هدایت شده از KHAMENEI.IR
33.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | خاطراتی از تاریخ انقلاب اسلامی در قم
کار فاخر صدا و سیمای مرکز قم
گفتگو با:
سیدجعفر میری(عکاس انقلاب)
و
حجت الاسلام والمسلمین استاد رجبعلی #مقیسه(از مبارزان دوران انقلاب)
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
82.2K
فریاد الله اکبر بر پشت بامهای قم
این انقلاب الهی همچنان و همیشه زنده است
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟🌌 #الله_اکبر 🌌🌟
🔻 رهبرانقلاب: الله اكبر ملت ايران لحن و نواى خاصى دارد. چون الله اكبر پيغمبر است، الله اكبر بت شكن است، چون به معناى ناچيز و بىمقدار داشتن بتهاى زور و زر است، چون به معناى رشادت و شجاعت يک ملّت در مقابل استكبار جهانى است.
☑️ @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎇 بازنشر
✊🏻نماهنگ| #الله_اکبر؛
این صدای ملت ایران است
💗رهبرانقلاب: امروز جوان ایرانی با شعار «الله اکبر» کارهای بزرگی انجام میدهد
☑️ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ندای #اللهاکبر شهید #حاجقاسم سلیمانی در شب ۲۲ بهمن سال۱۳۹۴
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
جزئیات برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم گفت:
🔹راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به صورت خودرویی برگزار خواهد شد.
🔹تمامی راکبان موتور سیکلت باید با محوریت و سازماندهی سپاه و نیروهای مقاومت بسیج از تقاطع خیابان آذر و عمار یاسر این مراسم را از ساعت ۹ و نیم آغاز کنند و از آنجا به سمت خیابان چهارمردان، چهار راه سجادیه، خیابان سمیه، خیابان معلم حرکت کرده و وارد بلوار پیامبر اعظم (ص) شوند.
▫️راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن شهر مقدس قم از سه مسیر منتهی به بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار میشود:
مسیر اول: پل حجتیه، چهار راه شهدا، میدان روح الله و در نهایت ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص)
مسیر دوم: دورشهر، خیابان سمیه و در نهایت ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص).
مسیر سوم: زیرگذر غدیر که اهالی منطقه آذر، باجک و فرهنگیان از این مسیر استفاده خواهند کرد.
🔻تجمع از ساعت ۹ و نیم در تمامی نقاط شروع و ساعت ۱۰ اعلام حرکت میشود تا با نماز جمعه هم تلاقی نداشته باشد.
🔹وجه تمایز راهپیمایی خودرویی با ترافیک شهری در اقلام تبلیغاتی است که همراه خودروها است و باید از تمامی ظرفیتها برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم استفاده کنیم.
@rozaneebefarda
حاجقاسم سلیمانی:
تمام جمهوری اسلامی، حرم است.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ولایتمداری_واقعی_در_نگاه_سیدحسننصرالله
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پابرهنگان و مستضعفان صاحبان اصلی این انقلاب اسلامیاند و برای حفظ و تعالی آن همیشه در میدان حضور دارند
۲۲ بهمن ۱۴۰۰
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
قیام مردم تهران به رهبری میرزا مسیح و ماجرای قتل #گریبایدوف!
[صفحه ۱ از ۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در روزگاری که میرزا مسیح مجتهد، مشغول آگاهی بخشیدن به مردم در امور شرعی و اجتماعی بود به موجب بیکفایتی و سستی دربار و اختلاف شاهزادگان و عیّاشی فتحعلیشاه قاجار و نیز به سبب ویژگیهای جغرافیایی و اقتصادی، ایران به پهنه ریاست بازی جهانی کشیده شد و آلت دست توسعه طلبی، غارت، تجاوز و تهاجم بیگانگان گردید.
میرزا مسیح که به نیرنگها و دسیسههای قوای سلطهطلب واقف بود، با بیانات افشاگرانه خویش مردم را نسبت به سیاستهای حیلهگرانه متجاوزان آگاه میساخت و از این که سیاستمداران قاجار در غفلت و بیخبری و عیاشی به سر میبردند بسیار نگران بود.
روسها از ضعف و نابسامانی و اختلاف شاهزادگان ایران سوءاستفاده کرده، در تجاوزات پی در پی خود بخشهایی از ایران را به قلمرو خود افزودند و معاهدههای ننگینی را به کشور ایران تحمیل کردند.
از جمله آنها معاهدهی ننگین ترکمنچای است که در پنجم شعبان 1243 [30 / 11 / 1206 ش] بین ایران و روس بسته شد و چون زنجیرگرانی برای مدت تقریباً یک قرن سیاست و اقتصاد ایران را خدشهدار کرد و آثار نکبت بار فرهنگی و نظامی فراوانی به بار آورد.
در تحمیل غرامت سنگین ناشی از جنگ با ایران، الکساندر گریبایدوف نقش مؤثری داشت. او با رفتار سراسر نخوت و پرتکبری که داشت مأموریت یافت که به عنوان وزیر مختار به ایران آمده، ماده سیزدهم عهدنامه ترکمنچای را که با اصرار خود در آن گنجانیده بود، عملی سازد.
یادآور میشود که بر طبق این برنامه باید همه کسانی که از دو سو در جنگ اسیر شدهاند ـ خواه از نبرد اخیر و جنگهای سابق ـ به فاصله چهار ماه باز پس گردانده شود.
گریبایدوف که در تاریخ یکشنبه 5 رجب 1244 ق [ 20 / 10 / 1207 ش] برای استرداد اسراء و دریافت غرامت به ایران آمد، میخواست به ضرب و زور و از سر غرور و جاهطلبی هرچه سریعتر کار خود را انجام دهد.
به همین بهانه به تحقیر و توهین مردم پرداخت و نسبت به شیعیان و علمای دینی رفتار بدی از خود بروز داد. او بدون این که لحظهای در فرجام کار خویش اندیشه کند با گستاخی تمام به بهانه جستجوی گرجیان و روسهای پناهنده، به حریم خانههای مسلمین تجاوز کرد و در پی تعقیب زنان گرجی برآمد، غافل از آن که بسیاری از این زنان در زمان آقا محمدخان قاجار به ایران آورده شده و در پی حقانیت اسلام و تشیع و موقعیت مذهبی جامعه ایران مسلمان شده و ازدواج کرده و صاحب چندین فرزند شده بودند. حاج میرزا حسن حسینی فسایی مینویسد:
«(گریبایدوف) اسرای گرجستان و ارمنستان را که از زمان قدیم در حرمسرای دولت و ارباب شوکت صاحب اولاد بودند از فرط غرور مطالبه مینمود.»
جهانگیر میرزا هم در تاریخ خود آورده است که:
«گریبایدوف زنان اهل اسلام را به زور و با حالتی توأم با ضرب و جرح به خانه خود برده، شبها نگهداری میکرد که این اعمال او در نظر اهل اسلام ناپسند آمد.»
از این بدتر آن که زنان را در داخل سفارت وادار کردند تا از مذهب خود دست برداشته، اسلام را ترک کنند ولی آنان که از روی انگیزههای دینی و علاقة درونی، مذهب تشیع را برای خود برگزیده بودند با این تقاضا به شدّت مخالفت ورزیدند و به وسیله ذکر و دعا و خواندن قرآن آن هم با صدای بلند و به صورت جمعی تنفّر خویش را از سفیر و همراهان اعلام داشته، کوشیدند فریاد استغاثه خود را به گوش علمای شهر برسانند.
حوادث اسفناکی که از سوی گریبایدوف و همکاران وی روی داد و ضمن آن اهالی مؤمن تهرانی تحت فشارهای سخت قرار گرفتند از نظر علمای ایران خصوصاً مجتهد ژرف اندیش و فقیه وارسته، میرزا مسیح تهرانی دور نبود و سکوت کارگزاران دربار قاجار نسبت به این وقایع اسفانگیز او را به شدت عصبانی نمود و به موجب بیانات افشاگرانه او و دیگر علمای مقیم تهران، شهر یکپارچه جوش و خروش گردید و حمیّت مذهبی و تعصب دینی زمینههای اقتدار شایان تحسینی را به وجود آورد.
مردم و روحانیون با همبستگی بینظیر، برای سوزانیدن ریشه این تجاوز آماده شدند و علما وظیفه خود دیدند که از شرف دینی در مقابل آن شقاوت پیشگان دفاع کنند. طبیعی بود که مردم به سراغ مجتهدی میروند که پیشتر با سخنان خردمندانه خود مخالفت خویش را با تجاوز و سلطه اعلام کرده بود و او کسی غیر از میرزا مسیح نبود. وی که نمونه کاملی از مراجع عامل، عالیقدر و زاهد بود موفق شد شکوه مذهب تشیع را به استکبار نشان دهد و غبار شرم و درماندگی از رخسار مردم شکست خورده ایران بزداید. حامد الگار مینویسد:
« مقابلهای که بین مردم به رهبری میرزا مسیح و سفارت روس به وقوع پیوست حالتی از جنگ و ستیز با دربار قاجار را به همراه داشت زیرا حکومت بیش از پیش در معرض اتهام، خیانت و همکاری با قدرتهای بیگانه بود.»
ادامه یادداشت:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10515
@rozaneebefarda
قیام مردم تهران به رهبری میرزا مسیح و ماجرای قتل گریبایدوف!
[صفحه ۲ از ۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سرانجام روز حادثه فرا رسید و مردم مسلمان تهران با هدایت علمای شیعه و فتوای میرزا مسیح مجتهد در روز ششم شعبان 1244 ق [22 / 11 / 1207 ش، 11 فوریه 1829] در مسجد جامع شهر اجتماع کردند و از این کانون توحید و تقوا به سوی لانه فساد گریبایدوف روانه شدند تا حکم اسلام و فتوای میرزا مسیح را مبنی بر آزاد نمودن زنان مؤمن از دست سفیر شقی و بدرفتار، به اجرا درآورند.
هدف میرزا مسیح در این ماجرای شکوهمند تنها موضوع چند زن گرجی و مشابه آن نبود بلکه مسألة اصلی بقای اسلام بود و نفی هرگونه سلطه و تجاوز. هنگامی که گروهی از شیعیان در منزل خویش آسایش ندارند و کارگزاران قاجار هم ذلیلانه به چنین آشفتگی تن دادهاند برای روحانی برجستهای چون میرزا مسیح تکلیفی بالاتر از این قیام وجود ندارد.
جمعیتی که به فرمان میرزا مسیح از مسجد جامع به سوی سفارت روس حرکت کرد در آغاز بیش از هزار نفر نبود ولی وقتی به در سفارت رسیدند رقم آنان به صد هزار نفر بالغ گردید.
آنان با خشم و هیجان، خواستة برحق و منطقی خود را مبنی بر آزادسازی زنان مطرح کردند امّا گریبایدوف به جای بردباری در مقابل مسلمانان خروشان دستور داد تا به وسیله تیراندازی جواب آنها را بدهند. بر اثر این تیراندازی نوجوان 14 سالهای که بین جمیعت بود به شهادت رسید.
مردم خشمگین جسد او را به مسجدی در آن حوالی برده، بر سر نعشش به سوگواری پرداختند و برای گرفتن انتقام به سوی سفارت یورش بردند و با هجوم دستهجمعی در سفارت را باز کردند و با افراد سفارت درگیر شدند. بر اثر این نبرد خونین که در یک طرف گروهی مهاجم و مسلح و در سوی دیگر عدهای مسلمان معتقد بودند، 80 نفر از مردم در راه دفاع از حق و ایستادگی در مقابل تجاوز و اجرای حکم اسلامی و عملی ساختن فتوای مجتهدی مبارز به شهادت رسیدند و 38 نفر از ساکنان سفارت کشته شدند که در بین آنان جنازه گریبایدوف دیده میشد.
دولت روسیه در همین ایام بر سر مسئلة اداره سرزمینهای تصرف شده عثمانی در بالکان و حقوق مسیحیان یونان با قوای عثمانی درحال نبرد بود و در چند مورد هم از عثمانیها شکست خورده بود و چون در قیام مردم علیه سفارت روس تنها «مالتسف» دبیر اول سفارت از گزند حادثه جان سالم بدر برده و رفتار تحریکآمیز گریبایدوف را در دربار روس روشن کرده بود، از این نظر مصلحت ندید در این خصوص پافشاری نموده، درگیری تازه ایجاد نماید. از همین رو بر آن شدند که روش ملایمتری در پیش بگیرند. البته از سوی تزار روس درخواست شده بود که رهبر قیام (میرزا مسیح) دستگیر و تبعید شود که متأسفانه دربار ذلیل ایران بر طبق درخواست روسها تصمیم به تبعید میرزا مسیح گرفت. وقتی خبر تبعید میرزا مسیح در تهران پیچید بار دیگر توفانی از خشم مردم برانگیخته شد.
تظاهرات وسیعی صورت گرفت و موج انسانها از معابر و خیابانها به راه افتادند و مخالفت خود را با این برنامه اعلام کردند. مزدوران قاجار به جای عملی ساختن خواسته مردم، به حملات وحشیانهای علیه آنان پرداخته، به ضرب و جرح مسلمانان اقدام کردند.
سرانجام در هشتم صفر 1245 ق [17 / 5 / 1208 ش] میرزا مسیح را به مسجد شاه (مسجد امام خمینی کنونی) در تهران آوردند و وی را مجبور ساختند تا در انظار عمومی با مریدان و خانواده خود وداع کند، امّا به دلیل خشم و اعتراض اهالی تهران در آن روز موفق نشدند میرزا مسیح را به تبعید بفرستند و این ماجرا چند روزی به تعویق افتاد و در روز بیستم صفر 1245 ق [29 / 5 / 1208 ش] این مجتهد خیراندیش شهر تهران را به مقصد عتبات عالیات ترک کرد.
این عالم ربانی در سال 1263ق (1226 ش) در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت و فقیه بلند آوازة شیعه، شیخ محمدحسن نجفی صاحب کتاب جواهرالکلام و تعدادی از علمای مشهور حوزهی علمیه نجف بر پیکرش نماز خوانده و او را در یکی از حجرههای غربی صحن بالاسر مقدس علوی به خاک سپردند.
متن کامل یادداشت
🔶حاشیه روزنه
سالگرد قیام مردم تهران و قتل گریبایدوف و اقدام تحریکآمیز و نابخردانه سفیر روس در تهران، بهانه خوبی است برای بازخوانی یک مقطع مهم از تاریخ مجاهدتهای مردم ایران.
متاسفانه این ماجرای مهم، از حافظه تاریخی ایرانیان و حتی حوزویان حذف شده است در حالی که نقطه عطفی در تاریخ روابط بینالملل ایران در دوران معاصر محسوب میشود و پیامدهای بسیار مهمی را به دنبال داشته است.
مردم ایران نشان دادند حتی اگر در ضعیفترین وضع سیاسی و اقتصادی باشند و حتی اگر در دو جنگ بزرگ با یک ابرقدرت شکست خورده باشند و عهدنامههای ننگینی چون گلستان و ترکمنچای برآنان تحمیل شده باشد، باز هم برای دفاع از ارزشها و شرافت و ناموس خود، از میدان به در نمیشوند!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
#معرفیکتاب
میرزا مسیح مجتهد و فتوای شرف
نوشته رضا گلی زواره
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
در اين حريم، هيچكسی بیمراد نيست
بازار اهل معرفت اینجا کساد نیست
همواره بیحساب فقط لطف میكند
بيهوده نام او كه امامِ "جواد " نيست
ديدم كه در تمامی حاجتگرفتهها
فرقی ميان مجتهد و بیسواد نيست
از كشور امام رضاييم و بين ما
كمتر كسی به لطف شما، خانهزاد نيست
بغضی نشسته در دل شبهای اين حرم
برعكس مشهد است و زائر زياد نيست
پرسيدم از حوائج و بين جوابها
حتی يكیش، "حاجت ما را نداد"، نيست
نامی برای درب ورودی مرقدش
درخور تر از ورودی "باب المراد" نيست
#نفیسه_سادات_موسوی
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #تحلیل_و_تبیین | تاریخنگاری، اولویت اصلی جهاد تبیین است
👈🏼 گفتگو با آقای گلعلی بابایی، نویسنده، پژوهشگر و خاطرهنگار دفاع مقدس
🔹تصویرسازی غلط و وارونه جلوه دادن حقایق و دستاوردهای انقلاب توسط دشمنان از یکسو با پررنگ کردن نقاط ضعف و از سوی دیگر با تطهیر رژیم پهلوی درپی کتمان دستاوردهای انقلاب و ایجاد حس غفلت نسبت به پیشرفتهای کشور در سالهای اخیر هستند.
🔹نهادها و ارگانهای مسئول در جمهوری اسلامی ایران نتوانستند به وظایفشان خوب عمل کنند و دستاوردهای انقلاب را برای مردم تشریح نمایند. در این زمینه، آنقدر قصور و کمکاری اتفاقافتاده که اصلاً نمیشود فقط چند ارگان یا سازمان را مقصر اعلام کرد.
🔹از اولویتهای مهم «جهاد تبیین»، تاریخنگاری و ثبت وقایع تاریخی است که اگر چنین اتفاقی میافتاد و بیفتد، بسیاری از ابهامات مردم بهویژه جوانان برطرف میشود و بهنوعی هویتسازی شکل میگیرد.
🔹خط حرکت دشمن و مختصات نقشهاش شامل دو نکته است: طی سالهای اخیر دشمن تمام فعالیتهایش را بر تاریخسازی و تبیین اتفاقات چهل سال اخیر بر مبنای تحریف واقعیتها و ارائه آمارهای غلط و مقایسه ناصحیح از وضعیت کشور با دیگر ممالک دنیا. ثانیاً، استفاده بیپروا و لجامگسیخته از فضای مجازی و اجتماعی.
ادامه را بخوانید👇🏼
khl.ink/f/49592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید || فیلم کامل روایت #حاجقاسم از اتاق عملیات حزبالله با حضور ایشان و #سیدحسن_نصرالله و #عماد_مغنیه
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حوزه علمیه و جهاد تبیین/۱
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹میزان تصریح و تأکید پیرامون فرمان #جهاد_تبیین، آنهم در یک بازه زمانی کوتاه، نشانگر اهمیت ویژه آن در منظر مقام معظم رهبری است.
🔹ماهیت این فرمان و موقعیت اجتماعی حوزویان نیز نشانگر آن است که بیش از همه اقشار مورد تخاطب این فرمان هستند.
🔹حضور در میدان جهاد تبیین، اقتضائات و الزامات خاص خود را دارد؛
هم دانش میخواهد، هم شناخت عمیق واقعیتهای موجود، هم سیطره بر نقشه و حرکت دشمن، هم جریانشناسی و اطلاع از آرایش جنگی دشمن، هم شناخت خط نفوذ، هم ارتباط وثیق و گسترده با مردم لازم دارد و هم تسلط بر فنون و مهارتهای مرتبط.
هم صراحت لهجه میخواهد و هم شجاعت در بیان حقایق، هم عقلانیت و مصلحتسنجی(به معنای درست آن) لازم دارد و هم تکاپوی جهادی و تلاش شبانهروزی توقفناپذیر.
🔹حوزه فعلی اما قبل از ورود جدی در عرصه جهاد تبیین، باید خود را ارزیابی کند!
باید متولیان محترم حوزه ببینند تا چه میزان از مقدمات جهاد تبیین، وجود دارد و چه مقدماتی را باید تمهید کنند. نقشه تمهید آن مقدمات را چه کسانی و در چه بازه زمانی فراهم خواهند کرد.
🔹فوری بودن و فریضه بودن و قطعی بودن جهاد تبیین اقتضای آن دارد که حوزه علمیه قم در اسرع وقت و با تمام استعداد تبیینی خود، به #خط بزند!
اما با کدام نقشه؟ با کدام فرماندهی واحد؟ با کدام جریانشناسی و دشمنشناسی؟ با کدام شبکه تبلیغی یکپارچه؟
این پرسشها نه اینکه در حوزه #هیچ قدمی برداشته نشده یا هیچ ظرفیت بالفعلی وجود ندارد، نه! این پرسشها یعنی برای توفیق حداکثری حوزه در لبیک به فرمان ولایت، باید پاسخهای شفافی به این پرسشها فراهم شود و صد البته این تکلیف بر عهده متولیان محترم نهادهای عالی حوزوی است؛ خاصه شورای محترم عالی و مرکز محترم مدیریت و صد البته جامعه محترم مدرسین و مجمع محترم نمایندگان طلاب. صدالبته برخی مجموعههای اقماری وابسته به حوزه نیز در این زمینه مکلفند؛ خاصه متولیان محترم #دفتر_تبلیغات_حوزه و #انجمنهایعلمیحوزه.
🔹سوال مهمی که مطرح است آنکه؛
حوزهای که بزرگانش (خاصه آیات عظام حائری و بروجردی اعلی الله مقامهما) در یک یادنامه مکتوب تفصیلی و بعد یک نشست رسانهای رسمی(صد سالگی حوزه قم) و بعد از آن در تلویزیون جمهوری اسلامی(شبکه چهار)، سیاستپرهیز و سیاستگریز و سکولار معرفی شوند، اگر نتواند یا نخواهد در مورد هویت سیاسی و اجتماعی خودش و کارنامه سیاسی صد ساله خودش #تبیین کند و شبهات را پاسخ گوید، چگونه میتواند و میخواهد در #جهاد_تبیین پرچم پیشگامی و بلکه فرماندهی را به دست گیرد؟
قطعا و حتما موضعگیریهای صریح برخی رجال حوزوی در مخالفت با اباطیل آن کتاب و آن نشست و آن برنامه تلویزیونی، مصداق بارز جهاد تبیین و بسیار قابل ستایش و احترام است اما، پاسخ شبههافکنی با ادبیات تاریخی و فقهی را نمیتوان در سخنرانی عمومی داد و حتما برگزاری جلسات علمی و نگارش پاسخهای مکتوب متقن لازم است.
🔶حاشیه روزنه
برخی محترمین بیوت و حتی مسئولین برخی نهادهای حوزوی، بعد از برگزاری آن نشست کذایی (که در آن حاجشیخ را به #سکولاريسم متهم ساختند)، همچنان جسته و گریخته زبان به تمجید و تجلیل از بانیان آن خط فکری خطرناک باز میکنند و به عنوان نمونه در #مجلسآرایی بازسازی چهره نویسنده کتاب پرغلط (صد سالگی حوزه قم) حضور مییابند یا به سخنرانی میپردازند!
صد البته که اختیار با خودشان است اما اینان باید مد نظر داشته باشند که یک بام و دو هوا نمیشود!
نمیتوان امروز ژست انقلابیگری و حوزه انقلابی و جهاد تبیین گرفت و فردا زبان به تمجید و تطهیر بانیان #سکولاريسمحوزوی گشود!
بدنه و رجال طراز اول و نخبگان حوزه علمیه قم بیدارند و همه این کار و کردارها را زیر نظر دارند!
امید است حوزه علمیه قم که باید پرچمدار جهاد تبیین باشد، در نخستین گام، تمام ظرفیتش را برای تبیین کارنامه و پیشینه سیاسی صد ساله خود به کار گیرد و شبهات و شایعات سکولارهای حوزوی را پاسخ گوید که اگر خدای ناکرده چنین نشود، سخنش در سایر محورهای جهاد تبیین نیز به طور کامل مسموع نخواهد بود و نمیتواند به فرمان جهاد تبیین لبیک گوید.
ناگفته پیداست که عدم ورود احتمالی مدیران و سیاست گذاران حوزه علمیه، تکلیف را از دوش طلاب، اساتید و فضلا برنمی دارد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصالت صوت منتشرشده از جلسه فرماندهان سابق سپاه تایید شد
🔹اخیرا یک فایل صوتی منتسب به سردار جعفری فرمانده سابق سپاه در فضای مجازی منتشر شده است. پیگیریهای خبرگزاری فارس از منابع آگاه اصالت این فایل صوتی را تایید میکند.
🔹آنطور که از محتوای فایل پخش شده مشخص است، صادق ذوالقدرنیا معاون اقتصادی وقت سپاه درحال ارائه گزارشی از تخلف صورت گرفته در مجموعهای به نام یاس به فرمانده سابق سپاه است. این فایل ظاهرا دو سال قبل منتشرشده بود و اخیرا به صورت گستردهتر بازنشر شده است.
🔹در بخشی از این فایل صوتی معاون اقتصادی وقت سپاه تخلف یکی از مدیران اقتصادی را گزارش میدهد. در ادامه سردار جعفری میگوید: «اگر احساس کنم فردی در این ماجرا تخلفی کرده تا آخر پیگیری میکنم. حتی اگر نفع شخصی هم نداشته باشد اما برای عدم کنترل و عدم نظارت مبالغ حیفومیل شده باید جوابگو باشد.»
🔸خبرگزاری فارس بهزودی اطلاعات دقیقتری از این ماجرا را منتشر میکند.
@Farsna
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
✍️ نمی شود ژست انقلابی گرفت ولی از سکولاریسم تمجید نمود!
🔹فوری بودن و فریضه بودن جهاد تبیین اقتضای آن دارد که حوزه علمیه در اسرع وقت و با تمام استعداد تبیینی خود، به خط بزند!
اما با کدام نقشه؟با کدام فرماندهی واحد؟با کدام جریانشناسی و دشمنشناسی؟با کدام شبکه تبلیغی یکپارچه؟
🔸این پرسشها نه اینکه در حوزه هیچ قدمی برداشته نشده یا هیچ ظرفیت بالفعلی وجود ندارد، نه! این پرسشها یعنی برای توفیق حداکثری حوزه در لبیک به فرمان ولایت،باید پاسخهای شفافی به این پرسشها فراهم شود و صد البته این تکلیف بر عهده متولیان محترم نهادهای عالی حوزوی است؛ خاصه شورای محترم عالی و مرکز محترممدیریت و صد البته جامعه محترم مدرسین و مجمع محترم نمایندگان طلاب.
🔹صدالبته برخی مجموعههای اقماری وابسته به حوزه نیز در این زمینه مکلفند؛خاصه متولیان محترم دفتر تبلیغات حوزه و انجمنهای علمی حوزه.
🔸حوزهای که بزرگانش (خاصه آیات عظام حائری و بروجردی) در یک یادنامه مکتوب تفصیلی و بعد یک نشست رسانهای رسمی(صد سالگی حوزه قم) و بعد از آن در تلویزیون جمهوری اسلامی(شبکه چهار)، سیاستپرهیز و سیاستگریز و #سکولار معرفی شوند، اگر نتواند یا نخواهد در مورد #هویت_سیاسی و اجتماعی خودش و کارنامه سیاسی صد ساله خودش تبیین کند و شبهات را پاسخ گوید، چگونه میتواند و میخواهد در جهاد تبیین پرچم پیشگامی و بلکه فرماندهی را به دست گیرد؟
🔹نمیتوان امروز ژست #انقلابیگری و حوزه انقلابی و جهاد تبیین گرفت و فردا زبان به تمجید و تطهیر بانیان #سکولاریسمحوزوی گشود!
مشروح یادداشت در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=38424
🆔 @sedayehowzeh
میلاد مولا امیرالمؤمنین علیه السلام بر تمام شیعیان و حقطلبان جهان مبارک باد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی
مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیهالسلام)
[صفحه ۱ از ۲]
فؤاد کرمانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی
نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی
شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی
چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یا علی
نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یا علی
هله ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری
که ندیدهام به دو دیدهام، چو تو گوهری چو تو جوهری
هله ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری
چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و همسَری
به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی
توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیدهای
فَقرات نفس شکستهای، سُبحاتِ وَهم دریدهای
همه دیدهای نه چنین بود شه من تو دیدهی دیدهای
ز حدودِ فصل گذشتهای، به صعودِ وصل رسیدهای
ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی
چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف
همه گفتهاند و نگفته شد ، ز کتابِ فضل تو یک الف
ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف
فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف
بُلغای عصر به نطقِ خود، شدهاند لالِ تو یا علی
تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین
شده از وجودِ مقدّست، همه سرّ کَنزِ خفا مبین
تویی آن که از کُشِفَ الغطا، نشود ترا زیاده یقین
ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی، بزن بدلیل این
که به نورِ حق شده منتهی، شرفِ کمال تو یا علی
تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقهی دنیوی
أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی
ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخلهی موسوی
ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانهی معنوی
که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی
تویی آن تجلّیّ ذوالمنن ، که فروغ عالم و آدمی
هله ای مشیّتِ ذاتِ حق ، که به ذات خویش مُسلّمی
ز بروز جلوه ماخلق، به مقام و رتبه مقدّمی
به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی
همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی
تو چه بندهای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت
احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت
رسدت ز مایهی بندگی، که رسی به پایهی سلطنت
همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت
شده ختم دورهی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی
تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک
پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک
شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنهی مَلَک
به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک
مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی
تویی آنکه تکیهیِ سلطنت، زدهای به تخت مؤبّدی
ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی
به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی
متصرّف آمده در یَدَت ، ملکوتِ دولتِ سرمدی
تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی
به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان
به پیالهی دلِ عارفان ، شده ترکِ چشمِ تو میفشان
ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان
نه منم ز بادهی عشق تو ، هله مست و بیدل و بینشان
همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یا علی
منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو میزنم
ره کوه و دشت گرفتهام قدم از برای تو میزنم
به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو میزنم
شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو میزنم
نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یا علی
تویی آنکه سِدرهی مُنتهی، بُودَت بلندیِ آشیان
به مکان نیائی و جلوهات، به مکان ز مشرقِ لامکان
رسد استغاثهی قدسیان، به درت ز لانهی بینشان
چو به اوج خویش رسیدهای ، ز عِلوّ قدر و سُموشّان
همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یا علی
نه همین بس است که گویمت ، به وجودِ جود مکرّمی
تو مُنزّهی ز ثنای من ، که در اوجِ قُدس قدم نَهی
نه همین بس است که خوانم اَت ، به ظهورِ فیض مقدّمی
به کمال خویش معرّفی ، به جلالِ خویش مُسلّمی
نه مراست قدرت آنکه دم ، زنم از جلال تو یا علی
تویی آن که میم مشیّتت ، زده نقشِ صورتِ کاف و نون
به کتابِ عِلم تو مُندرج ، بُوَد آن چه کان و مایکون
فلک و زمین به ارادهات ، شده بی سکون شده با سکون
تویی آن مُصوّرِ ماخَلَق ، که من الظّواهر و البطون
بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یا علی
تویی آن که ذات کسی قرین ، نشده است با احدیتّت
نرسیده فردی و جوهری ، به مقام مُنفردیتت
تویی آن که بر احدیّتت ، شده مُستند صمدیّت
نشناخت غیر تو هیچکس ، ازّلیتت ابدّیتت
تو چه مبدأیی که خبر نشد ، کسی از مآلِ تو یا علی
تو که از علایق جان و تن ، به کمالِ قُدس مُجرّدی
تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی
@rozaneebefarda