eitaa logo
روشنگران
113 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
31 فایل
✨🎇 کانال روشنــگران 🎇✨ 🛑پاسخِ شایعات‌ و شبهات 🛑مطالب روشنگرانه در موضوعات مختلفِ 🛑فرهنگے، اعتقادے ، سیاسی واجتماعی ...
مشاهده در ایتا
دانلود
3⃣ سومین مثال از آلمان: 👈 (Dieter Hanitzsch) کاریکاتوریست باسابقهٔ روزنامه "زود دویچه زایتونگ" چاپ آلمان به‌دلیل ترسیم کاریکاتوری از نخست‌وزیر اسرائیل از این روزنامه اخراج شد! 👈 هانیتش در این کاریکاتور که در روز سه‌شنبه ۱۵ مه ٢٠١٨ به چاپ رسید، نتانیاهو را در لباس خوانندهٔ اسرائیلی نشان می‌داد که در مراسم اول شد. در این کاریکاتور، نتانیاهو موشکی با در دست داشت که در حال پرتاب آن بود. او در دست دیگرش میکروفونی داشت که می‌گفت: "سال دیگر در اورشلیم"، جمله‌ای که در انتهای پیام تبریکش خطاب به بارزیلای گفته بود و اشاره به برگزاری مراسم سال آینده یوروویژن در اسرائیل و شهر بیت‌المقدس داشت. همچنین در وسط کلمهٔ "یوروویژن" که بالای کاریکاتور فوق به‌عنوان تایتل مراسم نوشته شده بود، ستارهٔ شش‌پَر به نشانهٔ دیده می‌شد! مدیرمسئول روزنامه، پنج‌شنبه ۱۷ مه دربارهٔ اخراج کاریکاتوریست باسابقه خود گفت: ✍ "علت این امر تفاوت دیدگاه عمیق میان آقای هانیتش و ما بر سر کلیشه‌های ضدیهودی در یک کاریکاتور است" 👈 این در حالی بود که کاریکاتور فوق نسبت به هیچ توهینی در بر نداشت و تنها به انتقاد از عملکرد نتانیاهو پرداخته بود که از یک‌سو به سرکوب وحشیانهٔ فلسطینیان مشغول است و از سوی دیگر آنچنان با خوانندهٔ اسرائیلی ابراز همراهی نمود و نسبت به آن احساساتِ به‌اصطلاح هنری نشان داد که حتی در جلوی دوربین تلویزیون حرکاتش را تقلید کرد و در دیدار خصوصی نیز همراه وی به انجام حرکات موزون پرداخت! 👈 مسئولین روزنامه اظهار داشتند با مسئله‌ای که کاریکاتور دیتر هانیتش ایجاد کرد، این روزنامه قصد دارد روند انتشار کاریکاتورهای خود را مجدداً مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم تغییراتی در آن به‌وجود آورد! 👉 @roshangeran
4⃣ مثال دیگر از آلمان: 👈 در اوایل نوامبر ٢٠١٧ (Ursula Haverbeck) مورخ ٨٩سالهٔ آلمانی تنها به‌دلیل نقل قول از کتابی که اردوگاه‌های کار اجباری یهودیان در جنگ جهانی دوم را انکار کرده بود، به جرم در برلین محاکمه و به زندان محکوم شد! رادیو صدای آمریکا گزارش داد که این زن مسن، پیش از این نیز به اتهام سخنان مشابه به ١٠ماه زندان محکوم شده بود! 👈 قابل ذکر این‌که شخصیت‌های معروفی همچون جان ایروینگ، روژه گارودی، روبر فوریسون و یورگن گراف از جمله افرادی بوده‌اند که به‌خاطر اظهارنظر یا نگارش مطلبی در رد کشتار یهودیان در جنگ دوم جهانی محاکمه شده و به زندان و تبعید محکوم شدند. 👈 گفتنی است به‌طور رسمی در ١١ کشور اروپایی و در خود آمریکا، اگر دربارهٔ بخشی از تاریخ (مربوط به یهودیان در جنگ جهانی دوم) سخن دیگری به‌جز آنچه مورد تأیید صهیونیست‌هاست، گفته شود "انکار هولوکاست" به‌شمار آمده، جرم محسوب شده و گوینده یا نویسندهٔ آن به زندان محکوم خواهد شد. 👈 پس از محکومیت خانم "اورسولا هاوریک"، او به دادگاه قانون اساسی آلمان شکایت برد که طبق اصل تصریح شده در قانون اساسی این کشور، باید محکومیتش لغو و از زندان آزاد شود. اما دادگاه قانون اساسی آلمان رای داد او که به بنا به ادعای دادگاه یاد شده، "یک حقیقت آشکار است" را انکار کرده و نمی‌تواند از "حق آزادی عقیده" برخوردار شود و باید در زندان بماند! 👈 دادگاه ایالتی "وردن" که این پیرزن ٨٩ساله را محکوم به زندان کرد، دلیل محکومیتش را نوشتهٔ وی مبنی بر این‌که "آشویتس، اردوگاه مرگ نبوده" دانست!! 👉 @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جنگ با خدا 👈 توهین به پیامبر اکرم (ص) بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است... چرا بعد از ١۴٠٠ سال دوباره در ایام محرم به پیامبر اکرم (ص) اهانت می‌کنند و قرآن را آتش می‌زنند؟! ❌ هیئتی ها! قرآن را آتش زدند، چرا فریاد نمی‌زنید؟! ⚠️ امام زمان! شرمنده‌ایم از این که نمی‌توانی روی یاری ما حساب کنی... 🗓 جمعه ١۴ شهریور ، مسجد جمکران 🎙 حجت الاسلام 👉 @roshangeran
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فمینیسم الحادی... فمینیست ها جنود و سربازان شیطان قدم اول در فمینیسم بی غیرت کردن مردان جامعه است دوچرخه سواری زنان در خیابان ها را در همین پازل بی غیرت کردن مردان ببینید 👌👌حتما ببینید و نشر دهید👌👌 @roshangeran
روشنگران
🎥 جنگ با خدا 👈 توهین به پیامبر اکرم (ص) بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است... چرا بعد از ١۴٠٠ س
⚫️فاجعه باز نشر کاریکاتور توهین به پیامبر رحمت(ص) کاریکاتورهای موهن ضداسلامی نخستین بار ۱۵ سال پیش در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و یک سال بعد انتشار آنها را آغاز کرد. این اقدام موهن با اعتراضات مسلمانان مواجه شد و هدف شارلی ابدو این بود که نشان دهد «همه مسلمانان تروریست هستند». این نشریه در یادداشتی که به مناسبت بازنشر این کاریکاتور منتشر کرده،‌ گستاخانه تأکید می‌کند که «هیچگاه عقب‌نشینی نمی‌کند و کوتاه نمی‌آید». ⬛️متاسفانه این کاریکاتور بار دیگر در ۱۲ شهریور1399، در حالی در نسخه چاپی شارلی ابدو باز نشر داده شده است که پنج سال پیش موجی از خشم را در جهان اسلام به راه انداخت و سرانجام به حمله به دفتر شارلی ابدو منجر شد. نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو»، که کاریکاتورهایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر سه‌شنبه در دسترس قرار گرفت و نسخه کاغذی این مجله نیز چهارشنبه توزیع شد. ▪️شارلی ابدو که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود، در فرانسه و در سراسر جهان به خاطر سبک توهین‌آمیز خود مشهور است و به بهانه آزادی بیان با اهانت به مقدسات و مسائل مهم مردم جهان، اغتشاشات زیادی را به وجود آورده و توهین به ادیان و انبیای الهی از قبیل حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) از جمله اقدامات آن است. این نشریه در سال ۲۰۱۵ نیز از سوی گروهی به ظاهر مسلمان هدف حمله مشکوک قرار گرفت و عده‌ای از کارکنان آن کشته شدند. ❌فرانسه که این‌گونه هتاکی‌ها و گستاخی‌ها را آزادی بیان توصیف می‌کند، اقدام موهن نشریه را نه تنها محکوم نکرد بلکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، دیروز با ادعای حق آزادی بیان گفت که در جایگاهی نیست که در مورد تصمیم‌گیری برای بازنشر این کاریکاتور قضاوت کند. هرچند وقوع چنین اتفاقات زشتی به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد، اما آنچه در عمل رخ می‌دهد این است که جریان غرب‌گرا و صهیونیسم بین‌المللی به اندازه سر سوزنی به آزادی بیان اعتقادی ندارد و کوچکترین مخالفت و انتقاد نسبت به خود را سرکوب و مسدود می‌کند. ✔️یکی از مصادیق بارز رویکرد دوگانه و متناقض غربی-صهیونیست‌ها نسبت به مفهوم آزادی بیان که چندی پیش اتفاق افتاد، حذف تصاویر مربوط به پویش میلیونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بود؛ البته نمونه‌های پرشمار دیگری هم وجود دارد. 🔸 @roshangeran
19.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قرائت فرازی از دعای پر فیض کمیل توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 📌  @roshangeran
🤔🚫🚫 ❔ شما میخواهید رد کنید سر به کوبیدن حضرت زینب رو در حالی که علما تایید کردن❗️نظر شما در این رابطه چیست ❗️❗️ 💠💠 👌منبع اصلی و مورد استناد جریان مذکور ، کتاب شریف بحار الانوار می باشد . ❕ علامه مجلسی چنین نقل می‌کند که در بعضى از کتب معتبره دیدم از مسلم جصّاص نقل شده است: ⚫️ «ابن زیاد مرا خواست تا دارالاماره کوفه را تعمیر نمایم. زمانی که درهای دار الاماره را گچکارى می‌کردم، ناگاه شنیدم فریادهایى از اطراف بلند شد. از کارگر زیر دستم پرسیدم: چرا دچار زاری و فغان گشت؟ گفت: همین حالا سر یکى از خارجی‌هایی که بر یزید خروج کرده را آورده‌اند. ❕گفتم: آن خارجى کیست ؟ گفت حسین بن على .من صبر کردم تا کارگر رفت؛ ‌چنان به صورتم زدم که ترسیدم چشمم کور شود. دست خود را شسته، دست از کار کشیدم و وارد میدان کوفه شدم؛ جایی که مردم منتظر ورود اسیران و بریده بودند. در این هنگام حدود چهل شتر با هودج پیدا شدند که در میان آنها اهل‌بیت حضرت سیدالشهداء و اولاد فاطمه بودند؛ دیدم که على بن الحسین بر شترى برهنه سوار است و غل و زنجیر به او آسیب رسانده و خون از رگ‌هاى گردنش جارى است. او گریه می‌کرد و اشعاری با این مضامین می‌خواند: «اى امت بد رفتار خدا شما را از باران رحمتش سیراب نکند، اى امتى که احترام جدّ ما را درباره ما مراعات نکردید. اگر روز قیامت پیغمبر خدا ما را جمع کند، شما در جواب چه خواهید گفت. شما ما را بر پشت شتران بی‌جهاز می‌گردانید. گویا ما آن افرادى نیستیم که پایه دین را براى شما محکم کرده باشیم» ❕در همین زمان، مردم کوفه از روی دلسوزی به بچه‌ها نان، گردو و خرما می‌دادند. ام آنها را از دست و دهان کودکان می‌ربود و دور می‌افکند و فریاد می‌زد: «اى مردم کوفه صدقه بر ما حرام است...». زنان کوفه با مشاهده این وضعیت براى مصیبت اهل‌بیت گریه می‌کردند. 👌ام‌کلثوم سر خود را از خارج کرد و گفت: اى اهل کوفه آرام باشید. مردانتان ما را می‌کشند و زنانتان براى ما گریه می‌کنند. خدا در روز قیامت بین ما و شما داورى خواهد کرد. در همان هنگام بود که ناگاه صداى ضجه بلند شد و سر شهیدان که سر امام حسین پیشاپیش آنان بود را آوردند. 👌زینب با دیدن سر برادرش، پیشانی خود را بر چوب جلوی زد و خون از زیر مقنعه‌اش فرو ریخت، سپس با یک قطعه پارچه به سر امام حسین اشاره کرده و اشعارى را خواند: ❕اى ماهی که چون بسر حدّ کمال رسید، به ناگاه خسوف او را ربوده و غروبش را مقدّر کرد.پاره قلبم گمان نمی‌کردم که چنین مصیبتی در انتظارت باشد. برادرم با فاطمه کوچکت سخنی بگو؛ زیرا نزدیک است که قلبش آب شود. برادرم! قلب مهربانت چه شد که اکنون سفت و سخت شده است...» 📚بحار الانوار ج45 ص115 👌ما در گذشته این روایت را چون نقل شده بود ، از حیث سندی تضعیف کرده و رد کردیم ، اما با بیشتری که حول مساله داشته ایم و این که جریان مذکور در کتاب شریف و معتبر الانوار نقل شده است و علامه مجلسی نیز تصریح می کند که این جریان را از کتب نقل می کند ، و از سوی دیگر در گذشته نیز ثابت کرده ایم که تمام روایاتی که در کتب معتبر ما نقل شده است مورد است جز موارد اندکی از آنها که خلاف سنت قطعی می باشد ؛ 👌و از سوی دیگر جزع و فزع و بی تابی کردن و زنی در محدوده شرع که ضرر قابل توجهی بر آن مترتب نشود ، در مصیبت امام حسین استحباب روایی دارد ⚫️با توجه به تمام این به این نتیجه رسیدیم که روایت مذکور صحیح است و حضرت زینب سلام الله علیها بی اختیار با دیدن سر مبارک امام حسین ، سر خودش را به عنوان حزن و اندوه و مصیبت بر محمل می کوبد که به ناگاه سر خونین می شود ، ما نیز وقتی عزیزی از خود را از دست می دهیم ممکن است بی اختیار چنین رفتاری از ما صادر شود . ❕البته این نکته را متذکر می شویم که جریان مذکور نمی تواند مستند برای زنی قرار گیرد زیرا اساسا قمه زنی در نزد عرف مصداق عزاداری نمی باشد و هیچ کس در فراق عزیزانش شمشیر به سر نمی زند ، اما به سر و صورت زدن و حتی زدن سر به درب منزل و مانند آن در فراق عزایزان امری مرسوم در نزد عرف است و نوعی جزع و فزع کردن تلقی می شود و تا زمانی که ضرر خاصی بر آن مترتب نشود ، بی اشکال است و این نوع جزع و بی تابی کردن در فراق امام حسین هم مصداق عزاداری و حزن می شود . ❕بنابراین از جریان حضرت زینب می توان استحباب به سر و صورت زدن و مانند آن را در مصیبت امام حسین استنباط کرد نه زنی را . @roshangeran
روشنگران
🎥 جنگ با خدا 👈 توهین به پیامبر اکرم (ص) بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است... چرا بعد از ١۴٠٠ س
💢 توهین به مقدسات از سوی «شارلی ابدو»های داخلی هفته گذشته جسارت روزنامه فرانسوی «شارلی ابدو» بر ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) موجی از اعتراض و ناراحتی در بین مسلمانان و ملت ایران به وجود آورده است. بررسی رسانه‌های داخلی کشور نیز حکایت از تعدد بالای جسارت‌هایی مشابه، به اصول و مقدسات دینی دارد که ضرورت نظارت جدی بر آن‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود؛ برای نمونه: 🔸 روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار نیز در ماه‌های گذشته نوشته بود: «اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آن‌ها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم، نمونه‌ای از تفکر اسطوره‌ای است.» 🔹«نجفقلی حبیبی» عضو حزب منحله مشارکت- مرداد ۹۳ در اظهارنظری تأمل‌برانگیز عزاداری برای امام حسین(ع) را کاری بیهوده و بی‌بازده خوانده و گفته بود: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود!». 🔸طیف تندروی اصلاح‌طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ «حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد (ابراهیم اصغرزاده)»، «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است (رجبعلی مزروعی)»، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند (عزت‌الله سحابی)»، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است (عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می‌شود (عبدالکریم سروش)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله‌ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست (محمد خاتمی)» و... تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح‌طلب طی ماه‌ها و سال‌های اخیر به مقدسات و ائمه اطهار(ع) بوده است. @roshangeran