eitaa logo
سامانه رویتاب
256 دنبال‌کننده
808 عکس
109 ویدیو
8 فایل
سامانه یکپارچه رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی
مشاهده در ایتا
دانلود
نمایشگاه آثار منتخب نهمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش روزهای بازدید: سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ آدرس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، ایستگاه دروازه دولت، خیابان خاقانی ، پلاک 81، مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی هنر
تیزر شهدا به مناسبت ۲۷دی ماه روز شهدای جهاد دانشگاهی: 📎https://roytab.ir/Default/Details/4609
واقعه نگاری آن ۲۲ نفر واقعه نگاری آن ۲۲ نفر به مناسبت ۲۷دی ماه روز شهدای جهاد دانشگاهی کارگردان: فرزین پورمحبی راویان: سمانه عنبری و مهدی خلیلی مشاهده فیلم: 📎https://roytab.ir/Default/Details/2253
آواهنگ حکیم ابوالقاسم فردوسی. به مناسبت یکم بهمن ماه زادروز حکیم ابو القاسم فردوسی. 📎https://roytab.ir/ferdosy
طرح ملی دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران 📎https://roytab.ir/tandisefadakari12
آیین افتتاحیه اولین خانه فن آور محیط زیست لرستان در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان چهارشنبه ۵ بهمن ماه با حضور دکتر مرادی معاون آمورش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور
چگونه با کمترین امکانات،کسب درآمد کنیم؟ 📎https://roytab.ir/kafedaneshjooArzeshafarini
اولین دوره طرح ملی یاد یاران شناسایی، معرفی و تجلیل از شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری دیدار با خانواده شهید دانشجو "ابراهیم تنیده" 📎https://roytab.ir/shohadayedaneshjoo
با نام خدا دفتر مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی بمناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار کرد: " افول آمریکا و نظم نوین جهانی " سخنران : دکتر فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه موضوع: شکست پروژه جهانی سازی آمریکا و نقش جمهوری اسلامی ایران مشاهده ویدئو: https://roytab.ir/Default/Details/4621
به نام خدا بیانات رهبر عزیزمان در دیدار بانوان ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در مسئله‌ی زن، موضع ما در قبال مدّعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست. 🌺موضوعِ به‌کارگیریِ زنانِ فرزانه‌، کارآمد ، مجرّب، دانشمند و عاقل و فهمیده‌ی ما در رده‌های گوناگونِ تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور؛ این مطلب مهمّی است...باید یک راهی برایش پیدا کنیم. 🌺 در مسئله‌ی زن، موضع ما در قبال مدّعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست...بنابراین صحبتهای ما...بیان نظر و عقیده‌ی اسلامی و موضع اسلامی است. 🌺 اسلام در ارزش‌گذاری انسانی و اسلامی، «انسان» را مورد نظر دارد؛ زن و مرد هیچ خصوصیّتی ندارند، هیچ تفاوتی ندارند؛ تساوی زن و مرد در زمینه‌ی ارزشهای انسانی و اسلامی جزو مسلّمات اسلام است. 🌺وظایف متقابل زن و مرد نسبت به یکدیگر مختلفند امّا تعادل وجود دارد...وَ لَهُنَّ مِثلُ الَّذی عَلَیهِنَّ بِالمَعرُوف؛ آن مقداری که حق برای آنها هست، همان مقدار حق، علیه آنها هست، یعنی بر آنها هست...یعنی هر وظیفه‌ای که به کسی محوّل شده، در قبالش یک حقّی وجود دارد. هر امتیازی به هر کدام داده شده، در مقابلش یک وظیفه‌ای وجود دارد؛ تعادل کامل 🌺در نگاه به مسئولیّت‌پذیری‌ها، اینجا تکیه بر ویژگی‌های طبیعی زن و مرد است. یک تفاوتهایی بین زن و مرد، یعنی طبیعت زنانه و طبیعت مردانه وجود دارد. هم در جسم، هم در روح و در مسائل معنوی...مسئولیّتها متناسب با آن تفاوتها است. 🌺 امّا در مورد وظایف اجتماعی، تکالیف زن و مرد یکسان است. نقشها مختلف است امّا تکالیف یکسان است. یعنی هم زن، هم مرد برایشان جهاد واجب است منتها جهاد مرد یک جور است، جهاد زن یک جور دیگر است. 🌺 امر به معروف و نهی‌ از منکر، هم بر زن واجب است، هم بر مرد، منتها تقسیم نقش شده؛ نقشها یکسان نیست. این نگاه اسلام است نسبت به زن و نسبت به مرد‌...این، هم یک نگاه مترقّی است، هم عادلانه است: زن در جای برجسته‌ی خود، مرد هم در جای برجسته‌ی خود، و هر دو برخوردار از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی؛ بر خلاف نظام ارزش‌گذاری و سرمایه‌داری غرب...غرب متجدّد مورد نظر من است. 🌺 اصلاً نظام سرمایه‌داری غرب یک نظام مردسالار است؛ یعنی آن چیزی که آنها نسبت به اسلام میگویند و غلط میکنند و خلاف واقع میگویند، عیناً در مورد خودشان صادق است... در نظام سرمایه‌داری، سرمایه بالاتر از انسانیّت است؛ و انسانها در خدمت سرمایه قرار میگیرند... بنابراین مرد اولویّت دارد بر زن در نظام سرمایه‌داری؛ چون رجحان‌ سرمایه بر انسان، در مورد مرد بیشتر صادق است. 🌺 در قرن نوزدهم و بعد، قرن بیستم ــ بیشتر قرن نوزدهم ــ مسئله‌ی آزادی زن مطرح شد...که زنها را از خانه بیرون بکشند، ببرند کارخانه، با مزد کمتر از آنها استفاده کنند. 🌺نتیجه‌ی این نگاهِ مردسالاری چه شد؟ وقتی که مرد در تمدّن غربی، جنس برتر است و تمدّن، تمدّن مردسالار است، نتیجه این است که زن سعی میکند الگوی خودش را مرد قرار بدهد و مرد میشود الگوی زن؛ زن دنبال کارهای مردانه حرکت میکند؛ نتیجه این است. 🌺در محیط غرب، تجارت جنسی، برده‌داری جنسی، شکستن همه‌ی حد و مرزهای اخلاقی و انسانی هست، عرفی کردن و قانونی کردن چیزهایی[هست] که در همه‌ی ادیان حرام است...این قبیل حرفها فقط مربوط به اسلام نیست؛ اینها در همه‌ی ادیان جزو محرّمات کبیره است. 🌺یکی از کارهای مهمّ شما همین است که فاجعه‌آمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن را افشا کنید، به همه بگویید؛ بعضی‌ها نمیدانند...کشورهای اسلامی تشنه‌ی فهمیدن این‌ جور چیزها هستند. 🌺 زوجیّت که در نگاه اسلامی این جور واضح است، درست نقطه‌ی مقابل تضاد در دیالکتیک هگلی و مارکسیست است؛ یعنی رکن اصلی این دیالکتیک هگل که بعد هم مارکس از او گرفته، تضاد است که حرکت جامعه‌ و حرکت تاریخ و حرکت بشری ناشی از تضاد است؛ یعنی «تز» و «آنتی‌تزی» وجود دارد که از آن، سنتز به وجود می‌آید. در اسلام نه، سنتز از آنتی‌تز به وجود نمی‌آید، از زوجیّت به وجود می‌آید؛ از زوجیّت است، از همراهی است که آن رتبه‌ی بعدی به وجود می‌آید، نسل بعدی به وجود می‌آید، حرکت بعدی به وجود می‌آید، مرحله‌ی بعدی به وجود می‌آید 🌺خانواده سلّول تشکیل‌دهنده‌ی اجتماع است؛ خانواده‌ها که سالم شدند، اجتماع سالم میشود. 🌺 زن، هوایی است که فضای خانواده را انباشته...اگر هوا نباشد، تنفّس ممکن نیست، زن این جوری است؛ زنِ خانواده به منزله‌ی تنفّس در این فضا است. 🌺 در نقش همسری، زن در درجه‌ی اوّل مظهرِ آرامش است: وَ جَعَلَ مِنها زَوجَها لِیَسکُنَ اِلَیها؛ چون زندگی تلاطم دارد؛ مرد در این دریای زندگی مشغول کار و تلاطم است؛ وقتی به خانه می‌آید، احتیاج به آرامش دارد، احتیاج به سکینه دارد. 🌺در مورد مادریِ نقش زن، نقش حقّ حیات است؛ یعنی زن تولیدکننده‌ی موجوداتی است که از او به وجود می‌آیند. این [جور] است دیگر. او است که