eitaa logo
بصیرت(ثامن)
62 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
882 ویدیو
306 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
انتخابات میدان چرخش نخبگان یا بستر مبارزه با نظام؟ دکتر عبداهلل گنجی سطحیترین نگاه به انتخابات توجه به روبناییترین بخش آن یعنی چرخش نخبگان در قدرت است. البته در انتخابات چرخش نخبگان حتماً صورت میگیرد، اما در ایران انتخابات معنای موسعتری دارد که کمتر مورد توجه قرار میگیرد. امنیتآوری، رفراندوم به نظام مستقر، تخلیه ناراحتیهای انباشته شده در هشت سال، پرستیژ بینالمللی انتخابات و کشف استعدادهای جدید از جمله ابعاد دیگر انتخابات است. انتخابات در ایران اما وجه دیگری نیز دارد و آن مبارزه با نظام در بستر انتخابات است. اینکه عدهای مبارزه با نظام را در گرانیگاه انتخابات مفیدتر میدانند به این دلیل است که در هنگام انتخابات، تریبونها برجستهتر، گوشها شنواتر، رسانهها پیگیرتر و دشمن متمرکزتر است. کسانی که بعضاً 25سال، 22 سال یا کم و زیاد به روشهای مختلف با نظام جمهوری اسالمی جنگیدهاند کاندیدا شدن را چالشآفرینی مضاعف برای نظام میدانند. هدف از نهضت ثبت نام غیرقانونی عبور از نظام به روش »راه بینداز، جا بینداز» است. وقتی کسی قانون اساسی را قبول ندارد و وارد گود ثبتنام میشود به این دلیل است که سخنان دیروز خود را در شعاع و دربرگیرندگی بیشتری طرح کند. او اصالً منتظر تأیید صالحیت نیست چرا که اگر واقعاً منتظر باشد یا خود را نمیشناسد یا نظام را. اما او میخواهد با هویت نامزد حرف بزند، با هویت نامزد به رهبری نامه بنویسد و با هویت نامزد سخنرانی کند تا گوشهای بیشتری را متوجه خود کند. کسانی که رسماً مطالبه نظام »فرادینی» میکنند و در عین حال نوه امام را »الیق نمایندگی» خود در عرصه انتخابات میدانند، مشغول مبارزه با نظامند. آنان میدانند که مهمترین عامل و دژ مستحکم حفظ، استمرار و مصونیت از انحراف انقالب اسالمی حضرت امام است. بنابراین برای عبور از انقالب اسالمی باید ابتدا ادراک جدیدی از امام ارائه کرد که با سکوالریسم همسو باشد و سپس میتوان مراحل مبارزه را راحتتر دنبال کرد. کسی که اصرار دارد جمهوری اسالمی فعلی به درد نمیخورد و والیت فقیه را مقابل مردم و دیکتاتوری میداند و در محافل از فحاشی و رکیکگویی هم دریغ نمیکند چگونه میخواهد به فرض پیروزی در کشور کار کند؟ پس هدف ثبتنام و دریدگی حین ثبتنام، این است که بعد از رد صالحیت رسمی رسانههای غرب را پشت سر خود ببیند که در جمهوری اسالمی انتخابات آزاد نیست، حقوق شهروندی رعایت نمیشود، مهندسی صورت میگیرد و قسعلیهذا. کاندیدایی که مطالبات فراتر از سیاستهای کلی نظام طرح میکند، مشغول مبارزه با جمهوری اسالمی است و فردای پیروزی نمیتواند شعارهای فراتر از سیاستهای کلی نظام را عملیاتی کند و خود را بیاختیار معرفی 2
بسم اهلل الرحمن الرحیم خلق حماسه حضور؛ فتح خرمشهر دیگریست نویسنده: اهلل بخش نجفی خردادماه در تاریخ انقالب اسالمی شاهد اتفاقی تاریخی بوده که زمینهساز تحوالت خوشایندی در حیات با برکت انقالب گردیده است. در سوم خرداد سال ۱۶۳۱رزمندگان کشورمان شهر خرمشهر را که در آبان ماه ۱۶۳۱به تصرف رژیم بعثی در آمده بود از اشغال خارج کردند آنچه در این مجال مهم و قابل بیان هست تحلیل جمله معروف حضرت امام )رحمه اهلل علیه( که بعد از آزاد سازی خرمشهر فرمودند:» خرمشهر را خدا آزاد کرد« و حقیقتاًًًً هم همین طور بود. چرا که امکانات آنها و حمایت هایی که از رژیم بعثی عراق در جنگ با ایران میشد غیر قابل تصور بود برای اولین بار دو ابرقدرت بزرگ دنیا بر روی یک مسئله به تقاهم رسیده بودند و آن نابودی انقالب اسالمی بود لذا با تمام توان، امکانات مورد نیاز عراق را در اختیارش گذاشتند و در مقابل ما را تحریم تسلیحاتی کردند. رژیم بعثی دلخوش به آن امکانات، هوای تصرف تهران را هم کرده بود اما اتاق فکر آنها از یک نکته غافل بودند و آن امکانات فرا مادی ملت بزرگ ایران بود که در ایمان به خدا و باورها و ارزشهای دینی حاکم بر جامعه ما خالصه می شد. ما نصرت الهی را با تمام وجود باور داشتیم میدانستیم که اگر حرکتمان در مسیر الهی باشد این وعده پروردگار تحقق خواهد یافت زیرا وعده خدا تخلف ناپذیر هست و فرموده اند: » یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم« ) 7 / سوره محمد(. در مقابل آنها یاری ابرقدرتها را همراه داشتند، لذا در این نبرد بین حق و باطل، این قدرت خدا بود که در ارادههای رزمندگان ما متجلی می شد و تمام نقشه های متکی بر قدرت کدخدا را نقش برآب می کرد. انسجام ملی زیر چتر والیت، تجلی اراده پروردگار در حرکت رزمندگان ما، ایمان بخدا و باور قلبی به نصرت الهی رمز پیروزی آن زمان ما بود. اکنون بعد از ۶۱ سال از فتح خرمشهر به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرهای دیگری در پیش هست. تقابل ما اکنون با دشمنان انقالب مثل آن زمان رودرو نیست و شکل آن از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است. اما دشمنی ها مثل گذشته برعلیه این انقالب به شکل تحریم، تهدید و تحریف ادامه دارد ما اکنون به برکت ایستادگیمان در مسیر الهی توانستیم خرمشهرهای زیادی را فتح کنیم و شاخ استکبار را در منطقه بشکنیم، اکنون مرز جغرافیایی انقالب ما فراتر از مرز سرزمینی ما است زمانی شعار می دادیم راه قدس از کربال می گذرد اما
خواهد کرد و عدهای دیگر عامل بیاختیاری را با مفاهیمی همچون دولت پنهان تئوریزه میکنند. از شگردهای افرادی که نمیتوانند از فیلترهای قانونی نظام عبور کنند، هل دادن خود در بین مردم با شعارهای فریبنده، اخالقسوز و شارالتانیزم رسانهای است. )هرچند به صورت تاکتیکی برای فرار به جلو از خشونت ابراز برائت کنند( اگر کسی در چارچوبهای نظام دینی و دستگاه معرفتی امام به سیاست و قدرت بنگرد، بهمحض ردصالحیت، سجده شکر بهجا میآورد که خدایا من قصد خدمت داشتم و این سلب توفیق از اراده بنده خارج بود و دیگر تکلیفی ندارم، نه اینکه از در و دیوار برای قدرت باال برود و فشار موجود بر مردم را نقطه عزیمت منجیگری خود سازد و برای دیده شدن مضاعف شعارهای یارانهای چند برابری بدهد. بدون تردید شعارهای یارانهای چندین برابری در شرایط موجود بخشی از مبارزه با نظام است و بخشیهایی از مردم که قدرت تحلیل ندارند، چنین میپندارند که فقط این آقا به فکر ماست که نمیگذارند کار کند. اخالق ماکیاولیستی نمیتواند ذیل نظام دینی خودنمایی کند. قدرتخواهی به هر قیمت در جامعه دینی منفور است. قطعاً مسئولیت در نظام اسالمی موهبتی برای خدمت است، اما »خود قدرتخواهی» در فرهنگ عامه ایرانیان خصلت زشتی است. همه کسانی که برای ردصالحیت ثبتنام کرده و در نگاه نخبگان سیاسی اشتراکنظر نسبت به چرایی رد آنان وجود دارد، صرفاً برای چالش ثبتنام کردهاند تا از یک طرف نظام را با شاخصهای عرفی غرب آماج حمالت قرار دهند و از سوی دیگر با مظلومنمایی »موج مهندسی» رأی را به سمت کاندیدای دیگری رهنمون شوند. اینکه »مردم ما را میخواهند شما چه کارهاید؟» ظاهر قشنگی دارد، اما کجا به مردم گفتهاید ما این نظام را قبول نداریم و میخواهیم شما را نمایندگی کنیم؟ شما از نظام عبور کردهاید، اما مردم عمدتاً بیاطالع هستند یا باور به چرخشهای حداکثری شما ندارند. این مردم معاند نیستند. طبق نظرسنجی دانشگاه مریلند، حداکثر 6 درصد ایرانیها با جمهوری اسالمی عناد دارند که آنان هم رأی نمیدهند. پس شما که خود به عناد رسیدهاید چه کسانی را نمایندگی میکنید؟ اگر صداقتی وجود دارد دوباره خود را برای مردم معرفی کنید، ابعاد پنهان معرفت و اندیشه جدید خود را رونمایی کنید، آنگاه سنجش اجتماعی برای فهم جایگاه خود را مشاهده خواهید کرد. آیا شما که نظام را قبول ندارید و کاندیدا شدهاید، میتوانید بگویید مردمی که ما را میخواهند نیز از نظام عبور کردهاند؟ قطعاً خیر. پس واقعیت این است که در شناخت شما بین نخبگان و توده فاصله افتاده است و شما نیاز به معرفی مجدد خود دارید.
01.pdf
583K
🇮🇷🌸 🍀 ✅ 💢 موضوع: انتخابات میدان چرخش نخبگان یا بستر مبارزه با نظام؟ ✍️ دکتر عبدالله گنجی 🍃🌻🍃 🌀 ويژه هادیان و سخنرانان 🆔 eitaa.com/samenbr 🆔https://rubika.ir/samenbr 🍀 🇮🇷🌸
🌾🇮🇷🌻 ﷽ 🌻🇮🇷🌾 🌾 بصائر علوی 🌻 فرمودند : 💌 از وصیت‌های آن حضرت است به حسن و حسین علیهما السّلام وقتی که ابن ملجم لعنة اللّه علیه به او ضربت زد: 🌹«أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَیْنِکُمْ ...» ⬅️ شما و همه فرزندان و خاندانم و هر که این وصیتم به او می‌‌رسد را به ۱_تقوای الهی، ۲_و نظم در زندگی، ۳_و اصلاح بین مردم سفارش می‌‌کنم. 📒 ،نامه ۴۷ 🔰رهبر انقلاب: بعضی از کسانی که وارد میدان انتخابات میشوند اظهاراتی میکنند که هیچ پشتوانه‌ی فکری و برنامه‌ای ندارد؛ بدون اینکه امکانات کشور را در نظر بگیرند یا حتّی بدانند. ⏪ بایستی برنامه ارائه بشود به معنی واقعی کلمه؛ که کارشناسان وقتی نگاه میکنند به حرف زدن کسی که داوطلب است در دلشان تصدیق کنند که این حرف، حرف متقن و خوبی است. ۱۴۰۰/۲/۱۲
رهبر انقلاب: من به نامزدهای گوناگون عرض میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. 🗳
حضرت امام خمینی (ره) : « مصلحت نظام و مردم از امور مهمه ای است که مقاومت در مقابل آن ممکن است اسلام پابرهنگان زمین را در زمانهای دور و نزدیک زیر سؤال ببرد ». (همان، ص ۴۶۵) « تذکری پدرانه به اعضای عزیز شورای نگهبان میدهم که خودشان قبل از این گیرها، مصلحت نظام را در نظر بگیرند، چرا که یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای پرآشوب کنونی نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم گیریها است ... و این بحثهای طلبگی مدارس که در چهارچوب تئوریهاست، نه تنها قابل حل نیست، که ما را به بن بست هایی میکشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی میگردد. شما در عین اینکه باید تمام توان خودتان را بگذارید که خلاف شرعی صورت نگیرد ـ و خدا آن روز را نیاورد ـ باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خمهای اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی متهم به عدم قدرت ادارة جهان نگردد». (همان، ج ۲۱، ص ۲۱۷-۲۱۸)
⭕️ شورای نگهبان متولی مهندسی انتخابات نیست/ وظایف شورای نگهبان با مجمع تشخیص مصلحت نظام متفاوت است سرهنگ حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج: 🔹وظایف شورای نگهبان با مجمع تشخیص مصلحت نظام متفاوت است. 🔹الحمدالله شورای نگهبان به معنای واقعی کلمه تاسی به مر قانون را بر مصلحت اندیشی ترجیح داد. 🔹کسی از انتقاد سازنده گریزان نیست و هیچ عقل سلیمی هم نیست که آن انتقاد سازنده را نپذیرد. 🔹آنچه را که ما در این دوره از انتخابات و احراز صلاحیت ها مشاهده می کنیم بیانگر این است که صلاحیت افراد ثبت نام شده بسیار دقیق و با وقت مستوفی انجام گرفته است. 🔹قرار نیست که به جریانات مختلف سهمیه ای داده شود و فارغ از گرایشات سیاسی هر نامزدی وضعیت فعلی او مورد بررسی قرار می گیرد. 🔹دورنمای باز شدن حلقه ی بسته ی مدیریتی در کشور از همین حالا در حال هویدا کردن است. 🔹امیدواریم که با انتخاب آگاهانه مردم به معنای واقعی این حلقه ی مدیریتی باز و متنوع شود تا جوانتر ها بتوانند وارد عرصه شوند.
🔴 | اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری 🔹با پایان یافتن روند بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، خبرنگار فارس به فهرست غیررسمی کاندیداهای نهایی دسترسی پیدا کرد. 🔹مطابق شنیده‌های خبرنگار فارس صلاحیت آقایان ۱. سید ابراهیم رئیسی ۲. محسن رضایی ۳. محسن مهرعلیزاده ۴. سعید جلیلی ۵. علیرضا زاکانی ۶. همتی ۷. قاضی زاده هاشمی تایید شده است. 🔹ساعاتی قبل چند نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری رسما انصراف خود را اعلام کرده بودند. قرار است وزارت کشور، فهرست نهایی را تا ساعاتی دیگر رسما اعلام کند. @Farsna
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 شماره: 242 💠 نقش شورای نگهبان در تحقق مشارکت حداکثری 🎙 کارشناس برنامه: دکتر مهدی سعیدی