eitaa logo
روشنگر مدیا
955 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 تبشیر مسیحیت با انحراف عقاید 🔹پیش از انقلاب اسلامی آنقدر فعالیت‌های منحرفین در ایران قوی بود که حتی سفیر انگلستان در ایران درباره یکی از می‌گوید: چراغی که ابن مارتین-یکی از مبلغین مسیحی-درباره انحرافات در ایران روشن کرد هیچ گاه خاموش نخواهد شد. هدف اول این انحرافات نیز مسیحی کردن مردم ایران باتوجه به جمعیت کشور بود که گرچه به خواسته خود نرسیدند اما در بعد انحرافات، بسیار کار کردند. 🔻هدف اصلی مبلغین مسیحی رخنه در اقلیت‌های مردم به خصوص عشایر و کم کردن کمبود‌ها و از بین بردن نقصایص آن‌ها بود. آن‌ها به وضعیت معیشت اقلیت‌های قومی و نژادی و مسائل آموزشی و بهداشت وارد شدند و توانستند اهداف تبلیغی خود را تا حدی پیاده سازند. 🔘 اولین شهری را که مذهبی در ایران وارد شدند کرمان بود. به پزشکان مسیحی در ایران گفته شده بود که شما قبل از اینکه یک پزشک باشید یک مبلغ مسیحیت هستید و در آن زمان برای نخستین بار ترجمه انجیل به مردم داده می‌شد؛ با اینکه مردم سواد خواندن و نوشتن نداشتند اما این هدیه را پذیرفته و به این ترتیب، جرقه برای رفتن به سمت دین مسیحیت زده شد. ♦️میسیونرهای مذهبی و عقاید اصلی مردم را زیر سوال می‌برند بدین صورت که یک خطای جزئی در رفتار عمومی جامعه و یا دولت اسلامی پیدا کرد و با تعمیم آن، به صورت کلی عقاید را زیر سوال می‌برند و با انجام این کار عقاید خودشان را آرام آرام القا می‌کنند. @feraghvaadyan
⭕️ کامالا هریس نماد دین امریکایی در آینده است 🔸کامالا هریس، معاون «جو بایدن» نامزد انتخابات رسات جمهوری آمریکا، صاحب دو معیاری است که برای جو بایدن اهمیت بسیاری دارد: او یک زن و همچنین یک سیاه‌پوست است. دو شاخصه‌ای که ممکن است دو بخش اساسی از جامعه آمریکا را در انتخابات نوامبر با دموکرات‌ها همراه کند. 🔻هریس که یک سناتور ۵۵ ساله است، علاوه بر این دو ویژگی، معیارهای دیگری نیز دارد که می تواند یاری‌دهنده بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باشد. او تجسم آینده دینِ امریکایی است: در دوران گسترش کثرت‌گرایی مذهبی در امریکا، نسل جوان این کشور به ویژه آنها که فرزندان و نوادگان مهاجران هستند در او نوعی تعلق چندایمانی می‌بینند که برای نسل‌های مسیحی سفیدپوست قدیمی در امریکا ناآشناست. 🔹بایدن و هریس هردو مسیحی هستند (یکی کاتولیک و دیگری باپتیست سیاه‌پوست)، اما ترکیب آن‌دو کاملاً با ترکیب ترامپ-پنس متضاد است که هر دو سفیدپوست و پروتستان هستند. هریس که عضو کلیسای باپتیست سوم سانفرانسیسکو است، نسخه نژادی و قومی متنوعی از را به نمایش می‌گذارد و در عین حال از حمایت غیرمسیحیان که بخشی از افراد خانواده او را نیز شکل می‌دهند، برخوردار است. بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/818709 @feraghvaadyan
♨️شیوه جریان‌های انحرافی برای نفوذ در جامعه 🔘نظام ما پیش از هر چیز، یک نظام دینی است. به عبارتی، بستر موجود، یک بستر دینی است؛ این یعنی خواه ناخواه، زمینه برای شکل‌گیری و ورود گروه‌های شبه‌دینی به جامعه ما باز است که آنها هم به‌اصطلاح، از این نمد برای خودشان کلاهی ببافند. بر این اساس می‌توان گفت، ورود و نفوذ جریان‌هایی مانند اُشو، عرفان سرخپوستی، یا فرقه‌هایی که ادعای مهدویت و موعودگرایی و مواردی از این دست دارند، ریشه در همین بسترها و زمینه‌ها دارد. مردم کشور ما همواره عاشق اهل‌بیت (ع) و به‌اصطلاح "منتظر" بوده‌اند، لذا این فرقه‌ها به راحتی توانسته‌اند از این روحیه مردم شیعه، سوءاستفاده کرده و با دست گذاشتن بر اعتقادات مردم، راهی برای نفوذ خود بیابند. 🔻از طرفی، اهمال دستگاههای ذیربط در این زمینه باعث شده تا برخی ابزارهای مستهجن و مواضع و روش‌هایی که این جریان‌ها داشته‌اند، تقویت شود و به راحتی بتوانند در بطن جامعه نفوذ کرده و جایگاهی برای خود ایجاد کنند. ها برخی نقاط را که ممکن است مورد کم‌توجهی قرار گرفته باشد، مورد بهره‌برداری قرار داده و در آن نفوذ می‌کنند. ↩️ اساساً ذات فرقه‌ها یک ذات "شکاف‌زی" است یعنی ذاتاً در جاهایی رشد و نفوذ می‌کنند که نظارت در آنها کم است. به عبارت دقیق‌تر، هر نقطه‌ای از جامعه که در آن یک شکاف اجتماعی، فرهنگی، دینی یا اقتصادی وجود داشته باشد، به‌راحتی مورد حمله فرقه‌ها واقع شده و در این خلل و فرج‌ها، جایی پیدا کرده و خود را تحمیل می‌کنند. @feraghvaadyan
💢ذوق‌زدگی مسیحیان صهیونیست از هتک حرمت پیامبر اسلام 🔸جریان که دشمنی خود را با اسلام و حضرت محمد(ص) بارها فریاد زده با انتشار کاریکاتورهای موهون به پیامبراکرم دوباره بر عناد خود با اسلام تأکید کرد. 🔹این جریان درحالی خود را مسیحی می‌داند که احترام متقابل در مختلف وجود دارد و اساساً هیچ مسلمانی به حضرت مسیح(ع) توهین نمی‌کند و از اهانت به ایشان نیز خرسند نمی‌شود ،مسیحیان راستین نیز از اهانت به پیامبران خوشحال نخواهند شد؛ همین گزاره بیانگر این است که این جریان قرابتی با ندارد و فقط جریانی سیاسی برای پیشبرد اهداف استکبار است. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️قابل توجه جریان که به تأسی از سردمداران خود، سیدالشهدای مقاومت را تروریست خطاب می‌کنند. سردار سلیمانی برای تمامی آزادگان جهان، نماد شجاعت و مقاومت است. 🎥 اسقف اعظم در شهر حلب قاسم سلیمانی به مانند عیسی مسیح مدافع مسیحیان بود. @feraghvaadyan
🔻«ما فاتحان قلعه های فخر تاریخیم» جدیدترین کتاب انتشارات «برسم» ◾️حبس ابد برای عامل کشتار در دو کرایست‌چرچ نیوزیلند 🔸دبیر درس ریاضی رتبه منتخب استان در دومین جشنواره درس‌پژوهی کسب کرد 🔹کتاب «سرگذشت یک خیابان» درباره خیابان 30 تیر تهران معروف به خیابان به چاپ رسید @feraghvaadyan
⭕️ انحراف فکری در مدارس منتسب به انجمن حجتیه علاوه بر وحدت ستیزی که در سال‌های اخیر، مشی اصلی انجمنی‌ها قرار گرفته، تفکر سکولاریستی و جدایی دین از سیاست که یکی از مهم‌ترین انتقادات وارده به انجمن بوده در مدارس منتسب به با روش‌هایی خاص و غیرمحسوس به دانش‌آموزان القا می‌شود. «این‌ها (انجمن‌حجتیه) با حضور در مدارس، گفتمان سکولاریستی را رواج می‌دهند. برای مثال آن‌ها با روایتی از امام صادق(ع) این‌گونه القا می‌کنند که آن حضرت بازی شطرنج را جایز ندانسته‌اند و سپس به فتوایی از امام خمینی(ره) مبنی بر جایز بودن شطرنج اشاره می‌کنند و بدون توجه به بحث مقتضیات زمان و مکان و موضوع اجتهاد و فتوا، ذهن دانش‌آموزان را منحرف می‌کنند. انحراف از بحث مهدویت و قرائت انفعالی از مفهوم انتظار که به مشی انجمنی‌ها باز می‌گردد، از دیگر انحرافات فکری است که در مدارس منتسب به انجمن‌حجتیه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. « «چقدر لطمه است برای جمهوری اسلامی که کسی نماز بخواند، روزه بگیرد، برای امام زمان(عج) جانفشانی کند اما برای سربازان امام زمان از حیث سیاسی و اجتماعی دل نسوزاند و چقدر بد می‌شود اگر این‌ها بچه‌های خانواده پولدار، متدین و باشخصیت باشند. در مدارسی که تحت سلطه فکری انجمن‌حجتیه، است بچه‌ها از لحاظ فکر سیاسی-اجتماعی کاملاً تخریب و بی‌استفاده می‌شوند.»(1) 📚1. فضای مدارس غیرانتفاعی دست حجتیه است»، گفتگوی فرید‌الدین حدادعادل با خبرگزاری دانشجو(ایسنا) 19/08/1392. @feraghvaadyan
💢درس اخلاق در فرقه بهائیت 🔹«در رأس ، «بیت‌العدل» قرار داشت و در رده‌های پایین‌تر، خادمین ملی و محلی. این‌ها چارچوب‌های مختلفی تعیین کرده بودند مثلاً اینکه بچه‌ها باید وارد گلشن و بعد هم درس اخلاق شوند. کتاب‌ها از سال‌ها قبل یعنی از زمان شاه که آزادی عمل داشتند، تدوین و چاپ شده بودند و شامل احکام، داستان‌های تاریخی، مسائل اعتقادی و اجتماعی می‌شدند که دستورالعملش از همان بالا آمده‌بود. هر سال به موازات دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، درس اخلاق هم داشتیم،-که من از آن فراری بودم- و صبح‌های جمعه تشکیل می‌شد. بیشتر شامل مباحث اجتماعی، احکام، مسائل اخلاقی و تاریخ بود. ♦️من با آن آزادی‌های کاذبش، مخالف بودم. همین الآن هم به مادر یا خواهرانم، عدم رعایت برخی مسائل را ایراد می‌گیرم، به طوری که همه با من دشمن هستند. شاید کلاً سرشتم این‌طور بود که از این روابط و مسائل خوشم نمی‌آمد، هنوز هم وقتی یک زن بی‌حجاب می‌بینم، سرم را پایین می‌اندازم. حتی وقتی جوان بودم، اگر چیزی تماشا می‌کردند که مورد اخلاقی داشت، من سریع به اتاقم می‌رفتم، در را می‌بستم و شروع می‌کردم به مطالعه. حتی از داستان‌های من‌درآوردی درباره « »، که می‌گویند آرایش‌کرده و جلوی همه بی‌حجاب ظاهر شد، تعجب کرده و برایم ناخوشایند بود.»(1) 📚1.گفتگو با متبری فرقه بهائیت، نشریه روشنا، شماره82. @feraghvaadyan
⭕️ کتاب «سرگذشت یک خیابان» منتشر شد
روشنگر مدیا
⭕️ کتاب «سرگذشت یک خیابان» منتشر شد
✅روشنگر به نقل از آلیک/ کتاب«سرگذشت یک خیابان؛ سیر شکل‌گیری خیابان سی تیر» به قلم مریم میرزایی منتشر شد.این کتاب رویدادهای مهم تاریخ ایران، نقش و اهمیت این خیابان در حوادث آن دوران را روایت می‌کند.نویسنده در مقدمه اشاره می‌کند، در ابتدا سعی داشته به این سؤال پاسخ دهد که چرا خیابان سی‌تیر کانون تجمع پیروان تمامی است.وی در مقدمه کتاب این گونه می نویسد که پس از چهار سال تحقیق و مطالعه، تصمیم می‌گیرد به جای پاسخ به این سؤال، به توصیف تاریخچه شکل‌گیری این خیابان و رویدادهایی که در آن اتفاق افتاده، چگونگی حضور و اسکان ارامنه در خیابان سی‌تیر از دوره«انقلاب مشروطه»، و احداث بنا‌هایی در این محدوده بپردازد. 🔸خانم میرزایی نویسنده کتاب، در پاسخ به این سؤال، که علت اصلی پیشنهاد تغییر نام خیابان سی‌تیر، به خیابان « » چه بوده، گفت:«این پیشنهاد آقای مسجد‌جامعی بود. ایشان یکی از برجسته‌ترین تهران‌شناسان به شمار می رود.گویا علت چنین پیشنهادی، قرارگرفتن نمادهای چهار دین توحیدی یعنی مسجد، کلیسا، آتشکده زرتشتیان و کنیسه در کنار یکدیگر، آن هم در فاصله 350 متری از یکدیگر، بوده است، که باید آن را پدیده‌ای منحصر به فرد دانست.» 💢خیابان سی‌تیر در مدت زمان کوتاهی توانست جوامع موسوم به را پیرامون خود جمع کند، ارمنیان، زرتشتیان، یهودیان... و همین موضوع سرآغازی برای مطالعات من و نگارش این کتاب شد.مریم میرزایی درباره اسکان اقلیت‌های دینی در خیابانی در مجاورت سفارت انگلیس توضیح داد:«مسیحیان تصمیم گرفتند که به این محله نقل مکان کنند، به این امید که شاید در همسایگی سفارت انگلیس امنیت بیشتری داشته باشند، یهودیان و زرتشتیان هم همین‌طور، اما گویا در آن زمان این امر محقق نشد.یادداشت‌ها و نامه‌نگاری‌های سفیر انگلیس نیز این امر را گواهی می‌دهد.تصویر نامه‌نگاری‌ها در کتاب موجود است.سفیر انگلیس نوشته است که مسیحیان به اراضی مجاور سفارت پناه آورده‌اند.مسئله این است که در درگیری‌های دوران نهضت مشروطه، ارمنیان هم در معرض خطر قرار داشتند و به همین خاطر دیوارهای سفارت انگلیس را به عنوان پناهگاه انتخاب کردند. 📚گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan
27.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 سوءاستتفاده صهیونیسم مسیحیت از الهیات دینی 💢جریان که دارای اندیشه خاص آخرالزمانی هستند و معتقدد حضرت مهدی با بمب اتم به جهانیان حمله خواهد کرد و توسط مسیح کشته خواهد شد با استناد به برخی ازآیات کتاب مقدس تفاسیر عجیبی مبتنی با سیاست استکبار جهانی برای مردم غرب تبیین می‌کنند تا این سیاست‌ها به تبدیل شود. 🎥 حجت‌الاسلام شهبازیان پژوهشگر و کارشناس مهدویت @feraghvaadyan
⭕️ میزان طلاق در ادیان مختلف جهان ◽️ نتایج یک تحقیق در خصوص میزان طلاق در ادیان نشان می‌دهد میزان در مسیحیان37 ، کاتولیک‌ها 36، بودائیان 30، در یهودیان 28 درصد است. 👈🏻نتایج این تحقیق نشان می‌دهد میزان طلاق در بین 20 و در میان هندوها تنها 1 درصد است. @feraghvaadyan
⭕️ نگاه انجمن حجتیه نسبت به قیام عاشورا و مسأله عزاداری 🔸نگاه این است که نمی‌توانیم بفهمیم که چرا حضرت چنین کاری کردند. این رفتار حضرت برای ما قابل فهم نیست اعم از ظاهر و باطنش فرقی نمی‌کند. دلیل‌شان هم این است که علی‌رغم اینکه حضرت می‌دانستند انتهای این کار شهادت است، این کار را کردند. وقتی کسی می‌داند که آخرش به این مسأله ختم می‌شود و این کار را انجام می‌دهد، در ظاهر برای بشر قابل فهم و درک نیست! شما که می‌دانید آخرش شکست می‌خورید پس برای چه این کار را می‌کنید؟ و لذا ما هم در نتیجه نمی‌توانیم الگوگیری کنیم. ♦️از دیدگاه این جریان، حرکتی که امام حسین(ع) انجام دادند، یک دستور خاص خداست و مخصوص شخص حضرت بوده؛ مثل اینکه خداوند دستور داد به حضرت ابراهیم(ع) که فرزندت را قربانی کن. این یک دستور خاص بود مخصوص حضرت هم بود و به عوام جامعه هم هیچ ربطی نداشت. برای مردم هم نبود و قرار نبود آن‌ها الگو گیری کنند، حکم و آیینی هم نبود یک دستور خاص بود. نگاه‌شان به این حرکت امام حسین(ع) اینچنین نگاهی هست و این مسأله را یک استثنا می‌دانند و می‌اندیشند که یک دستور خاص مربوط به حضرت است و ما نمی‌توانیم بفهمیم که چرا حضرت این کار را کردند. بیشتر بخوانید: rasanews.ir/002mIT @feraghvaadyan
⭕️ نقش زنان در جریان‌های فرقه‌ای(3) 🔹در برخی نوین، به‌ویژه از نوع ضدفرهنگی، ممکن است زنان آزاد، دارای قدرت باشند. شمار زنان در این نوع جنبش‌های دینی نوین، بیشتر و ممکن است تعداد آنان به نسبت دو به یک از مردان، بیشتر باشد. در جنبش اشو، براهماکوماریش، بسیاری از گروه‌های ویکان، پرستندگان الهه‌ها و دیگر گروه‌های بت‌پرست چنین است. در صورتی‌که در فرقه‌های سنتی‌تر و اقتدارگراتر مسیحی و جنبش‌های دینی نوین نظیر کلیسای اتحاد و ایسکان، مردان در اکثریت‌اند. این یافته در رفع تصور معمول از زنان به مثابه قربانیان مغزشویی‌شده اقتدار پدرسالارانه، مهم است و نشان می‌دهد که ایشان تمایل به انتخاب جنبش‌هایی دارند که دامنه وسیع‌تری برای توانای‌هایشان در اختیار می‌گذارند. ♦️«با مطالعه نحله‌های مختلف معنوی، نقش هدایت‌گرانه زنان را شاهد خواهیم بود. برای تبیین این امر می‌توان به طور نمونه به نقش کلیدی «شیلا» در جنبش اشو یا حضور اشخاصی همچون «مرتل فیلمور»، «اسکاول شین» و «کاترین پاندر » در رأس کلیسای یونیتی و یا نویسندگانی چون «دبی فورد»، «شاکتی گواین» و«لوئیز هی» در هدایت جنبش تفکر نوین اشاره کرد که تنها نمونه‌هایی از ده‌ها است که زنان، نقش تأثیرگذاری در آن‌ها داشته‌اند. @feraghvaadyan
⭕️ برگزاری نخستین همایش ملی «معنویت های نوظهور» به صورت مجازی 🔹یکی از آسیب های جدی جوامع امروز را باید پدیده جعلی « » دانست که بر اساس آمار، بیش از 10 هزار گروه در سراسر دنیا با نام فریبنده «معناگرایی و نوگرایی» آن را تبلیغ و ترویج می کنند. 🔻بر این اساس و با هدف گونه شناسی این معنویت های نوظهور و علل گسترش آن ها در جهان و ایران و همچنین آسیب شناسی و نقد و بررسی وضعیت موجود بویژه در ایران و یافتن شیوه های درست و مواجهه منطقی با این پدیده، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر آن شد تا نخستین همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» را برگزار کند. این همایش قرار بود در اسفند ماه سال گذشته در قم برگزار شود که به دلیل شیوع به تعویق افتاد و اکنون هجدهم تا بیستم شهریور ماه 1399 به عنوان زمان جدید برگزاری آن معرفی شده است. ↩️این همایش البته در دو سال گذشته شاهد برپایی چندین پیش نشست و انتشار برخی کتب درباره موضوعات این همایش ملی بوده است تا پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه بیش از پیش با این مسأله آشنا و درگیر شوند و بتوانند حضوری فعال در آن داشته باشند، در عین حال اسامی صاحبان مقاله و سخنرانی در این همایش سه روزه نشان می دهد که تقریبا تمامی صاحبنظران حوزه پژوهی در کشور در برگزاری این همایش نقش دارند. https://b2n.ir/604523 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پس کی وظیفه داری؟ زمان غیبت که وظیفه‌ای نداری؟ زمان ظهور امام هم خودشان همه چیز را تصحیح می‌کنند! 🎥استاد حسن رحیم پور ازغدی @feraghvaadyan
💢اسلام‌ستیزی رئیس جمهور فرانسه 🔸در حالیکه روزنامه فرانسوی اقدام به چاپ کاریکاتور و توهین به پیامبر اکرم(ص) و برانگیختن احساسات و عواطف میلیون‌ها مسلمان می‌کند، رئیس جمهور فرانسه انتشار چنین کاریکاتورهایی را سازگار با قانون اساسی فرانسه و حق آزادی بیان و عقاید دانسته است و این یعنی به معنی واقعه کلمه که در فرانسه مدعی مهد آزادی بیان و دموکراسی اتفاق می‌افتد. 🔘معنی آزادی بیان، توهین به عقاید دیگران نیست چرا که این روند موجب بروز کینه و نفرت در میان مردم جهان خواهد شد. رسانه‌های وابسته به یکی از پیشقراولان انتشار کینه و نفرت در میان مردم با عقاید گوناگون هستند. @feraghvaadyan
⭕️ شیطان‌گرایی؛ یکی از جریان‌های فاسد فکری غرب 🔹مبنای بنیادین گرایش به شیطانیسم ، پرستش یک نیروی ماوراء الطبیعه اساطیری و یا چند خدایی می‌باشد . عمده پیروان آن به خدایان رم باستان ، ‌الهه‌های شرقی و ... گرایش دارند . اما رکن اصلی این نوع نیز مانند سایر انواع تاکید بر پرورش استعدادهای شخصی انسان و در حقیقت خودپرستی است . ◾️ فلسفی عبارت است از اینکه محور و مرکز عالم انسان است‌ این شاخه از شیطان‌پرستی به پایه‌گذاری این فرقه به نام آنتوان لاوی نسبت داده می‌شود .این نوع از مبنای اعتقادی یهودیت نشات گرفته است. ♨️شیطان‌پرستی گوتیک، نوعی از شر‌پرستی با اشاره به تاریکی و از کثیف‌ترین به حساب می‌آید . در موسیقی متالیکا نیز سبکی به نام گوتیک وجود دارد . کثیف‌ترین اعمال مانند خوردن نوزادان ، ‌تجاوزات جنسی و ... به این گروه نسبت داده می‌شود. (گرچه گفتنی است برای تمام گروه‌های شیطانی این اعمال از واجبات ! به حساب می‌آید.) میل و درخواست به‌ برگشت تاریکی در این شاخه بارز است . همانند اعضای گروه آکنکار که با لباس‌های تیره به غارها و تاریکی‌ها برای فریاد کشیدن پناه می‌برند. بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/726960 @feraghvaadyan
💢 ترسیم ارادت بانوی ارمنی بر بوم نقاشی 🔘 عشق و ارادت به رهبر معظم انقلاب و به خاک و میهن و انقلاب متعلق به همه مذاهب و ادیان است که بارها و بارها نمونه‌های این ارادت را از طریق اخبار و روایات گوناگون شاهد بوده ایم. این مساله از روابط عاطفی و رفتار مسالمت آمیز مردم و مسئولان با از جمله ارامنه و مسیحیان حکایت دارد. 🔸نقاشی را به خاطر دل خودم انجام داده و در قبال آن تنها مهر و عشق دریافت می‌کنم. بعد از اینکه کشیدن تمثال را آغاز کردم، تا چهلمین سالگرد انقلاب بود ۳۹ عکس کشیده بودم و تصمیم گرفتم که عکس رهبر چهلمین عکس باشد و آن را به رهبر هدیه بدهم. 👈🏻تاکنون عکس ۵۰ شهید نقاشی کرده که ۶ شهید از ارامنه و بقیه هستند. 🔹عکس شهید خدمت گلستان دکتر عبدالله عباسی را که بر اثر کرونا شهید شدند را هم کشیده که یک روز تصمیم دارم آن را به بیمارستان اهدا کنم تا خدمت ناچیز و کوچکی در این راه انجام داده باشم. بیشتر بخوانید: mehrnews.com/xRVNM @feraghvaadyan
💢 انجمن حجتیه همچنان فعال است 🔻ما نمی‌خواهیم منکر تشکیلاتی بودن انجمن شویم، اما نباید فراموش کرد که علاوه بر اینکه تشکیلات هست، طیف هم هست. یعنی یک سری افراد هم هستند که در ارتباط با انجمن هستند، و تشکیلات را قبول دارند، یا سابقه حضور دارند، برخی از تفکراتشان شبیه به انجمن است که اصطلاحا می‌گوییم . اما در خیلی از مسائل دیگر، با تشکیلات مرکزی اختلاف عملکرد و اختلاف نظر دارند. ↩️ ای‌ها معتقدند امام حسین یک استثنا است. در میان اهل بیت و ائمه، امام حسین کاری استثنایی کرده است. ما الگوگیری‌مان را از امام صادق و باقر که تقیه کردند و قیام نکردند، ما الگوگیری‌مان از آنهاست. امام حسین فقط همین عزا و روضه خوانی را کار داریم و اصلا قائل به قیام نیستند و لفظ قیام را صحیح نمی‌دانند. اصلا لفظ قیام را صحیح نمی‌دانند در موضع امام حسین به کار ببرید. و طبیعتا این نوع الگوگیری را هم صحیح نمی‌دانند و وقتی الگوگیری را صحیح ندانی اتوماتیک‌وار آن شعار مبنایی نهضت ما هم زیر سوال می‌رود که نهضت ما حسینی هست رهبر ما خمینی است. و می-گویند بیخود که نهضت شما حسینی است. بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/163488 @feraghvaadyan
💢 علت ضرورت مطالعات معنویت 🔸بعد از دوره‌ای مبارزه با دین و ماورا طبیعت، واژۀ معنویت، امروزه دوباره بر سرزبان‌ها افتاده و در حیطه‌های مختلف سخن از معنویت‌های جدید به میان می‌آید، اما با کمی دقت در کاربردهای متعدد این واژه، آشکار می‌شود که معنویت‌های جدید و نوظهور– که عمدتاً خاستگاه غربی دارند - بعضاً در تقابل با ، نهادینه و یا به عنوان بدیل آن به حساب می‌آید؛ جریان‌های انحرافی امروزه شکل جدیدی به خود گرفته و فقط به فرقه‌ها منشعب از ادیان ختم نمی‌شود برخی جریان‌های سیال که در تقابل با دین با اسم معنویت در حال جذب و انحراف عموم جامعه هستند. 🔹امروزه در ایران جریان‌هایی چون عرفان حلقه، ، عرفان‌های شرقی با عناوین و شیوه‌های گوناگون به دنبال انحراف هستند از این رو، لازم است ضمن بالابردن سواد معنوی جامعه، طبق موازین و آموزه‌های اسلام، معنویت دینی از معنویت غیردینی تفکیک و شاخصه‌ها و راهکارهای زیست معنوی در جهان مدرن ترسیم شود. @feraghvaadyan
⭕️ نطق جدید مبلغ بهائی: قانون ایران باید عوض شود ◽️نادرعطوفی یکی از مبلغان فعال با اشاره به اینکه بهائیان به دنبال حکومت نیستند نسبت به قوانین ایران انتقاد کرده و گفته چه کسی قانون ایران را نوشته که تبلیغ بهائیت را ممنوع کرده، باید قانون ایران تغییر کند! ❗️قارغ از اینکه یک فرقه دست ساز استکبار و مجری اهداف و برنامه‌های معاندان ایران است باید از این مبلغ بهائی پرسید اگر مشکل تبلیغ بهائیت است چرا نسبت به قانون اسرائیل که فعالیت و تبلیغ آنان را در این کشور ممنوع کرده اعتراضی ندارند؟ ↩️ این مبلغ بهائی پیشتر به ساحت سردار شهید قاسم سلیمانی نیز اهانت کرده بود. @feraghvaadyan
💢 انتقاد از آزادی به سبک غرب ✅ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اقدام نشریه طنز فرانسوی علیه پیامبر اسلام(ص)، تاکید کرد: شگفتا که جسارت به قرآن، آزادی بیان است ولی انتقاد از ، زندان دارد! 🔻در بخشی از این بیانیه آمده است: این تحرکات زبونانه و ظالمانه نه تنها اهانت به مقدسات مسلمین که شکستن حرمت همه و پیامبران الهی است که وظیفه پاسخگویی آن را برعهده همه آزادی‌خواهان بیدار جهان می‌گذارد. 🔹هدف دیگر این حرمت‌شکنی‌ها، منصرف کردن اذهان مسلمانان از مسئله فلسطین است که اولویت اول جهان اسلام محسوب می‌شود و هم‌اکنون دستخوش طرح‌های شیطانیِ معامله قرن و عادی‌سازی خیانت‌بار روابط با دشمن خبیث انسانیت؛ رژیم جعلی صهیونیستی است. 👈🏻شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امامان جمعه ایران اسلامی ضمن محکومیت شدید این اقدام جنون‌آمیز و شیطانی، همه پیروان آزادی‌خواه ادیان توحیدی و ابراهیمی و علما و نخبگان جهان اسلام به‌ویژه ائمه جمعه جهان اسلام را به مقابله با و قداست‌شکنی مزدوران پیاده نظام استکبار فرا می‌خواند. @feraghvaadyan
⭕️ مسیحیت تبشیری و مهاجران مسلمان 🔸در کلیساهای مختلف مسیحی، موفقیت در مسیحی‌کردن دیگران یک ارزش به شمار می‌آید و موجب سرزندگی و نشاط آن مجموعه دینی می‌شود؛ یعنی در خود اعضای آن کلیسا، نوعی هیجان دینی ایجاد می‌کند و آنها را به ادامه فعالیت مشتاق‌تر می‌نماید. حتی برخی از گروه‌های تبلیغی مسیحی، از همین تازه‌مسیحی‌ها تشکیل می‌شوند،که البته تحت نظارت و رهبری مسیحیان اصلی قرار دارند؛ بنابراین مبلغان مسیحی دو امتیاز دارند: نخست اینکه از حمایت کشورهای پذیرنده برخوردارند؛ و دوم اینکه ورود مهاجران تازه‌مسیحی به گروه‌ها و کلیساهای آنها، مجموعه‌های آنها را فعال‌تر می‌سازد. 🔺مهاجران مسلمان، کمابیش از هر نقطه‌ای که آمده باشند، معمولا‌و بلکه شاید بتوان گفت همیشه، سعی می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند و با هم باشند. این «با هم بودن» به طور طبیعی برای مهاجران نوعی مصونیت دینی به همراه می‌آورد، به گونه‌ای که آنها دیگر به‌راحتی طعمه مبلغان نخواهند شد. حتی اگر هم مسیحی بشوند، از نظر مبلغان، مسیحیان خوبی نخواهند شد؛ زیرا «با هم بودن» آنها به طور طبیعی نوعی بازدارندگی ایجاد می‌کند. ↩️ «آنتی‌تز» یا به تعبیری «فن بدل» این حالت، آن است که مبلغان گروه‌هایی تشکیل دهند و فرد تازه‌مسیحی را به آن گروه‌ها وارد نمایند که البته آنها به‌ویژه ایونجلیکال‌ها که حس داوطلبی نیرومندی دارند و افراد پرانرژی و فعالی نیز هستند، معمولا این کار را انجام می‌دهند. @feraghvaadyan
⭕️ سوءاستفاده عرفان‌های کاذب از فطرت و عرفان اسلامی 🔸معنویت های نو ظهور در راستای تمنای فطری انسان هستند ولی پاسخی مسخ شده به آن می دهند. فطرت، شیفته عاشق شدن و دل بستن است اما معنویت های نوظهور نظیر اشو و عشقی هوسناک و شهوت آلود را پیشنهاد می کنند. فطرت ما تشنه مشاهده عظمت و شکوه و جلال و تجربه هیبت و خشیت است اما مرلین منسون پاسخ آن را با کلیپ ها و موسیقی هول ناک بلک متال می دهد. ما شیدای پرستیدن هستیم ولی خود را خدای پرستیدنی و خالق هستی معرفی می کند. 🔹فرقه ها به دلیل نفوذ در فرهنگ مسلمین، تعالیم و روش های خود را با برخی از آموزه های همانند معرفی کرده و اذعان می کنند که ما همان چیزی را می گوییم و می خواهیم که عرفان اسلامی می جوید، تنها زبان و شیوه ما امروزی، متفاوت و عرفی تر است. به این جهت لازم است تفاوت ها و کاستی های این جریان های معنویت گرا، نقادی و تبیین شود، تا این شبهه را بر طرف کند. ♦️شناخت نقاط ضعف و کژی ها و کاستی های عرفان ها یا عصر جدید، می‌توان که در ارائه امروزین عرفان اسلامی و باز تولید تعالیم و آموزه های آن بر اساس شرایط مخاطب معاصر به بی راهه نرفت و آسیب های نوآوری در این حوزه را کاهش داد. @feraghvaadyan