eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️انتشار تصاویر بستگان قطب؛ چالش تازه فرقه گنابادی! 👈قیاس خواهر قطب با معصومین و بزرگان!
روشنگر مدیا
♨️انتشار تصاویر بستگان قطب؛ چالش تازه فرقه گنابادی! 👈قیاس خواهر قطب با معصومین و بزرگان!
✍تازه ترین چالش این روزهای فرقه گنابادی، مربوط به انتشار تصاویر ملاقات خواهر نورعلی تابنده (قطب فرقه) با وی در بیمارستان است. گویا این مسیله که از سوی یکی از رسانه های فرقه صورت پذیرفته، با جنجال ها و واکنش های درونی و بیرونی زیادی همراه بوده است. 🔹فارغ از درستی و نادرستی این اقدام _ از منظر دراویش و افکارعمومی بیرونی _ تلاش های صورت گرفته از سوی برخی چهره ها برای رفع و رجوع این امر، قابل تامل است. 👈در یک مورد جالب، یکی از فقرا(مجاز فرقه) اقدام به انتشار مطلبی نموده و در آن به قیاس خواهر و بستگان قطب با _نعوذبالله_ حضرت فاطمه زهرا، مریم و زینب (س) پرداخته! ‼️وی به این حد نیز کفایت نکرده و با استناد به توجیهی غیر قابل اتکا، انتشار تصویر خواهر قطب را به سبب « انتشار شمایل هایی» از معصومین که گاها در برخی نقاط دیده شده، «بلااشکال» عنوان نموده است! 👈تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل... به نظر می رسد فرقه گنابادی، سالی پر چالش را آغاز نموده و روزهای سختی در پیش دارد. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
🔺آسیب‌های فرقه‌های‌ انحرافی ✍فرقه‌ها، مجموعه آسیب‌هایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه می‌سازند که در تحقیقات جامعه‌شناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفته‌‌اند. از آن جمله «مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه‌های انحرافی، ‌آسیب‌های فِرَق را به چند دسته تقسیم می‌کند: • آسیب‌های فردی و خانوادگی. • آسیب‌های ناشی از به کارگیری روش‌های مجاب‌سازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقه‌ها. • آسیب‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی. @Feraghvaadyan
🔹ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس دولتی استان فرانسوی زبان کانادا 👈محدودیتی دیگر برای اقلیت مسلمان در ایالات متحده 🔺روشنگر به نقل از ایران جوان/ در لایحه ای که به زودی تقدیم مجلس کبک می شود، ممنوعیت پوشیدن نمادهای مذهبی، از جمله روسری، برقع و کیپا برای کارکنان مدارس دولتی در نظر گرفته شده است. 🔺یکی از منابع نزدیک به دولت همچنین اعلام کرد که این قانون شامل ماموران پلیس، قضات، دادستان ها، نگهبانان دادگاه ها، محافظان شخصی، نگهبانان زندان و کارکنان سازمان جنگلبانی و حمایت از حیوانات نیز خواهد شد. 👈کبک، تنها استان فرانسوی زبان واقع در شرق کاناداست که شمار نسبتا قابل توجهی مسلمان دارد. اجرای این لایحه را باید محدودیتی دیگر برای اقلیت مسلمان در کانادا در نظر گرفت که ژست های حقوق بشر مآبانه به اصطلاح روشنفکران امریکایی، در تناقض قرار دارد. @Feraghvaadyan
✅نتیجه پیمایشی جدید: مسلمانان در مقایسه با اونجلیستها بیشتر اهل تعامل بین‌الادیانی هستند 🔸روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/ بنیاد تفاهم نژادی-قومیتی (FFEU) با همکاری مرکز تحقیقات PSB با انجام پیمایشی در آمریکا درباره ارتباط بین مسلمانان و اونجلیک نشان دادند که اونجلیک ها تمایلی به دانستن بیشتر درباره مسلمانها و عقاید آنها ندارند. 🔹۵۰ درصد از مسلمانان اظهار کردند که با مسیحیان تعامل دارند و گمان میکنند رابطه داشتن با پیروان ادیان دیگر باعث شناخت و درک بهتر میشود اما تنها ۲۲ درصد از اظهار کردند تمایل دارند با مسلمانان تعامل داشته باشند. ♦️مسیحیان بیشتر بر تفاوت های بین دو دین تاکید میکردند و مسلمانان بر شباهتها. خانواده، روزانه و میل به بهتر شدن جهان از اشتراکاتی بود که مسلمانان بین خود و مسیحیان اونجلیست بر میشمردند. 👈 درصد بسیار کمی از اونجلیستها از تعطیلات مذهبی آگاه بودند، اما مسلمانان اطلاعات بیشتری درباره مسیحیان و اعیاد مقدس آنها داشتند. http://iid.org.ir/?p=6164 @feraghvaadyan
✍جوابیه تند طیف افراطی اهل حق به رسوایی اخیر 👈از دیکتاتور خواندن نظام تا بی اعتنایی به سادات 🔹افراطیون ، موسوم به «مجمع _غیرقانونی_ فعالان مدنی یارسان» در پی انتشار خبر مربوط به رسوایی اخیرشان در خصوص تقابل با اقدامات خیرخواهانه و یاری رسانی جامعه اهل حق به سیل زدگان ، با مجموعه اقداماتی سعی در رفع و رجوع این امر نمودند. 🔺تیم رسانه ای این جریان در نخستین اقدام، با انتشار بیانیه سیدنصرالدین حیدری(از بزرگان اهل حق؛ در خصوص دعوت از پیروان اهل حق برای یاری به سیل زدگان ) با ۹ روز تاخیر، کوشید به نوعی بر بی اعتنایی آشکار سرپوش نهد. 🔺قدم دوم، انتشار جوابیه به بند بند خبر منتشر شده در خبرگزاری «فارس» بود که البته بیش از آنکه هدف آنها را محقق سازد، از ماهیت متعصبانه شان پرده برداشت. 👈افراطیون در این جوابیه در توجیه غیرقانونی بودن خود، قانون اساسی جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و نظام را «دیکتاتور» خواندند. 🔺در ادامه، گویا صفت «افراطی» به مذاقشان خوش نیامده و لذا با سفسطه بر ماهیت و ریشه شکل گیری خود، یعنی تعصب و افراط تنی چند که به خودسوزی پرداختند، پرده افکنده و این دست اقدامات خود(مانند دوختن لب و دهان یا تجمع غیرقانونی و امثالهم) را مصداق «افراطی» ندانستند. 🔺در نهایت، با اشاره به تقابل خود با بزرگان اهل حق، با بیان اینکه «لزومی نمی بیند این عزیزان را برای اهداف خود هزینه نماید» ، عملاً جایگاه و شانیت آنها را مخدوش ساختند. 🔹درنگی بر محتویات این جوابیه نسبتاً تند، بیش از آنکه اهداف مجمعی ها را محقق نماید، شاهدی است بر مشی تندروانه و تعصب نهادینه شده شان که تا به امروز، حاضر به بازنگری در آن نبوده اند. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را رفیق و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد 🌹مبعث رسول مهربانی ها مبارک باد.
📣روشنگر به نقل از خبرگزاری فارس/واکنش افراطیون اهل حق به رسوایی‌های اخیر در زمینه کمک به سیل‌زدگان افراطیون اهل حق، موسوم به «مجمع [غیرقانونی] فعالان مدنی یارسان» در پی انتشار خبر مربوط به رسوایی اخیرشان در خصوص تقابل با اقدامات خیرخواهانه و یاری رسانی جامعه اهل حق به سیل زدگان ، با مجموعه اقداماتی سعی در رفع و رجوع این امر کردند. ادامه مطلب👈 http://yon.ir/Oj6XU @Feraghvaadyan
⭕️ نفاق، تاکتیک بزرگ انجمن‌حجتیه 🔻یکی از بزرگ‌ترین روش‌های مبارزه در مقابل نظام جمهوری اسلامی، بهره‌گیری از تاکتیک نفاق است. آن‌ها در این راه چنان موفق عمل کرده‌اند که بسیاری از مسئولان را فریفته ظواهر مثبت خود ساخته‌اند، به گونه‌ای‌که آنان را به عنوان گروهی با اعتقادات خداپسندانه می‌شناسند که کاری به کار کسی ندارند، معارف دین را ترویج می‌کرده‌اند و امروز هم کارشان به تعطیلی کشیده و به کبریتی بی‌خطر تبدیل شده‌اند. ♦️ امام‌خمینی(ره) در خصوص این‌گونه افراد چنین می‌گویند: «روحانيون وابسته و مقدس‌نما و تحجرگرا هم كم نبودند و نيستند. در حوزه های علميه، هستند افرادی كه عليه و اسلام ناب محمدی فعاليت دارند. امروز عده ای با ژست‌مآبی، چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام می زنند كه گويی وظيفه ای غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدس‌نمايان احمق در حوزه های علميه، كم نيست. طلاب عزيز، لحظه ای از فكر اين مارهای خوش خط و خال، كوتاهی نكنند، اين‌ها مروج اند و دشمن رسول‌الله.»(1) 📚1. صحيفه امام، ج21، ص 278. @feraghvaadyan
🔘 توسعه بهائی، زیر سایه اقتصاد ▪️در یکی از اسناد #تشکیلات_بهائی آمده: «آنچه در هر منطقه یا محدوده جغرافیایی مورد نیاز است، مشارکت تعداد روزافزونی از مردم در یک فرایند یادگیری جمعی است»(1) ◽️منظور، مشارکتی است که در چارچوب خواست تشکیلات و زیر نظر مؤسسات آن‌ها، به منظور بهائی کردن افراد صورت پذیرد. در متن این سند اجتماعی-اقتصادی بهائی، به طور صریح آمده‌است که با وجود مشورت، تصمیم نهایی باید توسط مقامات مسئول گرفته شود و این را وجه تمایز عملیات یک سازمان ملهم از تعالیم #بهائی دانسته‌اند. هدف نهایی هم در این پیام، به‌خوبی مشهود است: «آنچه حائز اهمیت بیشتری می‌باشد، این است که هر فرد احساس کند همکاری‌اش با #جامعه_بهائی در کمک به بهسازی اجتماع با گرمی مورد استقبال قرار می‌گیرد و از این طریق در مسیری از خدمت به بشریت گام می‌نهد که ممکن است در بدایت و یا در مراحل بعدی به تسجیل او بیانجامد.»(2) 📚1. نوشتاری از دفتر توسعه اجتماعی و اقتصادی در مرکز جهانی بهائی، 26 نوامبر 2012م. 2. پیام بیت‌العدل خطاب به بهائیان جهان، رضوان 2010 م. @feraghvaadyan
لفاظی و محبت؛ ابزار مبلغان تبشیری 👈 شگردهای جذب تبشیری از زبان «حسین. ی»، یکی از بریده‌های جریان : 🔺«اغلب افرادی که جذب می‌شدند، به عمق موضوع نگاه نمی‌کردند و فقط ظاهر برایشان ملاک بود. ظاهری که مهربان بود و عنوان می‌کرد: «خداوند، تو را می بخشد، بر تو سخت نمی‌گیرد. لزومی ندارد بخواهی فرایض سختی را به‌جا بیاوری، این بر قلب تو نگاشته شده و کافی است که فقط بیاوری.» 🔺 بیشتر، لفاظی، اعتماد به نفس، متانت، خونسردی و آرامش ظاهری مبلغان در جذب افراد، مؤثر بود. آن‌ها شنونده خیلی خوبی بودند. میان صحبت‌هایشان تپق نمی‌زدند، حتی اگر اشتباهی هم می‌کردند، بر اشتباه خود پافشاری نموده و با اطمینان پاسخ می‌دادند. آن‌ها تعبیری دارند با این مضمون: مثل فرزندی که تمام اموال پدر را به یغما برده اما باز پدر او را به آغوش می‌کشد، خداوند هم شما را با آغوش گرم می‌پذیرد. همه فرشته‌ها صف می‌کشند و خداوند به فرشته‌هایش می‌گوید، ببینید این فرزند گمشده من است که بازگشته. با استفاده از این کلمات و جملات، حداقل در گام‌های اول، توجه افراد زیادی را جلب می‌کنند، خود من شاهد این امر بودم.» منبع: فصلنامه روشنا @feraghvaadyan
🔺«ویپاسانا»؛ فرقه‌ای برآمده از #بودیسم ✍ #ویپاسانا را باید عصاره آموزه‌های «سیدارتاگوتاما»، ملقب به «بودا» دانست که بعدها به عنوان یکی از روش‌های مراقبه در هند مطرح شد. بنیان‌گذار این روش، «ساتیناریان گوئینکاجی»، مدعی است، بودا این روش را 2500 سال پیش کشف کرده‌است. ↙️ویپاسانا اوایل دهه 80 شمسی،‌ در پوشش مؤسسه‌ای با عنوان «شادزیستی» به ایران وارد شد و فعالیت خود را تحت نظر فردی با هویت «داریوش.ن» آغاز نمود. تأسیس مراکز یوگا و مراقبه، تبلیغ مبانی و‌ آموزه‌های انحرافی، اشاعه اباحه‌گری(در قالب برگزاری کلاس‌ها و اردوهای مختلط)، (جذب در قالب)‌ فعالیت هرمی، انتشار مطالب تبلیغی(با بن‌مایه بودیسم) در برخی نشریات و حتی نگارش پایان‌نامه دانشگاهی (با موضوع طراحی مرکز مراقبه ویپاسانا) توسط برخی عناصر شاخص فرقه در کشور، از جمله تحرکات انحرافی ویپاسانا در ایران می‌باشد. ↙️در ویپاسانا، پرداختن به مراقبه، مستلزم دوری جستن از هرگونه اعمال عبادی در اسلام و دیگر ادیان الهی بوده و آیین‌نامه «اصول‌ پنج‌گانه» فرقه، نمایانگر تضاد مبانی ویپاسانا با کلیه مفاهیم الهی است. @Feraghvaadyan
🔺جلسات دعای دروغین و مساعی جامعه‌سازی ✍مرکز تشکیلات بهائی در پیام‌هایی مکرر به بهائیان بر لزوم برگزاری جلسات دعا و نیایش، بدون هیچ توقعی تأکید نموده‌است، اما هدف اصلی برگزاری این جلسات، حکایت از این حقیقت دارد که کاملاً برخلاف مفهوم «عدم توقع» می‌باشد. ↙️«...[هدف از] دعوت این مشتاقان از بهائیان، آن است که مساعی جامعه‌سازی را که با پشتکار به آن مشغولند، به منزله الگوی جدیدی از نحوه اجتماع نوع انسان مشاهده نمایند...از جمله اجزای اساسی این الگو، جلسات دعا و مناجات می‌باشد که جنبه‌ای جمعی از حیات روحانی و ابعادی از مفهوم مشرق‌الأذکار است. تشکیل این جلسات، فرصت گران‌بهایی برای شما عزیزان فراهم می‌سازد تا نه‌تنها به نیایش و ستایش پروردگار یکتا پرداخته، عنایات او را در زندگی خود سائل شوید، بلکه قوای روحانی نهفته در دعا و مناجات را با دیگر شهروندان شریف آن آب و خاک نیز در میان گذارید.»(1) ↙️ارائه الگو و در میان گذاشتن مفاهیم بهائی، همگی در راستای تبلیغ بهائیت و بهائی کردن شرکت‌کنندگان است. 1. پیام بیت‌العدل خطاب به بهائیان ایران، 27 آذر 1393 @Feraghvaadyan
🔺انجمن‌حجتیه و اشتباه دشمن‌شناسی ✍ در مقوله دشمن‌شناسی دچار مشکل بود. در حالی‌که رژیم طاغوت، هر روز بر ظلم خود می‌افزود و بازیچه دست استعمارگران و مستکبران بود، آنها بهائیت را مهم‌ترین معضل اجتماعی می‌دانستند. ⭕️«آن‌ها پیش از انقلاب اسلامی بر اساس یک اشتباه می‌خواستند اولویت‌های جامعه در بحث دشمن شناسی را جابه جا کنند و مبارزه با را نسبت به مبارزه با استبداد و استعمار در اولویت قرار دهند. می‌گفتند بهائیت، ساخته دست استعمار است و اگر با آن مبارزه کنیم، در حقیقت با استعمار مبارزه کرده ایم، معلول را به جای علت می‌نشاندند. در مورد استبداد هم می‌گفتند: اگر با بهائیت مبارزه کنیم، در حقیقت به رژیم شاه لطمه زده‌ایم. این مسئله دقیقاً جابه‌جایی اولویت‌ها بود و باعث می‌شد بخشی از پتانسیل جامعه و توان مبارزاتی کشور در مسیری انحرافی قرار گیرد.»(1) 📖1. علیانسب، سیدضاء، علوی نیک سلمان، جریان‌شناسی انجمن حجتیه، قم: انتشارات وثوق، 1388، ص 76. @Feraghvaadyan
❌دروغی به نام #قانون_جذب ✍امروزه افرادی که شهرت و بازار خود را از تئوری جذب به دست آورده‌اند، سعی می‌کنند جذب را «قانون» بخوانند تا دیگران همچنان بر اعتقاد خود باقی بمانند اما بسیارند افرادی که جذب را امتحان کردند و نه‌تنها جواب نگرفتند بلکه بعضاً دارایی خود را هم از دست داده‌اند. کم نیستند مالباختگان شرکت‌های هرمی که پیش‌شرط ورودشان به شاخه، مطالعه کتاب‌های «راز» یا تکنولوژی فکر بوده‌است. 📚منبع: شریفی‌دوست، حمزه، کاوشی در معنویت‌های نوظهور، نشر معارف، ص 347. @Feraghvaadyan
🔺حکم‌های عجیب، تناقضات #فرقه_بهائی ✍در حالی‌که #تشکیلات_بهائیت دم از برابری حقوق زن و مرد می‌زند اما در برخی از احکام ابداعی این فرقه، زنان و مردان در انجام تکالیف به اصطلاح شرعی خود برابر نیستند. ↙️«حسینعلی نوری»، سرکرده بهائیت در حکمی متناقض با ادعای برابری می‌گوید: «خدا حکم کرده اشخاصی که می‌توانند و توان مالی دارند به حج بهائی روند به جز زنان. خدا حکم وجوب بر زنان را عفو کرده‌است به سبب مهری که دارد.»(1) 📖1. اشراق خاوری، عبدالحمید، گنجینه حدود و احکام، ص 36. @Feraghvaadyan
🔺ساینتولوژی، کلیسایی مرموز و پیچیده ✍ساینتولوژی، فرقه‌ای مرموز و پیچیده است که پیروانی سینه‌چاک دارد، حتی بخشی از پیروانش را ستاره‌های سینما و موسیقی تشکیل می‌دهند. از طرفی، جداشدگان، آسیب‌دیدگان و گروه‌های مخالفی نیز هستند که به شدت با این مقابله کرده و به افشاگری در خصوص آن میپردازند. 🔻فرقه توسط نویسنده رمان‌های علمی-تخیلی، «ران هابارد» شکل گرفت. وی در ابتدا اقدام به راه‌اندازی دوره‌هایی در سال 1947در دفتر کارش، واقع در لس‌آنجلس کرد و چند سال بعد اولین کلیسای ساینتولوژی را تأسیس کرد. تعالیم ساینتولوژی، ملغمه ای از آموزه‌های هندوئیسم و دیگر جریان‌های شرقی است. آموزه‌های هابارد، شباهت زیادی به داستان‌های علمی-تخیلی دارد. شاکله اصلی آموزه‌های ساینتولوژی، اعتقاد به وجود «بدن-تتانها» است. به اعتقاد این فرقه، «بدن-تتانها») دارای جسم ارگانیک نیستند و در روان همه انسان‌ها نفوذ کرده‌اند و تنها ساینتولوژی، تکنیک‌هایی دارد تا این موجودات غیر ارگانیک را از روان انسان‌ها پاک کند. بسیاری از اعضای سابق این فرقه، به افشاگری از مفاسد آن پرداخته‌اند که رسوایی زیادی برای آن به بار آورده ‌است. @Feraghvaadyan
⭕️ علاقه بهائیان به عضویت در ارتش شاهنشاهی 🔺بهائیان، مدعی ممنوعیت دخالت در سیاست‌اند و علاوه بر آن، همواره تأکید دارند که حمل اسلحه برای اعضای این تشکیلات، ممنوع می‌باشد. مبلغان #بهائی همواره با لاپوشانی تاریخی، سعی در کتمان هویت ستیزه‌جو و سلطه‌‌طلب این فرقه داشته‌اند. 🔺«بهائیان نظامی در #حکومت_پهلوی دوم»، کتابی است به قلم آقای «شاداب عسگری» که از همان عنوان، پارادوکس درون‌تشکیلاتی این فرقه را نمایان می‌سازد.(1) 👈 فصل سوم این کتاب تحت عنوان « #بهائیان در ارتش شاهنشاهی»، مربوط به یکی از مسائل مهم تاریخی، یعنی حضور فعال و تأثیرگذار بهائیان در ارتش شاهنشاهی است که از بدو تشکیل این حکومت تا آخرین روزهای حیات آن، با قوت ادامه پیدا کرد. رشد و ارتقای حداقل 53 نفر از بهائیان نظامی به درجه‌های امیری و قرار گرفتن در سلک «تیمساران #شاهنشاهی»، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور نمود. به خصوص آنکه، حضور تعدادی از این افراد در رأس هرم ارتش، تحت پوشش انجام می‌شده و اکثر افراد کشوری و لشکری از ماهیت باورهای اعتقادی آنان بی‌خبر بودند. 📚1. عسگری، شاداب، بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، 1396. @feraghvaadyan
🔺علت جذابیت فرقه‌ها ✍اساساً هر چیز متفاوتی، درصدی از جذابیت دارد، از این‌رو فرقه‌ها در وهله اول سعی می‌کنند متفاوت و متمایز به نظر برسند. از آنجا که فرقه‌ها غیررسمی هستند، در این فضا عموماً به اعتراض به نهادهای رسمی می‌پردازند و به همین‌خاطر برای افراد، جالب به نظر می‌رسند. شرایط جامعه نیز موجب به‌وجود آمدن فرقه‌ها می‌شود. مثلاً، در جوامع با خفقان سیاسی، #فرقه‌های_سیاسی به‌وجود می‌آیند. 🔻فرقه‌ها با زیرکی خاصی از میل انتقاد و اعتراض در جوانان سوءاستفاده کرده و آن‌ها را به سوی #جریان‌های_انحرافی سوق می‌دهند. نمونه‌ این امر، شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در دهه 1960 میلادی در اروپا و آمریکاست. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
🔺حساسیت امام‌خمینی(ره) نسبت به ✍«سال‌های اول ورود من به نجف بود. شاید یکی دو سال بعد از ورود امام(ره) در یک دیدار‌ ‌خصوصی در منزل امام(ره) با تعدادی از رفقای مشهد بودیم که یکی از آنان سؤ‌ال کرد، خانمی ‌30 هزار تومان وجوهات بدهکار بوده‌است که این وجوهات را به آقای شیخ محمود ‌حلبی داده‌است. امام فرمود: «باید مجدداً بپردازد.». امام(ره) جایز نمی‌دانست که وجوهات ‌به آقای شیخ محمود حلبی که مسئولیت انجمن‌حجتیه را به عهده داشت، داده شود. این مسئله، آن روز برای من خیلی جالب بود. البته چون من شناختی از وی داشتم، او ‌‌را از جهت علمی، آدم باسوادی می‌دانستم ولی متأسفانه، رژیم از وی سوءاستفاده زیادی می‌کرد و علیه نهضت اقدام می‌نمود. آنان تلاش می‌کردند مردم را از نهضت رویگردان کنند. بدین جهت، امام(ره) نسبت به آنان خیلی حساس بود.»(1) 📖1.خاطرات سال‌های نجـف (جلد دوم)، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) (گرد آورنده)، فصل سوم: خاطرات آیت ا... محمدرضا رحمت، ص33. @Feraghvaadyan
⭕️ تلاش رسانه های #تبشیری برای هم ردیف ساختن داعش و اسلام @feraghvaadyan
🔺ستیزه‌گری با #ادیان در تفکر اوشو ✍بسیاری از فرقه‌ها بر طبل تعارض با ادیان و مذاهب می‌کوبند و بر این اعتقادند که #ادیان سنتی و رایج، بشریت را به بیراهه کشانده و تنها خود، راه سعادت و کمال معنوی را در پیش گرفته‌اند. #اوشو معتقد است: «ادیان، انسان‌ها را شقه شقه کرده‌اند، این کار به شیوه‌ای بسیار زیرکانه و فریب‌کارانه با سرزنش روح و جسم و #میل_جنسی انجام گرفته‌است. مذاهب با هر چیزی که انسان بتواند از آن لذت ببرد، مخالفند. این به نفع آن‌هاست که انسان را مفلوک و بدبخت نگه دارند و هر نوع امکان برای یافتن آرامش و نشاط و رضایت خاطر را از دستش می‌گیرند.»(1) 📚1. اوشو، راز بزرگ، ترجمه روان کهریز، تهران: باغ نو، 1381، ص22. @feraghvaadyan
⭕️فساد جنسی «شوقی افندی» ✍🏻بعد از «عباس افندی»، نوه دختری‌اش، «شوقی افندی»، ملقب به «ولی‌امر» ، جانشین وی گردبد. شهرت شوقی به فساد، منجر به توبه و بازگشت بسیاری از از این شد. در حالی‌که پیشوایان دینی، همواره به عنوان بهترین الگوی‌های جامعه‌ محسوب می‌شوند، پیشوای بهائیان در تاریخ به ثبت رسیده‌است. برای نمونه، «فضل‌ا... مهتدی صبحی»، از مبلغان مشهور و دوستان نزدیک دوران جوانی شوقی افندی، درباره فساد جنسی و همجنس‌بازی شوقی افندی می‌گوید: «در میان نواده‌های در روزهای نخست، من با شوقی آشنا شدم، او دارای سرشت و نهاد ویژه‌ای بود که نمی‌توانم درست برای شما بگویم. خوی مردی کم داشت و پیوسته می‌خواست با مردان و جوانان نیرومند، دوستی و آمیزش کند.»(1) یا دیر جای دیگر،‌ اشاره می‌کند: «با زنان و آمریکایی هم روابط پنهانی داشت که البته نقش این زنان در تصمیم‌گیری‌های وی بسیار زیاد بوده‌است.» (2) 📚پی‌نوشت: 1. مهتدی‌صبحی، فضل‌ا...، پیام پدر، ص 367. 2. مهتدی‌صبحی، فضل‌ا...، خاصرات صبحی، ص 62. @feraghvaadyan
💢چرایی سرمایه گذاری #مسیحیت_تبشیری در ترکیه🇹🇷 ♨️یکی از مهمترین اهداف مسیحیت تبشیری، توسعه و بسط مسیحیت در منطقه غرب آسیا به واسطه ایرانی هاست. چنانچه «سم یقنظر»، مدیر #مؤسسه_تبشیری_عیلام تأکید کرده است: «ایران، پنجره جهان اسلام بوده و فتح ایران، به مثابه فتح آسیاست.» این بدین معناست که اگر موفق شوند با جذب گسترده ایرانیها، #مسیحیت را در منطقه گسترش دهند، هم چهره ایران را به عنوان الگوی تمام عیار امت اسلامی، مخدوش ساخته اند و هم فرایند جذب دیگر ملل، ساده تر خواهدشد. 🔘از دیگر اهداف توسعه اردوگاه صلیبی در کشورهای همسایه به ویژه #ترکیه، پایین آوردن هزینه های سرسام آور فعالیت های تبشیری است. جریان تبشیری (عمدتاً متشکل از امریکا، انگلیس، آلمان و هلند) کشور ترکیه را به عنوان سرپل فعالیت های خود برگزیده تا از طریق دسترسی آسان، هزینه ها را کاهش داده و در عین حال، سیر فعالیتهای خود را نیز سرعت بخشد. @feraghvaadyan
🔺وقتی آموزه‌های شرقی، عرفان‌واره‌های غربی می‌سازد ✍با بررسی برخی متون و کتب مدعیان #عرفان معاصر غربی، می‌توان دریافت در آن، از متدها و #آموزه‌های_شرقی استفاده می‌شود. به عنوان مثال « #مدیتیشن »، سوغات آیین‌های شرقی برای تمدن #غربی است که در آثار افرادی چون « #وین_دایر » بر آن تأکید می‌شود. دایر، کرامات ادعایی خود را مرهون مدیتیشن می‌داند و دائماً #یوگا و مدیتیشن را به دیگران توصیه و حتی آن را جانشین عبادت در #ادیان الهی می‌کند. «اگر می‌خواهید به تمرین مدیتیشن بپردازید، آن را با تمام وجود انجام دهید و سعادت و خوشی را در خلوت این عمل ببینید و اگر بخواهید می‌توانید نام دعا بر آن بگذارید و آن را به عنوان گفتگو با خداوند تلقی کنید.»(1) 📚1.1. دایر، وین، خود حقیقی شما، ص 159. @feraghvaadyan