فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیامولایت
🎞 #زن هوای خانه است...
#جهـادتبییـن
#لبیکیاخامنهاي✊🏻
#ألْلّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلیِّٖکَاَلْفَرَجْ🤲🏻
╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮
@rozato_alhosein
╰─🎶🔊🎧🔊🎶─╯
#سلامامامزمانم
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ
🔆 سلام بر تو ای کسی که آرزوهایت بر آرزوی همگان مقدّم است.
📚 زیارت آلیاسین / مفاتیح الجنان
#جهـادتبییـن
#لبیکیاخامنهاي✊🏻
#ألْلّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلیِّٖکَاَلْفَرَجْ🤲🏻
╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮
@rozato_alhosein
╰─🎶🔊🎧🔊🎶─╯
🌷خدای آنطرف و خدای اینطرف!🌷
🚩 شب عملیات والفجر ۸ ؛
نیروها باید به دل امواج خروشان اروند میزدند.
#شهیدمزرجی به #شهیدشوشتری گفت: امشب اگر عراقیها ما را نزنند؛ توی آب کوسهها میزنند!
اگر هیچ کدام نزنند؛ ما لای سیم خاردار و تلههای انفجاری گیر میکنیم. با محاسبات مادی، امشب ما نمیتوانیم از آب رد بشویم. من امشب فقط وارد آب میشوم تا امام که در جماران است، به ایشان خبر دهند که:
آقا! بچهها به عشق شما زدند به خط.
دیگر برای من مهم نیست که آن طرفِ خط، برسیم یا نرسیم!
و بعد از آن گفت: اونی کـه وظیفه ماست، وارد آب شدن اسـت. از این آب بیـرون اومدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ اون دیگه با خداست.
"خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف، قلبش آرام است، آن طرف میترسد؛ توحیدش مشکل دارد."
خاطره ای به یاد شهیدان معزّز؛
* مرتضی متینفر مزرجی
* سردار سرتیپ پاسدار شهید نورعلی شوشتری
راوی: رزمنده دلاور حسن رحیم پور ازغدی
❇️ شادی روح شـهداصلوات
#جهـادتبییـن
#لبیکیاخامنهاي✊🏻
#ألْلّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلیِّٖکَاَلْفَرَجْ🤲🏻
╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮
@rozato_alhosein
╰─🎶🔊🎧🔊🎶─╯
#سلامامامزمانم
📖 السَّـلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّینَ...
🔆 سلام بر تو ای فرزند امامان هدایتگـر...
📚 صحیفه مهدیه / زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610
#جهـادتبییـن
#لبیکیاخامنـهای✊🏻
#ألْلّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلیِّکَاَلفَـرَج🤲🏻
╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮
@rozato_alhosein
╰─🎶🔊🎧🔊🎶─╯
#صـحیفهسـجادیه
📍پدر و مادر2
💠 «تفسير نمونه» در ذیل آیات «اسرا 23 تا 25» مى نويسد:
قضا مفهوم مؤكّدترى از #امر دارد و فرمان قطعى و محكم را مىرساند و اين نخستين تأكيد در اين مسأله است.
قرار دادن توحيد يعنى اساسىترين اصل اسلامى در كنار نيكى به #پدر و #مادر تأكيد ديگرى بر اهميت اين دستور الهى است.
مطلق بودن #احسان كه هر گونه نيكى را در بر مىگيرد و همچنين والدين كه مسلمان و كافر را شامل مىشود سومين و چهارمين تأكيد در اين آيه است.
نكره بودن كلمه احسان كه در اين گونه موارد براى بيان عظمت مىآيد پنجمين تأكيد محسوب مىگردد.
هرگاه يكى از آن دو يا هر دو آنها نزد تو به سن #پيرى و شكستگى برسند آن چنان كه نيازمند به مراقبت دائمى تو باشند از هرگونه محبت در مورد آنها دريغ مدار و كمترين اهانتى به آنان مكن، حتى سبك ترين تعبير نامؤدبانه يعنى #اُف به آن ها مگو و بر سرآنان فرياد مزن و گفتارت با آنان #كريمانه باشد، نهايت #فروتنى را در حق آنان رعايت كن و بگو الهى آنان را مشمول رحمتت قرار ده چنانكه در كودكى با من با رحمت برخورد كردند.
در حقيقت در اين دو آيه قسمتى از ريزه كارىهاى برخورد #مؤدّبانه و فوق العاده احترامآميز فرزندان را نسبت به پدران و مادران بازگو مىكند.
از يك سو انگشت روى حالات پيرى آنها كه در آن موقع از هميشه نيازمندتر به حمايت و محبت و احترامند، گذارده مىگويد: كمترين سخن اهانت آميز را به آنها مگو!
آن ها ممكن است بر اثر كهولت به جائى برسند كه نتوانند بدون كمك ديگرى حركت كنند و از جا برخيزند، و حتى ممكن است قادر به دفع آلودگى از خود نباشند، در اين موقع #آزمايشبزرگ فرزندان شروع مىشود.
✓ آيا وجود چنين پدر و مادرى را مايه رحمت مىدانند و يا بلا و مصيبت و عذاب؟
✓ آيا صبر و حوصله كافى براى نگهدارى احترامآميز از چنين پدر و مادرى را دارند، و يا هر زمان با نيش زبان، با كلمات سبك و اهانتآميز و حتى گاه با تقاضاى مرگ او از خدا قلبش را مىفشارند و آزار مىدهند؟!
از سوى ديگر قرآن مىگويد: در اين هنگام به آنها اف مگو، يعنى اظهار ناراحتى و ابراز تنفّر مكن، و با صداى بلند و اهانت آميز و داد و فرياد با آنها سخن مگو، و باز تأكيد مىكند كه با قول كريم و گفتار بزرگوارانه با آنها سخن بگو كه همه آنها نهايت ادب در سخن را مىرساند كه زبان كليد قلب است.
از سوى ديگر دستور به تواضع و فروتنى مىدهد، تواضعى كه نشان دهنده محبت و علاقه باشد و نه چيز ديگر.
سرانجام مىگويد: حتى موقعى كه رو به سوى درگاه حق مىآورى پدر و مادر را چه در حيات و چه در ممات فراموش مكن و تقاضاى رحمت پروردگار را براىبنما، مخصوصاً اين تقاضايت را با اين دليل همراه ساز و بگو: خداوند! ا همان گونه كهمرا در كودكى تربيت كردند تو مشمول رحمتشان فرما.
✅ نكته مهمى كه از اين تعبير علاوه بر آنچه گفته شد استفاده مىشود اين است كه اگر پدر و مادر آن چنان مُسن و ناتوان شوند كه به تنهايى قادر بر حركت و دفع آلودگىها از خود نباشند، فراموش مكن كه تو هم در كودكى چنين بودى و آنها از هر گونه حمايت و محبت از تو دريغ نداشتند، محبت آنها را جبران نما.
و از آن جا كه گاهى در رابطه با حفظ حقوق پدر و مادر و احترام آنها و تواضعى كه بر فرزند لازم است ممكن است لغزش هائى پيش بيايد كه انسان آگاهانه يا ناآگاهانه به سوى آن كشيده شود، در آخرين آيه مورد بحث مىفرمايد:
پروردگار شما به آنچه در دل و جان شماست از شما آگاهتر است، چرا كه علم او در همه زمينهها حضورى و ثابت و ازلى و ابدى و خالى از هر گونه اشتباه است، در حالى كه علوم شما واجد اين صفات نيست.
بنابراين اگر بدون قصد طغيان و سركشى در برابر فرمان خدا، لغزشى در زمينه احترام و نيكى به پدر و مادر از شما سرزند، بلافاصله پشيمان شويد و در مقام جبران برآييد، به يقين مشمول عفو خواهيد شد.
گرچه عواطف انسانى و مسأله حق شناسى به تنهايى براى رعايت احترام در برابر والدين كافى است، ولى از آن جا كه اسلام حتى در مسائلى كه هم عقل در آن استقلال كامل دارد و هم عاطفه آن را به وضوح در مىيابد، سكوت روا نمىدارد، بلكه به عنوان تأكيد در اين گونه موارد هم دستورهاى لازم را صادر مىكند، در مورد احترام به والدين آن قدر تأكيد كرده است كه در كمتر مسألهاى ديده مىشود.
ادامه دارد ...
📚 تفسير و شرح / ج 9 / ص: 250
#جهـادتبییـن
#لبیکیاخامنهاي✊🏻
#ألْلّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلیِّٖکَاَلْفَرَجْ🤲🏻
╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮
@rozato_alhosein
╰─🎶🔊🎧🔊🎶─╯