🗞وقتی برهان فطرت توسط منابع معتبر تایید میشود
سوال مطرح شده و قابل مطرح همیشگی و یک حس خاص در انسان این است که انسان ذاتا خداجو و فطرتا خدا پرست هست و تحقیقات جدید این را تایید کردند:
® Humans are naturally predisposed to believe in gods and life after death, according to a major three-year international study.🔻
▪️ با توجه به یک تحقیق بین المللی بزرگ سه ساله انسان ها یه طور فطری به وجود خدایان و زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند
® Led by two academics at Oxford University, the £1.9 million study found that human thought processes were “rooted” to religious concepts.🔻
◾️ یک تحقیق 1 میلیون دلاری به رهبری دو دانشمند در دانشگاه آکسفورد یافته است که فعالیت های انسانیه انسان ریشه در مفاهیم مذهبی دارد
® Separate research from China suggested that people across different cultures instinctively believed that some part of their mind, soul or spirit lived on after death.🔻
◾️ یک تحقیق جداگانه از چین نشان میدهد مردم با فرهنگ های مختلف به طور غریزی باور دارند قسمتی از ذهن آنها،روح یا ارواح آنان پس از مرگ زنده میماند
® This suggests that attempts to suppress religion are likely to be short-lived as human thought seems to be rooted to religious concepts, such as the existence of supernatural agents or gods, and the possibility of an afterlife or pre-life. 🔻
▪️ این ( تحقیق ) نشان میدهد که تلاش برای سرکوب دین احتمالا کوتاه مدت است زیرا اندیشه های انسانی ریشه در مفاهیم مذهبی مانند وجود عوامل ماوراءالطبیعه یا خدایان و امکان پذیری بعد از حیات یا قبل حیات، دارد ✔️
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/8510711/Belief-in-God-is-part-of-human-nature-Oxford-study.html
https://www.sciencedaily.com/releases/2011/07/110714103828.ht
🔘نقد الحاد و آتئیسمـْ
@feraghvaadyan
@Naghde_elhad
🔹شگردهای تبشیری؛ ادعای کشف و شهودهای دروغین
🔸به اذعان مستبصران تبشیری، یکی از مشهودترین شگردهای جریان تبشیر، بهرهگیری از ادعاهای کشف و شهود دروغین به منظور جلبتوجه افراد تازهوارد و تلقین حس معنویت در آنهاست. مباحثی چون «عطایا» و «شهادت»، از آن جملهاند که با ایجاد شور و هیجان کاذب در جمع و تلیقن کرامت و معجزات، سعی در جذب حداکثری دارد.
✍آقای مهرداد عسکری(بریده تبشیری) تجربیات خود در این زمینه را با نوعی شگفتی توصیف نموده: «یکی از چیزهایی که بر آن تأکید داشتند «عطایای روحالقدس» بود که واقعاً چیز مضحکی است! یکی از مسائلی که واقعاً من را در خصوص صحت گفتههای آنها به فکر فرو برد، همین مسئله عطایا بود. آنها دستهایشان را بر سر افراد میگذاشتند و میگفتند تو باید به «زبان»ها صحبت کنی. من تا مدتها منظورشان را از تکلم به زبانها، درک نمیکردم تا اینکه در یکی از جلسات، فردی از جا بلند شد و گفت من عطایای زبانها گرفتم. افراد برای او دعا کردند. بعد شروع به چرت و پرت گفتن کرد. خندهام گرفته بود اما نمیتوانستم چیزی بپرسم... در مورد بحث زبانها، حتی خود کشیشها هم تعریف درستی ندارند. آنها میدانند بحث باطلی است اما میخواهند هر کس احساس کند ارتباط معنوی دارد. وقتی از 500 نفر حاضر در جلسات کلیسا، به 400 نفر تلقین شدهاست که این عطایا را دارند، خود این مسئله، زمینه دیگری میشود تا افراد، بیشتر جذب شوند و فریب بخورند». وی تأکید میکند: «از افراد میخواستند به اصطلاح، خودشان در جلسات «شهادت» دهند یعنی تغییرات در زندگیشان را به عنوان معجزات و تحت عنوان شهادت بیان یا به گناهان گذشتهشان اعتراف میکردند. بخشی برای خودنمایی و جلبتوجه، این کار را میکردند. البته تلقین هم مؤثر بود، وقتی مقابل جمع صحبت میکردی، باید خودت هم به خودت میقبولاندی که در زندگیات تغییراتی ایجاد شدهاست. این حرفها هر قدر هم دور از ذهن باشد، تکرار و شنیدنشان، بهتدریج روی انسان تأثیر میگذارد، به ویژه که آنقدر دروغهای بزرگی میگویند که شما جرئت باور نکردن آنها را نداشته باشید».
💢این موضوع در رسانههای تبشیری نیز برای جلبتوجه هرچه بیشتر مخاطبان استفاده میشود، شدت این ادعاها به حدیاست که گاه مضحک جلوه کرده و از سوی برخی مورد انتقاد واقع شدهاست.
@feraghvaadyan
1️⃣قسمت اول:
▪️ سرزمین تاریخی و کهن ایران زمین همواره در طول تاریخ مرکز معنویت،دین و عرفان بوده است،گرایش هـای معنوی و عرفانی در میان اقوام و ادیان ایرانی همواره وجود داشته است.
سابقه حضور عرفان و تصوف در ایران به بیش از هزار سال می رسد،دین و عرفان در اعماق فرهنگ این سرزمین رسوخ کرده و براکثر حوزه های فلسفه،کلام،ادبیات،هنر،ورزش،سیاست،تجارت،آداب و رسوم و زندگی ایرانیان تاثیرگذار بوده است.
عرفای بزرگ ایرانی از شیخ شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق) که حکمت ایرانیان را ذوقی و اشراقی می داند تا غزالی و مولانا که عمیق عمیق ترین و ماندگارترین آثار عرفانی را از خود به جا گذاشته اند، وتا حلاج و نظامی،عطار و حافظ و..همه و همه ریشه و بنیادی ایرانی داشته اند و پرورش یافته فرهنگ غنی عرفانی این سرزمین بوده اند.
▪️ عرفان" همواره نوعی روش برای حصول به حقیقت بوده،شناخت قلبی" که از طریق کشف و شهود" حاصل می شود،که آن را علم وجدانی" هم می خوانند و کسی که واجد مقام عرفان است را عارف می گویند،عرفان در بسیاری از اقوام وملل و مذاهب مختلف جهان و حتی مکاتب فلسفی شایع و رایج است.
عارف از طریق تهذیب نفس" و استمرار در عبادت در طی طریق خود مراحلی را پشت سر می گذارد تا به تجربه باطنی" ،شهود" یا حال" برسد. عرفای مسلمان در مثلث شریعت، طریقت و حقیقت هستند. این نوع دینداری، دینداریِ کاملاً عارفانه است. عارف، عاملِ به شریعت، سالکِ طریقت و در تمنّای وصول به حقیقت است،و تمییز و تفاوتی در هیچ یک از آنها ندارد بلکه با طی این مراحل به شناخت و کسب حقیقت خواهد رسید.
از طرفی هم فرهنگ غنی معنوی و عرفانی مردم ایران زمین باعث شده است که عموم مردم از دیرباز تا کنون با اقبال و گشاده رویی از این عرفا و تعالیم معنوی آنها استقبال کنند و پذیرای تعالیم معنوی آنها باشند.
🔹در این میان نیز همواره عده ای بوده اند که درصدد سوءاستفاده از باورهای معنوی و دینی مردم،سودجوئی و منفعت شخصی،عوام فریبی و خودنمایی در جهت انحراف و کسب شهرت بوده اند.
امور معنوی و عرفان ایرانی،اسلامی همواره امری مقدس و بری از هرگونه سوء استفاده ،استفاده ابزاری (در جهت نیل به هدفی شخصی)، خودنمایی و..بوده است و هیچ یک از عرفانهای اصیل ایرانی،اسلامی هرگز بر طبل #شفای_بیماری ها،#دفع_اجنه، #کسب_مال و #شهرت،جلب توجه به خود(شخصی خاص) و تجمع مردم بر گرد خود نکوبیده اند و به دنبال اثبات" خود نبوده اند!بلکه تنها هدف خود را رسیدن به قرب الهی،خداشناسی و کسب معرفت دانسته اند.
🔹 متاسفانه در سالهای اخیر شاهد نوعی گسترش و شیوع ناآگاهانه و خارج از قاعده(عرفان های اصیل) مجموعه ای هستیم که در ظاهر، نام و راه و روش خود را عرفانی" می نامند، ودر پی آن هستند که این مسلک یا فرقه خود را بنام عرفان نام گذاری و ترویج دهند تا بدینوسیله توجه عموم مردم خداجو را کسب نموده و باعث اقبال عمومی به خود و راه و روش انتزاعی خود شوند. و باعث نشر روش منحرف و مخرب خود به نام عرفان و معنویت شوند.
👈 بنیانگذار و مروج این شیوه به ظاهر عرفانی؛ #محمد_علی_طاهری نام دارد که مدارج عرفانی و علمی مشخصی را طی نکرده است و از سال ۱۳۷۷(هـ ش) اقدام به برگزاری کلاسهایی با نام ((تله انرژی پاتی)) با ادعای درمان بیماری های جسمانی می کند اما چون با اقبال عمومی" مواجه نمی شود،این کلاسها تعطیل می شوند.
وی مجددا در سال ۱۳۸۰ (هـ ش) فعالیت خود را به نام موسسه فرهنگی هنری #عرفان_حلقه یا عرفان کیهانی با کسب مجوز از سازمان ملی جوانان،راه اندازی می کند.
➕ منبع: نشریه بشیر کرمانشاه / نویسنده: اکبر نیکان
@feraghvaadyan
@Nejat_az_halghe
معنویت طلبی یا منفعت طلبی؟!!
این روزها بازار معنویت گرایی داغ و پر زرق و برق است و متاع معنویت پرفروش! ویژگی های این متاع پرطرفدار و جذاب چیست؟ فروشندگان و خریداران از چه صنفی هستند؟ کنترل کیفی این بازار در دستان کیست؟ اصلا جنس این متاع اصیل است یا بدل؟
معنویت گرایی جدید در زمین انسان گرایی رشد کرد و به مذاق نظام سرمایه داری و لیبرالیسم خوش آمد و تحت حمایت آن قرار گرفت و روز به روز فربه تر شد. بر خلاف معنویت گرایی دینی که نگاه بشر به آسمان بود و ارتباط معنوی با عالم قدسی معنا داشت، در معنویت گرایی جدید انسان به درون خود نظر می کند و همه چیز را در خود جستجو می کند. در معنویت دینی و دین به طور عام ، خدا و امر و اراده الهی اصالت دارد در حالی که انسان گرایی، بر پایه اصالت اراده انسان استوار است.
در جنبش های معنوی جدید که اساسا انسان محور است، توانایی ها، علایق، ظرفیت ها و امیال انسانی اصل است و فرد با تکیه بر آگاهی که به واسطه این توانایی کسب می کند نوعی تجربه معنوی کسب می کند. راه کسب این تجربه مراقبه،توجه به درون و تمرکز بر یک شیء تا رسیدن به توقف کامل ذهن است. یکی شدن با طبیعت و کائنات و تنظیم ارتعاشات فرد با ارتعاشات کائنات، استفاده از تکنیک های متنوع و گاهی عجیب و حتی خنده دار هم به فرد برای رسیدن به این تجربه کمک می کند. در واقع در معنویت گرایی انسان گرایانه، ادعای فرد این است که بی واسطه و فقط به مدد نیروهای شگرف درونی اش می تواند به تجربه ای ناب از معنویت دست یابد که هیچ دین و کتاب مقدس و مذهبی قادر نیست به او این تجربه را بچشاند. این جریان سبک جدیدی از زندگی را به مخاطبانش عرضه می کند که او را کم کم به سمت الحاد سوق می دهد. هدف معنویت گرایی انسان گرایانه که فرقه های نوظهور نمونه های بارز آن هستند رسیدن به لذات و برآورده کردن خواهش های نفسانی فرد است. خوددوستی و خودخواهی مفرط در این جریان، معیار فضیلت بودن یک عمل را درمنفعت زا بودن و سودرسانی آن برای فرد می داند و هر آنچه برای فرد سودی مادی و اینجهانی نداشته باشد رذیلت است. در واقع حب نفس و خودشیفتگی فرد معیار است و نظام ارزشی دینی و اخلاق انسانی قربانی این منفعت طلبی می شود .
انسان به عنوان اشرف مخلوقات عالم از قدرت های زیادی برخوردار است و در نگاه دینی به این مساله توجه شده است منتها در نگاه انسان مدارانه به انسان این قدرت ها تا حد خدایی بسط داده شده و انسان همه چیز حتی خدا را هم به خدمت گرفته است. طبیعی است که هدف، مسیر و ابزار رسیدن به این دو نوع معنویت بر اساس بنیان های آنها فرق می کند. در نگاه جنبش هایی معنوی جدید که حاصل انسان گرایی است، هدف رسیدن فرد به لذات و منافع شخصی است.
با نگاهی گذرا به تعالیم و آموزه های این جریان های نوپدید به روشنی تاکید بر احساس گرایی و منکوب کردن عقل گرایی را مشاهده می کنیم . استفاده از تعابیر و جملات شورانگیز و به ظاهر بسیار زیبا، تصویرزندگی سرشار از صلح و آرامش ، سلامتی و موفقیت و جلب تحسین طرافیان در آثار رهبران این جریان ها به وفور یافت می شود. امری که فرد را کم کم به سمت سطحی نگری و روی آوردن به لذات زودگذر و توجه به سطحی ترین ساحت های بشری مثل بدن سوق می دهد و اور از امور اساسی تر و ساحت های الهی و غایی غافل می کند.
این فرد احساس گرای منفعت طلب، به مصرف گرایی و بدن گرایی روی آورده و این امر هدف نظام سرمایه داری را درحاکمیت فرهنگ مصرفی بر دین را برآورده می کند.
در واقع می توان گفت مهم ترین پیامد معنویت گرایی جدید، فارغ از قالب های متنوعی که دارد ، حاکمیت فرهنگ رفاه زدگی و مصرف گرایی است که منجر به رنگ باختن مباحث اساسی و خودشناختی و انسان شناختی و... می شود. این نوع معنویت بازاری شده، معنویت را از حوزه دین و ماوراءالطبیعه خارج کرده و به قلمرو روان شناختی محدود می کند. این جریان که بر اساس فایده گرایی و منفعت رسانی استوار است شاید به دلیل اینکه نیازهای اولیه و محسوس انسانی را پاسخ می دهد در بدو امر کارساز باشد؛ اما قطعا نمی تواند جوابگوی نیاز اساسی بشر به معنویت و احساس تعلق به یک امر غایی باشد.
@feraghvaadyan
@ferghehnews
🔺تاریخچه و معرفی اجمالی فرقه احمدالحسن(دجال بصره،فرقه یمانی)
فرقه انحرافی احمد الحسن، یکی از قطعات پازلی است که غرب جهت مبارزه با مراجع تقلید شیعه، آن را به تصویر کشیده است. تصویری که هر کدام از قطعات آن، فرقه ای انحرافی بوده و مردم را به سمت خود دعوت می کنند. می توان به طور خلاصه، پازل نام برده را چنین تشریح کرد که این پازل، بر آمده از چهار قطعه اصلی می باشد که عبارتند از: شیخیه، بابیت، بهائیت و احمدالحسن.
فرقه احمدالحسن، که به نام سرکرده آن نام گذاری شده است، فرقه منحرفی است که اخیرا، پیروان آن به عنوان انصار امام مهدی ع؛ درحال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم از طریق اینترنت و انواع مسنجر ها هستند.
این جریان که تحت عنوان «احمدالحسن الیمانی وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام » در اواخر سالهای حاکمیت صدام بروز کرد، پس از سقوط او، با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه وبصره به راه انداختند.
مؤسس این جریان، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر است که بعدها نام خود را به احمدالحسن تغییر داد. وی درحدود سال ۱۹۷۳میلادی درمنطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شده و درسال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد. وی مدت بسیار اندکی در کلاس های حوزه شهید سید محمد صدر شرکت کرد.
آنچه در این جریان خودنمایی می کند، بینش تکفیری نسبت به بزرگان شیعه است. بطوری که به نظر می رسد تمامی منابع این جریان، در این مسأله سرمایه گذاری شده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی دریغ نمی نمایند.
البته بر اهل علم پوشیده نیست که مهم ترین ابزار تبلیغی این جریان، تحکم بر علیه مقدسات شیعه بوده و با استفاده از مغالطه های فنی، برخی از افراد کم سواد دینی را به انحراف می کشانند.
این فرد تا کنون با بیش از 53 ادعای واهی، رکورددار مدعیان مهدویت بوده و خود را امام سیزدهم شیعیان نامیده است.
#دشمن_شناسی
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
🔴 قانون جذب
✍نظریه راز یا قانون جذب،که یک نظریه غیرعلمی و فاقد ویژگی های بنیادین مورد نیاز نظریات علمی است، با وجود سروصداهای فراوانی که اطراف این نظریه می شود و مدعیان آن برای علمی ساختنش حتی به دنیای آماری فیزیک کوآنتوم هم متوسل می شوند اما در کل یک نظریه غیرعلمی،ابطال ناپذیر و فریبنده است که در عمل نیز فاقد کارآمدی و اثر بخشی واقعی است و در اغلب اوقات باعث بروز اختلالات روانی حاد در قربانی خود می گردد.
👈این نظریه به دلیل تبلیغات بالایی که انجام شده با مقبولیت و محبوبیت زیادی در سطح جهان به خصوص بین نسل جوان روبه رو شد.
👈این نظریه از جمله نظریاتی است که به اسم«ایده های تخدیری» مشهور هستند و شبیه مواد مخدر عمل می کنند و با بیرون کشیدن فرد از دل مشکلات و رنج های زندگی و ایجاد فضای توهمی و مجازی و غیرواقعی بهشت گونه،کاری می کند که شخص بدون اینکه تلاش برای حل مشکلات را ضروری بداند،احساس کند که نیرویی پنهان و نامریی هوای او را دارد و کارها را در غیاب او برایش انجام می دهد.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
🔺پرونده راننده اتوبوس آشوبهای خیابان پاسداران به دیوانعالی کشور ارسال شد
رئیس کل دادگستری استان تهران:
🔹پرونده با توجه به تجدید نظر خواهی متهم و وکیل وی به دیوانعالی کشور ارسال شد.
🔹با توجه به اهمیت موضوع هماهنگی لازم با دیوان بعمل آمده تا انشاالله در اولین فرصت و به صورت ویژه به پرونده رسیدگی شود
@feraghvaadyan
چرا کیهان با حیات رابطه ای دوستانه دارد؟
🔍 تکامل انسان بر روی کره زمین پیچیدگی های خاصی دارد. این تکامل (3.5) میلیارد سال طول میکشد تا حیات را به انبوهی از اشکال و روش های رفتاری امروز رسانده و در نهایت حتی به حیاتِ همراه با ذهن برساند.
بهتر است در یک جمله بگوییم: "این، تکاملی حیرت انگیز است."
🔍 به چیز هایی بیاندیشید که پس از گذشت 13.7 میلیارد سال از انفجار بزرگ باید برای ایجاد چنین حیاتی متناسب میشد. میتوانیم ثابت های کیهانی را به خاطر بیاوریم:
بار الکترون e، ثابت پلانک h، ثابت بولتزمان k، سرعت نور c، و.. همه اینها به طرز دقیق در تمام کیهان تعادل داشتند ( و به هیچ وجه متقارن نبودند) تا این که حیات بتواند میلیارد ها سال بعد به وجود بیاید. با تنظیم دقیق ماده و انرژی نیروهای الکترومغناطیسی، هسته ای، نیروی گرانش و انرژی حاصل از واکنش های هسته ای در خورشید، سبب بروز حیات در زمین شدند.
🔍به این ترتیب آیا تمام این تکامل به سوی حیات و به سوی انسان کاملا حاصل "تصادف " است؟!
شگف انگیز ترین مسئله میدانید چیست؟ این است که فرآیند تکامل به نحوی پیش رفته است که پس از میلیاردها سال در زمین، حیات به همراه ذهن توانسته است از قلمرو حیوانات تکامل پیدا کند.(انسان )
بدیهی هست که یک تکامل توام با بروز یک ذهن ذی شعور تفاوت بسیار زیادی با یک تکامل ساده دارد!
اگر زمان را آنقدر سرعت دهیم که تاریخ 13.7 میلیارد ساله ی کیهان در یک سال فشرده شود ، به این ترتیب حیات پیچیده تر (جلبک) تنها در ده ماه اول و آدمیان تنها در آخرین ساعات روز سال تکامل پیدا می کنند .
🔍بنابراین آیا کل تکامل کیهان در طی 13.7 میلیارد سال با محوریت ما تنظیم شده است؟برخی میگویند :
"کیهان میدانست که ما خواهیم آمد" اما
آیا کیهان اصلا میتواند چیزی بداند؟
آیا انفجار بزرگ می داند منجر به چه چیز شده است؟
پرسشی که در مواجه با این تکامل عظیم نمیتوان از آن اجتناب کرد را مارتین ریس در کتاب "6 عدد" با عنوان «برنامه بسیار دقیق » معرفی میکند .
🔍کسانی که میخواهند از ایمان ِ برخواسته از یک جهان بینی علمی فرار میکنند در مقابل این تنظیمات ظریف معمولا دو پاسخ دارند :
1-توضیح تنظیم ظریف به وسیله یک نظریه عمیق تر :برخی معتقد هستند احتمالا یک نظریه بنیادی تری وجود دارد و این تنظیمات را توضیخ خواهد داد!
خداباوران هم یک پاسخ بسیار ساده به این اشکال دارند:چرا این نظریه عمیق تر وجود دارد و نظریه عمیق تر دیگری وجود ندارد؟در واقع این اشکال اصلا تنظیمات شگفت انگیز کیهان برای حیات را توجیه نمیکند ، بلکه مسئله را کمی عقب تر میبرد ، چرا این نظریه و نظریه های دیگر نه؟
نکته جالب تر این هست که قضیه گودل یک سد بسیار محکم در علم برای رسیدن به یک نظریه همه چیز هست .
2-برخی میگویند ما با یک چند جهانی روبرو هستیم که در یکی از آنها این تنظیمات ظریف رخ داده است!
مسئله چند جهانی هم تبیین کاملی برای تنظیمات ظریف نیست .بقول پل دیویس از بزرگترین کیهان شناسان معاصر ، "چند جهانی با بارهای زیادی می آید مثل یک فضا -زمان فراگیر، که همه این انفجارها را در برگیرد ، یک مکانیسم تولید کننده که آنها را به راه اندازد ، میدان های فیزیکی که جهان را با هویات مادی پر کنند ، و گزینشی از نیروها که باعث وقوع حوادث میشوند.برای روبرو شدن با این ویژگی ها کیهان شناسان " فراقوانین " را در نظر میگیرند که بر جهان ها حاکم هستند .البته خود فراقوانین بدون توضیح باقی می مانند، هویاتی ابدی ، از بین نرفتنی و متعالی که وجود دارند و باید به عنوان داده شده پذیرفته شوند.و این فرا قوانین باز هم بدون توضیح باقی می مانند!
بنابراین :
1-یک نظریه چندجهانی ، یک توضیح نهایی فراهم نمیکند.
2-یک نظریه چند جهانی هرگز توضیح نمیدهد که چرا حیات در کار باشد؟
🔍نکته ای که میخواهم به آن برسم این است که ما در دو راهی باور به تصادف محض و خالق مدبرهستیم:
شما مختارید که به تصادف محض باور داشته باشید!
و
همین طور مختارید به خداوند متعال ایمان داشته باشید.
(الحاد افسانه ای است برای کسانی که از نور میترسند.)
@feraghvaadyan
@Naghde_elhad
⭕️جریانهای مبتنی بر قانون «جذب» و «روانشناسی مثبت»، هر روز نسخهای تازه برای جذب ثروت پیچیده و با ارائه دستورالعملهای به دور ازمنطق، افراد را به اعمال خرافی دعوت میکنند. صرفنظر از پوچ بودن این دستورها، انحصار غایت آمال و کمال انسانی در کسب ثروت و مالاندوزی، مفهوم تأکیدی این جریانهاست که فرسنگها با معنویت و اصول و تعالیم دین مبین اسلام فاصله دارد.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ نویسنده سرشناس یهودی: نابودی اسرائیل حتی زودتر از پیشبینی ۲۵ ساله رهبر ایران اتفاق خواهد افتاد!
@feraghvaadyan
@jscenter
#اجتماعي
🌐 تارهاي عنكبوتي جاسوسان بهائی روی سرکودکان ایرانی
♦️ نهادهاي جاسوسي بيگانه در پوشش سمنها و مؤسسات خيريه و با كمك پيادهنظامها و بهائيهاي داخلي در حال آموزشوپرورش كودكان ايراني هستند
✍️ شيرين زارعپور
🔺شايد آن روزي كه چند شهر ايران عنوان «شهرهاي آموزشپذير» دنيا را از يونسكو كسب كردند و سپس در فاصله كوتاهي استان مركزي بهعنوان طرح پايلوت اجراي آموزش انتخاب شد و 18 مدرسه از سيستم مديريتي آموزشوپرورش براي عملياتي كردن طرح جدا شدند، كسي باورش نميشد كه شبكه نفوذ، اينبار تارهاي عنكبوتي خود را با عناوين زيباي حمايت و ياري كودكان در استان مركزي و در فاز بعدی در سراسر ایران پهن كرده باشد.
📰 روزنامه جوان
🔗 Javann.ir/901428
💠گفتگوی ادیان،سیره معصومین علیهم السلام بود
#مناظره آقا #امام_کاظم (ع) با دانشمند مسیحی🏴🏴🏴
امام کاظم (ع) در جریان #سفری که به صورت ناشناس به شام داشت با راهبی مسیحی در #صومعهاش دیدار کرد و پس از آن که راهب فهمید امام (ع) از دانشمندان اسلامی است از وی سؤالاتی کرد.
از جمله: «درباره (درخت) #طوبای که ریشهاش (بنابر اعتقاد ما) در خانهی عیسی و بنابر اعتقاد شما در خانهی محمد (ص) است ولی #شاخههایش در همهی خانههاست توضیح دهید (که چگونه چنین چیزی ممکن است؟)
– همچون خورشید که در آسمان است ولی نورش همه جا را تحت پوشش دارد.
چرا غذای بهشتیان هر چقدر هم از آن بخورند از آن کاسته نمیشود؟
(نظیر آن) نور چراغ در دنیاست که همگان از آن استفاده میکنند بدون آن که از آن کاسته شود….
کلیدهای بهشت از طلاست یا از نقره؟ کلید بهشت سخن بنده است که میگوید: «لا اله الا الله»
#دانشمند_مسیحی تمام پاسخهای علمی امام (ع) را تصدیق کرد و خود و گروهی که همراه او بودند به دست آن حضرت اسلام آوردند.
📚 برگرفته از کتاب زندگانی امام کاظم علیه السلام نوشته: علی رفیعی
@feraghvaadyan
@adyan8
هارون الرشید، #طبیبی_مسیحی داشت که مهارت او در #طب معروف بود . روزی این طبیب به یکی از #دانشمندان اسلامی گفت: من در کتاب آسمانی شما چیزی از طب نمی یابم، در حالی که دانش مفید بر دو گونه است: #علم_ادیان و علم ابدان .
او در پاسخش چنین گفت: خداوند همه دستورات طبی را در نصف آیه از کتاب خویش آورده است: «کلوا و اشربوا و لا تسرفوا»(1) ، و پیامبر ما نیز طب را در این دستور خویش خلاصه کرده است: «المعدة بیت الادواء و الحمیة راس کل دواء و اعط کل بدن ما عودته »(2) ; «معده خانه همه بیماری هاست و امساک سرآمد همه داروهاست و آن چه بدن را عادت داده ای (از عادت صحیح و مناسب)، آن را از او دریغ مدار» .
طبیب مسیحی هنگامی که این سخن را شنید، گفت: «ما ترک کتابکم و لا نبیکم لجالینوس طبا» ; «قرآن شما و پیامبرتان برای جالینوس (پزشک معروف یونانی) طبی را باقی نگذاشته اند(3).
___________
(1). سوره اعراف آیه31
(2). بحار الانوار ج62، ص290، ط بیروت
(3). تفسیر نمونه جلد 6 صفحه 148
@feraghvaadyan
@adyan8
🔴از گانگستری تا طلبگی(قسمت سوم)
🔶درجستجوی دین
«حجرهای برای گانگستر» ترجمهای است از «Over the Wall»؛ کتابی که #مایکل_بوث دیروز و شیخ «حامد حسین وقار» امروز، سرگذشت مسلمان شدنش را در آن شرح داده است
🔷 از برخی آموزههای مسیحیت خوشم میآمد. از مسألۀ محبتی که مسیحیان ادعا میکنند خوشم میآمد؛ من به سادگی دین هم توجه کردم. این دو دلیل عمدۀ من برای تحقیق دربارۀ مسیحیت بود تا ببینم به دردم میخورد یا نه؛ ببینم ممکن است حقانیت آن ثابت شود یانه. دلیل انتخاب نکردن مسیحیت، اعتقاد مسیحیان به تثلیث بود. این چیزی بود که نمیتوانستم در کلهام فرو کنم و هنوز هم نمیتوانم. هر بار که از کسی میپرسیدم چگونه میشود سه خدا را یکی دانست؛ چطور پدر، پسر و روحالقدس، هر سه یک وجود واحدند، جواب میشنیدم: «باید قلباً بپذیری برادر!»...
🔶 من با دین یهود دو مشکل عمده داشتم. اول اینکه هرچند تلقی آنها از خدا، چنانکه من فهمیدهام، دریافتی توحیدی است، اما آنها عقیده دارند که دست خدا بسته است.این یعنی خدا جهان را خلق کرد، ولی آن را نگه نداشت. یعنی خدا خالق هست، ولی بعد از خلقت جهان بر آن فرمانروایی نمیکند. خدا در زندگی یهودیان نقش مهمی ایفا نمیکند و معنویت هم. یهودیان مذهبی سرگرم انجام آداب و مناسک بیروح هستند، درحالیکه غیرمذهبیها، مذهبی نیستند
#ادامه_دارد
🔹🔹شرح کامل این قسمت در سایت #رهیافته
rahyafteha.ir/7512
🔸کشیش کاتولیک ضمن شومن خواندن کشیشان پروتستان میگوید هیچ کجای زندگی این کشیشان شبیه زندگی رسولان مسیحی که در #کتاب_مقدس آمده نیست. زندگی شومنهای پروتستان آخرش دلار و خانههای گرانقیمت و چند میلیاردی است.
🔸شومن ها و شارلاتانهای امروز پروتستان یعنی هرمز شریعت پناهی، مهیار ابراهیمیان، #رضا_صفا، سعیدعابدینی و ...
@feraghvaadyan
@adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند_بررسی_نقش_انگلیس در
شکل گیری #رژیم_صهیونیستی و #فساد دوم #یهود حسب سوره #اسراء
🔵 #قسمت_پنجم
@feraghvaadyan
@adyan8
هدایت شده از روشنگر مدیا
🎤گفتگوی #اختصاصی با دکتر «ابوذر ابراهیمی ترکمان»
✅ادیان با هم بیگانه نیستند
👈گفتگو و تعامل، از جمله مباحث مهم و تأثیرگذار در زندگانی بشر از گذشته تا امروز میباشد و آثار آن بر عرصههای مختلف حیات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و...، غیر قابل انکار. مسئله گفتگو و تعامل، بهویژه در حوزه ادیان و پیروان آیینهای مختلف، از اهمیتی دوچندان برخوردار است، چراکه تجربه گفتگوهای بینالادیانی صورتگرفته در سالهای اخیر، نمایانگر ارتقای سطح تعامل میان پیروان مذاهب، بهبود روحیه ادراک و تفاهم و زمینهیابی برای مرتفع ساخت چالشها و ضرورتهای پیشرو در این حوزه میباشد.
🔰بهمنظور بررسی و درک هرچه بهتر این مقوله، گفتگویی ترتیب دادهایم با آقای دکتر «ابوذر ابراهيمي تركمان»، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که تجربه سالها فعالیت و مطالعه در این فضا، اطلاعات و دیدگاه جامعی به ایشان بخشیده. مشروح این گفتگو را در شماره جدید فصلنامه تخصصی فرق و ادیان؛ «روشنا» مطالعه بفرمایید.
📖فصلنامه روشنا(نوبت بهار 1397) به همراه ویژهنامه اغتشاشات سال 96 منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی سراسر کشور برای علاقهمندان ومحققان حوزه فرق و ادیان، قابل دسترسی میباشد.
@feraghvaadyan