eitaa logo
روشنگر مدیا
956 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺گدایی شبکه تبشیری ۷ از مخاطبان! 💢کشیش –خودخوانده- معروف جریان مسیحیت‌تبلیغی(«هرمز») با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی کلیسای ۷،‌ کاسه گدایی به دست گرفت و از بینندگان خواست تحت عنوان «سربازان جدعون»! برای این شبکه پول واریز کنند. نکته جالب شعار آن‌هاست: «با هدیه داده، همکار خدا و سهامدار شبکه ۷ شوید»! ↩️گویا حمایت‌های خارجی از این شبکه به‌اصطلاح به ته دیگ خورده که این عنصر نسبتاً مطرح تبشیری را این‌گونه به گدایی واداشته‌است. اگر در گذشته مبلغان از کمک‌های مادی برای جذب بهره می‌گرفتند، ‌گویا امروز اوضاع برعکس شده و ناگزیر به جمع‌آوری پول به روش‌هایی تازه شده‌اند. ناگفته نماند که این مبالغ همواره تحت عنوان «ده‌یک» از اعضا اخذ می‌شود و اینک جمع‌آوری کمک‌های نقدی به این شکل هم به ان افزوده شده.‌ @roshangarmedia
✍️«تصوف و مدرن‌سازی فقر» ♦️مفهوم یا فقر در جریان‌های درویشی، نقش اساسی داشته و پایه مبانی فکری-عقیدتی ایشان به شمار می‌رود. این مفهوم چنانچه از معنای مصطلح آن برمی‌آید، نمادی است از دنیاگریزی و دوری از مادیات که به عنوان بن‌مایه اولیه تصوف مطرح می‌باشد، ولی در دوره معاصر و‌ در مسیر هماهنگی با مقتضیات دنیای کنونی، با تغییرات ماهوی همراه گردیده است. ⭕️زندگی در جهانی آمیخته با ویژگی‌ها و شاخص‌های ، شرایط یا تحولاتی را بر جوامع بشری تحمیل نموده و گروه‌ها و جریان‌های اجتماعی را به هماهنگ‌سازی با هنجارهای برآمده از این مقوله سوق داده است. جریان‌های فکری-اعتقادی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و برخی از آن‌ها با وجود ریشه‌ داشتن در زمینه‌های سنتی، به سمت نوگرایی یا پیش رفته‌اند. فقر و درویشی از جالب‌ترین نمونه‌ها در این ارتباط است. ↩️امروز می‌توان از پدیده‌ای به نام مدرن‌سازی فقر سخن گفت. در رویکرد نوین تصوف، با تناقض معنایی مفهوم فقر و درویشی، شاهد دنیاگرایی مشخص یکی از دنیاگریزترین مفاهیم هستیم. اگر در قالب ، فقر و درویشی با تعبد از مادیات و وصل به جهان معنوی مترادف می‌شد، در رویکرد نوین، همسو با ارزش‌ها و هنجارهای مدرنیته، چرخشی محسوس به سمت مادی‌گرایی و تمامی مظاهر آن یافته‌است، تا جایی که پارادوکسی موسوم به سلطنت فقر در دایره واژگانی منتقدان جا باز کرده‌است. 🔴مدرن‌نمایی یا تغییر ساختاری و ظاهری درویشی‌گری در پوشش و آداب و مناسک‌ فرقه‌ای، تجلی این تغییرات ماهوی در تصوف است. ظهور تمایلات قدرت‌طلبانه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌‌ هم از این جمله است. قدرت‌طلبی در هر حوزه‌ای، همان انذار مشترک درویشی به مریدان، اکنون در مدرن‌گرایی، مطالبه فقرایی گشته که دیگر نه تنها با فقر مشکلی ندارند، بلکه در مسیر تحققش می‌کوشند و ارزش را نه در رشد صرف، بلکه در ارتقای قدرت و نفوذ مادی آن می‌دانند و این همان فقر مدرنی است که از آن دم می‌زنند. @roshangarmedia
2_5384506383376849594.pdf
2.96M
▫️ 📕 مدعی یمانی چه می‌گوید❓ ✳️ فهرست موضوعات: ➖ تاریخچه مختصر ➖ سیادت احمد بصری ➖ حدیث ما اشکل ➖ حدیث وصیت ➖ سلاح ➖ پرچم 🖋 ویرایش 24 فروردین 1401 📄 قطع A5 @roshangarmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺علیه پپسی کولا اعلامیه پخش کن!!! 🎥تماشا کنیم 🔰برشی از انیمیشن «مشهد دوست داشتنی» در ایام مبارزه با رژیم پهلوی @roshangarmedia
روشنگر مدیا
📌مرحوم از شخصیّت‌های با سابقه و فعّال انقلاب اسلامی بود. به مناسبت سالروز درگذشت ایشان مطلب زیر تقدیم میشود. مرحوم قدیریان درباره و فعالیت‌های فعلی این گروه، در کتاب خاطراتش اینگونه می‌گوید: « آن‌ها الآن به دنبال یک برنامه و یک هدف هستند و آن هدف هم، هدف فرهنگی است. انجمن الآن جریان فرهنگی را بسط می‌دهد. اگر دقت شود، در بسیاری مدارس می‌بینید که دست اندرکاران، وابسته به انجمن حجتیّه هستند. این‌ها بچّه‌های مردم را می‌گیرند و شستشوی مغزی می‌دهند. در صورتیکه اینها اصلا دنبال براندازی نظام هستند. انجمن حجتیه ابزار بسیار خوبی را انتخاب کرده است یعنی جوان. ابزار بسیار خوبی است و هیچ کس هم نمی‌داند. مثلاً خیلی از مدارس هستند که الآن بچه‌های خیلی از مسئولین در آن جا درس می‌خوانند و آن‌ها هم روی آن‌ها کار می‌کنند. بعد از درگذشت آقای ، بچه‌هایشان یعنی بچه‌های انجمن حجتیه همانند گذشته جلسات دارند و این جلسات را هم خیلی پیچیده یعنی با پوشش برگزار می‌کنند. این طور نیست که بیایند و بنشینند و پیرامون انجمن حجتیه بحث کنند. بلکه این جلساتشان را با پوشش انجام می‌دهند و طرح‌هایشان را خیلی خوب دارند پیش می‌برند. مدارس آنها بچه هایی را که سنشان بالای هجده است، جذب میکنند و روی آنان کار میکنند و جذب اهداف خودشان میکنند و خوب میتوانند راجع به طرحی که دارند آنها را شستشوی مغزی دهند. حال که حدودا ۲۲ سال از انقلاب میگذرد، این گروه در مخصوصا در بین سمپاشی میکنند و بین قومیتها در دستور کار آنها قرار دارد.» 📚 منبع: خاطرات حاج ، تدوین: سید حسین نبوی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۲۱۰ 🆔@okhowahmag 🆔@RoshangarMedia
🔴«حواری مسیح» به اتهام بردگی جنسی کودکان زندانی شد/ زد و بند رهبر کلیسای بنیادگرا با دادستان برای کاهش اتهامات ‌ ✝️رهبر یک کلیسای بزرگ در مکزیک با میلیون‌ها پیرو به دلیل آزار و اذیت جنسی نوجوانان به ۱۷ سال زندان محکوم شد. شاهدان در دادگاه گفتند «نااسون خواکین گارسیا»، آن‌ها را مجبور می‌کرد تا برده‌های جنسی او شوند. نااسون خواکین گارسیا که خود را «حواری» یا «رسول» می‌نامد چهارشنبه هشتم ژوئن، پس از اعتراف غیرمنتظره به سه جنایت در دادگاه عالی لس‌آنجلس محکوم شد. اعتراف گارسیا و قبول یک توافق با دادگاه که باعث شد او با حکمی سبک‌تر از روال عادی رسیدگی جرایم، تنها به ۱۷ سال زندان محکوم شود. ‌ 🔺پنج زن جوان که در یک شهادت سه‌ساعته، پرده از جنایات این «مرد روحانی» برداشتند به دادگاه التماس کردند که این توافق را لغو کند. در طی دادگاه زنان آزاردیده این مرد را با عباراتی نظیر «شیطان»، «هیولا» و «دجال» خطاب کردند. گارسیا پس از مرگ پدرش که او هم متهم به آزار جنسی بود، در سال ۲۰۱۴ «حواری» کلیسای مسیحی بنیادگرای مستقر در گوادالاخارا شد و رهبری حدود پنج میلیون پیرو این کلیسا در سراسر جهان را بر عهده گرفت. پدربزرگ گارسیا گروه دینی «نور جهان» را در سال ۱۹۲۶ تاسیس کرد. 🔵ادامه خبر: https://b2n.ir/u98272 ‌🆔@RoshangarMedia
🔴از نفوذ بهائیت تا توهین به اسلام در هند ✍️هندوستان از دیرباز به علت تنوع فرهنگی-اعتقادی به کشوری 72ملت معروف بود؛ سرزمینی پرجمعیت که انواع عقاید مذهبی و فرهنگی را در خود جای داده‌است. همین رواداری موجب شده فرقه‌ها و سازمان‌هایی با اهداف غیرمذهبی نیز بتوانند در پوشش‌های وسوسه‌کننده برای خود در این کشور جایی باز کنند. همچون «بهائیت» که در ظاهر با شعار صلح و جامعه‌سازی آمد ولی نتیجه‌ای دیگر به همراه داشت. ⏯فرقه سازمانی ، سال‌هاست همپای استعمارگران این سرزمین، به رسوخ در لایه‌های مختلف اجتماع مشغول است، اما در طی چندین سال اخیر بازتاب این نفوذ در میان سیاستمداران این کشور نیز به وضوح قابل مشاهده است. بهائیت اگرچه ادعای دوری از سیاست و احزاب را مطرح می‌کند، اما همواره با برگزاری نشست‌های مختلف و دعوت از چهره‌های سیاسی، سعی در همسوسازی و القای منویاتش به جریان‌های مختلف دارد. ⚠️این اقدامات در کنار برنامه‌های سیستماتیک تشکیلات، نظیر خرید ، ساخت و فعالیت در «لوتوس»، چاپ و توزیع بروشورهایی در مورد بهائیت به زبان ساده، تهیه نقشه‌های آموزشی برای جوانان و نوجوانان، استخدام معلمین و مبلغین سیار، تداوم تبلیغ، تأسیس مدارس بهائی در نقاط مختلف، ترجمه تاریخ و آثار بهائی به زبان‌های محلی هندوستان، اعزام ناشرین آثار بهائی برای اقامت در هند، بهائی کردن اهالی روستاها و... تأثیر به سزایی در به دست گرفتن کنترل امور و پیشبرد اهداف بهائی دارد. 🔰 ادامه در وبسایت روشنگر 🆔@RoshangarMedia
🔰خودباوری، عاملی برای جذب زنان در 🔺در بررسی نقش و جایگاه زنان در جنبش‌های معنوی نوپدید، باید به یکی از مهم‌ترین بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در مباحث هویت‌یابی و روان‌شناسی شخصیت دارد. 🔻خلاصه شدن شخصیت زنان در نقش‌های کلیشه‌ای دختر، همسر و مادر و وظایف و مسئولیت‌های مرتبط با این نقش‌ها، آنان را به سمت کشف راه‌هایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق می‌دهد. ↩️یکی از علل گرایش زنان به جنبش‌ها، یافتن موقعیت اجتماعی جدید در این فرقه‌هاست. در جریان اشو، اکثر مبلغان و حلقه اولیه وی را زنان تشکیل می‌دهند. وی با اینکه تربیت‌شده در نظام کاستی هند است و نگاه تحقیرانه‌ای نسبت به زنان در متون هندو و بودایی وجود دارد، اما برای پیشبرد اهداف خود نقش رهبری را به زنان می‌دهد و از مفاهیمی چون انرژی زنانه به عنوان ویژگی بارز معنویت‌های نوپدید نام می‌برد. 🔴جالب توجه است که همزمان با پیدایش جنبش‌های نوپدید معنوی در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه تئوصوفی و رهبری جنبش تفکر نوین به عنوان مهم‌ترین جنبش‌های عصر جدید هستیم. نمونه بارز این ادعا را می‌توان در کتاب صد رهبر جهان، مشاهده کرد. این کتاب معرفی و شرح‌حال ۲۴ تن از رهبران معنوی زن جهان را در کنار رهبران معنوی دیگر مطرح کرده است.¹ هر کدام از این شخصیت‌ها با تشکیل مؤسسات و انجمن‌ها، همچنین چاپ کتاب و برگزاری سمینارهای متعدد، نقش مهمی در هدایت جنبش‌های معنوی نوپدید ایفا می‌کنند. ♦️در برخی جنبش‌های دینی نوین، به ویژه از نوع ، ممکن است زنان آزاد، دارای قدرت باشند. شمار زنان در این نوع جنبش‌های دینی ، بیشتر و تعداد آنان گاهی به نسبت دو به یک از مردان می‌رسد. در جنبش ، براهما کوماریش، پرستندگان الهه‌ها و دیگر گروه‌های بت‌پرست چنین است. در صورتی که در فرقه‌های سنتی‌تر و اقتدار گراتر مسیحی و جنبش‌های دینی نوین مظیر کلیسای اتحاد و ایسکان، مردان در اکثریت‌اند. 💢این نکته نشان می‌دهد که زنان تمایل به انتخاب جنبش‌هایی دارند که دامنه وسیع‌تری برای توانایی‌هایشان در اختیار میگذارند.² ۱. ظهور انرژی زنانه در عرفان‌های نوظهور، تبیان، ۱۳۹۲/۱/۱۲ ۲. پاتیک الیزابت، زنان در جنبش‌های دینی نوین، کتاب نقد، شماره ۴۵ @roshangarmedia
🔰آن‌چنان که از آمارها بر میآید، حدود ۵۰۰ کلیسای ثبت‌شده در ایران وجود دارد؛ یعنی تقریبا به ازای هر ۲۰۰ مسیحی، یک در کشور وجود دارد! ↩️این یک آمار منحصر به فرد است و در هیچ‌یک از کشورهای مسیحی‌نشین دنیا چنین آماری وجود ندارد. ⭕️این رقم در حالی است که به ازای هر ۱۱۰۰ مسلمان، تنها یک مسجد در ایران وجود دارد. با این حال مسیحیان ارمنی‌تبار ایرانی، یا جامعه ، حاضر نیستند کلیساهای خود را - حتی برخی کلیساها که به سبب مهاجرت ارامنه، عملاً خالی مانده‌اند- در اختیار و مبلغان مسیحیـتبلیغی قرار دهند و مخالفت آن‌ها با تبشیری‌ها چه‌بسا بیشتر از مخالفت مسلمانان با آن‌هاست. @roshangarmedia
🔵«فصلنامه روشنا ـ شماره ۹۲ ـ بهار ۱۴۰۱» را از طاقچه دریافت کنید 📎https://taaghche.com/book/123692 🆔@RoshangarMedia
🔷گزارشی از برگزاری مراسم بزرگداشت متفکر و فعال ایرانی الاصل «دیانا آبکار» و اولین کنسول افتخاری زن در ژاپن 🌐متن کامل گزارش در سایت روشنگر @roshangarmedia
✍️به نام مذهب 🔰مذهب، مفهومی است حساسیت برانگیز و مهم؛ این اهمیت هنگامی مضاعف می‌شود که آن را در کنار واژه‌های دیگر هچون آزادی قرار دهیم؛ ترکیب اضافی چون آزادی مذهبی نه‌تنها زیبا و دلنشین، که خواستنی و آرمان خیل کثیری از ابنای بشر بوده و هست. 💢چند سال است ایالات متحده، میزبانی نشستی بزرگ با حضور نمایندگان و مذاهب مختلف از سراسر جهان را با عنوان پر طمطراق آزادی مذهبی، بر عهده دارد. در این گردهمایی چند روزه، مجموعه اقداماتی به نام مذهب صورت می‌گیرد که دقت در آن‌ها، پرده از حقایقی پنهان برمی‌دارد. 🔻بر پایه قانون ۱۹۹۸ بین‌المللی درباره آزادی مذهبی، کارگروهی موسوم به در ایالات متحده شکل گرفت. این تشکل، هر ساله در گزارشی یک‌سویه به چند و چون آزادی مذهبی در سراسر جهان می‌پردازد. وزارت خارجه آمریکا متصدی ارائه این گزارش است. گزارش آزادی مذهبی، سیاست دولت‌ها را در زیر‌ پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق مذهبی افراد و گروه‌ها پوشش می‌دهد و در برابر این سیاست‌ها، سیاست دولت آمریکا را برای گسترش آزادی مذهبی در جهان، بازنمایی می‌کند. 🔹در آخرین گزارش، ایران به همراه ۹ کشور دیگر، در فهرست موسوم به نگرانی‌های ویژه قرار گرفته‌است؛ چرا که به گفته این گزارش، روند آزادی مذهبی در ایران، به نسبت سال‌های گذشته، همچنان ناخوشایند و منفی پیش می‌رود. در همین راستا، مایک پمپئو، وزیر خارجه وقت آمریکا، در رونمایی این گزارش بیان داشت: سرکوب مذهبی در ایران، به گونه‌ای است که درون را می‌آشوبد.¹ ۳۰ صفحه از این گزارش به بررسی موارد نقض آزادی مذهبی در ایران می‌پردازد که به عنوان مثال محدودیت، فشار و عدم همراهی دولت با اقلیت‌های مذهبی، مقابله با فعالیت‌های ، مقابله حکومت با مسیحیت، نقض حقوق زنان و خبرنگاران و ممنوعیت فعالیت از آن جمله‌اند. 🔷چنانچه از مفاد گزارش برمی‌آید، دولت آمریکا بدون توجه به واقعیت‌های جاری جامعه و با تکیه بر اطلاعات کسب‌شده از منابع جهت‌داری چون جریان‌های ضدانقلاب، برای رسیدن به اهداف خود، به طرح مجموعه دعاوی علیه ایران پرداخته است. ادعاهای آمریکا درباره بهائیان، تصوف و دیگر ، در حالی است که ایشان مانند سایر شهروندان ایرانی از کلیه حقوق شهروندی برخوردارند و برخورد با متخطی در شرایط زیر پا گذاشتن قوانین مصروحه کشور مانند اقدام علیه امنیت ملی و ایراد خسارات مادی و معنوی صورت می‌گیرد. ‌⭕️تعیین حدود آزادی آمریکایی، آنجا معنا می‌یابد که حضور و مشارکت ، و در این نشست، به صورت یک‌جانبه ممنوع اعلام می‌شود. اگر آمریکا و حامیانش، طالب تحقق و آزادی بیان هستند، چرا مجالی برای حضور و دفاع به نمایندگان این جوامع نمی‌دهند، در حالی‌که مسیر را برای مشارکت فعالانه عناصر معاند ایشان، هموار ساختند؟ @roshangarmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگ‌های که شروع شد، آنها افتادند به‌جان ما ما افتادیم به‌جان هم!!! 🔊برشی از سخنرانی مرحوم دکتر با موضوع وحدت اسلامی.... 29 خرداد سالگرد فوت مرحوم شریعتی @roshangarmedia
✅مدرسه مجازی برگزار می‌کند ✝️اولین کارگاه(وبینار) تخصصی 🔵اولین دوره(رایگان) آشنایی با جریان مسیحیت تبشیری در ایران!!! 👤ارتباط با ادمین در صفحات اجتماعی( ایتا - واتساپ): 09921576475 📎لینک ورود به وبینار: https://www.skyroom.online/ch/bahram2022/masihiat ⏰تاریخ و ساعت برگزاری: 1401/04/01 ساعت 16:30 الی 18:30 🆔@RoshangarMedia
💠انحراف در 🔹برای درک بهتر مفهوم انتظار و تببین هدف اصلی آن، جا دارد متون اصیل اسلامی و لحن گوناگون روایات انتظار را مورد اشاره قرار داد؛ شخصی از امام صادق(ع) درباره کسی که انتظار ظهور حکومت حق را می‌کشد و در این حال از دنیا می‌رود، سؤال کرد. ایشان فرمودند: او همانند کسی است که با پیامبر اکرم در مبارزاتش همراه بوده‌است.¹ ⚪️این مضمون در روایات بسیاری با تعابیر مختلف نقل شده‌است. در روایات دیگری آمده: مرگ در راه انتظار ، همانند شمشیرزنی در راه خداست² و در روایاتی دیگر شخصی که در راه انتظار فرج بمیرد، همانند کسی است که در زیر پرچم قائم بوده است²، عنوان شده‌است. در دسته‌ای دیگر از روایات چنین شخصی همانند کسی است که پیش روی پیامبر جهاد کند.³ ↩️چنانچه مشاهده می‌شود، تشبیه‌های بسیار دقیق و عمیق روایات، روشن می‌سازد که نوعی رابطه و تشابه میان مسئله انتظار، جهاد و مبارزه با دشمن در آخرین شکل خود وجود دارد. در روایات متعددی نیز داشتن انتظار چنین حکومتی، به عنوان بالاترین عبادت معرفی شده‌است، این مضمون در بعضی از احادیث پیامبر و امام علی(ع) نقل شده‌است که «أفضل‌ُ العبادةِ إنتظارُ الفرجِ» این احادیث، اهمیت انتظار و منظور از فرج و منتظر واقعی را تبیین نموده و تنها درخواست‌کننده فرج و ذاکر و عجّل فرجهم را منتظر نمی‌شمارد، بلکه تعابیر روایات یاد‌شده، همگی حاکی از توأم با جهاد وسیع و دامنه‌دار است. اما انتظار در دیدگاه جمعی از شیعیان معاصر که انجمن حجتیه از بارزترین مصادیق آن است، مفهومی منفعل و منفی دارد. طبق این دیدگاه، انقلاب امام عصر، به دو چیز بستگی دارد: ۱. زمینه‌های منفی موجود در جامعه، مثل تبهکاری‌ها و ستم‌ها‌. ۲. ایمان و اعتقاد مردم به اسلام. 🔹از نظر این افراد، باید این دو عامل تقویت اسلام به توده‌ها شناسانده شود و یک رشته اصلاحات اعتقادی صورت گیرد. ازاین‌رو، رسالت انسان منتظر در دوران غیبت، عبارت است از: تلاش برای سازندگی خود و دیگران، اصلاح محیط و به‌ راه‌ آوردن منحرفان از اسلام؛ البته، نه در بعد سیاسی، حکومتی و اقتصادی، بلکه صرفاً در بعد عقیدتی، آن هم محدود و منحصر در مبارزه با مصلح‌نماها و کسانی که فریب آنان را خورده‌اند. انسان باید فراهم‌سازی کند؛ یعنی نیرو و امکانات خود را بالقوه نگه دارد و آماده باشد تا فرمان فرمانده کل قوا، یعنی امام عصر صادر شود، نه اینکه با این امکانات در عصر غیبت با ستمگران و مفسدان، ستیز کنند. ۱. محمد بن یعقوب کلینی، اصول کافی، جلد ۱، صفحه۲۷۳ ۲. همان، صفحه۳۷۱ ۳. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه۱۴۲ 🆔@RoshangarMedia
🔵گفتگوی ادیان راهکاری مؤثر برای برون‌رفت از افراط گرایی است 🔸­رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها در دیدار با رئیس دانشگاه دولتی ایروان و هیأت همراه، گفتگوی را زمینه‌ساز صلح و همزیستی در جهان و راهکاری مؤثر برای برون‌رفت از افراط گرایی دانست. ✳️علی اکبر ضیایی در این دیدار، گفت: ما اعتقاد راسخ داریم گفتگو‌های دینی می‌تواند زمینه همفکری و همزیستی میان پیروان ادیان و مردم مؤمن ایجاد کند و هر چقدر که در این زمینه فعالیت داشته باشیم، خدمت بزرگی به مردم جهان کرده ایم. ↩️وی افزود: براساس تعالیم دینی، همزیستی با ادیان الهی و آیین‌های شرقی تنها از طریق گفتگو و هم‌اندیشی قابل انجام است. رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها ادامه داد: مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها تاکنون نشست‌های بسیاری میان دانشمندان مسلمان با اندیشمندان سایر ادیان برگزار کرده است که در این راستا موضوعاتی نظیر التیام بخشی در دوران پسا کرونا، نظام خانواده، جوانان، دین و سیاست، محیط زیست و نقش آن، الهیات و … را بررسی کرده است. 📎ادامه:‌ https://b2n.ir/u33770 🆔@RoshangarMedia
⭕️یکی از اصلی ترین آموزه‌ها و روش های جذب در مسیحیت (تبلیغی) ادعاهای واهی شفای بیماران جسمی و روحی و سلسله اقداماتی نظیر جن گیری و شفای معلولان است!!! 🔻از نگاه مسیحیان تبلیغی شامل کفاره شدن مسیح می‌گردد، از این‌رو شفا یافتن، بخشی از پروژه فرآیند نجات محسوب می‌شود. برای دریافت شفاهم باید به دعا و عبادت پرداخت و هم از یکسری از اعمال مانند دست‌گذاردن روی سر بیمار و مانند آن بهره جست.!!! ♦️از آنجا که روح و جسم انسان دچار بیماری می‌گردد، برای دریافت شفای روحانی و جسمانی، می‌توان به جلسات شفادرمانی!!! مراجعه کرد و پس از دریافت یا مشاهده یک شفاگیری، سراغ سایرین رفته و از آن‌ها برای حضور در جلسات کلیسایی دعوت به عمل آورد. 🆔@RoshangarMedia
🔺پاپ: از کشتار مسیحیان یسوعی در مکزیک شوکه هستم ▫️ پاپ می‌گوید: از کشتار مسیحیان یسوعی در مکزیک در بهت فرو رفته است. 📆پاپ فرانسیس روز چهارشنبه کشتن دو کشیش و یک فرد غیر روحانی در مکزیک را محکوم کرد و گفت که این یک یادآور وحشت ناشی از خشونت در این کشور است. 👈دفتر دادستان یک ایالت مرزی در امتداد مرز ایالات متحده اعلام کرد که سه نفر در شهر «سروکاهویی» پس از پناه بردن مردی به برای محافظت از خود در برابر حمله، کشته شدند. دو نفر از آنها کشیشان یسوعی بودند، همان فرقه مذهبی که پاپ به آن تعلق دارد. ↩️فرانسیس گفت: من درد و شوک خود را به خاطر قتل دو برادر مذهبی ام، یسوعی‌ها و یک فرد غیر روحانی در مکزیک ابراز می کنم. من از نظر دعا و محبت به جامعه کاتولیک آسیب دیده از این فاجعه نزدیک هستم. یک بار دیگر تکرار می کنم که مشکلات را حل نمی کند، بلکه دوره های رنج را افزایش می دهد. ⚠️مکزیک صحنه تقابل مرگبار کارتل‌های قاچاقچی مواد مخدر است و یکی از بالاترین میزان قتل و جنایت را در جهان به خود اختصاص داده است. ➕گفتنی است ژزوئیتها یا «یسوعیان»، فرقه‌ای از در قرون دهم تا شانزدهم با فعالیتهای تبشیری گسترده بودند. نام دیگر این انجمن عیسی است. / رویترز 🆔@RoshangarMedia
Masihiat Tansiri Webinar - Track01.mp3
25.86M
📀صوت پنجمین «وبینار تخصصی روشنگر» ✝️ عنوان کارگاه: «تبشیر صلیبی» 1️⃣ قسمت: اول 🗣کارشناس : حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سیدعلی حسنی» 📆 تاریخ برگزاری: 1401/04/01 🆔@RoshangarMedia
🔰امروز هر کاری در کشور علیه ، سنت‌ها، مقدسات و شعائر دینی انجام می‌شود، متکی به یک انگیزه سیاسی و مورد استفاده است اگرچه ممکن است عامل انجام آن کار از این واقعیت غافل و ناآگاه باشد. 🔹بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای عشایر ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ 🆔@RoshangarMedia
✳️چاپ هفتم کتاب «سایبان خودساخته عرفان مدرن» با ویراست جدید منتشر شد 📚کتاب «سایبان خودساخته عرفان مدرن» که برای اولین بار در سال 1393 چاپ شده بود، در ابتدای سال جاری به چاپ هفتم رسید و توسط انتشارات پژوهشکده باقر العلوم علیه‌السلام منتشر شد. مؤلف این کتاب، محمد اسماعیل عبداللهی از پژوهشگران عرصه است که اخیراً کتاب دیگری از وی به نام «پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای» منتشر شده‌ است. ✍️نگاهی كوتاه به ذات و ماهیت انسان، ما را بدان رهنمون می‌سازد كه انسان، سه حیطه شناختی، احساسی و رفتاری دارد. و او با كمك گرفتن از حیطه اندیشه‌ای و شناختی خود می‌كوشد نسبت به امور هستی و ارتباط بخشی‌ها شناخت پیدا كند. بعد از شناخت، و تغییر نگرش ذهنی، نسبت به آن امور، احساس پیدا می‌كند و انگیزه او برانگیخته می‌شود و در مرحله بعد، این محبت كه برخاسته از احساس اوست، انسان را به حركت و تغییر در رفتار، وادار می‌كند. از این رو برای تسلط بر فرهنگ‌ها، اندیشه‌ها و جریان‌ها، مهم‌ترین راه، نفوذ به حیطه شناختی انسان‌هاست. وقتی بتوانیم اندیشه را عوض كنیم، در حقیقت، توانسته‌ایم احساس و سپس رفتار آدمی را تغییر دهیم. 🆔@RoshangarMedia - Link
Masihiat Tansiri Webinar - Track02.mp3
28.76M
📀صوت پنجمین «وبینار تخصصی روشنگر» ✝️ عنوان کارگاه: «تبشیر صلیبی» 1️⃣ قسمت: دوم و پایانی 🗣کارشناس : حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سیدعلی حسنی» 📆 تاریخ برگزاری: 1401/04/01 🆔@RoshangarMedia
🔴فرقه حلقه و مقابله با احکام و آموزه های دینی 🔹اگر چه محمد علی طاهری تلاش دارد تا با شگردهای خاص خودش از آیات و روایات اسلامی برای اثبات آموزه های خود ساخته اش استفاده کند و متاسفانه هر گونه که دوست دارد از آیات و روایات برای جذب مخاطبین بهره می برد؛ اما قرائن و شواهد و تحلیل رفتار افراد شرکت کننده در این جلسات همه و همه از دوری افراد حاضر در کلاس های طاهری از آموزه های دینی و سست شدن اعتقادات آنان حکایت دارد. 🔹در حقیقت بسیاری از افرادی که در فرقه گمراه حلقه جذب می شوند اعتراف دارند که این کلاسها پیامدی جز کم رنگ شدن حضور دین در زندگی آنان نداشته تا جایی که زمینه سست شدن ایمان دینی آنان را فراهم ساخته است. 🔹ترک کردن نماز و روزه، عدم حضور در مسجد و حرم اهل البیت علیهم السلام ، کنار گذاشتن قرآن و روایات، بی توجهی به حجاب و... نمونه ای از رفتارهایی است که افراد پس از شرکت در جلسات حلقه به آن مبتلا شده اند و به آن اعتراف کرده اند. 🆔@RoshangarMedia
🔵نقش قرآن در تقویت هویت دینی مسیحیت از دیدگاه دین شناس آلمانی 🔰استاد دین‌شناسی دانشگاه کلن معتقد است که در داستان حضرت مریم(س) با تأکید بر پاک بودن آن حضرت، به مقابله با تخریب شخصیت مادر مسیح(ع) پرداخته و به تقویت هویت مسیحی کمک کرده است. 🔸کلاوس فون استاوچ، استاد دین‌شناسی سیستماتیک در دانشگاه کلن آلمان است. او که در کلن به دنیا آمده است، در دانشگاه بن و در دانشگاه فرایبورگ در رشته تئولوژی تحصیل کرده است. 🔸استاوچ از سال ۲۰۰۸ میلادی، استاد علم‌شناسی سیستماتیک دانشگاه پادربورن نیز بود.وی به طور منظم در وب سایت خویش نوشته‌هایی با عنوان گفت‌وگوهای بین ادیانی و نقاط مشترک ادیان ابراهیمی منتشر می‌کند. 🔸نوشته‌های استاوچ در این مدت مورد استقبال عموم مخاطبان قرار گرفته است. او مرکز بین‌المللی دین‌شناسی تطبیقی و مسائل اجتماعی را برای گفت‌وگوی جهانی دین‌شناسی مختلف در شهر بن تأسیس کرد. 🆔@RoshangarMedia - Link