فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📊 آمار پیروان مذاهب در جهان از سال از ۱۹۴۵ تا ۲۰۱۹
@FERAGHVAADYAN
⭕️ پدیده مدعیان دروغین مخصوص اسلام و تشیع نیست
🔹پدیده مدعیان دروغین نه مخصوص دین اسلام و تشیع است و نه مخصوص مباحث مهدویت است. بلکه فراگیرتر است و در ادیان دیگر و حوزههای دیگر هم هست؛ در #ادیان دیگر هم افرادی هستند که ادعای نبوت یا پیامبریهای دروغین کرده است.
♦️بعضی معتقدند پیدایش جریانهای هزارهگرا یا همان جریانهای مدعی، زاییده ناامیدی جامعه است یعنی هر گاه جامعه به شرایطی رسد که از حیث اسباب طبیعی ناامید شود و احساس کند که آنقدر معضلات، چالشها، آشوب و مشکلات زیاد و چشمگیر است که کاری از کسی برنمیآید و کسی این توان را ندارد که این اشکالات و ایرادات را برطرف کند، اینجاست که ادعاهای هزارهای پیدا میشوند و شکل میگیرند. یعنی وقتی مردم در اوج ناامیدی هستند، یک کسی پیدا میشود که میگوید من منجی هستم و یا با امام زمان(عج) ارتباط دارد. نمونههای تاریخی این اتفاق در ادیان زیاد است و در بین شیعیان هم موارد زیادی دیده شده است.
🔸 وظیفه مهم حاکمیت برای مقابله با #مدعیان_دروغین این نیست که آنها را از لحاظ فیزیکی جمع کند بلکه باید تغییر گفتمان ایجاد کند. به دلیل اینکه این زمین آلوده هر کسی را که داخل آن آید، آلوده میکند. این باتلاق کرمخیز است و برای اینکه شما از شرّ این کرمها خلاص شوید، راهکار این نیست که این کرمها را از بین برید بلکه راهکار این است که این باتلاق را خشک کنید.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/406346
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زمینه شکلگیری انجمن حجتیه
🎥محمودبازرگانی استاد دانشگاه عضو جداشده از #انجمن_حجتیه
@feraghvaadyan💢
روشنگر مدیا
🔘اسلام هراسی، مجوز ترور
💢زمان واقعه یازده سپتامبر، جوامع مسلمان در سراسر جهان در معرض سیاستهای غیرضروری و غیرمتوازنِ ضد #تروریسم بودهاند. دولتملتهای غربی، همچون ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی، بهواسطه پدیدهای جدید تحت عنوان «اقدامات ضدتروریسم» در قوانین کیفری داخلی خود و نیز در چارچوبهای اجرای قانون تغییر ایجاد کردند. حدود دو دهه است که جوامع مسلمان در سراسر جهان به بهانه جنگ علیه تروریسم طیف گستردهای از سیاستها را مانند تفتیش، بازداشت بدون محاکمه، استرداد، و بدتر از همه کشتارهای غیرقانونی توسط حملات هواپیماهای بدون سرنشین تجربه کردهاند. سپس این پدیده در پاسخ به نتیجه معکوس سیاستهای خارجی مداخلهگرایانه در کشورهای مسلمانْ بر تروریسمِ خانهزاد متمرکز شد.
🔹ریشههای خودبرترپنداری نژادسفید به پیش از سازوکار «جنگ با ترور» علیه جوامع مسلمان در مقیاس جهانی برمیگردد. هرچند، دولتها و نهادهای مسئول مقابله با تروریسم، آنچنان که باید، به این پدیده توجه نکردهاند. برنتون تارانت، که یک سفیدپرست 28ساله است، در 15مارس2019 با بهرگباربستن دو #مسجد در کرایستچرچ نیوزیلند، پنجاه مسلمان، شامل زنان و کودکان، را قتل عام و حداقل بیست نفر دیگر را مجروح کرد. تارانت، این حملات را درحالی انجام میداد که پخش زنده این کشتار در رسانههای اجتماعی باعث تقویت تأثیرگذاری آن در سراسر جهان شد.
🔻شعارهایی که تارانت بر روی تفنگ نیمهخودکارش حک کرده بود، نشان میدهد با تأسی به پادشاهانی که در جنگهای صلیبی شرکت داشتند، انجام داده بود. بنابراین، مشخص میشود تروریست عامل این حمله تاچهحد متأثر از منطق #قومیتگرایی است که بهدنبال کاهش نرخ زادآوری «مهاجران» در اروپا و ایده سفیدپرستان مبتنی بر حق انحصاری اروپاییان برای اقامت در مستعمرههایی مثل نیوزیلند است.
@feraghvaadyan
🔘 بهائیت،جاسوسی و خیانت
💢 #فرقه_بهائیت با نشر آموزه «بیوطنی»، در عمل ثابت کرده که حتی با برخورداری از آزادی عمل و نفوذ در ارکان حکومتی، از هیچگونه خیانتی نسبت به میهن خود کوتاهی نمیکند. از اینرو، با آنکه در دوران پهلوی، #بهائیان از نفوذ بسیاری در ارکان حکومت برخوردار بوده و امتیازهای زیادی را نصیب خود نموده بودند، اما در همان زمان هم فعالیتهای جاسوسی و کارشکنانه خود را در ایران به پیش میبردند.
🔹در یکی از گزارشهای ساواک درباره جاسوسی بهائیان به نفع #اسرائیل آمدهاست: «با توجه به اینکه دولت اسرائیل در سال 1972م. فرقه بهائی را به عنوان یک مذهب به رسمیت شناختهاست، به نظر میرسد با اجرای برنامه تحبیب از این فرقه، میکوشد از اقلیت بهائیان در سایر کشورهای جهان به ویژه ایران، بهرهبرداری سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی نماید.»(1)
📚1.حسینیان، روحالله، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص446.
@feraghvaadyan
💢 ستم پذیری در عرفانهای کاذب نوظهور
🔹#معنویتهای_نوظهور مردم را سر به زیر و سیلی پذیر بارمی آورد و روحیة عزت و آزادگی را در قلب ها می میراند. این معنویت ها می کوشند مردم را تسلیم نظم موجود و مطیع قدرت های حاکم گردانند و سکوت در برابر ستم را به آنها می آموزند و به عنوان یک ارزش اخلاقی و معنوی تعلیم می دهند. در «فالون دافا اعتقاد براین است که هر کس که مورد ظلم واقع می شود، در حال تصفیة روحانی و جبران ظلمی است که در زندگی پیشین بر دیگری رواداشته است.»(1)کسی که به یاری مظلوم می رود در حقیقت تزکیه او را با مشکل مواجه ساخته است.
❗️در اندیشه های #دالایی_لاما « هر کسی بدی و ظلم می کند، خود بیش از همه از درون رنج می برد و آزرده می شود.»(2) در نتیجه نیازی نیست که با او مقابله شود. رنج درونی برایش کافی است و او را به حال خود باید گذاشت. با این استدلال او با اعدام جنایتکار پلیدی همانند صدام مخالفت می کند. و با چشم فروبستن بر ظلم های دردناک اشغالگران قدس، به آن سرزمین سفر کرده با آنها دست دوستی می دهد.
📚1. شوآن فالون ص 412.
2. دالایی لاما . کتاب کوچک ژرف اندیشی. مترجم: مهرداد انتظاری.ص90. نیز «هنر شاد زیستن» ص49.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما هیچ بخشی از دولت اسرائیل نیستیم. دولت اسرائیل یک دولت نجس است. ما به #یهودیان خدا ترس اعلام میکنیم تا کاملا از آنها جداشوند. برای تحقق بخشیدن آیات از دشمنان خدا متنفرم باشیم و در قلب خود از #صهیونیسم و آنچه به صهیونیسم است نفرت داشته باشیم.
🎥 سخنرانی یک حاخام یهودی در جمع کلیمیان
@feraghvaadyan
⭕️ سیاست متدانی محل ارائه معنویتهای کاذب است
✅ حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در آئین اختتامیه همایش ملی « #معنویتهای_نوظهور، شاخصهها و نقدها» با اشاره به پیوندی که میتوان میان سیاست و معنویت برقرار کرد، پرداخت و اظهار داشت: در عرصه سیاسی دو رویکرد کلانی را قائل هستیم، یکی رویکرد سیاست توحیدی و الهی که «سیاست متعالیه» نامگذاری میشود و رویکرد دیگر، دنیوی و مادی است که «سیاست متدانی» نامیده میشود و میخواهیم بدانیم هر کدام از اینها با چه نوع معنویتی پیوند برقرار میکنند.
♦️رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در #معنویت متعالی، در معنویت اهل بیتی و در معنویت قرآنی، انسانها فقط و فقط به سوی یک معبود، یک مرکز و یک رب دعوت میشوند و فرد تکلیف خودش را میداند و به سلامت به مقصد میرسد؛ وقتی که انسان تسلیم یک مرکز میشود، چون معنویت یک نیاز حقیقی است که این نیاز حقیقی در تسلیم خدا شدن هست که پاسخ اصلی و حقیقی خودش را میگیرد که آن هم، معنویت مبتنی بر عقلانیت وحیانی در مقام نظر و مبتنی بر عدالت وحیانی در مقام عمل است.
🔹وی افزود: کسانی که در بحث معنویت نگاه غیر سیستمی داشته باشند و فکر کنند که میتوان معنویت را از عدالت، امامت، عقلانیت و #سیاست جدا کرد؛ قطعاً اشتباه میکنند و اگر اصل سیستم خراب باشد و انسان بخواه به لحاظ فردی دامن خود را جمع کن، نمیتواند.
@feraghvaadyan
💢 خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به پیامبر اسلام را محکوم کرد
🔸در پی اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص)، خلیفه کل ارامنه آذربایجان این اقدام را محکوم کرد.
🔻در متن پیامی که از سوی اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل #ارامنه آذربایجان صادر شده، آمده است: بدینوسیله اقدام توهینآمیز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام را شدیدا محکوم مینماییم.
🔹هیچ کس با هیچ عنوان حق ندارد به #ادیان، مقدسات و پیامبران الهی اهانت نماید. توهین به مقدسات یکی از ادیان الهی به منزله توهین به کلیه ادیان الهی است. این عمل توهینآمیز موجبات خشم و نفرت موحدین سراسر جهان را فراهم آورده است.
🔺با تاکید بر وحدت هر چه بیشتر میان ادیان الهی و تمدنها، مراتب اعتراض و انزجار عمیق خود را از این عمل شنیع و غیرانسانی اعلام میدارم.
@feraghvaadyan
💢 مردی که جریان حجتیه را شناخته بود
🔘 رویارویی شهید آیتالله مدنی با انجمن حجتیه چه قبل از انقلاب و بعد از آن، نشاندهنده جریان شناس بودن و آشنایی وی نسبت به انقلاب اسلامی است؛ آیتالله مدنی پیرامون #انجمن_حجتیه پس از انقلاب تأکید میکند که «حق ندارید از اینها (انجمن حجتیه) استفاده بکنید؛ اگر هم کارها بخوابند، نباید دست بهطرف آنها دراز کنیم و اینها جریان خطرناکی هستند.»
🔺در پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت آیتالله مدنی آمده است: «اگر با به شهادت رسیدن مولای متقیان، اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزیزش مدنی همآرزوی منافقان را برآورده خواهد کرد. اگر خوارج سیاهبخت از شهادت، ولی اللّه الاعظم طرفی بستند و به حکومت رسیدند، این گروهک خائن نیز به آمال خبیث خود که سقوط حکومت اسلامی و برقراری حکومت آمریکائی است میرسند. آنان لعنت خدا و رسول و ننگ ابدی را برای خود و اینان عذاب ابدی خدا و نفرت و لعنت قادر متعال و امت #اسلام را برای خود و همپیمانان و اربابان خونخوار خویش به بار آوردند.»
بیشتر بخوانید:
snn.ir/003faF
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️هتاکی مبلغ تبشیری به کشورهای اسلامی
🔹یکی از خصایص مبلغان #مسیحیت_تبشیری بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است و همواره اقدام به هتاکی و فحاشی نسبت به پیامبراکرم(ص) و عقاید #مسلمانان میکنند.
@feraghvaadyan
@n_masihiat
⭕️ قانون جذب محصول یک جریان معنوی سکولار
❇️ حجتالاسلام رسول حسن زاده مدیر گروه فرق نوپدید پژوهشکده جامعه المصطفی: «کارگاه و سمینارهای بسیار و متعددی با عنوان « #قانون_جذب» برگزار می شود و در برخی از آنها هم از «قانون جذب» به عنوان موضوعی که مورد تأیید متون اسلامی است نام برده میشود و حتی برخی از سخنرانان و برگزار کنندگان این سمینارها، قانون جذب را اصالتاً متعلق به معارف دینی می دانند و مدعیاند که اساساً خاستگاه این مفهوم، متون دینی و اسلامی است. اینکه به این قانون به عنوان یک موضوع روانشناختی نگاه شود خیلی فرق دارد با اینکه آن را به مباحث دینی و عرفانی ربط دهیم و از آن به عنوان دستاویزی برای دینداری مردم استفاده کنیم. به بهانه این موضوع سراغ رسول حسن زاده، مدیر گروه فرق نوپدید پژوهشکده جامعه المصطفی و پژوهشگر ادیان و فرق رفتیم و با وی راجع به این موضوع گفتگو کردیم؛
🔻عده ای میگویند قانون جذب و امثال آن تماماً دعاست، تفکر است، تصویرسازی است، هرچه که هست را به عنوان قانون جذب مطرح و همه چیز را به آن تحمیل می کنند، برخی می گویند قانون جذب، یک قانون علمی است. اما آیا واقعاً اینطور است؟ آیا قانون جذب یک اصل معنوی است؟ آیا اصل فراروانشناختی و یا متافیزیکی است؟ در خود غرب این بحث به چالش کشیده شده است. دلیل اینکه درباره این قانون تا این اندازه قیل و قال وجود دارد آن است که قانون جذب خروجی آکادمیک نیست و محل تولد و خواستگاه آن فرقه های سری و زیرزمینی مثل #تئوسوفی است. جریان داعیه دار قانون جذب، «جنبش فکر نو» است که یک جنبش معنوی غربی است. قانون جذب محصول یک جریان معنوی سکولار است و محصول اندیشمند علمی نیست. وقتی می بینیم که خواستگاه چنین بحثی جریان های فرقه ای هستند، طبیعتاً نمی توانیم این جریان را علمی بنامیم، بلکه جریانی ایدئولوژیک است، جریانی که می خواهد به ما روش فکر و زندگی بدهد.
بیشتر بخوانید:
mehrnews.com/xSHq4
@feraghvaadyan
💢6 کتاب جدید در نقد و بررسی بهائیت منتشر شد
✅ فرقهسازی و ادعاهای دروغین از دیر باز در میان جوامع مختلف به عنوان یکی از ابزارهای سودجویی انسان های منحرف بوده است. دولتهای استعمارگر با استفاده از این اهرم ضمن ایجاد رخنه و شکاف در جامعه و تضعیف باورهای مردمی بر هویت و فرهنگ مردم شبیخون زده و ثروتهای آنان را تاراج کردند. این توطئه استعماری در جوامع و ملل با #فرقهسازی و دینسازی عملیاتی شده است.
🔻بهائیت هم از جمله این فرقهها بود که در میان تشیع از سوی دول استعمارگر ایجاد گردید تا با تضعیف ارکان شیعه فرصت را برای سلطه خود فراهم آورند. این جریان شیطانی با استفاده از ادبیات دینی تمام مقدسات و ارزشها را مورد یورش و با هدف اندیشهسازی در تاریخ و دین قرار داده، و به تخریب وجهه علمای شیعه با ایجاد شکاف در میان مردم اقدام به نفوذ در ارکان سیاسی دولت ایران کرده و برای توسعه فعالیتهای سیاسی و اقتصادی خود زمینهسازی کنند؛ بیشک، امروز تمامی فرقههای منحرف از جمله #فرقه_بهائیت با استفاده از ابزارهای تبلیغی پیچیده و با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و اجتماعی و سوء استفاده از احساسات مذهبی و دینی مردم، افکار آنان را منحرف کرده و عقاید آنان را متزلزل میسازند و با کمک این روشها، در پی جذب افراد مختلف بر میآیند.
👈🏻در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و برای مقابله با اندیشههای الحادی و جریانات ساختگی به ویژه جریان منحرف، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام 6 کتاب در نقد و بررسی فرقه بهائیت روانه بازار نشر کرده است.
https://tn.ai/2333495
@feraghvaadyan
⭕️ تفاوت شادی در معنویت اسلامی و معنویت سکولار
❇️ «شادی» از نیازهای فطری و گمشدۀ بشر امروزی است و تنها منحصر در امور دنیوی و پوچ نیست و به این امور خاص خلاصه نمیشود، #معنویتهای_سکولار با نگاهی دنیاگرایانه، مدعی تأمین این نیاز شده و کارهایی خلاف اخلاق انجام می دهند.
🔻این معنویت های سکولار با دستورالعملهای دنیوی، انسانها را به سوی سرابی از شادیهای پوچ و زودگذرِ راهنمایی میکنند، در حالی که شادی به این امور خلاصه نمیشود.
◽️دین #اسلام به عنوان دینی جامع و کامل و مطابق با فطرت انسانها، تأمین نیازهای بشر را در راستای هدف غایی، یعنی قرب الهی میداند. معنویت اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عناصر و عوامل شادیآفرینی را که همسو با هدف غایی باشند، مورد توجه قرار داده و به بیان آنها میپردازد.
🔹دین اسلام در امور مادی بر شادیهای دنیوی ممدوح و در امور معنوی بر شادیهای پایدار تأکید و توصیه میکند.
@feraghvaadyan
⭕️ نیاز معنوی و گرایش عمیق فطری انسان عامل پیدایش معنویتهای نوظهور
✅ حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» : در تمدن جدید شاهد دین نماهایی هستیم که به ظاهر با تمام شعارهای دوران مدرنیته در تقابل است؛ مجموعه اقوال و آرا و آداب این گروه ها در کنار هم، تداعی اسطوره های ماقبل از عقل گرایی بشر را نشان می دهد و نمایانگر آن است که بشر از یک ایده ها و رویکردهایی برخوردار است که کاملاً با فضای ادعایی دوران مدرنیته در تقابل است.
▪️شعار اصلی مدرنیسم در عصر جدید پایان یافتن همه نوع باطن گرایی، تمام رمز گرایی، حرکت های متعالی و غیر حسی و تجربی بود و با یک شعار کاملا پوزیتیویستی و نگاه به دنیا و #اومانیسم سکولار، یک تمدن جدیدی به ظاهر شکل گرفت.
🔻جریان تصوف انحرافی فرقه ای، یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در شکل گیری این ذهنیت جامعه ایرانی و گرایش به سمت این نوع عرفان هاست که باید به این نوع عوامل و عناصر توجه کرد؛ در جامعه ما (چه در شکل قدیم و چه جدید) از #شریعت، دین و بنیادهای معرفت دینی تفسیری ارائه می کنیم که این تفسیرها زمینه های پذیرش جامعه دینی را فراهم می کند.
🔸 بر اساس اطلاعات موجود مراجع رسمی و غیررسمی، یکی از زمینه های گرایش به سمت این نوع معنویت ها، نه افراد بی دین، بلکه نسل جوان و حتی خانواده های متدینی هستند که زمینه ها و رویکردهای دینی دارند اما این رویکردهای دینی با تفسیرهای غلط از دین و تعبیرها و الگوهای ناسالم، زمینه پذیرش چنین مدعیات عرفانی و معنوی را فراهم می کند.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/798088
@feraghvaadyan
⭕️ عطیه شفابخشی در مسیحیت پنطیکاستی
🔹 شفابخشی پنطیکاستی سبب شد تا این جنبش به بهشت کسانی تبدیل شود که از افول شفا در کلیساهای انجیلی اصلی، ناراضی بودند. آنها معتقدند برای دریافت شفای الهی میتوان به روشهای خاصی مانند دستگزاردن بر سر بیمار -همانگونه که مسیح انجام میداد-، استفاده از دستمال و پوشیدن پیشبند -آنگونه که پولس انجام میداد- روی آورد.از نگاه پنطیکاستیها شفادهی از قدرتمندترین ابزارها و دروازهای باز به سوی #مسیحیسازی قلمداد میگردد.
🔻اولاً شفاهایی که از سوی مسیح و حواریون انجام گرفته و در کتاب مقدس گزارش شده، به انگیزه اثبات خود و مأموریتشان بودهاست نه اینکه بخواهند چگونگی شفابخشی را به دیگران آموزش دهند.
🔸 ثانیاً در #کلیسای_پنطیکاستی شفادهندگانی – همچون فرانسیس و چارلز هانتر- وجود دارند که با چند مشکل جسمانی مواجهاند و توانایی شفای خود را ندارند. استفاده از برخی روشهای غیرکتابمقدسی در شفابخشی، فریبکار بودن افرادی که ادعای شفابخشی داشتهاند، اثبات میکند. متأسفانه، این دسته از افراد به ظاهر شفادهنده، پس از برگزاری جلسات صوری شفادهی، به مخاطبان خود تلقین میکنند که اگر شفا یافتن خود را باور نکنید، ایمانتان را از دست می-دهید. نتیجه اینگونه برخوردها، اقدام به #خودکشی افراد شفا نایافته یا خودداری از ادامه درمان بیماریها و یا رها کردن آیین مسیحیت است.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 مقابله با جنس بدلی عرفان
🔸 عرفانهای حقیقی و صادق آنطور که باید معرفی نشده اند و هر جا جنس اصلی مناسب عرضه نشود، جنس بدلی مجال عرضاندام مییابد. البته اقداماتی دراین زمینه صورت گرفته اما در این بخش باید بیشت تلاش صورت گیرد چرا که در جبهه مقابل #عرفاننما با قوت اقدام به تبشیر و تبلیغ میکنند.
🔹از طرفی ظواهر جذاب عرفاننما دلیل دیگری بر رشد و جلب توجه آحاد مردم شده است.؛ ادبیات زیبا، سادهگویی و دست گذاشتن روی عناوین مورد نیاز انسان امروز، از ویژگیهای محوری این جریانها به شمار میرود. انسان امروز تقریباً از تکلیف بدون معرفت و معنویت فراری است، جریانهای مزبور نیز با کنار گذاشتن تکلیف و شریعت، لقمهای باب دندان این قشر تدارک دیدهاند. ما هم باید همین کار را کنیم، بدون اینکه شریعت را کنار بگذاریم؛ یعنی نماز را در قالبی زیبا و جذاب به اقشار مختلف سنی-جنسی معرفی کنیم. ما نماز را یک «تکلیف»، تعریف کردهایم که در صورت اهمال، با مجازات همراه خواهدبود. درحالیکه باید از جاذبهها، #معنویت و روحانیت نماز سخن گفت. نقل زیباییهای عرفای ما راجع به نماز، برای مخاطب هم جذاب است، چون در درون تمام افراد آدمی، عرفان وجود دارد و هر آنچه انسان را به ملکوت وصل کند، جاذبهدار میشود.
◾️ #عرفانهای_نوظهور با حرف زدنِ –صرف- از این امر، نزد مخاطب، جذاب میشوند. البته این تأکید توخالی، هرگز زمینههای رشد و تعالی را فراهم نمیسازد. حالآنکه، مجاورت صرف –بدون صحبت- با یک عالم صاحبنفس هم بر فرد، اثرگذار خواهدبود، چراکه نفس حضور او، تأثیرگذار است، چه رسد به نَفَسش. بر همین اساس است که توجه به سبک زندگی و ارتباط با عالمان دینی، بسیار توصیه شده و از مهمترین راهکارهای مسدود ساختن مسیرهای ظهور و بروز جریانهای معنوی بدلی است.
@feraghvaadyan
⭕️ عقلانیت و معنویت در نگاه امام سجاد(ع)
✅ رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع): دنیای مسیحیت، تعارض و تباین جدی با دنیا پیدا می کند، در حالی که معنویت در #اسلام با یکی عقلانیتی عجین است که می تواند برای جامعه امروزی، حاوی نکات ارزشمندی باشد که به عنوان فلسفه بعثت مطرح شده است. در مکتب امام سجاد(ع) حتی نمی توانیم معنویت را اخلاق بدانیم، بلکه منظومه ای است که در بعد معرفتی، اخلاقی، رفتاری وجود دارد.
🔺آن حضرت در خصوص معنویت غلط اموی فرمودند «30 هزار نفر در واقعه عاشورا در مقابل پدرم قرار گرفتند و می خواستند با ریختن خون آن حضرت به خدا تقرب بجویند» آنها روز عاشورا با بشارت بهشت از عمر سعد به جنگ با امام حسین(ع) رفتند.
🔸 اگر عقلانیت در کنار معنویت قرار نگیرد، نمی توانیم یک تفسیر روشن و درستی را از مسأله #معنویت داشته باشیم. نگاه امام سجاد(ع) به معنویت، معنویت عقلانی است و این معنویت را می توانیم به عنوان یک اندیشه نوین به دنیای معاصر خود منتقل و عرضه کنیم.
@feraghvaadyan
💢 راه مطمئن سلامت معنوی
🔹«سلامت» به وضعیتی گفته میشود که در آن، موجود، دارای نقص و عیب نباشد و کارکرد مناسب و وضعیت مطلوب خود را داشته باشد. سلامتی در سلامت جسمی، ناظر به اعضا و جوارح و اندامهای درونی وبیرونی است؛ اگر بدن و اعضای ان کارکرد مطلوب مورد انتظار عقلایی را داشته باشند فرد از سلامت جسمی برخوردار است؛ اما در سلامت معنوی، سلامت معطوف به روح آدمی است. اگر روح انسان در وضعیت مطلوب خود از لحاظ #معنویت باشد و در کارکردهای معنویاش نقص و خللی نداشته باشد، آن انسان در «سلامت معنوی» به سر میبرد.
◽️سلامت اخلاقی با نگاه #سکولار ناظر به وضعیتی است که فرد فضیلتهای اخلاقی و انسانی مانند نوع دوستی، هم دردی با دیگران، بخشندگی و … را در خود به فعلیت برساند. سلامت اخلاقی با نگاه اسلامی علاوه بر اصلاح صفات و رفتار در رابطه با خود و دیگر انسانها، و دیگر موجودات جهان مادی، رابطه با خدا را نیز مورد توجه و تاکید قرار میدهد. تفاوت سلامت معنوی با سلامت اخلاقی از نگاه اسلامی به تفاوت قلمرو اخلاق و معنویت برمیگردد.
♦️سلامت معنوی، حداکثر حضور خدا در زندگی همراه با نشاط، امید و سلامت روان است. #سلامت_معنوی اسلامی، رنگ توحیدی بخشیدن به انواع روابط (با خود، دیگران، و طبیعت) است. سلامت معنوی همه ابعاد وجودی انسان اعم از «بینشی»، «گرایشی» و «کنشی» در رابطه با خود، خدا، دیگر موجودات زنده و طبیعت را در بر میگیرد و همه روابط را به سمت معنویت هدایت میکند. بعد معنوی سلامت در برداشت اسلامی، مستلزم رنگ الهی و توحیدی یافتن همه این ابعاد وجودی است. بدین ترتیب میتوان گفت سلامت معنوی گرچه اصالتاً مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذیل خود، ارتباط انسان با خود، دیگران و طبیعت را نیز تحت الشعاع قرار میدهد و منشأ سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی، در سه مرتبه بینش، گرایش و کنش میشود.»(1)
📚1.بخشی از یادداشت ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
@feraghvaadyan
⭕️ مبارز نستوه علیه فرقه بهائیت
✅ آیتالله مدنی از همان اوایل، فعالیتهای سیاسی و اجتماعی خود را علیه #فرقه_بهائیت شروع کرده است. رضاخان برای ضربه زدن به شیعه، زمینه فعالیت فرقه بهائیت و سایر فرقهها را فراهم کرده بود و سعی کرد تا بسیاری از سرمایه داران بهائی را در آذربایجانشرقی و به ویژه در حوالی آذرشهر پرورش داده و از لحاظ مالی و اقتصادی بر روی مردم مردم فشار بیاورد و مردم را در مقابل بهائیت بشکند.
👈🏻در آن زمان، آیتالله مدنی با سخنرانیهای کوبنده خود علیه #بهائیت، آبروی این فرقه را میبرد و به مردم آگاهی میدهد تا از محصولاتشان استفاده نکرده و به سمتشان نروند.
🔺شهید مدنی در تبریز هم در عین مظلومیت شجاعانه ایستاد و با فرقه خبیث و عنود و غیرقابل بخشش «خلق مسلمان» روبه رو شد. روزی که این فرقه خبیث، شهید مدنی را در دکه راهنمایی محبوس کرده و به ایشان جسارت کردند، در آنجا هم دست از انقلاب و #اسلام نمیکشید و تسلیم نمیشد و حتی از کوره درنمیرفت.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
♦️اعلام انزجار جامعه #کلیمیان ایران از عمل موهن نشریه فرانسوی
🔸ممنوعیت نصب دعاهای عربی بر سر در خانههای #مسلمانان در چین
🔹انتصاب نماینده #مسیحیان ارمنی در مجلس به عنوان نایبرئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با چند کشور
◼️برگزاری مراسم پایانی مسابقه کتابخوانی کودکان #زرتشتی بصورت مجازی
@feraghvaadyan
⭕ جنبش اوانجلیکالیسم
🔶مسیحیت انجیلی یا تبشیری (اِوَنجلیکالیسم) جنبشی است که عمدتاً از قرن ۱۸ آغاز گشت و به علل گوناگون به سرعت در نقاط مختلف جهان گسترش یافت. آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از انتشار این نوع از مسیحیت، به خصوص در جوامعی که هنوز در چارچوبهای غیرمدرن به سر میبرند، مطالعۀ آن را هم برای مسلمانان و هم برای غیرمسلمانان و حتی برای سایر مذاهب مسیحی ضروری ساخته است. نوع فعالیت مُبلغان جنبش مزبور، به ویژه در جوامع مورد اشاره، به توازنهای لازم برای پایداری اجتماعی و فرهنگی لطمه وارد ساخته، مشکلآفرین خواهد بود. به همین دلیل و به علت پشتوانههای قوی مالی و سیاسی و نیز روانشناختیِ انجیلیها، مطالعۀ جوانب گوناگون این پدیده ضرورتی اجتنابناپذیر است. به ویژه بررسی آسیبپذیریها و نیز مصونیتهای موجود در جوامعی که مورد هدف آنها میباشند، میتواند بسیار راهگشا باشد. ماهیت عمیقاً صهیونیستی و اسرائیلپرستانۀ الهیاتِ #مسیحیت_انجیلی نیز شایان توجه بسیار زیاد است.
♦افرادی چون مایک پمپئو و مایک پنس از جمله اوانجلیستها سیاستمدار در رأس قدرت امریکا به شمار میروند که با توجه به آموزهها آخرالزمانی #اوانجلیکالیسم تلاش دارند با اتخاذ برخی سیاستها به اصطلاح موجبات بازگشت مسیح (ع)را فراهم کنند.
@feraghvaadyan
🔴 انجمن حجتیه و خودبزرگبینی
💢یکی از ویژگیهای انجمن حجتیه از دیرباز، «بزرگنمایی» بوده و هست. چه در اثبات انحراف جامعه و چه در افتخار به اینکه فقط آنان مسیر حق را تشخیص داده و می پیمایند.
♦ شهید آیت الله دکتر بهشتی، چندی قبل از شهادت فرمودند: « #انجمن_حجتیه دچـار یـک خودبزرگ بینـی ضـد اخـلاق اسـلامی بـود. اگـر ایـن خودبـزرگ بینـی هنـوز هـم وجـود دارد و ایـن آقایـان خیال مـی کننـد بالاترین عبـادت عبـارت اسـت از شـرکت در فعالیتهـای ضدبهایـی، اشـتباه مـی کننـد. مغرورنـد و خداونـد آن هـا را از ایـن غـرور نجـات بدهـد.
✅ اگـر ملـت مـا مـی خواسـت فرمایـش هـای آقایان را گـوش بکند،هنوز زیر یوغ شـاه بـود. بهترین خدمـت را بـه #امـام_زمان(سـلام اللـه علیـه) انقلابیون مسـلمان کـرده اند کـه راه آن حضـرت را بـه روی امـت و بـه روی دنیـا گشـوده انـد.»(۱)
📚۱.سخنرانی در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷
@feraghvaadyan