📡📚اقلیتهای دینی و استقلال رسانهای
✍️یکی از انواع آزادی، آزادی بیان است. بحث آزادی بیان، یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات جوامع بشری در دنیای معاصر است، زیرا این مقوله به دلیل ماهیت خاصی که دارد، از یک سو جزء مهمترین حقوق اساسی افراد در جوامع بوده و از سوی دیگر، همواره با منافع ارباب قدرت و دیدگاههای اقتدارگرایانهشان، به نحوی در تعارض قرار داشتهاست.
🔹یکی از مصادیق آشکار آزادی بیان در جهان رسانهای شده امروز، جریان آزاد اطلاعات است. این مقوله نیز به یکی از پرچالشترین مباحث زندگی بشر مبدل گشته و نزاعهای بسیاری بر سر آزادی دسترسی و عرضه اطلاعات، کیفیت و کمیت آن، مصادیق و حقوق افراد در این باب، در حوزههای مختلف ارتباطی، فرهنگی و حقوقی در گرفتهاست. با وجود تمام این کشمکشها و نزاعها، اما استانداردهایی نیز در عرف بینالملل پذیرفته شده که وجود آنها نمودی از آزادی بیان محسوب میشود.
🔹برخورداری از رسانه در اشکال مختلف دیداری و شنیداری، بارزترین استاندارد در این زمینه است. در جمهوری اسلامی ایران، اقلیتهای دینی، مطابق قانون، همچون سایر شهروندان، حق فعالیت رسانهای در چهارچوب حدود و مقررات تعیین شده دارند. استقلال رسانهای و فعالیت مطبوعاتی اقلیتهای دینی در ایران، به حدی است که برخی از رسانههای تخصصی اقلیتها به مرجع خبری ملی و فراملی تبدیل شدهاند.برخی از رسانههای اقلیتهای دینی عبارتناند از:
🔸مسیحیان( ارامنه و آشوریان): مؤسسه مطبوعاتی آلیک، فصلنامه پیمان، ماهنامه آراکس، دو هفتهنامه هویس، ماهنامه ندای حقیقت، ماهنامه روش آشوریان و هفتهنامه پیام آشوریان، از جمله مطبوعات چاپی مسیحیان بوده و سایتهای خلیفهگری ارامنه تهران، پانوراما، نیوت، سایت حزب داشناک، آرمن پرس، رادیو آشوری و... از تارنماهای ارامنه در فضای مجازی میباشد.
🔸نشریات کلیمیان: نشریه تموز و ماهنامه افق بینا.
🔸رسانههای زرتشتی: ماهنامه فروهر، هفتهنامه امرداد، ماهنامه پارسه، سایت خبری تحلیلی برساد، سایت امرداد، سایت همازور و...
✅نکته قابل تأمل در خصوص فعالیتهای مطبوعاتی اقلیتهای دینی، استقلال مثالزدنیشان در امور چاپ و نشر است. اقلیتهای دینی، نه تنها مجوز فعالیت مطبوعاتی به صورت کاملا مستقل و خاص خود را دارند، بلکه از امکانات قابل قبولی نیز در این زمینه برخورپار هستند که برای بسیاری از مطبوعات عمومی، امکانپذیر نیست. نمونه بارز این استقلال رسانهای، مؤسسه مطبوعاتی آلیک است که با ۸۰ سال خدمت و چاپخانه تخصصی، یکی از قدیمیترین وشناختهشدهترین مطبوعات ارامنه در ایران و خارج از کشور میباشد. مؤسسه مزبور، ضمن انتشار روزنامه به زبان ارمنی، تارنمای دو زبانه آلیک را نیز تغذیه میکند.
🆔@RoshangarMedia
🔺توطئه تفرقه افکنانه مسیحیت صهیونیستی
✍️جریان #مسیحیت_صهیونیستی با بهرهگیری از شرایط روزهای اخیر مترصد است به اهداف تفرقه افکنانه همیشگی خود در جداسازی جامعه مسیحیان ایرانی از ملت و انتساب ایشان به خویش، نزدیک شود.
↙️از این رو با انتشار مطالبی کذایی و ساختگی در شبکههای اجتماعی، میکوشد مرزی میان نظام و #مسیحیان انداخته و به اصطلاح ایشان را همسو با خود نشان دهد که البته مواضع آشکار نمایندگان #جامعه_مسیحی در خصوص محکومیت #اغتشاشات در روزهای اخیر و حمایت تمام قد از آرمانهای نظام، باعث شده این تیر نیز به سنگ بخورد.
🆔@RoshangarMedia
🔺 نقش جریانات بهائی در آشوب دانشگاههای تهران
👈برخی مراکزی که در حاشیه دانشگاههای تهران قرار داشته و وابسته به جریانات #بهائی هستند در سازماندهی آشوبهای اخیر نقش فعال داشتند.
🔰به گزارش جام جم آنلاین ، گزارشات بدست آمده از علل آشوبهای اخیر در دانشگاههای #تهران و همچنین نحوه تجمع و سازماندهی میدانی بیانگر این است که حدود ۳۵۰ کافه و اغلب آرایشگاههای زنانه مستقر در حاشیه این دانشگاهها به محلی برای هماهنگی و سازماندهی تجمعات تبدیلشده اند.
✖️نکته قابل تامل این است که برخی از این اماکن که فاقد هرگونه نظارت و بعضا مجوزهای لازم قانونی است توسط اعضاء فعال #فرقه_ضاله_بهائیت مدیریت میشود.
✴️در جریان اغتشاشات اخیر در کشور بهائیان نقش اصلی داشته و وارد درگیریهای میدانی شده بودند. مطابق برخی گزارشات در استانهایی مانند مازندران عمده جمعیت اغتشاشگران وابسته و سازماندهی شده توسط عناصر بهائی بودند.
🆔@RoshangarMedia
▫️جانشین قرارگاه منطقهای ثامن الائمه (ع) سپاه در گفتوگو با دفاعپرس مطرح کرد؛
🔹خانواده شهدای مسیحی در اجلاسیه شهدای وحدت تجلیل میشوند
🔰سردار «اشعری» گفت: شهید شوشتری در عرصه وحدت صاحب ایده بود و خدمات این سردار شهید تنها محدود به منطقه سیستان و بلوچستان نبود بلکه در مناطقی که پیروان مذاهب اهل سنت، تشیع و #مسیحیت در آنجا زندگی میکنند حضور داشت و مایه وحدت، همبستگی و همدلی بود، به عبارت دیگر سردار شوشتری در عرصه وحدت عملی پیشتاز بود.
🔸وی در ادامه با اشاره به ناآرامیهای یک ماه گذشته در سطح کشور گفت: به رغم تلاش رسانهای دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور اما انشاءالله در این اجلاسیه شاهد حضور هرچه بیشتر اقوام و مذاهب مختلف اهل تشیع و تسنن خواهیم بود به طوری که در این مراسم برای نخستین بار از خانوادگان شهدای مسیحی و ارمنی دعوت بعمل آمده و از شهدای آنها نیز تجلیل خواهد. / https://defapress.ir/552179
🆔@RoshangarMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کریدور جنوب به شمال برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
🔹نماینده ارامنه در مجلس توضیحاتی در خصوص «رزمایش ایران مقتدر» و «افتتاح کنسولگری ایران در ارمنستان» به خبرنگار بینالملل خبرگزاری دانشجو ارائه داد و گفت: کریدور جنوب به شمال برای ایران از بعد تجاری و سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
🆔@RoshangarMedia
🔺دستگیری لیدر وابسته به فرقه ضاله بهائیت در اغتشاشات اخیر استان البرز
▫️یک منبع آگاه از دستگیری یکی از لیدرهای اغتشاشات اخیر وابسته به فرقه ی ضالّه بهائیت در استان البرز خبر داد.
✍️به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در ادامه ی برخورد با با #اغتشاشگران یکی از عناصر فرقه ی ضالّه #بهاییت در استان البرز به واسطه ی تهییج مخاطبین خود در فضای مجازی با انتشار مطالب ترتیب کننده برای حضور در اغتشاشات که حاصل آن حضور برخی اراذل و اوباش و تخریب اموال عمومی شد توسط یکی از نهادهای امنیتی دستگیر شد.
✖️فرد مزبور سابقاً با پوشش فعالیت های بشر دوستانه و همچنین جذب مخاطبین در صفحات مجازی سعی در ایجاد پایگاه های اجتماعی و مردمی داشته است . فرقه ی ضالّه بهاییت یک فرقه ی صهیونیستی است و سران آن در فلسطین اشغالی توسط دولت آن رژیم جعلی کودک کُش مدیریت می شود.
🆔@RoshangarMedia
🔺انحراف در انتظار
⏯برای درک بهتر مفهوم #انتظار و تببین هدف اصلی آن، جا دارد متون اصیل اسلامی و لحن گوناگون روایات انتظار را مورد اشاره قرار داد؛ شخصی از امام صادق(ع) درباره کسی که انتظار ظهور حکومت حق را میکشد و در این حال از دنیا میرود، سؤال کرد. ایشان فرمودند: او همانند کسی است که با پیامبر اکرم در مبارزاتش همراه بودهاست.(1) این مضمون در روایات بسیاری با تعابیر مختلف نقل شدهاست.
🔹در روایات دیگری آمده: مرگ در راه انتظار فرج، همانند شمشیرزنی در راه خداست و در روایاتی دیگر شخصی که در راه انتظار فرج بمیرد، همانند کسی است که در زیر پرچم قائم بوده است(2)، عنوان شدهاست. در دستهای دیگر از روایات چنین شخصی همانند کسی است که پیش روی پیامبر جهاد کند.(3)
🔸چنانچه مشاهده میشود، تشبیههای بسیار دقیق و عمیق روایات، روشن میسازد که نوعی رابطه و تشابه میان مسئله انتظار، #جهاد و مبارزه با دشمن در آخرین شکل خود وجود دارد. در روایات متعددی نیز داشتن انتظار چنین حکومتی، به عنوان بالاترین عبادت معرفی شدهاست، این مضمون در بعضی از احادیث پیامبر و امام علی(ع) نقل شدهاست که أفضلُ العبادةِ إنتظارُ الفرجِ. این احادیث، اهمیت انتظار و منظور از انتظار فرج و منتظر واقعی را تبیین نموده و تنها درخواستکننده فرج و ذاکر و عجّل فرجهم را منتظر نمیشمارد، بلکه تعابیر روایات یادشده، همگی حاکی از انقلابی توأم با جهاد وسیع و دامنهدار است.
🔰https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09🔰
⏳اما انتظار در دیدگاه جمعی از شیعیان معاصر که #انجمن_حجتیه از بارزترین مصادیق آن است، مفهومی منفعل و منفی دارد. طبق این دیدگاه، انقلاب امام عصر، به دو چیز بستگی دارد:
۱. زمینههای منفی موجود در جامعه، مثل تبهکاریها و ستمها.
۲. ایمان و اعتقاد مردم به اسلام.
📌از نظر این افراد، باید این دو عامل تقویت اسلام به تودهها شناسانده شود و یک رشته اصلاحات اعتقادی صورت گیرد. ازاینرو، رسالت انسان منتظر در دوران غیبت، عبارت است از: تلاش برای سازندگی خود و دیگران، اصلاح محیط و به راه آوردن منحرفان از اسلام؛ البته، نه در بعد سیاسی، حکومتی و اقتصادی، بلکه صرفاً در بعد عقیدتی، آن هم محدود و منحصر در مبارزه با مصلحنماها و کسانی که فریب آنان را خوردهاند. انسان منتظر باید فراهمسازی کند؛ یعنی نیرو و امکانات خود را بالقوه نگه دارد و آماده باشد تا فرمان فرمانده کل قوا، یعنی امام عصر صادر شود، نه اینکه با این امکانات در عصر غیبت با ستمگران و مفسدان، ستیز کنند.
👁🗨این دیدگاهها و بدفهمی مفهوم انتظار، عوارض بسیاری به دنبال دارد، برخی از آنها عبارتند از : قانع بودن به وضع موجود، عدم کوشش برای تحقق وضعی بهتر، عقبماندگی توده مردم مسلمان، تسلط بیگانگان و زبونی در مقابل آنها، حاکمیت روحیه ناامیدی و پذیرش شکست در حوزه فرد و اجتماع، فراگیر شدن ستم، انفعال و بیتحرکی در برابر ظلم، مشکلتر ساختن حرکت و قیام امام زمان(عج) چرا که هر چه فساد و تباهی بیشتر، کار امام هم در مبارزه، سخت و طولانیتر خواهد شد.
📚پینوشت:
۱. محمد بن یعقوب کلینی، اصول کافی، جلد ۱، صفحه۲۷۳
۲. همان، صفحه۳۷۱
۳. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه۱۴۲
🆔@RoshangarMedia
📃بیانیه مشترک ادیان کلیمی، زرتشتی و مسیحی شیراز در محکومیت حادثه تروریستی
🔰پیروان ادیان توحیدی، ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان جنایت تروریستی اخیر #شیراز در محل حرم مطهر #شاهچراغ (ع) این اقدام هولناک تروریستی و هرگونه اقدام مشابه در جای جای این کره خاکی، به خصوص در اماکن مذهبی و دینی را محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به حضور مردم شریف ایران اعلام می نمایند.
💠دبیرخانه ادیان توحیدی شیراز (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) / فارس
🆔@RoshangarMedia
🔺رژیم غذایی ابزاری برای کنترل
💠«فلینظر الانسان الی طعامه»(1)💠
✍️طعام برای انسان، تنها از بعد تغذیهای مورد توجه نیست، بلکه بخشی از #هویت اجتماعی و اخلاقی او را در برمیگیرد. به همین دلیل است که در سنن فرهنگی و دینی مختلف، آداب و قوانین خاصی بر نحوه تهیه و مصرف غذا وجود دارد. به عنوان مثال، در #یهودیت تأکید بر غذای کاشر و در اسلام، غذای حلال را شاهد هستیم.
🔸در جریانهای معنوی نوظهور، از آنجا که سران فرقهها انتظار دارند تمامی سرمایههای مادی و معنوی اعضا را تحت کنترل و در راستای منافع خود داشته باشند، یکسری تکنیکها را بر اعضا به کار میگیرند و آنها را به سرسپردگانی تام تبدیل میکنند. به بیانی دیگر، فرقهها سبک خاصی از زندگی را به اعضا تحمیل میکنند که در راستای منافع سودجویانه خود است و در این سبک زندگی به افراد القا میکنند که چگونه فکر، زندگی و معاشرت نمایند.
🔹در فرآیند مجابسازی، از دو دسته تکنیکهای روانی و جسمی استفاده میشود. افراد تحت مجموعهای از شرایط و نمرینهای جسمی و روحی، به تدریج آمادگی پذیرش سبک زندگی فرقهای و تبعیت تام از سرکرده را کسب میکنند. انجام برخی حالتهای بدنی، تمرینهای تمرکزی و رژیمهای غذایی خاص که منتج به واکنشهای خاصی در بدن و مغز میشود، در فرقهها به عنوان یکی از مناسک یا مراحل آیینی معرفی میشود و افراد با پایبندی به این سیستم، در واقع به لحاظ جسمی و روانی همانند مومی در دستان #تشکیلات_فرقهای هستند که به هر شکلی میتوانند دربیایند.
🔸گیاهخواری و وگانی، از متداولترین رژیمهای مورد توجه در فرقههاست. این رژیمها که خوردن گوشت و لبنیات را منع میکنند، حائز ویژگیهایی هستند که میتواند #فرقه_ها را در کنترل و سرسپردگی اعضا یاری رساند. توصیه به این #رژیم_غذایی به این دلیل است که گیاهخواران به لحاظ جسمی و روانی، خوی سلطهپذیرتری دارند و راحتتر تسلیم میشوند. بنابراین دستکاری ذهنی در آنها با سرعت و سهولت بیشتری صورت میگیرد.
🔹افرادی که #گیاهخوار هستند، کمکم دچار نقصان برخی مواد لازم برای بدن میشوند که سیستم عملکردی جسمی و مغزی را مختل میکند: آهن، پروتئین، کراتین بی ۱۲، اسیدهای چرب امگا۳ ، کلسیم، زینک و ویتامین دی۳ موادی هستند که در رژیم غذایی مذکور به میزان کافی موجود نیست. کمبود این عناصر باعث رخوت و اغتشاش در مغز میشود و تمرکز کم، عدم وضوح ذهنی، خستگی، افسردگی، ضعف حافظه، اختلال عاطفی و زوال عقل در دراز مدت را به دنبال دارد. رژیم غذایی که عملکرد ذهن، وضعیت عاطفی و خلق و خو را مختل میکند، برای تحمیل یک عقیده و نظر و پذیرشاز سمت مقابل، بسیار مناسب است. در فرقههایی که رژیم غذایی خاصی توصیه میشود، اعضا از استفاده از مکملها، حتی انجام آزمایشهای سنجش خون و... منع میشوند و معمولاً دچار فقر غذایی هستند.
🔸در برخی فرقهها رژیم غذایی بدون گوشت، از ضروریات و بنیانهای عملی و اعتقادی به حساب میآید، تا جایی که رسیدن به غایت و رستگاری در گرو این پرهیزهای غذایی تعریف میشود
📗پینوشت:
۱. سوره عبس، آیه ۲۴
🆔@RoshangarMedia
روشنگر مدیا
🔺نمایندگان اقلیتهای دینی مجلس در بیانیهای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم شاهچراغ تاکید کردند
🔹متن بیانیه نمایندگان اقلیتهای دینی مجلس شورای اسلامی در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ به شرح زیر است:
🔹«ملت شریف ایران همیشه با دسایس خارجی و داخلی مواجه بوده که شریرترین جلوه آنها اعمال تروریستی است که قربانیان و شهیدان بسیاری را به جای نهاده است اما اراده راسخ ملت که بر استقلال خواهی، آزادگی و ایمان دینی مبتنی بود، پابرجا و استوار ماند و مانده است.
🔹تروریسم در دو دهه اخیر نمادی لگام گسیخته به خود گرفته و با بهرهگیری از پیچیدگیهای منطقهای و اعتراضات و دغدغه اجتماعی، به ابزاری جدید برای فشار بر ایران عزیز و مقاومت آن و رهپویی و توسعه خواهی مردم گشته است. اما تروریسم کور و حقیر، عقدهگشا و آلوده به تعصبات بیبنیان دینی آنچنان کریه المنظر و ضدانسانی است که حتی به کودکان، زنان و مردان بیگناه نیز رحم نمیکند و مردم دلخسته و مومن را که در خلوت خود از بن جان با خدای یکتا راز و نیاز میکنند، دیو صفت و ددمنشانه به خاک و خون میکشد.
🔹جنایت خونبار و مشمئز کننده روز چهارشنبه، چهارم آبان ماه جاری در حرم شاهچراغ شیراز، ملت، حاکمیت، دین، برادری دینی و وحدت ملی را هدف گرفته است؛ خباثتی از سر عجز و زبونی و بیهویتی که آلت دست دشمنان ملت بزرگ ایران است.
🔹ما نمایندگان جوامع ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی از سوی خود و جوامع ادیان توحیدی، این جنایت شوم را به شدت محکوم کرده و از مقامات مسئول کشور میخواهیم هرچه سریعتر عاملان، مصوبان و طراحان این سبعیت را شناسایی و به مجازات قانونی برسانند.
🔹در اینجا مراتب تسلیت قلبی خود را به ملت بزرگ ایران و خانواده های داغدار این شهیدان ابراز نموده و از درگاه خداوند یکتا علو درجات و آمرزش و آرامش برای این شهیدان مسئلت مینماییم.
🔹همایون سامه یح نجف آبادی نماینده ایرانیان کلیمی
روبرت بگلریان نماینده ایرانیان مسیحی ارمنی اصفهان و جنوب کشور
اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی
شارلی انویه تکیه نماینده ایرانیان مسیحی آشوری و کلدانی
آرا شاوردیان نماینده ایرانیان مسیحی ارمنی تهران و شمال کشور»
🆔@RoshangarMedia
🔺تحرّی حقیقت در بهائیت
✍️تحرّی حقیقت به معنای تلاش برای یافتن حقیقت است و به این معناست که انسان تأمل نموده و بدون شتابزدگی در پی تحصیل حقیقت و درستی و اصل دین به کاوش بپردازد.
سران بهائیت برای تبلیغ افکار و نظریات خویش، اصولی را با نام تعالیم دوازدهگانه مطرح نمودهاند که اولین و مهمترین آن اصول، #تحرّی_حقیقت میباشد.
عباس افندی در توضیح این اصل مینویسد: اما بهاءالله فرمود تقلید جائز نیست تحرّی حقیقت باید بشود.(1) و در جایی دیگر میگوید: اول اساس بهاءالله تحرّی حقیقت است یعنی باید نفوس از تقالیدی که از آباء و اجداد موروث مانده، منزه و مقدس گردند.(2)
▫️بهائیان معتقدند اصل تحرّی حقیقت و یافتن حقیقت یک امر بدیع است، چون مؤسّس حقیقت #بهاءالله است و این در ادیان دیگر نبوده است. رهبران بهائی برای تحرّی حقیقت و رسیدن به حق شرائطی را نیز متذکر شدهاند:
🔸 تمایل شخص
🔸 نداشتن حب و بغض
🔸 صاحب بصیرت بودن
🔸 فراموشی تقلید گذشته
🔸 انصاف در قضاوت
↙️رهبران بهائی باوجود اینکه تاکید بسیاری بر تحرّی حقیقت دارند، اما این اصل مهم در آثار و گفتههای خودشان و یا در احکامی که برای #بهائیان وضع نمودهاند اصلا جایگاهی ندارد و با مطالعه آثارشان در کمال تعجب شاهد تناقضاتی هستیم که به عنوان نمونه میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
#️⃣عباس افندی (عبدالبهاء) در الواح وصایا میگوید: ایادی امر الله باید بیدار باشند به محض اینکه نفسی بنای اعتراض و مخالفت با ولی امرالله گذاشت فورا آن شخص را اخراج از جمع اهلبهاء نمایند و ابداً بهانهای از او قبول ننمایند چه بسیار که باطل محض بصورت خیر در آید تا القای شبهات کند.(3)
*️⃣اگر تحرّی حقیقت راه وصول به حقیقت است حتما در ابتدای راه شبهاتی پیش میآید و اگر صرف داشتن شبهه، مرتد شناخته شود چگونه راه وصول به حق را طی کند ضمن اینکه این سخن یک تهدید است و کسی با دیدن آن از ترس اخراج از جمع به دنبال حقیقت نخواهد رفت.
⬅️یکی دیگر از مصادیق نقض تحرّی حقیقت در #فرقه بهائیت، جریان #طرد_روحانی است به این معنا که در احکام بهائیان آمده است که اگر کسی در جامعه بهائی به سن شانزده سالگی برسد و به جامعه بهائی اعلام نکند که بهائی است از جامعه طرد شده و به شدت با او برخورد میشود تا جائی که تمام ارتباطات با او قطع شده و مانند یک فرد جزامی مورد نفرت جامعه بهائی قرار میگیرد.
📚پینوشت:
۱. فرج الله ذکی الکردی، خطابات عبدالبهاء، جلد ۱، صفحه ۲۵۱
۲. خطابات حضرت عبدالبهاء، جلد ۲، صفحه ۱۳۹
۳. عباس افندی، الواح وصایای مبارکه، صفحه ۱۳
🆔@RoshangarMedia
🔺حکم ارتداد برای یکی از حامیان فرقه بهائیت
🔻حکم ارتداد برای «م.ج.ی.د» که در فضای مجازی اقدام به حمایت مالی و معنوی از افراد مخالف اسلام و کمک به جریان های فکری مخالف اسلام در حمایت از #فرق_ضاله مینمود صادر شد.
✍️او تابعیت ایرانی-بریتانیایی دارد و بنابر گزارشها از اواخر سال ۱۳۹۲ در قالب موسسه فرهنگی حقوقی در تهران به حمایت مالی،معنوی و آموزشی از طریق مشاوره حقوقی و برگزاری سمینار و آموزش رایگان اعضای فرقه ظاله #بهائیت و تکثیر کتب آموزشی و مبلغ ادیان #مسیحیت و بهائیت و عضوگیری و تشویق مردم به فساد و #فحشا از طریق تشکیل کلاسهای ادبی و حقوقی نموده و درسال ۱۳۹۷ از ایران خارج شده که به کشور بازنگشته.
🔹بنابر استفتاء مراجع عظام شیعه،با توجه به گستردگی عمل این شخص و ورود ضرر مالی و حیثیتی ازطریق فعالیت های وی به دیگران و به نفع اعضای فرق ضاله و منحوسه و به جهت جلوگیری از سهلانگاری دیگران و عدم تضعیف باورهای دینی حکم به مهدورالدم بودن «محمد جعفر.ی.د» صادر گردیده.
⚖️با توجه به گسترده بودن فعالیت تبلیغی نامبرده و دو متهم دیگر جهت شناسایی دیگر افراد متصل به این شبکه، پرونده همچنان در شعبه ویژه دادسرای انقلاب در حال رسیدگی است. / جام جم آنلاین
🆔@RoshangarMedia
🔺پاپ فرانسیس و پروژه صلح و عادیسازی در خاورمیانه
▫️پاپ نه «مرد خدایی» است که دغدغه سیاست نداشته باشد و نه آزادیخواه و طرفدار دموکراسی است تا از نشستن با حاکمان خودکامهای چون پادشاه بحرین ابا داشته باشد.
✍️چه چیزی پاپ را به #بحرین کشانده است؟ پاپ فرانسیس که ماهها است به دلیل عارضهای در ناحیه زانو ویلچرنشین شده و بسیاری از سفرهای مهم و درانتظار خود را در این مدت لغو کرده است، چرا این بار زحمت سفری چهاروزه را به خطهای که تنها دهها هزار کارگر مسیحی دارد، به جان خریده است؟ چرا پاپ برخلاف انتظارهای ما، مهمان دیکتاتوری میشود که بیشترین سرانه زندانیها را در جهان عرب دارد؟ چرا پاپ چشم بر همه جنایتهای این رژیم بسته و به دروغ این کشور را «الگویی از گشایش و همزیستی بین گروههای مختلف اجتماعی» خوانده و از پادشاه برای «ترویج فرهنگ گفتگو و تساهل و گسترش اصول همزیستی و برادری» قدردانی کرد ؟ چرا پاپ ارزش آزادیخواهی را بار دیگر به بهای نشستن با یک حاکم مستبد زیر پا گذاشت؟
🔰پاپ آزادیخواه نیست!
📆در سال ۲۰۱۳میلادی که فرانسیس جانشین بندیکت شانزدهم شد، تحلیلگران به سرعت او را به عنوان یکی از طرفداران الهیات رهاییبخش معرفی کردند. داستان اما به این سادگی نبود. جنبش الهیات آزادیبخش (Liberation Theology) در دهه ۱۹۷۰میلادی در آمریکای لاتین قدرت یافت. این جنبش الهیاتی بر حضور دین در عرصههای اجتماعی و سیاسی تأکید داشت و مهمترین ریشههای ناکامی و بدبختی جوامع فقیر منطقه آمریکای لاتین را حکومتهای خودکامه و نظامی وابسته به ابرقدرتهای بزرگ و وظیفه #کلیسا را حمایت از محرومان و مقابله با ظالمان میدانست. این الهیات، برخلاف الهیات رایج در مسیحیت، بر مظالم دیکتاتورها سرپوش نمیگذاشت و راه رهایی و رسیدن به ملکوت آسمان را «تلازم عدالت و معنویت» میدانست.
⬅️به دلیل این رویکرد استعمارستیزانه و آزادیخواهانه، الاهیات آزادیبخش اغلب هم به طور رسمی، از درون کلیسای کاتولیک روم و هم به طور غیررسمی، به عنوان حامیان سادهلوح مارکسیسم و مدافعان فعالیتهای اجتماعی چپها مورد انتقاد قرار گرفتند. واتیکان، تنها سلطنت مطلقه باقیمانده در غرب است و هیچگاه با دموکراسی و آزادیخواهی سر سازگاری نداشته و آن را تهدیدی برای حکومت استبدادی خود بر ایالتهای پاپی (بیشتر در میانه ایتالیا) و رهبری جهانی کلیسای کاتولیک دیده است. به همین دلیل، در دهه ۱۹۹۰، واتیکان، تحت رهبری #پاپ ژان پل دوم، شروع به مهار نفوذ جنبش از طریق انتصاب اسقفهای محافظهکار در برزیل و سایر نقاط آمریکای لاتین کرد.
...
ادامه مطلب: http://fna.ir/1sdtoh
🆔@RoshangarMedia
🔺مجمع فعالان مدنی یارسان
✍️طیف افراطی اهلحق، موسوم به مجمع فعالان مدنی #یارسان، تشکلی غیرقانونی است که خود را نماینده جامعه #اهل_حق میخواند.اعضای این تشکل، دیدگاهی تندرو داشته، ضمن پشت کردن به سنتهای آیینی_اعتقادی خود، دستاندازی در حوزه سیاسی_اجتماعی و در تعبیر کلان، دنیاگرایی را دستمایه اقدامات قرار دادهاست. شاخصهای فقر مطبوع مجمعیها نیز تا حد زیادی به معیارهای مدرنیته، تنه میزند؛ هویتطلبی سیاسی، اغماض در آداب و مناسک سنتی اعتقادی اهلحق، بیتفاوتی نسبت به سادات و بزرگان که از جایگاه مهمی در مرام اهلحق برخوردارند، تحرکات مدرنی_ سیاسی مغایر با مرام اهلحق(مانند برگزاری تجمعات اعتراضی غیرقانونی، دوختن لب و دهان، نامهنگاری با سران مملکتی، تحریک عناصر افراطی در حوادث خودسوزی سالهای گذشته و امثالهم) از آن جمله است که مدلی تازه و همسو با سبک زندگی مدرن عرضه میدارد.
✖️مجمعیها، هرچند صراحتاً دم از #مدرنیته نمیزنند، لیکن خط فکری_عملیشان در همان مسیر بوده، تا حد زیادی از قاطبه اهلحقیها فاصله دارند. شاید تنها وجه مشترک از سنتهای باقیمانده در این طیف تندرو، شارب باشد که بنا به اعتقادات آن مرام، لاجرم از حفظ و مراقبت از آن میباشند و چهبسا با زدودن این نماد از ظواهر، دشوار بتوان نسبت ایشان با اهلحقیون را دریافت.
📌در حالیکه حفظ سنتها- از آداب و مناسک گرفته تا صلحطلبی- در میان اهلحق در محوریت قرار دارد، تندروها مسائل مبتلابه جهان مدرن را جذابتر دانسته، درصدد ایجاد پیوند میان حوزههای سیاسی با مبانی آیینی خویش هستند؛ هویتطلبی به عنوان یک حزب مستقل و رسمیت یافتن در قانون اساسی به عنوان یک دین، نمود این مطالبه سراسر دنیاگرایانه است.
↩️ارتباطگیری مجمعیها با جریانهای سیاسی داخلی و خارجی، مانور در محافل به اصطلاح حقوق بشری و فعالیت گسترده رسانهای، شباهت بسیاری به سبک رفتاری احزاب قدرتطلب در جهان معاصر دارد.
🆔@RoshangarMedia
🔺بیانیه قطب اهل حق با توجه به فراخوانهای کاذب و دروغین صادر شده برای تجمع در کرمانشاه
#اهل_حق
#کرمانشاه
#سیدنصرالدین_حیدری
🆔@RoshangarMedia
روشنگر مدیا
🔺مأموریت فلیک
✍️جفری لین فلیک، ملقب به جف فلیک، به عنوان سفیر تازه ایالات متحده آمریکا در ترکیه، از سوی جو بایدن انتخاب شدهاست. توجه اذهان عمومی بلافاصله بعد از این انتخاب، به دو موضوع تعلق خاطر فلیک به فرقه تبشیری مورمونیسم و حمایت از گولنیسم( جنبش گولن) جلب شد تا با ادای سوگند نامبرده، مأموریت ذوابعاد سفیر جدید در آنکارا آغاز شود.
✝️یکی از وجوه قابل تأمل فلیک، تعلق خاطر و عضویت وی در فرقه تبشیری قدیسین آخرالزمان یا مورمونیسم است؛ جریانی که با رویکردی کاملاً متمایز از دیگر جریانهای مسیحیت صهیونیستی که حتی در آمریکا نیز به سبب عنصر محوری آن یعنی اعتقاد به تعدد زوجات و خانوادههای بزرگ، همواره محل انتقاد بوده و شاید تنها بابت حمایت مادی و معنوی از اسرائیل بر مبنای باورهای آخرالزمانی رایج در مسیحیت صهیونیستی، مورد پشتیبانی حاکمیت آمریکاست. این فرقه در آمریکا و کشورهای دیگر، میلیونها نفر پیرو داشته و از قدرت مالی و اداری بسیاری برخوردار است. جریان مورمون، فراتر از یک تشکل دینی، مانند یک نهاد غیردولتی مدنی و طریقتی، فعالیت کرده و نهتنها بر تعیین سیاستهای آمریکا، بلکه بر خطدهی به سیاستهای بینالمللی نیز تأثیرگذار است.
↩️فلیک نیز در اوایل دهه ۱۹۸۰م. در مقام مبلغ مورمونیسم فعالیت میکرد. پیروان مذهب مورمون، حامی سرسخت اسرائیل و صهیونیسم هستند. چنانکه جف فلیک در ۲۰۱۷م. کمک مالی کلانی برای تصویب قانون ضد تحریم اسرائیل اختصاص داد.
📍جف فلیک در اینسالها در منصب مدیریت اجرایی مؤسسه گلدواتر به عنوان دست راست جنبش فتحالله گولن در غرب و ایالات متحده هم فعالیت داشتهاست. این مؤسسه یکی از حامیان سرسخت تأسیس مدارس چارتر در آمریکا است که از سوی گروه فتحالله گولن مدیریت میشود. گولن یکی از مخالفان سرسخت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حکومت اسلامی است. یکی از اصلیترین دلایل قدرت مالی فتحالله گولن، حمایت دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی غرب، از او و افکارش است. گولن حکومت اسلامی را رد کرده و به حکومتی مبتنی بر دموکراسی اعتقاد دارد.
📌هرچند این شخصیت قائل به جدایی دین از سیاست است اما هیچگاه دور فعالیت سیاسی را به طور کامل خط نکشیده و هر جا لازم است قدم در این حوزه میگذارد. تربیت یافتگان مدارس و دانشگاههای او فعالیت زیادی در ارتش، ژاندارمری، نهادهای امنیتی و قضایی ترکیه دارند.(1)
*️⃣حال بهتر میتوان مأموریت فلیک در ترکیه را مورد ارزیابی قرار داد؛ مأموریت مبلغی تبشیری و حامی جنبش سکولاریسم و مروج اسلام مورد نظر ایالات متحده و غرب که از آن تحت عنوان اسلام میانهرو یاد شدهاست.
به طور کلی میتوان تئوری راهبردی وی در مأموریتش در ترکیه را در محورهای ذیل بیان کرد:
🔸 فلیک بر نقش ترکیه به عنوان نماینده قدرتمند ناتو در منطقه تأکید دارد و از حامیان این کشور در برابر قدرتهای آسیایی و شرقی است.
🔸 استراتژی ناامنسازی ترکیه و عراق. دولت آمریکا با ناامنسازی منطقه غرب آسیا، از طریق ایجاد شورش، کودتا و تقویت تروریسم تکفیری، سعی در توجیه ماندن خود در منطقه و بازتعریف موقعیت از دسترفته خود دارد.
🔸 قومیتگرایی و تجزیه طلبی؛ فلیک، ضمن عناد اشکار با ایران، قائل به مهندسی هوشمند قومیتگرایی با تمرکز بر قوم کرد در منطقه است. وی در راستای کاهش قدرت روسیه در منطقه و جهان، میکوشد احزاب و گروههای کرد را در مدلی نوین مهندسی کند تا هدف اصلیاش یعنی ایجاد واگرایی ملی در ایران از یکسو و اعمال فشار بر روسیه را از سوی دیگر، دنبال کند.
🔸 حرکت در مسیر یینون؛ تمام اقدامات فلیک در ترکیه، در مسیر طرح جنبش یهودیت افراطی- موسوم به یینون- است که البته برای یک مبلغ تبشیری مورمون دور از انتظار نیست.
📗۱. حسین یاری، آشوب با اسم رمز دموکراسی، جام جم، پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰
🆔@RoshangarMedia
هدایت شده از نامدرسه فطرت
🔻نامدرسه فطرت برگزار میکند🔻
♦️ثبت نام دوره های :
" تاریخ اسلام"👇
https://evnd.co/DXwzM
"جریان شناسی فکری و اندیشهای"👇
https://evnd.co/wrVWo
"منطق و فلسفه"👇
https://evnd.co/EsKhH
"عرفان اجتماعی"👇
https://evnd.co/wrVWo
🔻و نشست هایی با موضوعات :
ازدواج تمدنی ، نقد عرفان های نو ظهور ، و معنویت گرایی مهدویت و حکومت جهانی و خانواده و تربیت فرزند و ....
♦️برگزار کنندگان :
اندیشکده فطرت امامت
امام زاده علی اکبر (ع) چیذر
🔻ثبت نام و اطلاعات بیشتر :
https://eitaa.com/joinchat/3358195769C6d7c8869d2
هدایت شده از نامدرسه فطرت
🔻نامدرسه فطرت برگزار میکند🔻
♦️برگزاری دوره های :
تاریخ اسلام ، جریان شناسی فکری ، منطق و فلسفه اسلامی ، عرفان اجتماعی و ...
🔻و نشست هایی با موضوعات :
ازدواج تمدنی ، نقد عرفان های نو ظهور و معنویت گرایی ، مهدویت و حکومت جهانی و خانواده و تربیت فرزند و ....
| چیذر | امامزاده علی اکبر | جریانشناسی | جهاد تبیین | عرفان های نو ظهور |
| ازدواج تمدنی | معنویت گرایی نو پدید |
| درک مدیریت اجتماعی | نظم نوین جهانی |
♦️برگزار کنندگان :
اندیشکده فطرت امامت
امام زاده علی اکبر (ع) چیذر
شرایط ویژه برای دانشجویان و طلاب
🔻ثبت نام و اطلاعات بیشتر :
https://eitaa.com/joinchat/3358195769C6d7c8869d2
🔺اعلام قطبیت «مصطفی آزمایش»
🔹ماهی گیری ماذون مطرود از آب گل آلود
✍️ماذون خارج نشین فرقه سلطانعلی شاهی گنابادی که طی دو سال گذشته با هجمه به قطب فعلی و جانشین نورعلی تابنده، علم مخالفت با علیرضا جذبی را بلند کرده، همزمان با #اغتشاشات اخیر، ضمن حمایت از آشوب ها، هدف دیرین خود یعنی ادعای قطبیت را مطرح کرد تا به گمان خویش از این آب گل آلود ماهیگیری کند.
🌀وی با این به ظاهر بیانیه منتسب به "جمعی از دروایش" ، خود را مرجع مریدان معرفی کرد تا خط بطلانی بر ادعاهای پیشینش مبنی بر خونخواهی #نورعلی_تابنده و نداشتن چشمداشت به مصدر قطبیت بکشد.
⏮به هر روی با این ادعای تازه و صریح، قشر روشنفکر موسوم به #دراویش مدرن، بیش از پیش خط تمایز خود را با طیف سنتی آشکار ساخت و ائتلاف خویش با جبهه معاند و ضدانقلاب را هرچه بیشتر به رخ کشید.
🆔@RoshangarMedia
☯️ا«SBNR»معنویت بی مذهب در عصر جدید
✍️گسترش سبک زندگی و فرهنگ #لیبرال در زندگی روزانه مردم، ابزاری برای به عمل رساندن نظریههای فرهنگی غرب بود، اما نه غربِ متعهد به آرمانهای مدرنیته، بلکه انسانهای غربی که پس از بحرانهای حاصل از زندگی مدرن مانند جنگ جهانی دوم قرار گرفته و در بیاعتمادی به دنیایی قرار داشت که خودش بنیانگذار آن بود. قابل توجه است که معنویتگرایی جدید و عمومیتیافته در غرب، مختص به نوعی معنویتگرایی آمریکایی عنوان شده، اما در عصر ارتباطات و تشکیل دهکده جهانی، تفاوت ریشهای میان فرهنگ آمریکایی با جامعه اروپایی و دیگر جوامع وجود ندارد و هر جامعهای که فرهنگ غربی را پذیرفته باشد، جزئی از جامعه غرب محسوب میشود.
🔺معنویتگرایی فارغ از دین، به نحوی بیسابقه در حال رشد است و برخلاف پیشبینیهای محققان مبنی بر کنار گذاشتن دین از جامعه، جهان به جای حذف کامل #ادیان، شاهد تحریف ادیان سنتی به ادیان نوپدید شد. حال ادیان نوپدید با تعاریف جدید از معنویت، دنیای که معنوی اما غیرمذهبی را به زعم خود آغاز کردند. دقیقا آنچه در این دوره اتفاق افتاده، چیزی میان #الحاد و دینداری است که نهتنها خود را رازگرایی، جادوگری و... نمیداند، بلکه در کمال اعتماد بنفس، خویشتن را معنویتگرایی میخواند.
🌀از اولین و مهمترین بررسیها در علت کجفهمی و برداشتهای کژتاب معنویتهای #سکولار، بیمذهب و بریده از عالم وحی، شناخت چگونگی نگرش این جریانها نسبت به جهان پیرامون خویش است. در عصر ما از یک طرف، هویت این جنبشها را ظهور شبه #معنویتهای_نوظهور، دعوت به خود، مبارزه با ادیان و مذاهب الهی، ترویج #پلورالیسم دینی و معنوی، التقاط و... تشکیل میدهد و از طرف دیگر نیز آسیبهای تعریف توهمزا از انسان مانند درجهسازی انسان تا حد خدایی و... باعث شده تا این جریانها در معرض نقد قرار بگیرند.
🔚با همه این مسائل، معنویتگرایی جدید به عنوان یک جریان نامرئی، هم میتواند تهدیدی برای ادیان نهادینه بهشمار آید و هم زمینهای باشد تا این ادیان به برخی ظرفیتهای خود، نگاهی دوباره بیندازند.
🆔@RoshangarMedia
✝️۱۱ اسقف فرانسوی به خشونت جنسی متهم شدند
🔺یکی از مقامهای ارشد کلیسای کاتولیک روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۱ اسقف کنونی یا سابق فرانسوی به خشونت جنسی متهم شدهاند.
✍️به گزارش روشنگر به نقل از وبسایت ایندیپندنت، در میان اسقفهای متهمشده میتوان از اسقف سابق شهر بوردو در غرب فرانسه نام برد که اعتراف کرد ۳۵ سال پیش، علیه یک کودک خردسال خشونت جنسی مرتکب شده است.
🔸پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان، در سال ۲۰۱۶، ژان پیر ریکار، اسقف باسابقه شهر بوردو، را به مقام «کاردینال» برگزید. ژان پیر ریکار پذیرفته است که ۳۵ سال پیش رفتاری «سرزنشآمیز» در قبال یک کودک خردسال مرتکب شده است.
🔹ریکار در سال ۲۰۱۹ با عنوان اسقف بوردو بازنشسته شد، اما او همچنان کاردینال است؛ سمتی که معمولا مادامالعمر حفظ میشود.
🔸همچنین، واتیکان در سال ۲۰۲۱ اقدامات انضباطی علیه اسقف میشل سانتیه به دلیل «سوءاستفاده معنوی از دو مرد بالغ برای التذاذ جنسی» اعمال کرد. سانتیه این عمل را در دهه ۱۹۹۰ مرتکب شده بود و سکوت کلیسا پیرامون آن، در هفتههای اخیر خشم شدیدی میان کاتولیکها و گروههای قربانی خشونت جنسی کلیسا برانگیخت.
📌ادامه: https://roshangar-online.com/4688/
🆔@RoshangarMedia
🔺روانشناسی فرقه؛ کاربردها و اهداف
▫️روانشناسی کانورت به علل تغییر دین و بحران های درونی فرد می پردازد ولی در روانشناسی فرقه به علل بیرونی جذب به فرقه های ضاله کاریزماتیک از جمله طریقه ذهن شویی افراد، القای ذهنی، دستکاری عواطف افراد و همچنین نفوذ اجتماعی اعضای تیم فرقه ضاله بر افراد می پردازد.
👤سید جعفر هاتف الحسینی معتقد است که روانشناسی فرقه اطلاعات دقیقی در مورد فرقه های کاریزماتیک دارد که به ما کمک می کند در مقابل ذهن شویی افراد جذب شده به فرق بهترین و علمی ترین اقدامات کاربردی را انجام دهیم.
🔰گفت وگوی خبرنگار حوزه نیوز با این نویسنده کتاب تغییر دین و پژوهشگر میسیولوژی را در ادامه می خوانید: