eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☯️🕉☮️ در محیط های جوان مراقب این عرفان‌های کاذب هم باشید! 🔰عرفانِ ناب را کجا باید جستجو کرد؟ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺تبشیر خاموش در آثار کاترین پاندر ✝️تحول و توسعه رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی، زمینه را برای عرض‌اندام مجدد کتاب‌هایی با موضوع دعا، قانون جذب، مراقبه و مدیتیشن و... در قالب تازه فراهم ساخته است. نمونه بارزش، تبلیغ کتب صوتی یا محصولات چندرسانه‌ای با محوریت موضوعات مذکور از آثار شخصیت‌هایی چون برایان تریسی، اشو، پائولو کوئیلو، کاترین پاندر و... است. ⚠️ هرچند در کشور ما بیشتر در زمره نویسندگان قانون جذب و روان‌شناسی مثبت شناخته می‌شود اما تمرکز وی بر مبانی اعتقادی و اذعانش بر مقام معنوی خویش به عنوان یک ، حساب او را از سایر نویسندگان این حوزه جدا می‌سازد. در بررسی آثار پاندر، آنچه در نخستین نظر به چشم می‌آید، تمرکز بر روش‌های توانگری و کسب حداکثر رفاه و ثروت است و خلأهای معنوی اجتناب‌ناپذیر سبک زندگی غربی و سردرگمی‌های روز‌افزون بشر امروزی، می‌طلبد که رنگ و بویی از معنویت، چاشنی کار گردد تا نتایج موردنظر، بهتر تحقق یابند و این همان ترفند مورد نظر کاترین پاندر در آثارش است؛ لباسی از معنویت و عرفان و باطنی کاملاً مادی‌گرا. 🔰پاندر را باید نویسنده زیرکی دانست، چرا که با قرار دادن خود در زمره نویسندگان روان‌شناسی موفقیت و ارائه ظواهری از عرفان با همان تکنیک‌های رایج در این‌گونه کتب یعنی ، مراقبه، تمرکز و...، به صورت خزنده، دیگر مأموریت خویش در ردای مبلغ مسیحیت محقق می‌سازد. سراسر کتاب‌های وی، پر است از اشاره‌های مستقیم و غیرمستقیم و نقل‌قول از اناجیل و دیگر کتب و شخصیت‌های برجسته مسیحیت. حتی در برخی، پا را فراتر گذاشته و یک بخش یا فصل را به برخی آموزه‌های مسیحی مانند عشریه( از وجوه شرعی مسیحیت) اختصاص داده است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
ایام نشاط و شور امت آمد هنگام سرور و اخذ حاجت آمد میلاد حسین است و ابوالفضل و علی یعنی که سه منشأ سعادت آمد آن ماه که ماه حاجتش می‌خوانند ما بین دو خورشید امامت آمد… 🌸 *فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت سرداران کربلا مبارک باد.🌸* 🆔@RoshangarMedia
🔸تصوف در خرقه تزویر ✍آنچه امروز با نام در جهان مطرح است، سنخیت و هم‌پوشانی چندانی با آرمان‌ها و ارزش‌های تصوف نخستین ندارد. 💢گذر تصوف از مراحل مختلف تاریخ و شکل‌گیری تصوف‌فرقه‌ای، نقش انکارناپذیری در این مهم داشته‌است؛ تشکیلاتی شدن و جذب حداکثری، به عنوان شاخصه اصلی تصوف فرقه‌ای، با اهداف خاص و ابزارهای تحقق آن‌ها، عملاً تعریف تازه‌ای از تصوف عرضه نموده که غلبه گرایش‌های این‌جهانی بر آن مشهود است. 🔀بررسی نهادهایی که با عنوان تصوف در حال فعالیت در عرصه بین‌المللی هستند، یکی از شواهد بارز این حقیقت است. به عنوان مثال، انجمن بین‌المللی تصوف، با راه‌انداختن مجموعه‌ای از مؤسسات زیرمجموعه در موضوعات مختلف و به‌ویژه برپایی همایش‌های سالانه در بعد فراملی، به نوعی مدعی رهبری جریان تصوف بوده و با اقدامات خود، چهره‌ای نوین از عرفان را به جهان ارائه می‌کند؛ چهره‌ای که با قرائت‌های ، همخوانی داشته و می‌توان آن را فرزند و نتیجه یک طرح و نقشه دانست؛ یعنی ایجاد شبکه‌ای از مسلمانان میانه‌رو در دنیا. 🌀رویکرد پلورالیستی این انجمن در ارائه کرسی به فرقه‌هایی چون و برگزاری دوره‌های با رنگ و بوی غیراسلامی و غربی، از مظاهر رویکردهای متفاوت تصوف در دهه‌های اخیر است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رایان الکلدانی، رئیس جنبش بابلیون 🔸روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه، رایان الکلدانی، رئیس جنبش بابلیون به همراه خانم ایفان فائق جابرو، وزیر مهاجرت با دکتر امیرعبداللهیان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار نمودند. ✅در این دیدار، وزیر خارجه کشورمان، ویژگی در مبارزه با را، احترام و اهمیت ویژه به اقلیت مذهبی و مسیحیت در عراق دانست. ✝رئیس جنبش بابلیون در این دیدار، به تشریح اقدامات و خدمات منحصر بفرد سردار سلیمانی به جامعه در عراق پرداخته و تصریح نمود که جامعه مسیحیان عراق، حاج قاسم را متعلق به خود می دانند و خود را مرهون رشادتهای این سردار بزرگ ایران می‌باشند. 🔰دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر از این حق شناسی ارزشمند جامعه مسیحیان عراق، جامعه مسیحیان ایران را از هم میهنان شریف و غیرتمند کشور دانسته و بر تعاملات متقابل مسیحیان ایران و عراق تاکید نمود. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺نسبت ناروای صوفیه به علمای ربانی ✍️ واژه قشری و علمای ظاهر از مفاهیمی است که صوفیه به علما و فقهای شیعه‌ی مخالف خود نسبت می‌دهند و این مطلب از آن جهت است که ایشان تصوف را مغز دین می‌دانند و بزرگان خود را هدایت کنندگان به آن، درنتیجه ایشان علمای باطن و چونکه شریعت را همچون پوسته‌ای برای مغز دین فرض کرده‌اند، فقها را علمای ظاهر یا قشری نام گذارده‌اند[1] ↙️ زیرا ایشان (علما) از نظر صوفیه، فقط هدایت کنندگان مردم به پوسته دین هستند. در حالی که نکته حقیقی آن است که صوفیان به خاطر آنکه از روشنگری علمای ربانی شیعه، هراسان هستند، بدین نحو مریدان خود را از استماع موعظه‌های روحانیت منع می‌کنند تا همواره مریدان ساده‌لو از ارتباط با علمای دین دور باشند. 💠 «علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر می‌فرمود: عده‌ای از زائران تهرانی روزها به منزل ما می‌آمدند و یک نفر صوفی نیز همراه آنان بود. پس از دو جلسه آن شخص صوفی دیگر نیامد، سراغ او را گرفتم، گفتند هر چه اصرار کردیم او حاضر به آمدن به منزل شما نشد و گفت: می‌ترسم این آقا در من اثر بگذارد و ارادتم به آقای صالح علیشاه کم شود.»[2] 🔰 بنابراین نسبتی که صوفیه به علما و فقهای ربانی می‌دهند از روی عناد و خدعه و به جهت دور نگاه داشتن مریدان فریب خورده صوفیه از علما است. پی‌نوشت: ۱.لاهیجی محمد، مفاتیح الاعجاز، نشر علم، تهران، 1381، ص 731 ۲.مدنی محمد، درخانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، راه نیکان، تهران، 1391، چاپ پنجم، ص 158. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
بهائیت و رشد منفی اعضا ✍️ با افزایش فعالیت رسانه‌ای و بالا رفتن سطح آگاهی مردم، عملکرد تشکیلاتی و آمیخته با فریب ، بیش از پیش بر همگان آشکار شد. بهائیت با وجود بهره‌گیری از حداکثر امکانات و به کارگیری ترفندهای یارکشی، نتوانسته جمعیت قابل ملاحظه‌ای برای خود دست‌وپا کند و همین تعداد اندک نیز در سراشیبی ریزش حداکثری قرار گرفته‌است. 🌐 علیرغم تلاش تشکیلات در مسیر تبلیغ و توسعه بهائیت، هم‌راستا با پشتوانه‌های مالی، مخارج هنگفت تبلیغاتی، باج‌دهی به برخی کشورها و سازمان‌ها و... طبق آمار رسمی و آشکار، جمعیت بهائیان هر سال به میزان بیشتری کاسته و افرادی هم که به سختی و با هزینه‌های فراوان عضو فرقه شده‌اند، به مرور زمان دلسرد می‌شوند. دلایل زیادی منجر به کاهش جمعیت بهائیان سراسر جهان شده که به مهم‌ترینشان اشاره می‌شود: 🔸 عدم تطابق رفتار و اعمال مطرح شده از سوی تشکیلات با افراد، قبل و بعد از بهائی شدن. 🔸 اعتقاد ضعیف و بی‌پایه سران فرقه. 🔸 تفکیک طبقاتی حتی در فعالیت‌های مذهبی. 🔸 عدم تطابق گفتار و عملکرد سران تشکیلات بهائیت. 🔸 فشارهای درونی و داخلی بر اعضا. 🔸 فعالیت تشکیلاتی-هرمی غیر قابل قبول برای اعضا. 🔸 ارزش قائل نبودن برای کیفیت حقیقی معنوی. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
جنبش‌های نوپدید و جهانی‌شدن ✍️جنبش‌های نوپدید را از ابعاد گوناگون می‌توان بررسی کرد؛ اما بررسی آن‌ها از منظر جهانی‌شدن، می‌تواند ما را با علت گسترش فزاینده این جنبش‌ها در جهان آشنا کند. 🔺 تفکر مدرن با فروکاستن به یک امر غیر وحیانی می‌کوشد دین را امری انسانی و مطابق میل آدمی جلوه دهد که صرفاً معنویتی در خدمت بشر است زیرا تا زمانی که دین امری تعبدی و وابسته به وحی از سوی موجودی متعالی قلمداد شود، با اصول مدرنیته خصوصا اومانیسم در تعارض است. 🔹بدین ترتیب آنچه در نظر پیروان جنبش‌های نوپدید به هسته اصلی دین تعریف می‌شود عبارت است از: تعالی خویشتن خود و یافتن الوهیت حقیقی در درون خویش. ⬅️ چنین تعریفی متضمن حضور حداکثری بشر و تصمیم و اختیار او در عین حضور حداقلی خداوند و امر و نهی او است. بنابراین، جنبش‌هایی که غایت خود را تحول فردی اعلام کرده و مریدان را از هرگونه مسئولیتی معاف کرده، مدعی شفابخشی آلام بشر می‌شوند، به شدت مورد اقبال قرار می‌گیرند و در عصری که ارتباطات، زمان و مکان را پشت سر گذاشته است، در اقصی نقاط جهان پیروانی پیدا می‌کنند. 🔘 بودیسم و آموزه‌های آن در قالب یوگا و جنبش BTS از نمونه‌های جریان‌های معنوی نوپدید هستند که علیرغم خواستگاه شرقی، پیروانی از اقصی‌نقاط جهان دارند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🟦خلیفه ارامنه آذربایجان:«ایران ضامن ثبات سیاسی و امنیت مرزی در منطقه است.» ✍️گروه ترجمه«روشنگر»:دکتر عابدین‌ورامین کنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان، روز چهارشنبه 26 بهمن به رفت و با اسقف‌اعظم گریگور چیفتجیان دیدار کرد.در این دیدار دکتر نظیف مسئول دفتر روابط ایران-ارمنستان نیز دکتر عابدین را همراهی می‌کرد. 🔺اسقف‌اعظم ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، به اهمیت روابط عمیق موجود میان و اشاره کرد و گفت:«منشأ این روابط دوستانه، در اعماق تاریخ نهفته است، این دو ملت قرن‌هاست با هم همسایه‌اند.امروز دو کشور وارد دور تازه‌ای از اعتماد متقابل شده‌اند، که افتتاح کنسولگری شما در کاپان مؤید این حرف است.» 🔰خلیفه ارامنه آذربایجان در ادامه، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را عالی توصیف کرد و افزود:«ایران ضامن ثبات سیاسی و امنیت مرزی در منطقه است.» ◀️مرتضی عابدین ورامین کنسول ایران در کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان، ضمن قدردانی از استقبال گرم اسقف‌اعظم، اشاره مختصری به وضعیت ارمنیان سیونیک و فعالیت‌های نمود. 📚در پایان این دیدار حدوداً یک ساعته، دو طرف قول همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک در سیونیک را دادند. در این فرصت، اسقف‌اعظم گریگور چیفتجیان مجموعه کتاب دوجلدی خود، درباره تاریخ خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان را به کتابخانه کنسولگری و کتابخانه ملی کاپان اهدا کرد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⚠️ادعای عجیب وگل به خودی سازمان تبشیری «ماده ۱۸» ❌مسیحیان ایران، حق انجام مناسک دینی ندارند! ✝️سازمان تبشیری ماده۱۸ که خود را در زمینه حقوق بشر، فعال می‌داند، در تازه‌ترین گزارش سالانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی، بار دیگر مجموعه ادعاهایی را در خصوص نقض حقوق اقلیت‌های‌دینی، به ویژه ایران (ارامنه و آشوریان) مطرح ساخته و مدعی شده، پیروان مسیحی شناخته شده در قانون اساسی، حق انجام مناسک دینی خود را ندارند.
روشنگر مدیا
⚠️ادعای عجیب وگل به خودی سازمان تبشیری «ماده ۱۸» ❌مسیحیان ایران، حق انجام مناسک دینی ندارند! ✝️سازم
↙️ این ادعای عجیب در حالی است که همه روزه گزارش‌هایی از انجام آزادانه مراسم آیینی دین در کلیساهای سراسر کشور از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر می‌شود. همچنین ایران، تنها کشوری است که بزرگترین و مهمترین رویداد آیینی مسیحیت همه ساله در «قره کلیسا» با حضور مسیحیانی از نقاط مختلف ایران و جهان در آن به صورت کاملا مستقل و تحت حمایت کامل برای تامین این آیین چندروزه ، در آن برگزار می‌شود. باید به این‌ها، حق برخورداری از آموزش مستقل، استفاده از زبان بومی در آموزش ، برخورداری از نمایندگان مستقل در مجلس شورای اسلامی برای هر یک اقلیت‌های و و... را نیز افزود که قابلیت در کشور‌های همسایه مانند عراق، با وجود اقلیت مسیحی نسبتاً بالا، از داشتن نمایندگان مستقل محرومند و به صورت تجمعی در مجلس حضور دارند. ♻️به هر حال موضع معاندانه ماده ۱۸ در طرح ادعاهای تکراری دستگیری افراد (بدون اشاره به جرایم ایشان) یا حمایت از اغتشاشات ۱۸، کاملاً طبیعی است اما ادعای پیش‌گفته در خصوص نداشتن حق انجام مناسک دینی ، گل به خودی است که چیزی جز رسوایی در بر نخواهد داشت و سازمان مزبور دست کم در اینجا دچار اشتباه بزرگی شده است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔷همایش ملی عرفان اهل بیتی در قم برگزار می شود 🔰 دبیر علمی همایش عرفان اهل بیتی بیان کرد: همایش ملی عرفان اهل بیتی با پیام مرجع عظام تقلید ‌آیت الله جوادی آملی چهارشنبه ۱۰ اسفندماه در قم برگزار می‌شود. 🔹 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدجواد رودگر، مدیر گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دیروز ۶ اسفندماه در نشست خبری همایش ملی عرفان اهل‌بیتی که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: همایش ملی عرفان اهل‌بیتی توسط گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری مجمع جهانی و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع)، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مرکز پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما و موسسه تحقیقاتی انوار توحید و با حضور صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود./ادامه 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
طرح روحی 📗اصل توسط روحی ارباب که از مهاجر ایرانی در کلمبیا بود، به مرکز اصلی تشکیلات در فرستاده و در آنجا به صورت منسجم طراحی شد. طرح روحی در چهار قسمت تنظیم شده‌است: 🔸 کلاس‌های بزرگسالان یا حلقه‌های مطالعه؛ این کلاس‌ها برای افراد ۱۵ سال به بالا در قالب دورهمی برای مطالعه کتاب‌هایی خاص، طراحی شده و فردی تحت عنوان تیوتر(تسهیل‌گر)، هدایت جریان مطالعه و بحث را بر عهده دارد. 🔸 نوجوانان؛ کلاس‌های نوجوانان شامل رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال می‌شود. بهائیت از طبع جستجوگر این قشر سوءاستفاده کرده و از آنجا که این گروه عموماً به دنبال تفاوت و تأثیرگذاری بر محیط پیرامونند، بهائیت اقداماتی عملی را در این دوره قرار داده تا جذب بیشتری صورت گیرد. 🔸 کودکان؛ بهائیت به کمک کارشناسان ماهر، دریافت برای سیطره و استعمار ملت‌ها، غلبه در بخش اعتقادی جامعه از بقیه امور مهم‌تر است و یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها نهادینه‌کردن بهائی‌منشی در است. در عملیات نهادینه‌سازی، از تکنیک‌های علمی استفاده شده‌است. مثلاً برای هر مفهوم، چهار فعالیت عملی همچون بازی، داستان، نمایش و... تعریف می‌شود که فرآیند آموزش، ضمن آن انجام می‌شود. 🔸 جلسات دعا؛ بهائیت برای پوشش همه‌جانبه جامعه، برای آن دسته از افرادی که از سن آموزش گذشته‌اند یا موقعیت برگزاری و شرکت در کلاس ندارند، جلسات دعا را به عنوان یکی از دم دست‌ترین شیوه‌های ابراز وجود مورد تأکید قرار داده‌است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🌀خود ابطالی و تنقیص عقل در معنویت‌های نوپدید 🔺 تنقیص عقل ، تکیه بر احساس و وجد صرف و تجربه معنوی، امری انتقادبرانگیز در است. فرهنگ پست مدرن امروزی که معنویت های نوپدید زاده آن هستند ، برای قرار از قفس عقلانیت مدرن بر احساسات و عواطف تاکید می‌کند. این معنویت ها نیز از همین رهگذر، گاه با استناد به سیستم های سنتی عرفانی و صوفیانه، بی اعتنایی به عقل را موجه جلوه می دهند، در حالیکه آنچه در عرفان اصیل تعلیم داده می‌شود ، گرایش به تهذیب نفس و دوری از عقل جزئی نگر است و آدمی را به عقل عقل فرا می خواند. ⚠️اما برخی معنویت های نوظهور، با تنقیص عقل به بهانه گشودن راه برای شهود و دستیابی به فراآگاهی، مرزهای حق و باطل را کمرنگ، بلکه محو می کنند. خودابطالی، درست در همین جا رخ می‌نماید. درواقع این دست معنویت ها، به طور ناخودآگاه به یک مرزنگاری می پردازند: مرز میان راه تعقل و استدلال به عنوان راهی نادرست و راه شهود و عشق به عنوان راهی درست. موجه کردن این مرزگذاری، مستلزم یک پشتوانه نظری و استدلال عقلی است. بنابراین ، نفی تعقل مستلزم تعقل است و معنویت‌ های نوپدید از این منظر مورد انتقاد هستند. 📚برگرفته از: درسنامه نقد معنویت های نوپدید ، نوشته بهزاد حمیدیه. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔸محمدعلی طاهری: همه حکومت ها دیکتاتور هستند ▫️تنها راه نجات، عمل به مانیفست من است! 📛 سرکرده که این‌روز ها با هوس قدرت طلبی، نقش استاد معنوی را رها کرده، قدم به وادی سیاست گذاشته است، در تخیلات خویش مستغرق شده و هر دم، تحفه ای از آنچه رنسانس ایران‌ آزاد می خواند، به ارمغان می آورد. هرچند، با رو شدن هر برگ، سطحی بودن و فقدان پشتوانه های فکری و علمی این تخیلات، هرچه بیشتر نمود یافته و وی را رسواتر از قبل می‌سازد. ⏮ تازه‌‌ترین اظهارنظر وی در این زمینه، ادعایی است عجیب که حتی موجبات خنده را فراهم می آورد، او در یکی از سایت های مربوط به بیان می‌دارد: «تاکنون انسان در هیچ کجا نتوانسته سیستمی را برای اداره مملکت به کار بگیرد که منجر به ظهور نوعی دیکتاتوری و سوءاستفاده نشود و ملت بطور کامل حاکم بر سرنوشت خود باشد. همواره بازهم مردمی که به دنبال لقمه نانی از یکطرف و اکثر سیاستمداران در ناز و نعمت و امکانات چپاول شده دیکتاتوری‌هایی تحت عنوان پارلمانی، جمهوری… و… از طرف دیگر مشاهده میشود. درواقع، هیچیک از این سیستم‌ها نتوانسته در نهایت حافظ منافع مردم باشد و در جهت فقرزدایی، بی خانمانی و… همچنین حاکم شدن مردم بر سرنوشت خود گام های موثری بردارد.» 🔚آنگاه در ردای یک‌سرکرده تمام عیار و البته گرفتار درد خودبزرگ‌بینی، تنها راه نجات را در مانفیست سیاسی خود دانسته و احتمالا در آینده ای نزدیک مانند امثال "باب"، ادعای مهدویت و نبوت و... خواهد کرد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 🆔@ROSHANGARMEDIA
🔺فارسی زبانان، هدف تازه فرقه رائیلیان 🔺ترجمه فارسی کتاب "ویلهورن" برای تبلیغ 🛸رسانه فارسی زبان وابسته به ، به تازگی با انتشار خبری، از ترجمه فارسی کتاب فرقه، موسوم به «مایتریا»، اثر «کلود ویلهورن» فرانسوی بنیانگذار «جنبش رائیلیان» خبر داد. 🌀به این ترتیب، زیرمجموعه فارسی زبان این فرقه با این اقدام، تبلیغات خود را وارد فاز تازه ای کرد تا هرچه بیشتر بر فارسی زبانان، به خصوص جامعه ایران برای جذب تمرکز کند. شایان ذکر است، رائیلیان فرقه ای است با منشا اعتقاد به فرازمینی ها و اثرگذاری آن ها بر سرنوشت مادی و معنوی بشر. 📛ویلهورن، سرکرده فرقه، مدّعی است موجودات فضایی به کمک مهندسی ژنتیک، بشریت را بر روی زمین ایجاد کرده‌اند و او از سوی آنان ماموریت دارد که پیامشان را به مردم زمین انتقال دهد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺 دوره ی کامل شناخت موج کره ای و گرایش نوجوانان و‌جوانان به پاپ و کی داراما 💢 دو پایه اصلی ای که مبلغین و پدرمادرها در مورد کشور کُره ی جنوبی باید بدانند کی دراما(فیلم و سریال کره ای) و کی پاپ (موسیقی کره ای BTS , EXO , BLACKPINK) است که فی الحال در بین دانش آموزان خصوصا دختران رواج زیادی داشته و در طول روز ده ها بار موسیقی کره ای گوش میدهند یا درگیر سریالهای کره ای هستند دوره ی ده جلسه ی زیر نمای کاملی از اوضاع احوال موسیقی و فیلم و سریال کره ای و گرایش دانش آموزان و جوانان به این نوع سبکها و همچنین نوع مواجهه با چنین دانش آموزانی را نشان میدهد 💠 جلسه اول👈 https://eitaa.com/mdehban313/199 💠 جلسه دوم👈https://eitaa.com/mdehban313/200 💠جلسه سوم👈 https://eitaa.com/mdehban313/201 💠جلسه چهارم👈https://eitaa.com/mdehban313/202 💠جلسه پنجم👈https://eitaa.com/mdehban313/203 💠جلسه ششم👈https://eitaa.com/mdehban313/204 💠جلسه هفتم👈https://eitaa.com/mdehban313/205 💠جلسه هشتم👈https://eitaa.com/mdehban313/206 💠جلسه نهم👈https://eitaa.com/mdehban313/207 💠جلسه دهم👈https://eitaa.com/mdehban313/208
♋️ ابی‌یوگا، آگاهی برتر یا گرداب جهل؟ ✍️در سال‌های اخیر تب آموزش برخی جریان‌ها و تعالیم خاص از جمله یوگا، مراقبه و مدیتیشن و مباحث مشابه آن در سراسر جهان فراگیر شده‌است. یکی از این جریان‌ها، فرقه موسوم به است که با ادعای معنویت و آموزش آنچه «آگاهی برتر» می‌خواند، قدم در میدان گذاشت و طرفداران زیادی نیز به دست آورد. ابی‌یوگا توسط فردی به نام دنگ، در کشور پایه‌گذاری شد. وی به اشاعه آموزه‌های ابداعی خود پرداخت و در سال ۱۹۸۹ به منظور جذب و تعلیم افراد، اقدام به تأسیس مدرسه‌ای به نام کرد که عملاً به مرکز فرقه مبدل شد و با گسترش فعالیت‌هایش، به‌تدریج دامنه نفوذ خود را گسترش داده و در نقاط مختلف دنیا ورود پیدا کرد. 💢فرقه ابی‌یوگا بر این باور است که در این عالم بعد از خداوند، ارواح مختلفی بر مراتبی خاص وجود دارند و ارواح پیامبران در یکی از این مراتب قرار داشته و روح برتر، همان روح و برخی دیگر از سران فرقه در مرتبه‌ای بالاتر و نزدیک‌تر به خداوند قرار دارند و همچنین آن‌ها به تجسد برای خداوند اعتقاد دارند. یکی از محوری‌ترین مبانی اعتقادی طرفداران ابی‌یوگا، تأکید بر جایگاه و نقش حیاتی چاکراه‌های بدن در طی مدارج به اصطلاح عرفانی است. به اعتقاد آن‌ها هر چاکراه بعد از استعانت از ارواح برتر، با دعوت کردن از مرتبه‌ای از ارواح و انجام برخی امور خاص پاک می‌شود که باعث از بین رفتن رذیله‌های اخلاقی انسان و اتصال وی به روح برتر می‌گردد. 🔁باور به از دیگر اعتقادات ابی‌یوگاست. در آموزه‌های فرقه آمده: ما انسان‌ها باید به افراد شرور، قاتل و ... احترام بگذاریم زیرا آن‌ها ارواح برتری هستند که در قالب این شخصیت‌ها حلول یافته‌اند و فداکاری کرده‌اند تا ما نتیجه شرارت را ببینیم و این عمل ارواح برتر را رجعت می‌خوانند.¹ ۱. جزوه آموزشی فرقه تحت عنوان کاربرد معنویات انسانی؛ دفترچه دستورالعمل دوره‌ اول، نوشته لونگ‌مین دنگ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌🔔شماره جدید منتشر شد! ‌‌ 📱جهت تهیه مجله روشنا با شماره ۰۹۱۹۹۱۶۳۶۸۴ تماس بگیرید🔸همچنین می‌توانید از طریق پیام‌رسان‌، «ایتا» و «بله» سفارش خود را ثبت کنید. ‌‌ ☎️تماس فقط روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۶ ‌‌ 📚برای دریافت نسخه الکترونیک به اپلیکیشن طاقچه، فیدیبو، جار و مگ ایران مراجعه نمایید. ‌ ‌‌ 🆔@RoshangarMedia
⛔️ادعاهای احمدالحسن البصری⛔️ 🛑هرچنـــــد که ✨مدعیان دروغیــــن✨، در صـــدد آن هستند تا با ادعاهای واهــــی، احساسات دینی مردم را تحریک کرده و بدین وسیله به امیال نفسانی خود دست یابند، لیکن احمدبصری پا فراتر نهاده و از هر ادعایی فروگذار نشده و مدعی امر امامت و وصایت نیز گردیده‏ است.و یا از جمله کسانی است که تا کنون بیشترین ادعای مهدویت را به نام خود رقم زده است که به برخی اشاره میشود: ✅1_ .من با نص تشخیصی - که به نگهدارنده از گمراهی برای کسی که آن را بپذیرد، توصیف شده - به نزدشما آمده ام و با علم آمده ام و پرچم البیعة لله را برافراشته ام:»و قدجئتکم بالنص التشخیصی الموصوف بأنه عاصم من الضالل لمن تمسک به، و جئت بالعلم و االنفرادبرایة البیعةلله«. ✅ 2_ . احمد الحسن؛ اولین جانشین از جانشینان دوازدهگانه بعد از وفات امام مهدی است:»اول أوصیاء الإمام المهدی الانثی عشر بعد وفاته«. ✅3_فرزند امام مهدی است:»ابن الإمام المهدی ✅ 4_. سـفیر حضـرت مهـدی اسـت: »رسـول الإمـام المهـدی محمـد بـن الحسـن منابع کتاب های احمد بصری: الوصیة المقدسة الکتاب العاصم من الضلال، ص26 .الجواب المنیر، ج1 ،ص33 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🕉 اباحه‌گری در عرفان‌های نوظهور ✍️شریعت دینی، مجموعه دستورات و قوانینی است که با بعثت پیامبران الهی برای سعادت دنیوی و اخروی مردم نازل شده‌است. با ظهور مدرنیته، رویکرد ماده‌گرایی به همراه اصیل دانستن لذت‌طلبی و لذت‌مداری مورد توجه قرار گرفت و لازمه اصیل دانستن لذت در حوزه مدرنیسم، کنار زدن هر ضابطه و قانونی است که آزادی و لذت مادی انسان را محدود می‌کند. از منظر چنین نگاهی، چه نظامی محدودکننده‌تر از شریعت دینی؟ ❓اکنون این سؤال مطرح می‌شود که برای توجیه بی‌مسئولیتی و به انزوا کشاندن شریعت چه باید کرد و چگونه می‌توان انسان دین‌خواه را از شریعت دینی جدا کرد؟ ❌پاسخ تئوریسین‌های جنبش‌های نوپدید، ابداع و ترویج فرقه‌هایی است که در دل آن‌ها مخالفت با شریعت شکل می‌گیرد یعنی دین منهای شریعت و معنویت و عرفان منهای ضابطه. از این‌رو، معنویت‌های نوظهور خواهان جذب جستجوگران معنویت و تبدیل آن‌ها به افرادی شریعت‌گریز و شریعت‌‌ستیز هستند و برای حذف شریعت به تخریب اصل ضابطه‌مندی جهان و قانون‌مداری آن دست می‌زنند همان‌طور که اشو در شعار معروف خود به مریدان می‌گوید: کل کائنات یک شوخی است.¹ ۱. اشو، مراقبه هند وجد و سرور، ترجمه فرامرز جوهری‌نیا، صفحه ۲۰ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💢سلوک یوگایی، سلوکی غیرعاطفی 🧘🏻‍♂هدف اصلی سلوک در سانلهیه و ، به تبع تصوری که از انسان و خلقت دارند، آزادی روح از بند تمام عناصر لطیف و کثیف است. 📌 بنابراین، محصول سیر وسلوک یوگایی، یک موجود اساطیری و فراانسانی موسوم به "زنده آزاد" است که هیچ عاطفه، احساس و کنشی ندارد. این در حالی است که برعکس، در حکمت و عرفان اسلامی، هدف، متجلی کردن هرچه بیشتر و کامل‌تر اسما و صفات الهی است؛ یعنی شدت وجودیِ بیشتر ذات و ارتقای درجه وجودی آن. این همان مقام " تخلق باخلاق الله" و "وصول الی الله" است که در مکتب عرفانی اسلام بدان اشاره شده است. 🧘‍♀به این‌ترتیب، سلوک یوگایی، سلوکی است غیرعاطفی و غایت آن حصول ذاتی سراسر تهی و سرشار از هیچ. 📚منبع: درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید، نوشته بهزاد حمیدیه. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استحاله هویت فردی در فرقه‌های نوظهور ✍️نخستین گام سیستم‌های فرقه‌ای برای در دست گرفتن عنان تفکر و اختیار افراد، تهی کردن آن‌ها از و نابودی این هویت فردی در هویت جمعیِ جعلی است. در صورت موفق بودن فرقه در این امر، فرد احساس فردیت خود را به‌شدت از دست می‌دهد و به نوعی بیگانگی فکری و روانی دچار می‌گردد و این شیوه، قدم اول است. ⬅️مهم‌ترین پیامد استحاله فرد در گروه، تعطیل‌شدن قوه منطق فرد است و برای و تحت اختیار گرفتن افراد، هیچ راهی به اندازه تعطیل کردن منطق افراد و نشاندن منطق شخصیِ رهبر فرقه به جای آن کارگشا و کارآمد نیست. وقتی فردی منطق خود را در منطق فرقه استحاله کند دیگر هیچ خطری برای فرقه ندارد و تبدیل به ماشینی تمام‌عیار برای اجرای فرمان‌های فرقه خواهد شد. پس از استحاله فردیت فرد در هویت جمعی، در دومین گام در جهت رسیدن به در اختیار گرفتن عنان فکری و روانی افراد، فرقه هویت جمعی‌ای را که خود برای افراد و اعضایش جعل کرده در هویت شخصی رهبر فرقه استحاله می‌کند و به این ترتیب، جمعی فرقه در وجود رهبر فرقه متجلی می‌شود. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
مکتب تفکیک یا تفکیک مکتب؟ که به مکتب مشهد و نیز مشهور می‌باشد، مکتبی است در علوم مذهبی شیعی که پیروانش بر تفکیک آموزه‌های فلسفی از روش‌های دین‌شناسی تأکید دارند. این مکتب با آموزه‌های در سال ۱۳۴۰ خورشیدی در شهر مشهد آغاز و نخستین‌بار توسط در مقاله‌ای با همین‌ نام، در مجله کیهان فرهنگی معرفی و مشهور گردید.¹ 🔹جریان مکتب تفکیک، علاوه بر اعتراض به دو حوزه و ، گرایش‌های عارفانه را نیز مورد حمله قرار داده‌است. مکتب تفکیک در حقیقت، هرگونه استفاده از منابع برون‌دینی برای فهم متون دینی را رد می‌کند. 🔶در اصطلاح مکتب تفکیک، مکتب جداسازی سه مکتب شناختی یعنی ، فلسفه و عرفان می‌باشد. هدف این مکتب، جداسازی و ناب‌سازی فکر و‌شناخت قرآنی از شناخت بشری و رهاندن آن از مخلوط شدن با دیگر افکار است.² 👥صاحبان مکتب تفکیک در مواجهه با فلسفه، موضعی یکسان نداشته‌اند. متقدمین این مکتب مانند میرزا مهدی اصفهانی و شیخ به ضدیت فلسفه برخاسته و میان فلسفه و شریعت، تباین قائل بودند ولی برخی متأخرین این اندیشه مانند و محمدرضا حکیمی، در مواجهه با تفکیک، موضعی دیگر دارند و حکم کلی به نفی فلسفه نمی‌دهند و آن را جدایی میان روش‌ها می‌شمارند.³ ۱. ماهنامه فرهنگی هنری کیهان فرهنگی، ۱۳۷۱، سال نهم، شماره ۱۲. ۲. محمدرضا حکیمی، معاد جسمانی در حکمت متعالیه، صفحه ۴۴. ۳. سید محمد موسوی بایگی، آیین و اندیشه، صفحه ۲۲. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09