eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی ژورنالیست‌های مروج تسلیم‌طلبی و سازش با آمریکا، نگران نفوذ می‌شوند! 🔶حاشیه روزنه نفوذ آن است که کرسی تفسیر و ترویج آرا و اندیشه‌های امام را عده‌ای از نااهلان و نامحرمان کنند و بجای حریم‌داری به حرم‌بانی مشغول شوند و باند قائم‌مقام معزول را بالانشین مجموعه منتسب به امام نمایند! نفوذ آنست که امام آزادی‌خواهان و استکبارستیزان عالم را موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بنمایانند و بین جمهوریت و اسلامیت از یک سو و بین جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی از دیگر سو، دوگانه کاذب درست کنند! نفوذ آنست که دو نفس ذکیه را به دروغ در مقابل هم‌ معرفی کنند و چنین القا کنند که مشی و مرام مرجع اعلای نجف در تقابل با ولی فقیه و جمهوری اسلامی است! نفوذی آنست که در ذیل پرچم امام مخفی شود ولی به یاران صدیق انقلاب اسلامی و امام، بزرگانی همچون آیت‌الله یزدی و علامه مصباح اهانت کند. نفوذی آنست که در یک دست پرچم انقلابی‌گری و در دستی دیگر پرچم سازش و تسلیم بلند کرده باشد! نفوذی آنست که نان امام را می‌خورد ولی سینه‌چاک منتظری‌ست! نفوذی را هرچه بنامیم، باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود، نفوذی نفوذی ست! آری! اینچنین است برادر.... @rozaneebefarda
یک ؛ صد خلاص! حکایت پاسخ قاطع و حکیمانه رئیسی به ماجرای رابطه با @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید|| دین و دنیا در کلام مرحوم آیت‌الله ممدوحی(رحمه‌الله) 🔷اولین خصوصیت دین اصلاح دنیا است ❇️شاید خیلی از بریز و به پاش هارا نداشته باشد ✅اما بهت آرامش میده ..... @rozaneebefarda
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ای صفای قلب زارم مدیحه‌سرایی آقای امیر عارف در دیدار جمعی از شاعران آئینی و مداحان خراسان با رهبر انقلاب. ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ علیه‌السلام ✳️ صفحه ویژه مراسم‌های حسینیه امام خمینی 💻 @hoseinie_emamkhomeini
حامیان حوزوی و بازی با سرنوشت یک ملت نقدی بر یادداشت جنجالی اخیر سروش محلاتی اختصاصی|| قاسم عارف @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 2] در کوران انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰، آقای به جای دعوت مردم به در تعیین سرنوشت خود، با استفاده نادرست از برخی مباحث فقهی به دنبال تئوریزه کردن عدم وجوب شرکت در انتخابات بر آمد که ما در اینجا ضمن صورت‌بندی فقهی ادعاهای ایشان، به نقد آن می‌پردازیم. ایشان در فراز نخست متن خود اصل وجوب اقدام به تعیین سرنوشت خود را پذیرفته اما از سه طریق خواسته است تلازم آن را با وجوب شرعی حضور در انتخابات نفی نماید؛ بالاتر آن‌که به صورت غیرمستقیم دعوت به عدم حضور نموده است. اول آن‌که شیوه اقدام به تعیین سرنوشت را اعم از روش سلبی و ایجابی معرفی می‌نماید تا بدین ترتیب عدم حضور در انتخابات را نیز خود نوعی تعیین سرنوشت قلمداد نماید. دوم آن‌که وجوب آن را از باب مقدمه واجب ذکر نموده و با استناد به دیدگاه برخی از فقهاء مثل حضرت امام (ره) و آیت‌الله خویی مبنی بر عقلی بودن وجوب مقدمه واجب ، شرعی بودن وجوب حضور در انتخابات را نفی می‌نماید. سوم آن‌که با توصلی دانستن این وجوب؛ آن را متفرع بر احراز ترتب فایده معرفی می‌نماید و با واگذاری تشخیص ترتب اثر بر عهده‌ی خود مکلف، حضور یا عدم حضور در انتخابات را به تشخیص سودمندی و ترتب اثر بر آن از سوی خود مکلف وابسته می‌کند. در تحلیل این مطلب باید گفت: پیرامون هر یک از سه ادعای فوق، نقدهای روشنی وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می گردد. اما پیرامون تعمیم تعیین سرنوشت نسبت به حضور یا عدم حضور در انتخابات باید گفت : اولاً: ایشان ظاهرا مسأله انتخابات را با رفراندوم (همه‌پرسی) اشتباه گرفته است؛ زیرا در رفراندوم است که با رأی سلبی دادن می‌توان سرنوشت خود را تعیین نمود، اما در انتخابات چون اولا عدم شرکت، دارای زبان گویا نیست و ثانیا بالأخره با رأی دیگران ، فردی انتخاب می شود، پس رأی ندادن را نمی توان مصداق تعیین سرنوشت خود تلقی نمود. توضیح آن‌که در انتخابات از آن جا که رقابت بین دو یا چند نامزد مشخصی است که صلاحیت اولیه‌ی آن‌ها از سوی یک مرجع قانونی تایید شده است پس ترک رأی بار معنایی منفی و ظهوری در چگونگی تعیین سرنوشت ندارد؛ زیرا عدم حضور شخص در انتخابات می‌تواند ناشی از یکی از چهار احتمال عدم قبول نامزدها؛ اشکال به اصل انتخابات؛ اشکال به اصل نظام و یا عذر شخصی باشد و لذا معنای خاصی که مربوط به یکی از این احتمالات باشد را نمی‌توان از آن برداشت نمود. به علاوه در انتخابات بالاخره فردی که احتمالا مورد پسند شخص نیست؛ انتخاب می‌گردد؛ پس حتی اگر هیچ‌یک از نامزدها نیز مقبول شخص نباشد؛ باز از آن جا که قطعا میزان عدم مقبولیت آن‌ها متفاوت خواهد بود؛ بایستی از باب قاعده عقلی دفع افسد به فاسد با انتخاب فردی که از نظر او فساد کمتری دارد مانع از روی کار آمدن فرد افسد گردد و نمی‌تواند با این توجیه که هیچ یک را قبول ندارد؛ در انتخابات شرکت نکرده و یا حتی رای سفید دهد. قابل توجه آن‌که قاعده وجوب دفع افسد به فاسد در فقه نیز در مسأله وجوب أکل میته در فرض بروز خطر جانی مورد تأکید قرار گرفته است. بر همین اساس نیز در هیچ سیستم عقلائی عدم حضور در انتخابات و بلکه حتی عدم شرکت در همه پرسی را به نام تعیین سرنوشت قلمداد نمی‌کنند. بله از آن جا که همه‌پرسی بر محور پذیرش یا عدم پذیرش مساله‌ای صورت می‌پذیرد؛ رأی منفی به رفراندوم می تواند مصداق تعیین سرنوشت تلقی شود. ثانیاً حتی اگر رأی سلبی را مصداق تعیین سرنوشت بدانیم شارع مقدس موارد استفاده از رای ایجابی و سلبی را تعیین نموده است، بدین صورت که در فرض استقرار نظام حق که حضور در پای صندوق تایید آن محسوب گردد با رای ایجابی و در فرض استقرار نظام باطل که رای دادن به منزله ی تایید آن باشد با رای سلبی این کار را انجام دهند و البته تشخیص همین مساله (تایید باطل بودن یا نبودن حضور در انتخابات و همه پرسی نظام طاغوتی) نیز بایستی از سوی امام یا نایب او معین گردد. چنان که حضرت امام شرکت در رفراندوم انقلاب سفید شاه و ملت را از همین باب تحریم کردند.(پرتال امام خمینی؛ کد مطلب: ۴۹۶۱۰؛ تاریخ مطلب: ۱۳۹۲/۱۱/۰۳) این مسأله را می توان از ادله وجوب کفر به طاغوت، نصرت حق، اقامه دین و... که به صورت متضافر در آیات و روایات شریفه مورد تأکید قرار گرفته است نیز استفاده نمود. بنابراین در زمان تشکیل حکومت اسلامی چه از طرف امام و چه نایب خاص و یا عام او ، قطعاً تعیین سرنوشت بایستی با حضور در انتخابات صورت می پذیرد و ذکر این قاعده در زمان وجود حکومت اسلامی بدون ذکر این معیار، مغالطه ای بیش نیست. @rozaneebefarda
حامیان حوزوی و بازی با سرنوشت یک ملت نقدی بر یادداشت جنجالی اخیر سروش محلاتی اختصاصی|| @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 2 از 2] اما پیرامون عقلی بودن {وجوب} مقدمه واجب باید گفت: اولاً این ادعا با صدر کلام ایشان تهافت دارد، چون ایشان در ابتدای یادداشت صراحتاً تعیین سرنوشت را مسئولیتی الهی می‌دانند و در اینجا با ایجاد تقابل بین حکم شرعی و عقلی، می‌خواهند الهی (شرعی) بودن آن را انکار نمایند. افزون بر این بدون هیچ مستندی، دلیل فتاوای متعدد علما را محصور در مساله‌ی مقدمه‌ی واجب نموده و سپس با استناد به عقلی دانستن وجوب مقدمه واجب از سوی دو نفر از آنان؛ استفاده‌ی وجوب شرعی از همه‌ی آن‌ها را انکار می‌نماید که در هریک از این مراحل استدلال، مغالطات و تفسیر به رای هایی نهفته است که بر اهل نظر پوشیده نیست. ثانیاً گرچه حضور در انتخابات مقدمه حفظ نظام است؛ اما مصداق تعیین سرنوشت نیز می‌باشد که به اقرار یادداشت‌نویس وجوب شرعی دارد، لذا وجوب مقدمه واجب تنها دلیل آن نیست تا با نفی وجوب شرعی آن ، بتوان شرعی بودن وجوب حضور در انتخابات را نفی نمود. ثالثا بر فرض پذیرش انحصار استدلال به مسئله مقدمه ی واجب، از آن جا که این مساله از مصادیق غیرمستقلات عقلیه است بر طبق قاعده ی ملازمه و سپس حجیت عقل، تنجز شرعی دارد؛ گرچه جزء ادله نقلیه محسوب نمی‌شود. در واقع در اینجا بین وجوب نقلی که در برابر وجوب عقلی است و بین وجوب شرعی که اعم از وجوب عقلی و نقلی است خلط شده است. چنان که خود حضرت امام که به اقرار یادداشت‌نویس معتقد به عقلی بودن وجوب مقدمه واجب هستند شرکت در انتخابات را جزء واجبات شرعی دانسته و عدم حضور را در زمره ی گناهان بزرگ قلمداد می‌نمایند.(همان؛ کد مطلب: ۱۵۰۱۴۴تاریخ مطلب: ۱۳۹۶/۰۲/۱۷) رابعاً حتی اگر به وجوب عقلی مقدمه واجب نیز اکتفا نماییم؛ چون در حال حاضر راه جایگزینی برای إتیان ذی المقدمه(حفظ نظام) جز از طریق این مقدمه (حضور در انتخابات) نیست و در حقیقت مقدمه منحصره است، نمی‌توان به صرف عقلی دانستن آن، حکم به جواز ترک آن نمود. اما پیرامون توصلی بودن وجوب حضور در انتخابات و لزوم احراز ترتب فایده از سوی مکلف باید گفت: اولاً این مسأله صرفاً در مورد موضوعات عرفیه ای که توسط آحاد مکلفان قابل فهم باشد قابل قبول است، نه در موضوعات تخصصی که فهم آن تنها از اهل خبره و کارشناسان آن هم با دسترسی به اطلاعات جزئی بر می‌آید مثل مدیر و مدبر بودن و یا رجولیت سیاسی و مذهبی. لذا اصل تشخیص صلاحیت نامزدها را نه می‌توان به عهده مردم گذاشت؛ و نه بر عهده کارشناسان تعیین شده از سوی آن‌ها؛ وگرنه با انتخاب افراد مختلف از سوی مردم، هم هرج و مرج لازم آمده و هم اطلاعات محرمانه ی نامزدها در جامعه منتشر خواهد شد. بنابراین مردم بایستی به کارشناسانی که حاکمیت برای احراز اصل صلاحیت نامزدها تعیین نموده اعتماد نمایند و صرف تصور خطای آن ها نیز مجوزی برای عدم شرکت آن ها در انتخابات نیست؛ چون افزون بر فقدان توان کارشناسی؛ آن ها نسبت به اطلاعات و سوابق نامزدها آگاهی کافی را ندارند. بنابراین اصل حضور در انتخابات بر همگان واجب و تنها تعیین اصلح بر عهده آنها است. ثانیا در خود موضوعات عرفیه نیز در صورتی که اختلال نظام را در پی داشته باشد؛ ادله حرمت اختلال نظام مانع از واگذاری آن به عهده ی آحاد مکلفان می‌گردد. توضیح آن‌که اگر قرار باشد اصل حضور در انتخابات در نظام اسلامی بر عهده مکلفان گذاشته شود و هرکس به تشخیص خود تصمیم به حضور یا عدم حضور بگیرد، غرض انتخابات که تعیین نماینده مردم از سوی آن‌ها است نقض می شود و اصل انتخابات بی‌معنا می‌شود و در بلندمدت منجر به اختلال نظام می‌گردد که قطعا مورد نظر شارع مقدس نیست. بلکه اساساً شارع مقدس در عین واگذاری حق تعیین سرنوشت به مردم، آن‌ها را موظف و مسئول تعیین سرنوشت خود قرار داده است؛ لذا معنا ندارد که آن‌ها را نسبت به تعیین یا عدم تعیین سرنوشت خود مختار بدانیم. با عنایت به مطالب فوق؛ آشکار می‌گردد که یادداشت مذکور بیش از آن‌که مبانی فقهی نگاشته شده باشد، مقاصد سیاسی یک گروه خاص را مورد نظر قرار داده است؛ و لذا با یاری خداوند این قبیل تشکیک ها خدشه‌ای در اراده ی مردم عزیز ایران در تعیین سرنوشت خود نخواهد داشت. و علی الله التکلان @rozaneebefarda
یک نکته پیرامون اعلان نتایج نهایی انتخابات ۱۴۰۰ بعد از کش و قوس‌های فراوان و پنهان روزهای اخیر، بالأخره وزارت کشور اعداد و ارقام را تصحیح کرد! شورای محترم نگهبان هم مدبرانه و حکیمانه با کارشکنی‌ها مواجهه کرد و بعد از اعلان نتایج تصحیح شده، سلامت انتخابات را تأیید کرد. حتما و قطعا اعداد و ارقام اختلافی، در حدی نبوده و نیست که در سرنوشت انتخابات اثر محسوس بگذارد اما صیانت از حقوق ملت و پیشگیری از تبدیل برخی تخلفات و کارشکنی‌ها و اختلال‌ها به ، اقتضای سختگیری قانونی به مجریان انتخابات داشت و دارد؛ چه اینکه اگر چنین نشود، خدای ناکرده در بلندمدت اعتماد عمومی آسیب جدی خواهد دید و احتمال تبدیل تخلفات جزئی و کارشکنی‌های عناصر خاص، به رویه و تخلف ساختاری، اصلا بعید نیست. شناسایی علل و عوامل اختلال و کارشکنی توسط نهادهای عالی نظارتی و صیانتی و مراجع قانونی نظام و اقدام برای برخورد قانونی بدون تسامح، همچنان بعنوان یک مطالبه بایسته، قابل پیگیری است. شخص حسن روحانی و وزیر کشور باید نسبت به معطلی تک تک مردم عزیز و نجیب کشور در پای صندوق رأی پاسخگو باشند و ضمن عذرخواهی و اذعان به ناتوانی مفرط خود در اجرای درست انتخابات، آماده پذیرش تبعات سیاسی و حقوقی این امر باشند. @rozaneebefarda
مسدود کردن وبسایت‌های ایرانی و تحقیر کدخداپرست‌هاو اعتدالی‌ها توسط آمریکا! محدود کردن وب‌سایت‌های ایرانی، سیلی سخت دولت بایدن به دولت روحانی و تمام کدخداپرست‌های داخلی بود که ۸ سال تمام بیراهه‌ در پیش گرفتند و با دوگانه‌سازی کاذب، تلاش کردند شیطان بزرگ را به آمریکای خوب و آمریکای بد، تقسیم کنند تا زمینه پیگیری با شیطان بزرگ را از دست ندهند! این سیلی سنگین، خواب آشفته سازش با شیطان را تعبیر کرد و بعنوان یک ، حامیان داخلی آمریکا را برای همیشه رسوا و بطلان انگاره‌های واهی‌شان را افشا کرد! این سیلی سخت، بیش از دیگران متوجه روحانی، ظریف، واعظی و آذری جهرمی است که در سال‌های اخیر در ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و تنظیم مقررات و زیرساخت‌های فنی، امنیتی و حقوقی لازم برای مدیریت معقول و امن استفاده ایرانیان از شبکه جهانی اینترنت، به وظیفه خود عمل نکردند. @rozaneebefarda
انتخابات 1400 و مسأله فروپاشی فکری و روحی در جریان برانداز و بدخواه نظام اسلامی اختصاصی|| داوود مهدوی‌زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 3] بحمد لله انتخابات ریاست جمهوری 1400 با وجود شرایط خاص و دور از انتظار با مشارکت پر شور مردم در 28 خرداد ماه برگزار شد و آیت الله سید ابراهیم رییسی با کسب 62 درصد آراء مردم به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور برگزیده شد. مشارکت مردم در این انتخابات بیش از 50 درصد بود. البته درصد مشارکت مردم در برخی از انتخابات گذشته بیش از این میزان بوده است، لکن آنچه که این انتخابات را نسبت به گذشته با شکوه و پر شور جلوه می دهد، حجم سنگین فعالیت رسانه ای دشمن و تمام گروه ها و جریانات سیاسی بد خواه با جمهوری اسلامی است. در چند ماه منتهی به انتخابات 1400 شبکه گسترده رسانه ای داخلی و خارجی ضد انقلاب به همراه ظرفیت بالای فضای مجازی، بطور شبانه روزی در تخریب چهره جمهوریت خواهانه نظام اسلامی و ایجاد ذهنیت بی اعتمادی و حتی تقابلی مردم با نظام، فعالیت بی سابقه ای را به راه انداخته بود. دشمن ملت حتی برای تشدید عملیات روانی وتولید آگاهی کاذب از طریق فضای مجازی به سرعت ظرفیت جدیدی به نام کلاو هاوس را در ایران فعال سازی کرد تا به این وسیله، بطور نا محسوس، گروه های مرجع فکری برانداز و مخالف نظام بسیج و سازماندهی شوند. البته در اینکار هم بسیار موفق عمل کردند. هدف اصلی دشمن در این عملیات به حد اقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات به زیر 15 درصد و پیوند زدن آن با عدم مشروعیت نظام اسلامی و زمینه سازی شهرآشوب های گسترده بود. این پروژه در قالب عملیات « تحریم انتخابات » برنامه ریزی شده بود. در نظر دشمن و بد خواهان نظام اسلامی، عملیات تحریم تا روز برگزاری انتخابات با موفقیت پیش رفته بود. اینان حتی این احتمال را نمی دادند که نهادهای رسمی حافظ معنوی نظام مانند شورای نگهبان جرأت مقاومت برابر عملیات تحریم را داشته باشد. شورای نگهبان یا باید برابر تهدید تحریم انتخابات تمکین کند و به تایید صلاحیت نامزدهای غیر انقلابی و همسو با جریان های عادی ساز انقلاب تن دهد و یا باید خود را برای حجم سنگینی از تهاجم بی رحمانه و غیر منطقی رسانه های برانداز و مخالف آماده کند. بدین ترتیب، دشمنان مردمو نظام اسلامی در شب برگزاری انتخابات، کار را تمام شده می دانستند. به زعم آنان، اکثریت مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد و در نتیجه راه برای اقدامات بعدی که عبارت از شورش های خیابانی و فشار بر نظام به منظور تغییر دیدگاه ومواضع سیاسی و نیز امتیاز گیری است، هموار شود. لکن ملت ایران علیرغم گله مندی از شرایط بد اقتصادی و درک عملیات شوم تحریم و دعوت ولی فقیه و مراجع دینی و دانشگاهی به شرکت گسترده در انتخابات، در روز 28 خرداد حماسه آفریدند و حضور 50 درصدی خود را در این انتخابات به ثبت رساندند. بطور قطع، اگر مساله شیوع بیماری کرونا و نا بسامانی اقتصادی و کارشکنی دستگاه اجرایی در شروع بموقع صندوق های رأی و رساندن تعرفه و پوشش مناطق دور دست روستایی و افزایش صندوق های سیار رای گیری نبود، مشارکت مردم در انتخابات بالای 70 درصد می بود. به همین خاطر است که مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد 1400 را از جهت محتوایی و معناداری برتر از انتخابات گذشته می دانیم. این حضور مردمی توطئه سنگین علیه ملت و نظام اسلامی را نا فرجام گذاشت. بطوری که در مناظره سوم از سوی یکی از نامزدها هشدار تکرار 28 مرداد در 28 خرداد داده شد. @rozaneebefarda
انتخابات 1400 و مسأله فروپاشی فکری و روحی در جریان برانداز و بدخواه نظام اسلامی [صفحه 2 از 3] اما با آشکار شدن مشارکت پر شور مردم در انتخابات و شکست عملیات تحریم، آنچنان که وزیر ارشاد اسبق لندن نشین در صفحه توئیتر خود به آن اذعان کرده بود و اعلام رسانه های خارجی به دور از انتظار بودن حضور پر شور مردم در انتخابات، بدخواهان و معاندان و دنباله های داخلی را به شدت بهت زده و شوکه کرد. این حماسه بزرگ برای آنان بسیار نا امید کننده و یاس آور بود. اکنون آنان خود را با مساله مهم دیوار بلند پولادین اراده ملی مواجه می بینند. اراده با شکوهی که در وقت احساس تهدید علیه نظام مردم سالار دینی، تمام گله مندی های خود را کنار می گذارد و یکدل و یک پارچه برابر آن تهدید می ایستد. همین امر، آشفتگی فکری و روحی عمیقی را در جبهه معارض با نظام پدید آورده است. اینان از سویی، نگران تقویت انسجام ملی ناشی از مشارکت مدنی هستند و از سوی دیگر، نگران فروپاشی فکری و روحی جبهه خودی هستند. دشمن ملت و بد خواهان نظام امید واری زیادی به پیروان خود داده بود که کار نظام اسلامی تمام شده است ولی اکنون با مشارکت 50 درصدی که می توانست خیلی بیشتر از آن باشد، مواجه شده اند. این رویداد مهم بسیار پریشان کننده است. بطوری که یکی از آنان توئیت کرده است که « این هفده میلیون کی میمیرند ». به همین خاطر، اکنون تلاش گسترده ای را با هدف ناچیز جلوه دادن مشارکت پر شور مردم به راه انداختند تا به این وسیله مانع انسجام ملی و فروپاشی فکری و روحی جبهه معارض شوند. از جمله این اقدامات مقایسه های آماری میان انتخابات 1400 با انتخابات های گذشته است. در حالی که این کار قیاس مع الفارق است. بویژه مشابه چنین مشارکتی در گذشته پیش آمده بود و در نظر مردم مساله آفرین تلقی نشده بود. اما از دیگر اقدامات جبهه معارض با نظام، استناد به بیانات ولی فقیه در تحلیل انتخابات آمریکا است که سالیان پیش به کرات طرح شده است. رهبری در این بیانات، اعلام می دارد که مشارکت 35 یا 40 درصدی مردم آمریکا در انتخابات، برای نظام سیاسی آمریکا ننگ است و نشانه بی اعتمادی و نا رضایتی مردم از نظام شان است. جبهه معارض با باز نشر این بیانات رهبری، سعی دارد اینگونه وا نمود کند که همین مشارکت 50 درصدی را که به هیچ عنوان نمی توان مشارکت حداقلی تلقی کرد، نشانه عدم مشروعیت نظام است. لکن آشکار است که این تلاش کاملاً بیهوده و عبث است و نظریه پردازان جبهه معارض با اینگونه شبهه افکنی ها نه می توانند مانع انسجام ملی شوند و نه می توانند جلوی فروپاشی فکری و روحی پیروان خود را بگیرند. مقام معظم رهبری دو روز قبل از برگزاری انتخابات خطاب به ملت شریف ایران درباره انتخابات 1400 سخنرانی فرمودند. ایشان با آگاهی به همه آنچه که پیش تر درباره نارضایتی مردم و بی اعتباری انتخابات آمریکا بیان کرده اند، وارد گفتگو با ملت شدند و آنان را به مشارکت گسترده و پر شور در انتخابات دعوت فرمودند. ایشان بر اهمیت مشارکت بالای مردم در حفظ نظام و شکست تهدیدات دشمن علیه ملت و نظام اسلامی تصریح دارد: « همه‌ی مراکز قدرتهای شیطانی در همه‌ی عالم، آنهایی که با جمهوری اسلامی دشمنی میکنند و مخالفت میکنند، با انتخابات هم به طور ویژه مخالفت و معارضه میکنند. در همه‌ی انتخابات‌های ما در طول این ده‌ها سال همیشه این جور بوده که ابزارهای رسانه‌ای‌ آنها، ابزارهای سیاسی‌ آنها در خدمت تخریب ذهنی مردم نسبت به انتخابات و اگر بتوانند به نحوی دخالت در انتخابات بوده؛ برای اینکه نگذارند آن شُکوه و شوکت انتخابات ایران خودش را نشان بدهد» ( بیانات 26/ 3 / 1400 ). ایشان حضور مردم در صحنه سیاست را موجب افزایش اقتدار نظام اسلامی می دانند: « ما ابزارهای نظامی، ابزار‌های سیاسی، ابزارهای اقتصادی را قدرت‌افزا و قدرت‌زا میدانیم برای کشور، امّا هیچ کدام به اندازه‌ی حضور مردم نیست؛ حضور مردم، نظام جمهوری اسلامی را به معنای واقعی کلمه قدرتمند میکند» ( بیانات 26/ 3 / 1400 ). رهبری این نکته مهم را حتی نسبت به انتخابات نظام مردم سالاری دینی انکار یا نفی نکرده است و دو روز قبل از برگزاری انتخابات به آن اشاره می کند. ولی فقیه با علم به گله مندی مردم از نابسامانی های اقتصادی، آنان را به مشارکت پر شور در انتخابات دعوت کردند. گلایه های مردم نباید موجب عدم مشارکت شود: « بعضی از قشرهای محروم جامعه هستند که اینها خب توقّعات به‌جایی دارند و گلایه دارند از اینکه این توقّعات برآورده نشده؛ مسئله‌ی معیشت، مسئله‌ی مسکن، مسئله‌ی اشتغال، که خب واقعاً بایستی مسئولین کشور به این مسائل برسند و باید میرسیدند به این مسائل؛ اینها گلایه‌مندند، لذا دست‌ودلشان به انتخابات نمیرود؛ میگویند خب حالا مثلاً شرکت کردیم چه فایده! به نظر من گلایه‌ی اینها بجا است امّا تصمیم‌گیری‌شان بجا نیست» ( بیانات 26/ 3 / 1400 ) @rozaneebefarda
انتخابات 1400 و مسأله فروپاشی فکری و روحی در جریان برانداز و بدخواه نظام اسلامی [صفحه 3 از 3] بنابر این، جبهه معارض زحمت بیهوده می برد که در آرشیو بیانات جستجو کند و موردی را علیه انتخابات 1400 رو نمایی کند. بلکه اینگونه استنادات نوعی قبول تحلیل رهبری نسبت به انتخابات آمریکا از سوی آنان است. زیرا آنان با فرض قبول تحلیل ولی فقیه می توانند بگویند که اینجا نیز همینطور است. اما اگر چنین تحلیلی را قبول نداشته باشند، نمی توانند با استناد به آن، انتخابات ایران را نقد کنند. با وصف این، ولی فقیه در فردای انتخابات با تبریک به ملت ایران، استدلال آورده است که مشارکت مردم پر شور بوده است. ایشان در این پیام به چهار علت تاثیر گذار در کاهش مشارکت اشاره کرده است: 1. نا بسامانی اقتصادی 2. کرونا 3. تبلیغات زهر آگین دشمن 4. کارشکنی برخی از مجریان برگزاری انتخابات مجموع این چهار عامل می توانست مشارکت مردمی را به زیر 20 درصد که میزان مورد انتظار دشمن ملت و نظام بود، بکشاند. حال آنکه این اتفاق واقع نشد و میزان مشارکت 50 درصدی رقم خورد بلکه اگر این عوامل نمی بود، مشارکت بالای 70 درصد می شد. ولی فقیه به درستی این عوامل را در تحلیل میزان مشارکت مردم دخیل دانسته است و با عنایت به همین عوامل است که این مشارکت را حماسی و پر شکوه خوانده است: « پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانیهائی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماهها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچیک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد» ( بیانات 29/ 3/ 1400 ). در واقع، ولی فقیه با این بیان چنین استدلال کرده است که قیاس انتخابات ایران با انتخابات آمریکا، مع الفارق است. زیرا اولاً انتخابات 1400 زیر 50 درصد نبوده است. و ثانیاً، عدم مشارکت پر شور مردم آمریکا در انتخابات بدون وقوع همه یا برخی از آن چهار عامل تاثیر گذار بوده است. بنابر این، چنین قیاسی یا تطبیق مصداقی از اساس باطل است. اینکه ملت ابران، علیرغم چهار عامل اصلی یاد شده در انتخابات مشارکت 50 درصدی داشتند، پیروزی بزرگی برای ملت است و البته نظام اسلامی از این پیروزی ملت، مشروعیت و قدرت بیشتری پیدا می کند. اما وجه مهم این پیروزی آن است که پروژه عملیات تحریم و فتنه شهر آشوب و توطئه تکرار 28 مرداد شکست خورده است. بطور قطع، اگر مشارکت مردمی بالا نبود، پروژه تحریم عملیاتی شده بود و مملکت بعد از برگزاری انتخابات با فتنه عظیمی درگیر شده بود. به همین خاطر است که می گوییم اینگونه شبهه افکنی های آرشیوی، راه به جایی نمی برد. دشمن و ، تو دهنی سنگینی خورده است و نمی تواند جلوی پریشانی های فکری و آشفتگی های روحی و روانی خود را بگیرد. انسجام ملی با حضور حماسی مردم در انتخابات، تقویت شد و جبهه انقلابی در تقابل نا برابر، سر بلند بیرون آمده است. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و حمله به شورای نگهبان و مشارکت مردم در انظار دشمنان بیگانه! او سال‌ها پیش در عصر اصلاحات هم با دبیرکل سازمان ملل یواشکی از خطر بر سر کار آمدن جریان انقلابی و حذف جریان سازشکار گفته بود! او پیش‌تر با جان کری جانی قدم زده بود و دل و قلوه رد و بدل کرده بود. او پیش از این در آن فایل صوتی کذایی، حاج قاسم را متهم به بازی در زمین منافع ملی روسیه کرده بود! کارنامه این دیپلمات ایرانی، از این سیاهه‌ها پر است و با شکست سیاست سازش با شیطان بزرگ، امید است دوران بازنشستگی این جماعت زودتر فرا برسد و خسارت‌های ناشی از غربزدگی‌مفرط، نابلدی‌ها و ناکارآمدی‌های شان به پایان رسد. اگرچه اینان باید نسبت به گذشته خود نیز پاسخگو باشند. @rozaneebefarda