eitaa logo
مدرسه مجازی رویش اندیشه
889 دنبال‌کننده
514 عکس
19 ویدیو
78 فایل
👤 ارتباط با مدیر کانال : @RouyeshAndishe 🔶 دسترسی به مطالب کانال 👇👇 🔹 #کلاس_مجازی (دسترسی به #فهرست_کلاس ها) 🔹 #کپسول 🔹 #کتاب_صوتی 🔹 #جزوه 🔹 #e_book
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه مجازی رویش اندیشه
گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول ✅مدرس: استاد رحیم پور ازغدی ✅موضوع: آیا گسست فکری ب
📝 گزیده هایی از برنامه « » - جلسه اول ✅ - استاد رحیم پور ازغدی ⁉️ آیا شکاف و گسست فرهنگی و اعتقادی بین نسل حاضر و نسل اول انقلاب وجود دارد؟ 🔸 مقداری از این گسست، طبیعی است. همیشه بین نسل قدیم و نسل های بعدتر، تفاوت فکری و رفتاری وجود دارد. نسل اول انقلاب هم همینطور بوده و نمی توانسته افکار و رفتار نسل قدیمی ترِ خود را درک کند و بفهمد و همینطور بقیه نسل ها. 🔸 پس اینطور نیست که فکر کنیم این شکاف فقط الان بوجود آمده یا الان خیلی عمیق تر از نسل های گذشته بوده باشد. همیشه بوده است. مخصوصا در این 100 سال گذشته به علت تحولات صنعتی و رسانه ای تشدید هم شده است. ⁉️ چرا نسل امروز نمیتواند بفهمد که چرا نسل قدیم انقلاب کرد؟ چرا از دلایل انقلاب نسل قدیمی تر قانع نمی شود؟ 🔸 شاید برخی بگویند نسل قدیم دچار بیماری های شده باشد که انقلاب کرده است؛ البته این حرف را تئوریسین های سرمایه‌داری از 1960 به بعد، با حذف برخی اطلاعات درست و اضافه کردن اطلاعات غلط و تفسیر مجدد تاریخ، سعی کردند جا بیندازند. 🔸 بعضی از بدیهیات را راحت زیر سوال می برند. مثلا انگلیس در کودتای رضاخان را کسی انکار نمی کند. خود رضاخان بارها گفته است و زن رضاخان هم در خاطراتش نوشته است. 🔸 پهلوی دوم برای شما تاریخ است مثل تاریخ و . این طبیعی است و اسم آن شکاف بین نسلی نیست، اسمش عدم انتقال درست مفاهیم است و هرنسل و جامعه ای به آن مبتلا است. اگر یک ملتی نتواند تجربه تاریخی خودش را به ملتش انتقال بدهد آن جامعه ابتر است. ⁉️ آیا شما فکر می کنید همین نسل امروز، اگر در زمان ما بود انقلاب نمی کرد؟ 🔸 شما فکرمی کنید نسل دهه 50 همه یک نسل انقلابی و نسل دهه 60 همه اهل جهاد وشهادت بودند و بعد با نسل فعلی مقایسه می کنید و این نتیجه را می گیرید. 🔸 آن نسل یک اقلیتی بودند و یک اکثریت که مثل همه ی تاریخ به دنبال زندگی خودشان بودند و هستند. در زمان ما هم خیلی از هم سن و سال های ما، به دنبال ارتباط با جنس مخالف و از این قبیل کارها بودند و یک اقلیتی هم به دنبال درس و فعالیت های انقلابی بودند. 🔸همیشه کسانی که شروع می کنند در هستند و اگر حرفشان ریشه در ساختار فکری_فرهنگی جامعه داشته باشد، اکثریت به او می پیوندد؛ که برای انقلاب ما نیز اینگونه شد. ❓❓❓ اگر کسی بگویید را نمی خواهم ، چه باید کرد؟ 🔸 پاسخ این است که اگر در ساختار جمهوی اسلامی قرار میگیرد با ، راههای زیادی هست برای اصلاح نقص ها ولی اگر در ساختار قرار نمی گیرد، انقلاب کند. اگر بحث زور است ما هزاران شهید برای انقلاب و ادامه آن دادیم؛ خب شما هم شهید بدهید اما اگر بحث و انتقاد و نهی از منکر است، خود ما در خط مقدم اعتراض به و تبعیض هستیم. @rouyesh_andishe
🔈تاریخ اسلام(۱) ✅دکتر رجبی دوانی ✅موضوع: لزوم عبرت از تاریخ و اهمیت بحث ولایت @rouyesh_andishe
Rajabi Davani-P1.mp3
17.87M
🔈تاریخ اسلام(1) ✅دکتر رجبی دوانی ✅موضوع: لزوم عبرت از تاریخ و اهمیت بحث ولایت @rouyesh_andishe
💠 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه دوم ✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی #فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی @rouyesh_andishe
📝 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه دوم ✅ با حضور استاد رحیم پور ازغدی ❓❓چرا سیستم مدیریتی کشور امکان ورود نسل جدید را به بدنه مدیریت نمی دهند؟ 🔸زمانی که انقلاب شد امام (ره) به جوانان مسولیت های مهم می دادند. برای مثال تعداد زیادی از فرماندهان جنگ از سن 18تا 23 سال بودند.اشتباهات مسئولین بعدی پای انقلاب و امام نوشته نشود. منشا پیربودن دولتمردان باندبازی یا انجمادفکری(جوان ها توانایی اجرا ندارند) مسئولین است. 🔸انقلاب ما، انقلاب فقرا علیه اغنیا نبود. عمدتا طبقه متوسط به پایین جامعه در متن انقلاب بودند. شعارها درباره نان و پول نبود. شعارها همه ضد استبداد بود. مثلا در مشهد "برابری، برادری، حکومت عدل علی" شعار اغلب تظاهرات کنندگان بود. الان در حکومت، هرکجا انحراف یا دوری از آرمان های انقلاب می بینید باید اعتراض کنید وگرنه انقلابی نیستید. ❓❓طرح اصلی انقلاب چه بود و چگونه انقلاب به پیروزی رسید؟ 🔸طرح انقلاب به این صورت بود که تمام سیستم حکومت را مردم انتخاب کنند و قانون اساسی آن در چارچوب اسلام باشد برای مثال نگذاریم برای ما شاه و وزیر از خارج کشور انتخاب شود تا مردم سالاری دینی در چارچوب ارزش های اسلامی را ایجاد کنیم. 🔸ابتدا اقلیتی مسائل گوناگون کشور را دیدند و تصمیم گرفتند که انقلاب کنند و مردم دیگر را هم دعوت به انقلاب کردند ولی در ابتدا آن ها به میدان نیامدند(مثل زمان حال) آن اقلیت به میدان عمل آمدند، هزینه دادند ، مجاهدت کردند و شهید دادند و هنگامی که اکثریت دیدند خطر کم شده است به آن ها ملحق شدند وانقلاب شد. اگر اکثریت ملحق نمی شدند طرح انقلاب شکست می خورد. @rouyesh_andishe
💊💊 کپسول مطالعاتی : توقف در ایستگاه دولت سازی 💊💊 💠 بررسی چالش‌های پیش روی تمدن‌سازی اسلامی در مرحله‌ی ساخت #دولت_اسلامی؛ #کپسول #انقلاب_اسلامی #تمدن_اسلامی @rouyesh_andishe
توقف در ایستگاه دولت سازی.pdf
869.2K
💊💊 کپسول مطالعاتی : توقف در ایستگاه دولت سازی 💊💊 💠 بررسی چالش‌های پیش روی تمدن‌سازی اسلامی در مرحله‌ی ساخت ؛ @rouyesh_andishe
🔈تاریخ اسلام(۲) ✅دکتر رجبی دوانی ✅موضوع: ماجرای سقیفه و علل عدم تحقق خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام @rouyesh_andishe
Rajabi Davani-P2.mp3
18.47M
🔈تاریخ اسلام(۲) ✅دکتر رجبی دوانی ✅موضوع: ماجرای سقیفه و علل عدم تحقق خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام @rouyesh_andishe
💻📚کتابی در باب واجب فراموش شده از زبان شرق شناس معروف امریکایی با استفاده از 1700 منبع تحقیقی 📚💻 #e_book @rouyesh_andishe
مایکل کوک استاد دانشگاه پرینستون از خاطره عجیبی می گوید که موجب نگارش این کتاب شد👇👇👇 #e_book @rouyesh_andishe
💻📚كتاب امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلام، در سال1385، از سوي بيست و چهارمين دورة كتاب سال جمهوري اسلامي، شايستة تشويق شناخته شد و پيش از آن نيز، جوايز ديگري را از آن خود كرد. در حال حاضر، مايکل کوک استاد دانشگاه پريسنتون در آمريكا ا‌ست و تاکنون چندين کتاب و ده‌ها مقاله در حوزه‌هاي مختلف اسلام‌شناسي تأليف کرده است. برخي از مقالات او به فارسي نيز ترجمه شده است. ✅✅این کتاب (Commanding right and forbidding wrong in Islamic thought) که در سال 2002 چاپ شده است و داستان نگارش آن بسيار عبرت‌آموز است، از مهم‌ترين منابع تحقيقي در اين موضوع است. كوك در مقدمة اين كتابِ تحقيقي كه درآن از 1700 منبع سود جسته است، به‌تفصيل دربارة انگيزة خود از تأليف آن سخن گفته است. داستان نگارش اين اثر و انگيزه مؤلف آن، در آغاز مقدمة كتاب آمده است كه خلاصة آن چنين است: ✅✅وقوع حادثه‌اي زشت و ننگين در يكي از خيابان‌هاي شهر شيكاگوي آمريكا و بي‌تفاوتي مردم نسبت به آن، انگيزة من براي نوشتن اين كتاب شد. در شامگاه يكي از روزهاي پاييزي، در ايستگاه قطار شهري شيكاگو در حضور جمعي از مردم، زني مورد تجاوز قرار گرفت؛ اما ‌كسي براي كمك به قرباني از جاي خود حركت نكرد. فريادهاي زن بي‌پاسخ ماند و رهگذران جز تماشا يا عبور سريع كاري نكردند. تا اينكه بالاخره از ميان جمع حاضرين تنها يک نفر پس از فريادهاي مکرر زن که مورد تجاوز قرار گرفته بود، به خيابان مي‌رود، جلو ماشين پليس را مي‌گيرد و از آنان مي‌خواهد تا براي دستگيري آن شخص اقدام کنند. اين واقعة دلخراش در روزهاي بعد مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفت و چندين گزارش چاپ شد. ✅✅اين پرسش براي مايکل کوک مطرح مي‌شود که چرا اكثر مردم ساکت بودند؟ به نظر وي همين که يک نفر اقدام کرده است، و بعد هم مورد تحسين قرار گرفته، نشان مي‌دهد که زمينه‌اي براي مداخله به صورت يک اصل اخلاقي وجود دارد. ✅✅به هر روي اين گزارش، شگفتي آقاي مايکل کوک را به همراه دارد و وي را به اين فکر مي‌اندازد که چرا در نظام حقوقي غرب، افراد چنين تربيت شده‌اند که هيچ واکنشي در برابر چنين جنايتي از خود نشان نمي‌دهند. تحقيق بيشتر نشان مي‌دهد که تقريبا برخلاف بسياري از نظام‌هاي حقوقي معمول در دنيا، تنها نظام حقوقي اسلام است که با داشتن نظام امر به معروف و نهي از منکر زمينة مداخلة ناظرين را در برابر انحرافات و اشتباهات فراهم مي‌كند. بدين ترتيب کار پژوهش 15 ساله کوک آغاز شده و اين کار ارزشمند و پرحجم شکل مي‌گيرد. اکنون آن کتاب به فارسي درآمده و با جرأت مي‌توان ادعا کرد که در حوزة امر به معروف و نهي از منکر، تاکنون چنين اثر جامعي پديد نيامده است. @rouyesh_andishe
amr.be.maroof.va.nahi.az.monkar1.pdf
5.47M
💻📚جلد اول کتاب امر به معروف و نهی از منکر👆👆 @rouyesh_andishe
amr.be.maroof.va.nahi.az.monkar2.pdf
4.57M
💻📚جلد دوم کتاب امر به معروف و نهی از منکر👆👆 @rouyesh_andishe
13950809_18517_192k.mp3
3.39M
اهمیت کتاب و کتابخوانی از نگاه رهبرانقلاب @rouyesh_andishe
💠 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه سوم ✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی #فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی @rouyesh_andishe
📝 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه سوم ✅ با حضور استاد رحیم پور ازغدی ❓❓ نسبت قشرانقلابی با غیرانقلابی چگونه باید باشد؟ آیا افرادانقلابی به خاطر فعالیت های قبل انقلاب بایدمزیتی نسبت به افراد دیگر داشته باشند؟ 🔸ما در فرهنگ جامعه شیعه چیزی به نام طبقه طلبکار و بدهکار نداریم . دعوای امیرالمونین(ع) با افرادی همچون طلحه و زبیر به علت همین مسئله بود. آن ها می گفتند که ما با مردم دیگر مساوی نیستیم چون وقتی افراد دیگر به دنبال منافع شخصی خود بودند ما برای اسلام هزینه های زیادی پرداخت کردیم. امام علی(ع) فرموند هرکس فداکاری بیشتری کرده است ، خدای متعال در آخرت ، اجر و پاداش او را خواهد داد ولی در دنیا سهم و حق او با دیگران برابر است.(اگر در وضع فعلی خلاف این مسئله را مشاهده کردیم باید انتقاد کنیم ) ❓❓ شاید نظر مردم بعد از 40سال نسبت به حکومت تغییر کرده باشد آیا می توان حکومت را رفراندوم گذاشت؟ 🔸یا باید براساس دموکراسی پاسخ این سوال را بدهیم یا برمبنای سیستم اسلامی . 🔸براساس دموکراسی هیچ سیستمی در جهان خودش را به رفراندوم نگذاشته است حتی برای اولین بار، قانون اساسی خود را به رفراندوم نگذاشته است. فقط انقلاب امام(ره) بود که مردم ابتدا به اصل نظام رای دادند و سپس نمایندهای مردم آمدند و قانون اساسی کشور را نوشتند و بعد از آن همان قانون اساسی ومتمم های آن با رای مردم به قانون تبدیل گشت. کدام یک از نظام های جهانی برای آمدنشان رفراندوم گذاشته اند؟ یا باکودتا یا با شبه انقلاب یا باجنگ سرکار آمدند و در ادامه هیچ وقت نظام خود ر ا به رفراندوم نگذاشته اند. 🔸براساس مبانی اسلام زمان معیار نیست اگرسیستمی همان اول فاسد شد باید علیه آن قیام کرد.
💥سرگذشت ملت فلسطین و رهبران کار؛ @rouyesh_andishe
(۱) 💥سرگذشت ملت فلسطین و رهبران کار؛ 🔹با نگاهی به تاریخ تحولات فلسطین اشغالی میتوان دریافت که علیرغم اینکه ملت فلسطین سعی میکردند با تمام توان و حداقل امکانات و حتی با سنگ پرانی با رژیم صهیونیستی مبارزه نموده و این رژیم را به چالش کشیده و با تدارک از حقانیت خود دفاع کنند، اما در سوی دیگر برخی رهبران جنبشهای فلسطینی، ثمرات مبارزات آنان را بی نتیجه نموده و سرنوشتی تلخ را برای آینده فلسطین رقم زد و های غیر قابل جبرانی را برای این مردم به همراه داشت. 🔸از جمله کسانی که علی رغم سابقه مبارزاتی زیاد با رژیم اشغالگر قدس مرتکب این خطای بزرگ شد و با قبول با این رژیم، هزینه های زیادی برای کشور و مردم فلسطین ایجاد نمود، شخص است. وی که از مبارزان قدیمی و موسس جنبش فتح بود و در مسیر مبارزاتی خود تلاشهای زیادی کرده بود، به یکباره مسیر خود را در مبارزه تغییر داد. 🔻او که توانايی خوبی در بهره‌برداری از مبارزات فلسطينیان داشت، توانست مدعی رهبری فلسطینیانی شود، در حالیکه سرمنشا اين جنبش تقريبا هيچ ارتباطی به او نداشت. اما او در این جایگاه موضع گیری های را انجام داد، که سرنوشت ملت را دگرگون کرد. 🔻وی در سال 1988 و با تغيير در سياست‌های خود، در سخنراني اش در مقر سازمان ملل در ژنو عنوان كرد، سازمان آزاديبخش فلسطين از تروريسم حمايت نمي‌كند، چراكه تمام احزاب و گروه‌ها در خاورميانه خواهان زندگي در محيطي امن و مسالمت‌آمیز هستند كه اين مسئله شامل ملت فلسطين، اسرائيل و همسايه‌هاي آنان نيز مي‌شود. 💥به این ترتیب سازمان آزادی بخش فلسطين در سال 1988 را به رسميت شناخته و قطعنامه ۲۴۲ شورای امنيت را پذيرفت. ✅اینگونه بود که اولین اقدامات سازش کارانه و تغییر در مسیر و خط مشی مبارزه، یکی از جبران ناپذیرترین هزینه ها را برای ملت فلسطین به همراه داشت. ⬅ادامه دارد ... @rouyesh_andishe
🔴 روند اشغال فلسطین در ۷۰ سال گذشته #فلسطین #نظام_سلطه @rouyesh_andishe