⚫️ ولایت فقیه در دیدگاه انجمن حجتیه
💢 «انجمن حجتیه را باید در جریانى قرار دارد که هیچ باورى به #ولایت_سیاسى فقیه ندارد و براى فقیه، شأن حکومت و زعامت را قائل نیست اما در همان حال سخت به اجراى احکام اسلامى و فقه موجود اعتقاد دارد. انجمن حجتیه در این میان هیچ نظریه جایگزینى ندارد و تنها بر طبل مشروع نبودن ولایت فقیه مى کوبد!
♦️در جریان فکریِ ولایت فقه که #انجمن_حجتیه نیز آن را به یدک می کشد، تنها وظیفه فقیه " اجرای احکام " است؛ احکامی که موضوع آن فرد بوده و به مسائل مبتلابهِ فرد مى اندیشد. دراین دیدگاه، ولایت فقیه بدین معناست که هرچند این شخص(فقیه) تصمیم گیرنده است، اما باید براساس قوانین فقهى تصمیم بگیرد، سپس مجرى آن احکام باشد. دراین صورت، نه ولایت او بیش از سرپرستىِ احکام فقه است و نه براى عملش آزادى دارد؛ زیرا باید مقید به ضوابط فقه موجود باشد و اساس کار خود را هم بر اجراى احکام فقهى بنانهد. در این صورت ولایت را مى توان "ولایت فقه" نامید و باید گفت در واقع فقه، جریان پیدا کرده است. به باور جریان ولایت فقه، افزایش اعتقاد وایمان جامعه در هر زمانى و در هر حکومتى با توصیه، وعظ و تبلیغ امکان پذیر است و حداکثر با تأسیس مدارس غیرانتفاعى و یا برپایى نمایشگاه و نمایش هاى مذهبى مى توان ایمان و اخلاق دینى جامعه را رشد داد.»(1)
📚1.انجمن حجتیه و ولایت فقه، علی الهی خراسانی، ماهنامه پگاه حوزه شماره 305.
@feraghvaadyan
✅ برگزاری نمایشگاه معنویت های نوظهور در قم
♨️ نمایشگاه #معنویتهای_نوظهور به همت موسسه بهداشت معنوی و همکاری قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود. این نمایشگاه با هدف روشنگری درباره پدیده معنویت های نوظهور در حاشیه همایش ملی معنویت های نوظهور برگزار می شود.
👈🏻گزارشی جامع و مستند از مهم ترین جریان های فعال عرفان نوظهور در ایران، مهمترین بخشهای این نمایشگاه را در بردارد.
↩️این نمایشگاه ۸ تا ۱۲ اسفند، در سالن همایشهای غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، واقع در چهارراه شهدا، برگزار می شود.
@feraghvaadyan
♨️مستند تاریخی یا بهانهای برای تطهیر قرهالعین؟!
↩️به بهانه پخش مستند «گهواره کهن تمدن»
🔻در مستندی که در مورد شهید ثالث ساخته شده بود، آقای «علیاکبر صالحی» به عنوان یکی از نوادگان خاندان برغانی در مورد «طاهره قرهالعین» ، با ادعاهایی خلاف واقع حتی بابی بودن او را انکار میکند! قرهالعین از جمله زنانی است که بعد از جذب شدن به شیخیه، با ترک همسر و فرزندانش به کربلا رفت و در آنجا پای به وادی #بابیگری گذاشت. او در سرکشی و رهبری بابیان ید طولایی داشت و عملکردش در اسناد تاریخی، مشخصاً ثبت شده است.
🔸اما در این –اصطلاحاً- مستند، تنها سخنان آقای صالحی تعجببرانگیز نبود، حال آنکه اگر تنها یک نفر در مستندی با 4 گوینده، نظری ضدتاریخی داشته باشد، مخصوصاً با توجه به تعلقات خانوادگی که در این جمله نامربوط ایشان کاملاً مبرهن است: «جنس و سرشت این خانواده اجازه نمیداد که طاهره دسیسه قتل عمویش را بکشد» به نحوی قابل توجیه است، اما از کارشناسان تاریخی برنامه و دیگر دستاندرکاران انتظار میرود با ارائه فکتهای تاریخی متقن، ادعای مطرح شده را روشن یا رد کنند. در صورتی که سایرین هم با شک و تردید یا شاید نوعی تعارف در مورد طاهره اظهار نظر میکردند که حرکتی غیرحرفهای و حتی سؤالبرانگیز است.
❗️از آنجا که برای نشان دادن بابیبودن این عضو از خاندان برغانی، اسناد و مدارک پرشماری در کلیه کتب تاریخی مربوط به آن دوران وجود دارد، این نوشته را که بیشتر با هدف هشدار برای تحریفات تاریخی ارائه شده، درگیر سندهای این موضوع نمیکنیم. اما برای عمق تعصب #قرهالعین بر بابیت و حتی شائبعهای که در دست داشتن طاهره در ماجرای قتل #شهیدثالث مطرح میکنند، سندی از خود بهائیان که بیشتر از هر قشر دیگری علاقمندند طاهره را مبری از جنایت نشان دهند، ارائه میشود که بیانگر ردپای این زن، در آشوبهای بابی و قتلهای این جماعت است: «[طاهره خطاب به یکی از بابیان] فرمودند که به آنها بگویم: «جمیع از قزوین خارج شوید زیرا اتفاق عظیمی در قزوین روی خواهد داد که از حدوث آن واقعه، قزوین به لرزه خواهد افتاد و خون همه شما [بابیها] ریخته خواهد شد، در حالیکه خداوند برای شما کارهای مهمی مقدر فرموده.»...بعد از 15 روز قضیه قتل ملاتقی رئیس علمای قزوین پیش آمد»(1)
1.افنان، ابوالقاسم، چهار رساله تاریخی درباره طاهره قرهالعین، آلمان: مؤسسه عصر جدید،1378، ص37-36.
@feraghvaadyan
🔴 حقوق سیاسی اقلیتهای دینی ایران
✅ وضعیت حقوق پیروان #ادیان_توحیدی را نه از گزارشهای بیگانه و مغرض، بلکه باید در خود قانون اساسی جمهوری اسلامی جُست. ادیانی که در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شدهاند عبارتاند از یهود، مسیحیت (ارمنی، آشوری و کلدانی) زرتشتیت و صابئه که مطابق قانون، آزادانه به زندگی عادی خود مشغولند. به طور کلی مطابق اصل 19 قانون اساسی مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند، از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و ماننند اینها سبب امتیاز نمیشود.
↩️یکی از شونات زندگی #اقلیتهای_دینی در کشور حیات سیاسیست که ضمن آن حق حضور در انتخابات (شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری)، و داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارد. نکته جالب اینکه طبق سرشماری سال 1390 جمعیت ایران 74682842 نفر(حدود هفتاد و پنج میلیون نفر) میباشد. برطبق همین سرشماری جمعیت مسیحیان 117704 نفر و کلیمیان 8756 نفر و زرتشتیان 25271 نفر که این تعداد حدود 3درصد جمعیت کل کشور است[از این بین] جمعیت مسلمانان 290نماینده و اقلیتهای دینی با توجه به تعداد قلیلشان 5 نماینده دارند. اگر بخواهیم نسبتی میان جمعیت و تعداد نمایندگان داشته باشیم، باید بگوییم برای هر 258620 مسلمان یک نماینده به طور متوسط در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، در حالی که مجموع اقلیتهای دینی مجموعا 151731 نفر میباشند که 5 نماینده دارند[یعنی حدودا هر 30 هزار نفر]، نکته دیگر اینکه 5 نمایندهی مذکور، حتی اگر جمعیت اقلیتهای ایرانی کمتر از 3 درصد حاضر هم شود، باز هم در تمام دورههای #مجلس حضور دارند و این حقی است برای اقلیتهای دینی که با توجه به اهمیت آن در قانون ذکر شده است.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آنچه باید در مورد انجمن حجتیه بدانیم(2)
👈🏻 #انجمن_حجتیه معتقد است قبل از قیام قائم(عج) برپا شدن هر حکومتی باطل است لذا مشی اسای خود را عدم مداخله در سیاست و عدم همراهی نهضت #انقلاب_اسلامی قرار دارد و در برخی موارد مانع نهضت انقلای و جنبش مردمی میشد.
https://t.me/feraghvaadyan/7262
@feraghvaadyan
♨️فرافکنی رسانه مسیحیت صهیونیستی
👈🏻یهودی ستیزی در غرب یا ایران؟
🔸رسانههای وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که از محبوبیت سپهبد قاسم سلیمانی در بین مسیحیان و یهودیان ایران سخت عصبانی هستند، می کوشند تا ایرانیان را به «یهودی ستیزی» متهم کرده و سردار سلیمانی را سردمدار یهودی ستیزی معرفی کنند.
💢 حال آنکه مواضع و سخنان مسئولان و آحاد #کلیمیان و #مسیحیان ایران به خوبی نشان از آزادی آنها در ایران دارد وعشق و علاقه آنها به سردار سلیمانی روشن است و آنچه مشهود است یهودی ستیزی در اروپا و کشورهایی است که ادعای آزادی دارند و قطعا آنچه مردم ایران با آن مبارزه خواهند کرد «صهیونیسم» است و نه یهودیت. سردار سلیمانی هم جان خود را در این راه فدا کرد.
نظر رئیس انجمن کلیمیان ایران در مورد سردار سلیمانی👇🏻
https://www.instagram.com/p/B7Vyc_Gh-hW/
@feraghvaadyan
🛑 بهائیت جاده صافکن استعمار!
▪️#بهائیان در قالب ادبیاتی عوامپسندانه و به ظاهر انساندوستانه، به ترویج نفی هر نوع تعصب پرداخته و تنها راه رسیدن به صلح و دوری از جنگ را دست برداشتن از هر نوع تعصب و مقاومت معرفی میکنند. طبیعتاً چنین اصراری به عنوان ابزاری برای سهولت حرکتهای سلطهطلبانه و استعمارگران و خلع سلاح ملّتهای تحت تهاجمات فکری، سیاسی و نظامی قرار میگیرد.
♨️ لذا بیجهت نیست که این فرقه در طول تاریخ کوتاه و ننگیناش، همواره مورد حمایت سلطهگران و زیادهخواهان بوده است؛ تا جایی که بسیاری از استعمارگران، از رؤسای این فرقه درخواست اعزام مبلّغ به ممالک تحت استعمار خود برای شکستن مقاومت آنها داشتهاند. همچنان که #استعمار فرانسه، برای سرکوب فکری مقاومت مردمی در کشورهای تونس و الجزایر، از این فرقهی ساختگی درخواست اعزام مبلّغ مینماید و عبدالبهاء در جواب به این درخواست، خطاب به مبلّغینش مینویسد: «اولیای سفارت فرانسه اصرار دارند که بعضی از مبلّغین به صفحات افریق یعنی تونس و الجزایر توجه نمایند و از اولیای دولت فرانسه نهایت رعایت خواهد شد تا جماعت آن سامان را تبلیغ نمایند».(1)
📚1. اشراق خاوری، مائده آسمانی، بیجا: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، ج 9، ص 48-47.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📖نوبت زمستان ۹۸ فصلنامه «روشنا» منتشر شد/ دو پرونده ویژه؛ «فرهیختگان توحیدی» و « فرصتطلبان»
🌐هشتاد و سومین شماره از فصلنامه تخصصی فرق و ادیان( #روشنا ) منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
↙️این شماره از نشریه #روشنا، همراه با دو پرونده ویژه تحت عناوین « فرهیختگان توحیدی» (معرفی و شناخت بیشتر چهرههای فرهیخته زرتشتی، کلیمی، آشوری و ارمنی کشور) و « فرصتطلبان»(بررسی نقش فرقه ها و جریانهای انحرافی در اعتراضات آبانماه) به عزضه محتوا پرداخته است.
📰در سایر بخشهای فصلنامه نیز همچون روال گذشته، مجموعهای از مصاحبهها، مقالات، گزارشها و یادداشتهای تحلیلی در محورهای ادیان، #بهائیت، #انجمنحجتیه، #تصوف، #فرق_نوظهور و #مسیحیتتبشیری ، ارائه شده.
فهرست مطالب نوبت زمستات روشنا به شرح ذیل است:
🔸ایرانی مسیحی هستم( مصاحبه با آقای لوریس چکناواریان)
🔸مهر ایران( گفتگو با خانم توران شهریاری)
🔸مدیون و عاشق ایران( مصاحبه با آقای شموئیل داوید پیرا)
🔸کلیمیان خود را «ایرانی» میپندارند(مصاحبه با آقای آرش آبایی)
🔸تازههای نشر پیروان ادیان توحیدی
🔸مدل جاسوسی بهائیت
🔸سران بهائی، در پی استعمار، سود و ثروت
🔸بهائیان در «توهم مسیحیان بیبصیرت»
🔸تقابل انجمنحجتیه با نهضت انقلاب اسلامی
🔸تقابل یا تقویت؟
🔸نفر پنجم
🔸فقر مدرن
🔸«عرفان ناب اسلامی»، عرفانی ذوابعاد
🔸سندروم قطبیت
🔸«صهیونیسم ترامپی»؛ نوبنیادگرایی مسیحی
🔸تبشیر هوشمند
🔸درباره عیلام
🔸مسئله شناسی«مدعیان مهدویت»
🔸«فریب ابلیس»
🔸کثرت گرایی و جریانهای معنوی نوپدید
✅فرصتطلبان
علاقه مندان می توانند برای تهیه فصلنامه از طریق راه های ارتباطی مشخص شده، اقدام نمایند.
@feraghvaadyan
♨️تحریف سخنان به سبک رسانه تبشیری
▪️تحریف سخنان یکی از شگردهای کثیف رسانه ها ی معاند نظام است. #رسانههای_تبشیری که پیشتر نیز این اقدام را انجام داده بودند این بار با تحریف سخنان رئیس قوه مقننه کشور سعی در آن دارند تا به مخاطبان القا کنند که مسئولان به فکر مردم نبوده و منابع ایران را صرف کشورهای دیگر میکنند.
🔻در حالیکه علی لاریجانی در دیدار با میشل عون رییس جمهور لبنان اظهار داشت که « ایران و لبنان میتوانند مبادلات تجاری و مالی را توسعه دهند» رسانه تبشیری تیتر خود را این چنین نوشته: لاریجانی: ایران به لبنان کمک مالی خواهد کرد!
👈🏻رسانه های تبشیری برای رسیدن به هدف اختلاف مردم و مسئولان تمام تلاش خود را میکند و در این راه ساده ترین اصول رسانه ای را رعایت نمیکند.
@feraghvaadyan
⭕️ لاغری ذهنی؟!
♨️ ادعاهای واهی و پوچ گروهها و #جریانهای_انحرافی به« لاغری از طریق تصویرسازی» رسید. تبلیغات گسترده غرب برای استفاده از داروهای متعدد برای لاغری که صرفاً با هدف مالاندوزی و کلاهبرداری صورت میگیرد حال شکل تازه ای به خود گرفته و برخی جریان های انحرافی مدعی هستند با تصویرسازی ذهنی میتوان لاغر شد.
👈🏻 جریان های انحرافی سعی میکنند با تمرکز بردغدغههای مادی انسان ها، از این راه کسب درآمد کنند و البته کم نیستند افرادی که #فریب این تبلیغات را میخورند.
@feraghvaadyan
♨️تحرکات سیاسی بهائیت
👈🏻دم خروسی که بیرون زده!
🔻یکی از اساسیترین اصول اعتقادی #فرقه_بهائیت عدم مداخله در امور سیاسی است تا جایی که سرکردگان این فرقه معتقدند راه شناخت یک بهائی از دیگران همین #عدم_دخالت_در_سیاست و تحرکات سیاسی است.
🔸اما با مروری بر عملکرد مبلغان و افراد شناخته شدهتر بهائی ملاحظه میکنیم که نه تنها سمت و سوی سیاسی در رفتار آنها وجود دارد بلکه رسماً تحرکاتی علیه کشور با همکاری کشورهای دیگر انجام میدهند.
#عرفان_ثابتی مبلغ بهائی در شبکه های فارسی زبان خارج از کشور سخنان تندی علیه عقاید ملت ایران و مردم را خشونت طلب و سردار سلیمانی را تروریست خطاب میکند. #کاویان_صادقزاده_میلانی از دیگر مبلغان بهائی در کنفرانسهای به اصطلاح حقوق بشری با ادعاهای دروغ، موجب فشارهای حقوق بشری علیه ایران میشود. #ساغر_کسرائی با ارتباط با آمریکا و اسرائیل و معاندین نظام اسلامی عملاً در جبهه جنگ با ایران قرار دارد. اینها اگر کنش سیاسی نیست پس چه نام دارد؟
↩️ #بهائیت نه یک دین بلکه فرقه ای است برای پیاده سازی اهداف دشمنان ایران که بهائیان نیز در این مسیراز هیچ تلاشی فرو گذار نمیکنند.
@feraghvaadyan
♨️ظهور وبروز فرقه ها در زندگی امروز بشر
🔹پيچيدگيهاي زندگي در جوامع امروزي و شهرهاي بزرگ همراه با شلوغيها، جنون سرعت و مسابقههاي مجازي افراد بشري به سوي مصرفگرايي بيش از حد و مسايلي از اين دست و نيز دور شدن مردم شهرها از زندگي طبيعي و به دنبال آن ايجاد فشارهاي روحي و رواني، دور شدن از #معنويت، افزايش مادي گرايي، فرصتطلبي و فراموشي ارزشها و كرامات اخلاقي، باعث ايجاد نوعي خلاء و تشنگي مردم نسبت به مسايل معنوي و متافيزيكي شده است.
♦️از اين رو ايجاد هرگونه روزنهاي تحت عنوان كلاس معنوي، آرامش روحي و رواني تفكر و خوشناسي، به شدت موجب جذب افراد به ويژه صدمهديدگان از وضعيت روزافزون مشكلات زندگي شهري و تمدن به اصطلاح پيشرفته صنعتي گرديده است. در همین راستابسیاری از #فرقهها تحت همین عناوین ذکر شده اقدام به فعالیت کرده و موجب انحراف عقیدتی و فکری مردم بویژه جوانان میشوند که حاصل آن نیز افسردگی، سرخوردگی خواهد بود.
@feraghvaadyan
⭕️ مشارکت یکپارچه و پرشور اقلیت های دینی در انتخابات
💢 اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مهمی در عرصه های مختلف به ویژه مشارکت در انتخابات داشته اند و طبق قانون اساسی از آزادی های فراوانی برخوردارند که آزادی عقیده و اندیشه در کنار حق رای دادن و انتخاب شدن تنها بخش کوچکی از این آزادی ها است.
▪️ #زرتشتیان، #کلیمیها و #مسیحیان ( ارمنی و آشوری ) اقلیت های دینی شناخته شده به حساب می آیند که دارای نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند، این اقلیت های دینی با توجه به جمعیت خود و بر اساس قانون اساسی دارای پنج نماینده هستند.
در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی #اقلیتهای_دینی همپای سایر مردم کشور آزادانه نماینده مرود نظر خود را انتخاب کرده و آرای خود را به صندوق انداختند.
نمایش همبستگی ملی با حضور اقلیتهای دینی در انتخابات
www.irna.ir/news/83683841/
www.irna.ir/news/83683828/
@FERAGHVAADYAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ آنچه بهائیان از اصلاحات در ایران میخواهند
👈🏻 کارشناس شبکه#بهائی منوتو وقیحانه معتقد است باید زنان و مردان بتوانند با هم شنا کنند و شراب بخورند و #بهاییها بتوانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند!
@Feraghvaadyan
🔘 چند دستگی آتئیستها
طبق آخرین یافته های تحقیقی «موسسه پیو» که از معتبرترین موسسات در پژوهشهای دینی جهان است در خصوص اینکه «چرا برخی تصمیم میگیرند بیدین باشند» دلایل مختلفی وجود دارد.
♦️طبق تحقیق مرکز تحقیقات پیو این موضوع کامل عادی است که این افراد دلیلی برای عدم اعتقاد خود به دین بیاورند. بر همین اساس بیدینها آنچنانکه تصور میشوند یکپارچه نیستند. برای مثال ۹۰ درصد از #آتئیستها دلیل بیدینی خود را عدم اعتقاد به خدا میدانند. در مقابل ۲۱ درصد دلیل خاصی برای #بیدینی نداشتند و ۳۷ درصد در طبقه اگنوستیکها قرار میگرفتند.
❗️نکته جالب توجه این تحقیق آنکه حدود 10 درصد از ناخداباوران هیچ دلیل و استدلالی برای عدم اعتقاد به خدا ندارند!
👈🏻 به نظر میرسد دلایلی چون ایراد و اشکال در آموزشهای مذهبی و موقعیتهای سیاسی و اجتماعی کسب شده توسط متولیان کلیساها و رهبران مذهبی از مهم ترین دلایل تمایل به بیدینی در جهان امروز است.
@Feraghvaadyan
⚫️ نقش عرفان حلقه در فراموشی یاد خدا
🔹با اینکه در اسلام و عرفان اسلامی، ذکر و یاد خداوند بنیه و شاکلهی اصلی عبادت و سیر وسلوک دانسته شده است، #فرقه_عرفان_حلقه به این بهانه که: «با حضور قلب دیگر نیازی به ذکر خداوند نیست و یاد کردن شخص برای کسی است که حضور ندارد و غایب است» مریدان خود را از ذکر و یاد خدا منع می کند.
🔻درصورتی که خداوند به صراحت در قرآن کریم میفرماید: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً...» [احزاب/41]
اى كسانى كه ايمان آوردهايد، خدا را بسيار ياد كنيد.
👈🏻 همچنین در روایات اسلامی، ذکر و یاد خداوند از خصوصیات افراد با ایمان دانسته شده است. امام علی علیه السلام می فرماید: «یاد خدا خصلت هر نیکوکار و خوی هر مومنی است.» [غرر الحکم، ص30]
@Feraghvaadyan
@n_erfanha
⭕️ پیشگویی یا هدف؟
♨️ رسانه های تبشیری که فعالیت تبلیغاتی فراوانی برای گسترش #مسیحیت_صهیونیستی در جوامع اسلامی انجام میدهند از ایران به عنوان یکی از اهداف اصلی خود نام میبرند و در این راستا همگام با معاندان و دشمنان ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند.
👈🏻 تمام تلاش و هدف نهایی جریان منتسب به مسیحیت صهیونیستی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است و امروز سانههای #تبشیری نه مخفیکارانه و غیرمستقیم بلکه با وقاحت و وضوح آن را فریاد می زنند.
@Feraghvaadyan
♨️ انتظار از دیدگاه انجمن حجتیه
♦️ #انجمن_حجتیه با اصرار بر اینکه هر کس قبل از قیام امام زمان(عج)اقدامی جهت اصلاح کار نماید تأخیر در ظهور او ایجاد کرده است، عملا درخدمت طاغوت قرار گرفتند انجمن سعی دارد با استناد و با تحریف معنی روایتی از امام صادق(ع)، حرکت خود را مذهبی جلوه داده و آن را مشروع نشان دهد.آنها معتقدند امام صادق فرموده است: تا ظهورامام قائم ما زمانش فرا نرسد خروج نکرده و نخواهد کرد احدی از ما برای دفع ظلم و جورآنها اقامه حق جز آن که مبتلای به قتل و شهادت بشود و هر که قیام کند جز آنکه به غم و اندوه ما و شیعیان بیفزاید کاری از پیش نبرد.
🔸 انجمن با بیان چنین روایاتی، هر کسی را که علیه رژیم شاه اقدام میکرد منکوب مینمود و او را خارج از دین قلمداد میکرد تا همگان امر برایشان مسلم شود که جهت ظهور امام زمان(عج)باید با حکام ستمگر ساخت و با رژیم سازش کرد تا ظهورش به تأخیر نیفتد.امام خمینی(س)دراین باره میفرمایند: «ممکن است هزاران روایات را نشر بدهند که از عمال ظلمه و آخوندهای درباری در تعریف سلاطین جعل شده است.به طوری که ملاحظه میکنید با دو روایت ضعیف چه بساطی راه انداختهاند و آن را در مقابل قرآن قرار دادهاند قرآنی که جدیت دارد بر ضد سلاطین قیام کنید و موسی را به قیام علیه سلاطین وامیدارد علاوه بر قرآن مجید، روایات بسیاری درباره مبارزه با ستمگران و کسانی که در #دین تصرف میکنند وارد شده است.تنبلها اینها را کنار گذاشتهاند آن دو روایت ضعیف را که شاید وعاظ سلاطین جعل کردهاند در دست گرفته مستند قرار دادهاند که باید با سلاطین ساخت و درباری شد اگر اینها اهل روایت و دینشناسی بودند به روایات بسیاری که بر ضد ظلم است عمل میکردند و اگر اهل روایت هم هستند باز عدالت ندارند.»(1)
📚1.کتاب ولایت فقیه، به نقل از:اخگری، ولایتی های بی ولایت، ص 33 و 34.
@Feraghvaadyan
⭕️ اقتصاد ایران در چنگال بهائیت در عصر پهلوی
🔹«یکی از بازرگانان بازار میگفت در محافل اقتصادی تهران شهرت دارد که در دوره زمامداری علم امور مربوط به اقتصادی کشور طبق نظر و به نفع #حبیب_ثابت_پاسال تنظیم و اجرا میشود و علت آن این است که در زمان حکومت مصدق موقعی که ملکه مادر و عدّهای از خاندان جلیل سلطنت در اثر فشار حکومت وقت از ایران خارج شد و به خارج رفته بودند در آن کشور مورد بیمهری کارکنان سفارت ایران قرار گرفته ولی حبیب ثابت پاسال که آن موقع در آمریکا دارای زندگی مجللی بوده اعضاء خانواده سلطنتی را به منزل خود برده و از آنان پذیرایی کامل نموده است و اکنون که قدرتهای کشور در دربار متمرکز شده به پاس کمکهای سابق، وزارت اقتصاد به دستور شاهنشاهی به نفع پاسال #بهائی قدمهای متعددی برداشته و در موضوع منع ورود روغن ماشین یک قلم 24 میلیون تومان به حبیب پاسال سود رسانیده است.» (1)
1.فصلنامه مطالعات تاریخی، سال 5، ش 20، بهار 1387، ص 230.
https://t.me/feraghvaadyan/491
@Feraghvaadyan
❗️وقتی نشئگی موادمخدر به عنوان تجربهای عرفانی تبلیغ میشود
🔹کاستاندا تخیلی نویسی بود که سعی کرد با استفاده از مفاهیم معنویت سرخپوستی، آثاری را پدید آورد. او در تمامی کتابهای خود استفاده از #مواد مخدر را تبلیغ میکرد. اتصال به ضمیر ناخودآگاه و همچنین رسیدن به دنیال خیال در ادبیات کاستاندا فقط با مصرف موادمخدر امکان پذیر است. در دو کتاب نخست #کاستاندا مسکالیتو به عنوان دروازهای برای ورود به واقعیت غیرمعمول معرفی شده و گویا خود او نیز از آنها استفاده کرده است.
🔸ترجمه آثار کاستاندا به زبان فارسی تقریبا از دهه ۶۰ با انتشار آثاری چون «آتش درون» آغاز شد. بعدها دیگر کتابهای او مانند «افسانههای قدرت»، «آموزشهای دون خوان: طریق معرفت یاکی»، «آیین فرزانگی»، «بادهای مخالف»، «هدیه عقاب» و... ترجمه و منتشر شدند. یه یقین میتوان گفت که رواج و گسترش ماده مخدر مسکالین همراه با کتابهای کاستاندا در ایران صورت گرفته است.
@Feraghvaadyan
🔘 بهائیت در عصر قاجار
🔻«بهائیان از آغاز فعّالیتهای خود طی تبلیغاتی که میکردهاند و هنوز هم میکنند، شرکت در امور سیاسی برای عموم پیروان خود ممنوع اعلام کرده، آنان را از دخالت در #سیاست محروم ساختهاند... اگر عدم دخالت بهائیان در سیاست در سالهای اول تشکیل آن واقعیّت داشت، امروز که بهائیان در شئون مختلف و حتی پستهای حساس، دخالت دارند چنین ادعایی کاملاً بیمورد است. آنها بدون تردید نه فقط در سیاست دخالت دارند بلکه در بسیاری از موارد راهنما و عامل اصلی امور سیاسی هستند.» (1)
👈🏻واقعیت این است که #بهائیان در دورهی بعد از مشروطه مناصب بسیاری به دست آوردند و نقش مهمی در تحولات ایران تا مقطع سوم اسفند ایفا نمودند. توجه داشته باشیم هم ابوالفتح زاده، هم منشی زاده و هم عدهی کثیری از کسانی که با کمیته مرتبط بودند و یا از تصمیم گیرندگان اصلی آن به شمار میرفتند، کارمندان شوستر به شمار میآمدند. (2)
📚1. اسماعیل رائین، انشعاب در بهائیت، صص 99-100.
2. حسین آبادیان، ایران» از مشروطه تا کودتای سوم اسفند، صص 347.
@Feraghvaadyan