@rozaneebefarda-نصائح اخلاقی استاد پایانی به مبلغان و مسئولان حوزه.mp3
13.43M
نصائح اخلاقی مرحوم حاج شیخ احمد پایانی به طلاب در آستانه ماه مبارک رمضان
💥اختصاصی/ #حافظه_تاریخی_حوزویان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مرحوم حاج شیخ احمد پایانی(متولد 1306ش_ متوفای 26 اسفند ماه 1375ش) از اساتید برجسته سطوح عالی حوزه علمیه قم در دهه شصت و هفتاد بود. نصائح این استاد ارجمند حوزوی، پیرامون ضرورت تبلیغ دین و رفتار مطلوب مسئولان و مبلغان، بسیار قابل توجه است.
وظیفه ای بالاتر از تبلیغ نداریم.
مخصوصا در این دوره که به شکل بی سابقه اصل دین و روحانیت حمله می شود
در تبلیغ باید موضع شناس و مخاطب شناس باشید.
دشمنان اسلام به اصول مسلم اسلامی اشکالاتی وارد کرده اند که باید بدان جواب داد.
توجه ویژه به مسئله گویی و احکام
به محتوا بیش از شکل و قالب اهمیت دهید.
آنهایی که مسئولیت امر تبلیغ را بر عهده گرفته اند(سازمان تبلیغات، #دفتر_تبلیغات و...) بر آنها واجب است که حداقل زندگی طلبه را تأمین کنند.
اگرچه طلبه باید برای خداوند کار کند و چشم داشت مالی نداشته باشد.
@rozaneebefarda
990221_جهاد عظیم مبارزه با کرونا.mp3
1.84M
🎙 بشنوید | رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا
🔻جهاد عظیم و متنوع مردم در مقابله با کرونا حقیقتا افتخارآمیز و حیرتانگیز است ۹۹/۲/۲۱
@rozaneebefarda
گزیده بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با ستاد ملی کرونا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹این جهاد عظیم [مقابله با کرونا] در یک عرصهی متنوّع و وسیعی اتّفاق افتاد:
در زمینهی درمان و انواع خدمات پزشکی و پرستاری و سایر خدمات درمانی، که واقعاً کار خیلی بزرگی در این زمینه انجام گرفت و مجاهدتهایی اتّفاق افتاد.
🔹در زمینهی مسئلهی پیشگیری و غربالگری و بهداشت محیط و بهداشت عمومی و ضدّعفونی کردن مسیرها و خیابانها و مراکز اجتماع مردم و مانند اینها.
🔹در زمینهی تولید لوازم و تجهیزات به وسیلهی شرکتهای مختلف و بخصوص به وسیلهی شرکتهای دانشبنیان و دستگاههای گوناگون و مختلف.
🔹به وسیلهی آحاد مردم در سطح کشور؛ با این سرعت، تجهیزات مورد نیاز و لوازم مورد نیاز مردم تهیّه شد، در اختیار گذاشته شد و در موارد بسیاری به صورت مجّانی این کار انجام گرفت!
🔹این هم یک عرصهی دیگر است که حقیقتاً افتخارآمیز است. هم در زمینهی خدمات رفاهی و نیکوکاری که از لحاظ گستردگی، تنوّع این حرکت مؤمنانه به معنای واقعی کلمه حیرتانگیز است.
🔹یک سؤال بیپاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت؛ بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمیکنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سختگیرانهای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل میکنند.
🔹همان گونه که گفتم نظر کارشناسیشده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر میدانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک میکنند آن وقت هر چه آنها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.
🔹غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا شکست خورد. غرب و غربزدگان نمیخواهند این شکست دیده شود اما لازم است ابعاد این ناتوانی بررسی و بیان شود چرا که انتخاب سرنوشتهای مهم برای ملتها به این آگاهیها بستگی دارد.
🔹غربیها در توانایی مدیریتیشان هم شکست خوردند. کرونا در آمریکا و اروپا در مقایسه با دیگر کشورها دیرتر شیوع پیدا کرد یعنی این کشورها فرصت داشتند خود را آماده مواجهه با این ویروس کنند اما آن چنان که باید و شاید نتوانستند که آمار بالای مبتلایان و فوتشدگان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و مشکلات مختلف مردم در این کشورها از جمله بیکاری، این ناتوانیها را اثبات میکند.
🔹در فلسفه اجتماعی هم غرب در مسئله مقابله با کرونا شکست خورد. روح و محتوای فلسفه اجتماعی در غرب بر پایه مادیات و پول استوار است به همین علت است که آنها در موضوع کرونا به سالمندان، افراد مریض، بیپول و عقبمانده بیاعتنایی کردند چرا که این قشرها توانایی کسب پول و ایجاد مادیات را ندارند به همین خاطر شمار زیادی در خانههای سالمندان جان باختند که این واقعیات شکست فلسفه اجتماعی غرب را نیز آشکار میکند.
🔹در نمایش اخلاق عمومی هم شکست خوردند، یعنی با همهی ادعاهایی که میشود و بعضی از غربزدگان در غیر کشورهای غربی از جمله متأسفانه در کشور خودمان نسبت به مسائل اخلاقی غربی، مبالغات و اینها میکنند، در این هم اینها شکست خوردند.
🔹در زمینهی برنامهریزی و مدیریّت هم حقیقتاً [در مقابله با کرونا] خیلی خوب عمل شد؛ یعنی همین ستاد شما و وزارت بهداشت و درمان، حقیقتاً در مورد برنامهریزی و ادارهی امور بسیار خوب عمل کردند.
خب اینها افتخارات ملّی است؛ به معنای واقعی کلمه اینها افتخارات است، باید ثبت بشود این افتخارات، باید بماند. و جلوههایی از فرهنگ اسلامی و انقلابی را هم نشان داد؛ این رزمایشِ عمومیای که در بخشهای مختلف انجام گرفت، در بسیاری از موارد، به معنای واقعی کلمه یک کار اسلامی و خدایی بود. حسّ بسیاری از فعّالان این جبههی وسیع همان حسّ دوران دفاع مقدس بود؛ یعنی کسانی که اینها را از نزدیک دیدند، میگویند که رایحهی خوش خدمات و پشتیبانیها در دوران دفاع مقدّس را در اینجا هم حس کردند.
@rozaneebefarda
💥وزیر بهداشت از تهیه پروتکل هایی برای برپایی مجالس شب های قدر خبر داد.
خبری بسیار خوب برای مردم متدین ایران که به دلیل شیوع ویروس منحوس، از فیض توسل جمعی محروم بودند.
ضمن تقدیر از وزیر، اما چند سؤال همچنان باقی است:
آیا پیش از تذکار حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستاد مقابله با کرونا به حکمت موضوع توسل جمعی التفات نداشت یا علی رغم اطلاع، بر تعطیلی مطلق اصرار می شد؟
آیا کمیته تخصصی امکان برگزاری تجمعات مذهبی(با مراعات جهات حفاظتی) را در این مدت کوتاه، کشف کرده یا قبلا نیز این امکان وجود داشت و با چنین پیش فرضی، هر نوع مطالبه معقول برای برپایی تجمعات مذهبی، با برخورد شدید مواجه می شد؟
چرا ستاد ملی از حضور علمای اعلام حوزه قم خالی است و کمیته تخصصی حوزوی در این ستاد فعال نیست؟
وجود چنین کمیته ای، حتمن لا اقل در ساحت موضوع شناسی و تصور مسئله می تواند بسیار در تصمیم سازی راهگشا باشد و خلأهای کمیته های تخصصی پزشکی را پوشش دهد. برای اینکه توهم فشار و دخالت پیش نیاید، می توان جایگاه کمیته را صرفا مشورتی تعریف کرد.
در حال حاضر برخی چهره های علم زده مرتبط با حوزه، که صلاحیت و سوابق حوزوی شان بر اهل خبره چندان روشن نیست، در برخی محافل مدعی مشاوره به ستاد مقابله با کرونا شده اند و عملا خود را در جایگاه سخنگوی حوزه و محافل مذهبی به ستاد تحمیل می کنند که این موضوع پذیرفته نیست و هر نوع اظهارنظر پیرامون مسائل مذهبی، باید با نگاه کاملا اجتهادی و تخصصی و با تأیید متولیان و بزرگان حوزه قم باشد.
@rozaneebefarda
26.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥زمزمه آسمانی #حاج_محمود_کریمی
#خدایا_ببخش
@rozaneebefarda
ویروس شبهه علیه الاهیات شیعه
گزیده ای از #پرونده_ویژه #روزنه پیرامون بررسی «فعالیت رسانههای معاند علیه الاهیات شیعه در ماجرای #کرونا در ایران (از 1اسفند 1398 تا 5اردیبهشت1399)
[صفحه 1 از 3]
💥اختصاصی/ #پست_ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
شیوع ویروس کرونا در ایران بهترین فرصت برای رسانههای معاند و نویسندگان غربزده داخلی و خارجی بود تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. با هجمه امپراتوری رسانهای غرب و البته تلاش دنبالههای داخلی آنان؛ تأثیر این ویروس در ایران به مسائل اعتقادی و مذهبی نیز کشیده شد. بهانه این رسانهها برای هجمه به مذهب عبارت بود از:
شیوع این بیماری از مرکز جهان تشیع (قم)، قرنطینه نشدن این شهر توسط دولت، ابهام در چرایی قرنطینه نشدن این شهر، بسته نشدن ابتدایی حرم های مطهر، تقابل رسانه ای اطبای سنتی و اسلامی با پزشکی جدید و از همه مهمتر پروپاگاندای رسانه ای، در فضای مجازی و رسانه های تصویری دشمن علیه شهر قم و حوزه علمیه آن در آتش دروغین تقابل علم و دین و...
واقعیت این است که کرونا جهان بشری را تکان داد و سوال ها و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرد. این چالش برای هر جریان فکری و مدیریتی که پاسخ بهتری به این سوال ها و مشکلات بدهد، فرصت بی نظیری برای نفوذ اجتماعی و فکری خود در جوامع بشری است. از طرف دیگر بی پاسخی و پاسخ نابخردانه به این چالش به ضعف جریان مدعی خواهد انجامید.
جمهوری اسلامی ایران، مخصوصا نهاد حوزه علمیه قم به عنوان داعیه دار تمدن نوین اسلامی - ایرانی فرصت بسیار مغتنمی داشت که علم سکولار و ملحد غربی را به نقد بکشد و به درماندگی آن در چالش های مهم بشری بتازد، از اسارت علم در دستان سیاستمداران ظالم جهان بگوید و ناتوانی فرهنگ غربی را در برابر مشکلات اجتماعی برجسته کند. از طرف دیگر انسان ها را متوجه قدرت بی انتهای الهی بکند، تمامی امیدها را به سمت او و منجی وعده داده شده او بکشاند و از فرهنگ مترقی اسلامی و گمشده جوامع غربی بگوید. اما طبیعی بود که امپراطوری رسانه ای غرب و شاگردان داخلی آنها برای بقای ایدئولوژیک تلاش کنند و ورق را بر گرداندند آنها با فعالیت پرحجم و هدفگذاری مشخص جای متهم و شاکی را عوض کردند و با موجسواری رسانه ای، قشر انقلابی و مذهبی جامعه را خرافه پرست و مقابل علم معرفی کردند.
با این شرایط باید گفت که هر چه قدر زمان می گذرد فرصتها برای حوزههای علمیه به تهدید تبدیل خواهد شد. چرا که آرایش رسانهای دشمن نشان میدهد که در پساکرونا برای ضربه کاریتر به الاهیات شیعی نقشههای پیچیده ای کشیده است. به عنوان نمونه، بی بی سی فارسی، یکی از فعال ترین رسانه های دشمن در بحران کرونا، از بحران الاهیاتی در پسا کرونا میگوید و در واقع به صورت غیر رسمی از عملیات روانی آینده ی خود علیه افکار عمومی مذهبی ایران پرده بر می دارد. این رسانه سلطنتی مینویسد:
«با هجوم اینگونه فجایع، به همان مقدار که ویروس کرونا گستاخانهتر بر پیکره انسان های بی دفاع معاصر حمله میکند، مساله "شرّ" نیز گستاخانهتر به پایهها و قواعد کهن دین باوران تهاجم خواهد کرد.
بحران الاهیات، هنوز در دوران نیمه پنهان خویش بسر می برد ... بحران الهیات اگر چه امروز ممکن است به شکل پراکنده و فردی جلوه می کند ولی گمان می رود تهاجمی به پیش خواهد آمد و به شکلی همهگیر و اپیدومیک بُروز پیدا کند و حتی امکان تبدیل به بحرانی فراگیر در جهان دین باوران و تبدیل به وضعیت پاندومیک دارد.
به گمان می آید که در دوران "پساکرونا"، نیز این بحران نه تنها متوقف شود، بلکه تازه فرصتی برای گسترش خواهد پیدا کرد. نقطه اوج این بحران در زمان "پیک" آن، به چالشی رودرو با ایمان و مذهب خواهد پرداخت. و سپس پس از تخلیه آخرین تهاجمات خویش، می تواند به دوران همزیستی و تفاهمی اجمالی میان پرسشگران پرخاشگر با دین باوران بیانجامد.» ( حسن فرشتیان ، بی بی سی فارسی، 10 فروردین)
#حوزه_علمیه_قم برای اینکه بتواند با این هجمه های نه چندان دور رسانه ای مبارزه کند، در ابتدا باید منطقه عملیاتی را خوب رصد کند و بداند که دشمن از چه راههایی هجوم خواهد برد. بدین منظور در صدد هستیم که یک گزارش اجمالی از موضوعات کلی و جزئی که دشمن تا به حال به الاهیات کرونا پرداخته است ارائه بدهیم.
چند جریان فکری در به چالش کشیدن الهیات مرسوم شیعی در بحران کرونا مشارکت داشتند.
در این پژوهش برخی از مهم ترین رسانههایی که در ماجرای کرونا به القای برخی شبهات الاهیاتی پرداخته اند، مورد بررسی قرار میگیرد، که از آن جمله اند:
- بی بی سی فارسی
- سایت تحلیلی زیتون
- کانال تلگرامی فردای بهتر(مصطفی تاج زاده)
- کانال تلگرامی روشنفکران
- سایت خبری تحلیلی کلمه
- شبکه تلویزیونی کلمه
- شبکه تلوزیونی نور
- شبکه تلوزیونی وصال
- برخی صفحات مجازی خاص در توئیتر و اینستاگرام
@rozaneebefarda
ادامه👇
May 11
ویروس شبهه علیه الاهیات شیعه
گزیده ای از #پرونده_ویژه #روزنه پیرامون بررسی «فعالیت رسانههای معاند علیه الاهیات شیعه در ماجرای #کرونا در ایران (از 1اسفند 1398 تا 5اردیبهشت1399)
[صفحه 2 از 3]
باید توجه داشت که این رسانهها از یک طرف کیفیت بسیار بالایی در القاء پیام های مختلف ضددینی دارند و از طرف دیگر کمیت و ضریب نفوذ بالایی در اقشار مختلف جامعه دارند. به طور مثال کانال اینستاگرامی بیبیسی فارسی بیش از 8 میلیون دنبال کننده دارد و در تلگرام نزدیک یک میلیون و پانصد هزار عضو دارد.
بررسی رسانه های مکتوب در جبهه دشمن نشان می دهد که سه محور اساسی برای مخدوش کردن عقائد رسمی و شیعی در دستور کار است:
- القای دوگانه کاذب بهداشت و مذهب
- نامقدس سازی، خرافهپنداری و انکار آثار عقائد شیعه
- تضعیف نهاد های دینی
1. دوگانه بهداشت و مذهب
این خط رسانهای به دنبال این است که دین، مذهب تشیع، روحانیت شیعی و قشر مذهبی و انقلابی را در مقابل توصیهها و هشدارهای بهداشتی و پزشکی نشان دهد. رسانههای معاند از این راه مسئله قدیمی تعارض علم و دین را در سطح تخصصی و عمومی برجسته میکنند و مذهبیها و روحانیت شیعه را متحجر، متعصب، خطرناک، منفعت طلب و به دور از عقلانیت معرفی می کنند.
این محور خود به ریز موضوعاتی در رسانه های معاند تبدیل شده است:
1.1. مقاومت روحانیت انقلابی در برابر توصیه های بهداشتی:
رسانه های دشمن به دروغ قم را مرکز شیوع کرونا و حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام یکی از مهمترین مکانهای شیوع بیماری معرفی میکنند و با این پیش فرض، ادعای دروغ دیگری را مطرح میکنند و عدم قرنطینه قم را به روحانیت نسبت میدهند و بسته نشدن حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام را مقابله روحانیت با علم جلوه میدهند.
1.2. مذهب علت تشدید بیماری:
این رسانهها با برجسته کردن بسته نشدن حرمها در ابتدای شیوع، قرنطینه نشدن شهر قم و برگزاری بعضی از مناسک مذهبی به دنبال القای این مطلبند که مذهب علت اصلی یا مهم تشدید بیماری در ایران بود. آنها با مطرح کردن خبر کذب شیوع بیماری در ایران از طریق طلاب چینی المصطفی و انتقال آن از قم به دیگر کشور ها به این مطلب دامن می زنند.
1.3. تقابل قشر مذهبی جامعه با دستورات پزشکی:
انتشار پرحجم کلیپهای لیس زدن ضریح، دعوت به تجمعات مذهبی، شلوغی اماکن مذهبی و مسافرت به شهرهای مذهبی یا از شهر های مذهبی، قشر متدین جامعه را بی توجه به دستورات پزشکی نشان دادند.
1.4. تقابل طب اسلامی و سنتی با پزشکی جدید:
گزینش بعضی از دستورات طب قدیم و برجستهسازی انتقادهای تند بعضی از اطبای سنتی به نحوه عملکرد پزشکی جدید که قابل هضم برای مخاطب عام نیست چهرهای جاهل و متجر از طب قدیم ارائه میدهد و جالبتر آنکه این رسانهها طب قدیم را مورد حمایت کامل حکومت و محصول رسمی حوزه علمیه نشان میدهند.
1.5. بزرگنمایی افراطی نسبت به جایگاه شعائر دینی:
رسانههای معاند و دنبالههای قلم به دست آنان با افراط در بزرگ نشان دادن جایگاه مناسک دینی؛ و همچنین تضعیف عمق دینی و معرفتی به عنوان پشتوانه مناسک درصدد بودند که مناسک را از فرع یا حاشیه به اصل و متن دین بدهند و در نتیجه تعطیلی یا تغییر آنها را به منزله تعطیلی و تسلیم دین در برابر علم سکولار تلقی کنند.
فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:
@rozaneebefarda
ادامه👇
ویروس شبهه علیه #الاهیات_شیعه
[صفحه 3 از 3]
2. نامقدس سازی اماکن مذهبی، خرافه پنداری عقائد مرسوم شیعی و آثار آنها
رسانه های مروج بی دینی و روشنفکران التقاطی و وهابیت، شیوع کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی را بهترین فرصت تاریخی برای حمله به عقائد مرسوم شیعی دانستند و آن را به شیوه های مختلف مورد هجمه قرار دادند. به عناوینی که از بررسی فعالیت این رسانهها بدست آمده است اشاره می کنیم:
2.1. شکست الهیات شیعی با شیوع کرونا:
قلم به دستان معاند به دنبال جااندازی این مطلب هستند که بسته شدن حرم ها، مساجد، هیئات و شعائر مذهبی مساوی با شکست الاهیات شیعی است. تعطیلی این اماکن؛ عقائد شیعی مثل قداست حرمها و مساجد، شفابخشی قبور مطهر و مجالس مذهبی را در ذهن مردم و ناظران به شدت زیر سوال می برد.
2.2. قدسیزدایی از شهر قم
این رسانهها از طرفی چهره بسیار منفی از شهر مذهبی و انقلابی قم به کشور و جهان مخابره کردند و از طرف دیگر با بازخوانی روایات مدح شهر قم ادعای ضعف و مجعول بودن این روایات را عنوان کردند.
2.3. مخدوش کردن مقام شفاعت و ولایت تکوینی ائمه اطهار و قداست مضجع شریف آنها
می توان ادعا کرد پرحجم ترین موضوعی که رسانههای ضدمذهب به آن پرداختهاند همین موضوع است. آنها بیشتر فضائل ائمه اطهار علیهم السلام را مجعولات غالیان شیعه معرفی میکنند، بعضی ولایت تکوینی بر رفع حاجات و قدرت شنیدن صدای زائران را از ائمه اطهار علیهم السلام سلب میکنند و مضجع داشتن آنها را بدون سابقه در اسلام میپندارند، بعضی بیفایده بودن مضاجع شریف برای دین و دینداری را مطرح می کنند و برخی دیگر اثبات خرافه بودن شفابخشی اماکن مقدس را با شیوع کرونا ادعا می کنند. بعضی نیز شفابخشی را اسطورهای قدیمی و البته سبب سرایت ویروس معرفی می کنند و شفابخشی مضاجع شریف را بیسند و رفع حاجات مومنین را به دلیل تاثیرات روانی دعا و نیایش قلمداد می کنند و البته بخشی از رسانههای معاند نیز پا را فراتر گذاشته و - معاذالله - با اهانت به ائمه اطهار علیهم السلام و مضاجع آنها به مخدوش کردن چهره تفکر شیعی می پردازند. آتئیستها، ضد انقلاب و وهابیها با تعبیرهایی مشابه در این میدان دوشادوش یکدیگر به مبارزه پرداختند.
2.4. کارساز نبودن دعا و توسل برای شفای بیماران:
دعا را ابزاری برای آرامش روانی نه شفای امراض جسمی معرفی می کنند و میپندارند که نباید خداوند ابزاری برای رفع حاجات قرار داده شود. بعضی وسیله مبارزه با کرونا را صرفا علم می پندارند و دعا، توسل، زیارت عاشورا، حدیث کسا، آیت الکرسی ، تربت مقدس امام حسین علیه السلام و ... را برای مقابله با کرونا بی فایده و نوعی ارتجاع تلقی می کنند.
2.5. غیر عاقلانه نشان دادن توصیههای دینی :
شیوع کرونا فرصتی است برای بازخوانی تاریخی توصیه های دینی برای رفع امراض، مشکلات و حوائج. گزاره های شبهدینی در این موضوع گزینش می شود که بیشتر وجهه جاهلانه و خرافی بودن توصیههای دینی را نشان دهد و برای تثبیت این پندار به برخی رفتارهای اثبات شد یا نشده نیز اشاره میکنند همچون:
آتش زدن کتاب هاریسون، ادعای کتابسوزی در حمله مسلمانان به کشور های دیگر، خشونت و تعصبات گروههایی مثل طالبان و داعش،
بی نیازی از کتب دیگر با وجود کتب آسمانی، استنادِ بلاها به بد حجابی زنان، ادعای مقاومت روحانیون بر غسل شرعی در نهضت "خزینه" و در نهایت عقب نشینی آنها از غسل ارتماسی به غسل ترتیبی!، نگرانی ها درباره مقاومت روحانیون برای غسل شرعی اجساد مبتلا به کرونا، فوت یکی از شخصیتهای دینی بر اثر کرونا بعد از اینکه اعلام کرد که با تربت سید الشهدا شفا یافته است،
ادعای مخالفت تاریخی روحانیون نسبت به تعطیلی مناسک دینی در شیوع بیماری های واگیر دار و ... .
از طرف دیگر با بزرگنمایی توصیه های علما بر دعا و استغاثه به درگاه الهی و همچنین سانسور سخنان ایشان در مورد لزوم توجه به توصیههای بهداشتی، ایشان را نسبت به خطر این بیماری و اقدام متناسب با دستورات بهداشتی مثل بستن حرم ها بیتوجه نشان میدهند تا تصویری ضد علم و عقل از آنها به مخاطب القا کند.
2.6. نفی ربوبیت الهی و تقلیل خداوند به معشوق قلبی:
برخی از شبهروشنفکران از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کرده و به تثبیت اسلام شبهرحمانی دست زدند و عنوان کردند که خداوند برای معاشقه و تنهایی روح است نه برای دخالت در امور دنیوی ما. خدا به هر دردی نمی خورد و آن خدا از اول غایب بوده و خرافه حضور آن در ذهن عوام باقی مانده است. خدا را نباید در عرض علل طبیعی بپنداریم و پای او را وسط هر حادثه ای وسط بیاوریم.
2.7. مخدوش کردن رابطه ظهور منجی و شیوع بیماری همه گیر
بعضی، به بهانه ربط دادن شیوع کرونا به ظهور منجی توسط برخی از حوزویان اصل ظهور را زیر سؤال بردند و آن را عقیدهای خرافی نامیدند.
@rozaneebefarda
#تذکر_مهم
آنچه در اینجا خواندید، تنها گزیده ای است از پرونده تفصیلی روزنه در موضوع تهاجم معاندان علیه #الاهیات_شیعه
محتوای #گزارش_تفصیلی متضمن مطالب موهن و شبهه ناک است و از این رو انتشار عمومی آن محل تردید تحریریه روزنه قرار گرفت.
اما از آنجا که اطلاع متخصصان امر و مدیران ارشد حوزه مقدسه قم از محتوای شبهات الاهیاتی کرونا، در برخورد سازمان یافته با آن قطعا مؤثر است، این امکان وجود دارد که فایل کامل گزارش برای این عزیزان ارسال شود.
لذا صرفا این دسته از عزیزان می توانند برای دریافت فایل اصلی، به ادمین کانال پیام دهند.
در آینده نزدیک گزارش مشابهی، پیرامون عملکرد نهادهای حوزوی در مقابله با شبهات الاهیاتی کرونا، در روزنه منتشر خواهد شد لذا از هم اکنون از همه فعالان این عرصه درخواست می شود، فعالیت های خود را برای انعکاس در گزارش تفصیلی برایمان ارسال فرمایند.
🔸کانال نخبگانی روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
برکناری وزیر صمت، دکترین شوک و محمود معمم!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دولت روحانی درست برعکس مطالبه صریح و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ابتدای استقرار، عمل کرده است؛ آقا فرموده بودند نقاط قوت دولت قبل را حفظ و از نقاط ضعف آن برکنار بمانند اما روحانی در این 7 سال نشان داد دقیقا هرآنچه نقطه قوت بوده(مثل پرکاری، مردم مداری، ظرفیت تحمل مخالف، مسکن مهر، هوشمندسازی مسکن و اجناس در بازار، مدیریت مصرف سوخت و هدفمندی واقعی یارانه ها و....) این نقاط قوت را ضایع کرده یا اطرافیانش مزخرف خوانده اند(مثل زنگنه در مورد کارت سوخت یا آخوندی در مورد مسکن مهر) اما از آن سو، تقریبا تمام نقاط ضعف دولت احمدی نژاد و شخص او را داشته، بعلاوه تعداد زیادی نقطه ضعف دیگر!
یکی از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد، گرایش خواسته یا ناخواسته او به #دکترین_شوک در اداره کشور بود. بی ثبات سازی اقتصاد و برهم زدن امنیت روانی مردم، کمترین نتیجه این نحو مدیریت است که متاسفانه در دولت روحانی این نقیصه به نحو تصاعدی افزایش یافته است.
فعلا در دنیا، بیش از همه، #ترامپ از این راهبرد کلان استفاده می کند و امثال روحانی به دلیل ضعف مفرط مدیریتی و وجود برخی کنش گران مقتدر و متعهد در عرصه سیاسی/اقتصادی کشور، چندان در پیاده سازی دکترین شوک، بسط ید ندارد اما به همین میزان که می تواند، اقدام می کند و فعلا دولت امید، در سایه بحران سازی های مصنوعی و شوک های آنی، روزگار می گذراند و همه کارشناسان متعهد، اذعان دارند که این روش بیش از هر چیز، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و زیرساخت های اقتصادی کشور را بر باد می دهد و کار را برای رئیس جمهور آتی به نحو فوق العاده ای دشوار خواهد کرد.
انشاءالله طراحان این سناریوی پرمخاطره، زودتر دست بردارند و روحانی نیز اگر نادانسته در این راه قدم گذارده(که بعید می نماید) زودتر تغییر رویه دهد.
یکی دیگر از نقاط ضعف احمدی نژاد، عدم مراعات اقتضائات و آداب حکمرانی بود؛ #برکناری_سنگالی وزیران نمود این ضعف بزرگ بود که متاسفانه در دولت روحانی نیز بارها تکرار شد.
اگر تیم روحانی با #اجبار_به_استعفا کار را کلید می زنند اما برکناری ناگهانی و بی وجه وزیر صمت، آن هم در شرایطی که بازار بحران زده دوران کرونا، بیش از هر زمان دیگر به ثبات نیاز دارد، هیچ توجیهی ندارد!
در بهترین حالت، طراحان سناریوی حذف آنی وزیر صمت، به دنبال ایجاد یک شوک به بازار صنعت بوده اند، که به نظر می رسد، بدون توجه به عواقب سیاسی و آثار منفی اجتماعی آن، دست به چنین اقدامی زده اند!
این روزهای دشوار خواهد گذشت اما امیدواریم در 1400 کسی سکاندار قوه مجریه این کشور شود که ثبات اقتصادی و امنیت روانی و مراعات اقتضائات و آداب حکمرانی را جزو اصول لایتغیر سیره مدیریتی خود قرار دهد تا این مردم نجیب و عزیز، کمتر به دلیل نقطه ضعف های شخصی رئیس جمهوران، متضرر گردند و خدمات گسترده ای که مستحق آن هستند، در حق شان انجام گیرد.
@rozaneebefarda
در این شب عزیز، امام و شهیدان را فراموش نخواهیم کرد.
#شهدای_انقلاب_اسلامی
#شهدای_دفاع_مقدس
#شهدای_دفاع_حرم
#حاج_قاسم
#شهدای_کنارک
@rozaneebefarda