منصوری لاريجانی»، مدير گروه عرفان دانشگاه اهل البيت: ✅تمام #فرقه_گرایی_ها و کشکول دست گرفتن‌ها و ريش‌دراز کردن‌ها و... اينها همه مرزشان با اين کلمه مشخص می شود. يک عده‌اند که به دنبال اغراض نفسانی و شهرت و قدرت -که حتی انگيزه‌های #سياسی هم به آن متصل مي شود- هستند که دکان باز می‌کنند و مدعی‌اند ما هستيم که شما را به حقيقت مطلق عالم وصل مي‌کنيم و دنبال ما راه بيفتيد و يک عده هم هستند که از آن ور می افتتد يعنی #افراط_گرايی می‌كنند. @feraghvaadyan
تسخیری.pdf
746.1K
✅ آيت الله محمدعلي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در امور جهان اسلام 📌گفتگو بر اساس ارزش هاي فطري مشترک، حتي با غير متدين ها و افرادي که اعتقاد به هم ندارند قابل انجام است چرا که همه انسانند. مسئله اصلي اين است که آيا دو طرف به فطرت ايمان دارند؟ اگر کسي بخواهد ايده هايش انساني بوده و معناي حق را درک کند، بايد به فطرت داشته باشد. متن کامل این گفتگو را می توانید در نشریه شماره 74 بخوانید. @feraghvaadyan
♨️چالش های درونی در پس آرامش ظاهری 🔹پیش درآمد قسمت چهارم «روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی» ✍پیش از پرداختن به چهارمین بخش از تحلیل اغشاشات گنابادی در سال گذشته که مقارن با ۱۴بهمن ماه می باشد، شایسته دیدیم مروری داشته باشیم بر حال و روز فعلی فرقه. 🔹هرچند در قیاس با سال گذشته در همین ایام _ به ظاهر_ جوی نسبتا آرام بر فرقه گنابادی حاکم است، لیکن غوری در مراودات و اخبار منتشرشده در رسانه های ایشان، حکایت از واقعیتی دیگر دارد. 🔹نقطه مرکزی تمام تنش های پنهان و خاموش جاری در فرقه _که البته گه‌گاه، چون زخمی کهنه، سر باز کرده و هر بار با وساطت فردی، رفع و رجوع می گردد_ مسئله کهولت سن و تشدید بیماری تابنده و جانشینی وی است. 🔹بی تردید، تعیین جانشین قطب در شرایط فعلی فرقه که بحران رسوایی فاجعه گلستان هفتم، هنوز هم به قوت خویش باقی است و تبعات داخلی و خارجی اش بر فرقه، عیان، با چالش های بسیار همراه بوده و همین پیچیدگی هاست که دامنه اختلافات درون فرقه ای را توسعه و تعمیق می دهد؛ حتی اگر همه احزاب و گروه های رقیب در ائتلافي توافقی برای تداوم حیات فرقه، به ظاهر از اتحاد دم زنند. 👈از این روست که امروز، تمام رقبا تلاش هایشان را در پوششی از اختفا تداوم داده و با فرورفتن در لاک محافظه کاری، می کوشند از اقدامات بی محابا پرهیز کنند اما همگی خود عالم بدین حقیقت هستند که رقابت و اختلافات نه تنها به قوت خود باقی است، بلکه با نزدیک شدن به نقطه انتهایی، تشدید نیز شده، لذا می بایست آخرین ظرفیت ها و ترفندهای خویش را جهت تحقق هدف، به کار برند، آنهم در حالی که به ظاهر همه چیز آرام است ... 🔹این پیش درآمد برای توصیف چهارمین قسمت از روزشمار ها ارائه شد تا نشان دهد برخلاف آرامش ظاهری این روزهای فرقه گنابادی ، حال و روز بهتری از سال گذشته ندارد و تنها جنس تنش ها و چالش ها متفاوت است. ای بسا، چالش های درون فرقه ای از تنش های بیرونی، خطرناک ترند... 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
✅12بهمن و «هویت الهی» انقلاب 👈ورود تاریخی #امام_خمینی (ره) در روز دوازدهم بهمن‌ماه 1357، سرآغاز تحولی عظیم در عرصه مبارزه با ظلم و بیدادگری و به ثمر نشستن حرکتی بزرگ. 🔷آنچه جنس #انقلاب_ایران را از دیگر جنبش‌های اجتماعی معاصر متمایز می‌سازد، تکیه آن بر جنبه‌های «الهی و توحیدی» است که عناصر اصلی هویتش محسوب می‌شود. هویت الهی انقلاب ایران، بِ‌انکه هیچ منافاتی با پسوند «اسلامی» آن داشته باشد، توانست تمامی آحاد جامعه از هر قوم، دین و مذهب را زیر لوای توحید و عدالت‌خواهی گرد آورد. ♦️نمود این امر را باید در کلام امام(ره) یافت. آنجا که در دیدار اعضاى انجمن #زرتشتیان(درتاریخ ۲۹ /۱۱ /۵۷) بر وحدت کلمه تأکید کرده و می‌فرمایند: « آقایان همه اقلیت‌ها مطمئن باشند که اسلام با اقلیت‌ها همیشه به‌طور انسانى، به‌طور عدالت، رفتار کرده است و همه در رفاه هستند. و این‌ها هم مثل سایر #اقلیت‌ها جزئى از ملت ما هستند، و این‌ها هم مثل سایر اقلیت‌ها جزئى از ملت ما هستند، و ما و آن‌ها با هم در این مملکت زندگى مى‌کنیم ان‌شاءاللَّه؛ و رفاه همه حاصل خواهد شد. و رمز این پیروزى که وحدت کلمه است باید حفظ بشود. ما در محل خودمان، شما در محل خودتان، سایر طبقات همین‌طور، همه کوشا باشیم که این ایرانى که الآن دست ما داده‌اند و خرابه‌اى است، همه با هم و با فعالیت، همه دست به هم بدهیم و این #ایران خراب را از سر بنا بکنیم.» 🔶همین نکته تأکیدی است که با گذشت 40 سال از عمر این انقلاب، با وجود تمامی بحران‌های تحمیلی، آن را متعالی‌تر از قبل، در مسیر کمال و رشد قرار داده‌است؛ آری، «وحدت کلمه» در سایه توحید، رمز پیروزی م
👤دبیر انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت: 🔺 دیانت نیست، بلکه سیاست است و با روش‌های مختلف، سردمدار استعمار در نقاط مختلف جهان بوده است. 🔺«رییس جمهور کنیا یک حرف خوبی دارد، می گوید وقتی به سرزمین ما آمدند، ما زمین‌هایمان را در اختیار داشتیم و آنها در دستشان کتاب مقدس داشتند، ولی امروز بعد از پنجاه سال آنها در دستشان زمین‌های ما را دارند و ما در دستمان @feraghvaadyan
❇️حضور خلیفه ارامنه تهران در نشست شورای کلیساهای خاورمیانه 💢روشنگر به نقل از خلیفه‌گری ارامنه تهران/نشست سالانه کمیته اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه، به میزبانی اسقف‌ «مار افرام»، رهبر دینی کلیسای آشوری، اول تا چهار بهمن در پاتریارکی کلیسای آشوری لبنان برگزار شد. 💢شورای کلیساهای خاورمیانه ، متشکل از چهار کلیسای ارتدوکس شرقی غیر کلدانی، ارتدوکس شرقی کلدانی، و انجیلی‌ است. [بررسي و ارزيابي عملكرد سالانه كميته اجرايي و كيفيت تعاملات كليسايي، از جمله اقدامات شواري مزبور است]. جاثلیقیه حوزه سیلیسی نیز از سال 1974 در این شورا مشارکت فعال پیدا کرد. ، «سبوه سرکیسیان»، خلیفه ارامنه تهران و دکتر «ژان سلمانیان» به نمایندگی از جاثلیقیه سیلیسی در این نشست شرکت داشتند. 💢در نشست سالانه کمیته اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه، عملکرد سال گذشته کمیته اجرایی و همچنین دستاوردهای مناسبات بین مورد بررسی قرار گرفت. 📚گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan