#منتشر_شد
سكولاريسم پنهان
بررسی انتقادی انديشههای #داودفیرحی
به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد
👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان:
سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیحالله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدیخواه و علیرضا جوادزاده
🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع، در کنار پذيرش «نسبیگرایی» و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و بهصورت خاص، تفسير گزارهها و تراث شيعی بر اساس نظریه بروندينی را اتخاذ کرده بود.
🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده میشوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمیتواند داشته باشد.
🔶 با اينحال، از ويژگیهای دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنشآفرينی بود، و ازهمينرو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، میتوان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست.
@rozaneebefarda
روزنه
توضیحات جناب آقای #علیدوست پیرامون شرکت در جلسه رونمایی از کتابِ یک #مقرر_هتاک!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 اشاره
بعد از شرکت اساتید محترم آقایان #علیدوست و #قائینی در جلسه رونمایی از تقریرات بحث "دشنام و بهتان" که از قضا به قلم #طلبههتاک_به_ساحت_بزرگان تحریر شده بود، انتقاداتی به حضور این حضرات در جلسه و تالی فاسدهای آن(از جمله ترویج و تطهیر این طلبه تندرو و بدزبان) و احتمال القای بیتوجهی نسبت به اهانت به بزرگان، مطرح شده بود و ضمن آن از آقایان اساتید خواسته شد به نحوی مسئله را تدارک فرمایند.
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10103
🔹بعد از مدتی صوتی یکی از نزدیکان جناب آقای علیدوست(حاوی توضیحاتی پیرامون علل و کیفیت شرکت ایشان در جلسه کذایی) منتشر گردید:
https://eitaa.com/bahaneee/1829
🔹در واکنش به صوت توضیحات منقول از آن استاد محترم، ضمن تقدیر از این مقدار توضيحات، مجددا انتقاداتی توسط برخی حوزویان دغدغهمند مطرح شد و اینبار سوالات طلبگی و ابهامات جدیتر و جدیدتری در آن طرح گردید؛
https://eitaa.com/bahaneee/1830
🔹اکنون متن کامل توضیحات شخص آقای علیدوست پیرامون کم و کیف شرکت ایشان در آن جلسه، تقدیم خوانندگان ارجمند میگردد.
🔹از بذل توجه همه عزیزان که در روزهای اخیر نسبت به هتک حرمت بزرگان حوزه از جمله آیتالله محمد یزدی و علامه مصباح یزدی واکنش نشان داده، بر عدم تناسب موضوع تقریرات با سابقه سیاهِ نویسنده آن تأکید ورزیدند، کمال تشکر را داریم.
فارغ از برخی تعارضات در دو فقره توضیحات مطروحه و گلایه از عدم اعتراض ایشان نسبت به اهانت آن مقرر هتاک به برخی بزرگان، روحیه پاسخگویی جناب آقای علیدوست، قابل سپاسگزاری ویژه است.
🔹متن کامل توضیحات جناب استاد ابوالقاسم علیدوست(که در حاشیه همایش بزرگداشت مرحوم آقای #عمیدزنجانی مطرح گردیده) به قرار ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
➖راجع به جلسه روز سه شنبه که حضرتعالی سؤال کردید و برخی از دیگر دوستان نیز در این زمینه سؤال داشتند، عرض می کنم که: مدتی قبل از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با من تماسی گرفته شد که ما قصد داریم راجع به «سب و بهتان» نشستی داشته باشیم.
➖عنوان نشست را پرسیدم، گفتند: «تبیین مکتب امام خمینی(ره)»؛ که اگر دقت کرده باشید این عنوان عین فرمایش مقام معظم رهبری است.
علت اینکه سب و بهتان را برای این جلسه انتخاب کرده بودند، به خاطر آن شیطنت شبکه بی بی سی فارسی بود که دی ماه 97، مستندی را ساختند و منتشر کردند با عنوان «بهتان برای حفظ نظام». که در آن بحثی را که ربطی به نظام و بعد انقلاب نداشت، را گرفته و منتشر کرده بودند و در ذهن خیلی از مخاطبان هم جا افتاده بود!
گفتند می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. من به ایشان گفتم که اشکال ندارد، من جلسه را میآیم، اما در خصوص موضوع، بنده کمتر صحبت می کنم و صحبت کلانی خواهم داشت. آنها هم استقبال کردند.
➖پس عنوان جلسه بود: «تبیین مکتب امام خمینی» و ذیل آن بحث «سب و بهتان» موضوع بحث بود.
ما جلسه سه شنبه را رفتیم و مطابق معمول من صحبت کردم، و اشاره کردم به «رابطه شریعت با سیئات اخلاقی» از جمله «سب و بهتان».
نتیجه ای هم که گرفتم این بود که فقه و یک فقیه نمیتواند بهتان (به معنای تهمت) را اجازه دهد. اینکه کسی در جایی یک اشاره ای به این مطلب بکند، این نمی تواند رویه در فقه شود.
➖البته گفته شده بود که رونمایی از کتاب هم شاید بشود. یعنی کتاب بررسی فقهی سب و بهتان از آقای حسن آقای خمینی، که تقریرات بحث ایشان بود.
در جلسه عنوان همین بود. و لذا کلمه ای هم از این کتاب توسط بنده گفته نشد. البته یک نقدی بر کتاب توسط حضرت آقای قائنی مطرح شد. اما به جز این، هیچ کلمه ای راجع به بحث کتاب و بحث مقرر و بحث صاحب تقریر و ... مطرح نشد.
➖اینکه بعضی ها گفتند مثلا مقرر کتاب در جاهایی مسائلی داشته، بنده نه آن شخص را می شناسم و نه از توهینش خبر داشتم و نه خواستم رویه غلط توهین به بزرگان را تأیید کنم، و نه خواستم شخص را تایید کنیم، اصلا صحبت نبوده، و شما می دانید که من به هیچ، به هیچ وجه، معتقد نیستم که ما کسی را به خاطر عملکردش، خود شخص را مورد تعرض قرار دهیم. از هر کس باشد، مخصوصاً اگر از یک طلبه محصلی باشد نسبت به یک عالم حوزوی. این را ما تایید نمی کنیم.
➖من تشکر میکنم از شما که از ما سؤال کردید. اینکه و حرکت من این جور تلقی بشود که من با حضورم در این جلسه دارم این تفکر (توهین به بزرگان) را تایید می کنم! خیر، بنده این رویه را قول ندارم. شما خوب می دانید که بنده از جمله کسانی هستم که بیشترین حساسیت را نسبت به حفظ ساحت علما و بزرگان دارم.
➖ پس اصل قضیه و شرکت بنده در آن جلسه از باب «احترام به امام خمینی(ره)» بوده و موضوع جلسه «تبیین مکتب ایشان و بررسی سب و بهتان» و نه چیز دیگر.
@rozaneebefarda
روزنه
توضیحات جناب آقای #علیدوست پیرامون شرکت در جلسه رونمایی از کتابِ یک #مقرر_هتاک! #اختصاصی @rozaneeb
بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱
🔹قوجالی:
سلام و ادب
عرض مختصری بر رفع ابهام استاد علیدوست از جلسه کذایی که شرکت کرده بودند:
حضرت استاد علیدوست عزیز تا کی ما طلاب شاهد اشتباهات بزرگانمان باشیم و بعد با یک خبر نداشتم و بی اطلاع بودم و فقط برای احترام امام رفتم و... قضیه راماست مالی کنیم.
چرا خبر نداشتید به آیت الله یزدی توهین و هتاکی شد؟!
چرا بی خبر بودید به آیت الله مصباح جسارت شد
وچرا ودهها چرای دیگر...
مگر شما که استاد و نور چشم ما هستید کجا زندگی میکنید که از این مسائل بی اطلاعید!!!
مگر چنین نیست که العالــم بزمــــــانه لا یهجم علیه اللوابس.
مشکل ما همین بی اطلاعی شما از اطرافتان است!!
شما فقه و عرف تقریر فرمودید لطفا کمی در رعایت عرفیات اساتید تراز انقلاب دقت نمایید تا از این سو استفاده ها صورت نگیرد و مصادره بر علیه نشوید.
شاگرد کوچک کوچک تان
🔶حاشیه روزنه
به جهت مراعات امانت، عین پیامها منتشر میشود و انتشار آن لزوما به معنای ادبیات و محتوای دیدگاههای مخاطبان ارجمند نیست.
@rozaneebefarda
مرثیهسرایی #مهدینصیری برای #اردشیر_زاهدی به نام سیره نبوی!
مهدی نصیری طلبه نیمه سوادی بود که به برکت انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، بدون تخصص ویژه در علوم دینی و بدون هیچ تخصص ویژه در عرصه ژورنالیسم، توانست نام و نشانی در میان اهالی فرهنگ و قلم برای خود دست و پا کند!
او البته در دهه شصت و هفتاد، بیشتر با #تهاجم و #هیاهو علیه افراد و کسانی که بر اساس پندارِ او، مخالف نظام بودند، به #شهرت رسیده بود!
چه هنگامی که در کیهان بود و چه زمانی که صبح را منتشر میکرد!
البته این رویه منحصر به نصیری نبود؛ آخوندهای نیمهسوادِ موسوم به جناح چپ، نوعا همین سرنوشت را داشتند؛ از محمد خاتمی و هادی خامنهای تا خوئینیها و کروبی و دیگر دوستان و آشنایان!
اینا اغلب از نظر دانش دینی و سوابق حوزوی، فاقد فضل و سواد بودند، در دانشگاه هم که اساسا کسی اعتنایی به آنها نمیکرد چون تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.
این بود که در عرصه سیاسی نوعا با هیاهو و فریاد و هوچیگری وارد میشدند و با ژستهای مختلف تلاش میکردند سری میان سرها دربیاورند!
ایضا همین خلا فکری بود که آنان را از #کیهان به #کیان کشاند و از دهه شصتِ داغ به دهه هشتادِ سرد و سیاه رسیدند!
این جماعت امثال مطهری و بهشتی و مهدوی کنی و... را انقلابی نمیدانستند و بر آنان خرده میگرفتند و خود را انقلابیتر از اینان میپنداشتند و بعضا #اسلامآمریکایی را بر سران حزب جمهوری اسلامی تطبیق میکردند!
حالا خودشان شدهاند جاده صافکن و سینهچاک آمریکا!
آن زمان بیمبنا و سطحی بودند؛حالا هم بیمبنا و سطحیاند!
از اینان باید ترسید!
@rozaneebefarda
توصیف حکیمانه جلال آل احمد از جماعت غربزده هرهریمسلک!
#مهدینصیری
@rozaneebefarda
نصیری چرا چپ کرد؟!
نصیری به روایت نصیری...
مهدی نصیری در مجموعه یادداشتهای خود(۴شماره تا کنون) به سرگذشت دگردیسی سیاسی و فکری خود اشاراتی دارد که قابل تأمل و عبرتآموز است!
🔹چند نکته در مورد یادداشت شماره ۴:
۱. برخی مدعاهای او تهافت دارد؛ او در ابتدای یادداشت میگوید: "انتشار صبح تا سال ۷۹ ادامه یافت"
بعدتر مینویسد: "صبح را در سال ۷۸ تعطیل کردم"
وقتی در چنین مسئله مهمی پیرامون کارنامه مطبوعاتی خودش اینچنین متعارض مینویسد، نمیتوان در مسائل مهمتر که طبعا اطلاعش از آنها کمتر است، دقیق و درست قلم بزند!
۲. نوشته است بعد از ملاقات با رهبری و گزارش فساد وزارت نیروی زنگنه به ایشان؛ "به دلیل عدم هرگونه برخورد با این زوایای بازشده فساد، اولین شوک جدی نسبت به ضعف حکمرانی در جمهوری اسلامی" را تجربه کرده است!
این بنده خدا توهم میکرده به صرف یک گزارش مطبوعاتی که خود میگوید در آن سندی بر نقش وزیر هم در آن نبوده، میبایست برخورد آهنین صورت میگرفته تا او دچار "شوک جدی" نشود!
حتما اگر آن زمان برپایه گزارشات نصیری برخوردی صورت میگرفت، خود او همین را بهانه "شوک جدی" در دهه ۹۰ معرفی میکرد و طلبکار نظام میشد که چرا بر پایه ادعاهای یک ژورنالیستِ میانمایه، برخورد صورت گرفته است.
از قضای روزگار همین نشانهای است بر درایت در حکمرانی که برخورد با فساد با لحاظ پیچیدگیهای آن صورت پذیرد!
میفرمایید کدام پیچیدگیها، عرض میشود؛
متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10131
@rozaneebefarda
نصیری چرا چپ کرد؟!
نصیری به روایت نصیری...
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آقای مهدی نصیری در مجموعه یادداشتهایی به سرگذشت دگردیسی سیاسی/فکری خود اشاراتی دارد که قابل تأمل و عبرتآموز است!
🔹چند نکته در مورد یادداشت شماره ۴:
۱. برخی مدعاهای او تهافت دارد؛ او در ابتدای یادداشت میگوید: "انتشار صبح تا سال ۷۹ ادامه یافت"
بعدتر مینویسد: "صبح را در سال ۷۸ تعطیل کردم"
وقتی در چنین مسئله مهمی پیرامون کارنامه مطبوعاتی خودش اینچنین متعارض مینویسد، نمیتوان در مسائل مهمتر که طبعا اطلاعش از آنها کمتر است، دقیق و درست قلم بزند!
۲. نوشته است بعد از ملاقات با رهبری و گزارش فساد وزارت نیروی زنگنه به ایشان؛ "به دلیل عدم هرگونه برخورد با این زوایای بازشده فساد، اولین شوک جدی نسبت به ضعف حکمرانی در جمهوری اسلامی" را تجربه کرده است!
این بنده خدا توهم میکرده به صرف یک گزارش مطبوعاتی که خود میگوید در آن سندی بر نقش وزیر هم در آن نبوده، میبایست برخورد آهنین صورت میگرفته تا او دچار "شوک جدی" نشود!
حتما اگر آن زمان برپایه گزارشات نصیری برخوردی صورت میگرفت، خود او همین را بهانه "شوک جدی" جدید معرفی میکرد و طلبکار نظام میشد که چرا بر پایه ادعاهای ژورنالیستی، برخورد صورت گرفته است.
از قضای روزگار همین نشانهای است بر درایت در حکمرانی که برخورد با فساد با لحاظ پیچیدگیهای آن صورت پذیرد!
میفرمایید کدام پیچیدگیها، عرض میشود؛
همین آقای زنگنه با همان سابقه مشعشع مگر بالانشین یکی از پرپولترین و مهمترین وزارتخانههای کشور در دوران حکمرانی دولت روحانی نبود؟!
مگر نصیری از ستایشگران دولت روحانی و رويکرد حکمرانی او نبود؟ او مگر هماکنون مدافع امثال آقای هاشمی نیست؟ مگر مفاسد قوه مجریه را میتوان از مبانی و کارنامه هاشمی جدا تصور کرد؟
این همان پیچیدگیهای برخورد با فساد است؛ کسانی که به گوشهای از دستگاه حکمرانی(ولو به درست) نقدی دارند، گاه خودشان در جایگاه حامیان دوآتشه مدیرانِ بالادستیِ همان دستگاه فسادخیز قرار دارند و در واقع دچار تناقض رفتاریاند!
۳. نصیری که اکنون در نقش تطهیر کننده و مدافع اردشیر زاهدی جلوه کرده و به خاطر عدم ورود یک کودتاچی درباری به ایران، نظام اسلامی را بدهکار و متهم جلوه میدهد، خودش با خودش درگیر است!
اینگونه مواضع سطحی و سستِ او نشان میدهد مبنایی برای مطالبهگری ندارد و با همین نگاه اگر کارنامهاش را بررسی کنیم، بعید نیست از این مواضع سطحی و سست نمونههای بیشتری بیابیم!
حالا نظام اسلامی و خصوصا رهبری، بخاطر آنکه برداشتها و رهیافتهای چنین فردی در مورد فساد را مبنای برخورد قرار نداده، شایسته نقد است یا شایسته تقدیر؟
حتما همه یافتههای وی در عرصه فسادستیزی، غلط نبوده و نیست؛ چه اینکه خدمات و نقاط مثبت کارنامه نصیری در مقابله با مفاسد فکری و سیاسی نیز نباید نادیده گرفته شود؛ اما اینکه یک ژورنالیست توقع داشته باشد ولی فقیه تابع نظر او باشد و اگر نظرش منشأ اثر کوتاهمدت نشد، دچار شوک میشود، خب بیش از آنکه نشانه ضعف حکمرانی باشد، نشانه #ضعفنفس خود اوست!
حتی اگر تمام مستندات او درست هم که بوده باشد، ملاحظه پیچیدگیهای مقابله با فساد و اقتضائات حکمرانی، در قضاوت نهاییمان، شرط عقل است!
۴.گفته در سال۸۰ به عنوان معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دعوت به کار شده است.
پرسش این است آیا این انتخاب بر اساس صلاحیتها و توانمندیها و در فرایندی طبیعی شکل گرفته یا نقش عنصر سمنانی بودن را نیز باید دخیل دانست؟ اگر دخیل نبوده و بر اساس شایستهسالاری به آن پست مهم رسیده، یعنی در آن دوران فردی بالاتر از حد و حدود او یافت نشده است!(ریاست وقت شورا خرداد ۷۹ مسئولیت را تحویل گرفته و ۸۰ نصیری در سمت مهم معاونت سیاسی قرار گرفته است!)
همین سؤال در مورد فعالیت در دفتر نمایندگی رهبری در دوبی هم مطرح است!
و صد البته این سنخ پرسشها برآمده از اقتضائات مواجهه جدلی با امثال نصیری است و در این یادداشت در صدد ارزیابی کارنامه ریاست وقت شورای سیاستگذاری نیستیم. چنانکه قصد تعریض به کارنامه نماینده رهبری در دوبی(که از افراد پاکدست و خوش طینت و خدوم است) نیز اصلا مطرح نیست. اما نصیریِ همیشه پرهیاهو و همیشه طلبکار خوب است پاسخ دهد بر چه اساسی انتخاب شده و در مدت حضور در این مناصب چه کارنامهای دارد؟!
این مسئله نشانگر نقش امثال نصیری در ایجاد فضای غیررقابتی در برخی لایههای میانی عرصه سیاسی است و مشخص میکند این عناصر، خود باید در جای متهم بنشینند و نه شاکی!
۵.امثال مهدی نصیری در گام اول و چهل ساله نخست جمهوری اسلامی کم نبوده اند؛ بازخوانی سرگذشت آنان بسیار ضروری و مایه عبرت است!
به راستی؛ ژورنالیستهای پرشوری چون نوریزاد، طبرزدی، خزعلی، تاجزاده، فاتح، مهاجری و دیگران، چرا چپ کردند؟
آیا مسیر نصیری به همان سمت کج شده؟!
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰حضرت آیتالله خامنهای در پیامی با تبریک هفته بسیج، «همت بلند، خردمندی، درستاندیشی و توکل به خدا» را ابزارهای تجربهشده برای غلبه بر مشکلات کشور دانستند.
✍️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هفتهی بسیج بر همگان مبارک باد، بویژه بر رویشهای تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوبِ امام راحل عظیمالشأنند.
عزیزان!
قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند، و در پرتو خردمندی و درستاندیشی، و با اعتماد و توکّل به خداوند دانا و توانا، میتوانید در همهی مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکلگشا باشید. این تجربهی چند دههی ملت ایران است.
و السلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
۳ آذر
بیانیه آیتالله سیفی مازندرانی در واکنش به موضع رسمی #انگلیس مبنی بر تروریستی خواندن #مقاومتفلسطین
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله قاصم الجبارین
مقاومت فلسطین در مقابل تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی ، بخشی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی ایران است.
انگلیس خائن جنایتکار این پیر استعمار که رسما امروز مقاومت فلسطین را نهاد تروریستی اعلام کرده است ، در حقیقت اعلان جنگ علیه انقلاب مقدس اسلامی ایران کرده است.
سران این رژیم جنایتکار و نیز شیطان بزرگ آمریکای متجاوز همانند رژیم صهیونیستی چنگالهای خونبار بیرون آمده از یک آستین می باشند.
ادامه و اطاله ی مذاکره با این سران طاغوتی و رهبران استکبار جهانی و ائمه کفر در وین یا در هر جای دیگر دنیا به هر عنوانی که باشد بر خلاف مصالح لا یتغیر نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد .
علی اکبر سیفی مازندرانی
حوزه علمیه قم _۱۴۰۰/۰۹/۰۳
@rozaneebefarda
#مهدینصیری و بازنشر مطالب ژورنالیست تندرو فعال #فتنه۸۸
ابوالفضل فاتح مؤسس ایسنا و ایدهپردازِ خبرآنلاین و مرد پشت پرده #شفقنا از بدو تأسیس تا کنون است!
بازکاوی روابط فکری و سیاسی #ژورنالیستهایزاویهدار، نکات جالبی را به دست میدهد....
عناصر رادیکال فعال فتنه، که کشور را به لبه پرتگاه بردند و دولت ناکارآمد سازشکارشان عامل وضع بغرنج فعلی است، با کمال وقاحت در قامت فرشته نجات ظاهر شدهاند و ژستِ ناجی و منجی و پدر روحانی به خود گرفتهاند!
@rozaneebefarda
مهدی نصیری و بازنشر فحشنامههای سیاسی مهاجری!
واقعا تأسفبار است که جماعت تا برای تخریب مخالفان سیاسیشان و اثبات مدعاهای سستشان، آنچنان دستشان خالی ست که تنها مستنداتشان شده است تمسک به واکنشهای بیمبنای همدیگر!
آقا مهدی نصیری که مثلا فیالحال خیلی نخبهدوست جلوه کرده است بفرماید این دوست نخبهاش محمد مهاجری از چه رو #اخراج شده است؟!
آیا میداند و بازهم به او استناد میکند؟
یا نمیداند و به او استناد میکند؟
@rozaneebefarda
مهدی نصیری و تمسک به #تاجزاده!
#بدونشرح!
🔶حاشیه روزنه
در یادداشت پیشین با عنوان "نصیری چرا چپ کرد" به همداستانی و سرگذشت مشترک برخی ژورنالیستهای پرهیاهوی چپکرده اشاره شده بود که از قضای روزگار جناب نصیری همین امروز با ارجاع خود به مواضع رادیکال و بیپایه سه تن از آن عناصر نام برده شده، بر تحلیل مورد نظر صحه گذاشته!
یادداشت را اینجا بخوانید:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10131
@rozaneebefarda